Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області
Стаття 1. Загальні положення
1.1. Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області (далі - Асоціація) є добровільним неурядовим, неприбутковим, непідприємницьким об'єднанням органів місцевого самоврядування області, міст, районів, сіл, селищ, органів самоорганізації населення, створеним ними з метою захисту своїх інтересів, поглиблення взаємодії та співпраці.
Асоціація поширює свою діяльність як через членів Асоціації, її керівні органи, так і через регіональні відділення, що об'єднують членів Асоціації в області та районах.
1.2. Асоціація здійснює свою діяльність на принципах самоуправління, добровільності, рівноправності її членів, відкритості й демократичності.
1.3. У своїй діяльності Асоціація керується Конституцією України (254к/96-ВР), Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР), Європейською Хартією про місцеве самоврядування (994_036), чинним законодавством України та цим Статутом, а також рішеннями, прийнятими керівними органами Асоціації, в межах своїх повноважень.
1.4. Взаємовідносини Асоціації з органами державної влади підприємствами, організаціями та установами, політичними партіями, громадськими організаціями будуються на принципах рівноправності і взаємоповаги та на підставі відповідних угод, які не суперечать чинному законодавству.
1.5. Створення в Асоціації фракцій за політичними ознаками не допускається.
1.6. Назва Асоціації повна:
а) українською мовою: Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області;
б) російською мовою: Ассоциация органов местного самоуправления Харьковской области.
1.7. Асоціація є юридичною особою, має свою печатку із зображенням символіки, власним найменуванням, штампи та інші реквізити, зразки яких затверджуються в установленому законодавством порядку.
Стаття 2. Основні цілі, завдання та напрямки діяльності
2.1. Основною метою Асоціації є:
а) утвердження демократичних принципів в системі управління державою;
б) захист конституційних прав і свобод територіальних громад на здійснення місцевого самоврядування;
в) сприяння розвитку і зміцненню місцевого самоврядування;
г) сприяння соціально-економічному розвитку населених пунктів;
д) поглиблення взаємодії та співпраці територіальних громад;
е) створення умов для ефективної реалізації норм Конституції та законів України з питань місцевого самоврядування; .
ж) захист прав та інтересів територіальних громад, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб в різних органах влади та управління;
з) забезпечення обміну досвідом діяльності органів місцевого самоврядування по практичному вирішенню проблем розвитку населених пунктів;
и) надання методичної і практичної допомоги та консультацій органам місцевого самоврядування;
к) здійснення благодійницької діяльності, спрямованої на розв'язання соціально-економічних потреб територіальних громад;
л) налагодження взаємодії та співпраці з органами місцевого самоврядування зарубіжних країн, їх асоціаціями та міжнародними організаціями, що опікуються місцевим самоврядуванням.
2.2. Для досягнення своєї мети Асоціація вирішує наступні завдання:
2.2.1. В питаннях сприяння розвитку місцевого самоврядування:
а) в порядку, визначеному законодавством, бере участь у розробці та експертизі проектів законодавчих та нормативно-правових актів, готує спільні пропозиції до проектів законів, указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів;
б) готує пропозиції і бере участь в реалізації загальнодержавних і регіональних програм державної підтримки місцевого самоврядування, регіонального розвитку та розвитку окремих населених пунктів;
в) вступає у взаємовідносини з органами державної влади з питань розвитку місцевого самоврядування, представляє в цих органах інтереси членів Асоціації;
г) пропагує ідеї місцевого самоврядування та його принципи, закладені в Європейській Хартії місцевого самоврядування;
д) вносить в органи місцевого самоврядування пропозиції щодо координації їх дій у вирішенні спільних завдань;
е) взаємодіє з політичними партіями, громадськими і профспілковими організаціями, об'єднаннями місцевого самоврядування в питаннях захисту прав та інтересів територіальних громад та органів місцевого самоврядування і їх посадових осіб;
ж) проводить дослідницькі роботи з питань місцевого самоврядування, в тому числі з залученням вчених, спеціалістів, наукових організацій.
2.2.2. В питаннях сприяння соціально-економічному розвитку населених пунктів:
а) здійснює аналіз і складає прогнози бюджетного і соціально-економічного розвитку населених пунктів, захищає інтереси органів місцевого самоврядування в процесі формування і виконання державного та місцевих бюджетів;
б) координує зусилля в пошуках шляхів поліпшення економічної та соціальної ситуації в населених пунктах;
в) сприяє розробці та впровадженню нових технологій, обладнання та методів організації праці в системах життєзабезпечення населених пунктів та різних сфер комунального господарства, надходженню інвестицій на його розвиток;
г) організовує спільні дії органів місцевого самоврядування по забезпеченню населення продовольчими і промисловими товарами, якісними комунальними послугами;
д) сприяє виробленню єдиних підходів органів місцевого самоврядування в антимонопольній, податковій та економічній політиці, ціноутворенні, використанні земельних і природних ресурсів, соціальному захисті населення;
е) сприяє міжрегіональній, зовнішньоекономічній діяльності органів місцевого самоврядування;
ж) бере участь у створенні та розвитку системи підготовки та перепідготовки кадрів в органах місцевого самоврядування та органах управління комунальним господарством;
з) опрацьовує статистичну інформацію розвитку населених пунктів, проводить опитування та дослідження з метою отримання статистичних даних, готує порівняльну статистичну інформацію;
и) надає благодійницьку допомогу органам місцевого самоврядування.
2.2.3. В питаннях поглиблення взаємодії та співпраці територіальних громад по здійсненню місцевого самоврядування:
а) формує банки даних та узагальнює кращий досвід з питань діяльності органів місцевого самоврядування, напрацьовує кращі форми реалізації чинного законодавства, забезпечує обмін досвідом впровадження ефективних структур управління місцевим господарством;
б) організовує зустрічі районних, сільських, селищних голів, інших керівників і посадових осіб органів місцевого самоврядування для обміну досвідом, обговорення наявних проблем і шляхів їх вирішення, розробки спільних підходів і рекомендацій по окремих питаннях життєзабезпечення населених пунктів (комунальна власність, фінанси, використання земельних і природних ресурсів, транспорт і зв'язок, енергозабезпечення і енергозбереження, охорона довкілля, освіта, культура і спорт, охорона здоров'я тощо);
в) сприяє інформаційному забезпеченню органів місцевого самоврядування, створенню інформаційних фондів і банків загального користування, архівів, нормативних та інших документів, необхідних для здійснення місцевого самоврядування;
г) сприяє поглибленню горизонтальних зв'язків між територіальними громадами та органами місцевого самоврядування, підготовці та укладенню необхідних угод.
2.2.4. В питаннях захисту прав та інтересів органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб:
а) аналізує стан дотримання конституційних норм щодо державних гарантій місцевого самоврядування, прав територіальних громад на самостійне вирішення питань місцевого значення;
б) порушує питання щодо усунення випадків незаконного втручання в діяльність органів місцевого самоврядування, районних, селищних, сільських голів, обмеження їх прав, здійснює захист їх інтересів в судових органах;
в) організовує зустрічі представників органів місцевого самоврядування з найвищими посадовими особами державної влади, керівниками центральних органів виконавчої влади;
г) консультує працівників органів місцевого самоврядування з питань застосування норм чинного законодавства.
2.2.5. В питаннях просвітницької, наукової, інформаційної діяльності, міжнародної співпраці:
а) організовує на договірних засадах експертизи з правових, економічних, фінансових та інших питань, навчання та підвищення кваліфікації депутатів місцевих рад, працівників органів місцевого самоврядування та комунального господарства, надає інші послуги територіальним громадам;
б) організовує і проводить міжнародні, наукові та практичні конференції, семінари з різних питань місцевого самоврядування;
в) здійснює видавництво наукової, методичної, інформаційної, популярної літератури, періодичних видань з питань місцевого самоврядування;
г) готує теле - аудіо - відео програми для засобів масової інформації та членів Асоціації;
д) сприяє органам місцевого самоврядування в налагодженні та розширенні побратимських, зовнішньоекономічних, науково-технічних, культурних, спортивних та інших зв'язків з органами місцевого самоврядування зарубіжних країн;
е) розробляє і здійснює програми, спрямовані на співпрацю з асоціаціями місцевого самоврядування інших країн, міжнародними організаціями, бере участь у спільних з ними заходах;
ж) бере участь у реалізації проектів, які впроваджуються за рахунок допомоги зарубіжних країн та міжнародних організацій і спрямовані на розвиток місцевого самоврядування та зміцнення демократії в Україні.
2.2.6. Асоціація вирішує інші питання в межах чинного законодавства.
2.2.7. В процесі реалізації своєї мети і завдань, Асоціація не втручається в діяльність органів місцевого самоврядування, не бере на себе будь-яких їхніх повноважень та не обмежує їхньої діяльності.
2.2.8. З метою забезпечення зв'язків з Президентом України, Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Асоціація звертається до них з проханням призначення своїх представників в Асоціацію, які вправі брати участь у заходах, що проводяться Асоціація та її керівними органами.
Для висвітлення діяльності Асоціації засоби масової інформації можуть акредитувати в керівних органах Асоціації своїх представників, які можуть брати участь у заходах, що проводяться Асоціацією.
Стаття 3. Члени Асоціації, їх права та обов'язки
3.1. Дійсними членами Асоціації можуть бути представники органів місцевого самоврядування області, міст, районів, сіл та селищ Харківської області, а також об'єднання органів місцевого самоврядування, які визнають цей Статут, сплачують членські внески і беруть участь у виконанні статутних завдань.
3.1.1. Членство в Асоціації є добровільним.
3.1.2. Органи місцевого самоврядування вступають в Асоціацію на підставі референдуму або за рішенням відповідної обласної, районної, сільської, селищної ради.
3.1.3. Об'єднання органів місцевого самоврядування вступають в Асоціацію на правах колективного члена на підставі рішення її вищого органу відповідно до статутів цих об'єднань і є дійсними членами Асоціації.
3.1.4. Участь у діяльності Асоціації можуть брати підприємства, організації та установи і фізичні особи, які сприяють діяльності Асоціації та надають їй матеріально - технічну, фінансову спонсорську допомогу на правах дорадчого голосу і є асоційованими членами Асоціації.
3.1.5. Представники органів місцевого самоврядування мають право вирішального голосу при формуванні вищих керівних органів Асоціації та її регіональних відділень і прийнятті ними рішень. Колективні члени Асоціації мають право одного вирішального голосу як дійсні члени Асоціації.
3.2. Дійсні члени Асоціації, які не виконують вимоги цього Статуту щодо сплати членських внесків та участі у виконанні статутних завдань, можуть бути за рішенням Правління переведенні в асоційовані члени Асоціації з позбавленням права вирішального голосу при прийнятті рішень та обмежені в отриманні послуг, передбачених Статутом.
3.3. Прийом у члени Асоціації здійснюється Правлінням з подальшим затвердженням зборами Асоціації. Рішення Правління про прийняття до Асоціації вважається затвердженим, якщо за нього проголосувало більше половини членів Асоціації, присутніх на зборах.
3.4. Права і обов'язки членів Асоціації.
3.4.1. Члени Асоціації мають право:
а) вносити на обговорення Загальних зборів та інших органів Асоціації проекти документів, брати участь у підготовці, прийнятті рішень Асоціації та її органів з усіх питань діяльності Асоціації;
б) одержувати методичну, організаційну, матеріальну допомогу та підтримку Асоціації у вирішенні питань, які відносяться до її статутної діяльності;
в) дійсні члени Асоціації мають право обирати та бути обраними в керівні органи Асоціації з правом вирішального голосу при прийнятті рішень.
г) отримувати інформацію про діяльність керівних органів Асоціації, безкоштовно користуватися послугами виконавчих структур Асоціації та отримувати допомогу відповідно до цього Статуту.
д) входити до складу офіційних делегацій Асоціації та бути уповноваженими виступати від імені Асоціації.
е) вийти зі складу Асоціації.
3.4.2. Члени Асоціації зобов'язані:
а) дотримуватись Статуту Асоціації;
б) виконувати рішення керівних органів Асоціації;
в) сплачувати вступний та щорічні членські внески;
г) брати участь у досягненні цілей і завдань Асоціації;
д) надавати інформаційні та статистичні матеріали виконавчим органам Асоціації, які необхідні для забезпечення виконання статутних завдань Асоціації.
е) попередити Правління про намір вийти зі складу Асоціації не пізніше як за три місяці до прийняття відповідного рішення та за умови виконання взятих на себе зобов'язань при вступі в Асоціацію.
3.5. Представництво в Асоціації та її регіональних відділеннях здійснюється органами місцевого самоврядування – районними, сільськими, селищними радами через голову районної ради, сільського, селищного голову або іншу уповноважену ними особу.
Представництво колективних членів інших асоціацій і об'єднань місцевого самоврядування в Асоціації здійснюється їх керівними органами через уповноважену особу.
Представництво підприємств, організацій та установ в Асоціації здійснюється їх керівними органами через керівника підприємства, організації чи установи або через уповноважену ними особу.
Представництво Асоціації в органах влади, інших організаціях, в тому числі міжнародних, здійснюється її Президентом або іншою особою за його дорученням, а також особами, уповноваженими керівними органами Асоціації відповідно до цього Статуту.
3.6. Вихід з членів Асоціації здійснюється за рішенням органу, що приймав рішення про вступ в Асоціацію, і доводиться до відома Правління Асоціації.
Членство в Асоціації припиняється з моменту прийняття відповідного рішення Правлінням Асоціації.
Стаття 4. Організаційна побудова і управління
4.1. Вищим органом Асоціації є Загальні збори Асоціації. Загальні збори Асоціації скликаються не рідше одного разу на рік. Рішення про скликання чергових Загальних зборів Асоціації приймається Правлінням, а позачергових - Правлінням, Президентом, або на вимогу не менше однієї третини дійсних членів Асоціації.
Рішення Правління про скликання Загальних зборів Асоціації, перелік питань, що пропонується до розгляду оголошується членам Асоціації, не пізніше як за п’ятнадцять днів до дати проведення зборів.
4.2. Загальні збори Асоціації:
а) затверджують Статут Асоціації, вносять зміни та доповнення до нього;
б) затверджують порядок денний Загальних зборів;
в) визначають основні напрями діяльності Асоціації, розглядають і затверджують довгострокові програми діяльності Асоціації;
г) затверджують рішення Правління про прийняття в члени Асоціації, приймають рішення про виключення із членів Асоціації;
д) затверджують рішення Правління про утворення (ліквідацію) регіональних відділень, секцій, спілок Асоціації;
е) формують Правління Асоціації;
ж) обирають Президента Асоціації;
з) обирають Віце-президента Асоціації;
и) обирають Ревізійну комісію та її голову;
к) розглядають та затверджують звіт Правління, Ревізійної комісії;
л) встановлюють розміри вступного та щорічних членських внесків;
м) затверджують річний бюджет Асоціації;
н) приймають рішення про ліквідацію Асоціації;
о) приймають інші рішення з питань діяльності Асоціації.
4.3. Загальні збори Асоціації є повноважними за умови участі в них більше половини представників загального числа членів Асоціації.
4.3.1. Засідання Загальних зборів Асоціації проводяться відкрито і гласно. За рішенням Загальних зборів засідання може бути проведено закритим.
4.3.2. Рішення Загальних зборів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини дійсних членів Асоціації, які беруть участь у засіданні.
4.4. Правління Асоціації:
4.4.1. У період між засіданнями Загальних зборів вищим органом Асоціації є Правління, яке приймає рішення з усіх питань, що не належать до виключної компетенції Загальних Зборів.
4.4.2. Рішення про скликання Правління, порядок денний, дату проведення приймає Президент Асоціації, про що оголошується не пізніше як за 5 днів до засідання. При необхідності, за згодою членів Правління, засідання може бути скликане в коротший термін. Правління також скликається на вимогу 1/3 членів Правління.
4.5. Формування Правління:
4.5.1. Кількісний та персональний склад Правління затверджується Загальними зборами Асоціації.
4.5.2. До складу Правління за посадою входять:
а) Президент Асоціації;
б) Віце-президент Асоціації;
в) Голови регіональних відділень Асоціації
4.5.3.Інші члени Правління обираються Загальними зборами шляхом відкритого голосування.
4.5.4. Головою Правління є Президент Асоціації.
4.6. Термін повноважень членів Правління - 4 роки.
4.7. Правління:
а) вирішує всі поточні питання Асоціації;
б) виступає від імені Асоціації у відносинах з державними органами влади та управління, юридичними і фізичними особами;
в) затверджує, за поданням Президента Асоціації, кошторис на черговий фінансовий рік;
г) затверджує щорічні плани роботи і програми роботи Правління відповідно до Основних напрямів діяльності Асоціації, визначених Загальними зборами Асоціації;
д) приймає рішення про прийом в Асоціацію та подає на затвердження Загальних зборів з цих питань свої рішення;
е) встановлює щорічні членські внески у порядку, визначеному Загальними зборами Асоціації, і контролює їх своєчасне надходження;
ж) скликає Загальні збори Асоціації, вносить пропозиції щодо їх порядку денного, готує проекти рішень, з питань що вносяться на обговорення, в тому числі і з кадрових питань;
з) забезпечує виконання рішень Загальних зборів Асоціації та своїх власних рішень;
и) звітує перед Загальними зборами Асоціації про свою діяльність в період між черговими Загальними зборами та подає на затвердження фінансово - господарські звіти;
к) приймає рішення про утворення і ліквідацію регіональних відділень Асоціації, виконавчої дирекції Асоціації;
л) утворює та ліквідує секції, координаційні ради та інші виконавчі структури Асоціації, затверджує положення про них, призначає їх керівників;
м) визначає витрати на утримання виконавчої дирекції Асоціації;
н) розглядає пропозиції щодо додаткового фінансування конкретних заходів, програм, проектів тощо в процесі виконання бюджету, а також питання надання благодійницької допомоги;
о) контролює фінансово-господарську діяльність виконавчої дирекції Асоціації;
п) заслуховує щорічні звіти керівників виконавчих дирекцій та інших виконавчих структур Асоціації;
р) визначає осіб, уповноважених виступати від імені Асоціації у взаємовідносинах з державними органами влади, органами місцевого самоврядування та їх об'єднаннями, в тому числі міжнародними, підприємствами, організаціями та установами, політичними партіями та об'єднаннями громадян, укладати угоди від імені Асоціації;
с) розподіляє обов'язки між членами Правління Асоціації;
т) приймає рішення про заснування засобів масової інформації, навчальних, освітніх, та інших закладів, неприбуткових фондів, а також суб'єктів підприємницької діяльності, в порядку, передбаченому чинним законодавством та цим Статутом;
у) затверджує форму і опис свідоцтва члена Асоціації;
ф) приймає рішення по відзнакам Асоціації та затверджує положення та опис про них;
х) вирішує інші питання спрямовані на реалізацію мети та завдань Асоціації.
4.8. Засідання Правління скликаються Президентом Асоціації не рідше одного разу на два місяці або на вимогу однієї третини від складу Правління і є повноважними, якщо в ньому бере участь більше як половина його складу.
Рішення Правління приймається відкритим голосуванням і вважається прийнятим, якщо за нього проголосували більше половини складу Правління. Кожний член Правління має один голос.
4.9. Ревізійна комісія Асоціації.
Ревізійна комісія здійснює контроль за дотриманням статутних вимог членами Асоціації, Президентом, Правлінням Асоціації, виконанням рішень Загальних зборів Асоціації та за фінансово-господарською діяльністю Асоціації.
Ревізійна комісія та її Голова обираються терміном на чотири роки Загальними зборами Асоціації, якими визначається кількісний і персональний склад комісії.
Ревізійна комісія підзвітна лише Загальним зборам Асоціації. Голова Ревізійної комісії або за його дорученням член цієї комісії може брати участь у засіданнях Правління з правом дорадчого голосу.
Членами Ревізійної комісії не можуть бути члени Правління, голови регіональних відділень.
4.10. З метою забезпечення виконання завдань Асоціації по окремих напрямках та в окремих сферах діяльності, Правління може утворювати секції, спілки та інші виконавчі структури Асоціації, до складу яких входять представники членів Асоціації, що мають практичний досвід роботи у відповідних сферах діяльності і працюють в органах місцевого самоврядування.
Координація і забезпечення діяльності секцій та інших виконавчих структур Асоціації покладається на Президента, Віце-президента, та Правління Асоціації.
4.11. Засідання секцій, спілок проводиться не рідше двох раз на рік.
4.12. Президент Асоціації є найвищою посадовою особою Асоціації.
4.12.1. Президент Асоціації обирається Загальними зборами Асоціації строком на чотири роки.
4.12.2. Президентом Асоціації може бути обраний голова обласної, районної ради, сільський, селищний, міський голова, який досяг тридцяти років, має досвід роботи в органах місцевого самоврядування (з урахуванням державної служби) або депутатської діяльності.
4.12.3. Президент Асоціації здійснює свої повноваження на громадських засадах безоплатно.
4.12.4. Повноваження Президента Асоціації припиняються достроково у випадках:
а) добровільної відставки, підтвердженої рішенням Правління;
б) припинення членства в Асоціації органа місцевого самоврядування, яку він представляв, підтвердженого рішенням Правління;
в) втрати представницького мандату голови обласної, районної ради, селищного, сільського, міського голови;
г) вчинення дій, що дискредитують Асоціацію або завдають їй шкоди.
Рішення з цих питань приймається Правлінням Асоціації з одночасним скликанням позачергових Загальних зборів Асоціації.
4.12.5. Президент Асоціації:
а) організовує діяльність Правління та реалізацію рішень Загальних зборів Асоціації та Правління;
б) без довіреності представляє Асоціацію у відносинах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, організаціями та установами, політичними партіями, громадськими та профспілковими, міжнародними та зарубіжними організаціями;
в) веде засідання Загальних зборів Асоціації або доручає цю функцію іншим членам президії зборів, керує засіданнями Правління Асоціації;
г) підписує рішення Загальних зборів Асоціації та рішення Правління;
д) підписує від імені Асоціації та Правління угоди і договори;
е) вносить на розгляд Загальних зборів Асоціації пропозиції щодо кандидатури Віце-президента, чисельного та персонального складу Правління, дострокового припинення повноважень членів Правління;
ж) вносить пропозиції на розгляд Загальних зборів Асоціації по основних напрямах діяльності Асоціації;
з) доповідає Загальним зборам Асоціації про діяльність Правління в період між зборами;
и) приймає рішення щодо нагородження відзнаками Асоціації відповідно до положення про них.
4.13. Віце-президент обирається Загальними зборами Асоціації за поданням Президента Асоціації терміном на чотири роки.
4.13.1. У разі відсутності Президента Асоціації, його повноваження виконує Віце-президент Асоціації.
4.14. Віце-президент Асоціації:
а) без довіреності представляє Асоціацію у взаємовідносинах як в Україні так і за кордоном;
б) несе персональну відповідальність за виконання рішень Загальних Зборів, Правління Асоціації;
в) розпоряджається майном і фінансами Асоціації, є розпорядником коштів та кредитів, укладає угоди та уповноважує інших осіб на виконання цих повноважень;
г) подає на затвердження Правлінню Асоціації кошторис фінансово-господарської діяльності і річні баланси;
д) подає від імені Асоціації претензії та позови до організацій і підприємств та громадян у відповідності до чинного законодавства;
е) подає на затвердження Правління Асоціації Типове положення про регіональне відділення Асоціації;
ж) здійснює інші повноваження в межах, визначених цим Статутом та рішеннями Правління Асоціації.
з) забезпечує поточну діяльність Асоціації відповідно до цього Статуту;
и) організовує виконання рішень керівних органів Асоціації, договорів, угод та контрактів;
к) від імені Асоціації здійснює функції власника коштів і майна Асоціації;
л) представляє Асоціацію та її керівні органи у вищих, центральних і регіональних органах влади і управління, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях, підприємствах, установах, організаціях;
м) проводить збір, систематизацію та аналіз пропозицій членів Асоціації щодо проблем розвитку місцевого самоврядування, порушень їх прав та інтересів, вносить їх на розгляд відповідних органів влади і управління та інформує членів Асоціації про вирішення питань;
н) готує проекти бюджету Асоціації і забезпечує його виконання та готує звіти про фінансово-господарську діяльність;
о) розробляє проекти рішень керівних органів Асоціації та готує інші матеріали на їх розгляд;
п) розвиває матеріально-технічну базу Асоціації, здійснює в межах, визначених законодавством, управління підприємствами, установами та іншими юридичними особами, засновником яких є Правління, надає послуги органам місцевого самоврядування;
р) здійснює централізоване інформаційне забезпечення членів Асоціації та видавничу діяльність для забезпечення членів Асоціації довідковими, консультативними, методичними матеріалами;
с) надає консультативну, методологічну та організаційну допомогу;
т) вивчає та розповсюджує передовий досвід ефективного здійснення місцевого самоврядування, організовує обмін досвідом, проводить виставки, експозиції, конференції, семінари;
у) забезпечує зберігання документів Асоціації;
ф) здійснює інші функції, передбачені завданнями Асоціації, що не суперечать чинному законодавству.
4.15. Питання про дострокове припинення повноважень Віце-президента Асоціації, може бути поставлене Президентом, Правлінням Асоціації або з ініціативи відповідних секцій, спілок, чи однієї третини повноважних представників членів Асоціації.
4.16. За рішенням Загальних зборів, можуть створюватися і інші виконавчі, науково-методичні, консультативні та розпорядчі органи і структури Асоціації, що діють на основі статутів чи положень, які затверджуються Правлінням.
Керівники виконавчих, науково-методичних, консультативних та розпорядчих органів і структур Асоціації приймаються на роботу Правлінням на контрактній основі.
Стаття 5. Регіональні відділення Асоціації
5.1. Регіональні відділення Асоціації утворюються Правлінням Асоціації в районах та містах області з метою більш ефективного здійснення цілей і завдань Асоціації, забезпечення узгоджувальної координації органів місцевого самоврядування та їх об'єднань по захисту їх прав та інтересів, реалізації рішень керівних органів Асоціації.
5.2. Регіональні відділення Асоціації є самостійними структурними підрозділами Асоціації, які об'єднують на регіональному рівні органів місцевого самоврядування, які є членами Асоціації.
5.3. Регіональні відділення Асоціації здійснюють свою діяльність відповідно до чинного законодавства, цього Статуту та Положення про них, що затверджуються Правлінням Асоціації. Контроль за діяльністю Регіональних відділень Асоціації здійснюється Правлінням Асоціації.
5.4. Регіональні відділення Асоціації виступають на регіональному рівні від імені Асоціації, і не є юридичними особами.
5.5. Взаємовідносини між керівними органами Асоціації та Регіональні відділення Асоціації будуються на підставі цього Статуту і рішень керівних органів Асоціації. Регіональні відділення Асоціації спрямовують свою діяльність на вирішення місцевих проблем як безпосередньо, так і через інші органи Асоціації.
5.6. Регіональне відділення може утворюватись при наявності трьох колективних членів Асоціації на правах дійсних членів.
5.7. Голова Регіонального відділення Асоціації обирається членами Асоціації відповідного регіону і є повноважним представником Регіональні відділення Асоціації в Правлінні Асоціації.
5.8. Компетенція Регіональних відділень Асоціації:
а) організовують виконання статутних завдань Асоціації на рівні регіону. Захищають права та інтереси членів Асоціації на регіональному рівні, а також через керівні органи Асоціації у вищих, центральних і регіональних органах державної влади;
б) сприяють становленню та розвитку місцевого самоврядування в регіоні;
в) вивчають та розповсюджують передовий досвід з питань діяльності органів місцевого самоврядування;
г) організовують реалізацію рішень Асоціації та її керівних органів;
д) регулярно інформують Правління про стан в містах регіону - членах Асоціації;
е) співпрацюють з іншими Регіональними відділеннями Асоціації;
ж) співпрацюють з асоціаціями інших країн;
5.9. Кошторис і штатний розпис, посадові оклади працівників Регіональних відділень Асоціації затверджуються Віце-президентом Асоціації.
Стаття 6. Фінансово-господарська діяльність
6.1. Майно і кошти Асоціації утворюються за рахунок:
а) вступних та щорічних членських внесків ( відрахувань з місцевих бюджетів членів Асоціації);
б) цільових внесків на виконання окремих заходів та реалізацію окремих проектів ( відрахувань з місцевих бюджетів членів Асоціації);
в) спонсорських внесків юридичних і фізичних осіб, що співпрацюють з Асоціацією;
г) добровільних пожертвувань, подарунків, спадщини, безкоштовної передачі об'єктів, що надходять від юридичних та фізичних осіб;
д) доходів від інтелектуальної власності Асоціації;
е) коштів та майна, що поступають в порядку компенсації вартості отриманих послуг, надання яких передбачено законодавством для установ і організацій, створених органами місцевого самоврядування, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів;
ж) державних субсидій;
з) інших пасивних доходів, дивідендів, страхових виплат та відшкодування, а також роялті.
6.2. Майно та кошти Асоціації є їх власністю.
6.3. У власності Асоціації можуть знаходитися будівлі, споруди, житловий і не житловий фонд, обладнання, транспортні засоби, інвентар, майно культурно-освітнього і оздоровчого призначення, земельні ділянки, кошти, акції, інші цінні папери та інше майно, необхідне для матеріально-технічного забезпечення статутної діяльності.
6.3.1. Майно і кошти Асоціації можуть використовуватись лише для досягнення мети і виконання завдань, передбачених цим Статутом.
6.3.2. При виході із складу Асоціації майно і кошти, передані у власність членами Асоціації, не повертаються.
6.4. Асоціація може створювати резервний фонд для виконання своїх статутних завдань і зобов'язань, а також фонд соціальної підтримки для надання матеріальної допомоги, соціального захисту, стипендій, премій тощо. Положення фондів затверджуються Правлінням.
6.5. Асоціація користуються послугами фінансових установ, ведуть бухгалтерський облік і встановлену державну звітність, сплачують податки відповідно до чинного законодавства, формують та ведуть архів.
6.6. Для забезпечення виконання своїх статутних завдань Асоціація можуть бути засновниками госпрозрахункових організацій та юридичних осіб, в тому числі фондів муніципального розвитку та соціальної підтримки працівників органів місцевого самоврядування.
6.7. Асоціація не відповідає за зобов'язання своїх членів, юридичних осіб, засновником яких вони є, а члени Асоціації і вказані юридичні особи не несуть відповідальності по зобов'язаннях Асоціації.
Стаття 7. Міжнародні зв'язки
7.1. З метою виконання статутних завдань і рішень керівних органів Асоціації підтримує і розвиває міжнародні зв'язки.
Основними цілями і формами здійснення міжнародних зв'язків Асоціації є:
а) розвиток співробітництва з міжнародними організаціями, зарубіжними містами, їх асоціаціями, вивчення світового досвіду розвитку місцевого самоврядування;
б) залучення іноземних інвестицій для розвитку інфраструктури міст;
в) сприяння членам Асоціації в налагодженні міжнародних зв'язків;
г) організація проведення конференцій, семінарів, симпозіумів;
д) виконання проектів і програм за підтримки міжнародних організацій, спрямованих на зміцнення демократії і розвиток місцевого самоврядування в Україні.
7.2. З метою співробітництва з міжнародними та іноземними організаціями, неурядовими міжнародними та громадськими організаціями, виконання статутних цілей Асоціації, можуть укладатися відповідні угоди. При відкритті представництва чи філії Асоціації за кордоном або вступі Асоціації в міжнародну організацію, Асоціація набуває статусу міжнародної організації згідно з чинним законодавством України.
Стаття 8. Припинення діяльності Асоціації
8.1. Припинення діяльності Асоціації може бути проведено шляхом її ліквідації. Припинення діяльності можливе за рішенням Правління Асоціації.
Ліквідація Асоціації здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється органом, що приймає рішення про ліквідацію або за рішенням суду.
8.2. При ліквідації Асоціації її майно, після задоволення вимог кредиторів, не може розподілятись між членами Асоціації, а передається іншим об'єднанням органів місцевого самоврядування або передається в доход держави.
У разі ліквідації Асоціації документи, в тому числі по особовому складу, передаються в архівні установи України.
Стаття 9. Внесення змін і доповнень до статуту Асоціації
9.1. Зміни і доповнення до цього Статуту вносяться Загальними зборами Асоціації і підлягають реєстрації відповідно до чинного законодавства України.