до проекту рішення Харківської обласної ради «Про схвалення проекту змін до Перспективного плану формування територій громад Харківської області»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Прийняття рішення дозволить забезпечити реалізацію процесу проведення добровільного об’єднання територіальних громад з урахуванням історичних, географічних, культурних, соціально-економічних особливостей розвитку Борівського та Великобурлуцького районів Харківської області, що дасть змогу сформувати самодостатні територіальні громади, які б володіли відповідними матеріальними і фінансовими ресурсами, територією та об'єктами соціальної інфраструктури, необхідними для ефективного виконання покладених на них завдань та функцій.
2. Мета і шляхи її досягнення
Внесення змін до проекту Перспективного плану розроблено з метою уточнення процесу формування моделі ефективного територіального устрою області на базовому рівні.
Рішенням Харківської обласної ради від 18 червня 2015 року № 1226-VІ (зі змінами) затверджено проект Перспективного плану формування територій громад Харківської області (у складі 59 об’єднаних територіальних громад). Пунктом першим розпорядження від 23 вересня 2015 року № 991-р Кабінет Міністрів України затвердив перспективний план формування територій громад Харківської області у складі 53 об’єднаних територіальних громад. Пунктом 2 зазначеного розпорядження Кабінет Міністрів України доручив Харківській обласній державній адміністрації продовжити роботу з підготовки пропозицій про внесення змін до Плану. Після цього виникла нагальна потреба внести зміни до вищевказаного Перспективного плану з метою врахування історичних, географічних, культурних, соціально-економічних особливостей розвитку Борівського та Великобурлуцького районів Харківської області та з метою належної організації процесу проведення добровільного об’єднання територіальних громад.
Районними робочими групами з підтримки та впровадження заходів з добровільного об’єднання територіальних громад з урахуванням позиції селищних та сільських рад сформовано наступні пропозиції:
по Борівському району запропоновано створити Борівську селищну об’єднану територіальну громаду Борівського району (Борівська селищна рада, Богуславська сільська рада, Гороховатська сільська рада, Підлиманська сільська рада, Підвисочанська сільська рада, Піско-Радьківська сільська рада, Вищесолоненська сільська рада, Чернещинська сільська рада, Першотравнева сільська рада та Ізюмська сільська рада Борівського району), замість Борівської селищної об’єднаної територіальної громади, Піско-Радьківської сільської об’єднаної територіальної громади та Чернещинської сільської об’єднаної територіальної громади.
по Великобурлуцькому району запропоновано створити Великобурлуцьку об’єднану територіальну громаду (Великобурлуцька селищна рада, Підсереднянська сільська рада, Катеринівська сільська рада, Григорівська сільська рада, Гнилицька Перша сільська рада, Хатненська сільська рада); Вільхуватську об’єднану територіальну громаду (Вільхуватська сільська рада, Рубленська сільська рада, Міловська сільська рада, Приколотнянська селищна рада, Черненська сільська рада, Малобурлуцька сільська рада, Федорівська сільська рада) та Шипуватську об’єднану територіальної громаду (Шипуватська сільська рада, Новоолександрівська сільська рада, Андріївська сільська рада, Гнилицька сільська рада, Червонохвильська сільська рада) замість Великобурлуцької об’єднаної територіальної громади, Вільхуватської об’єднаної територіальної громади, Приколотнянської об’єднаної територіальної громади та Шипуватської об’єднаної територіальної громад.
За результатами аналізу поданих пропозицій та з урахуванням вимог Методики формування спроможних територіальних громад, розроблено проект пропозицій про внесення змін до Перспективного плану формування територій громад Харківської області, із якого вилучаються старі та додаються нові паспорти об’єднаних територіальних громад та відповідні зміни до графічної частини.
3. Правові аспекти
Проект рішення підготовлено відповідно до статті 11 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 р. №214 «Про затвердження Методики формування спроможних територіальних громад».
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Внесення змін до Перспективного плану формування територій громад Харківської області не потребує фінансових видатків.
На першому етапі реалізація Перспективного плану не призведе до збільшення або зменшення видаткової частини бюджету області, відбудеться перерозподіл коштів.
5. Позиція зацікавлених органів
Проект рішення враховує інтереси всіх зацікавлених органів.
6. Регіональний аспект
Дане рішення сприятиме реалізації реформи місцевого самоврядування на території Харківської області
7. Громадське обговорення
Громадські обговорення змін до проекту Перспективного плану формування територій громад Харківської області проводилися в Борівському та Великобурлуцькому районах Харківської області.
8. Прогноз результатів
Очікуваним результатом реалізації рішення є формування у Борівському та Великобурлуцькому районах Харківської області спроможних, самодостатніх територіальних громад, покращення якості надання адміністративних, соціальних, громадських послуг жителям територіальних громад.
Заступник начальника Управління
масових комунікацій Харківської
обласної державної адміністрації
начальник відділу внутрішньої політики – І.П. Ісаєнко