ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від ___ грудня 2015 року № _____-VІI
(__сесія VІІ скликання)
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених в обласному бюджеті
для надання адресної допомоги
Порядок використання коштів із обласного бюджету на виконання заходів комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016 – 2020 роки визначає механізм призначення та виплати одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації; надання цільової адресної матеріальної допомоги постраждалим громадянам, а саме: інвалідам І групи, дітям-сиротам, дітям-інвалідам, вдовам (до річниці Чорнобильської трагедії) та учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1986 року (до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС); надання допомоги, пов’язаної з похованням померлих громадян, на яких розповсюджуються пільги відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»; надання щомісячної допомоги на утримання дітей вдовам військовослужбовців, які загинули під час масових акцій громадського протесту у місті Києві, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року; надання одноразової адресної грошової допомоги членам сімей осіб, смерть яких пов’язана з участю у масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року; надання одноразової матеріальної допомоги до Дня Перемоги інвалідам війни та учасникам бойових дій, які безпосередньо брали участь у Великій Вітчизняній війні; забезпечення мобільним зв’язком інвалідів війни шляхом оплати розмов; надання матеріальної допомоги учасникам антитерористичної операції та членам сімей загиблих учасників АТО до Дня захисника України.
Розділ І. Надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації
(за зверненнями)
1. Загальна частина.
1.1. Цей розділ визначає механізм призначення та виплати одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації (далі – одноразова допомога).
1.2. Одноразова допомога мешканцям області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, надається у межах асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на виконання комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016 – 2020 роки.
1.3. Питання щодо надання одноразової допомоги жителям територіальної громади Харківської області, які мешкають та зареєстровані на території області, розглядається за дорученням голови обласної державної адміністрації, голови обласної ради та їх заступників.
У разі звернення громадян до Президента України, Адміністрації Президента України, Прем’єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, народних депутатів України, депутатів обласної ради заяви розглядаються за дорученням голови обласної державної адміністрації, голови обласної ради та їх заступників.
1.4. Підставою для розгляду питання щодо надання одноразової допомоги є заява громадянина про надання йому (його сім’ї) грошової допомоги на ім’я голови обласної державної адміністрації, голови обласної ради та їх заступників:
у зв’язку зі скрутним матеріальним становищем, спричиненим надзвичайними обставинами (пожежа, тяжка хвороба, оперативне лікування, обставини, які можуть становити небезпеку та значною мірою вплинути на життєдіяльність оточуючих);
на вирішення соціально-побутових питань особам, які безпосередньо брали участь у бойових діях у зоні проведення антитерористичної операції (далі – АТО), та членам сімей загиблих у зоні АТО;
сім’ям, у яких народилася трійня (або більше дітей).
1.5. Рішення щодо конкретної заяви приймається комісією з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації (далі – Комісія).
Склад Комісії затверджується спільним розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації та голови Харківської обласної ради. Комісію очолює заступник голови обласної державної адміністрації, заступником голови Комісії є заступник голови обласної ради.
До складу Комісії входять: голова Комісії, заступник голови Комісії, секретар Комісії та шість членів Комісії. Не менше ніж половина членів Комісії мають бути депутатами обласної ради. Рішення Комісії приймається 2/3 голосів від загального складу Комісії.
1.6. Питання про надання одноразової допомоги мешканцям області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, розглядається Комісією за наявності таких документів:
особистої заяви громадянина;
довідки про склад сім’ї (оригінал);
довідки про доходи всіх членів сім’ї (оригінали);
копії паспорта (1, 2, 11 сторінки) заявника;
копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган – копія сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.
Для розгляду питання про надання грошової допомоги:
на лікування чи операцію необхідним є подання Департаменту охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації;
на відшкодування шкоди, що заподіяна пожежею, – акт пожежної частини про пожежу, яка сталася;
на відшкодування шкоди, що заподіяна стихійним лихом, – подання структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських рад міст обласного значення.
1.7. Питання щодо надання грошової допомоги на вирішення соціально-побутових проблем особам, які безпосередньо брали участь у бойових діях у зоні проведення АТО, та членам сімей загиблих у зоні АТО розглядається на підставі таких документів:
заяви учасника АТО або одного із членів родини;
копії паспорта (1, 2, 11 сторінки) заявника;
копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган – копія сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта;
копія посвідчення учасника АТО або члена сім’ї загиблого в АТО.
1.8. Питання про надання грошової допомоги сім’ям, у яких народилася трійня (або більше дітей), розглядається на підставі таких документів:
особистої заяви одного із батьків;
довідки з пологового будинку про народження трійні (або більше);
довідки про склад сім’ї (оригінал);
копії паспорта (1, 2, 11 сторінки) заявника;
копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган – копія сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.
1.9. Одноразова допомога надається сім’ї не частіше одного разу на рік. До членів сім’ї відносяться особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки (ст. 3 Сімейного кодексу України).
1.10. При прийнятті рішення про розмір
одноразової допомоги до уваги береться: рівень забезпеченості сім’ї з
урахуванням установленого прожиткового мінімуму на кожного члена сім’ї згідно із
Законом України
«Про прожитковий мінімум» та надзвичайність конкретних обставин, які склалися у
заявника (його сім’ї). Мінімальний розмір грошової допомоги – 500 грн,
максимальний – 20 000 грн. В окремих випадках, за
наявності підтверджуючих документів, Комісією приймається рішення про
збільшення суми грошової допомоги.
2. Розгляд заяв мешканців області щодо надання одноразової допомоги.
2.1. Заяви громадян щодо надання одноразової допомоги та документи, які підтверджують рівень матеріального стану заявника і членів його сім’ї, надходять до секретаря Комісії для подальшої підготовки усіх необхідних матеріалів для розгляду на засіданні Комісії.
2.2. Якщо упродовж місяця зі дня надходження заяви на розгляд Комісії заявник не надав документів, зазначених у підпунктах 1.6., 1.7., 1.8. даного Порядку, заяву буде знято з розгляду на засіданні Комісії.
2.3. Засідання Комісії проводяться за потреби, але не рідше 1 разу на місяць.
2.4. Рішення Комісії щодо надання одноразової допомоги, відмови у наданні такої допомоги або зняття з розгляду заяви оформлюються протоколом засідання Комісії.
2.5. На підставі протоколу засідання Комісії Департаментом соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, як головним розпорядником коштів, видається наказ, який є підставою для виплати одноразової допомоги.
2.6. Про результати розгляду заяв мешканців області щодо надання одноразової допомоги секретар Комісії готує проект письмової відповіді заявникам.
3. Виплата одноразової допомоги.
3.1. Одноразова допомога мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, виплачується обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на підставі протоколу засідання Комісії та наказу Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації.
3.2. Одноразова допомога перераховується на поштові відділення зв’язку за місцем реєстрації заявників поштовим переказом. Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення».
Розділ II. Надання цільової адресної матеріальної допомоги постраждалим громадянам, а саме: інвалідам I групи, дітям-сиротам, дітям-інвалідам, вдовам (до річниці Чорнобильської трагедії) та учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1986 року (до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС)
1. Виплата цільової адресної матеріальної допомоги постраждалим громадянам, а саме: інвалідам І групи, дітям-сиротам, дітям-інвалідам, вдовам (до річниці Чорнобильської трагедії) та учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1986 року (до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС) здійснюється обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на підставі списків, наданих Департаментом соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, та Кошторису витрат на виконання комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016 – 2020 роки, який затверджено на відповідний рік.
2. Адресна допомога перераховується на поштові відділення зв’язку за місцем реєстрації отримувача поштовим переказом. Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів, передбачених у обласному бюджеті по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення».
Розділ ІІI. Надання допомоги, пов’язаної з похованням померлих громадян, на яких розповсюджуються пільги відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
1. Виплата допомоги, пов’язаної з похованням померлих громадян, на яких розповсюджуються пільги відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», здійснюється обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на підставі розпоряджень структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських рад міст обласного значення та Кошторису витрат на виконання комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016 – 2020 роки, який затверджено на відповідний рік.
2. Адресна допомога перераховується на поштові відділення зв’язку за місцем реєстрації отримувача поштовим переказом. Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів, передбачених у обласному бюджеті по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення».
Розділ ІV. Надання щомісячної допомоги вдовам військовослужбовців, які загинули під час масових акцій громадського протесту у місті Києві, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, на утримання дітей
1. Відповідно до рішення обласної ради від 24 квітня 2014 року № 955-VI (зі змінами) щомісячна допомога, що установлена вдовам військовослужбовців, які загинули під час масових акцій громадського протесту у місті Києві, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, на утримання дітей визначається у розмірі прожиткового мінімуму для кожної дитини відповідного віку на період з 01 червня 2014 року до досягнення ними 18-річного віку. У разі затвердження нового розміру прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку розмір щомісячної допомоги перераховується без звернення особи, якій вона призначена, з місяця, у якому набрав чинності закон, що встановлює новий розмір прожиткового мінімуму.
2. Виплата щомісячної допомоги здійснюється обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат за рахунок коштів, передбачених у обласному бюджеті по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення», через банківські установи на підставі особистої заяви вдови (опікуна) із зазначенням назви банку та поточного рахунку.
До заяви додаються:
копія паспорта заявника (1, 2, 11 сторінки);
копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган – копія сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта;
копії документів, що підтверджують родинні стосунки з військовослужбовцем (свідоцтво про одруження, свідоцтво про народження дитини);
копія свідоцтва про смерть військовослужбовця;
копія акта про нещасний випадок (у тому числі поранення) з військової частини 3005 (форма Н-1*).
У разі встановлення опіки над зазначеними дітьми виплата щомісячної допомоги здійснюється призначеному опікуну.
Пакет документів щороку оновлюється.
Розділ V.
Надання одноразової адресної грошової допомоги членам сімей осіб, смерть яких
пов’язана з участю в масових акціях громадського протесту, що відбулися у
період з 21 листопада 2013 року по
21 лютого 2014 року
Виплата одноразової адресної грошової допомоги членам сімей осіб, смерть яких пов’язана з участю в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року здійснюється обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат за рахунок коштів, передбачених у обласному бюджеті по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення», через банківські установи на підставі наказу Міністерства соціальної політики України від 08.05.2014 №278 «Про затвердження списків осіб, члени сімей яких мають право на одержання одноразової грошової допомоги та доплати до пенсії у зв’язку з втратою годувальника» та особистої заяви особи із зазначенням назв банку та поточного рахунку.
До заяви додаються:
копія паспорта заявника (1, 2, 11 сторінки);
копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган – копії сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.
Розділ VІ. Надання одноразової матеріальної допомоги до Дня Перемоги інвалідам війни та учасникам бойових дій, які безпосередньо брали участь у Великій Вітчизняній війні
1. Виплата одноразової матеріальної допомоги інвалідам І, ІІ, ІІІ групи та учасникам бойових дій Великої Вітчизняної війни здійснюється обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на підставі списків структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських рад міст обласного значення та Кошторису витрат на виконання комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016 – 2020 роки, який затверджено на відповідний рік.
2. Адресна допомога перераховується на поштові відділення зв’язку за місцем реєстрації отримувача поштовим переказом. Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів, передбачених в обласному бюджеті по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення».
Розділ VІІ. Забезпечення мобільним зв’язком інвалідів війни шляхом оплати розмов
1. Виплата адресної допомоги для забезпечення мобільним зв’язком інвалідів війни шляхом оплати розмов здійснюється обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на підставі списків, наданих структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських рад міст обласного значення.
2. Адресна допомога перераховується на поштові відділення зв’язку за місцем реєстрації отримувача поштовим переказом. Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів, передбачених у обласному бюджеті по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення».
Розділ VІІІ. Надання матеріальної допомоги учасникам антитерористичної операції та членам сімей загиблих учасників АТО до Дня захисника України
1. Виплата матеріальної допомоги учасникам АТО та членам сімей загиблих учасників АТО до Дня захисника України здійснюється обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на підставі списків, наданих Департаментом соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, та Кошторису витрат на виконання комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016-2020 роки, затвердженого на відповідний рік.
2. Адресна допомога перераховується на поштові відділення зв’язку за місцем реєстрації отримувача поштовим переказом. Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів, передбачених у обласному бюджеті по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення».
Перший заступник
голови обласної ради В. Коваленко