ПРОЕКТ
З А Т В Е Р Д Ж Е Н О
рішення обласної ради
від «_____» грудня 2015 року № ___-VII
(II сесія VII скликання)
про постійні комісії Харківської обласної ради
Розділ І. Загальні положення
Правовий статус постійних комісій Харківської обласної ради визначається Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про статус депутатів місцевих рад", "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", "Про доступ до публічної інформації" та іншими законами, Регламентом Харківської обласної ради та цим Положенням.
Постійні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, що належать до її відання, та здійснення контролю за виконанням рішень ради.
Постійні комісії, за дорученням ради або за власною ініціативою, попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання щодо стану та розвитку відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які виносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки щодо них.
Постійні комісії підзвітні раді та відповідальні перед нею. Діяльність постійних комісій координує рада, голова ради та, за його дорученням, перший заступник чи заступник голови ради.
Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах. За рішенням ради голова постійної комісії з питань бюджету може працювати в раді на постійній основі.
Стаття 1. Принципи діяльності комісій
Комісії будують свою роботу на принципах: законності, гласності, рівноправності, доцільності, функціональності, плановості, наукової обґрунтованості, колегіальності, вільного обговорення і вирішення питань.
Стаття 2. Кількісний склад комісій
2.1. Рада визначає кількість комісій, їх назви та сфери повноважень, які може бути змінено за рішенням ради, з одночасним внесенням змін до рішення про кількісний склад постійних комісій.
2.2. Загальний склад постійної комісії повинен становити не менше 5 осіб.
2.3. Рішення про внесення змін до складу комісій приймається радою з урахуванням мінімальної кількості осіб, які можуть входити до складу одної комісії, встановленої відповідно до пункту 2.2. цієї статті.
2.4. Рада може утворити нову або ліквідувати раніше створену комісію, змінити назву комісії чи сферу її повноважень. При утворенні нової комісії одночасно приймається рішення про сферу її повноважень та персональний склад.
Стаття 3. Персональний склад комісій
3.1. Персональний склад комісій формується радою шляхом обрання голів, заступників голів, секретарів та членів комісій.
3.2. До складу комісій не можуть бути обрані голова обласної ради, перший заступник та заступник голови ради.
4.1. Персональний склад комісії може бути змінено внаслідок:
1) обрання нового члена комісії;
2) переобрання чи відкликання голови комісії, заступника голови і секретаря комісії або її члена;
3) дострокового припинення повноважень депутата ради.
4.2. Обрання нового члена комісії, відкликання члена комісії, обрання чи відкликання голови комісії здійснюються шляхом прийняття відповідного рішення радою.
4.3. Голова комісії, за рішенням ради, у будь-який час може бути відкликаний зі своєї посади:
1) за власною заявою;
2) у зв'язку з незадовільною роботою на посаді;
3) внаслідок інших обставин, що унеможливлюють виконання ним своїх обов'язків.
4.4. Подання про відкликання має бути погоджене з відповідною фракцією. Пропозиція щодо відкликання з підстав, передбачених підпунктами 2 і 3 пункту 4.3. цієї статті, може бути внесена головою ради, відповідною комісією або депутатською фракцією (групою). Рішення про відкликання приймає виключно рада.
4.5. Після відкликання депутата з посади голови, заступника голови чи секретаря комісії він залишається членом цієї комісії, якщо радою не прийнято іншого рішення.
4.6. За умови дострокового припинення повноважень депутата він перестає бути членом відповідної комісії без прийняття про це окремого рішення ради.
Стаття 5. Ліквідація комісій
5.1. Одночасно з прийняттям рішення про ліквідацію комісії радою має бути прийнято рішення про включення (переобрання) депутатів, які входили до складу ліквідованої комісії, до складу інших комісій ради.
5.2. Протягом 10 днів депутат, який очолював постійну комісію, що ліквідується, надає голові обласної ради інформацію про питання, що знаходяться на розгляді та контролі в постійній комісії, для передачі їх до інших комісій ради (відповідно до сфери їх повноважень) або до архіву ради.
Стаття 6. Висвітлення діяльності комісій
6.1. Комісії, відповідно до чинного законодавства України, інформують громадськість про свою діяльність.
6.2. Інформацію щодо поточної діяльності комісій та прийнятих ними рішень висвітлюють на офіційному сайті ради.
Висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації».
6.3. Комісії мають право на проведення прес-конференцій з питань, віднесених до сфери їх повноважень.
Стаття 7. Права комісій на отримання інформації
7.1. Комісії мають право на отримання, вивчення, дослідження інформації з питань, що належать до сфери їх повноважень.
7.2. Комісії, відповідно до сфери своїх повноважень, мають право у встановленому законом порядку отримувати від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, їх посадових осіб необхідні матеріали і документи для забезпечення діяльності комісій відповідно до чинного законодавства України.
Стаття 8. Участь комісій у формуванні порядку денного
сесій обласної ради
Комісії можуть вносити пропозиції щодо порядку денного сесій ради з питань, віднесених до сфер їх повноважень, визначати доповідачів (співдоповідачів), які виступають на пленарних засіданнях з доповідями (співдоповідями), у порядку, встановленому Регламентом ради.
9.1. Голова комісії організовує роботу комісії.
9.2. Голова комісії:
1) забезпечує формування плану роботи комісії;
2) головує на засіданнях комісії;
3) забезпечує інформування членів комісії про час і місце проведення засідання комісії та його порядок денний;
4) запрошує (у разі необхідності) фахівців для участі у роботі комісії;
5) підписує висновки і рекомендації, прийняті комісією, та протоколи засідань комісії;
6) організовує реалізацію рекомендацій та висновків комісії та інформує членів комісії про хід виконання;
7) організовує підготовку звіту про роботу комісії;
8) доповідає обласній раді про роботу комісії;
9) дає доручення з організаційних питань заступнику (заступникам) голови комісії, головам підкомісій, секретарю та членам комісії;
10) забезпечує загальне керівництво комісією;
11) інформує членів комісії про офіційні документи, листи, що надійшли до комісії, а також робить інші повідомлення, що стосуються діяльності комісії;
12) має право інформувати відповідні фракції у раді про відсутність їх членів на засіданнях комісії без поважних причин;
13) веде прийом громадян відповідно до встановленого графіку;
14) здійснює інші повноваження відповідно до Закону України “Про статус депутатів місцевих рад ”.
Стаття 10. Розподіл обов'язків між заступником
(заступниками) голови комісії
10.1. Розподіл обов'язків між заступником (заступниками) голови комісії затверджується на засіданні комісії, за пропозицією голови комісії, з прийняттям відповідного рішення.
10.2. У разі відсутності голови комісії з поважних причин та в період, коли посада голови комісії є вакантною, обов'язки голови комісії виконує його заступник, а у разі відсутності заступника голови – секретар комісії.
Стаття 11. Повноваження секретаря комісії
Секретар комісії:
1) бере участь у підготовці проекту плану роботи комісії;
2) підписує протоколи засідань комісії;
3) організовує підготовку засідань та інших заходів, що проводяться комісією, забезпечує явку членів комісії та запрошених осіб і отримання ними необхідних матеріалів;
4) веде облік засідань комісії та присутніх на засіданнях;
5) контролює виконання висновків, рекомендацій та планів роботи комісії;
6) бере участь у підготовці письмових звітів про роботу комісії.
12.1. Члени комісій мають рівні права та обов'язки.
12.2. Члени комісій мають право:
1) вносити пропозиції щодо розгляду на засіданнях комісій питань, що належать до сфери їх повноважень, брати участь в обговоренні рішень ради, висновків, рекомендацій, у прийнятті їх чи ухваленні; на вимогу члена комісії його пропозиція має бути проголосована на засіданні комісії;
2) викладати у письмовій формі свою окрему думку як додаток до рекомендації чи висновку комісії;
3) брати участь у підготовці проектів висновків, рекомендацій комісії та рішень ради;
4) бути присутніми на засіданнях інших комісій (підкомісій) ради з правом дорадчого голосу.
12.3. Члени комісій зобов'язані:
1) брати участь у роботі комісій (підкомісій), до складу яких вони входять;
2) дотримуватися порядку на засіданнях комісій (підкомісій);
3) виконувати доручення відповідно до висновків та рекомендацій, прийнятих комісією.
Стаття 13. Утворення підкомісій, обрання голів підкомісій
13.1. Для забезпечення основних напрямів своєї діяльності комісія може створювати у своєму складі підкомісію.
13.2. Підкомісія створюється у складі не менш як трьох членів комісії. Члени комісії можуть входити до складу кількох підкомісій.
13.3. Голова підкомісії обирається на засіданні комісії відкритим голосуванням більшістю голосів від затвердженого радою кількісного складу комісії.
13.4. Сфери повноважень підкомісій, їх перелік та кількісний склад визначаються комісією.
Стаття 14. Порядок діяльності підкомісій
14.1. Засідання підкомісій проводяться в такому ж порядку, як і засідання комісій, відповідно до цього Положення.
14.2. Підкомісія на своїх засіданнях розглядає проекти висновків, рекомендацій комісії, рішень ради і питання, передані на розгляд підкомісії відповідно до сфери її повноважень, надає комісії відповідні звіти.
14.3. Підкомісія не може проводити свої засідання одночасно із засіданням комісії без згоди голови комісії.
14.4. Голова підкомісії планує засідання підкомісії, погоджує його з головою комісії та організовує підготовку засідань підкомісії.
14.5. Всі члени комісії можуть відвідувати засідання будь-якої підкомісії з правом дорадчого голосу та висловлювати свої позиції з обговорюваних питань.
Розділ ІІ. Організація та форма роботи
постійних комісій
Організація роботи постійних комісій ради покладається на голів комісій. Голови комісій скликають і ведуть засідання комісій, дають доручення членам комісій, представляють комісії у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, громадянами, організовують роботу по виконанню висновків і рекомендацій комісій, рішень ради.
Основною формою роботи постійних комісій є засідання. Засідання постійних комісій скликаються за необхідності та є правомочними, якщо в них беруть участь більшість депутатів від загального складу комісій.
Засідання постійних комісій проводяться відкрито і гласно, крім випадків, коли за мотивованим рішеннями постійних комісій проводиться закрите засідання для розгляду конкретно визначених питань.
Комісії можуть організовувати "круглі столи", конференції та інші заходи, проведення яких не суперечить чинному законодавству України.
Постійні комісії для вивчення питань, розробки проектів рішень ради можуть створювати підготовчі комісії і робочі групи із залученням науковців, фахівців, представників громадськості тощо.
Принцип гласності роботи постійних комісій реалізується різними способами, зокрема шляхом безперешкодного доступу представників ЗМІ на засідання постійних комісій, шляхом розміщення інформації на офіційному сайті ради, а також надання на вимогу запитувачів у порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", можливості робити виписки з документів, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо.
15.1. Засідання комісії скликає голова комісії відповідно до затвердженого плану роботи комісії, доручення голови ради або за власною ініціативою.
15.2. Голова комісії зобов'язаний скликати засідання комісії, якщо на цьому наполягає не менше третини членів комісії. У разі, якщо голова комісії на вимогу його членів не скликає засідання, вони можуть зібратися самостійно і за наявності кворуму обрати головуючого для ведення цього засідання.
15.3. До порядку денного засідання комісії може бути включено питання, що стосуються організації роботи підкомісій, робочих груп та інші питання, що не потребують попередньої підготовки, якщо на цьому наполягає не менше половини членів комісії, присутніх на засіданні.
Стаття 16. Порядок проведення засідань комісій
16.1. Реєстрацію членів комісії перед початком засідання проводить головуючий на засіданні з подальшою відміткою у протоколі.
16.2. Якщо відкриття засідання комісії неможливе у зв'язку з відсутністю, за даними реєстрації, необхідної кількості депутатів комісії, головуючий на засіданні комісії може оголосити перерву на термін, погоджений з членами комісії, або встановлює інший день проведення засідання депутатської комісії з обов'язковим дотриманням вимог цього Положення щодо підготовки засідання комісії.
Стаття 17. Порядок обговорення питання на
засіданні постійних комісій
Обговорення питання на засіданні постійної комісії, як правило, включає:
1) доповідь, запитання доповідачу і відповіді на них;
2) співдоповіді (за необхідності), запитання співдоповідачам і відповіді на них;
3) виступи депутатів комісії з питань, з приводу яких виступали доповідач і співдоповідачі;
4) внесення пропозицій, обговорення і прийняття висновків та рекомендацій щодо викладених питань чи про неприйнятність прийняття таких висновків, якщо питання не підготовлене або комісія вважає за доцільне направити його на доопрацювання;
5) заключне слово співдоповідачів і доповідача;
6) уточнення і оголошення головуючим на засіданні постійної комісії пропозицій, які надійшли щодо обговорюваного питання і будуть ставитися на голосування;
7) виступи депутатів комісії з мотивів голосування.
Стаття 18. Порядок проведення голосування
18.1. Рекомендації та висновки щодо проектів рішення ради або рішення комісії з питань, віднесених до компетенції комісії, вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від загального складу постійної комісії.
Результати голосування заносяться до протоколу засідання комісії із зазначенням кількості голосів "за", "проти", "утримались". За рішенням комісії, до протоколу засідання комісії заносяться поіменні результати голосування.
18.3. Прийняті комісією висновки, рекомендації та рішення можуть бути повторно переглянуті, якщо за це проголосує більшість складу членів комісії.
Перегляд рекомендацій, висновків комісії у випадках, коли рішення з відповідного питання уже прийнято радою, не допускається.
Стаття 19. Повноваження головуючого на засіданнях
постійних комісій
Головуючий на засіданні постійної комісії:
1) відкриває, закриває та неупереджено веде засідання комісії;
2) виносить на обговорення проекти рішень ради, оголошує їх повну назву, редакцію та їх ініціаторів (розробників), інформує про матеріали, що надійшли на адресу комісії;
3) організовує розгляд питань;
4) створює рівні можливості депутатам комісії для участі в обговоренні питань;
5) ставить питання на голосування, оголошує його результати;
6) забезпечує дотримання цього Положення всіма присутніми на засіданні комісії;
7) вживає заходів по дотриманню порядку на засіданні комісії;
8) має право виправляти фактичні помилки, допущені у виступах депутатів комісії;
9) здійснює інші повноваження в межах цього Положення.
Стаття 20. Процедура проведення спільного
засідання комісій
20.1. Питання, що належать до сфери повноважень кількох постійних комісій, можуть за ініціативою комісії, а також за дорученням ради, її голови, першого заступника або заступника голови ради розглядатися на спільних засіданнях цих комісій.
20.2. Спільне засідання комісій веде голова комісії – ініціатор спільного засідання. За дорученням ради або голови ради спільні засідання комісій можуть вести відповідно голова ради або перший заступник чи заступник голови ради.
20.3. Протоколи спільних засідань комісій ведуться окремо.
20.4. Висновки і рекомендації, прийняті постійними комісіями на їх спільних засіданнях, підписуються головами постійних комісій.
21.1. На закритому засіданні, крім депутатів ради та членів комісій, за рішенням комісії, можуть бути присутніми запрошені особи.
21.2. Присутні на закритому засіданні комісії попереджаються про нерозповсюдження інформації з обмеженим доступом, отриманої на ньому, та про відповідальність відповідно до чинного законодавства.
21.3. Закриті засідання комісій проводяться з метою обмеження доступу до інформації при дотриманні сукупності таких вимог:
1) виключно в інтересах національної безпеки територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;
2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди інтересам, зазначеним у частині 1) підпункту 21.3. Положення;
3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
22.1. Члени комісії зобов'язані особисто брати участь у засіданні комісії.
22.2. Члени комісії зобов'язані завчасно повідомити про неможливість бути присутніми на засіданні комісії керівництво комісії.
22.3. Про відсутність членів комісії на засіданнях комісії без поважних причин подається інформація голові ради та відповідним фракціям у раді для реагування.
Стаття 23. Участь у засіданнях комісій запрошених осіб
23.1. Комісії мають право запрошувати на своє засідання керівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, а також їх посадових і службових осіб, отримувати від них роз'яснення, необхідні для розгляду питань порядку денного.
23.2. Комісії зобов'язані заздалегідь повідомити керівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян, присутність представників яких на засіданні визнана необхідною, про час і місце засідання та перелік питань, що розглядатимуться на ньому.
Стаття 24. Надання комісіями відповідей на депутатські
запити, висновків та роз'яснень
24.1. Відповідь на депутатський запит, що надійшов до комісії, надається в порядку, встановленому Законом України "Про статус депутатів місцевих рад".
24.2. Комісії за дорученням ради або голови ради готують висновки з питань, віднесених до сфери їх повноважень.
24.3. Комісії мають право надавати роз'яснення щодо застосування положень законів України з питань, віднесених до сфери їх повноважень. Такі роз’яснення не є офіційним тлумаченням закону.
Стаття 25. Розгляд звернень у комісіях
Звернення, що надходять до комісій, розглядаються головою комісії або, за його дорученням, заступником чи іншими членами комісії в порядку і в терміни, визначені законом.
Стаття 26. Акти, що приймаються комісіями
За результатами розгляду питань на засіданнях комісій приймаються у формі рішень:
1) висновки - у випадках, передбачених Регламентом ради;
2) рекомендації - щодо контрольної діяльності комісій, осіб, які пропонуються для обрання, призначення, надання згоди на призначення чи звільнення радою, тощо.
Висновки і рекомендації постійної комісії підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії.
Висновки та рекомендації постійних комісій можуть бути переглянуті, якщо за це висловились більшість членів комісії від її загального складу. Зазначені документи надсилаються органам та посадовим особам, які брали участь у засіданні постійної комісії.
Рекомендації постійних комісій підлягають обов’язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлений ними строк
Стаття 27. Оформлення у формі рішень висновків
та рекомендацій комісій
27.1. У рішеннях комісій зазначається питання, з якого вони прийняті, дата розгляду і номер протоколу засідання.
27.2. Рішення комісій складаються із мотивувальної та резолютивної частин.
27.3. У мотивувальній частині рішень зазначається:
1) за чиїм дорученням або ініціативою було розглянуто питання;
2) наявність висновків державних органів, органів місцевого самоврядування, експертних висновків, висновків інших комісій ради тощо;
3) перелік інших документів, що вплинули на результати розгляду питання;
4) обґрунтування і мотиви прийнятого рішення, висновку, рекомендації.
27.4. Резолютивна частина рішень за результатами розгляду питання має містити:
1) стосовно осіб, обрання, призначення, надання згоди на призначення чи звільнення з посад яких здійснюється радою, - висновки чи рекомендації комісії по кожній кандидатурі на цю посаду;
2) стосовно питань, винесених на розгляд, - висновки чи рекомендації комісії щодо їх вирішення.
27.5. У рекомендаціях комісій щодо контролю за діяльністю державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб зазначаються:
1) положення законодавчих актів України, які було порушено або неналежно виконано відповідним органом чи посадовою (службовою) особою, із зазначенням фактів, які це підтверджують;
2) позитивна чи негативна оцінка роботи державного органа, органа місцевого самоврядування чи посадової (службової) особи;
3) заходи, яких необхідно вжити для усунення виявлених комісією порушень законодавчих актів, пропозиції щодо притягнення винних осіб до відповідальності за зазначені порушення відповідно до чинного законодавства.
Стаття 28. Оформлення протоколів засідань комісій
28.1. На кожному засіданні комісії ведеться протокол засідання.
28.2. У протоколі засідання комісії зазначаються:
1) номер протоколу, дата, час і місце проведення засідання;
2) прізвище головуючого на засіданні, список членів комісії, присутніх на засіданні, список відсутніх членів комісії із зазначенням причин їх відсутності, список запрошених осіб із зазначенням їх участі в засіданні;
3) порядок денний засідання;
4) розглянуті питання порядку денного, список членів комісії, а також запрошених осіб, які виступили на засіданні;
5) назви документів, розглянутих на засіданні комісії або поширених серед членів комісії;
6) результати голосування з питань порядку денного;
7) прийняті рішення (висновки, рекомендації).
28.3. До протоколу додаються прийняті комісією акти, а також матеріали, що розглядалися під час заслуховування кожного питання, і викладена в письмовій формі окрема думка членів комісії, які голосували "проти" або утрималися від голосування, якщо вона була надана в письмовій формі членом комісії.
28.4. Протокол засідання комісії підписують головуючий на засіданні та секретар комісії.
28.5. Протоколи засідань комісій зберігаються у встановленому порядку і за зверненням депутата обласної ради надаються для ознайомлення, якщо Регламентом Харківської обласної ради не встановлено іншого порядку ознайомлення з документами комісій.
28.6. Протокол засідання комісії є офіційним документом, що підтверджує процес обговорення і прийняття рішення, висновку, рекомендації комісії.
Стаття 29. Засади контрольної діяльності постійної комісії
29.1. Комісія здійснює контрольні функції щодо виконання своїх рішень.
29.2. Постійна комісія заслуховує на своєму засіданні голову комісії, заступника, секретаря та членів комісії і оцінює їх роботу.
Розділ ІІІ. Повноваження постійних комісій
Крім повноважень, передбачених у Розділі II цього Положення, постійні комісії попередньо розглядають:
Постійна комісія з питань розвитку місцевого самоврядування
та адміністративно-територіального устрою:
- питання щодо розвитку місцевого самоврядування, робота в рамках Програми розвитку місцевого самоврядування в Харківській області на відповідні роки та інших програм відповідно до профілю комісії;
- питання щодо організації проведення референдумів та виборів;
- питання щодо адміністративно-територіального устрою, віднесені законодавством до відання обласної ради;
- звернення органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, громадських організацій та громадян з питань, які віднесені до компетенції комісії;
- питання контролю за виконанням рішень обласної ради відповідно до профілю постійної комісії.
Крім того, вносить пропозиції:
- щодо взаємодії з Асоціацією органів місцевого самоврядування Харківської області та Всеукраїнською Асоціацією місцевих та регіональних влад;
- щодо підтримки всеукраїнських та міжнародних проектів, спрямованих на розвиток територіальних громад;
- щодо вдосконалення нормативно-правового регулювання місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою;
- щодо проведення добровільного об’єднання територіальних громад Харківської області та сприяє реалізації Перспективного плану формування територій громад Харківської області;
- щодо нагородження Почесною грамотою та Грамотою Верховної Ради України, нагородами та почесними відзнаками Харківської обласної ради;
- щодо присвоєння звання "Почесний громадянин Харківської області";
- щодо обласного конкурсу "Кращий працівник місцевого самоврядування";
- щодо інших питань, які виносяться на розгляд ради.
Постійна комісія з питань регламенту, етики, депутатської діяльності та контролю за виконанням рішень обласної ради
- питання, пов’язані з підготовкою, внесенням змін та доповнень до Регламенту обласної ради;
- робота в рамках Програми розвитку місцевого самоврядування в Харківській області на відповідні роки та інших програм відповідно до профілю комісії;
- питання щодо структури, чисельності виконавчого апарату ради, витрат на утримання ради та її виконавчого апарату;
- розгляд звітів про роботу тимчасових контрольних комісій;
- питання щодо дострокового припинення повноважень депутата ради;
- питання щодо підготовки Положення про постійні комісії обласної ради, внесення до нього змін та доповнень;
- питання щодо персонального складу постійних комісій;
- звернення органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, громадських організацій та громадян з питань, які віднесені до компетенції комісії;
- питання контролю за виконанням рішень обласної ради та за виконанням обласних програм, затверджених рішеннями обласної ради.
Крім того, вносить пропозиції:
- щодо організаційного забезпечення діяльності ради та депутатів;
- щодо плану роботи ради;
- щодо додержання депутатської дисципліни та етики;
- щодо інших питань, які виносяться на розгляд ради.
Постійна комісія з питань бюджету:
- проекти програм і внесення змін та доповнень до діючих програм економічного, соціального та культурного розвитку області та їх фінансове забезпечення;
- проекти цільових програм і внесення змін та доповнень до цільових програм, що діють, та їх фінансове забезпечення;
- проекти обласного бюджету та внесення змін та доповнень до діючого бюджету;
- пропозиції щодо розподілу субвенцій з Державного бюджету;
- питання контролю за виконанням бюджету та рішень ради за напрямками діяльності комісії, власних висновків та рекомендацій;
- звіти про виконання обласного бюджету та прийнятих програм;
- інші питання, які відносяться до компетенції комісії.
Крім того, комісія:
- готує та надає висновки щодо реальності бюджетних запитів, поданих головними розпорядниками коштів;
- активно співпрацює з органами, що здійснюють контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, виділених з обласного бюджету та переданих як субвенція з Державного бюджету, готує висновки і пропозиції, а за необхідності - виносить на розгляд обласної ради;
- співпрацює з бюджетним комітетом Верховної Ради України, з постійними комісіями з питань бюджету міських, районних, селищних рад;
- розглядає звернення органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, громадських організацій та громадян з питань, які віднесені до компетенції комісії;
- взаємодіє з відповідними органами Державної фінансової інспекції (Державної аудиторської служби), Державної казначейської служби, Державної фіскальної служби, Департаментом фінансів обласної державної адміністрації, іншими структурними підрозділами облдержадміністрації та бере участь у засіданні колегій цих управлінь, установ та органів держаної влади (за згодою);
- заслуховує звіти керівників структурних підрозділів облдержадміністрації - розпорядників коштів обласного бюджету, бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів обласного бюджету, інших розпорядників та отримувачів коштів обласного бюджету, готує висновки, рекомендації та пропозиції з питань виконання бюджету та програм, а за необхідності - виносить на розгляд обласної ради;
- ініціює проведення у встановленому законодавством порядку перевірок цільового використання виділених коштів за статтями бюджетного розпису;
- здійснює контроль за використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов’язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок.
Постійна комісія з питань соціально-економічного розвитку регіону та міжнародного співробітництва:
- проекти програм соціально-економічного розвитку області, готує висновки і рекомендації з цих питань, заслуховує звіти про виконання програм;
- питання щодо збалансування заходів стосовно економічного і соціального розвитку області;
- питання щодо соціально-економічного розвитку регіону, сприяє реалізації заходів у цьому напрямку;
- питання щодо аналізу соціально-економічного розвитку області;
- питання щодо формування обласного плану капітальних вкладень та розподілу субвенцій на соціально-економічний розвиток;
- питання щодо забезпечення виконання дохідної частини обласного бюджету та зведеного бюджету області;
- питання, пов’язані з реалізацією заходів щодо залучення іноземних інвестицій;
- питання щодо сприяння інвестиційній діяльності в регіоні;
- питання щодо формування напрямів інвестиційної та інноваційної політики; створення у встановленому законом порядку та діяльності спеціальних (вільних) економічних зон, територій пріоритетного розвитку, технопарків, промислових та індустріальних парків;
- питання щодо розвитку споживчого ринку та побутових послуг підтримки вітчизняного товаровиробника;
- питання щодо забезпечення стабільної цінової ситуації в області;
- питання щодо здійснення зовнішньоекономічної діяльності;
- питання щодо розвитку малого та середнього підприємництва;
- питання щодо виконання регіональних програм, які відносяться до компетенції комісії;
- питання щодо розвитку конкурентної політики в області;
- кон'юнктуру ринку товарів та послуг, сприяє розповсюдженню світового досвіду зовнішньоекономічної діяльності;
- вносить пропозиції щодо розширення міжнародного співробітництва.
Крім того:
- бере участь у реалізації державної і регіональної політики у сфері міжнародних зв'язків, зовнішньоекономічної діяльності, вносить пропозиції по відповідних напрямах до регіональних програм;
- делегує представників для участі у роботі міжнародних семінарів, конференцій, бізнес-форумів;
- вносить пропозиції щодо розширення міжнародного співробітництва;
- співпрацює з представницькими органами влади в Україні та за кордоном з метою обміну досвідом;
- співпрацює з відповідними постійними комісіями обласних, міських і районних рад з питань діяльності комісії;
- сприяє здійсненню ефективного планування та прогнозування соціально-економічного розвитку Харківської області;
- розглядає звернення органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, громадських організацій, засобів масової інформації та громадян з питань, які відносяться до компетенції комісії;
- здійснює контроль за реалізацією рішень ради по профільних питаннях постійної комісії, висновків комісії, доручень виборців;
- розглядає інші питання в межах компетенції ради.
Постійна комісія з питань розвитку інфраструктури, транспорту, шляхів та зв'язку:
- питання сфери транспорту, зв’язку, дорожнього комплексу та розвитку інфраструктури; бере участь у розробці проектів рішень ради з цих питань;
- питання, пов’язані зі станом та розвитком інфраструктури, транспортної галузі, дорожнього комплексу та зв’язку області, за дорученням ради або за своєї ініціативи;
- матеріали щодо діяльності підприємств та установ розвитку інфраструктури, транспортної галузі, дорожнього комплексу та зв’язку на території області, готує висновки і рекомендації;
- цільові програми щодо забезпечення населення якісними послугами у сфері транспорту та зв’язку;
- питання щодо галузевих реформ у сфері транспортної інфраструктури, дорожнього господарства та зв’язку;
- питання щодо розвитку телефонного, телеграфного та поштового зв’язку, мережі Інтернет, радіофікації та телетрансляційного забезпечення населених пунктів;
- проекти програм комплексного розвитку інфраструктури, транспортної галузі, дорожнього комплексу та зв’язку області, заслуховує звіти про їх виконання;
- щодо встановлення обласною радою правил користування маломірними суднами на водних об'єктах та внесення до них змін і доповнень;
- інші питання в межах компетенції ради.
Крім того:
- ініціює та здійснює перевірки підприємств розвитку інфраструктури, транспортної галузі, дорожнього комплексу та зв’язку, робить запити щодо надання необхідної інформації та матеріалів, по результатах розгляду готує висновки та пропозиції, а за необхідності – виносить на розгляд ради;
- здійснює контроль за виконанням рішень обласної ради відповідно до профілю постійної комісії;
- бере участь у підготовці питань щодо розвитку інфраструктури, транспортної галузі, дорожнього комплексу та зв’язку;
- розглядає звернення громадян, підприємств, установ та організацій, здійснює прийом громадян, уживає відповідних заходів щодо вирішення порушених ними питань у межах своєї компетенції;
- розглядає клопотання і погоджує подання на нагородження, відзнаки та звання працівників галузі транспорту, дорожнього комплексу та зв’язку;
- здійснює аналіз діяльності підприємств розвитку інфраструктури, транспортної галузі, дорожнього господарства та зв’язку області, готує висновки і рекомендації з цих питань;
- співпрацює з відповідними структурними підрозділами обласної державної адміністрації;
- співпрацює з відповідними постійними комісіями обласних, міських і районних рад з питань профілю постійної комісії.
Постійна комісія з питань промисловості, житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу та будівництва:
- програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства області, комунальної теплоенергетики, розвитку паливно-енергетичної галузі, енергозбереження та заслуховує звіти про їх виконання;
- цільові програми щодо будівництва доступного житла, забезпечення населення житлово-комунальними послугами та заслуховує звіти про їх виконання;
- питання стану та розвитку промисловості, житлово-комунального господарства, енергозбереження та енергоефективності - за дорученням ради або за своєї ініціативи та бере участь у розробці проектів рішень ради з цих питань;
- матеріали щодо діяльності промислових та комунальних підприємств та установ галузі на території області, готує висновки та рекомендації;
- матеріали, що стосуються діяльності підприємств та установ будівельної галузі на території області, готує висновки і рекомендації;
- питання щодо встановлення відповідно до закону тарифів на житлово-комунальні послуги, які надаються підприємствами, що перебувають у спільній власності територіальних громад, представництво інтересів яких здійснює обласна рада, а також суб'єктами господарювання, що здійснюють управління (експлуатацію) цілісними майновими комплексами таких підприємств;
- інші питання в межах компетенції ради.
Крім того:
- здійснює контроль за виконанням рішень обласної ради відповідно до профілю постійної комісії;
- здійснює аналіз діяльності підприємств усіх галузей і всіх форм власності з питань споживання паливно-енергетичних ресурсів на території області, готує висновки і рекомендації з цих питань;
- ініціює проведення в установленому законодавством порядку уповноваженими органами перевірок підприємств паливно-енергетичного комплексу, робить запити щодо надання необхідної інформації та матеріалів, по результатах розгляду готує висновки та пропозиції, а за необхідності – виносить на розгляд ради;
- заслуховує звіти керівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації та відповідних територіальних органів центральних органів виконавчої влади з питань виконання галузевих програм та з питань, які відносяться до компетенції ради, готує висновки, рекомендації та пропозиції із зазначених питань та виносить на розгляд обласної ради;
- заслуховує звіти керівників комунальних підприємств про стан використання майна спільної власності та виконання умов контракту;
- розглядає клопотання щодо нагородження почесними відзнаками Харківської обласної ради, Грамотою або Почесною грамотою Верховної ради України.
Постійна комісія з питань спільної власності
територіальних громад області:
- погоджує в установленому законодавством та встановленому радою порядку питання про продаж, передачу в оренду, концесію або під заставу об'єктів комунальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних громад і перебувають в управлінні обласної ради,
- погоджує статути (положення) підприємств, установ, організацій, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, контролює виконання їх умов та вживає заходів у разі їх порушення;
- погоджує укладання, розірвання контрактів з керівниками комунальних підприємств, установ організацій, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, та контролює їх виконання з дотримання умов;
- погоджує заходи щодо усунення причин погіршення фінансово-економічного стану та запобігання банкрутства комунальних підприємств, установ, організацій, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;
- погоджує в установленому законодавством порядку питання про передачу майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області у державну або комунальну власність відповідних територіальних громад і прийняття майна інших форм власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст області;
- контролює стан виконання договорів оренди щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів і нерухомого майна, концесійних договорів, договорів передачі майна під заставу, позички згідно із затвердженими обласною радою відповідними порядками та умовами;
- погоджує дозволи комунальним підприємствам, установам, організаціям, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, на передачу в оренду їх структурних підрозділів і нерухомого майна та індивідуально визначеного майна;
- здійснює контроль щодо проведення конкурсів на право оренди, продажу майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та з відбору суб'єктів оціночної діяльності;
- ініціює проведення інвентаризації, оцінки майна, що передасться в оренду або підлягає відчуженню;
- розглядає та погоджує дозволи на списання майна з балансів комунальних підприємств та бюджетних установ, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, в установленому законодавством та обласною радою порядку;
- надає пропозиції щодо програми приватизації об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;
- здійснює контроль за виконанням рішень обласної ради за напрямками діяльності комісії, власних рекомендацій;
- інші питання, що віднесені до компетенції ради.
Постійна комісія з питань аграрної політики,
земельних відносин та природокористування:
у галузі сільського господарства
- проекти цільових програм розвитку сільського господарства області та його галузей, заслуховує звіти про їх виконання;
- питання створення умов для стабілізації та ефективного розвитку аграрного сектору;
- пропозиції щодо створення сприятливих умов для розвитку та функціонування різних організаційно-правових форм господарювання;
- питання запровадження сучасних механізмів і методів формування ринку сільськогосподарської продукції та можливостей для реалізації продукції особистих підсобних господарств;
- проекти програм комплексного розвитку сільських територій та розв’язання соціальних проблем;
- проекти програм підтримки індивідуального житлового будівництва на селі;
у сфері земельних відносин
- питання затвердження та участі у реалізації регіональних програм використання земель, підвищення родючості ґрунтів, охорони земель;
- питання розпорядження землями, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та їх використання;
- питання організації землеустрою відповідно до закону;
- питання регулювання земельних відносин відповідно до закону;
- питання взаємодії з територіальними органами Держгеокадастра України;
- інші питання у галузі земельних відносин відповідно до закону;
у сфері природокористування
- проекти регіональних природоохоронних програм;
- питання про оголошення територій та об’єктів природно-заповідного фонду;
- питання про організацію територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні;
- питання користування водними об’єктами, їх охорони та використання водних живих ресурсів;
- проекти регіональних програм щодо охорони,захисту та відтворення лісових насаджень;
- питання про віднесення лісів до категорії захищеності, про поділ лісів за розрядами такс;
- питання стосовно надання мисливських угідь у користування для ведення мисливського господарства та полювання, а також дострокового припинення користування угіддями;
- питання про оголошення в місцях масового розмноження та вирощування потомства дикими тваринами «сезону тиші» з обмеженням господарської діяльності та добуванням об’єктів тваринного світу;
- питання про надання у встановленому законодавством порядку дозволу на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення (крім корисних копалин), а також його скасування;
- питання передачі у власність, у постійне користування земельних лісових ділянок, виділення в установленому порядку для довгострокового тимчасового користування лісами на землях спільної власності відповідних територіальних громад та припинення права користування ними;
- питання щодо погодження лімітів використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів та здійсненні побічних лісових користувань;
- питання щодо погодження максимальних норм безоплатного збору дикорослих трав'яних рослин, квітів, ягід, горіхів, грибів тощо;
- інші питання у сфері природокористування відповідно до закону.
у сфері надрокористування
- місцеві програми розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання і охорони надр;
- питання про надання надр у користування для розробки родовищ корисних копалин місцевого значення;
- питання погодження надання надр у користування з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки, родовищ корисних копалин державного значення, а також для цілей, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин;
- питання щодо встановлення правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення питних, побутових та інших потреб населення, зон санітарної охорони джерел водопостачання, обмеження або заборони використання підприємствами питної води у промислових цілях;
- питання затвердження обласною радою проектів зон санітарної охорони господарсько-питних водозаборів;
- питання щодо оголошення геологічних об'єктів, що становлять наукову або культурну цінність, об'єктами природно-заповідного фонду місцевого значення;
- припинення права на користування ділянкою надр у випадках і порядку, передбачених Кодексом України про надра;
- інші питання у сфері регулювання гірничих відносин, визначених законом.
Крім того, в межах своїх повноважень:
- заслуховує звіти керівників структурних підрозділів облдержадміністрації з питань виконання обласного бюджету та галузевих програм, готує висновки, рекомендації та пропозиції із зазначених питань та виносить на розгляд обласної ради;
- організує здійснення обласною радою відповідно до закону контролю за використанням та охороною надр;
- організує здійснення обласною радою контроль за використанням коштів, що надходять до обласного бюджету у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов’язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок;
- розглядає клопотання щодо нагородження почесними відзнаками Харківської обласної ради, Грамотою або Почесною грамотою Верховної ради України;
- заслуховує звіти керівників комунальних підприємств про стан використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ та міст області та виконання умов контракту;
- здійснює контроль за виконанням рішень ради;
- інші питання, що віднесені до компетенції ради.
Постійна комісія з питань соціальної політики, охорони здоров’я, реабілітації учасників бойових дій та АТО:
- пропозиції та проекти рішень ради щодо фінансування сфери соціального захисту населення, галузі охорони здоров'я, реабілітації учасників бойових дій та АТО;
- проекти рішень ради щодо затвердження регіональних програм з соціального захисту населення, соціальної підтримки та реабілітації учасників бойових дій та антитерористичної операції, зайнятості населення, у тому числі з числа внутрішньо переміщених осіб;
- проекти рішень ради щодо затвердження регіональних програм з покращення медичного обслуговування населення, матеріального забезпечення лікувальних закладів, реконструкції та будівництва лікарень, поліклінік, пологових будинків;
- пропозиції щодо забезпечення професійної підготовки медичних кадрів, введення сімейної медицини у сільській місцевості;
- питання та проекти рішень щодо праці та зайнятості населення і соціального захисту громадян, в тому числі учасників бойових дій та антитерористичної операції, інвалідів, сиріт, напівсиріт, дітей-інвалідів, багатодітних сімей, внутрішньо переміщених осіб, громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, малозабезпечених сімей, які можуть забезпечуватись за рахунок власних коштів і благодійних надходжень, проводить вивчення та перевірку відповідних питань, робить висновки і надає рекомендації щодо прийняття таких рішень;
- питання охорони праці, грошових доходів та заробітної плати;
- питання забезпечення виконання головним управлінням Пенсійного фонду України в області, управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в області, Харківським обласним центром зайнятості належного виконання законодавства України, для чого постійна комісія має право отримувати від відповідних органів повну інформацію щодо їх діяльності;
- розгляд проектів рішень обласної ради з питань управління майном комунальної власності, що відносяться до сфери соціального захисту та галузі "Охорона здоров’я", а саме:
· прийняття об’єктів у спільну власність територіальних громад сіл, селищ міст області;
· передача об’єктів із спільної власності територіальних громад сіл, селищ міст області;
· відчуження об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;
· надання дозволів обласним комунальним підприємствам, установам, закладам на списання майна спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст області;
· затвердження в новій редакції статутів обласних комунальних підприємств, установ, закладів;
· погодження на призначення на посаду та звільнення із займаної посади керівників обласних комунальних підприємств, установ, закладів;
- сприяння у проведенні науково-практичних конференцій, круглих столів, моніторингу стану дотримання законодавства України по галузі охорони здоров’я та у сфері соціальної політики та захисту населення;
- організація та координування діяльності і надання методичної допомоги медичним і науково-медичним товариствам, установам;
- співпраця з постійними комісіями обласної, міських і районних рад з питань діяльності комісії;
- сприяння благодійній діяльності, меценатства і спонсорства та програм, спрямованих на поліпшення соціально-економічного стану;
- розгляд звернень громадян з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, реабілітації учасників бойових дій та АТО, соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб;
- інші питання, віднесені до компетенції ради.
Постійна комісія з правових питань, регуляторної політики, законності, громадського порядку, боротьби з корупцією та злочинністю:
- вивчає і готує до розгляду обласної ради питання, розробляє за дорученням ради, а також за власною ініціативою, проекти рішень обласної ради, готує висновки щодо проектів рішень, внесених на розгляд ради, ініціює виступи на сесіях ради з доповідями і співдоповідями;
- розробляє проекти обласних цільових програм, бере участь у розробці і реалізації заходів щодо забезпечення законності, охорони громадського порядку і боротьби зі злочинністю;
- розглядає кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження обласною радою, готує висновки з цих питань;
- здійснює контроль за виконанням рішень обласної ради, які стосуються цих питань;
- здійснює підготовку до заслуховування в установленому законом порядку інформації керівника обласної (регіональної) прокуратури та керівника територіального управління Національної поліції про стан законності, боротьби із злочинністю, охорони громадського порядку та результати діяльності на відповідній території;
- здійснює моніторинг стану дотримання законності та громадського порядку, боротьби з організованою злочинністю та корупцією на території Харківської області;
- готує висновки щодо громадської думки стосовно діяльності правоохоронних органів Харківської області;
- готує доповіді (інформацію) про стан профілактики і боротьби зі злочинністю та корупцією, зміцнення громадського порядку, дотримання законності в Харківській області, напрямки та заходи з удосконалення роботи у цій сфері, за необхідності;
- сприяє діяльності відповідних органів щодо дотримання законності та забезпечення правопорядку в Харківській області;
- вносить пропозиції та сприяє проведенню науково-практичних конференцій, круглих столів, фокус-груп з питань, що віднесені до відання постійної комісії, із залученням представників наукових установ, працівників правоохоронних та судових органів, органів прокуратури, адвокатури, правозахисних організацій та представників громадськості;
- здійснює попередній аналіз та підготовку пропозицій щодо проектів законів України, які надходять в обласну раду для ознайомлення і внесення пропозицій;
- розглядає звернення, заяви (клопотання), скарги громадян з особистих питань, які в компетенції комісії;
- аналізує звернення громадян, вивчає громадську думку, готує висновки за результатами аналізу та вивчання, інформує раду про відповідні результати;
- вживає заходів щодо забезпечення оперативного вирішення питань за зверненнями громадян;
- інформує громадськість, у тому числі через засоби масової інформації, про свою діяльність та стан дотримання законності, забезпечення громадського порядку, боротьби з корупцією та організованою злочинністю;
- здійснює діяльність за іншими напрямками;
- розглядає питання реалізації державної регуляторної політики відповідно до розділу VI Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а саме:
готує та надає висновки щодо відповідності проектів регуляторних актів вимогам законодавства на підставі аналізу регуляторного впливу і експертного висновку;
у разі внесення на розгляд проекту регуляторного акта без аналізу регуляторного впливу, повертає його розробникові на доопрацювання;
вивчає зауваження і пропозиції щодо оприлюдненого проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, надані фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями;
може виносити рекомендації про забезпечення підготовки експертного висновку щодо регуляторного впливу внесеного проекту регуляторного акта в порядку, встановленому законодавством;
приймає висновки про оприлюднення проектів регуляторних актів, що не оприлюднювалися, а у випадках, передбачених законодавством, повторно оприлюднює проекти регуляторних актів, що оприлюднювалися до винесення їх на розгляд обласної ради;
- за дорученням голови ради готує експертні висновки щодо відповідності чинному законодавству програм, винесених на розгляд ради;
- попередньо розглядає питання щодо прийняття обласною радою рішень про звернення до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад у сфері їх спільних інтересів, а також повноваження обласної ради та її органів;
- здійснює попередній аналіз та підготовку пропозицій щодо проектів законів та підзаконних актів України, які надходять до обласної ради для ознайомлення та внесення пропозицій;
- за дорученням голови ради надає правові консультації та роз’яснення законодавства в засобах масової інформації;
- готує і попередньо розглядає питання щодо звіту голови обласної ради, надає рекомендації щодо опублікування цього звіту у газеті "Слобідський край";
- розглядає інші питання, що виносяться на розгляд ради;
- вносить пропозиції щодо поліпшення правового регулювання діяльності органів місцевого самоврядування;
- надає правові висновки з інших питань.
Постійна комісія з питань екології, надзвичайних ситуацій
та ліквідації їх наслідків:
- питання, пов’язані зі станом екології та безпекою життєдіяльності людини, за дорученням ради або за своєї ініціативи;
- проекти профільних обласних програм, затвердження та виконання яких створює умови для ефективного використання сил цивільного захисту (ЦО) та прискорює процедуру прийняття рішень у випадку виникнення надзвичайної ситуації;
- екологічні програми, заходи, попередньо розглядає и готує висновки та проекти рішень обласної ради із зазначених питань;
- питання щодо внесення пропозицій до відповідних державних органів про оголошення природних та інших об’єктів, що мають екологічну цінність;
- питання формування і використання обласного екологічного фонду охорони навколишнього природного середовища;
- питання щодо забезпечення реалізації державної політики в межах своїх повноважень у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, а також ліквідації їх наслідків;
- питання щодо стану готовності до дій і взаємодії органів управління у сфері захисту населення і територій, сил і засобів, призначених для запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного та природного характеру, і реагування на них.
Крім того:
- взаємодіє з правоохоронними та іншими органами виконавчої влади з питань забезпечення дотримання екологічного законодавства України;
- здійснює контроль за виконанням рішень обласної ради;
- взаємодіє із структурними підрозділами облдержадміністрації, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності з питань, віднесених до компетенції постійної комісії, щодо підготовки проектів рішень обласної ради, підготовки рішень постійної комісії;
- сприяє своєчасному придбанню пожежної та пристосованої для гасіння пожеж техніки; підвищенню ефективності реагування та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
- бере участь у здійсненні заходів у сфері цивільного захисту та техногенно-екологічної безпеки;
- сприяє вирішенню питань щодо забезпечення відповідного рівня зв’язку, надійності, мобільності, ефективності функціонування системи зв’язку та інформатизації цивільної оборони;
- інші питання в межах компетенції ради.
Постійна комісія з питань науки, освіти, культури та духовності:
- питання щодо розвитку науки і освіти в регіоні, вносить рекомендації щодо поліпшення її якості, сприяє реалізації державної політики у сфері освіти;
- питання доступності середньої освіти на території регіону, зокрема щодо можливості навчання на державній і рідній мові, сприяє розвитку гуманізації та демократизації навчально-виховного процесу в усіх закладах освіти;
- питання щодо покращення підготовки кадрів для регіону, розвитку матеріальної бази установ освіти, бере участь у проведенні заходів щодо збереження інтелектуального потенціалу регіону;
- питання розвитку науки в галузі освіти в умовах сучасного реформування суспільства;
- питання освіти дітей-сиріт та дітей, що залишилися без батьківського піклування, у школах-інтернатах, дитячих будинках, закладах освіти;
- проекти програм щодо розвитку науки, освіти, культури, історичної спадщини, духовності;
- питання щодо відродження осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел, роботи творчих спілок, національно-культурних товариств;
- питання щодо збереження історичної спадщини та пам’яток культури в регіоні;
- питання стосовно розвитку мережі, укріплення матеріально-технічної бази закладів культури;
- питання щодо внесення пропозицій до відповідних державних органів про оголошення природних та інших об’єктів, що мають історичну, культурну або наукову цінність, пам’ятками історії або культури;
- питання щодо управління об’єктами (за напрямами діяльності комісії) спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;
- питання щодо контролю за виконанням рішень ради за напрямами діяльності комісії, власних рекомендацій та висновків;
- інші питання в межах компетенції ради.
Постійна комісія з питань молодіжної політики, спорту та
туризму:
- проекти програм щодо розвитку фізкультури і спорту, туризму, щодо захисту сім’ї, жінок, дітей та молоді;
- проекти програм з організації оздоровлення, відпочинку і дозвілля дітей та молоді, а також проекти програм щодо утвердження здорового способу життя в дитячому і молодіжному середовищі та протидії поширенню соціально небезпечних хвороб серед дітей та молоді;
- питання стосовно розвитку мережі, укріплення матеріально-технічної бази закладів фізичної культури і спорту, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центрів молоді, молодіжних центрів праці, інших молодіжних закладів;
- питання, що стосуються удосконалення форм і методів розвитку молодіжної політики, фізкультури і спорту в регіоні, працює над виявленням додаткових резервів і можливостей для реалізації основних напрямів державної політики стосовно сім’ї, жінок, дітей та молоді, а також в галузі фізичної культури, спорту і туризму;
- питання щодо сприяння підготовці спортсменів до участі в олімпійських іграх та інших міжнародних спортивних змаганнях;
- питання щодо соціального захисту молоді, її працевлаштування, розвитку молодіжної підприємницької діяльності, забезпечення житлом молоді і молодих сімей;
- питання, що стосуються забезпечення рівних прав і можливостей для участі жінок і чоловіків у політичному, економічному і культурному житті, запобігання насильству в сім’ї, торгівлі людьми;
- питання сприяння молодіжним, дитячим, жіночим та іншим громадським організаціям у проведенні ними роботи з питань сім’ї, дітей та молоді;
- питання контролю за виконанням рішень ради за напрямками діяльності постійної комісії, власних рекомендацій;
- інші питання в межах компетенції ради.
Постійна комісія з питань забезпечення прав людини,
свободи слова та інформації:
- питання щодо підтримки діяльності засобів масової інформації органів місцевого самоврядування та регіональних видань ;
- пропозиції щодо фінансування, управління, заснування та реорганізації засобів масової інформації обласної ради, призначення і звільнення їх керівників;
- питання реформування відповідно до закону комунальних друкованих засобів масової інформації та їх редакцій;
- питання та пропозиції щодо реалізації заходів по забезпеченню прав людини, свободи слова та інформації;
- питання щодо забезпечення інформованості ЗМІ про діяльність обласної ради;
- питання щодо забезпечення свободи слова, мовної політики, інформації;
- попередньо у встановленому Регламентом ради порядку розглядає електронні петиції, які надходять до обласної ради відповідно до ст.23-1 Закону України "Про звернення громадян";
- інші питання в межах компетенції ради.
Крім того:
- підтримує зв’язки з політичними партіями та громадськими об’єднаннями, відповідними комітетами Верховної Ради України;
- сприяє проведенню заходів з питань сфери діяльності комісії та бере в них участь;
- здійснює контроль за виконанням рішень ради за напрямками діяльності комісії, власних рекомендацій;
- здійснює контроль за виконанням делегованих повноважень обласною радою обласній державній адміністрації в межах компетенції постійної комісії;
- співпрацює з відповідними структурними підрозділами обласної державної адміністрації;
- співпрацює з відповідними постійними комісіями обласних, міських і районних рад з питань профілю постійної комісії.
Розділ IV. прикінцеві ПОЛОЖЕННЯ
1. За необхідності рада може внести відповідні зміни та доповнення до повноважень комісій, порядку їх діяльності та інші зміни до цього Положення.
2. У випадку прийняття законодавчих актів, у результаті чого може виникнути неузгодженість окремих статей цього Положення з діючим законодавством, радою повинні бути внесені відповідні зміни та доповнення до цього Положення.
3. У разі наявності розбіжності між нормами цього Положення і нормами діючого законодавства України, діють норми законодавства України, незалежно від внесення змін до Положення.