Пояснювальна записка

до проекту рішення обласної ради

 

«Про внесення змін до комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016 - 2020 роки, затвердженої рішенням  обласної ради від 17 грудня 2015 року № 15-VII (зі змінами), затвердження Порядку використання коштів обласного бюджету для підтримки діяльності громадських об'єднань інвалідів, ветеранів та громадян, які постраждали  внаслідок Чорнобильської катастрофи, та затвердження розподілу коштів на фінансову підтримку громадських об'єднань інвалідів, ветеранів та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на 2017 рік».

 

Проект рішення вноситься за ініціативою обласної державної адміністрації з метою удосконалення заходів “комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016-2020 роки”, затвердженої рішення обласної ради від 17 грудня 2015 року № 15-VII (зі змінами) (далі -  Комплексна програма).

Щодо надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації.

Комплексною програмою передбачені видатки на 2017 рік для надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, у сумі 14 млн. грн.

У зв'язку із збільшенням кількості звернень від громадян, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, виникла додаткова потреба в коштах на суму 29,2 млн. грн.

Щодо надання матеріальної допомоги громадянам постраждалим, внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Підрозділом 1 Комплексної програми передбачено надання цільової адресної матеріальної допомоги постраждалим громадянам, а саме: інвалідам І групи, дітям-сиротам, дітям-інвалідам, вдовам (до річниці Чорнобильської трагедії) та учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1986 року (до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС) за рахунок коштів обласного бюджету.

Негативний вплив соціально-економічних та екологічних факторів призводить до погіршення стану здоров’я громадян постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, зокрема, до зростання чисельності інвалідів Чорнобиля та підвищення рівня смертності серед даної категорії громадян. З кожним роком зростає чисельність дружин померлих громадян, смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою.

У 2016 році виплату матеріальної допомоги у сумі 800 грн. отримали 826 вдов. Однак, станом на 01.01.2017 їх чисельність вже склала 858 чол. Враховуючи це, необхідний фінансовий ресурс для надання цільової адресної матеріальної допомоги постраждалим громадянам складає: на 2017 рік -902,1 тис. грн., на 2018 рік – 955,2 тис. грн., на 2019 рік – 1008,2 тис. грн., на 2020 рік – 1061,2 тис. грн.

Щодо санаторно-курортного лікування інвалідів загального захворювання, інвалідів з дитинства, ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань».

Підрозділом 2 Комплексної програми на забезпечення проведення санаторно-курортного лікування інвалідів загального захворювання, інвалідів з дитинства, ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань», у санаторно-курортних закладах місцевої кліматичної зони у 2017 році передбачені видатки у сумі 12,0 млн. грн., які розподілені між місцевими управліннями соціального захисту населення. Із розрахунку вартості 1 путівки 7500,0 грн. кількість путівок, що будуть закуплені становить 1600 путівок.

За інформацією місцевих управлінь соціального захисту населення, кількість осіб вищеперелічених категорій громадян, які потребують оздоровлення в 2017 році, за рахунок коштів обласного бюджету становить 2015 осіб.

Враховуючи зазначене, на сьогодні є необхідність у виділенні додаткових коштів у сумі 3 112,5 тис. грн.

Щодо організації санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Доведений обсяг видатків з Державного бюджету на санаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, 1 категорії складає 6,1 млн. грн. та дозволить оздоровити лише 81% потребуючих. Для 100% охоплення санаторно-курортним лікуванням постраждалих громадян 1 категорії необхідно ще 1065,8 тис.грн.

Механізм забезпечення постраждалих громадян, віднесених до 1 категорії, санаторно-курортним лікуванням, визначений постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №854 «Деякі питання санаторно-курортного лікування та відпочинку громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та передбачає надання щороку грошової допомоги для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам та закладам відпочинку.

Враховуючи зазначене, виникла необхідність доповнити пункт 2.3. підрозділу 2 підпунктом щодо організації санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, за порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 854.

Щодо виключення пункту 4.2. підрозділу 4. та підпункту 5.3.3. пункту 5.3. підрозділу 5.

Виключення заходів, передбачених п. 4.2. та пп. 5.3.3. Комплексної програми пов'язано з:

- наявністю законодавчої прогалини в постанові Кабінету Міністрів України від 16.03.2016 № 194 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 р. № 1049»;

- наданням доручення місцевим органам соціального захисту населення забезпечити роботу спеціалізованого автотранспорту для перевезення маломобільних груп населення та організації роботи за корекційними

 

програмами з особами, які вчинили насильство в сім'ї, за рахунок місцевих бюджетів.

Щодо зміни назви підрозділу 7 “Підтримка діяльності громадських організацій інвалідів, ветеранів, громадських чорнобильських організацій, організацій ветеранів АТО”.

Внесення змін обумовлене необхідністю приведенням назви підрозділу 7 Комплексної програми у відповідність до чинного законодавства.

Щодо скасування “Порядку надання фінансової підтримки громадським організаціям для забезпечення роботи спеціалізованого автотранспорту” та “Порядку використання коштів, передбачених в обласному бюджеті для організації профілактичної роботи (за корекційними програмами) з особами, які вчинили насильство”.

У зв'язку з виключенням заходів, які передбачені у п. 4.2. та пп. 5.3.3. Комплексної програми, порядки втрачають актуальність.

Щодо затвердження нової редакції “Порядку використання коштів обласного бюджету для підтримки діяльності громадських організацій інвалідів, ветеранів, громадських чорнобильських організацій, організацій ветеранів АТО”. 
Нова редакція Порядку використання коштів обласного бюджету для підтримки діяльності громадських об'єднань інвалідів, ветеранів та осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи затверджується з метою його удосконалення та приведення у відповідність до чинного законодавства. 
Щодо затвердження розподілу коштів на фінансову підтримку громадських об'єднань інвалідів, ветеранів та осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на 2017 рік. 
Відповідно до пункту 7. Порядку використання коштів обласного бюджету для підтримки діяльності громадських організацій інвалідів, ветеранів, громадських чорнобильських організацій, організацій ветеранів АТО”, який був затверджений рішення обласної ради від 08 грудня 2016 року № 316‑VII, розподіл коштів обласного бюджету між обласними громадськими організаціями інвалідів, ветеранів, чорнобильськими громадськими організаціями, організаціями ветеранів АТО на відповідний рік здійснюється Харківською обласною радою.
Враховуючи, зазначене виникла необхідність затвердження річного розподілу коштів на фінансову підтримку громадських об'єднань у 2017 році.
 
 
 

Директор Департаменту

соціального захисту населення

Харківської обласної державної

адміністрації                                                                                                   Ю.І. Шпарага