Інформація

про хід виконання за 9 місяців 2014 року Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Харківської області на
2010-2015 роки
, затвердженої рішенням обласної ради

від 01.12.2010 № 7-VІ (із змінами)

 

Програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства Харківської області на 2010-2015 роки, затверджена рішенням обласної ради від 01.12.2010 № 7-VІ (із змінами, внесеними рішенням обласної ради від 15.11.2012 № 542-VІ та від 24.10.2013 № 845-VІ), реалізується відповідно до напрямів, передбачених Загальнодержавною програмою реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки та Загальнодержавною цільовою програмою передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012-2015 роки.

 

За напрямом – розвиток державного регулювання діяльності природних монополій на ринку комунальних послуг – здійснюються наступні заходи.

Створення системи енергетичного менеджменту в житлово-комунальному секторі.

У м. Харкові відповідні служби енергетичного менеджменту і ресурсозбереження існують на підприємствах: КП  «Харківводоканал» і КП «Харківські теплові мережі». Підприємства постійно проводять організаційно-технічні заходи з енергетичного менеджменту.

На теплопостачальних підприємствах області проводиться енергетичний аудит.

З 21 підприємства, що надають послуги з теплопостачання в Харківській області, 17 підприємств використовують природний газ.

На теперішній час енергетичний аудит проведено на 15 підприємствах: КП «Харківські теплові мережі», КП «Теплові мережі» Лозівської міськради (зараз КП «Теплоенерго»), КП «Тепловодосервіс» Лозівської районної ради, КП «Чугуївтепло», Первомайському КП «Тепломережі», КП Балаклійської районної ради «Балаклійські теплові мережі», Вовчанському, Нововодолазькому, Ізюмському, Красноградському та Борівському комунальних підприємствах теплових мереж, ПрАТ «Теплоенергетичний центр Роганського промвузла», ТОВ «Котельні лікарняного комплексу», КП теплових мереж Харківського району, та  Харківському обласному комунальному підприємстві «Дирекція розвитку інфраструктури території».

У звязку з тим, що на котельних ТОВ Близнюківський «Райсількомунгосп» та ТОВ «Володар-Кегичівка» встановлено енергоефективне сучасне обладнання, проводити енергоаудит на зазначених підприємствах недоцільно.

Запровадження моніторингу якості питної води та стану систем водопостачання.

За кошти місцевих бюджетів та підприємств водопровідно-каналізаційного господарства постійно здійснюється оснащення відомчих хіміко-бактеріологічних лабораторій сучасним обладнанням і матеріалами для здійснення належного виробничо-лабораторного контролю за якістю питної води. Відповідні лабораторії діють на базі: КП «Балаклійський водоканал», Ізюмського КП ВКГ, Красноградського КП «Водоканал», КП «Комсервіс» Куп’янської міської ради, КП «Лозоваводоканал» Лозівської міської ради, КП «Чугуїввода», КП теплових мереж Харківського району, КП «Харківводоканал».

Лабораторія КП «Харківводоканал» може проводити контроль якості питної води по 126 показникам, що повністю відповідає вимогам ДержСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної призначеної для споживання людиною».

Решта водопровідно-каналізаційних підприємств - ліцензіати Харківської облдержадміністрації, що не мають відомчих лабораторій, укладають відповідні договори з ДУ «Харківський обласний лабораторний центр Держсаніпедемслужби України», її філіями або з акредитованими лабораторіями інших установ.

 

За напрямом – формування державної житлової політики, створення розвинутого конкурентного середовища на ринку обслуговування житла – проводиться наступна робота.

В області продовжується робота зі створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ).

Відповідно до Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Харківської області на 2010-2015 роки, до кінця 2014 року по області необхідно довести загальну кількість створених ОСББ до 1648. Для цього протягом року необхідно створити 918 нових об’єднань.

Планові показники щодо створення ОСББ, передбачені Програмою реформування і розвитку житлово-комунального господарства Харківської області на 2010-2015 роки, формувалися у розрахунку на отримання державної підтримки на реалізацію інвестиційних проектів на технічне переоснащення та капітальний ремонт будинків, в яких вже створені або планується створити ОСББ, надання якої передбачено Законом України «Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки».

Проте впродовж останніх трьох років кошти з державного бюджету на проведення капітальних ремонтів житлових будинків ОСББ не виділялися, що призвело до зниження темпів створення ОСББ.

У зв’язку із цим було ініційовано прийняття рішення обласної ради від 24.04.2014 № 958-VІ «Про внесення змін до Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Харківської області на 2010-2015 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 01 грудня 2010 року № 7-VІ (із змінами)» стосовно скорочення планових показників виконання зазначеної програми щодо створення ОСББ відповідно до реальних можливостей отримання видатків з бюджету та з урахуванням результативності виконання цих показників у попередні роки.

Згідно із внесеними змінами у 2014 році заплановано створити 100 ОСББ, що дозволить до кінця року довести загальну кількість створених в області об’єднань до 830.

Відповідні планові показники в розрізі окремих районів та міст області були доведені головам райдержадміністрацій, міським головам міст обласного значення та Харківському міському голові листами облдержадміністрації від 06.05.2014 № 01-64/2980, у яких було доручено забезпечити повне виконання плану зі створення ОСББ на 2014 рік.

З початку 2014 року в області було зареєстровано 36 нових ОСББ, які були створені у Барвінківському (1), Богодухівському (1), Валківському (1), Вовчанському (2), Красноградському (1), Краснокутському (1), Первомайському (1), Сахновщинському (1), Харківському (1), Чугуївському (2) районах та у містах Лозовій (6) і Харкові (18).

Разом з тим, було виявлено, що 3 ОСББ (у Балаклійському районі (1) та у м. Харкові (2)) припинили свою діяльність.

І всього станом на 01.10.2014 в області налічується 763 ОСББ (345 – в м. Харкові, 418 – в районах області та містах обласного значення). Вказані об'єднання створені у 1136-ти багатоквартирних будинках.

Для забезпечення фінансової підтримки діючих ОСББ з обласного бюджету у поточному році було проведено роботу щодо залучення ОСББ до участі у обласному конкурсі міні-проектів розвитку територіальних громад, що проводиться Харківською обласною радою.

Серед цьогорічних переможців зазначеного обласного конкурсу 6 міні-проектів ОСББ, які передбачають проведення ремонтних робіт у житлових будинках, а саме: капітальний ремонт покрівель (2 міні-проекти), заміна вікон і дверей (3 міні-проекти) та інших робіт з термомодернізації будинків (1 міні-проект). Загальний обсяг фінансування міні-проектів ОСББ складає 298 тис.грн.

З метою проведення консультативно-роз’яснювальної роботи із населенням щодо переваг функціонування ОСББ при ряді виконавчих комітетів місцевих рад працюють робочі групи зі створення ОСББ, які проводять зустрічі із мешканцями багатоквартирних будинків та надають практичну допомогу ініціативним групам мешканців під час створення об'єднань.

З метою підвищення інформованості населення з питань створення ОСББ у м. Харкові розміщуються інформаційні плакати та листівки у міському транспорті, розповсюджуються методичні посібники для ініціативних груп зі створення ОСББ, також організована єдина диспетчерська служба «762-767-7» для надання консультацій з питань створення та організації роботи ОСББ.

У Харківському національному університеті міського господарства імені О.М. Бекетова продовжують підготовку кваліфікованих кадрів для управління ОСББ, з початку року за навчальною програмою «Організація та управління діяльністю об'єднань співвласників багатоквартирних будинків» пройшли навчання 60 чоловік.

В області продовжують працювати три підприємства, які управляють комунальним житловим фондом: КП «Житлова управляюча компанія» Лозівської міської ради, КП «Жилкомсервіс» Харківської міської ради, КП «Зміїв-сервіс». Ці підприємства обслуговують 61,0 % загальної площі багатоквартирного житлового фонду області.

З метою підвищення якості послуг до обслуговування житлового фонду залучаються приватні підприємства. На сьогодні послуги з утримання житла і прибудинкової території в області надають 16 приватних підприємств (в Дергачівському, Лозівському, Харківському районах, містах – Лозова, Куп'янськ, Ізюм, Харків), разом вони обслуговують 5,3 % багатоквартирного житлового фонду області.

 

Завдання – забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства – виконується наступним чином.

Приведення тарифів на житлово-комунальні послуги у відповідність з економічно обґрунтованими витратами виробництва послуг.

Діючі протягом 9 місяців 2014 року у населених пунктах області тарифи на житлово-комунальні послуги відшкодовували фактичні витрати підприємств з виробництва послуг на рівні:

- теплопостачання - від 55,0% (ХОКП «ДРІТ») до 91,3% (ТОВ «Котельні лікарняного комплексу»), в середньому по області – 82,6%;

- водопостачання - від 21% (ККП «Орільське») до 100% (ПП «Будиводоканал»), в середньому по області – 63,6%;

- водовідведення - від 16,6% (ДКП «Малороганський комунгосп») до 100% (Нововодолазьке ВКП), в середньому по області – 77,7%;

- утримання житлових будинків та прибудинкових територій - від 36,2% (Есхарівське ЖКЕУ-2011) до 100% (Борівське КП «ЖКГ»), в середньому по області – 92,2%.

З початку 2014 року, у зв’язку з підвищенням ціни на природний газ та з метою поетапного приведення діючих тарифів до рівня економічно обґрунтованих витрат, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі – Комісія), прийняті постанови про встановлення тарифів на теплову енергію для всіх груп споживачів (населення, бюджетні установи та інші споживачі) по 14-ти базових підприємствах області.  Тарифи введені з 01.07.2014 (по КП «Харківські теплові мережі» тарифи на теплову енергію для бюджетних та інших споживачів введені з 01.06.2014).

            Постановами Комісії переглянуті тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення для бюджетних та інших споживачів м. Ізюма (введені з 01.03.2014), для всіх груп споживачів м. Лозова (введені з 01.07.2014) та м. Харкова (введені з 1 серпня 2014 року).

Також відповідно до постанови Комісії від 22.08.2014 № 1158 встановлені тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення КП «Чугуїввода», які вводяться з 01.10.2014.

  Для забезпечення перевірки обґрунтованості встановлених у 2014 році відповідними рішеннями органів місцевого самоврядування тарифів на житлово-комунальні послуги, з серпня 2013 року в області працює робоча група щодо аналізу економічної обґрунтованості прийнятих тарифів, яка створена згідно з розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 22.07.2013 № 262. З початку 2014 року було проведено 3 засідання робочої групи.

У серпні 2014 року, у зв’язку із зміною тарифу на покупну воду КП «Харківводоканал» для населених пунктів області, було прийнято 4 рішення про перегляд тарифів на послуги водопостачання та водовідведення у смт Краснопавлівка Лозівського району, смт Мала Данилівка Дергачівського району, смт Покотилівка та с. Мала Рогань Харківського району.

            Органи місцевої влади повідомлені про недопущення перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги в населених пунктах області без підтвердження їх економічної обґрунтованості робочою групою.

           

Передбачення коштів на відшкодування різниці в тарифах у разі прийняття рішення про затвердження (погодження) тарифів на житлово-комунальні послуги нижче розміру економічно обґрунтованих витрат.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.01.2014 №  30 «Деякі питання надання у 2014 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування» (із змінами) Харківській області передбачено субвенцію на погашення різниці в тарифах у сумі 1 449,7 млн. грн., в т. ч. за рахунок джерел, зазначених у п.п. 14-17 ст. 11 Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік» - 131,2 млн. грн. і п. 2 ст. 16 – 1 318,5 млн. грн.

            Обласною комісією з погашення заборгованості підприємств паливно-енергетичного комплексу узгоджена різниця в тарифах на послуги тепло-, водопостачання і водовідведення 36-ти підприємствам області на загальну суму 1 631,2 млн. грн. (1 335,3 млн. грн. - теплопостачання; 295,9 млн. грн. - водопостачання та водовідведення).

            В межах виділених лімітів підприємствами області оформлено 120 договорів на проведення розрахунків з різниці в тарифах на послуги тепло-, водопостачання і водовідведення на суму 1 369,1 млн. грн., з них профінансовано 108 договорів на суму 1 331,9 млн.грн. (68 договорів на суму 1 282,3 млн. грн. у рахунок погашення заборгованості за природний газ, 5 договорів на суму 11,6 млн. грн. у рахунок погашення боргу за електроенергію, 35 договорів на суму 38,0 млн. грн. у рахунок погашення заборгованості за податками).

Заходи, спрямовані на скорочення дебіторської заборгованості.

З метою скорочення заборгованості населення за надані житлово-комунальні послуги на підприємствах галузі у часи прийому громадян, у телефонному режимі, при здійсненні обходу боржників проводиться роз’яснювальна робота з населенням щодо проведення вчасної та у повному обсязі оплати за надані послуги, необхідності оформлення субсидій, укладання договорів на реструктуризацію заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги, також проводиться претензійно-позовна робота.

На підприємствах м. Харкова створені пересувні пункти для збору платежів з населення біля будинків; створені автоматизовані лінії інформування боржників про наявну заборгованість.

 

Завдання – технічне переоснащення житлово-комунального господарства, скорочення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів на виробництво житлово-комунальних послуг.

Листом облдержадміністрації від 05.03.2014 № 01-44/1477 Міністру фінансів України А.В. Шлапаку надані пропозиції щодо передбачення у Державному бюджеті України на 2014 рік видатків на фінансування Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки для Харківської області в обсязі 126,8 млн.грн. До цього часу відповідні видатки у Державному бюджеті України не передбачені.

З бюджетів місцевих рад, за даними райдержадміністрацій та виконавчих комітетів міських рад за 9 місяців 2014 року на об'єкти житлово-комунального господарства області виділено 264,1 млн.грн. Вказані кошти спрямовувались на проведення робіт з благоустрою, на реконструкцію об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства, теплового господарства, ремонт житлового фонду, тощо.

За рахунок коштів обласного бюджету та обласного фонду охорони навколишнього природного середовища (ОФОНПС) проведено реконструкцію та модернізацію систем аерації очисних споруд м. Балаклія на суму 420,95 тис.грн. та ведеться реконструкція очисних споруд каналізації Малоданилівської селищної ради Дергачівського району, на яку вже виділено 600,0 тис. грн.

Крім того, здійснено розробку, коригування та проведено експертизу проектно-кошторисної документації на 5 об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства на загальну суму 1 219,159 тис.грн.

Також, за рахунок коштів ОФОНПС проводиться будівництво Комплексу по управлінню комунальними відходами у м. Богодухів. На даний час профінансовано 7 000,0 тис.грн.

Впровадження пілотних проектів, які спрямовані на скорочення витрат та невиробничих втрат енергоресурсів, теплової енергії та питної води при виробництві послуг, переведення підприємств житлово-комунального господарства на альтернативні джерела енергії та види палива.

З метою ефективного та економного використання паливно-енергетичних ресурсів в області продовжують реалізовуватися заходи, спрямовані на скорочення споживання природного газу. 

На виконання доручення Уряду щодо скорочення споживання природного газу теплопостачальними підприємствами на 30% в опалювальний період 2014/2015 років Департаментом житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури облдержадміністрації розроблено оперативний план технічних і організаційних заходів.

В цілому виконання зазначених заходів (технічних і організаційних) в опалювальному сезоні 2014/2015 років дозволить заощадити 361,3 млн. м3 природного газу (ПАТ «Харківська ТЕЦ-5» 111,5 млн. м3 і теплопостачальні підприємства області - 249,8 млн. м3), або 38,72% у порівнянні зі споживанням природного газу за період з серпня 2013 року по березень 2014 року включно, в тому числі за рахунок:

- технічних заходів - 45,8 млн. м3 природного газу, або 4,91%;

- організаційних заходів - 186,3 млн. м3 природного газу, або 19,97%;

- переведення на альтернативні види палива - 116,8 млн. м3 природного газу, або 12,52%;

- тимчасових кризових заходів - 12,4 млн. м3 природного газу, або 1,33%.

За 9 місяців 2014 встановлено 18 нових газових котлів замість котлів застарілих моделей, встановлено 2 блочно-модульні котельні, встановлено 49 твердопаливних котлів та 2 електрокотли, виконана заміна 13,34 км теплових мереж у двотрубному обчисленні, проведена робота з утеплення 9,8 км зовнішніх теплових мереж, а також виконані роботи з утеплення 2131 житлового будинку з централізованим опаленням.

 

Технічне переоснащення житлово-комунального господарства потребує залучення іноземних інвестицій та передбачає співпрацю з міжнародними фінансовими установами та донорськими організаціями.

З метою активного залучення інвестицій у розвиток житлово-комунального господарства області у поточному році обласною державною адміністрацією в порядку ініціювання, підготовки та реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримується міжнародними фінансовими організаціями, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 №1027, були узгоджені пакети документів для підготовки переговорів між Україною та Світовим банком щодо надання позик для проекту «Підвищення енергоефективності в секторі централізованого теплопостачання України» та «Розвиток міської інфраструктури – 2», в яких братимуть участь комунальні підприємства області (узгоджені пакети документів були направлені до Мінрегіону України листами від 25.01.2014 № 7/12-953, від 03.02.2014 № 7/12-1313 та від 26.03.2014 № 01-48/1990, від 03.04.2014 № 01-39/2214).

Угоди про надання відповідних позик між Україною та Світовим банком були підписані 26 травня 2014 року.

В рамках проекту «Підвищення енергоефективності в секторі централізованого теплопостачання України» КП «Харківські теплові мережі» планує протягом 2014 - 2020 років реалізувати ряд заходів з модернізації теплового господарства м. Харкова загальною вартістю 119,19 млн. дол. США.

В рамках проекту «Розвиток міської інфраструктури – 2» планується реалізувати проект КП «Харківводоканал» «Удосконалення системи мулового господарства каналізаційних очисних споруд м. Харкова» загальною вартістю 75,8 млн. дол. США та проект КП «Муніципальна компанія поводження з відходами» «Будівництво комплексу з переробки твердих побутових відходів з системою збору, утилізації полігонного газу та виробництва електричної енергії в м. Дергачі Харківської області» загальною вартістю 44 млн. дол. США.

Крім того, в області продовжується  реалізація пілотної фази інвестиційного проекту з впровадження енергозберігаючих технологій, розробленого ХОКП «Дирекція розвитку інфраструктури території» (далі – ХОКП «ДРІТ»).

Увесь проект передбачає переведення 38-ми котелень підприємства з природного газу на тверде паливо (паливні брикети, пілети) з наступною додатковою установкою твердопаливних котлів. З метою забезпечення твердопаливних котлів паливними брикетами заплановано доукомплектувати існуючий на підприємстві цех з виготовлення паливних брикетів і побудувати додатково два цехи на філіях підприємства у Куп'янському та Дергачівському районах.

Пілотна фаза проекту впроваджується JICA у співпраці з компанією Asuka Green Investment Co.,Ltd у період з листопада 2013 року до квітня 2015 року.

В рамках пілотної фази проекту на філії ХОКП «ДРІТ» у м. Куп’янську  планується встановити пілетайзер (установку для виробництва пілет із соломи), на філії ХОКП «ДРІТ» у м. Дергачі – котел, що буде працювати на пілетах.

Згідно з узгодженим графіком робіт на першому етапі в Японії здійснено проектування, виробництво і тестування пілетайзера та котла. У січні 2014 року ХОКП «ДРІТ» було відправлено до Японії 600 кг брикетів з соломи для тестового випробування обладнання.

20.06.2014 у м. Києві була проведена чергова спільна нарада керівництва ХОКП «ДРІТ» із керівництвом Asuka Green Investment Co., Ltd та представниками логістичної компанії «TEN Group», на якій були обговорені механізми подальшої реалізації пілотної фази проекту.

Згідно досягнутих домовленостей у 2 декаді жовтня 2014 року планується здійснити доставку пілетайзера та виконати відповідні монтажні та пуско-налагоджувальні роботи. Орієнтовно котел із допоміжним обладнанням повинен прибути до України з Японії у лютому 2015 року, після чого буде розпочато монтаж та дослідження японськими спеціалістами режимів та параметрів роботи обладнання в наших кліматичних умовах, у відповідності до технічних і регламентних норм, встановлених виробником. У період дослідження японськими спеціалістами будуть проведені необхідні тренінги для обслуговуючого персоналу.

Також, у ході останньої наради з японською стороною була досягнута попередня домовленість щодо пролонгації проекту та реалізації його другої стадії з поставкою 42-х котлів та 2-х пілетайзерів у разі успішної реалізації першої стадії.

Незалежно від прийнятого рішення, поставлене обладнання (пілетайзер та котел) після завершення пілотної фази проекту повинні бути передані у власність ХОКП «ДРІТ».

Крім того, Департамент житлово-комунального господарства листом від 20.08.2014 № 08-02/2071 направив на адресу Департаменту співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями та координації міжнародної технічної допомоги Мінекономрозвитку України заявку на отримання гранту від Японії для реалізації ще одного проекту ХОКП «ДРІТ», який спрямований на зменшення обсягів використання природного газу.

Також, у підтримку вказаного проекту на адресу Посольства Японії в України було направлено листа обласної державної адміністрації від 22.08.2014 № 01-42/5849 з проханням посприяти в реалізації чергового інвестиційного проекту ХОКП «Дирекція розвитку інфраструктури території».

В разі позитивного розгляду заявки та ухвалення японською стороною рішення про надання гранту ХОКП «ДРІТ», на тверде паливо буде переведено 20 газовикористовуючих теплогенеруючих об’єктів підприємства.

В рамках співпраці з проектом «Ініціатива з енергозбереження в будівлях в країнах Східної Європи та Центральної Азії» (ESIB), що фінансується Європейським Союзом, ОСББ області, які виявлять бажання отримати банківські кредити для реалізації енергозберігаючих заходів, було запропоновано профінансувати проведення енергоаудиту їх будинків та розробку планів заходів з термореабілітації будинків.

Експертами проекту ESIB в січні-лютому 2014 року було проведено відбір ОСББ для участі у зазначеній програмі проекту, за підсумками якого в 2-ох житлових будинках ОСББ по вул. В. Складнєвої в смт Близнюки було проведено енергоаудит.

У поточному році Близнюківською селищною радою проводиться робота, спрямована на реалізацію проекту «Реконструкція покрівлі житлового будинку по вул. В. Складнєвої, 1 смт Близнюки Близнюківського району Харківської області» за рахунок кредиту від АБ «Укргазбанк» у сумі 509,774 тис.грн.

28.02.2014 було підписано меморандум про співпрацю між Близнюківською селищною радою та Харківською обласною дирекцією АБ «Укргазбанк», предметом якого є відпрацювання механізму відшкодування відсоткових ставок і кредитів, наданих ОСББ смт Близнюки для здійснення заходів з енергозбереження.

Розробка оптимізованих схем теплопостачання, водопостачання та водовідведення з урахуванням перспективи розвитку кожного населеного пункту.

Стан розробки оптимізованих схем теплопостачання населених пунктів з кількістю мешканців більше 20 тисяч (всього 10 міст) наступний: схеми розроблені в 8-ми містах обласного значення (80%), триває розробка у м. Харкові (ТОВ «НПО «Рассвет-Енерго» за договором з КП «Харківські теплові мережі» розробляється Схема теплопостачання міста Харкова на період до 2020 року з перспективою до 2025 року), в м. Люботин необхідність у розробці оптимізованої схеми теплопостачання відсутня, оскільки споживачів планується перевести  на індивідуальне опалення.

У населених пунктах з кількістю мешканців менше 20 тисяч (всього 43 населених пункти) стан розробки схем теплопостачання наступний: вже розроблені в 22-х населених пунктах (51,2%), розробляється в 10-ти (23,2%), розроблені, але не відповідають методичним рекомендаціям в 4-х (9,3%), не розроблені в 7-ми (16,3%).

Схеми оптимізації роботи систем водопостачання розроблені ДП «Науково - дослідний та конструкторсько-технологічний інститут міського господарства» у містах Дергачі, Лозова та Чугуїв.

На підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства області існують робочі схеми, розроблені без дотримання методичних рекомендацій. Робота з розробки оптимізованих схем водопостачання населених пунктів області (крім сільських населених пунктів) триває.

Розпочата у 2012 році розробка «Схеми оптимізації роботи централізованих систем водопостачання та водовідведення м. Харкова на період до 2030 року» в даний час припинена через відсутність фінансування.

Причиною повільних темпів розробки схем є відсутність необхідних коштів у місцевих бюджетах.

За напрямом – залучення громадськості до процесів формування житлової політики та реформування житлово-комунального ведеться цілеспрямована робота щодо інформування громадськості про хід реформи галузі та залучення громадських організацій до обговорення основних галузевих проблем.

Інформація про основні події, що відбуваються у галузі, постійно висвітлюється на офіційному веб-сайті Харківської обласної державної адміністрації www.kharkivoda.gov.ua (у розділі новин, на сторінці Департаменту житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури).

Інформація з питань тарифної політики, енергозбереження, реформування житлово-комунального господарства друкується у місцевих періодичних виданнях: «Вечерний Харьков», «Харьковские известия», «Час ЖКГ», «Новости Чугуєва», «Обрії Ізюмщини», «Печенізький край», «Вісті Красноградщини», «Трудова слава» Борівського району, «Нове життя» Близнюківського району, «Маяк» Богодухівського району, «Голос Лозівщини», «Вісті Барвінківщини» та інших.

За напрямом – передача гуртожитків державної форми власності у власність територіальних громад Харківської області завершено інвентаризацію гуртожитків, житлові приміщення в яких можуть бути приватизовані після передачі їх до власності територіальних громад.

Відповідно до Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Харківської області на 2010-2015 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 01 грудня 2010 року № 7-VІ (із змінами) у 2014 році у власність територіальних громад Харківської області очікується передати 26 гуртожитків.

За 9 місяців поточного року до комунальної власності територіальної громади м. Харкова передано 1 гуртожиток, який розташований за адресою: м. Харків, вул. Помірки, 27-А.

 

 

Директор Департаменту житлово-

комунального господарства та розвитку

інфраструктури Харківської

облдержадміністрації                                                                                 Р.С. Грива

 

Дорошенко

Махник                                                

Горбаненко 705 21 52