ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту рішення Харківської обласної ради

 

«Про надання згоди ліквідаційній комісії комунального підприємства охорони здоров’я «Аптека № 39» на звернення до  господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство»

Обласною радою 30 серпня 2012 року прийнято рішення № 498-VI «Про припинення комунального підприємства охорони здоров’я «Аптека № 39» (код ЄДРПОУ 22678607), розташованого за адресою: м. Харків, вул. Володарського, 82, - шляхом ліквідації» (зі змінами).

До обласної ради надійшов звіт голови ліквідаційної комісії комунального підприємства охорони здоров’я «Аптека № 39» Бєккєль Ю.П. від 15.10.2015 та висловлено прохання винести на розгляд обласної ради питання щодо надання дозволу на звернення комунального підприємства охорони здоров’я «Аптека № 39» до господарського суду  із заявою про банкрутство.  

Згідно наявної у звіті інформації, на виконання рішення Харківської обласної ради від 30 серпня 2012 року № 498-VI (зі змінами), ліквідаційною комісією було здійснено комплекс заходів, передбачених чинним законодавством України та планом ліквідації КПОЗ «Аптека № 39», затвердженим протоколом засідання ліквідаційної комісії № 1 від 06.09.2012, зокрема:

Про прийняте рішення повідомлено державного реєстратора, запис про те, що Підприємство знаходиться у стані припинення внесено державним реєстратором, опис документів, що подаються державному ресторатору від 29.12.2012 року, реєстраційний номер справи – 1_480_029072_91;

Оголошення про припинення Підприємства було надруковано в офіційному друкованому виданні «Бюлетень державної реєстрації» № 236 (1) - 2013 року. Строк пред’явлення вимог кредиторів визначено до 08.03.2013 року.

Повідомлення про припинення Підприємства опубліковано в газеті «Слобідський край» від 29.01.2013 року № 13.

У зв’язку з припиненням підприємницької діяльності головою ліквідаційної комісії було письмово повідомлено державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю сплати обов’язкових платежів і зборів, а саме: Західну МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС, Харківський міський центр зайнятості, Західну міжрайонна виконавча дирекція Харківського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Жовтневому районі м. Харкова, Управління Пенсійного фонду України у Жовтневому районі м. Харкова.

За результатами письмового повідомлення державних контролюючих органів головою ліквідаційної комісії отримано наступні відповіді:

-  акт перевірки правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Жовтневому районі м. Харкова від 25.02.2013 року №38 – заборгованість відсутня;

-  довідка Західної міжрайонної виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про відсутність заборгованості зі сплати страхових коштів № 41 від 29.01.2013;

-  акт Харківського міського центру зайнятості №176 від 12.02.2013 року по результати проведення перевірки з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, згідно з висновками якого порушень показників правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків не встановлено, заборгованість відсутня;

-  після проведення позапланової перевірки, щодо правильності нарахування, обчислення за та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (акт перевірки №62 від 09.04.2013) встановлено порушення, на підставі яких Пенсійним фондом винесено рішення про застосування штрафних санкцій  № 455 від 10.04.2013 на суму 170,00 грн., та рішення № 453 від 09.04.2013 на суму 154,63 грн.;

-  підписано акти звіряння взаємних розрахунків з Західною МДПІ м. Харкова № 894-20 від 19.03.2013, та № 892-20 від 19.03.2013, згідно з якими заборгованість Підприємства по сплаті податків становить 4 155,5 грн. 

Питання стосовно визначення розміру кредиторських вимог Підприємства було розглянуто на черговому засідання ліквідаційної комісії, яке оформлено протоколом  засідання ліквідаційної комісії Підприємства №3 від 12.04.2013 року, де зазначено, що в межах строків, встановлених для прийняття кредиторських вимог Підприємством з 29.01.2013 року по 29.03.2013 року (строк обчислюється з дати подання оголошення про припинення діяльності у газеті «Слобідський край» №13 від 29.01.2013 р.), станом на 01.04.2013 року на адресу ліквідаційної комісії кредиторських вимог до Підприємства не надходило.

Однак, 23.08.2013 (поза межами терміну для прийняття заяв кредиторів) на адресу ліквідаційної комісії надійшла заява КУВП «Пластік» (код ЄДРПОУ 23317900; 61145, м. Харків, вул. Новгородська, буд. 4) від 20.08.2013 № 305 про визнання кредиторських вимог на загальну суму 222 205,61 грн.

Зазначені грошові вимоги ліквідаційною комісією розглянуто (протокол засідання № 4 від 27.08.2013) та визнано у сумі 222 139,92 грн. з урахуванням положень п. 4 ст. 112 ЦК України. Про розгляд та визнання вимог кредитора повідомлено письмово.

За даними власного бухгалтерського обліку, згідно відомостей нарахування та виплати заробітної плати за 2011 рік, головної книги підприємства за 2011 рік підприємство має заборгованість по заробітній платі колишнім працівникам, у сумі 1 782,41 грн.

Таким чином загальний розмір кредиторських вимог КПОЗ «АПТЕКА №39» становить 223 922,33 грн.

Детальний перелік заявлених та визнаних кредиторських вимог викладено у проміжному ліквідаційному балансі.

Усі зобов’язання не забезпечені заставою.

Ліквідаційною комісією проведено інвентаризацію активів. В ході проведення інвентаризації, (яка була проведена на підставі наказу №1 від 02.09.2015) ліквідаційною комісією було виявлено нестачу, а саме відсутність необоротних активів: охоронне обладнання – 2001 року випуску, інвентарний номер 106002; рефлектометр – 1987 року випуску, інвентарний номер 106014; РРО “Sony” – 1987 року випуску, інвентарний номер 106013.

У зв’язку з виявленою нестачею голова ліквідаційної комісії звернулась із відповідною заявою до Московського районного відділу міліції ГМУ МВС України в Харківській області, в якій просила прийняти та невідкладно зареєструвати подану заяву про вчинення злочину до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати за цією заявою досудове розслідування у формі досудового слідства, письмово повідомити голову ліквідаційної комісії про початок кримінального провадження.

Однак на даний час на адресу голови ліквідаційної комісії жодних листів або повідомлень від Московського районного відділу ГМУ УМВС України в Харківській області не надходило.     

В ході проведення інвентаризації встановлено, що активи Підприємства складають 53 654,74 грн. (нежитлова будівля літ. "А-1" загальною площею 218,6 кв.м., що розташована за адресою: м. Харків, вул. Володарського, буд. 82 - 52 807,58 грн; Інші необоротні активи (обладнання, інструменти та прибори) - 846,64 грн.; Грошові кошти на рахунку - 0,52 грн.).

З метою з’ясування наявності у Підприємства активів, Головою ліквідаційної комісії були направлені запити до державних установ, у яких згідно з чинним законодавством в обов’язковому порядку реєструються права власності  на нерухоме та цінне рухоме майно.

З метою виявлення державного майна, яке в процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу боржника були направлені запити до Фонду державного майна України та до Регіонального відділення ФДМУ по Харківській області.

Згідно листа від Регіонального відділення Фонду державного майна України по Харківській області від 13.07.2015 № 10-3157 за даними інформаційного обліку інформація щодо наявності на балансі Підприємства, що в процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу, в  регіональному відділенні відсутня.

Відповідно до довідки УДАІ ГУМВС України в Харківській області від 13.07.2015 № 52/6873 на автоматизованому обліку інформаційного забезпечення УДАІ ГУМВС України в Харківській області транспорті засоби за Підприємством не значаться.

Згідно з довідкою Державної інспекції сільського господарства в Харківській області від 06.07.2015 № 04-26/2241 згідно реєстру реєстрації техніки за Підприємством на праві власності сільськогосподарська техніка, самохідні машини та механізми не обліковується.

Згідно з даними Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області від 08.07.2015 № 1336/6-15 в Управління станом на 29.12.2012 не обліковуються правовстановлюючі документи на право власності або користування землею зареєстровані за Підприємством.

Також головою ліквідаційної комісії було отримано витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №47260221 від 22.06.2015, згідно з яким в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна інформація щодо наявності у Підприємства обтяжень рухомого майна відсутня.

Згідно із витягом із Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень (№ 119479 від 23.06.2015) усі виконавчі провадження у відношенні Підприємства закриті.

З метою з’ясування наявності у Підприємства філій, дочірніх підприємств або відокремлених підрозділів Голова ліквідаційної комісії звернувся із відповідним запитом до Головного управління статистики у Харківській області, у відповідь Головне управління статистики у Харківській області надало довідку від 08.07.2015 № 06.3-11/2933, згідно з якою по Підприємству в ЄДРПОУ не числяться філії, дочірні підприємства та відокремлені підрозділи без статусу юридичної особи.

Також ліквідатором було отримано інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек. Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо об’єкта нерухомого майна від 14.08.2015 № 42320236.

Грошові кошти складають у касі Підприємства складають 0,00 грн., на рахунках в банківський установах 0,52 грн., що підтверджується відповідними банківськими документами. Відомості про відкриті рахунки Підприємства містить довідка податкового органу.

Ліквідатором було проведено оцінку активів Підприємства, про що складено відповідний акт. Вартість активів підприємства складає 53 654,74 грн.

Дебіторської заборгованості у Підприємства не виявлено.

Таким чином, встановлено, що станом на сьогодні погашення визнаної кредиторської заборгованості КПОЗ «Аптека № 39» у повному обсязі є неможливим у зв’язку з недостатністю вартості активів.

Відповідно до ч. 3 ст. 110 ЦК України якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство у разі виникнення таких обставин: задоволення вимог одного або кількох кредиторів призведе до неможливості виконання грошових зобов'язань боржника в повному обсязі перед іншими кредиторами (загроза неплатоспроможності); під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі; в інших випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Враховуючи рішення обласної ради від 30 серпня 2012 року № 498-VI «Про припинення комунального підприємства охорони здоров’я «Аптека № 39» (код ЄДРПОУ 22678607), розташованого за адресою: м. Харків, вул. Володарського, 82, - шляхом ліквідації» (зі змінами) та звернення голови ліквідаційної комісії комунального підприємства охорони здоров’я «Аптека № 39», відповідно до рішення обласної ради від 21 травня 2002 року «Про питання щодо застосування Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» до комунальних підприємств, які є об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області», відповідно до статей 43 та 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та статті 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» пропонується для розгляду проект рішення «Про надання згоди ліквідаційній комісії комунального підприємства охорони здоров’я «Аптека № 39» на звернення до  господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство».

 

 

Начальник управління

з  питань комунальної власності

виконавчого апарату обласної ради                                       М.П. Бур’янова