П О Я С Н Ю В А Л Ь Н А З А П И С К А
до проекту рішення обласної ради
«Про затвердження регіональної Програми забезпечення публічної безпеки і порядку в Харківській області на період 2016-2017 років»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Підставою для створення регіональної Програми забезпечення публічної безпеки і порядку Харківської області на період 2016 – 2017 років (далі – Програма) є забезпечення публічної безпеки і порядку, охорона прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави, протидія злочинності.
2. Ціль і завдання прийняття акта
Ціль прийняття акта – удосконалення системи превенції правопорушень, координація дій на цьому напрямку органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, територіальних правоохоронних та контролюючих органів, громадських інститутів та населення з метою захисту конституційних прав і свобод громадян, дітей, інших мало захищених верств населення, забезпечення публічної безпеки та порядку у громадських місцях, зниження тиску злочинного середовища на громадян, підприємців, недопущення загострення криміногенної ситуації в області, створення умов для продуктивного та ефективного розвитку економічного, промислового, культурного, науково-технічного потенціалу Харківщини.
Завданнями Програми є вжиття додаткових заходів спрямованих на:
– постійний моніторинг криміногенної ситуації та забезпечення своєчасного реагування на негативні зміни;
– аналіз соціальних та економічних проблем, інших чинників, що впливають на криміногенну ситуацію, визначення заходів щодо мінімізації їх негативних наслідків;
– вивчення та впровадження у практичну діяльність міжнародного досвіду превенції правопорушень, протидії злочинності та корупції;
– удосконалення взаємодії органів влади та правоохоронних органів у питаннях забезпечення публічної безпеки та порядку, превенції правопорушень;
– надання допомоги в удосконаленні науково-методичного, матеріально-технічного та інформаційного забезпечення правоохоронних та інших органів, що приймають участь у забезпеченні публічної безпеки та порядку;
– залучення до організації системи забезпечення публічного порядку науковців, представників громадських інститутів, підтримання ініціативи громадян з цих питань;
– профілактична робота з керівниками громадських об’єднань з метою попередження радикальних та екстремістських проявів, усунення причин і умов, що сприяють тероризму, екстремізму, роз’яснення руйнівних та негативних наслідків цих проявів;
– реалізація заходів, спрямованих на вилучення зброї, боєприпасів, вибухових речовин, що перебувають у незаконному обігу;
– протидія незаконному обігу наркотичних, психотропних, сильнодіючих речовин, їх аналогів та прекурсорів;
– моніторинг міграційних потоків, удосконалення системи контролю цих процесів з метою зниження рівня нелегальної міграції;
– запобігання правопорушенням, пов’язаним із незаконним обігом алкогольної продукції,
– здійснення заходів поліцейського піклування, запобігання насильству в сім’ї;
– запровадження системи превентивних заходів щодо протидії правопорушенням проти громадської моралі та торгівлі людьми;
– превенція правопорушень на побутовому ґрунті, на ґрунті зловживання алкогольними напоями;
– запровадження системних заходів захисту дітей від протиправних посягань, ювенальної превенції, попередження втягнення підлітків у протиправну діяльність, попередження бездоглядності, безпритульності, жебракування серед дітей;
– посилений контроль ситуації у публічних місцях, передусім при проведенні заходів за участю значної кількості громадян;
– запобігання правопорушенням, що вчиняються з використанням телекомунікаційних мереж та мережі Інтернет;
– системна реалізація заходів щодо патріотичного, культурного, морального, духовного, спортивного виховання громадян, передусім дітей, підлітків та молоді, залучення до процесів виховання представників громадськості та правоохоронців;
– запровадження комплексних заходів, спрямованих на формування довіри населення до органів державної влади, правоохоронних органів, у тому числі у питаннях побудови правового суспільства та розбудови Харківщини як безпечного місця для життя людей.
3. Правові аспекти
У даній сфері правового регулювання діє Конституція України, Закон України «Про національну поліцію», Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про місцеві державні адміністрації».
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Головним розпорядником коштів за Програмою є Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації.
Загальні обсяги фінансування заходів забезпечення публічної безпеки і порядку в Харківській області складають 15 млн 262 тис. грн.
Контроль за ходом виконання Програми здійснює Харківська обласна рада.
Програма буде здійснюватись у два етапи: I етап – 2016 рік, II етап – 2017 рік.
Фінансування заходів, передбачених Програмою буде здійснюватися за рахунок коштів обласного бюджету виходячи з його реальних можливостей та інших джерел не заборонених законодавством.
5. Громадське обговорення
Реалізація даного проекту рішення не потребує громадського обговорення.
6. Прогноз результатів
У результаті виконання Програми очікується:
– стабілізація криміногенної ситуації в області шляхом мінімізації загроз публічній безпеці і порядку;
– підвищення рівня вуличної безпеки; зниження долі тяжких та особливо тяжких злочинів у публічних місцях та на вулицях; зменшення кількості аварій на автошляхах;
– зниження рівня посадових злочинів серед службових осіб органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, працівників правоохоронних, державних контролюючих органів, органів, наділених дозвільними та владними повноваженнями, у тому числі зловживань при використанні бюджетних коштів та земельних ресурсів;
– зменшення кількості злочинів на побутовому ґрунті, у стані алкогольного сп’яніння, а також рецидивної злочинності;
– зниження рівня злочинів пов’язаних із незаконним обігом наркотиків, зброї, боєприпасів, вибухових речовин;
– зменшення кількості порушень правил реалізації алкогольної, тютюнової, лікеро-горілчаної продукції, спирту; правопорушень у сфері моралі;
– зниження рівня дитячої злочинності; формування у дитячому та молодіжному середовищі негативного сприйняття протиправної поведінки та вчинення правопорушень;
– зменшення питомої ваги протиправних діянь вчинених на ґрунті екстремізму, расизму, ксенофобії та радикальних поглядів;
– посилення перепускного режиму на кордоні Харківської області; недопущення порушень правил в’їзду- виїзду і перебування в Україні біженцями, іноземцями та особами без громадянства; запобігання проникненню та територію області представників незаконних воєнізованих формувань;
– підвищення антитерористичної захищеності та безпеки державних установ;
– забезпечення цивільної безпеки об’єктів інфраструктури області;
– підвищення рівня готовності населення області до протидії виникненню надзвичайних ситуацій;
– зниження рівня випадків пропаганди тероризму, розпалювання міжнаціональної, міжрелігійної ворожнечі, дестабілізації соціально-політичної обстановки на території області.
Директор Департаменту оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації О.М. Максимов
|