ІНФОРМАЦІЯ
до звіту голови Харківської обласної ради про свою діяльність за період з листопада 2015 року по січень 2017 року
Харківська обласна рада VIІ скликання була сформована за результатами виборів, що відбулися 25 жовтня 2015 року. До депутатського корпусу обласної ради увійшли 120 депутатів.
У складі депутатів обласної ради VII скликання 97 чоловіків та 23 жінки (19%).
Депутатів, які обиралися у минулих скликаннях, - 31 чол., з них у VI скликанні - 30 чол.
За віковою категорією склад депутатського корпусу такий:
до 35 років – 17 депутатів,
до 50 – 59 депутатів,
до 60 – 30 депутатів,
понад 60 – 14 депутатів.
Переважна кількість народних обранців – керівники підприємств, організацій, комерційних структур, керівники підприємств сільськогосподарської галузі, працівники органів державної влади, підприємці.
У складі депутатського корпусу є депутати, які мають державні нагороди, почесні звання, почесні громадяни Харкова та області.
Політичними силами, які представлені в Харківській обласній раді, утворено шість фракцій:
«Відродження» - 50 осіб;
«БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА “СОЛІДАРНІСТЬ”» - 20 осіб;
«Опозиційний блок» - 19 осіб»;
«ОБ’ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ» - 12 осіб;
«Наш край» - 11 осіб;
«Всеукраїнське об’єднання “БАТЬКІВЩИНА”» - 8 осіб.
Сесійна діяльність
Свою діяльність у звітний період обласна рада здійснювала відповідно до Конституції України і Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» на підставі перспективного плану роботи ради, затвердженого рішенням обласної ради від 04 лютого 2016 року № 89-VIІ, що складається з урахуванням пропозицій депутатів, постійних комісій та обласної державної адміністрації.
Упродовж зазначеного періоду проведено 8 пленарних засідань сесій обласної (з них 1 – позачергова), розглянуто 371 питання, прийнято 368 рішень, з них 11 прийнято за депутатськими запитами.
щодо прийнятих рішень Харківської обласної ради VІI скликання (станом на 20.01.2017року)
№№ |
№ сесії |
Дата пленарного засідання |
Кількість винесених питань |
Кількість прийнятих рішень, у тому числі: |
Всього прийнято рішень |
У тому числі: |
З них: |
||||||||||||||
з питань бюджету |
з питань соціально-економічного розвитку регіону |
з питань охорони здоров’я та соціальних питань |
з гуманітарних питань |
з питань ЖКГ, паливно-енергетичного комплексу, промисловості та дорожнього господарства |
з правових питань, дотримання законності та правопорядку |
з питань місцевого самоврядування та АТУ |
з питань майна |
з питань аграрної політики, земельних відносин, екології та природокористування |
звернення обласної ради |
рішення за депутатськими запитами |
інші (у тому числі процедурні питання) |
затвердження обласних програм |
виконання, хід виконання обласних програм |
прийняття/скасування регуляторних актів |
виконано |
на контролі |
|||||
1 |
І |
25 листопада 2015 року |
5 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
2 |
5 |
|
|
|
3 |
2 |
2 |
ІІ |
17 грудня 2015 року |
27 |
2 |
2 |
3 |
|
1 |
|
5 |
7 |
1 |
1 |
1 |
3 |
26 |
3 |
|
|
17 |
9 |
3 |
ІІІ |
04 лютого 2016 року |
63 |
2 |
5 |
2 |
5 |
4 |
6 |
5 |
10 |
15 |
3 |
2 |
4 |
63 |
1 |
17 |
|
56 |
7 |
4 |
IV |
14 квітня 2016 року |
83 |
1 |
5 |
5 |
6 |
5 |
3 |
5 |
23 |
18 |
5 |
2 |
3 |
81 |
10 |
7 |
1 |
62 |
19 |
5 |
V |
23 червня 2016 року |
66 |
1 |
1 |
2 |
6 |
|
2 |
2 |
35 |
9 |
3 |
1 |
3 |
65 |
|
4 |
|
51 |
14 |
6 |
VI |
14 липня 2016 року |
4 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
3 |
|
|
|
3 |
|
7 |
VII |
08 вересня 2016 року |
61 |
1 |
4 |
2 |
3 |
5 |
2 |
11 |
23 |
2 |
3 |
1 |
3 |
60 |
1 |
2 |
1 |
46 |
14 |
8 |
VIII |
08 грудня 2016 року |
62 |
2 |
3 |
4 |
7 |
7 |
4 |
6 |
21 |
1 |
1 |
4 |
5 |
65 |
5 |
4 |
|
50 |
15 |
|
|
Всього |
371 |
10 |
21 |
18 |
27 |
22 |
17 |
37 |
119 |
46 |
16 |
11 |
24 |
368 |
20 |
34 |
2 |
288 |
80 |
|
|
Відсоток |
|
2,7 |
5,7 |
4,9 |
7,3 |
6,0 |
4,6 |
10,1 |
32,3 |
12,5 |
4,3 |
3,0 |
6,5 |
|
5,4 |
9,2 |
0,5 |
78,3 |
21,7 |
Усі питання, що виносилися на розгляд обласної ради, попередньо обговорювалися у постійних комісіях за участі фахівців профільних структурних підрозділів обласної державної адміністрації, керівників підприємств, установ і закладів області, органів місцевого самоврядування, представників громадськості та засобів масової інформації.
Протягом 2016 року в області реалізовувалося 38 регіональних та обласних програм, термін дії 9 з яких закінчився 31 грудня 2016 року.
У 2016 році затверджено 17 програм, 4 з яких набули чинності 01 січня 2017 року.
№№ з/п |
Назва Програми |
№ рішення |
Дата прийняття |
|
1. |
Програма розвитку інформаційного простору Харківської області на 2016 – 2020 роки |
№ 52-VIІ |
04 лютого 2016 року |
|
2. |
Обласна Програма надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла в Харківській області на 2016-2018 роки |
№ 100-VIІ |
14 квітня 2016 року |
|
3. |
Програма розроблення містобудівної документації у Харківській області на 2016-2020 роки |
№ 101-VIІ |
14 квітня 2016 року |
|
4. |
Обласна програма індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2016-2017 роки |
№ 102-VIІ |
14 квітня 2016 року |
|
5. |
Регіональна цільова Програма розвитку цивільного захисту на 2016-2017 роки |
№ 103-VIІ |
14 квітня 2016 року |
|
6. |
Регіональна Програма протидії терористичній діяльності на території Харківської області на 2016 рік |
№ 104-VIІ |
14 квітня 2016 року |
|
7. |
Програма територіальної оборони Харківської області на період 2016-2017 років |
№ 105-VIІ |
14 квітня 2016 року |
|
8. |
Регіональна Програма забезпечення публічної безпеки і порядку в Харківській області на період 2016-2017 років |
№ 106-VIІ |
14 квітня 2016 року |
|
9. |
Програма збереження та розвитку мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Харківської області на 2016-2020 роки |
№ 108-VIІ |
14 квітня 2016 року |
|
10. |
Обласна програма «ІТ-Харківщина» на 2016-2020 роки |
№ 109-VIІ |
14 квітня 2016 року |
|
11. |
Обласна цільова Програма сприяння розвитку громадянського суспільства на 2016 – 2020 роки |
№ 110-VIІ |
14 квітня 2016 року |
|
12. |
Програма сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в Харківській області на 2016 – 2020 роки |
№ 245-VІI |
08 вересня 2016 року |
|
13. |
Регіональна Програма підвищення енергоефективності, енергозбереження та зменшення споживання енергоресурсів у Харківській області на 2016 – 2022 роки |
№ 307-VІІ |
08 грудня 2016 року |
|
14. |
Комплексна Програма соціальної підтримки учасників антитерористичної операції на 2017 – 2018 роки |
№ 308-VІІ |
08 грудня 2016 року |
|
15. |
Програма сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2017 – 2021 роки |
№ 309-VII |
08 грудня 2016 року |
|
16. |
Комплексна програма «Розвиток місцевого самоврядування в Харківській області на 2017 – 2021 роки» |
№ 310-VІІ |
08 грудня 2016 року |
|
17. |
Програма економічного і соціального розвитку Харківської області на 2017 рік |
№ 329-VІІ |
08 грудня 2016 року |
За період з грудня 2015 року по грудень 2016 року депутатами схвалено та надіслано до центральних органів влади 14 звернень, прийнято 1 рішення на підтримку звернення регіональних зборів ветеранських організацій області, а також направлено до різних інстанцій 11 депутатських запитів.
Робота постійних комісій.
За період з грудня 2015 року по січень 2017 року постійними комісіями обласної ради в цілому було проведено 154 засідання, на яких сукупно розглянуто понад 1800 питань.
Рішеннями ради були утворені та активно працювали 2 тимчасові контрольні комісії обласної ради: з питань перевірки діяльності КЗОЗ «Харківський обласний клінічний онкологічний центр» та з розгляду звернень Липковатівського аграрного коледжу та ДП «Іскра» щодо порушення права на користування земельними ділянками.
Найважливішими питаннями, до яких була привернута увага депутатів, можна визначити такі:
- фінансування та реалізація заходів, спрямованих на підвищення доступності, ефективності та якості медичної допомоги, забезпечення соціального захисту населення, соціальної підтримки та реабілітації учасників бойових дій та антитерористичної операції, зайнятості населення, у тому числі з числа внутрішньо переміщених осіб, створення нових робочих місць та регулювання ринку праці. Особливе місце займають питання забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного споживання. Так депутатами обласної ради було схвалено Звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо забезпечення лікування пацієнтів із рідкісними захворюваннями з метою виконання Закону України «Про внесення змін до основ законодавства України про охорону здоров’я щодо забезпечення профілактики та лікування рідкісних (орфанних) захворювань із пропозиціями щодо вирішення основних важливих проблем, які на сьогодні потребують державного законодавчого врегулювання;
- вшанування подвигу учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС та соціальної підтримки ветеранів, для забезпечення чого було підтримано клопотання обласної організації Всеукраїнської громадської організації інвалідів «Союз Чорнобиль України» та прийнято рішення «Про підтримку звернення регіональних зборів ветеранських організацій Харківської області до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України стосовно вшанування подвигу учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС та соціальної підтримки ветеранів»;
- питання компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян. На ІІ сесії обласної ради 17 грудня 2015 року, було схвалено відповідне звернення Харківської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо передбачення в Державному бюджеті України на 2016 рік субвенції місцевим бюджетам на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян. Профільними Міністерствами України вищезазначене питання було підтримано та відповідні зміни було внесено до Закону України «Про Державний бюджет на 2016 рік». 18 лютого 2016 року Верховною Радою України ухвалено, а 23 лютого 2016 року підписано Головою Верховної Ради України А.Парубієм та направлено на підпис Президентові України П. Порошенку Закон України за № 4024 «Про внесення змін до додатків № 3 та № 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансового забезпечення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян та інших передбачених законодавством пільг».
- 14 квітня 2016 року на IV сесії Харківської обласної ради було схвалено звернення Харківської обласної ради щодо повторного розгляду Закону України «Про внесення змін до додатків № 3 та № 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансового забезпечення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян та інших передбачених законодавством пільг». Але, на жаль, питання на даний час так і не вирішене. Профільні постійні комісії тримають на контролі вищезазначене питання та продовжують роботу щодо його вирішення;
- питання негативного стану доріг у Харківській області. За ініціативи депутатів на IV сесії Харківської обласної ради було схвалено звернення щодо підтримки законопроекту «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо застосування по всій території України експерименту з фінансування реконструкції, поточного ремонту автомобільних доріг державного значення». 20 грудня 2016 року було прийнято Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» №1789-VII, яким встановлено, що до 01.01.18 діє експеримент з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у всіх областях України;
- з метою збереження конкурентоспроможності вітчизняних сільгосптоваровиробників в умовах диспаритету цін на промислові товари і послуги та сільськогосподарську продукцію та відсутності державних програм підтримки аграрного сектору економіки депутати ініціювали звернення Харківської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та народних депутатів від Харківської області щодо збереження діючої у 2015 році системи оподаткування сільськогосподарських товаровиробників та врахування зазначеної пропозиції при підготовці змін до Податкового кодексу;
- питання попередження правопорушень у сфері лісового законодавства, запобігання незаконній вирубці лісів та полезахисних лісових насаджень, для забезпечення чого розпорядженням голови обласної ради від 19 грудня 2016 року № 339 створено робочу групу для попередження незаконної вирубки лісів та полезахисних лісосмуг на території Харківської області, до складу якої увійшли також члени профільної постійної комісії. Протягом року за активної участі депутатів спільно з представниками правоохоронних органів, Державної екологічної інспекції, державних лісогосподарських підприємств проведено низку рейдів в райони області з метою виявлення фактів незаконної вирубки полезахисних лісосмуг та лісових ділянок та реалізації незаконно добутої деревини.
За результатами отриманої інформації, яка свідчила про недостатнє правове регулювання зазначених питань на державному рівні, обласна рада прийняла такі рішення:
- «Про звернення депутатів Харківської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України стосовно законодавчого врегулювання права постійного користування земельними ділянками, зайнятими полезахисними лісовими смугами на землях державної та комунальної форми власності»;
- «Про звернення Харківської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо необхідності посилення відповідальності за незаконні порубки лісів і незаконні операції з лісоматеріалами та пиломатеріалами шляхом внесення змін до чинного законодавства України».
У зазначених зверненнях пропонувалося розглянути можливість внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також до інших нормативно-правових актів, якими визначаються штрафні санкції за адміністративні правопорушення у сфері лісокористування та охорони лісів, та посилити контроль за станом лісів і лісогосподарською діяльністю, для чого доцільно розширити права та повноваження лісової охорони, що діє у складі Держлісагентства, обласних управлінь лісового та мисливського господарств, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держлісагентства, зокрема повноваження щодо контролю, транспортування, вилучення незаконно добутої деревини за межами територій лісового фонду тощо.
Спільна робота з сільськими, селищними, районними радами стосовно інформування населення щодо недопущення неправомірних дій, попередження незаконних вирубок та пошук можливостей вирішення питання на місцевому рівні шляхом консолідації зусиль усіх уповноважених органів та територіальних громад триває.
Регуляторна політика
За звітний період Харківською обласною радою було обговорено і прийнято 2 локальні регуляторні акти:
- Порядок використання коштів обласного бюджету з метою надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла в Харківській області, затверджений рішенням обласної ради від 14 квітня 2016 року № 100-VІІ;
- Порядок використання коштів обласного бюджету, передбачених на реалізацію Програми стимулювання об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів Харківської області до впровадження енергоефективних технологій на 2016 – 2020 роки, затверджений рішенням обласної ради від 29 жовтня 2015 року № 1333-VI.
У ході обговорення проектів та прийняття вищевказаних нормативно-правових актів постійною комісією Харківської обласної ради з правових питань, регуляторної політики, законності, громадського порядку, боротьби з корупцією та злочинністю були підготовлені та надані висновки щодо відповідності проектів регуляторних актів вимогам законодавства на підставі аналізу регуляторного впливу і експертного висновку.
Дослідження та правовий аналіз щодо впливу, який вони матимуть на забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проектів регуляторних актів принципам державної регуляторної політики були здійснені фахівцями управління правового забезпечення, природокористування та земельних відносин виконавчого апарату обласної ради.
Всі проекти регуляторних актів були оприлюднені у газеті «Слобідський край» та на сайтах обласної ради та обласної державної адміністрації.
Управління майном
Харківська обласна рада здійснює повноваження по управлінню майном спільної власності територіальних громад області.
До складу спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області входять 210 юридичних осіб, з них: 148 бюджетних закладів (установ), 62 госпрозрахункові підприємства, разом із 68 структурними підрозділами, які користуються майном спільної власності загальною первісною вартістю 2 473 363,0 тис. грн.
Загальна кількість штатних працівників обласних комунальних підприємств, установ, закладів складає 25 442 осіб, з них: у бюджетній сфері працює 22 879 осіб, у госпрозрахунковій сфері – 2 563 особи.
Середньомісячна заробітна плата серед усіх суб’єктів господарювання склала 3714 грн, у тому числі: у бюджетній сфері – 3730 грн, у госпрозрахунковій сфері – 3571 грн.
Протягом звітного періоду з метою врегулювання майнових та кадрових питань:
- підготовлено та видано 272 розпорядження (29 – з кадрових питань, 184 – щодо затвердження статутів суб’єктів спільної власності, 14 – щодо створення комісій з різних напрямків роботи, 16 – щодо передачі майна з балансу підприємства на баланс іншого підприємства в межах спільної власності, 1 – щодо вилучення майна із оперативного управління, 28 – із загальних питань;
- підготовлено та ухвалено 107 рішень обласної ради (57 – з кадрових питань, 5 – щодо перейменування підприємств, установ, закладів, 2 – щодо створення комунальних підприємств, 5 – щодо оголошення конкурсів на вакантні посади керівників, 5 – про спільну власність територіальних громад, 4 – щодо надання згоди на банкрутство підприємств, 2 – щодо припинення діяльності комунальних підприємств, 4 – щодо надання дозволів на продаж майна в процесі банкрутства, 20 – інші рішення).
За звітний період приведено у відповідність із вимогами чинного законодавства України 150 Статутів та 25 Положень обласних комунальних підприємств, установ, закладів, затверджено 9 Статутів новостворених (реорганізованих) обласних комунальних підприємств, установ, закладів.
З метою посилення контролю за фінансово-господарською діяльністю суб’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області затверджено 17 фінансових планів на 2016 рік, погоджено 142 Положення про облікову політику підприємств, установ, закладів.
Проведено 55 перевірок наявності та ефективності використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, яке відображається на балансах підприємств, установ та закладів, обстеження майна переданого в оренду, виконання умов договорів оренди, виконання керівниками умов контракту тощо.
За звітний період укладались договори про закріплення майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області на праві оперативного управління, та додаткові угоди до діючих договорів оперативного управління та господарського відання.
На виконання рішень з питань передачі об’єктів із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області та прийняття об’єктів у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області підписано: 4 акти приймання-передачі у спільну власність територіальних громад області 4 об’єктів, 91 акт передачі у власність відповідних адміністративно-територіальних одиниць області медичного обладнання, засобів зв’язку, інтерактивних книг, транспортних засобів, тощо.
На підставі прийнятих обласною радою рішень звільнено із займаних посад 13 керівників, призначено на посаду керівника 10 претендентів, із 7 керівниками подовжено трудові відносини на умовах контракту, із 27 керівниками обласною радою укладено контракт.
Для раціонального використання майна, підтримки розвитку малого і середнього бізнесу протягом звітного періоду проводилася робота по укладанню договорів оренди майна спільної власності, у тому числі погодження укладання договорів обласними комунальними підприємствами, установами та закладами.
Станом на 01.01.2017 зареєстровано 390 діючих договорів оренди, з них: 15 – договори оренди цілісних майнових комплексів, 375 – договори оренди нерухомого майна, у тому числі: 123 договори оренди, укладені Харківською обласною радою, 252 договорів оренди, укладених Балансоутримувачами майна, з них – 133 укладено ОК ВЕП «ДЕРЖПРОМ» (за оперативними даними цього підприємства). Орендодавцями по вищезазначених договорах виступають 55 обласних комунальних підприємств, установ та закладів.
Укладено 23 договори оренди нерухомого майна спільної власності, погоджено укладання 14 договорів оренди, надано 3 дозволи на суборенду нерухомого майна. Укладено та погоджено 266 додаткових угод (без урахування додаткових угод, укладених ОК ВЕП «ДЕРЖПРОМ») до договорів оренди та суборенди про внесення змін щодо цілей використання, терміну дії, розміру нарахувань, дострокового припинення дії та інше.
За вказаний період надходження до обласного бюджету від оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області станом на 01.01.2017 склали 4005256,26 грн ( на 33,51 % перевиконано планові показники).
Розвиток місцевого самоврядування
У Харківській обласній раді триває активна робота з налагодження співпраці між органами місцевого самоврядування області різних рівнів. Така робота здійснювалася через участь органів місцевого самоврядування, представників громад у різних конкурсах, проектах, грантах, спрямованих на розвиток територій.
Відповідно до комплексної програми «Розвиток місцевого самоврядування в Харківській області на 2012-2016 роки» п’ятий рік поспіль в області проводився обласний конкурс міні-проектів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє».
Для участі в конкурсному відборі у 2016 році надійшло 1539 міні-проектів із усіх районів та міст обласного значення на загальну суму понад 100 млн грн. Переможцями конкурсного відбору стали 402 міні-проекти на загальну суму 56 млн 315 тис. грн, для реалізації яких передбачено співфінансування з обласного бюджету у розмірі 28 млн 110 тис. грн.
Впровадження протягом року міні-проектів у Харківській області дало такі результати:
- реалізовано 231 енергозберігаючий захід, у тому числі освітлено населені пункти, утеплено будинки, замінено системи опалення, вікна та двері в закладах освіти, охорони здоров’я, культури тощо;
- впроваджено 34 міні-проекти екологічного спрямування, зокрема: відремонтовано каналізаційну систему, реконструйовано водозабори, відновлено колодязі, очищено від сміття територію тощо;
- здійснено 136 заходів соціального спрямування, а саме: проведено облаштування дитячих садочків та лікарень, музеїв та бібліотек, центрів соціально-психологічної допомоги, майстерень народних традицій, спортивних та дитячих майданчиків тощо.
У 2016 році в Харківській області продовжено реалізацію ІІІ фази Спільного проекту Європейського Союзу та ООН у рамках програми розвитку «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», який був розпочатий у листопаді 2014 року. Проект «МРГ-III» розрахований на 2014-2018 роки і передбачає впровадження двох окремих компонентів: перший компонент – для сільської місцевості, у реалізації якого беруть участь 8 районів (Балаклійський, Барвінківський, Великобурлуцький, Золочівський, Красноградський, Сахновщинський, Харківський, Чугуївський), по 4 мікропроекти в кожному районі. Другий компонент – муніципальний, який реалізується у 2 містах регіону – Чугуєві та Мерефі. Загальний обсяг фінансування проекту «МРГ-ІІІ» – 444 тис. дол. США.
У рамках реалізації проекту проведено:
- засідання Координаційної ради Спільного проекту ЄС/ООН у рамках програми розвитку «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду. Фаза–ІІІ», в ході якого обговорювались зміни фінансування Проекту через необхідність надання коштів на мікропроекти, спрямовані на допомогу внутрішньо переміщеним особам;
- дводенний кластерний тренінг для контактних осіб – партнерів Проекту з Харківської, Дніпропетровської, Луганської та Донецької областей за підтримки проекту;
- обласний круглий стіл з енергоефективності для представників районних, міських рад та об’єднаних територіальних громад Харківщини у Харківському національному університеті міського господарства імені О.М. Бекетова;
- кластерний медіа-день, під час якого представники Дніпропетровської, Донецької, Луганської та Харківської областей ділилися досвідом кращих практик.
Протягом 2016 року, в рамках Угоди про співпрацю між Українським фондом соціальних інвестицій, за сприяння Харківської обласної ради та Харківської обласної державної адміністрації впроваджувалася перша фаза Проекту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури “УФСІ V”». Основна мета проекту – відновлення житлових будівель для внутрішньо переміщених осіб та об’єктів соціальної інфраструктури. Термін реалізації – з жовтня 2015 року по жовтень 2018 року. Фінансування проекту здійснюється за підтримки Німецького банку розвитку KfW через Український фонд соціальних інвестицій. У Харківській області затверджено до впровадження 12 мікропроектів у містах Лозова, Богодухів, Дергачі, Золочів, Ізюм, Красноград (6 житлових приміщень, 2 дитячих садки, 4 школи) та 1 соціальний мікропроект (Вовчанський геріатричний інтернат) на загальну суму - 60,2 млн грн.
У листопаді 2016 року в Харкові було підписано Меморандум про співпрацю між Харківською обласною радою та Німецьким бюро міжнародної співпраці «Deutsche Gesellschaftfur Internationale Zusammenarbeit» (GIZ), яке діє за дорученням Уряду Німеччини. За умовами Меморандуму співпраця в рамках проекту «Зміцнення спроможності українських територіальних громад до прийняття внутрішньо переміщених осіб в Україні» буде здійснюватися протягом 2016-2019 років.
У лютому 2016 року з метою розвитку партнерських відносин із науковцями, координації співпраці органів місцевого самоврядування Харківської області у сфері міжнародного, міжрегіонального і транскордонного співробітництва, експертно-аналітичного та інформаційного забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування Харківською обласною радою та Асоціацією органів місцевого самоврядування було підписано угоди про співпрацю з Харківським національним економічним університетом імені Семена Кузнеця, Харківським національним університетом міського господарства імені О.М. Бекетова та Харківським національним університетом імені В.Н. Каразіна.
Протягом року Харківська обласна рада як територіальний координатор європейської ініціативи «Угода Мерів» продовжувала роботу відповідно до Угоди про співпрацю з Генеральним Директоратом з Енергетики Європейської Комісії.
Підписантами «Угоди мерів» у Харківській області стали 9 міст та селищ (Балаклія, Богодухів, Куп’янськ, Лозова, Мерефа, Харків, Чугуїв, смт Пісочин, селище Новопокровка Чугуївського району). Приєднання міст Харківської області до цієї європейської ініціативи сприятиме формуванню та впровадженню засад сталої енергетичної політики у просторі співпраці країн ЄС та України.
У 2016 році вже вдесяте на Харківщині проводився обласний конкурс імені О.С. Масельського на кращий літературний твір, який зібрав за всі роки існування понад 1600 учасників. Цього року конкурс проходив за чотирма основними номінаціями («Проза», «Поезія», «Публіцистика», «Драматургія») та двома додатковими – «Учнівська молодь» та «Майстер слова». У ньому взяли участь 127 авторів. Переважна більшість наданих робіт склали поетичні збірки - 44; проза - 25, публіцистика - 14. Для участі у конкурсі 22 роботи надійшли від учнівської молоді шкіл, коледжів, середніх навчальних закладів.
У 2016 році, п’ятий рік поспіль, проводився у два тури конкурс «Кращий працівник місцевого самоврядування». Переможці були визначені за 4 номінаціями: «Кращий сільський голова», «Кращий селищний, міський (міста районного значення) голова», «Краща посадова особа сільської, селищної, міської ради», «Краща посадова особа виконавчого апарату районної ради».
З метою підвищення професіоналізму працівників виконавчих органів місцевого самоврядування, розвитку їх творчої активності, ініціативи, сприяння розвитку місцевого самоврядування, прозорості й вдосконалення процесу організації та ефективності діяльності, узагальнення досвіду роботи кращих працівників у 2016 році Асоціацією органів місцевого самоврядування Харківської області запроваджений конкурс «Кращий працівник виконавчих органів місцевих рад регіону», який буде проводиться щорічно за трьома номінаціями:
- «Кращий юрист (юрисконсульт) ради»;
- «Кращий бухгалтер ради»;
- «Кращий землевпорядник ради».
З метою підтримки талановитої молоді, популяризації місцевого самоврядування та донесення до дітей та молоді ролі та специфіки роботи органів місцевого самоврядування, обласною радою засновано та щороку проводиться декілька конкурсів як обласного, так і міжнародного рівнів.
Для покращення обізнаності підлітків у сфері управління щорічно проводиться обласний конкурс для дітей та молоді «Місцеве самоврядування – це ми!». У 2016 році у конкурсі взяли участь понад 100 школярів та студентів вузів Харківської області, які змагались у п'яти номінаціях конкурсу.
Традиційним є ознайомлення студентів вищих навчальних закладів та школярів із діяльністю та структурою Харківської обласної ради, органів місцевого самоврядування краю шляхом проведення виїзних практичних занять, екскурсій тощо.
У вересні 2016 року пройшов VІІІ Міжнародний дитячий телевізійний фестиваль «Дитятко», заснований Харківською обласною радою за ініціативи та під патронатом голови обласної ради. Цього року для участі у фестивалі до конкурсного комітету надійшла майже тисяча триста робіт від 1075 учасників із 89 країн світу. До фінальної частини фестивалю було відібрано 117 робіт із 33 країн. Переможці та призери номінації «Місцеве самоврядування - це ми!» (4 дитячі студії) у листопаді 2016 року, за підтримки Ради Європи, відвідали Форум демократії у Страсбурзі.
Кращі роботи зі всього світу протягом фестивальних днів можна було безкоштовно переглянути у кінотеатрах імені Довженка, «Київ» та «81/2», а також в ефірі обласного телебачення. Загалом, сеанси у кінотеатрах відвідало понад тисячу школярів з батьками та викладачами.
У дні фестивалю вдруге пройшов сценарний пітчинг для дитячих студій, під час якого учасники презентували свої проекти у двох номінаціях: «Фільм» та «Телепрограма». До речі, це єдиний в Україні подібний захід для творчих підлітків.
Учасникам та гостям фестивалю традиційно було запропоновано низку майстер-класів від експертів та творчих зустрічей з фахівцями з України, Нідерландів, Японії, Білорусі.
На пленарному засіданні VIII сесії Харківської обласної ради VII скликання депутати підтримали ініціативу запровадження на Харківщині обласного конкурсу журналістських робіт «Історії успіху громад».
Конкурс проводитиметься серед журналістських робіт, розміщених у регіональних та місцевих ЗМІ усіх типів та форм власності. Мета Конкурсу – забезпечити підвищення поінформованості та обізнаності населення Харківської області стосовно реалізації реформи місцевого самоврядування і децентралізації влади, конкретних прикладів розвитку громад та кращих практик, збільшити прихильність населення до реформи, сприяти активізації громад.
У рамках Конкурсу передбачені наступні номінації:
- «Краща публікація у друкованому ЗМІ»;
- «Краща онлайн-публікація»;
- «Кращий радіоматеріал»;
- «Кращий відеоматеріал»;
- «Краща публікація у шкільному ЗМІ».
Наприкінці року також розпочалась реалізація нового проекту обласної ради, спрямованого на розвиток мовлення громад, проведення роз'яснювальної роботи та надання методологічної допомоги громадам. У листопаді було проведено перший семінар для керівників районних рад щодо запровадження у громадах малопотужного ФМ-мовлення. На черзі - семінари для керівників місцевих рад області.
Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області
У 2016 році взаємодія Харківської обласної ради з місцевими радами усіх рівнів відбувалася через Асоціацію органів місцевого самоврядування Харківської області (далі - Асоціація).
Упродовж року проведено 4 засідання загальних зборів Асоціації, на яких розглянуто 22 питання, та 2 засідання Правління Асоціації, на яких розглянуто 11 питань.
У 2016 році Асоціацією органів місцевого самоврядування Харківської області до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України направлено 10 листів і звернень:
- щодо вдосконалення законодавства стосовно розвитку місцевого самоврядування, децентралізації влади;
- щодо зменшення фінансових надходжень до районних бюджетів;
- щодо підтримки проекту Закону України «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)»;
- з приводу фінансування державних професійно-технічних навчальних закладів;
- з приводу компенсації за пільговий проїзд, інші.
За участю виконавчої дирекції Асоціації підготовлено до видання такі книги:
- «Місцеве самоврядування в Україні. Практичні питання та відповіді»;
- «Усе для об’єднаних територіальних громад: Найбільш часто вживані запитання і відповіді»;
- «Методичні рекомендації щодо складення, подання та оприлюднення декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік»;
- «Місцеве самоврядування в Україні. Довідник депутата»;
- «Добровільне об’єднання територіальних громад: практичні коментарі»;
- «Децентралізація. Запитання-відповіді»;
- «Телефонний довідник членів Асоціації»;
- буклет про Асоціацію на англійській та українській мовах;
- інші буклети та видання, які спрямовані на популяризацію місцевого самоврядування, обласного конкурсу міні-проектів «Разом в майбутнє» тощо.
Асоціацією проведено 7 навчальних семінарів-практикумів, якими охоплено керівників усіх 474 місцевих рад області (100%). Учасники семінарів отримали методичні матеріали.
Основні питання, що розглядалися на семінарах: реформування місцевого самоврядування; бюджетне, земельне законодавство; участь у конкурсах, проектах, грантах. У семінарах брали участь голови районних рад, міські, селищні, сільські голови, депутати місцевих рад та працівники апаратів.
Фахівці Центру розвитку громад при Асоціації провели низку заходів щодо надання методичної підтримки у реалізації міжнародних проектів і програм, інформаційно-методичного забезпечення потенційних одержувачів міжнародної технічної допомоги.
Допомога надається систематично як у форматі нарад, так і шляхом проведення у відповідних районних радах семінарів для органів місцевого самоврядування з питань формування бюджетів та участі в обласному конкурсі розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє».
Виконавчою дирекцією проведено роботу щодо забезпечення урочистого відкриття міні-проектів у всіх районах області (розроблено та виготовлено сертифікати переможцям, стікери та іншу продукцію).
9 листопада 2016 року у Харківському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України пройшла фінальна частина обласного конкурсу, в якій взяли участь 42 працівники рад різного рівня.
У 2016 році до складу Асоціації було вперше прийнято об’єднану територіальну громаду (Мереф’янська міська об’єднана територіальна громада).
Протягом року Асоціація брала участь в організації державних та місцевих свят.
Міжнародна діяльність
Із року в рік поглиблюється участь Харківської обласної ради у міжнародних подіях, пов’язаних із розвитком місцевого самоврядування та становленням муніципального руху, із залученням коштів інвесторів у програми міжнародної технічної допомоги (МТД).
За звітний період Харківська обласна рада провела та взяла участь у 131 заході міжнародного та міжрегіонального характеру.
Здійснено 18 закордонних поїздок до Королівства Бельгія, Республіки Вірменія, Китайської Народної Республіки, Федеративної Республіки Німеччина, Об’єднаних Арабських Еміратів, Республіки Польща, Французької Республіки, Сполучених Штатів Америки та Японії, а саме:
представники Харківської обласної ради взяли участь у 85 міжнародних заходах, що відбулися у Харківській області та інших містах України (форумах, конференціях, круглих столах, зустрічах, тренінгах, семінарах, заходах у сфері культури тощо), у тому числі:
- у 55-ти, що відбулися за участю представників дипломатичних кіл та консульських установ: Австралії, Азербайджану, Албанії, Аргентинської Республіки, Республіки Болгарія, Федеративної Республіки Бразилія, Соціалістичної Республіки В’єтнам, Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, Європейського Союзу, Держави Ізраїль, Республіки Індія, Канади, КНР, Республіки Корея, Латвійської Республіки, Республіки Македонія, Королівства Нідерланди, Федеративної Республіки Німеччина, Південно-Африканської Республіки, Республіки Польща, Румунії, Республіки Словенія, Словаччини, США, Угорщини, Республіки Узбекистан, Фінляндської Республіки, Французької Республіки, Чеської Республіки, Швейцарії, Королівства Швеції, Японії;
- у 30-ти за участю міжнародних організацій: ОБСЄ, Консультативної місії ЄС, Конгресу місцевих і регіональних влад Ради Європи, Європейської Комісії, Асоціації європейських прикордонних регіонів, структур ООН (ПРООН, ОСНА, ЮНІСЕФ), Ради Європи, USAID, Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ, фондів Швейцарії, ЄБРР тощо;
проведено 28 заходів за участю делегацій Естонії, Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ, Представництва ЄС в Україні, Конгресу місцевих і регіональних влад Ради Європи, Офісу Ради Європи в Україні, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина, Фінляндської Республіки, Асоціації європейських прикордонних регіонів (АЄПР), представників програми «DOBRE», Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ, Центру експертизи реформ місцевого самоврядування Ради Європи та інших.
З початку каденції фахівці Харківської обласної ради активно брали участь у заходах (дискусіях, круглих столах, дистанційному навчанні), організованих за ініціативи швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO, присвячених конституційним змінам у контексті децентралізації влади, реформуванню місцевого самоврядування та об’єднанню територіальних громад.
Працівники виконавчого апарату Харківської обласної ради та виконавчої дирекції Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області були активними учасниками всеукраїнської мережі фахівців і практиків з регіонального та місцевого розвитку РЕГІОНЕТ.
Висвітлення діяльності обласної ради
Важливим напрямком роботи Харківської обласної ради є організація якісної ефективної взаємодії з громадськістю, забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності. Обласна рада вбачає одним із пріоритетів збільшення поінформованості та обізнаності населення Харківської області стосовно реалізації реформи місцевого самоврядування і децентралізації влади, конкретних прикладів розвитку громад та кращих практик.
Для забезпечення ефективної роботи використовувалися різні форми і методи співпраці із засобами масової інформації. Так, наприклад, одним із майданчиків є спілкування у форматі «Чотири погляди». Це зустріч з чотирма представниками ЗМІ різних типів – по одному представнику друкованих ЗМІ, онлайн-видань, радіо та телебачення.
Представники мас-медіа завжди запрошуються на засідання постійних комісій обласної ради, пленарні засідання, інші заходи, які проводить обласна рада.
Універсальним майданчиком для спілкування з представниками медіа є прес-центр Будинку рад. Постійно оновлюється веб-сайт обласної ради. Громадяни у відкритому режимі мають доступ до інформації про основні новини, події, архівні матеріали, анонси найважливіших заходів на поточний тиждень, до проектів та вже прийнятих рішень ради, до стенограм прес-конференцій та брифінгів тощо.
У 2016 році веб-сайт було частково оновлено, зокрема з'явилися два нові розділи: «Електронні петиції» та «Конкурс міні-проектів «Разом у майбутнє», де на інтерактивній карті відображені усі реалізовані проекти.
Звичайною справою є пряма трансляція пленарних засідань сесій обласної ради в ефірі телеканалу «ОТБ» та у світовій мережі Інтернет.
Документообіг
У період із 04.01.2016 по 30.12.2016 до обласної ради надійшло 10207 документів (вхідна кореспонденція), що на 27,6 % більше, ніж у 2015 році. Відправлено 2958 вихідних документів та 9100 кореспонденції по реєстрах. Упродовж звітного періоду зареєстровано 3210 примірників депутатської кореспонденції. Зазначена кількість кореспонденції обумовлює здійснення значного документообігу й переконливо свідчить про встановлення тенденції до зростання та збільшення навантаження на виконавчий апарат та депутатський корпус. Опрацювання стабільно зростаючих обсягів вхідної та вихідної кореспонденції є очікуваним, оскільки в умовах реалізації реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади розширюється й коло питань, що мають вирішувати органи місцевого самоврядування.
Утворено, зареєстровано та направлено за належністю для виконання завдань, зазначених у розпорядженнях, 364 розпорядження голови обласної ради.
Робота із зверненнями громадян
Робота зі зверненнями громадян у Харківській обласній раді спрямована на забезпечення конституційного права громадян на звернення, створення належних умов для реалізації цього права відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування Конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Протягом звітного періоду обласною радою було розглянуто 1524 звернення громадян; керівництвом обласної ради на особистих прийомах розглянуто 325 звернень; поштою – 1089; електронних звернень – 84, а також 13 петицій.
Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 392 звернення, або 25,7 %, надійшло від зазначених категорій населення.
Маємо збільшення кількості колективних звернень на 1,9 % (питома вага складає 7,2 %).
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.
Від органів влади надійшло 13 звернень, що на 1,7 % більше проти 2015 року.
Усього в листах порушено 1600 різноманітних питань. Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (41,8 %), комунального господарства (6,4 %), аграрної політики і земельних відносин (5,9 %), охорони здоров’я (4,5 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (10,1 %).
У порівнянні з відповідним періодом 2015 року у 3,9 раза збільшилася кількість листів із питань соціального захисту. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг.
За допомогою до обласної ради зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які втратили здоров’я і працездатність, постраждалі від пожеж, у зв’язку з онкологічними захворюваннями, з потребою у коштах на оперативне втручання, для лікування дітей тощо.
Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, до складу якої входять 5 депутатів обласної ради, за звітний період розглянуто 4514 заяв та надана матеріальна допомога з обласного бюджету 3298 громадянам на загальну суму понад 28,1 млн. грн.
Слід зауважити, що депутати обласної ради беруть активну участь у житті громад, інтереси яких вони представляють в обласній раді.
Протягом 2016 року від громадян та організацій до обласної ради надійшло 29 подяк депутатам за їх благодійну діяльність.
Керівництвом обласної ради затверджено графік проведення особистого прийому громадян. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної ради прийнято 325 звернень, головами постійних комісій - 196 звернень, а також 417 звернень – працівниками приймальні.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній раді створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.
По зверненнях, що надійшли до обласної ради протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення.
21,8 % порушених питань вирішено позитивно; по 67,7 % - надано роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 16,7 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян» надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,4 % - повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного Закону, 10 звернень не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»; 6,17 % − у стадії розгляду та остаточного вирішення.
З метою виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України від 5 травня 2011року № 547/2011 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації», постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 583 «Питання виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» на відділ по роботі із зверненнями громадян виконавчого апарату обласної ради покладено обов’язки щодо відпрацювання питань, пов’язаних із запитами на інформацію. Загальна кількість розглянутих інформаційних запитів у 2016 році – 269 із них:
· задоволено – 146;
· відповідно до ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» 74 направлено за належністю до інших установ;
· відмовлено у задоволенні на отримання інформації по 49.
Правове забезпечення діяльності ради
Правове забезпечення діяльності виконавчого апарату обласної ради, його структурних підрозділів, постійних комісій, депутатів ради тощо здійснюється управлінням правового забезпечення, природокористування та земельних відносин виконавчого апарату обласної ради.
Протягом звітного періоду в процесі реалізації вищевказаних повноважень здійснено правову експертизу 322 проектів рішень обласної ради та 364 проектів розпоряджень голови обласної ради. За результатами правового аналізу зазначених нормативно-правових актів обласної ради підготовлено низку пропозицій та зауважень.
Харківська обласна рада забезпечує здійснення заходів щодо захисту прав та інтересів територіальних громад сіл, селищ, міст області та безпосередньо обласної ради в судових органах різних інстанцій у 42 адміністративних, кримінальних та господарських провадженнях.
Протягом 2016 року, за результатами розгляду судових справ, судами різних інстанцій було прийнято 18 рішень на користь обласної ради. Провадження по інших справах триває. Постійно також здійснювалась претензійна робота.
Постійно здійснювався моніторинг та аналіз проектів нормативно-правових актів центральних органів влади України, що стосуються територіальних громад та органів місцевого самоврядування області.
За результатами такої роботи підготовлено пропозиції до проектів законів: «Про засади та порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою України», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо функціонування районних рад», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зупинення актів органів місцевого самоврядування», підготовленого робочою групою Міністерства, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» (реєстр. № 4355 від 31.03.2016), «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо обов’язкового харчування учнів загальноосвітніх закладів), «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 2489 від 30.03.2015 року), «Про внесення змін до Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності» щодо передачі професійно-технічних, позашкільних навчальних закладів з державної в комунальну власність», а також до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Примірного положення про центр соціальної підтримки дітей та сімей» та до проекту розпорядження Кабінету Міністрів України та Плану заходів з реалізації Концепції розвитку сільських територій на адресу Міністерства аграрної політики та продовольства України.
За результатами аналізу чинного законодавства, що стосується прав та інтересів територіальних громад, органів місцевого самоврядування на регіональному та державному рівні, та наслідків його впливу на спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст області, підготовлено наступні пропозиції на адресу Верховної Ради України:
щодо аналізу чинного законодавства України у сфері водних ресурсів з проханням розробити та винести на розгляд Верховної Ради України законопроекти, які б забезпечили право органів місцевого самоврядування від імені українського народу, як це передбачено Конституцією України та було встановлено Водним кодексом України з часу його прийняття, здійснювати права власника, а саме – розпоряджатися водними об’єктами місцевого значення;
щодо внесення відповідних змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у частині віднесення до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад та районних і обласних рад питання заслуховування інформації керівників територіальних органів Державної фіскальної служби України щодо стану формування податкових надходжень до відповідних місцевих бюджетів та відповідний проект Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”»;
щодо необхідності термінового врегулювання питання пенсійного забезпечення осіб, звільнених з лав МВС України, шляхом внесення змін до чинного законодавства України.
До Кабінету Міністрів України було внесено пропозиції щодо врегулювання ситуації, що склалася у галузі професійно-технічної освіти області після прийняття Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік».
Важливо зазначити, що діяльність Харківської обласної ради здійснюється у конструктивній та плідній співпраці з обласною державною адміністрацією, Харківською міською радою, районними та міськими радами, районними адміністраціями, що забезпечує сталий та динамічний соціально-економічний та гуманітарний розвиток регіону.
Також неможна обійти увагою відповідальну громадянську позицію, активну діяльність депутатського корпусу Харківської обласної ради, спрямовану на захист інтересів виборців, розбудову регіону та розвиток громад; як під час сесій та на пленарних засіданнях, так і у міжсесійний період.
Бачення основних пріоритетів та головних напрямків подальшої діяльності Харківської обласної ради буде окреслено на пленарному засіданні у виступі під час розгляду питання «Про звіт голови обласної ради».