про виконання у 2016 році
регіональної Програми протидії терористичній діяльності
на території Харківської області на 2016 рік
З метою забезпечення захисту людини і громадянина, суспільства і держави від тероризму, зосередження основних зусиль на протидії терористичній діяльності, мінімізації її наслідків 14 квітня 2016 року рішенням IV сесії VII скликання Харківської обласної ради було затверджено регіональну Програму протидії терористичній діяльності на території Харківської області на 2016 рік (далі – регіональна Програма).
Метою зазначеної регіональної Програми є забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері боротьби з тероризмом шляхом розроблення та здійснення комплексу заходів, спрямованих на посилення захисту життя та здоров’я людей, публічної безпеки, охорони особливо-важливих об’єктів, протидію терористичній діяльності, мінімізацію її наслідків.
Основними напрямами регіональної Програми протидії терористичній діяльності в регіоні на визначений період є:
- виявлення та усунення причин і умов, що сприяють виникненню і поширенню терористичної діяльності на території Харківської області;
- виявлення, попередження і припинення дій осіб та організацій, спрямованих на підготовку і вчинення злочинів терористичного характеру та надання сприяння такої діяльності;
- протидія поширенню ідеології тероризму, здійснення активних інформаційно-пропагандистських заходів антитерористичної спрямованості;
- чітка координація заходів, що здійснюються суб'єктами боротьби з тероризмом у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, спрямованих на своєчасне реагування на загрози терористичного та диверсійного характеру;
- підвищення рівня готовності сил і засобів, які залучаються координаційною групою Антитерористичного центру при Управлінні Служби безпеки України в Харківській області, до проведення антитерористичних заходів;
- забезпечення належного антитерористичного захисту та безпеки важливих об'єктів, місць масового перебування людей та критичної інфраструктури м. Харкова і Харківської області, їх захищеності від диверсійних та терористичних посягань;
- удосконалення інформаційно-аналітичного та матеріально-технічного забезпечення реалізації державної політики у сфері боротьби з тероризмом тощо.
Розпорядженням обласної державної адміністрації від 14 червня 2016 року №261 затверджено План заходів щодо виконання регіональної Програми протидії терористичній діяльності на території Харківської області на 2016 рік (далі – План заходів).
Протягом 2016 року відповідно до регіональної Програми та Плану заходів Управлінням Служби безпеки України в Харківській області (далі – Управління) та іншими суб’єктами боротьби з тероризмом у межах своїх повноважень за підтримки місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, де існує небезпека вчинення злочинних діянь, які здійснюються з терористичною метою, здійснено низку організаційних та практичних заходів.
Управлінням, в рамках координаційної групи Антитерористичного центру при Управлінні Служби безпеки України в Харківській області (далі - КГ АТЦ), на виконання зазначених регіональної Програми та Плану заходів виконано комплекс організаційно-практичних та інформаційно-пропагандистських заходів протидії терористичній діяльності.
Зокрема, забезпечено вжиття на системній основі скоординованих спільних заходів щодо недопущення можливих терористичних проявів та своєчасного реагування у випадку отримання інформації щодо вчинення (загрози вчинення) діяння з ознаками терористичного акту, диверсії, протиправних та інших деструктивних дій в регіоні, з урахуванням внутрішніх та зовнішніх загроз, розвитку обстановки в регіоні, згідно до встановленого рішенням керівника КГ АТЦ рівня терористичної загрози "ЖОВТИЙ", відповідно до Положення про єдину державну систему запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 року № 92.
Вжиті заходи щодо ефективного та своєчасного виявлення, попередження і припинення дій осіб і організацій, спрямованих на підготовку і вчинення злочинів терористичного характеру або надання сприяння такій діяльності, забезпечено своєчасне реагування на загрози терористичного та диверсійного характеру.
Запроваджено комплекс заходів щодо ефективної оптимізації інформаційних потоків та розподілу повноважень між суб'єктами боротьби з тероризмом у сфері інформаційно-аналітичної діяльності, в результаті чого забезпечено належний стан контролю за обстановкою, моніторинг та прогнозування терористичних загроз в області. Забезпечено своєчасне інформування щодо терористичних загроз і в цілому підвищено ефективність та прогнозно-аналітичну складову інформаційного забезпечення місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування, громадськості для вжиття невідкладних заходів щодо нейтралізації загроз.
Запроваджено постійний моніторинг та супроводження всіх громадсько-політичних і масових заходів в регіоні. В разі отримання відомостей про ймовірність загострення ситуації, підвищення терористичної загрози, створюються умови по мінімізації ймовірних ризиків, для чого забезпечено належну взаємодію регіональних суб’єктів боротьби з тероризмом з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування щодо оперативного обміну інформацією; додатково узгоджений алгоритм дій при виникненні позаштатних ситуацій. Також запроваджено вжиття посилених заходів безпеки, антитерористичного захисту уразливих об’єктів напередодні та під час проведення публічних акцій з нагоди державних, релігійних свят та інших заходів з масовим перебуванням людей.
Реалізовано заходи щодо інформування населення про порядок дій в умовах загрози здійснення терористичного акту, а також щодо підвищення рівня антитерористичної захищеності і безпеки шляхом сприяння правоохоронним органам у попередженні терактів та надання своєчасних даних про можливу підготовку до них, виявлення предметів, схожих на вибухові пристрої, через поширення відповідних інформаційних матеріалів з використанням можливостей засобів масової інформації, мережі Інтернет тощо.
На виконання заходів регіональної Програми із забезпечення механізму зворотного зв'язку з громадськістю щодо повідомлень про наміри здійснення сепаратистської, терористичної, диверсійної та розвідувально-підривної діяльності, протидії поширення ідеології тероризму, здійснено активні інформаційно-пропагандистські заходи антитерористичної спрямованості. Також проведено заходи з підвищення правосвідомості громадян та виховання у мешканців регіону неприйняття ідеології тероризму, залучення їх до участі у протидії тероризму.
Зокрема, на місцевих телеканалах, в метрополітені, FМ-радіостанціях та Інтернет-ресурсах розміщені відео- та аудіоролики з рекомендаціями громадянам щодо дій у разі виявлення підозрілих предметів і осіб, у випадку загрози вчинення терористичного акту та направлені на попередження терактів із зазначенням необхідності невідкладно повідомляти до Управління Служби безпеки України в Харківській області (у кожному ролику зазначено телефон цілодобової "гарячої лінії" Управління). Зазначена соціальна реклама також розміщена на сторінці Управління в соцмережі "Фейсбук". Відеоролики транслюються на інформаційних екранах, що встановлені на площі Свободи, фасадах найбільших торгівельно-розважальних центрів міста, 25-ти інформаційних екранах метрополітену.
Виготовлено додатковий тираж листівок з телефоном "гарячої лінії" Управління Служби безпеки України в Харківській області, які розміщено у міському транспорті, в адміністративних будівлях, навчальних установах, медичних закладах, житлово-комунальних установах, центрах надання адміністративних послуг, установах соціального захисту та допомоги, ліфтах та під’їздах житлових будинків.
У взаємодії з Харківською міською радою інформація з телефоном "гарячої лінії" Управління розміщена на сіті-лайтах та білбордах, що встановлені на вулицях м. Харкова. Крім того, на офіційному веб-сайті Харківської обласної державної адміністрації телефон "гарячої лінії" Управління Служби безпеки України в Харківській області подано в інтерактивній формі: при натисканні на нього можна відразу надіслати лист на електронну скриньку Управління або зберегти зазначені реквізити на своїй скринці.
Пам’ятку з рекомендаціями громадянам щодо дій у разі виявлення підозрілих предметів, а також у випадку загрози вчинення терористичного акту, також розміщено на сайті Харківської обласної державної адміністрації.
Управлінням масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації створені та транслюються на регіональних ТРК 2 відеоролики «Запобігання тероризму», «Вибухівка. Диверсанти» (хронометражем по 30 сек.), в яких зазначені телефони «гарячої лінії» правоохоронних органів. Аудіоролики на цю тематику транслюються також на обласному радіо.
Крім того, надані рекомендації для публікацій на сторінках регіональних друкованих ЗМІ інформаційних матеріалів щодо посилення заходів безпеки, порядку дій на випадок виникнення терористичної загрози.
На веб-сайті Харківської обласної державної адміністрації створено банер «Правила безпеки при загрозі терористичного акту». На сторінках банеру дані рекомендації щодо правил безпеки при загрозі терористичного акту, щодо дій у разі виникнення підозрілого предмету, щодо правил поведінки при захопленні і утриманні заручників, при евакуації.
З метою посилення патріотичних настроїв населення, сприяння органам державної влади у підтриманні громадського миру і злагоди, засудження проявів тероризму тощо за підготовленим Управлінням макетом у 2016 році виготовлено 1,5 тисячі примірників наочної агітаційної продукції виховного змісту, які були розміщені у рухому складі комунального транспорту.
В результаті вищевказаних заходів в середовищі мешканців регіону запроваджена та поширена практика негайної реакції стосовно даних, що їм стали відомі, щодо терористичної діяльності або будь-яких інших обставин, інформація про які може сприяти запобіганню, виявленню і припиненню терористичної діяльності та мінімізації її наслідків, забезпечено підвищення ефективності виявлення та попередження можливого готування диверсій та терактів. Зокрема, протягом 2016 року до правоохоронних органів регіону надійшло більше 1 тис. повідомлень про виявлення підозрілих предметів в громадському транспорті та вулицях населених пунктів, щодо яких невідкладно було проведено перевірочні заходи з метою виявлення можливих вибухових пристроїв.
Щоденно інформація щодо результатів правозастосовчої діяльності Управління доводиться до відома населення Харківської області шляхом розміщення прес-релізів з відео- та фотоматеріалами на сайті Служби безпеки України, офіційній сторінці Управління в мережі "Фейсбук" та через регіональні і центральні ЗМІ.
Загалом в 2016 році через загальнодержавні та місцеві електронні й друковані ЗМІ було опубліковано 35 матеріалів з тематики боротьби з тероризмом та екстремізмом, які були оприлюднені загалом 2184 разів. Як інформаційні приводи для підготовки вказаних матеріалів використовувалися результати роботи Управління з виявлення, затримання або засудження терористів та диверсантів. Також оприлюднювалися 23 матеріали про результати роботи з вилучення з незаконного обігу вогнепальної зброї, вибухівки й інших засобів вчинення терору, які були оприлюднені загалом 1356 разів. За лінією розшуку авторів анонімних погроз терористичного характеру опубліковано 9 матеріалів, які були оприлюднені загалом 481 рази в ЗМІ.
В ході проведення Управлінням Служби безпеки України в Харківській області правороз’яснювальної роботи, спрямованої на підвищення громадської свідомості та поширення знань громадян, значна увага приділялася висвітленню результатів діяльності, які мінімізують ризики поширення тероризму, а саме: протидії джерелам фінансування терористичної діяльності; протидії нелегальній міграції, як одному з чинників проникнення членів терористичних організацій в Україну тощо.
Також виконано комплекс організаційних та практичних заходів протидії терористичній діяльності, передбачених регіональною Програмою.
В рамках КГ АТЦ визначений перелік об'єктів можливих терористичних та диверсійних посягань, запроваджено його коригування відповідно до змін обстановки та існуючих загроз. На постійній основі вживаються заходи щодо посилення безпеки визначених об’єктів та їх захищеності від протиправних діянь.
З метою надійного забезпечення безпеки об’єктів можливих терористичних посягань, своєчасного виявлення, запобігання та припинення можливих терористичних проявів, в рамках КГ АТЦ вжиті відповідні скоординовані заходи, спрямовані на своєчасне попередження можливих спроб вчинення диверсій та терористичних актів на території регіону. Забезпечено своєчасне реагування на загрози терористичного та диверсійного характеру, в результаті чого підвищено захищеність систем охорони та безпеки об’єктів регіону від протиправних посягань. Впроваджено комплекс заходів антитерористичного забезпечення на найбільш важливих об'єктах масового скупчення людей та критичної інфраструктури м. Харкова та Харківської області та підвищено стан їх захищеності від диверсійних та терористичних посягань.
З метою протидії диверсійно-терористичним загрозам в регіоні запроваджено посилені заходи охорони та безпеки важливих об’єктів критичної інфраструктури, будівель органів державної влади, військових, промислових та транспортних об’єктів, місць масового скупчення людей тощо. Вжиті заходи щодо належної взаємодії з місцевими активістами, координаторами від ЗМІ, представниками загонів самооборони з числа місцевого населення, державними та приватними охоронними структурами для ефективного інформаційного обміну, контролю за обстановкою та реалізації спільних заходів у разі виникнення реальної терористичної загрози.
В результаті організації, в рамках КГ АТЦ, ефективної взаємодії між регіональними суб’єктами боротьби з тероризмом, забезпечено визначення реального стану антитерористичної захищеності і безпеки функціонування об'єктів потенційних терористичних посягань. В рамках КГ АТЦ регіональними органами та підрозділами суб’єктів боротьби з тероризмом у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вжиті заходи щодо посилення охорони місць, які ймовірно можуть бути обрані зловмисниками у якості об'єктів протиправних посягань. При визначенні постів та розробці маршрутів, в рамках КГ АТЦ, було передбачено максимальне перекриття патрульно-постовими нарядами прилеглих територій визначених важливих та потенційно небезпечних об’єктів регіону, а також місць масового перебування людей.
З метою попередження можливих намірів здійснення терористичних проявів, забезпечено посилене патрулювання власними силами регіональних суб’єктів боротьби з тероризмом, підрозділів Збройних сил України та підрозділів охорони у вечірній та нічний час власного зовнішнього периметру та прилеглої території.
Разом з цим, в заходах забезпечення безпеки особлива увага приділялася місцям масового скупчення людей, на період масових заходів забезпечено проведення завчасного обстеження силами вибухотехнічних і кінологічних підрозділів територій та місць їх проведення з метою виявлення вибухових пристроїв (речовин) та інших підозрілих предметів, їх знешкодження.
Водночас, вжиті заходи щодо посилення контролю за транспортними засобами, що заходять до області, на предмет виявлення зброї та боєприпасів, вибухівки, наркотиків та інших вантажів кримінального характеру, а також забезпечено організацію роботи з виявлення та профілактики осіб, груп громадян, які викликають нагнітання соціальної напруги серед населення та провокують до участі у протиправних діях.
Запроваджена система посилення безпеки в регіоні на період підготовки та проведення заходів з нагоди урочистостей, свят чи інших подій, які супроводжуються масовим перебуванням людей у визначених місцях, щодо патрулювання та охорони місць, які з високою долею ймовірності можуть бути обрані зловмисниками у якості об'єктів протиправних посягань силами регіональних органів та підрозділів Національної поліції України, Служби безпеки України, Національної гвардії України, патрулями військової служби правопорядку Збройних сил України та відповідних вищих навчальних закладів правоохоронного та військового спрямування регіону (патрулювання здійснюється у військовій формі одягу з відповідними розпізнавальними ознаками встановленого зразку, загалом додатково залучається близько 1 тис. осіб до заходів посилення безпеки), а також вжиття завчасних заходів з перевірки та посилення антитерористичної захищеності об’єктів можливих протиправних посягань.
Також, в рамках КГ АТЦ, Управлінням у взаємодії з підрозділами Національної поліції України, Державної прикордонної служби України, Національної гвардії України, військової служби правопорядку Збройних сил України посилювалися комплексні фільтраційні заходи на ділянках державного кордону, серед пасажирів залізничного, автомобільного, авіаційного та морського транспорту міжнародного, внутрішнього державного, регіонального і приміського сполучення (враховуючи практику масового прибуття на свята та окремі пам’ятні дати з інших регіонів України та із закордону) з метою виявлення підозрілих осіб, можливо причетних до протиправної діяльності.
В результаті вжитих заходів на території регіону підготовка та проведення з нагоди урочистостей, свят чи інших подій, які супроводжуються масовим перебування людей, відбувалися без ускладнень, загроз державній безпеці не зафіксовано.
В рамках КГ АТЦ, на постійній основі забезпечено проведення робочих нарад з питань безпеки об’єктів масового перебування людей за участі керівників об'єктів транспортної та критичної інфраструктури (аеропорту та аеродромів, залізничних та автобусних вокзалів і станцій, метрополітену тощо), суб'єктами охоронної діяльності та власниками великих торговельних центрів щодо реагування за фактами виявлення правопорушень, зокрема, негайного інформування правоохоронних органів про їх вчинення та запобігання їх виникненню.
На постійній основі проводиться інформаційно-роз'яснювальна робота серед операторів поштового зв'язку та перевізників, які діють на території регіону, щодо посилення уваги до вмісту посилок та вантажу, що ними доставляються.
На системній основі забезпечено проведення перевірок надійності систем охорони та безпеки об'єктів можливих терористичних та диверсійних посягань регіону. В результаті забезпечено організацію ефективної взаємодії між суб’єктами антитерористичної діяльності, а також визначення реального стану антитерористичної захищеності і безпеки функціонування об'єктів потенційних терористичних посягань.
Зокрема, за результатом аналізу наявних проблемних питань, пов’язаних з об’єктами підвищеної уразливості, які розташовані на території Харківської області, запроваджено проведення спеціальних перевірочних заходів рівня захищеності для виявлення можливих шляхів проникнення та внесення вибухових пристроїв на територію об’єктів підвищеної небезпеки та стратегічно-важливих об’єктів регіону, уразливих у терористичному відношенні, на об’єктах транспорту, системи життєзабезпечення, паливно-енергетичної сфери та в місцях масового скупчення людей. За їх підсумками, в ході робочих нарад КГ АТЦ спільно з керівниками об’єктів можливих терористичних спрямувань розроблено та вживаються практичні заходи з усунення виявлених недоліків.
Результати проведених заходів визначення рівня захищеності свідчать, що основними проблемними питаннями забезпечення надійного фізичного захисту об'єктів можливих терористичних спрямувань залишаються недоліки інженерного облаштування (відсутність або незадовільний стан периметрової огорожі, системи відеоспостереження, недостатня кількість технічних засобів охорони і сигналізації тощо) та низька ефективність дій охоронників, обумовлена їх недостатньою кількістю та, в окремих випадках, недбалим ставленням до виконання своїх обов’язків.
Разом з цим, в ході вищевказаних заходів в цілому зафіксовано посилений рівень готовності та реагування персоналу та адміністрації об’єктів на можливі загрози диверсійних та терористичних проявів. Заплановано продовження проведення аналогічних перевірочних заходів рівня захищеності на інших важливих об’єктах можливих диверсійних та терористичних посягань, розташованих на території регіону.
Також, вжиті заходи щодо переведення охорони всіх терористично-уразливих об’єктів на посилений режим, проведення додаткових інструктажів працівників охоронних підрозділів щодо недопущення проникнення сторонніх осіб на їх територію та негайного інформування про будь-які надзвичайні події, а також підготовки до можливої ліквідації негативних наслідків надзвичайної події.
Разом з цим, результати проведеного аналізу свідчать, що найбільш уразливими залишаються регіональні об’єкти транспортної сфери, в першу чергу залізничного транспорту та метрополітену, а також паливно-енергетичного комплексу. З метою перевірки терористичної уразливості транспортної інфраструктури Управлінням проведено 27 спеціальних навчань та тренувань, у тому числі на залізничних станціях, на об’єктах КП "Харківський метрополітен", автомобільного та авіаційного транспорту. За підсумками проведених навчань та тренувань відбулися робочі наради з керівниками вказаних об'єктів, під час яких зазначено на виявлені недоліки та шляхи їх усунення. Крім того, проведені профілактично-попереджувальні заходи, у тому числі шляхом публікацій в ЗМІ і розповсюдження на об’єктах інфраструктури інформаційних листів, щодо необхідності своєчасного реагування та повідомлення Служби безпеки України про ознаки готування або вчинення терористичних актів та диверсій.
В рамках КГ АТЦ забезпечено скоординовану роботу з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями у сфері захисту населення та уразливих об'єктів регіону від терористичних та диверсійних посягань. Зокрема, забезпечено цілодобовий обмін інформацією між місцевими органами державної влади та черговими підрозділами регіональних суб'єктів боротьби з тероризмом, додатково опрацьовано інструкції дій чергових служб при отриманні інформації про вчинення або загрозу вчинення злочинів терористичного характеру. Також, суб’єктами боротьби з тероризмом забезпечено готовність до виконання, у разі надходження інформації про реальну загрозу або вчинення терористичного акту в конкретному місці (районі) та встановлення рівня терористичної загрози "червоний (реальна загроза)", заходів, передбачених пунктом 9 Положення про єдину державну систему запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 р. № 92.
Разом з цим, з метою забезпечення належного рівня готовності особового складу органів та підрозділів регіональних суб’єктів боротьби з тероризмом, який залучається до антитерористичної операції, протягом року проведена низка відповідних тренувань, уточнені розрахунки наявних сил і засобів та алгоритми їх дій.
В рамках КГ АТЦ запроваджено практику проведення робочих нарад для роз'яснювальної роботи з використанням можливостей місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, в результаті чого забезпечено вжиття заходів щодо перевірки та посилення захищеності від безконтрольного доступу громадських, промислових, житлових споруд, їх допоміжних приміщень та інших будівель (підвалів, горищ, гаражів тощо) для унеможливлення їх використання для приховування вибухових речовин та пристроїв, інших засобів ураження. Також, ініційовано на місцевому рівні проведення робочих нарад, на яких було наголошено, що забезпечення безпеки – спільна скоординована справа правоохоронців та всіх мешканців м. Харкова та Харківської області, при цьому визначено, що особливу увагу необхідно приділяти святам та іншим заходам, пов'язаним з масовим перебуванням та переміщенням людей в конкретних місцях, транспорті. Разом з цим, організовано проведення роботи з місцевими мешканцями, яких було мотивовано до пильності та спільних зусиль щодо заходів посилення безпеки. Надані дієві методичні рекомендації щодо виявлення зловмисників, які можуть призвести до дестабілізації обстановки в регіоні.
В рамках проведення заходів із підвищення антитерористичної захищеності об’єктів інфраструктури регіону було проведено 9 комплексних тренувань та навчань щодо порядку взаємодії та реагування в разі виявлення підозрілих та вибухових пристроїв.
Разом з цим, протягом 2016 року проведено 5 штабних навчань та тренувань для забезпечення належного рівня готовності особового складу Управління, який залучається до підготовки та проведення антитерористичної операції.
В результаті удосконалення координаційних механізмів, в рамках КГ АТЦ, у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями досягнуто підвищення дієвості механізму протидії терористичним посяганням на об'єкти регіону.
КГ АТЦ в 2016 році проведено 3 командно-штабних і 2 тактико-спеціальних навчання та тренування антитерористичної та контрдиверсійної тематики на важливих об’єктах, місцях масового перебування людей та критичної інфраструктури м. Харкова та Харківської області. В результаті досягнуто посилення та вдосконалення спільних дій, механізмів та покращення реагування на терористичні загрози силами та засобами КГ АТЦ, суб'єктами боротьби з тероризмом у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, а також в цілому досягнуто підвищення дієвості механізму протидії терористичним посяганням на об'єкти регіону. Також, результати їх проведення виявили достатній рівень організації, здатність регіональних структурних підрозділів, що залучаються до антитерористичних заходів, скоординовано діяти в екстремальних умовах по виконанню спільних завдань.
Зокрема, КГ АТЦ в 2016 році проведено 2 антитерористичних командно-штабних навчання на об’єктах транспортного комплексу регіону (на об'єктах Міжнародний аеропорт "Харків" та Харківська автостанція №1). Одночасно з проведенням вищевказаних навчань були проведені практичні спеціальні тренування щодо перевірки стану їх антитерористичної захищеності і безпеки функціонування, а також здійснено тренування окремих груп, що залучаються до антитерористичної операції.
Силами КГ АТЦ у вересні 2016 року проведено тактико-спеціальне тренування протидії диверсійним силам в м. Харкові на об’єкті ДП "Харківський обласний радіотелевізійний передавальний центр" (ДП "ХОРПЦ").
Також, в листопаді 2016 року на території м. Харкова проведено командно-штабне й тактико-спеціальне навчання з проведення контрдиверсійної операції в м. Харкові з практичним відпрацюванням відповідних тематиці заходів.
За результатами навчань зафіксований високий рівень організації проведення навчань, взаємодії і готовності залучених сил суб’єктів боротьби з тероризмом, належний рівень ефективності заходів протидії диверсійним силам.
В цілому, при виконанні вищезазначеного комплексу заходів щодо протидії терористичної діяльності в регіоні, в рамках КГ АТЦ налагоджена співпраця з органами місцевого самоврядування, підприємствами різної форми власності та організаціями з метою обміну інформацією з їх камер відеоспостереження, а також доступу, в реальному масштабі часу, до відеозображення з технічних засобів спостереження місць масового перебування людей, які потенційно можуть бути обрані зловмисниками у якості об’єктів протиправних посягань.
В результаті, в рамках КГ АТЦ проводиться комплекс системних заходів щодо використання цілодобового апаратно-програмного комплексу Центру моніторингу безпеки, розташованого безпосередньо в Управлінні Служби безпеки України в Харківській області, з метою виявлення, попередження та запобігання вчиненню терористичних актів та диверсій на найбільш уразливих об’єктах регіону (був створений, функціонує та протягом 2016 року збільшив технічні ефективність та можливості за сприяння фінансуванням в рамках відповідних програм з боку Харківської обласної державної адміністрації та Харківської обласної ради). Зокрема, Центр моніторингу безпеки КГ АТЦ дозволяє отримувати інформацію з понад 1 тисячі ІР-відеокамер (виділеними мережевими лініями зв’язку), розташованих на уразливих об’єктах та в їх оточенні в м. Харкові та у великих містах регіону, здійснювати з 500 із них запис із зберіганням архіву 7 діб та спостерігати зображення (одночасно з 30-45 камер) в приміщеннях КГ АТЦ.
Управлінням в 2016 році, в рамках регіональної Програми, виконано заходи матеріально-технічного оснащення КГ АТЦ, в результаті чого підвищено рівень можливостей КГ щодо забезпечення спеціальним обладнанням для виявлення, попередження та запобігання вчиненню терористичних актів та диверсій на найбільш уразливих об’єктах регіону.
Загальні обсяги фінансування заходів протидії терористичній діяльності на території Харківської області складали 3 млн. грн.
Фінансування зазначених заходів, передбачених п.3.1 регіональної Програми, здійснено у травні 2016 року у повному обсязі за рахунок коштів обласного бюджету.
В результаті фінансування у 2016 році в рамках регіональної Програми забезпечено оснащення КГ АТЦ спеціальним обладнанням (вартістю 3 млн.грн. загалом):
- апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм, комплект обладнання для розширення дальності радіозв’язку, вартістю 533558 грн.;
- комп’ютерне обладнання та приладдя, додаткове спеціальне обладнання апаратно-програмного комплексу Центру моніторингу безпеки, вартістю 116434 грн.;
- безпілотні літальні апарати, квадрокоптер модернізований, вартістю 89580 грн.;
- системи відеоспостереження замкнутого типу, обладнання для відеофіксації на об’єктах Управління, вартістю 932375,74 грн.;
- системи відеоспостереження замкнутого типу, обладнання для відеофіксації Центру моніторингу безпеки, вартістю 1328052,26 грн.
Заходи, передбачені регіональною Програмою, Управлінням Служби безпеки України в Харківській області в 2016 році виконані.
Загалом, в результаті реалізації регіональної Програми, завдяки скоординованим в рамках КГ АТЦ діям регіональних органів та підрозділів суб’єктів боротьби з тероризмом, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, розвиток обстановки в регіоні на сьогодні має ознаки керованості та прогнозованості.
Управлінням Служби безпеки України в Харківській області, у взаємодії з регіональними органами та підрозділами суб’єктів боротьби з тероризмом, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями продовжується проведення заходів, спрямованих на недопущення вчинення терористичних актів та диверсій на території Харківської області, а також виявлення та припинення вчинення інших злочинів, здійснюваних з терористичною метою.
Робота щодо виконання заходів, передбачених регіональною Програмою протидії терористичній діяльності на території Харківської області на 2016 рік, упродовж звітного періоду знаходилась на постійному контролі керівництва обласної державної адміністрації.
Заступник директора Департаменту
оборонної, мобілізаційної роботи та
взаємодії з правоохоронними органами
Харківської обласної державної
адміністрації – начальник управління
по взаємодії з правоохоронними органами Ю.В. Кутєпов
Юрлова, 700 23 94