ЗВЕРНЕННЯ

Харківської обласної ради до Кабінету Міністрів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики га комунальних послуг, щодо вжиття заходів вирішення на законодавчому рівні питання про скасування плати для побутових споживачів природного газу за роботи і послуги щодо заміни газових приладів на нові та пов’язані з ним роботи з коригування схем газопостачання домоволодіння

 

Протягом літнього періоду в Харківській області працівниками ПАТ «Харківгаз» проводяться роботи з опресування газопроводів низького тиску та інші планові ремонтні роботи та роботи з модернізації газотранспортної системи. В скрутній життєвій ситуації, в якій опинились громадяни України, це спричиняє виникнення соціальної напруги у суспільстві.

Наприклад, 25 липня 2016 року на підставі листа начальника Зміївського УЕГГ ПАТ «Харківгаз» С.Гнирі до Лиманської сільської ради (від 19 липня 2016 року №01-2622) було розпочато проведення вищезазначених робіт, внаслідок чого припинено газопостачання 471 домоволодінню (споживачу). Листом також повідомлено про строки проведення робіт: з 25.07.2016 по 29.07.2016. Але станом на 29.07.2016 газопостачання було відновлене лише 70 споживачам. Причиною відмови у відновленні газопостачання іншим споживачам працівниками Зміївського УЕГГ ПАТ «Харківгаз» вказувалося, зокрема, на невідповідність новим нормам або технічної документації по встановленню газових приладів, або ж на невідповідність цим нормам елементів самого газового обладнання.

Газифікація села Лиман, як і більшості населених пунктів Зміївського району Харківської області, проводилася в 70-80-х роках минулого століття за кошти громадян. Час на місці не стоїть, люди для економії плати за газопостачання та зменшення енерговитрат, за власні кошти проводили заміну котлів та газових колонок на сучасні, більш економічні. Нормативи та вимоги протягом років неодноразово змінювались, при цьому газопостачання здійснювалося безперебійно, претензій у газопостачальних організацій до споживачів не висувалось. Звертаємо вашу увагу на те, що при тому, що газопостачання було припинено з причини проведення планових робіт з опресування газопроводів низького тиску, підключення споживачів не відбувається через невиконання ними нових умов, встановлених протягом двох останніх років у зв'язку з прийняттям у 2015 році Закону України «Про ринок природного газу». 1 Іри цьому, до моменту припинення газопостачання, споживачів не було попереджено про зупинення надання послуги та про умови відновлення газопостачання. Це схоже на справжній шантаж.

Щоб газопостачання було відновлено, громадяни вимушені розробити проекти та ескізи, для чого потрібен певний час та великі кошти (працівниками газової служби називається сума від 2000 до 10000 грн.). Люди в розпачі. Деяким громадянам взагалі потрібно робити перебудову приміщень, щоб привести їх у відповідність до нових вимог. На сьогодні все село опинилося у скрутній ситуації - немає на чому приготувати їжу, використання електроприладів для її приготування призведе до значного збільшення навантаження на електромережі, що теж небезпечно. Крім того, приведення техдокументації до нових вимог погребує для громадян значних фінансових затрат, що не по кишені для більшості жителів села, особливо для пенсіонерів при мінімальній пенсії у 1130 грн. В селі Лиман 1300 домоволодінь, де постійно проживають громадяни, з них отримують субсидію на оплату житлово-комунальних послуг 700. Це говорить про те, що більшість сімей є малозабезпеченими і не мають достатньо коштів навіть для життєво необхідних потреб. Чому це так ? Де була газова компанія всі ці роки? Адже договори були укладені, а газ безперебійно постачався, надані послуги своєчасно сплачувалися і до цього часу претензій до споживачів із зазначених питань не висувалося. Це говорить про те, що проекти і схеми були виготовлені, технічні умови виконані. Чому сьогодні споживачі повинні сплачувати за зміни в цих документах та заміну газового шлангу-з’єднувачу, перевстановлювати в інше місце лічильники, якщо всі ці роботи в свій час були здійснені працівниками самої газової компанії, і про що в документації є відповідні відмітки. А що найбільше обурило людей, так це те, що споживачів навіть не попередили про відключення газу і не надали часу для усунення порушень. За нашою інформацією така ситуація типова не тільки для Харківської області, а й для всієї держави.

Виходячи з вищевикладеного, з метою уникнення соціальної напруженості серед громадян, вважаємо за необхідне звернутися до Кабінету Міністрів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг з пропозицією вирішити на законодавчому рівні питання щодо не встановлення для побутових споживачів плати за надання послуг з коригування схем га планів газопостачання домоволодіння у зв’язку з заміною котла, газової колонки, газової плити тощо, за роботи по заміні газових приборів на сучасні енергоефективні, витрати за вказані послуги і роботи проводити за рахунок постачальника послуг, або передбачити пільговий механізм виконання цих робіт для побутових споживачів.

 

 

СХВАЛЕНО

Рішення Харківської обласної ради

від__________ 2016 року №__-VII

___ сесія VII скликання