ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від ___________ 2017 року № ______

(_____ сесія _____ скликання)

 

 

 

 

 

Програма

розвитку дорожньої інфраструктури і фінансування робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг загального користування Харківської області, на 2017 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Харків

2017 рік

ЗМІСТ

                   стор.

 

        

1. ПАСПОРТ        Програми      розвитку     дорожньої      інфраструктури і

    фінансування   робіт,   пов’язаних   із   будівництвом,    реконструкцією,

    ремонтом та утриманням  автомобільних доріг загального користування

    Харківської області, на 2017 рік……………………………………...……… 3

2. Визначення проблеми, на розвязання якої спрямовані заходи Програми.. 3

3. Мета Програми................................................................................................... 5

4. Відповідальні виконавці Програми.................................................................. 5

5. Фінансування Програми.................................................................................... 6

6. Координація, контроль та порядок виконання Програми.............................. 7

7. Очікувані результати виконання Програми....................................................  8

 

 

 

 

 

ПАСПОРТ

 Програми розвитку дорожньої інфраструктури і фінансування робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг загального користування

Харківської області, на 2017 рік

 

1. Ініціатори розроблення Програми Департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації, Служба автомобільних доріг у Харківській області.

 

 

2. Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми Закон України «Про автомобільні дороги» від 08 вересня 2005 року № 2862-IV (у тому числі стаття 20, п. 8), Закон України від 20 грудня 2016 року № 1789-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», Закон України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (стаття 31, п. 1).

 

3. Розробник Програми Департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації.

 

 

4. Співрозробники ПрограмиСлужба автомобільних доріг у Харківській області.

 

 

5. Відповідальний виконавець Програми Департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації.

 

6. Учасники Програми – Департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації, Служба автомобільних доріг у Харківській області, громадські організації.

 

7. Термін реалізації Програми – 2017 рік.

 

 

8. Фінансування заходів Програми за рахунок коштів:

державного бюджету – 497,2 млн грн (орієнтовно);

надходжень від перевиконання плану митних платежів – 650 млн грн (орієнтовно).

 

 

 

 

 

2. Визначення проблеми, на розвязання

 якої спрямовані заходи Програми

 

Закон України «Про автомобільні дороги» регулює відносини, пов’язані з функціонуванням та розвитком автомобільних доріг. Цим законом визначено, що автомобільні дороги поділяються на:

автомобільні дороги загального користування державного значення;

автомобільні дороги загального користування місцевого значення;

автомобільні дороги міст та інших населених пунктів;

відомчі (технологічні) автомобільні дороги;

автомобільні дороги на приватних територіях.

 

Державне управління автомобільними дорогами загального користування здійснює Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор), яке має органи управління на місцях – служби автомобільних доріг.

Управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст, інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.

Автомобільні дороги загального користування, мости і шляхопроводи мають особливе значення у розвитку економіки області. Від їх наявності та стану залежить ефективність роботи промисловості, сільськогосподарського виробництва, забезпечення належного життєвого рівня людей. Недостатній розвиток дорожньої мережі зводить нанівець вигоди унікального географічного розташування області, знижує її інвестиційну привабливість.

Понад 80% доріг області побудовані піввіку тому та вже не відповідають вимогам сучасного автомобільного руху. Зросли осьові навантаження автотранспортних засобів. Тонкошарові дорожні покриття  не витримують навантажень автомобілів великої вантажопідйомності. Різко збільшилася інтенсивність руху, знос проїзної частини доріг збільшився у 8 – 9 разів. З причини недостатнього фінансування не витримуються міжремонтні терміни.

 

Територія області становить 31,4 тис. км². Забезпеченість автомобільними дорогами на 1000 км² території складає 386,1 км (по Україні – 285,6 км). На 1000 чоловік населення – 3,5 км (по Україні – 4,1 км).

Мережа доріг загального користування в Харківській області складає 9627,2 км, у тому числі:

дороги державного значення – 2298,3 км, з них:

міжнародні – 571,9 км;

регіональні – 747,2 км;

територіальні – 979,2 км

дороги місцевого значення – 7328,9 км, з них:

обласні – 1275,9 км;

районні – 6053,0 км.

 

Із загальної мережі  9385,4 км – автодороги з удосконаленими типами та з перехідними типами покриття (біле шосе, бруківка), що складає 97,5%. Перехідні типи покриття потребують удосконалення.

Наявність доріг I та II категорій складає 684,5 км або 7,1% мережі доріг області. З них лише 180,6 км побудовані за параметрами I категорії.

На мережі доріг розташовані 799 мостів та шляхопроводів загальною довжиною 25282,0 метрів, із яких: 689 мостів залізобетонних і 110 мостів металевих. Із загальної кількості мостів 561 не відповідають сучасним потребам.

Критеріями стратегії розвитку автомобільних доріг області до 2020 року, враховуючи їх незадовільний експлуатаційний стан, є:

збереження мережі автомобільних доріг;

забезпечення ефективного функціонування і безпеки дорожнього руху;

забезпечення транспортної доступності центр – периферія;

реконструкція та розбудова мережі автомобільних доріг з урахуванням соціально-економічного і адміністративно-територіального розвитку області;

запровадження механізму державно-приватного партнерства для реалізації інфраструктурних проектів, у тому числі для розвитку прикордонних територій;

співпраця з міжнародними фінансовими організаціями;

впровадження новітніх систем організації будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг на засадах вільної конкуренції приватних і державних підрядників, створення ринку відповідних робіт та послуг на умовах довгострокових контрактів.

Законом України «Про Державний бюджет України» визначається обсяг фінансових ресурсів, який спрямовується з державного бюджету Службі автомобільних доріг для фінансування робіт із будівництва, реконструкції, ремонтів та утримання мережі доріг загального користування.

 

Основними заходами Програми, на які передбачається використати кошти в обсязі 1147,2 млн грн, є:

 

проведення робіт на обєктах будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту;

здійснення поточних середніх ремонтів на автомобільних дорогах загального користування державного значення (у тому числі мостів, шляхопроводів тощо);

проведення робіт, пов’язаних із експлуатаційним утриманням автомобільних доріг загального користування місцевого та державного значення (у тому числі: зимове утримання, встановлення дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки, установка/ремонт бар’єрної огорожі, вирубка порослі та сухих дерев на небезпечних ділянках доріг і тому подібне);

проектно-вишукувальні роботи та інше.

 

3. Мета Програми

 

Зважаючи на незадовільний техніко-експлуатаційний стан більшості автомобільних доріг, основною метою Програми є збереження у 2017 році існуючої мережі автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення та забезпечення задовільних умов руху автотранспорту й безпеки дорожнього руху.

До пріоритетних напрямів під час визначення обєктів ремонту та утримання доріг віднесено:

забезпечення доступності сільських територій до обласного центру та міст обласного і районного значення;

забезпечення підїзду до опорних навчальних та медичних закладів;

забезпечення підїзду до соціальних і культурних обєктів, соціально важливих та туристичних обєктів загальнодержавного значення;

співфінансування проектів міжнародної технічної допомоги, об’єктів, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету;

забезпечення співфінансування з місцевих бюджетів та інших джерел не заборонених законодавством;

підвищення ролі місцевих громад у плануванні ремонтних робіт на дорогах загального користування державного та місцевого значення, контроль за ефективністю використаних коштів та якістю робіт.

 

4. Відповідальні виконавці Програми

 

4.1. Відповідальним виконавцем Програми є Департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації.

 

4.2. Виконавцем Програми у частині забезпечення робіт із будівництва, реконструкції, ремонту та утримання доріг загального користування і замовником робіт є їх балансоутримувач – Служба автомобільних доріг у Харківській області, у тому числі:

виготовлення спеціалізованими проектними організаціями необхідної проектно-кошторисної документації;

організація тендерних процедур, виконання і прийняття ремонту та утримання доріг загального користування державного та місцевого значення.

 

4.3. У частині визначення обєктів і моніторингу за ходом виконання і дотримання графіка робіт ремонту та утримання  доріг загального користування:

місцевого значення – Служба автомобільних доріг у Харківській області, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування;

державного значення – Служба автомобільних доріг у Харківській області.

5. Фінансування Програми

 

5.1. Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок державного бюджету, коштів, які надійшли до спеціального фонду обласного бюджету від спрямування 50 відсотків суми перевиконання загального обсягу щомісячних показників митних платежів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством. Обсяг фінансових ресурсів на реалізацію Програми визначається при затвердженні (уточненні) показників бюджетів і протягом року, у разі потреби, може уточнюватися.

5.2. Кошти державного бюджету, передбачені на реалізацію заходів Програми, спрямовуються, відповідно до вимог чинного законодавства, на:

цільове фінансування утримання автомобільних доріг загального користування;

цільове фінансування обєктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту;

цільове фінансування за рахунок коштів, залучених Державним агентством автомобільних доріг України у 2013 році.

 

5.3. Кошти, отримані обласним бюджетом від перевиконання загального обсягу щомісячних індикативних показників надходжень митних платежів, спрямовуються на здійснення заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування згідно з ПОРЯДКОМ спрямування 50 відсотків суми перевиконання загального обсягу щомісячних показників митних платежів, визначених у розписі державного бюджету за загальним фондом, до спеціальних фондів обласних бюджетів та бюджету м. Києва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року № 726 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2017 року № 100), на об’єкти, перелік яких затверджується обласною державною адміністрацією.

5.3.1. Головним розпорядником коштів виступає Департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації.

5.3.2. Перерахування коштів з обласного бюджету здійснюється на підставі заявок головного розпорядника коштів щодо їх потреби, у межах затверджених обсягів видатків на цю мету в обласному бюджеті, з урахуванням наявності проведених процедур закупівель, обсягів виконаних робіт та помісячного розпису.

            5.3.3. Складання і подання фінансової звітності про використання коштів здійснюється в установленому законодавством порядку. Контроль за цільовим та ефективним використанням коштів покладається на головного розпорядника коштів, замовника і виконавців робіт.

5.3.4. Інформація про використання коштів та виконані роботи в розрізі об’єктів, за необхідності надання копій підтверджувальних документів, подається у формі звіту замовниками робіт до Департаменту житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури  Харківської обласної державної адміністрації за встановленою ним формою в тижневий термін після закінчення звітного місяця.

5.4.5. Департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури  Харківської обласної державної адміністрації подає зведену інформацію, в розрізі об’єктів і районів області, до 15 числа після закінчення звітного місяця, до Департаменту фінансів Харківської обласної державної адміністрації та до постійної комісії Харківської обласної ради з питань розвитку інфраструктури, транспорту, шляхів та зв’язку і щокварталу – до Харківської обласної ради.

 

6. Координація, контроль та порядок виконання Програми

 

Координація діяльності та систематичний контроль за виконанням передбачених Програмою заходів, ефективним та цільовим використанням коштів її виконавцями, а також залученням до виконання Програми в установленому законодавством порядку підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування здійснюється Службою автомобільних доріг у Харківській області, Департаментом житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації.

Контроль за виконанням заходів Програми покладається на постійну комісію обласної ради з питань розвитку інфраструктури, транспорту, шляхів та зв’язку.

 

Виконання заходів Програми здійснюють:

 

1. Харківська обласна державна адміністрація, зокрема її структурний підрозділ – Департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації.

2. Служба автомобільних доріг у Харківській області.

3. Громадські організації.

 

Визначення виконавців робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання доріг і укладення з ними відповідних договорів здійснюється одержувачем бюджетних коштів і замовником робіт – Службою автомобільних доріг у Харківській області відповідно до вимог чинного законодавства.

 При формуванні тендерної документації і укладенні угод з підрядником Службі автомобільних доріг у Харківській області необхідно передбачити:

 можливість формування лотів за принципом кластерного об'єднання робіт (ураховуючи види робіт, доставку спеціалізованої техніки, матеріалів і працівників або територіальний розподіл області);

графіки виконання робіт;

штрафні санкції для підрядника за умови  невиконання графіків робіт при належному фактичному фінансуванні;

використання підрядником нових технологій;

дотримання гарантійних термінів завершених робіт, досягнення показників, визначених у проектній документації.

 

7. Очікувані результати виконання Програми

 

Виконання Програми дасть змогу забезпечити:

поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг і приведення його у відповідність до вимог нормативних документів, створення належної дорожньої інфраструктури;

безперебійний, безпечний та зручний рух транспортних засобів та пасажирів з розрахунковими швидкостями, навантаженнями;

зменшення складової транспортних витрат у вартості товарів і послуг;

збереження і розвиток вулично-дорожньої мережі населених пунктів Харківської області;

збереження існуючої мережі доріг загального користування державного та місцевого значення від руйнування, своєчасне виконання робіт з ремонту і експлуатаційного утримання та виконання заходів з безпеки дорожнього руху;

ліквідацію незадовільних умов руху транспорту, у тому числі на маршрутах автодоріг загального користування, на аварійно-небезпечних ділянках доріг загального користування державного та місцевого значення шляхом проведення на них ремонтних робіт;

покращення транспортного, пішохідного сполучення та безпеки дорожнього руху;

створення умов доступності сільських територій до обласного і районних центрів;

проведення ремонтних робіт на обєктах, віднесених до проектів комплексного інфраструктурного розвитку територій, забезпечення підїзду до опорних навчальних та медичних закладів, соціальних та культурних обєктів, соціально важливих проектів, обєктів природно-заповідного та історико-культурного фонду загальнодержавного та обласного рівнів;

співфінансування проектів міжнародної технічної допомоги, об’єктів, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету;

ефективне використання наявних коштів та підвищення якості робіт, що виконуються, у тому числі шляхом упровадження нових матеріалів та технологій;

підвищення рівня благоустрою населених пунктів області.

 

 

 

Перший заступник

голови обласної ради                                                                                       В. Коваленко