Пояснювальна записка

до проекту рішення обласної ради

«Про затвердження Програми територіальної оборони Харківської області на період 2018 – 2019 років»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

 

Підставою для розроблення Програми територіальної оборони Харківської області на період 2018 – 2019 років (далі – Програма)  є необхідність завчасно у мирний час створити сприятливі умови для вжиття відповідних додаткових заходів щодо удосконалення:

формування у мирний час та розгортання в особливий період підрозділів територіальної оборони;

організації та підтримання у постійній готовності системи управління територіальною обороною в області;

взаємодії обласної та районних державних адміністрацій, правоохоронних органів і органів військового управління при підготовці до виконання та при виконанні завдань територіальної оборони;

військово-патріотичного і духовно-морального виховання населення, прищеплення почуття особистої відповідальності за захист Батьківщини, міста, селища, своєї родини;

системи інформування населення щодо надзвичайних ситуацій природного або техногенного характеру в умовах особливого періоду;

системи підтримання у постійній готовності до використання за призначенням протирадіаційних укрить і захисних споруд;

підготовки обласних та районних лікарень до прийому поранених та постраждалих.

Також виникає гостра необхідність щодо удосконалення теоретичної і практичної підготовки особового складу підрозділів територіальної оборони до виконання завдань територіальної оборони в особливий період з:

адміністративно-правових основ режиму воєнного стану;

порядку взаємодії між державними органами, забезпечення належних умов підтримання публічної безпеки і порядку в умовах особливого періоду;

надійного функціонування в умовах особливого періоду органів державної влади та органів військового управління;

стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) Збройних Сил України та інших військових формувань;

охорони та оборони важливих об’єктів та комунікацій життєдіяльності в умовах особливого періоду;

тактичної, тактико-спеціальної, інженерної, вогневої, медичної та психологічної підготовки особового складу підрозділів територіальної оборони;

спеціальної підготовки санітарних інструкторів та фельдшерів підрозділів територіальної оборони.

 

Розроблення Програми обумовлено військовою агресією Російської Федерації на Сході України шляхом створення на території окремих районів Донецької і Луганської областей України, які межують з Харківською областю, незаконних військових формувань проросійського спрямування, ведення ними бойових дій проти України, а також загрозою перенесення бойових дій з окремих районів Донецької і Луганської областей України на територію Харківської області, необхідністю вжиття додаткових заходів щодо посилення охорони ділянки державного українсько-російського кордону в межах Харківської області та окремими районами Донецької і Луганської областей України, на яких триває проведення антитерористичної операції.

Тому зростає необхідність завчасної підготовки до вирішення такого завдання територіальної оборони, як підтримання правового режиму воєнного стану, посилення охорони громадського порядку та безпеки громадян. Особовий склад підрозділів територіальної оборони повинен бути підготовленим до дій в умовах надзвичайних ситуацій та масових заворушень у взаємодії з обласною і районними державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування та правоохоронними органами.

 

2. Завдання прийняття акта

 

Завданнями Програми є організація та здійснення додаткових заходів щодо:

посилення охорони та захисту ділянки державного українсько-російського кордону в межах Харківської області;

забезпечення умов для надійного функціонування органів державної влади, органів військового управління, стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) Збройних Сил України та інших військових формувань;

підготовки у мирний час до охорони та оборони в особливий період важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності;

підготовки до боротьби з диверсійно-розвідувальними силами, іншими озброєними формуваннями агресора, антидержавними незаконно утвореними озброєними формуваннями та мародерами;

підтримання правового режиму воєнного стану, посилення охорони громадського порядку та безпеки громадян;

створення сприятливих умов для належної підготовки у мирний час особового складу підрозділів територіальної оборони до виконання завдань за призначенням шляхом проведення навчань та тренувань з практичного відпрацювання  навичок бойової підготовки;

підготовка до розгортання руху опору на окупованій території.

 

3. Правові аспекти

 

Конституція України, Закон України від 06 грудня 1991 року  1932-XII «Про оборону України», Положення про територіальну оборону України, затверджене Указом Президента України від 23 вересня 2016 року № 406/2016, Закон України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України від 09 квітня 1999 року № 586-XIV «Про місцеві державні адміністрації».

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

 

Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації виступає головним розпорядником коштів та несе відповідальність за належне виконання Програми її учасниками.

Загальні обсяги фінансування заходів територіальної оборони Харківської області складає 5 млн. 755 тис. 210 грн.

Контроль за ходом виконання Програми здійснює Харківська обласна рада.

Обсяги фінансування Програми будуть уточнюватися під час складання проекту обласного бюджету на відповідний рік.

Програма буде здійснюватись у два етапи: I етап – 2018 рік, II етап – 2019 рік.

Фінансування заходів, передбачених Програмою буде здійснюватися за рахунок коштів обласного бюджету виходячи з його реальних фінансових можливостей та інших джерел, не заборонених законодавством.

 

5. Громадське обговорення

 

Реалізація даного проекту рішення не потребує громадського обговорення.

 

6. Прогноз результатів

 

У результаті виконання Програми очікується забезпечення підготовки до вирішення та вирішення в умовах особливого періоду завдань територіальної оборони, а саме:

охорона та захист ділянки державного українсько-російського кордону в межах Харківської області;

забезпечення надійного функціонування органів державної влади, органів військового управління, стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) Збройних Сил України та інших військових формувань;

охорона та оборона важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності;

боротьба з диверсійно-розвідувальними силами, іншими озброєними формуваннями агресора, антидержавними незаконно утвореними озброєними формуваннями та мародерами;

підтримання правового режиму воєнного стану, посилення охорони громадського порядку та безпеки громадян;

створення сприятливих умов для належної підготовки у мирний час особового складу підрозділів територіальної оборони до виконання завдань за призначенням шляхом проведення навчань та тренувань з практичного відпрацювання навичок бойової підготовки;

підготовка до розгортання руху опору на окупованій території.

 

 

 

 

Директор Департаменту оборонної,

мобілізаційної роботи та взаємодії з

правоохоронними органами

Харківської обласної державної

адміністрації                                                                                                     О.М. Максимов

 

 

Белявцев 705 43 13