ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від «___» ________ 2017 року № ___
(___ сесія ___ скликання)
П Р О Г Р А М А
ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОБОРОНИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
НА ПЕРІОД 2018 – 2019 РОКІВ
м. Харків
2018
П А С П О Р Т
Програми територіальної оборони Харківської області
на період 2018 – 2019 років
1. Ініціатор розроблення Програми: Харківська обласна державна адміністрація.
2. Правові підстави Програми: Конституція України, Закон України «Про оборону України», Положення про територіальну оборону України, затверджене Указом Президента України від 23 вересня 2016 року № 406/2016, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 02 грудня 2016 року № 566/9 «Про організацію територіальної оборони зони територіальної оборони»; Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про місцеві державні адміністрації».
3. Розробник Програми: Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації.
4. Відповідальний виконавець Програми: Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації.
5. Учасники Програми: Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації; Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації; Управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації; районні державні адміністрації; Східне територіальне управління Національної гвардії України; Харківський обласний військовий комісаріат; військова частина А 0501; Головне управління Національної поліції в Харківській області; Управління поліції охорони в Харківській області; Управління Служби безпеки України в Харківській області; Східне регіональне управління державної прикордонної служби України; Управління Державної пенітенціарної служби у Харківській області; Головне управління ДСНС України у Харківській області; Управління Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України в Харківській області; Харківський національний університет внутрішніх справ; Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба; військовий інститут танкових військ НТУ «ХПІ»; Національна академія Національної гвардії України; Національний університет цивільного захисту України; волонтерські та громадські організації; спілка ветеранів АТО.
6. Термін реалізації Програми: 2018 – 2019 роки.
7. Прогнозовані обсяги та джерела фінансування Програми:
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування (тис. грн.) |
У тому числі за роками (тис. грн.) |
|
2018 |
2019 |
||
Обласний бюджет |
5 755 210 |
2 998 310 |
2 756 900 |
Разом |
5 755 210 |
2 998 310 |
2 756 900 |
Розділ I
Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
У зв’язку з складною внутрішньополітичною обстановкою, втручанням Російської Федерації у внутрішні справи України, зростанням соціальної напруги в регіоні, захопленням незаконно створеними збройними формуваннями проросійського спрямування за підтримки військових підрозділів Збройних Сил Російської Федерації, що дислокуються на території Донецької та Луганської областей, виникає нагальна потреба у вжитті додаткових заходів для охорони в регіоні важливих (стратегічних) об’єктів і комунікацій, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів військового управління, охорони та оборони ділянки державного кордону в межах області, забезпечення публічної безпеки, а також здійснення додаткового фінансування з обласного бюджету з метою навчання особового складу підрозділів територіальної оборони, підтримки техніки та озброєння у боєздатному стані.
З урахуванням зазначеного вище необхідно завчасно у мирний час створити сприятливі умови для вжиття відповідних додаткових заходів щодо:
формування у мирний час та розгортання в особливий період підрозділів територіальної оборони;
організації та підтримання у постійній готовності системи управління територіальною обороною в області;
взаємодії обласної та районних державних адміністрацій, правоохоронних органів і органів військового управління при підготовці до виконання та при виконанні завдань територіальної оборони;
військово-патріотичного і духовно-морального виховання населення, прищеплення почуття особистої відповідальності за захист Батьківщини, міста, селища, своєї родини;
удосконалення системи інформування населення щодо надзвичайних ситуацій природного або техногенного характеру в умовах особливого періоду;
удосконалення системи підтримання у постійній готовності до використання за призначенням протирадіаційних укрить і захисних споруд;
підготовки обласних та районних лікарень до прийому поранених та постраждалих.
Також виникає гостра необхідність в удосконаленні теоретичної і практичної підготовки особового складу підрозділів територіальної оборони до виконання завдань територіальної оборони в особливий період з:
адміністративно-правових основ режиму воєнного стану;
порядку взаємодії між державними органами, забезпечення належних умов підтримання публічної безпеки і порядку в умовах особливого періоду;
надійного функціонування в умовах особливого періоду органів державної влади та органів військового управління;
стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) Збройних Сил України та інших військових формувань;
охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності в умовах особливого періоду;
тактичної, тактико-спеціальної, інженерної, вогневої, медичної та психологічної підготовки особового складу підрозділів територіальної оборони;
спеціальної підготовки санітарних інструкторів та фельдшерів підрозділів територіальної оборони.
Зазначені вище завдання передбачаються у заходах Програми і мають бути поставлені в авангарді організаційної роботи місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, домінувати у навчально-виховному процесі навчальних закладів, на підприємствах області та з усіма категоріями громадян.
Розділ II
Мета Програми
Метою Програми є комплексне здійснення заходів щодо: підготовки особового складу підрозділів територіальної оборони до охорони важливих стратегічних об’єктів і комунікацій, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів військового управління, охорони та оборони державного кордону; боротьби з диверсійними та іншими незаконно створеними збройними формуваннями; матеріально-технічного забезпечення потреб особового складу та підрозділів територіальної оборони при проведенні занять, тренувань та навчань.
Розділ III
Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки виконання Програми
Проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма, будуть усуватись шляхом: створення належних умов для бойового вишкілу особового складу підрозділів територіальної оборони; забезпечення навчального процесу необхідним матеріально-технічним обладнанням та відповідними засобами; вжиття додаткових заходів для охорони важливих (стратегічних) об’єктів і комунікацій.
Обсяги фінансування Програми становлять: 5 млн. 755 тис. 210 грн.
(2018 рік – 2 млн. 998 тис. 310 грн, 2019 рік – 2 млн. 756 тис. 900 грн), – та передбачаються щороку за рахунок коштів обласного бюджету, виходячи з його реальних фінансових можливостей, а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
Реалізація Програми буде відбуватися упродовж двох етапів: I етап – 2018 рік, II етап – 2019 рік.
Розділ IV
Завдання Програми
Основними завданнями Програми є здійснення додаткових заходів щодо:
посилення охорони та захисту ділянки державного українсько-російського кордону в межах Харківської області;
забезпечення умов для надійного функціонування органів державної влади, органів військового управління, стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) Збройних Сил України та інших військових формувань;
підготовки у мирний час до охорони та оборони в особливий період важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності;
підготовки до боротьби з диверсійно-розвідувальними силами, іншими озброєними формуваннями агресора, антидержавними незаконно утвореними озброєними формуваннями та мародерами;
підтримання правового режиму воєнного стану, посилення охорони громадського порядку та безпеки громадян;
створення сприятливих умов для належної підготовки у мирний час особового складу підрозділів територіальної оборони до виконання завдань за призначенням шляхом проведення навчань та тренувань з практичного відпрацювання навичок бойової підготовки; підготовки до розгортання руху опору на окупованій території.
Розділ V
Заходи Програми
№ з/п |
Зміст заходу |
Виконавці |
Орієнтовні обсяги фінансування |
Загальні обсяги фінансу-вання (тис. грн.) |
|
||||||
2018 |
2019 |
|
|||||||||
Підрозділ 1. Підтримання техніки та озброєння підрозділів територіальної оборони у боєздатному стані для виконання завдань з оборони державного кордону, захисту органів державної влади, органів військового управління, охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій
|
|
||||||||||
1.1. |
Забезпечення здійснення поточного ремонту транспортної та бронетанкової техніки підрозділів територіальної оборони
|
Департамент оборонної, мобілізаційної
роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської обласної
державної адміністрації;
|
165,4 |
160,2 |
325,6 |
|
|||||
1.2. |
Забезпечення здійснення планового технічного обслуговування техніки підрозділів територіальної оборони
|
Департамент оборонної, мобілізаційної
роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської обласної
державної адміністрації;
|
2,0 |
2,0 |
4,0 |
|
|||||
1.3. |
Забезпечення підрозділів територіальної оборони пально-мастильними матеріалами та технічними рідинами
|
Департамент оборонної, мобілізаційної
роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської обласної
державної адміністрації;
|
215,0 |
175,2 |
390,2 |
|
|||||
1.4. |
Придбання запасних частин для техніки підрозділів територіальної оборони
|
Департамент оборонної, мобілізаційної
роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської обласної
державної адміністрації;
|
175,25 |
150,5 |
325,75 |
|
|||||
Усього за підрозділом 1 |
557,65 |
487,9 |
1045,55 |
|
|||||||
Підрозділ 2. Утримання особового складу підрозділів територіальної оборони при підготовці до виконання та виконанні завдань з оборони державного кордону, захисту органів державної влади, органів військового управління, охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій
|
|
||||||||||
2.1. |
Обладнання та ремонт місць розміщення та проведення занять із особовим складом підрозділів територіальної оборони у пунктах постійної дислокації районних військових комісаріатів та у польових умовах
|
Департамент оборонної,
мобілізаційної роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської
обласної державної адміністрації;
|
520,5 |
490,0 |
1010,5 |
|
|||||
2.2. |
Забезпечення здійснення поточного ремонту приміщень для розміщення особового складу підрозділів територіальної оборони |
Департамент оборонної,
мобілізаційної роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської
обласної державної адміністрації; |
280,0 |
270,0 |
550,0 |
|
|||||
2.3. |
Продовольче забезпечення особового складу підрозділів територіальної оборони при проведенні занять та навчань у пунктах постійної дислокації районних військових комісаріатів та у польових умовах
|
Департамент оборонної,
мобілізаційної роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської
обласної державної адміністрації;
|
175,0 |
160,0 |
335,0 |
|
|||||
2.4. |
Забезпечення спеціальним обмундируванням та засобами індивідуального захисту особового складу підрозділів територіальної оборони
|
Департамент оборонної,
мобілізаційної роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської
обласної державної адміністрації;
|
510,5 |
525,0 |
1035,5 |
|
|||||
Усього за підрозділом 2 |
1486,0 |
1445,0 |
2931,0 |
|
|||||||
Підрозділ 3. Навчання особового складу підрозділів територіальної оборони виконанню завдань із оборони державного кордону, захисту органів державної влади, органів військового управління, охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій
|
|
||||||||||
3.1. |
Забезпечення особового складу підрозділів територіальної оборони засобами звʼязку та оргтехнікою при проведені занять та навчань
|
Департамент оборонної, мобілізаційної
роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської обласної
державної адміністрації; |
354,0 |
354,0 |
708,0 |
|
|||||
3.2. |
Перевезення особового складу підрозділів територіальної оборони при проведенні з ними занять та навчань
|
Департамент оборонної, мобілізаційної
роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської обласної
державної адміністрації;
|
175,06 |
155,0 |
330,06 |
|
|||||
3.3. |
Облаштування навчальних об’єктів для проведення занять та навчань з особовим складом підрозділів територіальної оборони у пунктах постійної дислокації районних військових комісаріатів та у польових умовах
|
Департамент оборонної, мобілізаційної
роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської обласної
державної адміністрації; |
425,6 |
315,0 |
740,6 |
|
|||||
3.4. |
Сприяння організації та проведенню теоретичних і практичних занять з підготовки особового складу підрозділів територіальної оборони до виконання завдань територіальної оборони в особливий період з адміністративно-правових основ режиму воєнного стану, порядку взаємодії між державними органами під час виконання завдань територіальної оборони, забезпечення належних умов для підтримання публічної безпеки і порядку для надійного функціонування органів державної влади, державних органів, органів військового управління та об’єктів критичної інфраструктури, стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил), охорони та оборони важливих об’єктів та комунікацій життєдіяльності, з тактичної, тактико-спеціальної, інженерної, вогневої та медичної підготовки
|
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний військовий комісаріат, Харківський національний університет внутрішніх справ, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Військовий інститут танкових військ НТУ «ХПІ», Національна академія Національної гвардії України, Національний університет цивільного захисту України, військова частина А 0501 |
– |
– |
– |
|
|||||
3.5. |
Вивчення можливості щодо навчання на короткострокових курсах у вищих військових закладах, розташованих в області, керівного складу підрозділів територіальної оборони (командирів відділень, взводів, рот, загонів) |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з право охоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, Харківський університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Військовий інститут танкових військ НТУ «ХПІ»
|
– |
– |
– |
|
|||||
Усього за підрозділом 3 |
954 660 |
824 000 |
1 778 660 |
|
|||||||
Підрозділ 4. Підготовчі заходи щодо надання медичної допомоги підрозділам територіальної оборони під час виконання ними завдань територіальної оборони в умовах надзвичайних ситуацій природного або техногенного характеру та в особливий період
|
|
||||||||||
4.1. |
Відпрацювання організаційно-практичних заходів щодо взаємодії між Управлінням охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації та Харківським обласним військовим комісаріатом щодо проведення узгоджених лікувально-евакуаційних заходів на догоспітальному етапі
|
Управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний військовий комісаріат |
– |
– |
– |
|
|||||
4.2. |
Організація надання екстреної медичної допомоги, консуль-тативної спеціалізованої та кваліфікованої медичної допомоги особовому складу підрозділів територіальної оборони у мирний час при проведенні навчань та тренувань
|
Комунальний заклад охорони здоров’я «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», заклади охорони здоров’я у складі головного підрозділу Державної служби медицини катастроф в Харківській області |
– |
– |
– |
|
|||||
4.3. |
Розроблення додаткових заходів щодо підготовки обласних та районних лікарень до прийому поранених і постраждалих військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань в умовах особливого періоду та надзвичайних ситуацій природного або техногенного характеру
|
Управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації
|
– |
– |
– |
|
|||||
4.4. |
Вжиття заходів щодо комплектування підрозділів територіальної оборони санітарними інструкторами для організації медичного супроводу особового складу в умовах особливого періоду та надзвичайних ситуацій природного або техногенного характеру
|
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, Управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний військовий комісаріат |
– |
– |
– |
|
|||||
4.5. |
Надання методичної допомоги та забезпечення відпрацювання санітарами-інструкторами підрозділів територіальної оборони практичних навичок із надання першої медичної долікарської допомоги
|
Управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний військовий комісаріат
|
– |
– |
– |
|
|||||
Усього за підрозділом 4 |
|
|
|
|
|||||||
Підрозділ 5. Організаційні та підготовчі заходи щодо координації спільних дій із суб’єктами територіальної оборони щодо виконання завдань територіальної оборони в особливий період
|
|
||||||||||
5.1. |
Організація та проведення з суб’єктами територіальної оборони спільних занять та навчань з питань: взаємодії і управління підрозділами територіальної оборони; відпрацювання спільних дій в особливий період з питань охорони та оборони важливих (стратегічних) об’єктів критичної інфраструктури, державних органів, органів військового управління, комунікацій життєдіяльності; захисту ділянки державного українсько-російського кордону в межах Харківської області та кордону з окремими районами Донецької і Луганської областей; підтримання правового режиму воєнного стану, безпеки і правопорядку; ліквідації можливих наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру
|
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, Харківський обласний військовий комісаріат, Східне територіальне управління Національної гвардії України, Головне управління Національної поліції в Харківській області, Управління поліції охорони в Харківській області, Управління Служби безпеки України в Харківській області, Східне регіональне управління державної прикордонної служби України, Управління Державної пенітенціарної служби у Харківській області, Головне управління ДСНС України у Харківській області, Управління Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України у Харківській області |
– |
– |
– |
|
|||||
5.2. |
Організація взаємодії з районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування, громадами, волонтерськими та громадськими організаціями з метою дієвої підтримки заходів територіальної оборони, проведення роз’яснювальної роботи, запобігання проявам паніки, мінімізації людських втрат, захисту і збереження життя та здоров’я цивільних і військових громадян України в умовах особливого періоду або надзвичайного стану
|
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, інші державні установи, Харківський обласний військовий комісаріат, волонтерські та громадські організації, Спілка ветеранів АТО
|
– |
– |
– |
|
|||||
5.3. |
Організація перевірки стану готовності протирадіаційних укриттів та сховищ до використання за призначенням. Розповсюдження серед населення методичних рекомендацій щодо правил поведінки в умовах катаклізмів техногенного та природного характеру і правил користування протирадіаційними укриттями та сховищами
|
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації |
– |
– |
– |
|
|||||
Усього за підрозділом 5 |
– |
– |
– |
|
|||||||
Разом за Програмою |
2 998 310 |
2 756 900 |
5 755 210 |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ VІ
Результати, очікувані від виконання Програми
Виконання Програми забезпечить підготовку до вирішення та розв’язання в умовах особливого періоду завдань територіальної оборони, а саме:
охорона та захист ділянки державного українсько-російського кордону в межах Харківської області;
забезпечення надійного функціонування органів державної влади, органів військового управління, стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) Збройних Сил України та інших військових формувань;
охорона та оборона важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності;
боротьба з диверсійно-розвідувальними силами, іншими озброєними формуваннями агресора, антидержавними незаконно утвореними озброєними формуваннями та мародерами;
підтримання правового режиму воєнного стану, посилення охорони громадського порядку та безпеки громадян;
створення сприятливих умов для належної підготовки у мирний час особового складу підрозділів територіальної оборони до виконання завдань за призначенням шляхом проведення навчань та тренувань з практичного відпрацювання навичок бойової підготовки;
підготовка до розгортання руху опору на окупованій території.
Розділ VII
Координація та контроль за ходом виконання Програми
Контроль за цільовим та ефективним використанням коштів та координація діяльності, спрямованої на виконання заходів Програми, покладається на Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації.
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації виступає відповідальним виконавцем та головним розпорядником коштів, несе
відповідальність за виконання Програми та щороку до 15 грудня інформує Харківську обласну раду про результати її виконання.
Контроль за ходом виконання Програми здійснює Харківська обласна рада.
Перший заступник
голови обласної ради В. Коваленко