ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДО ОБЛАСНОГО БЮДЖЕТУ НА 2018 РІК
Дохідна частина
Прогнозні показники дохідної частини обласного бюджету на 2018 рік визначені відповідно до норм чинного Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів із врахуванням децентралізації, Основних напрямів бюджетної політики, схвалених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.06.2017 № 411-р, макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2018 рік, на підставі опрацювання основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку Харківської області за 2016 рік, очікуваних показників за 2017 рік та прогнозних на 2018 рік, фактичного виконання дохідної частини обласного бюджету за 2016 рік та очікуваного виконання за 2017 рік, розрахунків органів, на які покладено контроль за справлянням та стягненням відповідних платежів до бюджету.
Фінансовий ресурс обласного бюджету (без урахування трансфертів) на 2018 рік прогнозується в обсязі 2 656 518,1 тис.грн., з них:
- загальний фонд – 2 367 980,7 тис.грн.;
- спеціальний фонд – 288 537,4 тис.грн.
Загальний фонд
Найвагомішим джерелом надходження доходів загального фонду є податок на доходи фізичних осіб (питома вага 76%), який зараховується до обласного бюджету за нормативом відрахувань 15% від загального обсягу податку, що сплачується на території області.
Розрахунок обсягу надходжень податку на доходи фізичних осіб до обласного бюджету на 2018 рік здійснений з урахуванням запланованого Урядом підвищення мінімальної заробітної плати з 1 січня у розмірі 3 723 грн. на місяць та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС – 1 762 грн., а також вжиття місцевими органами влади та органами Державної фіскальної служби області заходів, спрямованих на забезпечення дотримання суб’єктами господарювання законодавства про працю; скорочення заборгованості з виплати заробітної плати.
Надходження податку на доходи фізичних осіб прогнозується в розмірі 1 796 601,3 тис.грн., у порівнянні з очікуваними надходженнями 2017 року прогнозні показники зростатимуть на 247 807,1 тис.грн. або на 16,0%.
Податок на прибуток підприємств (питома вага 8%) планується на рівні 179 600,0 тис.грн., з них: 178 000,0 тис.грн. - податок на прибуток підприємств приватного сектору економіки (зараховується до обласного бюджету за нормативом відрахувань 10% від загального обсягу податку, що сплачується на території області) та 1 600,0 тис.грн. - податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, засновником яких є обласна рада (зараховується в повному обсязі до обласного бюджету).
Прогноз обсягу податку на прибуток здійснено з урахуванням основних макропоказників економічного розвитку регіону та очікуваних надходжень за 2017 рік.
Надходжень рентної плати та плати за використання інших природних ресурсів (питома вага 13%) планується отримати в обсязі 312 516,5 тис.грн., з них:
- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування в обсязі 3 000,0 тис.грн.;
- рентної плати за спеціальне використання води – 23 450,0 тис.грн.;
- рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення – 5 050,0 тис.грн.;
- рентної плати за користування надрами для видобування нафти – 1 597,2 тис.грн.;
- рентної плати за користування надрами для видобування природного газу – 263 684,0 тис.грн.;
- рентної плати за користування надрами для видобування газового конденсату – 15 729,3 тис.грн.;
- плати за використання інших природних ресурсів – 6,0 тис.грн.
Розрахунок прогнозних показників по рентній платі здійснено з урахуванням динаміки надходжень за попередні роки, надходжень поточного року, прогнозного індексу цін виробників промислової продукції, тенденції використання води водокористувачами, платного відпуску деревини та видобутку (погашення) корисних копалин, а також зарахування 2% від рентної плати з видобутку природного газу, нафти та газового конденсату до обласного бюджету з 01.01.2018.
Частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучаються до бюджету планується у розмірі 360,0 тис.грн. за розрахунками Управління з фінансово-економічних питань виконавчого апарату Харківської обласної ради.
Плата за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів прогнозується в сумі 7 500,0 тис.грн. Розрахунок проведений з урахуванням динаміки надходжень у 2017 році та прогнозних обсягів вільних залишків коштів, які будуть розміщені в установах банків на депозитних (вкладних) рахунках відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 6 (зі змінами).
Надходження плати за надання адміністративних послуг (питома вага 3%) визначені в цілому в сумі 66 056,0 тис.грн., зокрема:
- плата за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами запланована в сумі 16 100,0 тис.грн.;
- плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами планується в сумі 47 200,0 тис.грн. за розрахунками органів Державної фіскальної служби у Харківській області;
- плата за ліцензії та сертифікати, що сплачується ліцензіатами за місцем здійснення діяльності прогнозується в сумі 2 700,0 тис.грн.
Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності визначені у сумі 4 000,0 тис.грн. за розрахунками Управління з фінансово-економічних питань виконавчого апарату Харківської обласної ради.
Спеціальний фонд
Надходження екологічного податку на 2018 рік прогнозуються в сумі 71 500,0 тис.грн. (питома вага 25%) за розрахунками органів Державної фіскальної служби у Харківській області (за нормативом відрахувань, установленим Бюджетним кодексом України, до обласного бюджету зараховується 55% податку).
Надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва на 2018 рік плануються у сумі 390,9 тис.грн.
Розмір грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності обраховано в сумі 900,0 тис.грн. на рівні очікуваних надходжень поточного року.
Прогнозні надходження відсотків за користування позиками, які надавались з місцевих бюджетів очікуються в сумі 13,0 тис.грн.
Розмір відсотків за користування довгостроковим кредитом, що надається з місцевих бюджетів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла заплановано в сумі 2,0 тис.грн.
Власні надходження бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів обласного бюджету, плануються в обсязі 215 581,5 тис.грн. (питома вага 75%), з них: плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю – 133 700,2 тис.грн., надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності – 33 379,0 тис.грн., плата за оренду майна бюджетних установ – 5 586,2 тис.грн., надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) – 742,8 тис.грн., благодійні внески, гранти та дарунки – 25,0 тис.грн., кошти, що отримують бюджетні установи для виконання цільових заходів – 42 148,3 тис.грн. Обсяг надходжень визначено на підставі розрахунків головних розпорядників коштів обласного бюджету та з урахуванням фактичних надходжень поточного року.
Кошти від відчуження майна, що перебуває в комунальній власності плануються у 2018 році в сумі 150,0 тис.грн. за розрахунками Управління з фінансово-економічних питань виконавчого апарату Харківської обласної ради.
Видаткова частина
При формуванні проекту обласного бюджету на 2018 рік видатки на заробітну плату працівників установ, які фінансуються за рахунок коштів обласного бюджету, обраховано виходячи із розміру мінімальної заробітної плати з 01 січня 2018 року у розмірі 3 723 грн, посадового окладу працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки - у розмірі 1 762 грн.
Мережу закладів, які будуть фінансуватися з обласного бюджету у 2018 році, сформовано на підставі вимог статті 90 Бюджетного кодексу України.
Видатки по галузях характеризуються наступним:
На утримання обласної ради планується спрямувати 15 012,9 тис.грн., в тому числі на оплату праці – 7 458,0 тис.грн., нарахування на заробітну плату – 1 640,8 тис.грн. та інші видатки та послуги – 5 914,1 тис.грн.
Видатки на освіту передбачені в сумі 1 569 687,4 тис.грн., з них по загальному фонду – 1 461 520,6 тис.грн., по спеціальному фонду – 108 166,8 тис.грн.
В загальному обсязі видатків враховано обсяг освітньої субвенції з державного бюджету в сумі 332 416,0 тис.грн. на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів.
Зазначені асигнування планується спрямувати для реалізації бюджетних програм в сфері освіти, а саме на:
- надання загальної середньої освіти загальноосвiтнiми школами-iнтернатами, загальноосвітніми санаторними школами-інтернатами – 102 269,9 тис.грн.;
- надання загальної середньої освіти спеціальними загальноосвітніми школами-інтернатами, школами та іншими навчальними закладами для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку – 273 784,7 тис.грн.;
- надання загальної середньої освіти загальноосвітніми спеціалізованими школами-інтернатами з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів для поглибленої підготовки дітей в галузі науки і мистецтв, фізичної культури і спорту, інших галузях, ліцеями з посиленою військово-фізичною підготовкою – 143 244,2 тис.грн.;
- надання позашкільної освіти позашкільними закладами освіти, заходи із позашкільної роботи з дітьми – 35 283,4 тис.грн.;
- підготовку кадрів професійно-технічними закладами та іншими закладами освіти – 251 566,3 тис.грн.;
- підготовку кадрів вищими навчальними закладами І-ІІ рівнів акредитації (коледжами, технікумами, училищами) – 631 856,9 тис.грн. (по Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації – 418 214,7 тис.грн., по Управлінню охорони здоров'я Харківської обласної державної адміністрації – 127 649,0 тис.грн., по Управлінню культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації – 85 993,2 тис.грн.);
- підготовку кадрів вищими навчальними закладами ІІІ-ІV рівнів акредитації (університетами, академіями, інститутами) – 102 778,8 тис.грн. ;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку кадрів закладами післядипломної освіти – 25 185,6 тис.грн. (по Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації – 19 181,7 тис.грн., по Управлінню охорони здоров'я Харківської обласної державної адміністрації – 3 904,4 тис.грн., по Управлінню культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації – 2 039,5 тис.грн., обласній державній адміністрації для забезпечення підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування – 60,0 тис.грн.);
- інші програми, заклади та заходи у сфері освіти (заходи програми «Новий освітній простір Харківщини» на 2014-2018 роки, обласна психолого-медико-педагогічна консультація, центр матеріально-технічного забезпечення закладів освіти області) – 3 717,6 тис.грн.
На обласному рівні функціонуватиме 99 бюджетних установ: 6 загальноосвітніх шкіл-інтернатів; 14 спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів; 7 загальноосвітніх шкіл-інтернатів з поглибленим вивченням окремих предметів; 8 позашкільних навчальних закладів (з них 4 оздоровчі табори); 22 професійно-технічні навчальні заклади, 37 вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації; Харківська гуманітарно-педагогічна академія; 2 заклади післядипломної освіти; обласна психолого-медико-педагогічна консультація; центр матеріально-технічного забезпечення закладів освіти області.
Головними розпорядниками коштів по видатках на освіту визначені:
- обласна державна адміністрація – 60,0 тис.грн. для забезпечення підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування в межах реалізації заходів обласної програми розвитку освіти «Новий освітній простір Харківщини» на 2014-2018 роки;
- Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації – 1 349 632,1 тис.грн. (по загальному фонду – 1 269 939,2 тис.грн., по спеціальному фонду – 79 692,9 тис.грн.);
- Управління охорони здоров'я Харківської обласної державної адміністрації – 131 821,5 тис.грн. (по загальному фонду – 107 141,8 тис.грн., спеціальному фонду – 24 679,7 тис.грн.) для фінансування бюджетної програми щодо підготовки медичних кадрів у 8 вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, видатки на підвищення кваліфікації працівників охорони здоров’я, а також на компенсацію 50% вартості проїзду у метрополітені м. Харкова студентів вищих навчальних закладів;
- Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації – 88 173,8 тис.грн. (по загальному фонду – 84 379,6 тис.грн., по спеціальному фонду – 3 794,2 тис.грн.) для фінансування бюджетної програми щодо підготовки кадрів у 4 вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, видатків на підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів, а також на компенсацію 50% вартості проїзду у метрополітені м. Харкова студентів вищих навчальних закладів.
Видатки на охорону здоров’я плануються в сумі 1 912 579,9 тис.грн., в тому числі по загальному фонду 1 896 060,3 тис.грн., по спеціальному фонду – 16 519,6 тис.грн.
В загальному обсязі видатків враховано обсяг медичної субвенції з державного бюджету в сумі 1 724 227,8 тис.грн., субвенції з державного бюджету на придбання медикаментів та виробів медичного призначення для забезпечення швидкої медичної допомоги в сумі 9 605,7 тис.грн., субвенції з державного бюджету на придбання витратних матеріалів для закладів охорони здоров’я та лікарських засобів для інгаляційної анестезії в сумі 1 320,7 тис.грн.
Зазначені асигнування планується спрямувати для реалізації бюджетних програм у сфері охорони здоров’я, а саме:
- багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню – 294 477,2 тис.грн.;
- спеціалізована стаціонарна медична допомога населенню – 850 465,3 тис.грн.;
- санаторно-курортна допомога населенню – 98 172,0 тис.грн.;
- медико-соціальний захист дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування – 78 707,4 тис.грн.;
- створення банків крові та її компонентів – 29 314,8 тис.грн.;
- екстрена та швидка медична допомога населенню – 346 684,7 тис.грн.;
- спеціалізована амбулаторно-поліклінічна допомога населенню – 91 664,4 тис.грн.;
- стоматологічна допомога населенню – 17 201,2 тис.грн.;
- інформаційно-методичне та просвітницьке забезпечення в галузі охорони здоров'я – 2 400,0 тис.грн.;
- проведення належної медико-соціальної експертизи (МСЕК) –17 772,7 тис.грн.;
- інші програми, заклади та заходи у сфері охорони здоров’я – 85 720,2 тис.грн.
На обласному рівні функціонуватиме 58 закладів охорони здоров’я, в тому числі: 3 лікарні обласного значення, 21 спеціалізована лікарня, комунальне неприбуткове підприємство «Обласний центр онкології», 11 спеціалізованих диспансерів, 4 будинки дитини, 6 санаторіїв для хворих на туберкульоз, 4 санаторії для дітей і підлітків, стоматологічна поліклініка, центр служби крові, Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, 5 інших установ медичної та санітарної допомоги (медико-соціальні експертні комісії, бюро судово-медичної експертизи, інформаційно-аналітичний центр медичної статистики, база спеціального медичного постачання, центр здоров’я).
Крім того, цільові видатки на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет плануються в сумі 45 351,0 тис.грн., які передаються у вигляді цільової субвенції місцевим бюджетам області на відшкодування вартості препаратів інсуліну та десмопресину під час забезпечення хворих на цукровий та нецукровий діабет – жителів відповідних адміністративно-територіальних одиниць через аптечні підприємства всіх форм власності.
Головним розпорядником видатків на охорону здоров’я визначено Управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації.
На соціальний захист та соціальне забезпечення плануються видатки в сумі 340 963,8 тис. грн, в тому числі по загальному фонду – 292 821,3 тис. грн та по спеціальному фонду – 48 142,5 тис. грн.
Зазначені асигнування планується спрямувати для реалізації бюджетних програм, а саме:
- пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 9 619,7 тис.грн.;
- видатки на поховання учасників бойових дій та інвалідів війни проводяться відповідно до Закону України «Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війни 1941-1945 років» – 3 000,0 тис.грн.;
- на забезпечення соціальними послугами стаціонарного догляду з наданням місця для проживання дітей з вадами фізичного та розумового розвитку та забезпечення соціальними послугами стаціонарного догляду з наданням місця для проживання, всебічної підтримки, захисту та безпеки осіб, які не можуть вести самостійний спосіб життя через похилий вік, фізичні та розумові вади, психічні захворювання або інші хвороби – 272 272,9 тис.грн.;
- на забезпечення обробки інформації з нарахування та виплати допомог і компенсацій – 15 179,1 тис.грн.;
- на компенсаційні виплати інвалідам на бензин, ремонт, технічне обслуговування автомобілів, мотоколясок і на транспортне обслуговування, встановлення телефонів інвалідам 1 і 2 групи – 1 134,4 тис.грн.;
- на реалізацію заходів комплексної Програми соціального захисту населення на 2016-2020 роки – 10 656,0 тис.грн.;
- на надання фінансової підтримки громадським організаціям інвалідів і ветеранів, діяльність яких має соціальну спрямованість – 200,0 тис.грн.
У системі соціального забезпечення населення функціонує 19 установ обласного підпорядкування, у тому числі: 3 дитячі будинки-інтернати, 4 геріатричних пансіонати, пансіонат ветеранів праці, 1 спеціальний будинок-інтернат, 9 психоневрологічних будинків-інтернатів, обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат.
Головним розпорядником коштів на соціальний захист та соціальне забезпечення визначено Департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації.
Видатки на соціальні програми у галузі сім’ї, жінок, молоді та дітей плануються в сумі 8 875,0 тис.грн.
Зазначені асигнування планується спрямувати для реалізації бюджетних програм у сфері молодіжної політики, а саме на:
- здійснення соціальної роботи з вразливими категоріями населення – 2 391,9 тис.грн.;
- реалізацію державної політики у молодіжній сфері – 3 513,6 тис.грн.;
- інші заклади та заходи – 2 969,5 тис.грн.
На обласному рівні функціонуватиме 5 бюджетних установ, а саме: центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центр молоді, центр матері та дитини, центр для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді, кризовий соціальний центр для жінок, а також планується проведення регіональних заходів.
Головними розпорядниками коштів по видатках на соціальні програми у галузі сім’ї, жінок, молоді та дітей визначені:
- Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації – 5 361,4 тис.грн.;
- Управління у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації – 3 513,6 тис.грн.
Видатки для реалізації бюджетної програми стосовно закладів і заходів з питань дітей та їх соціального захисту плануються в сумі 20 026,7 тис. грн.
На обласному рівні функціонуватиме 4 бюджетні установи, а саме: 3 центри соціально-психологічної реабілітації дітей та соціальний гуртожиток.
Головними розпорядниками коштів на утримання закладів, що надають соціальні послуги дітям, які опинились в складаних життєвих обставинах, визначені:
- Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації – 906,6 тис.грн.;
- Служба у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації – 19 120,1 тис.грн.
Видатки на культуру і мистецтво плануються в сумі 166 407,4 тис.грн., в т.ч. по загальному фонду – 165 019,0 тис.грн., по спеціальному фонду – 1 388,4 тис.грн.
Зазначені асигнування планується спрямувати для реалізації бюджетних програм в сфері культури і мистецтва, а саме:
- фінансова підтримка театрів – 61 176,0 тис.грн.;
- фінансова підтримка філармоній, ансамблів, концертних організацій – 34 266,7 тис.грн.;
- забезпечення діяльності бібліотек - 17 914,5 тис.грн.;
- забезпечення діяльності музеїв - 36 400,8 тис.грн.;
- забезпечення функціонування інших закладів і заходів в галузі культури і мистецтва - 16 649,4 тис.грн.
На обласному рівні функціонуватиме 12 бюджетних установ: 4 бібліотеки, 4 музеї, центр охорони культурної спадщини, організаційно-методичний центр туризму, організаційно-методичний центр культури і мистецтв, організаційно - методичний театрально – концертний центр, а також планується надавати фінансову підтримку 5-ти театрам, філармонії, молодіжному симфонічному оркестру «Слобожанський» та Великому Слобожанському ансамблю пісні і танцю.
Головними розпорядниками коштів по видатках на культуру і мистецтво визначені:
- Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації на суму асигнувань 163 169,9 тис.грн., в тому числі: по загальному фонду – 161 782,5 тис.грн., по спеціальному – 1 387,4 тис.грн.;
- Управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації (кошти на утримання комунального закладу «Обласна наукова медична бібліотека») – 3 237,5 тис.грн., в тому числі: по загальному фонду 3 236,5 тис.грн., по спеціальному фонду – 1,0 тис.грн.
Видатки на фізичну культуру і спорт плануються в сумі 146 147,3 тис.грн., в тому числі: по загальному фонду – 144 896,0 тис.грн., по спеціальному фонду – 1 251,3 тис.грн.
Зазначені асигнування планується спрямувати для реалізації бюджетних програм у сфері фізичної культури і спорту, а саме на:
- проведення спортивної роботи в регіоні – 42 940,2 тис.грн.;
- здійснення фізкультурно-спортивної та реабілітаційної роботи серед інвалідів – 7 152,1 тис.грн.;
- розвиток дитячо-юнацького та резервного спорту – 72 806,6 тис.грн.;
- підтримку і розвиток спортивної інфраструктури – 9 780,7 тис.грн.;
- підтримку фізкультурно-спортивного руху – 2 181,4 тис.грн.;
- інші заходи з розвитку фізичної культури та спорту – 11 286,3 тис.грн.
На обласному рівні функціонуватиме 7 бюджетних установ фізкультурно-спортивної спрямованості, в тому числі: центр фізичної культури і спорту інвалідів «Інваспорт», дитячо-юнацька спортивна школа інвалідів, 2 школи вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацька спортивна школа, Український східний центр олімпійської підготовки з зимових видів спорту, обласний центр «Спорт для всіх», а також планується надавати фінансову підтримку 15 дитячо-юнацьким спортивним школам фізкультурно-спортивних товариств, фізкультурно-спортивним товариствам ФСТ «Спартак», ФСТ «Динамо», ФСТ «Україна» та 2 спортивним спорудам.
Головний розпорядник коштів по видатках на фізичну культуру і спорт – Управління у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.
На фінансування установ ветеринарної медицини (забезпечення діяльності ветеринарних лікарень та ветеринарних лабораторій) плануються видатки в загальній сумі 119 840,6 тис. грн, з них по загальному фонду - 79 727,7 тис. грн та по спеціальному – 40 112,9 тис. грн.
Головним розпорядником коштів визначається Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації.
Видатки на реалізацію окремих обласних програм передбачаються в загальній сумі 76 508,1 тис. грн, в тому числі на:
- виконання заходів обласної програми розвитку освіти «Новий освітній простір Харківщини» на 2014-2018 роки в сумі 837,5 тис. грн., з них:
підвищення кваліфікації, перепідготовка кадрів закладами післядипломної освіти ІІІ і IV рівнів акредитації (академіями, інститутами, центрами підвищення кваліфікації) в сумі 60,0 тис. грн.;
заходи підрозділу 7. «Вища освіта і наука – регіональний розвиток» (обласні стипендії) – 297,0 тис. грн. (головний розпорядник коштів – Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації);
заходи підрозділу 9. «Соціальний захист» для забезпечення оплати 50% вартості проїзду студентами та учнями в метрополітені виходячи з 50 поїздок на місяць в сумі 480,5 тис. грн. (головні розпорядники коштів: Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації – 71,2 тис. грн.; Управління охорони здоров'я Харківської обласної державної адміністрації – 268,2 тис. грн.; Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації – 141,1 тис. грн.);
- виконання заходів соціальної Програми розвитку фізичної культури і спорту, молодіжних ініціатив та формування здорового способу життя у Харківській області на 2014-2018 роки (надання фінансової підтримки ) – 43 844,5 тис. грн. (головний розпорядник коштів – Управління у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації);
- виконання заходів Програми розвитку інформаційного простору Харківської області на 2016-2020 роки в сумі 1 129,0 тис. грн, за рахунок яких планується надання фінансової підтримки газеті «Слобідський край» - 431,2 тис. грн., обласній пошуково-видавничій науковій редакції «Книга Пам’яті України» – 182,0 тис. грн., редакційно-видавничій групі Харківського тому серії «Реабілітовані історією» – 195,0 тис. грн. та комунальному підприємству «Регіональний інформаційний центр» – 320,8 тис. грн. (головний розпорядник коштів - Управління масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації);
- виконання заходів Комплексної програми соціального захисту населення Харківської області на 2016-2020 роки – 11 856,0 тис.грн. (головний розпорядник коштів – Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації), з них 10 656,0 тис.грн. - надання адресної допомоги мешканцям Харківської області та інші виплати і допомоги, визначені заходами програми, 200,0 тис.грн. – надання фінансової підтримки громадським організаціям інвалідів і ветеранів, діяльність яких має соціальну спрямованість, та 1 000,0 тис.грн. - субвенція місцевим бюджетам області на проведення санаторно-курортного лікування інвалідів загального захворювання, інвалідів з дитинства, ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань», у санаторно-курортних закладах місцевої кліматичної зони;
- виконання заходів комплексної Програми «Розвиток місцевого самоврядування в Харківській області на 2017-2021 роки» – 1 397,8 тис. грн., з них членські внески до асоціацій органів місцевого самоврядування – 250,0 тис. грн. (головний розпорядник коштів - Харківська обласна рада);
- виконання заходів Програми економічного і соціального розвитку Харківської області на 2018 рік в сумі 14 130,3 тис. грн., в тому числі на:
забезпечення діяльності територіальної виборчої комісії – 199,3 тис. грн. (головний розпорядник коштів - Харківська обласна рада);
фінансову підтримку ОК ВЕП «Держпром» – 13 600,0 тис. грн. (головний розпорядник коштів - Харківська обласна рада);
презентаційні та виставкові заходи – 150,0 тис. грн. (головний розпорядник коштів - Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації);
на фінансову підтримку КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ОБЛАСНИЙ ЛОГІСТИЧНИЙ ЦЕНТР" - 181,0 тис. грн. (головний розпорядник коштів - Харківська обласна рада);
- в рамках Регіональної цільової Програми розвитку цивільного захисту в Харківської області на 2018-2020 роки плануються видатки на утримання Харківської обласної комунальної аварійно-рятувальної водолазної служби в сумі 1 779,3 тис. грн. (головний розпорядник коштів - Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації);
- на виконання заходів Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в Харківській області на 2016-2020 роки плануються видатки на забезпечення діяльності ХАРКІВСЬКОГО РЕГІОНАЛЬНОГО ФОНДУ ПІДТРИМКИ ПІДПРИЄМНИЦТВА в сумі 750,0 тис. грн. (головний розпорядник коштів - Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації);
- на виконання заходів Програми сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2017-2021 роки плануються видатки в сумі 783,7 тис. грн (головний розпорядник коштів - Харківська обласна рада).
Резервний фонд передбачається в сумі 128 300,0 тис.грн., відповідно до ст.24 Бюджетного кодексу України в межах 1 % обсягу видатків загального фонду.
Базова дотація з державного бюджету передбачається в сумі 8 385,9 тис.грн.
За рахунок трансфертів з державного бюджету, які мають цільове спрямування, в обласному бюджеті передбачаються видатки, з них:
- освітня субвенція у сумі 332 416,0 тис. грн спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів (головний розпорядник коштів - Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації).
– медична субвенція у сумі 1 769 578,8 тис.грн., з яких 1 724 227,8 тис.грн. спрямовується на поточне утримання закладів охорони здоров’я і 45 351,0 тис.грн. – на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет у вигляді цільової субвенції районним бюджетам, бюджетам міст обласного значення та бюджетам об’єднаних територіальних громад (головний розпорядник коштів – Управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації);
– субвенція на придбання медикаментів та виробів медичного призначення для забезпечення швидкої медичної допомоги в сумі 9 605,7 тис.грн. (головний розпорядник коштів – Управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації);
– субвенція на придбання витратних матеріалів для закладів охорони здоров’я та лікарських засобів для інгаляційної анестезії в сумі 1 320,7 тис.грн. (головний розпорядник коштів – Управління охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації);
– субвенція на відшкодування вартості лікарських засобів на лікування окремих захворювань в сумі 69 610,2 тис.грн., в тому числі 48 826,1 тис.грн. розподіляється між бюджетами районів, міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад, 20 784,1 тис.грн. будуть розподілятись після уточнення Кабінетом Міністрів України переліку лікарських засобів, які потрібні для забезпечення лікування хворих;
- субвенція на виплату допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу в сумі 3 202 070,1 тис.грн. на реалізацію Законів України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям – інвалідам», «Про внесення змін деяких законодавчих актів України щодо призначення тимчасової державної допомоги», що розподіляється між бюджетами районів і міст обласного значення;
- субвенція на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом "гроші ходять за дитиною", оплату послуг із здійснення патронату над дитиною та виплату соціальної допомоги на утримання дитини в сім'ї патронатного вихователя в сумі 79 483,0 тис. грн. на реалізацію Закону України від 13.01.2005 № 2342 «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», що розподіляється між бюджетами районів і міст обласного значення;
- субвенція на надання житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком, вивезення побутового сміття та рідких нечистот в сумі 3 972 296,0 тис. грн, що розподіляється між бюджетами районів і міст обласного значення;
- субвенція на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу в сумі 75 424,2 тис. грн, що розподіляється між бюджетами районів і міст обласного значення.
- додаткова дотація на здійснення переданих видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я запланована в сумі 915 819,0 тис.грн., з яких 388 693,1 тис.грн. спрямовується на фінансування обласних закладів, 527 125,9 тис.грн. передається бюджетам районів, міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад.
Розподіл коштів трансфертів, що передаються місцевим бюджетам області, затверджується в додатку № 4 до рішення сесії.
Водночас, кошти окремих субвенцій з державного бюджету в загальній сумі 775 540,3 тис.грн. залишаються нерозподіленими, а саме:
- на придбання ангіографічного обладнання в сумі 11 538,0 тис. грн. у зв’язку з відсутністю порядку використання коштів на 2018 рік, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
- на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа в сумі 21 851,2 тис.грн. у зв’язку з відсутністю порядку використання коштів на 2018 рік, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
- на відшкодування вартості лікарських засобів на лікування окремих захворювань в сумі 20 784,1 тис.грн. будуть розподілятись після уточнення Кабінетом Міністрів України переліку лікарських засобів, які потрібні для забезпечення лікування хворих;
- на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах в сумі 721 367,0 тис. грн. у зв’язку з відсутністю порядку використання коштів, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, загальний обсяг обласного бюджету з врахуванням міжбюджетних трансфертів з Державного бюджету України за доходами та видатками складе – 13 847 283,9 тис.грн., в тому числі: по загальному фонду –12 837 379,5 тис.грн., по спеціальному фонду – 1 009 904,4 тис.грн.
Відповідно до вимог Бюджетного кодексу України у двотижневий строк з дня офіційного опублікування Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» обласною радою приводяться обсяги міжбюджетних трансфертів з державного бюджету обласному бюджету у відповідність до показників, затверджених зазначеним Законом.
Директор Департаменту
фінансів Харківської ОДА С.І. Овсянніков