Інформація

про виконання Програми розвитку дорожнього комплексу Харківської області на 2012-2016 роки, затвердженої

рішенням обласної ради від 22 грудня 2011 року № 293-VІ, зі змінами, внесеними рішеннями обласної ради від 25 вересня 2014 року № 1032-VІ,

від 27 серпня 2015 року № 1277-VІ, від 29 жовтня 2015 року № 1334-VІ та від 04 лютого 2016 року № 54-VІІ

 

Згідно з Програмою розвитку дорожнього комплексу Харківської області на 2012-2016 роки (далі – Програма) прогнозні обсяги фінансування робіт з розвитку і утримання об’єктів дорожнього комплексу області складали 13739,5 млн грн, з них кошти державного бюджету – 13723,8 млн грн, обласного – 15,7 млн грн.

Фактично протягом дії Програми на реалізацію її заходів було профінансовано 2117,77 млн грн, у тому числі:

- 2028,87 млн грн – кошти державного бюджету, з них 249,7 млн грн – кредитні кошти;

- 28,83 млн грн – кошти обласного бюджету;

- 60,07 млн грн – кошти місцевих бюджетів.

Всього за період дії Програми освоєно 2055,01 млн грн, що складає 97,0% від профінансованих обсягів, з них на ремонт і утримання доріг загального користування державного та місцевого значення – 1748,35 млн грн, на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах – 302,12 млн грн, на придбання техніки та обладнання - 4,54 млн грн.

Робота дорожнього комплексу Харківської області у звітному періоді була направлена на виконання головних напрямків соціально-економічного розвитку Харківської області.

 

1. Так, на дорогах загального користування у 2012 році на Європейському маршруті Е-40 в області було розпочато роботи з ремонту автодороги державного значення М-03 «Київ-Харків-Довжанський» з улаштуванням вирівнюючого шару та верхнього шару з щебенево-мастильного асфальтобетону. У найкоротші терміни були виконані роботи з ремонту основного проїзду автомобільні дороги загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський на ділянці протяжністю 66 км від смт Комунар до межі з Полтавською областю доведено до І-ї категорії 30,5 км дороги, відремонтовано чотири мости загальною протяжністю 114 погонних метрів. Проведені ремонтні роботи цієї магістралі на ділянці протяжністю 130 км від м. Харкова у Донецькому напрямку. Таким чином було вирішене питання щодо забезпечення комфортного руху транспорту міжнародним коридором по Харківській області.

            Протягом 2012-2013 років на окружній автодорозі навколо м. Харкова, де розташована 21 штучна споруда, із застосуванням передових технологій і матеріалів влаштовано нове покриття загальною протяжністю 82,7 км, на цій магістралі влаштовано 7 додаткових смуг на підйом та 139 водоскидних споруд; установлено 25,6 км бортового каменю та 16 км бар’єрної огорожі, виконано роботи з посилення несучої здатності естакади та  мостових споруд через р. Лопань та р. Харків.

            Відремонтовано 28,5 км автодороги М-20 «Харків-Щербаківка» (від м. Харкова до кордону з Російською Федерацією) та 10,5 км автодороги М-03 «Київ-Харків-Довжанський» - в’їзд в м. Харків з боку м. Києва; дві мостових споруди загальною протяжністю 104,8 погонних метрів.

            Відремонтовано 45,5 км автодоріг місцевого значення для забезпечення безпечного та комфортного руху учасників та гостей маршрутами, задіяними у проведенні «Євро-2012».

На основних магістралях регіону проведено заміну встановлених раніше знаків маршрутного орієнтування на знаки з дублюванням англійською мовою.

Встановлено оцинковане бар’єрне огородження, нанесена горизонтальна дорожня розмітка з холодного пластика.

У 2013 році в області відновлено технологію і проведення робіт з влаштування поверхневої обробки (тонкошарового покриття) на дорогах загального користування. Такі роботи виконані у Богодухівському, Борівському, Великобурлуцькому, Ізюмському, Кегичівському, Куп’янському,  Печенізькому, Харківському та Шевченківському районах. Загальна протяжність доріг, де застосовано цю технологію, склала 11,8 км.

Здійснена реконструкція ділянки автодороги Т-20-05 «Харків-Зміїв-Балаклія-Горохуватка» по проспекту Гагаріна від вулиці Аерофлотської до проспекту 50-років СРСР.

Проводились роботи з ремонту естакади біля с. Бистре Харківського району та мосту через р. Мерефа на автомобільній дорозі М-18 «Харків-Красноград-Перещепино».

У 2014 році продовжено роботи з ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський на ділянках км 395+064 – км 472+218 та км 516+200 – км 646+200.

У 2015 – 2016 роках на автодорогах загального користування місцевого та державного значення здійснені комплексні заходи для поліпшення транспортного руху. Виконано капітальним ремонтом покриття автодоріг загальною протяжністю 65,6 км на основних магістральних напрямках, а саме: на міжнародному коридорі по автодорозі М-03 «Київ-Харків-Довжанський» – 13 км; автомобільної дороги державного значення Р-07 «Чугуїв – Мілове» (через Старобільськ) – 31,7 км; регіональної  автомобільної дороги Р-46 «Харків-Охтирка» – 16,1 км а також на під’їздах до санаторію «Березівські Мінеральні води» (1,3 км) та смт Хорошеве (1,9 км), на автодорозі Красний Кут – Богодухів (1,6 км).

Всього протягом 2016 року на автомобільних дорогах загального користування державного та місцевого значення за рахунок усіх джерел фінансування відремонтовано 4044 км, що склало 42 % від загальної протяжності по області.

У 2016 році, за рахунок кредитних коштів, залучених під державні гарантії Укравтодором, була погашена кредиторська заборгованість за  роботи виконані на дорогах загального користування Харківської області у 2010-2014 роках на загальну суму 106,2145 млн. грн.

Вагомий внесок у виконання робіт з ремонту автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення протягом 2015-2016 років було зроблено органами місцевого самоврядування. Так, на умовах співфінансування місцевими бюджетами Службі автомобільних доріг у Харківській області було відкрито фінансування на суму понад 60 млн грн.

Одним із основних напрямків роботи дорожників області є виконання комплексу заходів, спрямованих на організацію безпеки дорожнього руху. За час дії Програми зроблено наступне:

- встановлено дорожніх знаків -  18 522  од.;

- нанесено дорожньої розмітки  - 9 593,3 км;

- установлено бар’єрної огорожі  - 33,32  км;

- здійснено вирубку порослі та сухих дерев на небезпечних ділянках доріг по всіх районах області - 992,24 км.

Загальна сума фінансування заходів з організації безпеки дорожнього  руху становила  52,841 млн грн. 

Необхідно відмітити, що під час проведення ремонтних робіт, з метою більш ефективного використання державних коштів та впровадження новітніх технологій в дорожню галузь області, було запроваджено декілька нових методів ремонту та відновлення фізико-механічних властивостей зруйнованого дорожнього одягу, а саме:

- відновлення або регенерація верхніх шарів асфальтобетонного покриття методом гарячого реміксу, який передбачає перевлаштування існуючого покриття з додаванням невеликої кількості нової асфальтобетонної суміші;

- улаштування тонкошарових покриттів за технологією «Мультимак», з метою запобігання руйнації верхніх шарів покриття та забезпечення безпечного руху;

- відновлення дорожнього одягу методом холодного ресайклінгу, який передбачає повторне використання матеріалів дорожнього одягу, що втратив свої властивості, шляхом додавання нових дорожньо-будівельних матеріалів.

Зазначені технології використовувались на таких об’єктах, як автомобільна дорога Київ – Харків - Довжанський, об’їзна дорога навколо м. Харкова, автомобільна дорога Чугуїв – Мілове.

 

2. На будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах у 2012-2014 роках передбачалась субвенція місцевим бюджетам, яка згідно із законом України про державний бюджет спрямовувалась безпосередньо до бюджетів районів, міст обласного значення, місту Харкову і обласному бюджету, у загальному обсязі 345,6 млн грн. Завдяки цій бюджетній програмі в населених пунктах Харківської області вдалося поліпшити транспортно-експлуатаційний стан майже 1,1 відсотка площі вулиць та доріг, реалізовувати планомірно заходи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.01.2011 № 52, що мало позитивний вплив на соціально-економічний розвиток регіону.

Усього протягом дії Програми на автодорогах комунальної власності за рахунок усіх джерел фінансування здійснено будівництво і реконструкцію 201,2 тис. м2 вулиць і доріг, капітальний ремонт – 1 352 тис. м2 дорожнього покриття.

Таким чином, загальний обсяг виконання заходів Програми склав 15% від прогнозних. Інформація про фінансування Програми додається.

При цьому слід відмітити, що через відсутність відповідного фінансування  з державного бюджету із основних заходів, які не вдалося реалізувати, залишаються:

- будівництво автомобільної дороги «Київ-Харків-Довжанський» (Ростов-на-Дону) в обхід м. Валки;

- транспортної розв’язки на автомобільній дорозі «Київ-Харків-Довжанський», км 462+000;

- обхід м. Вовчанськ до КПП Плетенівка;

- обхід м. Ізюм;

- обхід м. Чугуїв;

- будівництво під’їздів до сільських населених пунктів;

- реконструкція та капітальний ремонт окремих ділянок автомобільної дороги «Київ-Харків-Довжанський».

Крім того, не виконана підпрограма щодо капітального ремонту та будівництва мостів та шляхопроводів.

Слід зазначити, що у 2016 році внесені зміни до Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі та Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування», «Про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення дорожньої галузі», які набирають чинності з 01.01.2018 року.

Разом з тим, згідно зі змінами до Бюджетного кодексу передбачається запровадження експерименту з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування у всіх областях, згідно якого 50 відсотків суми перевиконання загального обсягу щомісячних надходжень митних платежів, які справляються під час митного оформлення товарів на їх територіях, направляються до спеціальних фондів обласних бюджетів.

 

 

Директор Департаменту

житлово-комунального господарства

та розвитку інфраструктури Харківської

обласної державної адміністрації                                             С.В. Магдисюк