Додаток

до рішення обласної ради

від 05 липня 2007 року № 318-V (318-5-рр)

VІ сесія V скликання)

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ПОРЯДОК ТА УМОВИ ПРИВАТИЗАЦІЇ

ОБ'ЄКТІВ СПІЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД СІЛ, СЕЛИЩ, МІСТ ОБЛАСТІ

 

РОЗДІЛ I.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Положення про порядок та умови приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі - Положення) розроблене відповідно до законів України „Про місцеве самоврядування                                в Україні” (280/97-ВР), „Про приватизацію державного майна” (2163-12), „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” (2171-12), „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні” (2658-3).

1.2. Це Положення застосовується при приватизації (відчуженні) таких об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області:

-   цілісних майнових комплексів, їх структурних підрозділів;

-   індивідуально визначеного майна;

-   нерухомого майна (будівлі, споруди, приміщення);

-   об’єктів незавершеного будівництва.

1.3. Приватизація (відчуження) об’єктів здійснюється шляхом:

- продажу об’єктів на аукціоні, за конкурсом, іншими способами, що передбачають конкуренцію покупців;

- викупу.

 1.4. Суб'єкти приватизації.

Суб'єктами приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області є:

-          обласна рада;

-          голова обласної ради;

-          постійна комісія з питань спільної власності територіальних громад області;

-           профільні постійні комісії обласної ради;

-          управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради;

-          органи охорони  культурної спадщини ( управління культури і туризму  обласної державної адміністрації та управління містобудування та архітектури обласної державної адміністрації);

-          покупець (або його представник);

-          посередники.

Приватизація (відчуження) об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснюється на підставі рішення  обласної ради.

 

 

РОЗДІЛ II.

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ЗАЯВИ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ПРИВАТИЗАЦІЮ ОБ’ЄКТА

 

2.1. Покупець, який має намір скористатися правом на приватизацію цілісного майнового комплексу, його структурного підрозділу, нерухомого майна, індивідуально визначеного майна, в тому числі орендованого, або об’єкта незавершеного будівництва, звертається до голови обласної ради. В разі, якщо об’єкт є орендованим, до звернення додаються договір оренди, технічний паспорт на об’єкти нерухомості, свідоцтво про право власності, а також пропозиції балансоутримувача майна щодо можливості відчуження об’єкта. В інших випадках – відомості про об’єкт приватизації, заявника та пропозиції балансоутримувача майна щодо можливості відчуження об’єкта.

2.2. Голова обласної ради надсилає для розгляду подане юридичною чи фізичною особою звернення до управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради.

2.3. Ініціатива щодо приватизації об’єкта спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області може виходити від суб’єктів приватизації, передбачених пунктом 1.4 цього Положення.

 

РОЗДІЛ ІІI.

ПІДГОТОВКА ОБ'ЄКТІВ ДО ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

3.1. Після надходження звернення від юридичних чи фізичних осіб про приватизацію об’єкта, у тому числі від таких, які є орендарями майна, приватизація (відчуження) об’єкта за дорученням голови обласної ради попередньо розглядається:

-   виконавчим апаратом обласної ради;

- відповідним галузевим управлінням Харківської обласної адміністрації;

- управлінням культури обласної державної адміністрації або управлінням містобудування та архітектури обласної державної адміністрації, якщо нерухоме майно (споруда) є об’єктом культурної спадщини.

Пропозиції щодо приватизації (відчуження) об’єкта розглядаються  протягом тридцяти робочих днів з моменту надходження запиту.

3.2. Передприватизаційна підготовка майна може передбачати:

- інвентаризацію майна, що підлягає приватизації, визначення умов його подальшого використання;

- виявлення майна, що не підлягає приватизації, та розроблення умов його подальшого використання;

- виявлення об’єктів соціально-культурної та побутової сфери, культових споруд і визначення умов їх подальшого функціонування, передачу в установленому порядку цих об’єктів у власність відповідним територіальним громадам, релігійним організаціям або іншим органам для подальшого продажу відповідно до законодавства;

- виявлення іншого майна, яке тимчасово не використовується, та розроблення пропозицій щодо умов його подальшого використання або консервації у встановленому порядку;

- виявлення об'єктів, щодо яких обласній раді не надано повноважень по вирішенню питання про продаж. Організація роботи спільних груп щодо отриманя відповідних повноважень;

- виявлення підприємств, щодо яких, на підставі відповідного рішення обласної ради, може застосовуватися процедура банкрутства, та ініціювання перед відповідними органами її проведення;

- виділення із складу підприємств структурних підрозділів, які можуть функціонувати як окремі підприємства;

- виявлення й упорядкування об'єктів незавершенного будівництва і визначення умов їх подальшого використання;

- здійснення підготовки необоротних активів (оформлення технічних паспортів на будівлі та споруди у бюро технічної інвентаризації, зарахування на баланс виявлених необоротних активів);

- здійснення інших заходів, визначених законодавством.

3.3. За відсутності підстав для відмови в приватизації управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради надає голові  обласної  ради пропозиції щодо способу приватизації та включення об’єкта до переліку таких, що підлягають приватизації на аукціоні, за конкурсом або шляхом викупу, для подальшого затвердженням переліку таких об’єктів обласною радою.

Результати розгляду не пізніше як через місяць з дня надходження звернення доводяться головою обласної ради або заступником голови обласної ради (за розподілом обов'язків) до заявника у письмовій формі.

3.4. Відмова в приватизації об’єкта можлива тільки у випадках, передбачених чинним законодавством про приватизацію.

3.5. Після узгодження з суб’єктами, передбаченими пунктом 3.1 Положення,  матеріали узагальнюються та згідно з Регламентом обласної ради відповідний  проект рішення за пропозицією голови обласної ради подається на розгляд  постійних комісій обласної ради із запропонованими переліками та способами приватизації.

3.6. З моменту прийняття обласною радою відповідного рішення про приватизацію об’єктів здійснюється їх підготовка до приватизації.

Підготовка об'єктів до приватизації включає:

- підготовку та опублікування інформації про об’єкти приватизації в газеті „Слобідський край”;

- організацію та проведення конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності, що будуть проводити оцінку майна, яке підлягає приватизації (відчуженню);

-  інвентаризацію майна, що підлягає приватизації;

- визначення ціни продажу об’єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкової ціни продажу об’єкта на аукціоні, за конкурсом;

- інші заходи (за потребою - направлення у відповідні органи влади, організації та установи письмових запитів про залучення їх представників до роботи у складі комісії з інвентаризації чи продажу об’єкта спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, створення інвентаризаційної    комісії, комісії з продажу об’єкта спільної власності, реєстрація заяв про приватизацію об’єкта тощо).

3.7. Покупець, який у встановленому порядку подав заяву про приватизацію цілісного майнового комплексу або його структурного підрозділу, може за власний рахунок замовити проведення аудиторської перевірки фінансового стану підприємства.

 

РОЗДІЛ IV.

 ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ  МАЙНА  ТА  ВИЗНАЧЕННЯ  ПОЧАТКОВОЇ

 ВАРТОСТІ  ОБ’ЄКТА  ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

4.1. Інвентаризація майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що приватизується, проводиться відповідно до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються, а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 1993 р. №158 (158-93-п).

4.2. До складу інвентаризаційної комісії повинні обов’язково входити керівник і головний бухгалтер підприємства, що приватизується, чи підприємства та організації, на балансі яких відображається майно.

Склад інвентаризаційної комісії, а також протокол про результати інвентаризації (зведений акт інвентаризації майна) затверджуються головою обласної ради.

4.3. Визначення початкової вартості та ціни продажу об'єктів приватизації здійснюється в порядку, встановленому законодавством з питань оцінки майна. Оцінка об’єкта приватизації здійснюється на підставі відповідного розпорядження голови обласної ради.

4.4. Визначення суб’єкта оціночної діяльності, який буде проводити незалежну оцінку майна, здійснюється на конкурсній основі.

Конкурсний відбір суб’єкта оціночної діяльності здійснюється конкурсною комісією, яка в своїй діяльності керується Положенням про конкурсну комісію з відбору суб’єктів оціночної діяльності, затвердженим рішенням обласної ради від 8 лютого 2007 року № 173 – V (р173-5).

4.5. Висновки про вартість майна, що приватизується, складені суб’єктом оціночної діяльності, підлягають затвердженню головою обласної ради.

 

РОЗДІЛ V.

СПОСОБИ  ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

5.1. Продаж об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснюється способами, що визначаються законодавством України для кожної групи об'єктів.

5.2. Обласна рада затверджує переліки об’єктів, які перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області і підлягають:

- продажу на аукціоні, за конкурсом;

- викупу.

5.3. Викуп застосовується щодо об’єктів:

-  не проданих на аукціоні, за конкурсом;

- включених до переліку об’єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.

5.4. Перелік об’єктів, що підлягають приватизації (відчуженню), публікується  в газеті „Слобідський край” не пізніше як за 15 днів з дня прийняття обласною радою відповідного рішення. Інформацію може бути додатково опубліковано в інших засобах масової інформації.

5.5. Інформація про здійснення продажу об’єкта приватизації публікується в газеті „Слобідський край” протягом 15 календарних днів з дня укладання договору купівлі-продажу. Інформацію може бути додатково опубліковано в інших засобах масової інформації.

5.6. Продаж об’єктів спільної власності за конкурсом здійснюється  відповідно до Положення про конкурсну комісію з продажу об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, затвердженого рішенням обласної ради від 8 лютого 2007 року № 175 – V (р175-5).

  5.7. Об’єкт приватизації може бути запропонований для продажу за конкурсом не більше двох разів, якщо власник майна не прийме іншого рішення.

 5.8. У разі повторного проведення конкурсу можлива зміна умов продажу, включаючи початкову ціну. В цьому разі початкову ціну може бути зменшено до початку торгів не більш як на 30 відсотків.

Зміна способу приватизації майна спільної власності, якщо раніше обласною радою було прийнято рішення щодо включення об′єкта до певного переліку, здійснюється на підставі відповідного рішення обласної ради.

5.9. Приватизація (відчуження) об’єктів незавершеного будівництва, а також  законсервованих об’єктів регулюється цим Положенням з урахуванням особливостей, визначених Законом України „Про особливості приватизації об’єктів незавершеного будівництва” (1953-14).

5.10. Право власності на об’єкт приватизації підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та обласною радою, в особі голови обласної ради.

 

РОЗДІЛ VI.

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

6.1. Продаж об’єктів, які до набрання чинності цього Положення включені до переліку об’єктів, що підлягають приватизації (відчуженню) та щодо яких прийнято рішення обласною радою про приватизацію (відчуження), а також таких, що перебувають в процесі приватизації, здійснюється відповідно до раніше прийнятого рішення.

6.2. Контроль за здійсненням приватизації (відчуження) об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснює постійна комісія обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області.

 

6.3. Контроль за належним і своєчасним виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснюється постійною комісією обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області та відповідними структурами апарату обласної ради, в межах їх повноважень.

6.4. Питання, що не урегульовані цим Положенням та іншими рішеннями обласної ради, регулюються законодавством України з питань приватизації державного та комунального майна.

 

 

 

Заступник голови

обласної ради                                                                                                                    С. Чернов