ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від _______________ № _________

(____ сесія  __________ скликання)

 

 

 

 

ПРОГРАМА

ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА РОЗВИТКУ МЕРЕЖІ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НА 2016 – 2020 РОКИ

 

 

 

 

м. Харків

2016 рік

ПАСПОРТ

ПРОГРАМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА РОЗВИТКУ МЕРЕЖІ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2016 – 2020 РОКИ

 

            1. Ініціатор розроблення Програми – Харківська обласна державна адміністрація.

 

            2. Керівник розроблення Програми – заступник голови обласної державної адміністрації Черняк Михайло Євгенійович.

 

            3. Розробник Програми – Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.

 

            4. Співрозробники Програми:

            Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації;

            районні державні адміністрації;

            виконавчі комітети міських рад міст обласного значення;

            власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

 

            5. Відповідальні виконавці Програми:

            Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації;

            Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації;

            районні державні адміністрації;

            виконавчі комітети міських рад міст обласного значення;

            власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

 

            6. Учасники Програми:

            структурні підрозділи обласної державної адміністрації;

            районні, сільські, селищні, міські ради.

 

            7. Термін реалізації Програми: 2016 – 2020 роки.

 

            8. Фінансування Програми: Фінансування Програми планується здійснювати за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших джерел фінансування.

            Утримання двох закладів обласної комунальної форми власності: ПЗОВ «АІСТ» та «Чайка» (Зміївський район) здійснюється відповідно до Програми розвитку освіти «Новий освітній простір Харківщини» на 2014 – 2018 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 19 грудня 2013 року № 885- VI.

 

            9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми: всього – 89606,46 тис.грн, у тому числі з обласного бюджету – 47803,66 тис.грн.

ЗМІСТ

 

I.       КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОГРАМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА РОЗВИТКУ
МЕРЕЖІ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2016-2020 РОКИ                                       ….…….. 3

1.      Визначення проблеми, на вирішення якої спрямована Програма,
та шляхи її розв’язання                                                                                    ……...… 3

2.      Мета Програми                                                                                                ………... 5

3.      Очікувані результати виконання Програми                                                 ………... 5

4.      Критерії ефективності Програми                                                                   ………... 5

5.      Оцінка фінансових ресурсів, необхідних для виконання Програми         ………... 5

6.      Нормативно-правові акти, відповідно до яких розроблена Програма  ..…… 6

7.      Відповідальні за виконання заходів Програми                                            ………... 6

8.      Координація та контроль за ходом виконання Програми               ………... 6

II.    ЗАХОДИ ЩОДО ВИКОНАННЯ ОСНОВНИХ ЗАВДАНЬ                    ………... 7

ДОДАТКИ ДО ПРОГРАМИ

1.        План фінансування заходів із збереження мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку комунальної власності у 2016 – 2020 р.р.

 

2.        План фінансування заходів із збереження мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку державної власності у 2016 –2020 р.р

 

3.        План фінансування заходів із збереження мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку приватної форми власності у 2016 –2020 р.р

 

 

 

 

I.   КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОГРАМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА РОЗВИТКУ МЕРЕЖІ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2016 – 2020 РОКИ

 

1.      Визначення проблеми, на вирішення якої спрямована Програма, та шляхи її розв’язання

Протягом останніх років спостерігається негативна тенденція до зменшення кількості дитячих закладів оздоровлення та відпочинку,  обмеження або припинення їх використання за призначенням. У мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Харківської області перебуває 45 стаціонарних закладів оздоровлення та відпочинку (41 позаміський та 4 санаторного типу), із них 9 закладів знаходяться у державній власності, 23 заклади належать до комунальної власності та 13 закладів приватної форми власності. Протягом 2011 – 2015 років на території Харківській області діяли стаціонарні дитячі заклади оздоровлення та відпочинку: у 2011 році – 38; у 2012 році – 34; у 2013 році -36; у 2014 році – 28; у 2015 році – 28.

Серед чинників, які впливають на недостатню ефективність використання потужностей дитячих оздоровчих закладів в Харківської області, можна виділити такі:

-       недостатній обсяг бюджетного фінансування;

-       потреба дитячих закладів оздоровлення та відпочинку в модернізації їх матеріально-технічного стану;

-       недостатня підтримка та стимулювання діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку шляхом встановлення пільг із землекористування, оплати житлово-комунальних послуг, сплати податків і зборів;

-       неефективність маркетингових технологій приватних власників закладів оздоровлення та відпочинку;

-       невідповідність цін на оздоровчі послуги якості таких послуг;

-       відсутність ринку якісних послуг оздоровлення;

-       низька ефективність використання рекреаційних можливостей дитячих закладів оздоровлення та відпочинку області через недосконалість механізмів взаємодії власників (засновників) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку з органами самоврядування місцевих територіальних громад;

-       недостатнє залучених інвестицій у сферу дитячого оздоровлення та відпочинку.

Аналіз ситуації свідчить, що на сьогодні практично не здійснюється будівництво, реконструкція дитячих закладів оздоровлення та відпочинку або відновлення функціонування закладів, що тривалий час не працюють. Це призводить до зношення інфраструктури закладів, зменшення їх фактичної кількості та зниження конкурентоздатності.

Потребує покращення матеріально-технічна база закладів оздоровлення та відпочинку комунальної форми власності за рахунок залучення коштів обласного бюджету, а на місцевому рівні за рахунок фінансового ресурсу внаслідок бюджетної децентралізації. Необхідним є також не тільки збереження бази дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, а й модернізація їх інфраструктури.

Одним із механізмів впливу на збереження та розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку є проходження закладом державної атестації у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2009 № 426 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.04.2015 № 816).

За період з 2011 – 2015 роки державну атестацію відповідно до затвердженого плану пройшли 32 стаціонарні дитячі заклади оздоровлення та відпочинку Харківської області, із них 2 – державної форми власності, 21 – комунальної, 9 – приватної.

Як свідчать результати проведення державної атестації закладів оздоровлення та відпочинку Харківської області, більшість таборів не відповідають сучасним вимогам. При присвоєнні відповідної категорії максимальні бали табір отримує лише за параметрами: місцезнаходження; організація виховної діяльності і дозвілля, фізкультурно-спортивної діяльності. При цьому низькі бали нараховані за параметрами: матеріально-технічна база закладу, технічний стан корпусів, будівель, споруд, прилеглої території.

У 2016 році відповідно до затвердженого плану проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Харківської області в 2016 – 2020 роках для проходження атестації заплановано 28 закладів.

У рамках Програми можливе започаткування системи стимулювання власників (засновників), керівників дитячих закладів оздоровлення та відпочинку за дострокове проходження закладом державної атестації, а саме: за ініціативою власника проведення позачергової атестації та присвоєння кращої за попередню атестаційної категорії: з 3 на 2 категорію – 100 тис.грн; з 2 на 1 категорію – 150 тис.грн, з 1 на вищу – 200 тис грн.

Результативність цього методу – це дострокове виправлення та попередження у майбутньому ситуацій, що призводять до порушень вимог чинного законодавства; формування позитивного іміджу оздоровчих закладів та збільшення попиту на послуги з оздоровлення дітей.

Затвердження Програми збереження та розвитку мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Харківської області на 2016 – 2020 роки забезпечить чітку стратегію прогресування роботи з розвитку  мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, зупинить негативну тенденцію до зменшення їх кількості, удосконалить співпрацю власників (засновників) закладів оздоровлення не тільки із органами виконавчої влади та контролюючими організаціями, а й з представниками місцевих територіальних громад.

 

2.      Мета Програми

Метою Програми є удосконалення системи оздоровлення та відпочинку дітей, забезпечення надання державних гарантій щодо доступності та якості відповідних послуг, збереження та розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, модернізація об’єктів їх інфраструктури відповідно до сучасних умов.

 

3.      Очікувані результати виконання Програми

Виконання Програми дасть змогу:

            - створити сучасний механізм мотивації та стимулювання діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку;

            - здійснити реконструкцію, провести капітальний ремонт та забезпечити добудови об’єктів дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (стадіони, спортивні та ігрові майданчики, басейни тощо);

            - забезпечити оновлення електричних мереж у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку;

            - здійснити реконструкцію та провести ремонт приміщень дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (корпусів, їдалень, кімнат гігієн);

            - упорядкувати прилеглі до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку території з метою  створенням безпечного середовища для дітей;

            - здійснити реконструкцію мереж водопостачання та водовідведення;

            - обладнати споруди та об’єкти дитячих закладів оздоровлення та відпочинку засобами пожежної безпеки, створити системи охоронно-пожежної сигналізації;

            - відновити роботу  дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, які довгий час не працюють;

            - зміцнити матеріально-технічну базу дитячих закладів оздоровлення та відпочинку області, що дозволить створити умови для якісного відпочинку дітей шкільного віку у пришкільних таборах, профілактики бездоглядності дітей та підлітків під час літніх канікул шляхом організації профільних, спортивних таборів, а також таборів праці та відпочинку.

 

4. Критерії ефективності Програми

            - досягнення 100% завантаження стаціонарних дитячих закладів оздоровлення та відпочинку;

            - збереження (збільшення) кількості працюючих в області дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

 

5.      Оцінка фінансових ресурсів, необхідних для виконання Програми

Фінансування Програми планується здійснювати за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел.

Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 89606,46 тис грн, у тому числі за рахунок коштів державного бюджету – 2036,00 тис грн, місцевих бюджетів різного рівня – близько 69949,06 тис грн, інших джерел – 17,297 тис грн.

Обсяг фінансування Програми визначається щороку під час складання проектів державного та місцевих бюджетів.

Головними розпорядниками коштів обласного бюджету за напрямами здійснення повноважень є:

Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації;

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації.

Розпорядниками коштів обласного бюджету є районні державні адміністрації, виконкоми міських рад міст обласного значення.

 

6.      Нормативно-правові акти, відповідно до яких розроблена Програма

            - Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 № 375-VI (зі змінами);

            - постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру дитячих закладів оздоровлення та відпочинку» від 28.04.2009 № 425 (зі змінами);

            - постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій» від 28.04.2009 № 426 (зі змінами);

            - наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту «Про затвердження Державного соціального стандарту оздоровлення та відпочинку дітей» від 13.08.2009  № 2881;

            - наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту «Про затвердження Критеріїв присвоєння дитячому закладу оздоровлення та відпочинку відповідної категорії» від 19.05.2010 № 1391;

            - наказ Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Положення про Державний реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинку» від 19.01.2012 № 26.

 

7.      Відповідальні за виконання заходів Програми

Відповідальними за виконання заходів Програми є районні державні адміністрації, виконкоми міських рад міст обласного значення, власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

 

8. Координація та контроль за ходом виконання Програми

Координацію діяльності, пов’язаної з виконанням Програми, здійснює Департаменту у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.

Виконавці надають інформацію про хід виконання заходів Програми до Департаменту у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації щороку до 15 січня.

Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації надає узагальнену інформацію про хід виконання Програми до обласної державної адміністрації та обласної ради щороку до 01 лютого.

Обласна державна адміністрація забезпечує організацію виконання Програми і відповідає за реалізацію її заходів.

Контроль за виконанням Програми здійснює обласна рада.

 

ІІ. ЗАХОДИ ЩОДО ВИКОНАННЯ ОСНОВНИХ ЗАВДАНЬ

№№ з/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні за виконання заходів

1.

Забезпечувати реалізацію заходів із  збереження мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, включаючи проведення:

щороку

власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, дитячі заклади оздоровлення та відпочинку

 

1.1.

капiтального будiвництва (придбання) та  реконструкції, капітального та поточного ремонту

 

1.2.

модернізації та поліпшення матеріально-технічної бази

 

2.

Передбачати у місцевих бюджетах кошти на підготовку закладів оздоровлення та відпочинку комунальної форми власності до відкриття та роботу в літній період, у т.ч. шляхом залучення субвенцій з бюджетів міських, селищних, сільських рад

щороку

районні державні адміністрації, виконавчі комітети місцевих рад міст обласного значення

 

3.

Передбачати у обласному бюджеті кошти на підготовку закладів оздоровлення та відпочинку обласної комунальної форми власності до відкриття та роботу в літній період

щороку

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації

 

4.

Передбачати фінансування  з обласного бюджету заходів із  збереження мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку районної та міської комунальної форми власності

щороку

Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації, власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку

 

5.

Передбачати виділення субвенції  з обласного бюджету закладам оздоровлення та відпочинку, що підвищили категорію за результатами проходження позачергової атестації

протягом дії програми

Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації, власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку