Додаток 1
до рішення обласної ради
від 15 грудня 2006 року № 130-V
(VІІІ сесія V скликання) (130-5-рр)
(із змінами, згідно із рішеннями обласної ради:
від 08.02.2007 р. № 173-V (р173-5);
від 08.02.2007 р. № 174-V (р174-5);
від 08.02.2007 р. № 175-V (р175-5);
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок здійснення деяких
операцій з майном, що перебуває у спільній
власності територіальних громад області
ЗМІСТ
Розділ І. |
Загальні положення
|
|
|
Глава 1.1. |
Правові засади здійснення майнових операцій
|
|
|
Глава 1.2. |
Структура Положення
|
|
|
|
|
|
|
Розділ ІІ. |
Приватизація (відчуження) майна
|
|
|
Глава 2.1. |
Шляхи здійснення приватизації та суб'єкти приватизації
|
|
|
Глава 2.2. |
Порядок подання заяви та перелік документів, необхідних для прийняття рішення про приватизацію об'єкта
|
|
|
Глава 2.3. |
Підготовка об'єктів до приватизації
|
|
|
Глава 2.4. |
Способи приватизації
|
|
|
Глава 2.5. |
Прикінцеві положення розділу
|
|
|
|
|
|
|
Розділ ІІІ. |
Передача майна в оренду
|
|
|
Глава 3.1. |
Суб'єкти орендних відносин
|
|
|
Глава 3.2. |
Порядок подання заяви та перелік документів, необхідних для укладання договору оренди майна
|
|
|
Глава 3.3. |
Порядок розгляду заяв про укладання договорів та надання дозволу на оренду комунального майна
|
|
|
Глава 3.4. |
Порядок проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна
|
|
|
Глава 3.5. |
Умови договору оренди комунального майна
|
|
|
Глава 3.6.
|
Порядок і умови надання пільг щодо орендної плати орендарям майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області
|
|
|
Глава 3.7. |
Прикінцеві положення розділу |
|
|
|
|
|
|
Розділ IV. |
Списання та передача майна
|
|
|
Глава 4.1. |
Порядок списання матеріальних цінностей з балансів обласних комунальних підприємств та бюджетних установ
|
|
|
Глава 4.2. |
Порядок списання орендованого майна
|
|
|
Глава 4.3. |
Порядок передачі майна з балансу на баланс обласних комунальних підприємств, установ, закладів у межах спільної власності
|
|
|
Глава 4.4. |
Прикінцеві положення розділу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ V. |
Порядок оцінки майна
|
|
|
Глава 5.1. |
Порядок проведення конкурсу з відбору суб'єктів оціночної діяльності
|
|
|
Глава 5.2. |
Прикінцеві положення розділу
|
|
|
|
|
|
|
Додаток №1 |
Типовий договір оренди майна комунальної власності
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ І. Загальні положення
Глава 1.1. Правові засади здійснення майнових операцій
1. Положення розроблено відповідно до Цивільного кодексу України (435-4), Господарського кодексу України (436-4), законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР),"Про приватизацію державного майна" (2163-12), "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" (2171-12), "Про оренду державного та комунального майна" (2269-12), "Про концесію" (997-14), "Про заставу" (2654-12), "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (2658-3), Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України від 10 серпня 2001 року №142/181 (z0787-01), наказу Фонду державного майна України від 29 березня 2004 року № 604 "Про внесення змін та доповнень до Положення про порядок відчуження основних засобів, що є державною власністю, та Положення про порядок продажу на аукціоні, за конкурсом основних засобів, що є державною власністю" (z0471-04), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 квітня 2005 року за № 471/9070, наказу Фонду державного майна України від 28 листопада 2005 року № 3045 "Про затвердження Положення про порядок списання державного майна" (z1501-05), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2005 року за № 1501/11781.
Глава 1.2. Структура положення
1. Положення визначає порядок передачі в оренду і укладання договорів оренди цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів, нерухомого майна, а також встановлює порядок і умови надання дозволів комунальним підприємствам, установам та організаціям (які знаходяться в управлінні обласної ради) на укладання договорів оренди індивідуально визначеного майна (Типовий договір оренди майна додається).
2. Положення визначає порядок та умови приватизації (відчуження) майна:
- цілісних майнових комплексів, їх структурних підрозділів;
- індивідуально визначеного майна;
- нерухомого майна (будівлі, споруди, приміщення);
- об’єктів незавершеного будівництва.
3. Положення визначає процедуру проходження документів при вирішенні питань, пов'язаних зі списанням майна шляхом продажу, ліквідації (далі - списання), яке є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області, що закріплено за обласними комунальними підприємствами, установами, закладами на праві господарського відання і оперативного управління, та процедуру проходження документів при вирішенні питань, пов'язаних зі списанням майна, переданого в оренду.
3.1. Дія цього Положення не поширюється на майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі - майно), яке відображається на балансах обласних комунальних підприємств, установ, закладів і знаходиться під арештом виконавчої служби або під податковою заставою.
4. Положення визначає процедуру проходження документів при вирішенні питань, пов'язаних із передачею майна з балансу на баланс обласних комунальних підприємств, установ, організацій, що закріплені на праві господарського відання та оперативного управління.
4.1. Дія цього Положення не поширюється на майно, яке відображається на балансах обласних комунальних підприємств, установ, закладів і знаходиться під арештом виконавчої служби або під податковою заставою.
5. Положення визначає Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, розроблене для забезпечення ефективного використання майна підприємств, установ та організацій, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – комунальні підприємства), з метою створення єдиного організаційно-економічного механізму справляння плати за оренду: цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць), нерухомого майна, окремого індивідуально визначеного майна, а також майна, що не увійшло до статутного фонду господарського товариства, створеного у процесі приватизації, - по договорах оренди, укладених обласною радою, а з її дозволу – і комунальними підприємствами, яким майно передано у господарське відання чи оперативне управління.
6.Положення визначає порядок оцінки вартості цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів, нерухомого та індивідуально визначеного майна при передачі майна в оренду та при приватизації (відчуженні) майна.
Розділ ІІ. Приватизація (відчуження) майна
Глава 2.1. Шляхи здійснення приватизації
та суб'єкти приватизації
1.Приватизація (відчуження) об’єктів здійснюється шляхом:
- продажу об’єктів на аукціоні, за конкурсом, іншими способами, що передбачають конкуренцію покупців;
- викупу цілісного майнового комплексу, зданого в оренду, у випадках та порядку, передбачених законами;
- викупу майна в інших випадках, передбачених законом.
2. Суб'єкти приватизації.
Суб'єктами приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області є:
- обласна рада;
- покупець (або його представник);
- посередники;
- голова обласної ради;
- постійна комісія з питань спільної власності територіальних громад області;
- галузеві постійні комісії обласної ради;
- органи охорони культурної спадщини ( управління культури і туризму обласної державної адміністрації та управління містобудування та архітектури обласної державної адміністрації).
Приватизація (відчуження) об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснюється на підставі рішення обласної ради.
Глава 2.2. Порядок подання заяви та перелік документів,
необхідних для прийняття рішення про приватизацію об'єкта
1. Покупець, який має намір скористатися правом на приватизацію цілісного майнового комплексу, його структурного підрозділу, нерухомого майна або об’єкта незавершеного будівництва, звертається з відповідною заявою до голови обласної ради.
До заяви покупці – фізичні особи додають:
- відомості про особу, домашню адресу, громадянство;
- номери рахунків у банківських установах, з яких здійснюватимуться розрахунки за придбаний об’єкт приватизації;
- декларацію про доходи.
Покупці – юридичні особи подають:
- повну назву заявника та його юридичну адресу;
- прізвище, ім’я, по батькові керівника;
- номери рахунків у банківських установах, з яких здійснюватимуться розрахунки за придбаний об’єкт приватизації;
- нотаріально засвідчені копії установчих документів, що підтверджують право юридичної особи бути покупцем згідно із законодавством про приватизацію.
Форма заяви та розмір плати за її подання встановлюються згідно з чинним законодавством.
2. Голова обласної ради надсилає для розгляду подану юридичною чи фізичною особою заяву до відділу з управління комунальним майном виконавчого апарату обласної ради, у разі відсутності підстав для відмови у приватизації надає голові обласної ради пропозиції щодо способу приватизації та включає об’єкт до переліку об’єктів, що підлягають приватизації на аукціоні, за конкурсом, шляхом викупу з подальшим затвердженням обласною радою.
Результати розгляду не пізніше як через місяць з дня подання заяви доводяться головою обласної ради або заступником голови обласної ради (за розподілом обов'язків) до заявника у письмовій формі.
3. Відмова в приватизації об’єкта можлива тільки у випадках, передбачених чинним законодавством про приватизацію.
4. Ініціатива щодо приватизації об’єкта спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області може виходити від суб’єктів приватизації, передбачених пунктом 1.4 цього Положення.
Глава 2.3. Підготовка об'єктів до приватизації
1. З моменту прийняття обласною радою рішення про приватизацію об’єктів здійснюється їх підготовка до приватизації.
2. Підготовка об'єктів до приватизації включає:
- інвентаризацію майна, що підлягає приватизації, і визначення умов його подальшого використання;
- виявлення майна, що не підлягає приватизації, і визначення умов його подальшого використання;
- визначення ціни продажу об’єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову ціну продажу об’єкта на аукціоні, за конкурсом;
- підготовку та опублікування інформації про об’єкти приватизації в газеті „Слобідський край”;
- проведення у разі необхідності реорганізації або ліквідації підприємства;
- виявлення і впорядкування об'єктів незавершеного будівництва і визначення умов їх подальшого використання;
- здійснення підготовки необоротних активів (оформлення технічних паспортів у бюро технічної інвентаризації, ставлення необоротних активів на баланс підприємства);
- інші заходи.
Покупець, який у встановленому порядку подав заяву про приватизацію об’єкта може за власний рахунок замовити проведення аудиторської перевірки фінансового стану підприємства.
3. Після надходження заяви від юридичних чи фізичних осіб про приватизацію об’єкта, у тому числі від таких, які є орендарями майна, приватизація (відчуження) об’єкта за дорученням голови попередньо розглядається:
- виконавчим апаратом обласної ради;
- відповідною профільною постійною комісією та постійною комісією спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;
- управлінням культури обласної державної адміністрації або управлінням містобудування та архітектури обласної державної адміністрації, якщо нерухоме майно (споруда) є об’єктом культурної спадщини.
Пропозиції щодо приватизації (відчуження) об’єкта розглядаються протягом тридцяти робочих днів з моменту надходження запиту.
4. Після розгляду матеріалів суб'єктами, передбаченими у пункті 2 глави 2.1 Розділу 2 Положення, голова обласної ради забезпечує узальнення матеріалів та підготовку проектів рішень для подальшого розгляду у постійних комісіях згідно з Регламентом.
5. Після затвердження обласною радою відповідних переліків об’єктів, що підлягають приватизації (відчуженню), здійснюються заходи щодо проведення оцінки майна відповідно до чинного законодавства про приватизацію.
Глава 2.4. Способи приватизації
1. Продаж об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснюється способами, що визначаються законодавством України для кожної групи об'єктів.
2. Обласна рада затверджує переліки об’єктів, які перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області і підлягають:
- продажу на аукціоні, за конкурсом;
- викупу.
3. Викуп застосовується щодо об’єктів:
- не проданих на аукціоні, за конкурсом;
- включених до переліку об’єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу;
4. Перелік об’єктів, що підлягають приватизації (відчуженню) шляхом викупу, попередньо публікується в газеті „Слобідський край” не пізніше як за 15 днів з дня прийняття обласною радою відповідного рішення.
5. Інформація про здійснення викупу об’єкта приватизації публікується в газеті „Слобідський край” протягом 15 календарних днів з дня укладання договору купівлі–продажу.
6. Інформація про об’єкти, що підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом, повинна містити такі відомості:
- назву об’єкта приватизації;
- обсяг та основну номенклатуру продукції (робіт, послуг);
- кількість та склад робочих місць;
- баланс активів і пасивів, рентабельність за останні три роки;
- відомості про будівлі (споруди, приміщення) та земельну ділянку, на якій розташований об’єкт, умови користування ними;
- початкову ціну продажу, умови продажу та експлуатації об’єкта;
- суму грошових коштів, що має вноситися покупцями, у розмірі 10 відсотків початкової ціни продажу об’єкта;
- назву банку, адресу та номер рахунку, відкритого для розрахунків за придбані об’єкти приватизації;
- кінцевий термін прийняття заяви на участь в аукціоні, конкурсі;
- час та місце особистого ознайомлення з об’єктом;
- адресу, номер телефону, час роботи служби по організації аукціону, конкурсу;
- іншу інформацію.
Зазначена інформація публікується не пізніше як за 30 календарних днів до дати проведення аукціону, конкурсу в газеті „Слобідський край”.
7. (Пункт 7 глави 2.4.розділу ІІ втратив чинність, згідно із рішенням обласної ради від 08.02.2007 р. № 175-V (р175-5)
8. Обласна рада визначає перелік об’єктів, не проданих або знятих з аукціонів, конкурсів, та приймає рішення про повторний продаж на аукціоні, за конкурсом або їх приватизацію (відчуження) шляхом викупу іншими покупцями.
9. Приватизація (відчуження) об’єктів незавершеного будівництва, а також законсервованих об’єктів регулюється цим Положенням з урахуванням особливостей, визначених Законом України „Про особливості приватизації об’єктів незавершеного будівництва” (1953-14).
1. Продаж об’єктів, які до набрання чинності цього Положення включені до переліку об’єктів, що підлягають приватизації (відчуженню), та щодо яких прийнято рішення обласної ради про приватизацію (відчуження), а також таких, що перебувають в процесі приватизації, здійснюється відповідно до прийнятого рішення.
2. Контроль за здійсненням приватизації (відчуження) об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснює постійна комісія обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області.
3. Контроль за належним і своєчасним виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснюється постійною комісією з питань спільної власності територіальних громад області.
Розділ ІІІ. Передача майна в оренду
Глава 3.1. Суб'єкти орендних відносин
1. Суб’єктами орендних відносин відповідно до цього Положення є :
- обласна рада;
- голова обласної ради;
- орендарі;
- комунальні підприємства – щодо індивідуально визначеного майна, а за рішенням обласної ради – щодо укладання договорів оренди цілісних майнових комплексів, структурних підрозділів підприємств (філій, цехів, дільниць) та нерухомого майна загальною площею до 200 м2;
- органи охорони культурної спадщини (управління культури і туризму та управління містобудування та архітектури обласної державної адміністрації);
- профільні постійні комісії;
- постійна комісія з питань спільної власності територіальних громад області.
Глава 3.2. Порядок подання заяви та перелік документів, необхідних для укладання договору оренди майна
1. Орендар для укладання договору оренди цілісного майнового комплексу комунального підприємства, його структурного підрозділу, нерухомого майна звертається з відповідною заявою до голови обласної ради.
До заяви додаються такі документи:
а) у разі оренди цілісного майнового комплексу комунального підприємства, його структурного підрозділу:
- проект договору оренди;
- протокол загальних зборів працівників підприємства про рішення взяти в оренду цілісний майновий комплекс (у разі коли орендарем є господарське товариство, створене членами трудового колективу комунального підприємства, яке передається в оренду);
- протокол загальних зборів працівників комунального підприємства про створення господарського товариства (у разі коли орендарем є господарське товариство, що створене членами трудового колективу комунального підприємства, яке передається в оренду);
- установчі документи орендаря (рішення про його утворення та засновницький договір, статут (положення), свідоцтво про державну реєстрацію – засвідчені нотаріально або органом державної реєстрації) – для юридичних осіб;
- копію свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта господарювання, який здійснює господарську діяльність та зареєстрований відповідно до закону як підприємець (засвідчену нотаріально або органом державної реєстрації), – для фізичних осіб;
- баланс господарської діяльності з формами річної звітності № 2, № 3;
- довідку з обласного статистичного управління;
- відомості про орендаря та об’єкт оренди;
б) у разі оренди нерухомого майна:
- проект договору оренди;
- установчі документи орендаря (рішення про його утворення та засновницький договір (у разі його наявності), статут (положення), свідоцтво про державну реєстрацію – засвідчені нотаріально або органом державної реєстрації) – для юридичних осіб;
- копію свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта господарювання, який здійснює господарську діяльність та зареєстрований відповідно до закону як підприємець (засвідчену нотаріально або органом державної реєстрації), – для фізичних осіб;
- довідку з обласного статистичного управління;
- відомості про орендаря та об’єкт оренди;
- згоду комунального підприємства на передачу в оренду нерухомого майна певної площі, на балансі якого воно знаходиться.
Юридичні та фізичні особи несуть відповідальність за достовірність поданих документів.
2. За наявності заяв про оренду нерухомого майна або цілісного майнового комплексу комунального підприємства, його структурного підрозділу від двох або більше фізичних чи юридичних осіб (за умови відсутності заяви господарського товариства, створеного членами трудового колективу комунального підприємства, яке передається в оренду, його структурного підрозділу щодо оренди цілісного майнового комплексу) орендар визначається на конкурсних засадах. Порядок проведення конкурсу регулюється главою 3.4. цього Положення.
на оренду комунального майна
1.Після надходження заяви про оренду та документів, передбачених главою 3.2. розділу 3 цього Положення, головою обласної ради забезпечується:
- перевірка комплектності наданих документів та відповідність умов проекту договору оренди вимогам законодавства;
- погодження умов договору оренди з Харківським територіальним відділенням Антимонопольного комітету України та органом охорони культурної спадщини у випадках, передбачених законодавством.
2. Про результат розгляду заяви та наданих документів (надання дозволу на укладення договору оренди або відмову, проведення конкурсу на право укладання договору оренди, винесення питання укладання договору на розгляд обласної ради та інше) голова обласної ради повідомляє заявника письмово у встановлений законодавством термін.
3. Укладання договорів оренди цілісних майнових комплексів, їх структурних підрозділів та нерухомого майна площею понад 200 кв.м, де орендодавцем виступає голова обласної ради, здійснюється на підставі рішення обласної ради.
4. Перед укладанням договору оренди здійснюється незалежна оцінка майна, що передається в оренду.
договору оренди майна
1. Конкурс на право укладання договору оренди об’єкта полягає у визначенні орендаря, який запропонував найбільшу орендну плату, при забезпеченні виконання інших умов договору.
2. Конкурс оголошується за ініціативою голови обласної ради або за наявності заяв про оренду від двох або більше фізичних чи юридичних осіб (за умови відсутності серед поданих заяв про оренду заяви від господарського товариства, створеного членами трудового колективу комунального підприємства, організації, їх структурних підрозділів, у разі оренди цілісного майнового комплексу, від бюджетної установи, організації – в разі оренди нерухомого майна).
У разі надходження одної заяви про оренду певного об’єкта (цілісного майнового комплексу, будівлі, споруди, групи приміщень), а іншої – про оренду частини цього об’єкта голова обласної ради повідомляє другого заявника, що розглядається питання про оренду всього об’єкта.
3. Оголошенню конкурсу передує підготовка таких документів:
- висновку, що об’єкт не заборонено для передачі в оренду;
- висновку (пропозиції) щодо умов договору оренди;
- свідоцтва про право власності на об’єкт оренди (у разі оренди будівель, споруд, приміщень строком на 1 рік і більше).
4. Оголошення про конкурс публікується в газеті "Слобідський край" та інших засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати проведення конкурсу і повинно містити такі відомості:
- назву об’єкта та його місцезнаходження;
- обсяг та основну номенклатуру продукції (робіт, послуг) – у разі оренди цілісного майнового комплексу, у тому числі експортної, кількість та склад робочих місць, рівень прибутковості об’єкта за останні три роки, розмір дебіторської та кредиторської заборгованості, наявність майна в заставі, податковій заставі, оренді;
- умови конкурсу;
- кінцевий термін прийняття пропозицій учасників конкурсу (заяв про оренду і пропозицій до договору оренди, що відповідають вимогам конкурсу);
- дата, час і місце проведення конкурсу;
- основні вимоги до умов експлуатації об’єкта;
- іншу інформацію.
Одночасно всі особи, що подали заяви про оренду і проекти договорів оренди до оголошення конкурсу, письмово повідомляються головою обласної ради про оголошення конкурсу і необхідність подання нового проекту договору оренди, який відповідав би умовам конкурсу.
5. Умовами конкурсу є:
- розмір орендної плати;
- ефективне використання об’єкта оренди за цільовим призначенням (у разі оренди цілісного майнового комплексу – відповідно до профілю виробничої діяльності комунального підприємства, організації);
- дотримання вимог експлуатації об’єкта.
Іншими умовами конкурсу, залежно від специфіки об’єкта оренди, можуть бути:
- здійснення певних видів ремонтних робіт;
- виконання встановлених для підприємства мобілізаційних завдань;
- виготовлення продукції в обсягах, необхідних для задоволення потреб регіону;
- збереження (створення нових) робочих місць;
- дотримання умов належного утримання об’єктів соціально–культурного призначення.
За пропозицією органу охорони культурної спадщини можуть бути передбачені додаткові умови.
6. Основним критерієм визначення переможця є максимальний розмір орендної плати при обов’язковому забезпеченні виконання інших умов конкурсу.
7. Для участі в конкурсі учасник конкурсу подає на розгляд конкурсної комісії, крім документів, визначених пунктом 2.1 цього Положення:
- заяву на участь в конкурсі;
- зобов’язання (пропозиції) щодо виконання умов конкурсу (відображаються в проекті договору оренди);
- додаткові пропозиції до договору оренди (у разі оренди цілісного майнового комплексу – обсяг ресурсів, які будуть залучені, продукція, послуги, ринки збуту, джерела постачання сировини і матеріалів тощо; у разі оренди нерухомого майна – варіанти поліпшення орендованого майна);
- пропозиції щодо гарантій сплати орендної плати (завдаток, гарантія тощо – відображаються в проекті договору оренди).
8. (Пункт 8 глави 3.4.розділу ІІІ втратив чинність, згідно із рішенням обласної ради від 08.02.2007 р. № 174-V (р174-5)
9. (Пункт 9 глави 3.4.розділу ІІІ втратив чинність, згідно із рішенням обласної ради від 08.02.2007 р. № 174-V (р174-5)
10. (Пункт 10 глави 3.4.розділу ІІІ втратив чинність, згідно із рішенням обласної ради від 08.02.2007 р. № 174-V (р174-5)
11. (Пункт 11 глави 3.4.розділу ІІІ втратив чинність, згідно із рішенням обласної ради від 08.02.2007 р. № 174-V (р174-5)
12. (Пункт 12 глави 3.4.розділу ІІІ втратив чинність, згідно із рішенням обласної ради від 08.02.2007 р. № 174-V (р174-5)
13. (Пункт 13 глави 3.4.розділу ІІІ втратив чинність, згідно із рішенням обласної ради від 08.02.2007 р. № 174-V (р174-5)
14. Конкурс проводиться в один етап, де визначається переможець згідно з умовами конкурсу та зобов’язаннями учасника конкурсу.
15. Конкурс проводиться при наявності пропозицій від двох або більше фізичних чи юридичних осіб. У разі надходження однієї пропозиції конкурс не проводиться і комісія приймає протокольне рішення щодо розгляду головою обласної ради питання про укладення договору оренди відповідно до вимог законодавства з єдиним заявником.
16. Пропозиції надаються у конвертах з написом «На конкурс», запечатаних печаткою учасника конкурсу. До дати проведення конкурсу конверти з пропозиціями зберігаються у голови конкурсної комісії.
17. (Пункт 17 глави 3.4.розділу ІІІ втратив чинність, згідно із рішенням обласної ради від 08.02.2007 р. № 174-V (р174-5)
18. (Пункт 18 глави 3.4.розділу ІІІ втратив чинність, згідно із рішенням обласної ради від 08.02.2007 р. № 174-V (р174-5)
19. За результатами конкурсу з переможцем конкурсу голова обласної ради від імені обласної ради укладає договір оренди за формою, що додається до зазначеного Положення, у встановленому порядку. До умов договору оренди включаються орендна плата в розмірі, запропонованому переможцем конкурсу, та інші пропозиції переможця конкурсу.
1. Істотними умовами договору оренди комунального майна є:
- об’єкт оренди (склад і вартість з урахуванням її індексації);
- строк, на який укладається договір оренди;
- орендна плата з урахуванням її індексації;
- порядок використання амортизаційних відрахувань;
- відновлення орендованого майна та умови його повернення;
- виконання зобов’язань;
- страхування орендарем взятого ним в оренду майна;
- обов’язки сторін щодо забезпечення пожежної безпеки орендованого майна;
- забезпечення виконання зобов’язань – неустойка (штраф, пеня), порука, завдаток, гарантія тощо;
- порядок здійснення орендодавцем контролю за станом об’єкта оренди.
За згодою сторін у договорі можуть бути передбачені наступні умови:
- сплата всіх належних комунальних платежів;
- обов’язок орендаря своєчасно здійснювати поточний та, за згодою орендодавця, капітальний ремонт орендованого майна;
- сплата платежів за користування земельною ділянкою;
- інші умови, передбачені Типовим договором оренди комунального майна, що додається до цього Положення.
2. Договір оренди будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на один рік і більше підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації.
Глава 3.6. Порядок і умови надання пільг щодо орендної плати орендарям майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області
1. Пільги надаються орендарям у тому разі, якщо протягом останніх 6 місяців (у агропромисловому комплексі – 12 місяців) до укладення договору оренди комунальне підприємство, установа, організація було збитковим або рівень рентабельності (відношення прибутку до собівартості) був нижчим 25 відсотків від середньої по галузі (підгалузі), а також якщо об'єкт оренди має важливе соціальне значення.
2. Пільги можуть бути надані на термін до 2 років або до досягнення визначених орендодавцем техніко-економічних показників діяльності об'єкта оренди, але не більш як на 2 роки.
3. Для отримання пільг орендар подає обласній раді заяву та такі документи та матеріали:
- аналіз причин збитковості або низької рентабельності об'єкта оренди; бухгалтерський звіт (в обсязі форм річного);
- розшифрування дебіторської та кредиторської заборгованості; копію довідки з банку про наявність коштів на рахунках, у тому числі валютних;
- перелік організаційних, технічних, інвестиційних заходів щодо поліпшення функціонування об'єкта оренди із визначенням термінів їх впровадження;
- обсягу коштів, необхідних для здійснення цих заходів, і можливих джерел фінансування;
- відомості про техніко-економічні показники, що їх планується досягти;
- пропозиції про розмір пільг щодо орендної плати із зазначенням терміну, на який бажано їх одержати;
- довідки, що засвідчують витрати орендаря на утримання і розвиток соціально-культурной сфери села, селища, міста.
4. У разі, якщо заяву подано без додержання вимог, викладених у пункті 4 глави 3.2. розділу 3 цього Положення, орендодавець зобов'язаний у тижневий термін з дня її отримання повідомити заявника про необхідність подання у встановлений орендодавцем термін додаткових матеріалів.
5. Голова обласної ради у п'ятиденний термін з дня надходження заяви та інших документів і матеріалів разом із своїми висновками забезпечує надання їх до постійних комісій обласної ради з питань бюджету та з питань спільної власності територіальних громад області.
6.Комісії у 20-денний термін з дня одержання документів та матеріалів надають свої висновки щодо можливості надання пільг, готують пропозиції щодо винесення питання на розгляд обласної ради.
7.Голова обласної ради на підставі відповідного рішення обласної ради протягом 10 днів після його отримання має повідомити орендаря про:
- надання пільг на умовах, зазначених орендарем;
- відмову у наданні пільг;
- відмову у наданні пільг із зазначенням умов, за яких такі пільги можуть бути надані.
8. Якщо орендар не погоджується з прийнятим рішенням, клопотання проперегляд такого рішення може бути подано орендодавцеві не раніше як черезпівроку з дня його прийняття.
9. У рішенні обласної ради про надання пільг обов'язково зазначаються розмір пільг та терміни їх надання, умови, за яких такі пільги надаються.
10. У разі надання пільг орендатору укладається додаткова угода до договору оренди.
Глава 3.7. Прикінцеві положення розділу
1. Контроль за виконанням умов договорів оренди покладається на сторони, що уклали даний договір.
2. У разі невиконання або неналежного виконання орендарем своїх обов’язків, згідно з договором оренди, орендодавець зобов’язаний вжити заходів щодо дострокового розірвання договору на підставі та в порядку, встановленими чинним законодавством.
3. Питання оренди, які не врегульовані цим Положенням, регулюються чинним законодавством України.
Розділ IV. Списання та передача майна
Глава 4.1. Порядок списання матеріальних цінностей з балансів обласних комунальних підприємств та бюджетних установ
1. Керівники обласних комунальних підприємств, заснованих на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі - комунальне підприємство), бюджетних установ списують із балансів шляхом ліквідації або продажу будівлі, споруди, передавальні пристрої та транспортні засоби, незалежно від первісної вартості, на підставі дозволу обласної ради.
2.Керівники комунальних підприємств та бюджетних установ списують із балансів основні засоби (крім зазначеного в пункті 1) і матеріальні цінності первісною балансовою вартістю до 2 тис.500 грн. за одиницю (комплект) на підставі акта постійно діючої комісії комунального підприємства та бюджетних установ.
3.Керівники комунальних підприємств та бюджетних установ списують основні засоби (крім зазначеного в пункті 1) і матеріальні цінності балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 2 тис.500 грн. до 5 тис.грн. на підставі дозволу підписаного головою обласної ради, за погодженням з профільною постійною комісією.
4. Керівники комунальних підприємств та бюджетних установ списують із балансів основні засоби (крім зазначеного в пункті1) і матеріальні цінності первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 5 тис.грн. на підставі дозволу обласної ради.
5. Для розгляду питання щодо списання майна, зазначеного в пунктах 1, 4, до обласної ради подаються:
- заява керівника комунального підприємства чи бюджетної установи;
- погодження галузевої постійної комісії щодо списання майна з балансів комунальних підприємств;
- техніко-економічне обґрунтування списання майна;
- копія інвентарної картки обліку основних засобів за формою ОЗ-7;
- акт про списання основних засобів (типова форма ОЗ-3);
- акт про списання автотранспортних засобів (типова форма ОЗ-4);
- копія наказу про створення постійно діючої комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей з балансу комунального підприємства чи бюджетної установи;
- акт оцінки вартості майна, яке пропонується для списання шляхом продажу;
- додаткові форми бухгалтерських звітів за встановленими формами у випадку списання шляхом продажу автотранспортних засобів і нерухомого майна;
- копія технічного паспорта (для автотранспортних засобів і нерухомого майна);
- довідка, що майно не знаходиться під податковою заставою або під арештом;
- при списанні майна, яке пошкоджено внаслідок аварій, до акта про списання додається належним чином оформлена копія акта про аварію, де пояснюються причини, які призвели до аварії.
6. За умови наявності повного пакета документів обласна рада протягом 30 календарних днів приймає рішення щодо надання дозволу або відмови з обґрунтуванням інших шляхів використання цього майна.
7. Для участі в роботі комісії з установлення непридатності автомобілів, нагрівальних котлів, підйомників, оргтехніки, побутових приладів, медичної техніки та інших необоротних активів запрошуються представник сторонньої організації або фірми, які мають відповідну ліцензію, або відповідного міжрайонного реєстраційного відділу управління державної автодорожньої інспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області, який підписує акт про списання або передає комісії свій письмовий висновок, що додається до акта.
8. Списання матеріальних цінностей проводиться за первісною вартістю або за відновлювальною вартістю (у разі проведення індексації або переоцінки матеріальних цінностей).
При списанні необоротних активів, що були в експлуатації, у документах поряд з їх первісною (відновлювальною) вартістю вказується сума нарахованого зносу.
9. Розбирання, демонтаж, продаж майна здійснюється лише після отримання відповідного дозволу на списання.
10. Голова обласної ради забезпечує внесення змін до відповідної документації щодо обліку майна, яке перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.
Глава 4.2. Порядок списання орендованого майна
1.Будівлі, споруди, передавальні пристрої та транспортні засоби спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, передані в оренду (далі - орендоване майно), списуються шляхом ліквідації, незалежно від первісної вартості, на підставі рішення обласної ради.
2.Списання орендованого майна (крім зазначеного в пункті 2 глави 4.1.) первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) до 5 тис.грн. здійснюється на підставі дозволу підписаного головою обласної ради, шляхом укладення договору про списання орендованого майна.
3.Списання орендованого майна первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 5 тис.грн. здійснюється на підставі рішення обласної ради з послідуючим укладенням договору про списання орендованого майна.
Глава 4.3.Порядок передачі майна з балансу на баланс обласних комунальних підприємств, установ, закладів у межах спільної власності
1. Дозволи на передачу майна з балансу на баланс, у межах спільної власності, первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) до 5 тис.грн., за погодженням профільних постійних комісій, мають бути затверджені головою обласної ради.
2. Дозволи на передачу майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області з балансу на баланс у межах спільної власності, первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 5 тис. грн. надаються за рішенням обласної ради.
3. Для розгляду питання щодо передачі майна з балансу на баланс у межах спільної власності до обласної ради подаються:
- звернення підприємства, установи, закладу, що передає майно;
- згода сторони, що приймає;
- погодження відповідної галузевої постійної комісії ради;
- перелік майна, яке підлягає передачі, із визначенням його повної назви, інвентарного номера, року введення в експлуатацію, первісної та залишкової вартості, суми зносу на останню дату складання бухгалтерського звіту;
- копії інвентарної картки обліку основних засобів за формою 03-6;
- копії технічних паспортів (для будівель та автотранспорту);
- довідка про відсутність арешту та податкової застави (для комунальних підприємств).
4. За умови наявності повного пакету документів, обласна рада протягом 30 календарних днів приймає рішення щодо передачі з балансу на баланс основних засобів або надає відмову з обґрунтуванням та зазначенням інших шляхів використання цього майна.
5. Після отримання відповідного дозволу щодо передачі майна з балансу на баланс у межах спільної власності, голова обласної ради забезпечує фактичну передачу між стороною, що приймає, та стороною, що передає. Акт приймання-передачі в 15-денний термін подається до обласної ради.
Глава 4.4. Прикінцеві положення розділу
1. Після прийняття обласною радою відповідного рішення щодо списання майна шляхом ліквідації або продажу керівник підприємства, установи, закладу, а також орендар зобов'язані у місячний термін здійснити списання та подати голові обласної ради звіт про списання майна, підписаний комісією та затверджений керівником.
2. Кошти, одержані внаслідок списання майна, спрямовуються на оновлення матеріально-технічної бази комунальних підприємств, установ, закладів.
3. Амортизаційні відрахування по комунальному підприємству спрямо-вуються на оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази.
4. Амортизаційні відрахування від орендованого майна спрямовуються на оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази та додатковою угодою зараховуються до переліку орендованого майна.
Розділ V. Порядок оцінки майна
Глава 5.1. Порядок проведення конкурсу з відбору
суб'єктів оціночної діяльності
1. Визначення початкової вартості та ціни продажу об'єктів приватизації здійснюється в порядку, встановленому законодавством з питань оцінки майна.
2. Визначення суб’єкта оціночної діяльності, який буде проводити незалежну оцінку майна, здійснюється на конкурсній основі.
3. Конкурсний відбір експертів здійснюється конкурсною комісією. Положення про конкурсну комісію з відбору суб’єктів оціночної діяльності затверджується обласною радою.
4. До участі в конкурсі можуть бути допущені суб’єкти оціночної діяльності, які діють на підставі відповідних сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності, виданих відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (2658-3).
5. У разі прийняття рішення про проведення конкурсу інформація стосовно його умов, терміну проведення, а також інформація про об’єкт оцінки публікується обласною радою в газеті "Слобідський край" або на веб-сайті обласної ради за 14-30 календарних днів до дати проведення конкурсу.
6. Інформація про умови проведення конкурсу повинна включати:
- дату, час і місце проведення конкурсу;
- відомості про об’єкт оцінки;
- кінцевий термін подання документів на розгляд комісії;
- перелік документів, які слід подавати на розгляд комісії;
- термін виконання робіт в календарних днях (за потребою);
- адресу комісії, контактні телефони.
7. (Пункт 7 глави 5.1. розділу V втратив чинність, згідно із рішенням обласної ради від 08.02.2007 р. № 173-V (р173-5)
8. Акт оцінки майна та висновки про вартість майна, складені під час приватизації, підлягають затвердженню головою обласної ради.
Глава 5.2. Прикінцеві положення розділу
1. незалежна оцінка вартості цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна регулюється Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (2658-3), іншими нормативно–правовими актами з питань оцінки майна.
2. Незалежна оцінка майна проводиться на підставі договору на проведення оцінки майна, який укладається замовником з суб’єктом оціночної діяльності.
Висновки експерта про вартість майна погоджуються з профільною комісією обласної ради та затверджуються головою обласної ради.
3. Розмір та порядок оплати робіт з оцінки майна встановлюються між суб’єктом оціночної діяльності та замовником оцінки за домовленістю сторін або за результатами конкурсу.
4. Питання оцінки майна, які не врегульовані цим Положенням, регулюються чинним законодавством України з питань оцінки майна.
5. Розмір та порядок оплати робіт з оцінки майна встановлюється між суб'єктом оціночної діяльності та замовником оцінки за домовленістю сторін договору оренди.
Додаток 1
до Положення
про порядок здійснення деяких операцій з майном, що перебуває у спільній власності
територіальних громад області
затвердженого рішенням
обласної ради
від 15 грудня 2006 р. № 130-V (130-5-рр)
(VІІІ сесія V скликання)
Типовий договір оренди
майна комунальної власності
Місто __________________, ________________________ року
(число, місяць, рік)
Харківська обласна рада
(повна назва Орендодавця)
____________________________________________ (надалі – Орендодавець) в особі
голови ради ________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
що діє на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та рішення обласної ради від "___" 2006 року № ,
(назва документа)
з одного боку, та______________________________________________________
(повна назва особи Орендаря)
(надалі – Орендар) в особі ___________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
що діє на підставі __________________________________________________,
(статут, довіреність тощо)
з іншого боку, уклали цей Договір про наведене нижче:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець передає, а Орендар бере в строкове платне користування майно (цілісний майновий комплекс комунального підприємства, структурний підрозділ комунального підприємства, нерухоме майно (будівля, споруда, приміщення), окремо індивідуально визначене майно) площею _________ м², розміщене за адресою: _____________, що знаходиться на балансі ________________, склад і вартість якого визначено відповідно до наведеного акта оцінки (висновку експерта), складеного станом на ____ 200_ р., вартість якого становить ______ грн., у тому числі: основні фонди за залишковою вартістю _________ грн.*
Майно передається в оренду з метою _________________________.
1.2. Грошові кошти та цінні папери, з урахуванням дебіторської та кредиторської заборгованості, передаються Орендареві в користування на умовах кредитного договору, що укладається одночасно з підписанням цього Договору *.
1.3. Інші оборотні матеріальні активи в сумі – ______ грн. Орендар викуповує на підставі договору купівлі–продажу, що укладається одночасно з підписанням цього Договору *.
1.4. Після укладення цього Договору Орендар приєднує до свого майна Підприємство в установленому порядку *.
1.5. Орендар виступає правонаступником усіх прав та обов'язків реорганізованого Підприємства *.
(У разі оренди структурного підрозділу Орендар виступає правонаступником прав та обов'язків комунального підприємства у частині активів і пасивів останнього, переданих відповідно до розподільчого балансу Підприємства).
1.6. Майно Підприємства враховується окремо від іншого майна Орендаря на окремому балансі із зазначенням того, що це майно є орендованим *.
2. Умови передачі та повернення орендованого майна
2.1. Орендар вступає у строкове платне користування майном у термін, указаний у договорі, але не раніше дати підписання сторонами цього Договору та акта приймання–передачі.
2.2. Передача майна в оренду не тягне за собою виникнення в Орендаря права власності на це майно.
Власником майна залишаються територіальні громади сіл, селищ, міст області, а Орендар користується ним протягом строку оренди.
2.3. Передача майна в оренду здійснюється за вартістю, визначеною в акті оцінки (висновках експерта), складеному за Методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
2.4. Вартість майна, яке Орендар повертає Орендодавцю (або юридичній особі, яку вкаже Орендодавець), визначається на підставі передавального балансу та акта оцінки, складеного за даними інвентаризації на момент припинення дії цього Договору, звіреного з актом приймання–передачі майна в оренду *.
Орендар повертає майно Орендодавцю ( юридичній особі, вказаній Орендодавцем) у порядку, визначеному чинним законодавством України та цим Договором.
Майно вважається поверненим Орендодавцю з моменту підписання сторонами акта приймання–передачі.
3. Орендна плата
3.1. Орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, затвердженої рішенням обласної ради від _______р., і становить за рік _____ грн. (без урахування ПДВ та індексу інфляції). Орендна плата за перший місяць оренди становить ______ грн. за _____ місяць 200__ р. (______ грн ___ коп.) (без урахування ПДВ та індексу інфляції).
Ставка орендної плати (тариф) становить ___ % за рік.
Нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством України.
Орендна плата за перший місяць оренди (________) визначається шляхом коригування орендної плати за базовий місяць на індекси інфляції за __________________________.
(місяці, роки)
3.2. Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць.
3.3. Орендна плата перераховується:
до обласного бюджету (якщо Орендодавцем виступає не Балансоутримувач)
або
до обласного бюджету та Балансоутримувачу у співвідношенні __ % до __% (якщо Орендодавцем виступає Балансоутримувач), щомісяця не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним.
3.4. Розмір орендної плати може бути змінено на вимогу однієї із сторін, якщо з не залежних від них обставин істотно змінився стан об’єкта оренди, а також в інших випадках, встановлених законодавчими актами України.
3.5. Орендна плата, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, підлягає індексації і стягується до бюджету та Орендодавцю у визначеному пунктом 3.3. співвідношенні, відповідно до чинного законодавства України, з урахуванням пені в розмірі ____________ облікової ставки НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості, з урахуванням індексації, за кожний день прострочення, включаючи день оплати.
3.6. Наднормативна сума орендної плати, що надійшла до бюджету та/або Орендодавцю, підлягає в установленому порядку поверненню Орендарю або заліку в рахунок наступних платежів.
4. Використання амортизаційних відрахувань
4.1. Амортизаційні відрахування на орендоване майно залишаються в розпорядженні Орендаря і використовуються для відновлення орендованих основних фондів.
4.2. Поліпшення орендованого майна, здійснене за рахунок амортизаційних відрахувань, є власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області.
5. Обов'язки Орендаря
Орендар зобов'язується:
5.1. Використовувати орендоване майно відповідно до його призначення та умов цього Договору.
5.2. Своєчасно і в повному обсязі сплачувати орендну плату.
У разі оренди структурного підрозділу за договором, де орендодавцем є підприємство, цей пункт викладається в такій редакції:
"Своєчасно і в повному обсязі сплачувати орендну плату до обласного бюджету (50 %) та Орендодавцю (50 %)."
5.3. Забезпечити збереження орендованого майна, запобігати його пошкодженню і псуванню, здійснювати заходи протипожежної безпеки.
5.4. Своєчасно здійснювати капітальний, поточний та інші види ремонтів орендованого майна.
5.5. Протягом місяця після укладення цього Договору застрахувати орендоване майно в порядку, визначеному чинним законодавством.
5.6. Щомісяця, до 20 числа, надавати Орендодавцеві інформацію про перерахування орендної плати (копію платіжного доручення з відміткою банку, що обслуговує Орендаря).
5.7. У разі припинення або розірвання Договору повернути Орендодавцеві або підприємству, вказаному Орендодавцем, орендоване майно у належному стані, не гіршому ніж на момент передачі його в оренду, з урахуванням нормального фізичного зносу, та відшкодувати Орендодавцеві збитки у разі погіршення стану або втрати (повної або його частини) орендованого майна з вини Орендаря.
6. Права Орендаря
Орендар має право:
6.1. Самостійно визначати і здійснювати напрями господарської діяльності в межах, визначених установчими документами (статутом та/або засновницьким договором/положенням) Орендаря та/або юридичної особи чи відокремленого структурного підрозділу, створених на базі переданого в оренду майна.
6.2. З дозволу Орендодавця вносити зміни до складу орендованого майна, здійснювати його реконструкцію, технічне переоснащення та інші поліпшення, що зумовлюють підвищення його вартості.
6.3. Самостійно розподіляти доходи, створювати спеціальні фонди (розвитку виробництва, соціально–культурних заходів тощо).
6.4. Орендар має право розпоряджатися або іншим чином передавати третім особам належні йому право оренди та інші права (повністю чи в певній частині), які випливають з цього Договору, тільки за попередньою згодою Орендодавця, якщо інше не передбачено цим Договором або чинним законодавством України.
7. Обов'язки Орендодавця
Орендодавець зобов'язується:
7.1. Передати Орендарю в оренду майно (цілісний майновий комплекс комунального підприємства, структурний підрозділ комунального підприємства, нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення), індивідуально визначене майно) згідно з цим Договором за актом приймання–передачі майна, який підписується одночасно з цим Договором.
7.2. Передати Орендарю на умовах довгострокового кредиту грошові кошти у сумі ________________________________________ грн.*.
7.3. Продати Орендарю інші оборотні матеріальні активи на суму _____________________________________ грн. *.
7.4. Не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися орендованим майном на умовах цього Договору.
7.5. У випадку реорганізації Орендаря (юридичної особи) до припинення чинності цього Договору переукласти цей Договір на таких самих умовах з одним із правонаступників, якщо останній згоден стати Орендарем.
Договір може визначати порядок відшкодування Орендодавцем Орендареві вартості поліпшень орендованого майна.
8. Права Орендодавця
Орендодавець має право:
8.1. Контролювати наявність, стан, напрями та ефективність використання майна, переданого в оренду за Договором.
8.2. Виступати з ініціативою щодо внесення змін до цього Договору або його розірвання в разі погіршення стану орендованого майна внаслідок невиконання або неналежного виконання умов цього Договору.
9. Відповідальність і вирішення спорів за Договором
9.1. Орендодавець не відповідає за зобов'язаннями Орендаря. Орендар не відповідає за зобов'язаннями Орендодавця, якщо інше не передбачено цим Договором.
9.2. За невиконання або неналежне виконання зобов'язань за цим Договором сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.
9.3. Спори, які виникають за цим Договором або в зв'язку з ним, не вирішені шляхом переговорів, вирішуються в судовому порядку.
10. Строк чинності, умови зміни та припинення Договору
10.1. Цей Договір укладено строком на _____, що діє з "___" ___________ 200_ р. до "___" ______________ 200_ р. включно.
10.2. Умови цього Договору зберігають силу протягом всього терміну цього Договору, в тому числі у випадках, коли після його укладення законодавством встановлено правила, що погіршують становище Орендаря, а в частині зобов'язань Орендаря щодо орендної плати – до виконання зобов'язань.
10.3. Зміни і доповнення або розірвання цього Договору допускаються за взаємною згодою сторін. Зміни та доповнення, що пропонується внести, розглядаються протягом одного місяця з дати їх подання до розгляду іншій стороні.
10.4. За ініціативою однієї зі сторін цей Договір може бути розірвано за рішенням господарського суду у випадках, передбачених чинним законодавством.
10.5. У разі припинення або розірвання Договору поліпшення орендованого майна, здійснені Орендарем за рахунок власних коштів, які можна відокремити від орендованого майна, не завдаючи йому шкоди, визнаються власністю Орендаря, а невідокремлювані поліпшення – власністю Орендодавця. Питання компенсації Орендодавцем збільшення вартості орендованого майна в результаті зазначених невідокремлюваних поліпшень вирішується відповідно до умов цього Договору та чинного законодавства.
10.6. У разі відсутності заяви однієї зі сторін про припинення або зміну цього Договору після закінчення строку його чинності протягом одного місяця, Договір вважається подовженим на той самий термін і на тих самих умовах, які були передбачені цим Договором.
10.7. Умови договору оренди на новий строк встановлюються за домовленістю сторін. У разі недосягнення домовленості щодо плати та інших умов договору переважне право Орендаря на укладання договору припиняється.
10.8. Чинність цього Договору припиняється внаслідок:
– закінчення строку, на який його було укладено;
– приватизації майна за участю Орендаря;
– загибелі майна;
– достроково за взаємною згодою сторін або за рішенням господарського суду;
банкрутства Орендаря та в інших випадках, прямо передбачених чинним законодавством України.
10.9. Взаємовідносини сторін, не врегульовані цим Договором, регулюються чинним законодавством України.
10.10. Цей Договір укладено в 3–х (трьох) примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу.
11. Платіжні та поштові реквізити сторін:
Орендар ___________________________________________________
_______________ _______________
М. П. М. П.
(* визначені умови договору при передачі в оренду цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів.)
Заступник голови обласної ради С. Чернов