ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням обласної ради
від 29 листопада 2007 року № 480-V (480-5-рр)
(XХI сесія V скликання)
ОБЛАСНА ПРОГРАМА
будівництва та розвитку Харківського метрополітену
на 2007 – 2012 роки
1. Вступ
Обласна Програма будівництва та розвитку Харківського метрополітену на 2007–2012 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до ст.43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (280/97-ВР), з урахуванням “Державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2006–2010 роки”, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2006 року № 257 (257-2006-п).
2. Загальні положення
Програма спрямована на покращення транспортного обслуговування населення у м. Харкові за рахунок прискорення будівництва метрополітену.
Харківський метрополітен – сучасне за призначенням та технічним оснащенням транспортне підприємство. Метрополітен діє з 1975 року.
До складу підприємства входять три самостійних лінії, експлуатаційна довжина яких складає 35,59 км, 28 станцій.
Щодобовий обсяг перевезень становить понад 800 тис. пасажирів, що складає – 45,4 % від загального обсягу перевезень у м. Харкові.
Забезпечення належного рівня транспортного обслуговування населення м. Харкова ускладнилось у зв’язку із значним збільшенням в останні роки кількості автотранспортних засобів і відсутністю можливості реконструкції вуличної мережі центральної частини для покращення її пропускної спроможності.
Згідно з проведеними дослідженнями, покращення перевезень населення у м. Харкові можливе, в основному, завдяки будівництву нових ліній метрополітену.
Незважаючи на те, що вартість будівництва Харківського метрополітену одна із найнижчих в Україні, темпи його значно відстають від запланованих. Будівництво Олексіївської лінії метро відстає на 10 років, через відсутність коштів не здійснюється будівництво станцій: “Проспект Перемоги”, “Державінська”, “Одеська”. Не розпочато проектування перспективних напрямків на Рогань, Північну Салтівку, Залютіне.
3. Мета та основні завдання Програми
Метою Програми є поліпшення транспортного обслуговування населення у м. Харкові за рахунок прискорення будівництва метрополітену.
Основними завданнями Програми є сприяння:
- розвитку мережі метрополітену у м. Харкові до 2012 року на 9,88 км з 6-ма новими станціями;
- виконанню комплексу робіт із капітального будівництва об’єктів метрополітену, супутніх об’єктів інженерної інфраструктури;
- проведенню досліджень та підготовці техніко–економічного обґрунтування розширення мережі метрополітену у м. Харкові на період до 2025 року.
4. Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми протягом 2007–2012 років передбачається здійснювати за рахунок коштів обласного бюджету відповідно до його реальних можливостей.
В межах річного фінансування передбачається перерозподіляти кошти на об’єкти будівництва, що потребують першочергових капітальних вкладень.
Програма передбачає індексацію вартісних показників будівництва згідно з коефіцієнтами інфляції конкретного періоду.
Головним розпорядником коштів обласного бюджету на виконання заходів Програми є обласна державна адміністрація.
Прогнозні показники фінансування заходів Програми протягом 2007–2012 років наведено у додатку.
5. Заходи обласної Програми будівництва та розвитку Харківського метрополітену на 2007 – 2012 роки
№ п/п |
Найменування заходу |
Відповідальні за виконання |
Термін вико-нання |
1 |
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “23 Серпня” – “Олексіївська”, довжиною 2,5 км, з однією станцією
|
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності |
2008 рік |
2 |
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “Олексіївська” – “Проспект Перемоги”, довжиною 0,61 км, з однією станцією
|
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності
|
2009 рік |
3 |
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “Метробудівників ім. Ващенка” – “Одеська”, довжиною 3,47 км, з двома станціями
|
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності |
2010 рік |
4 |
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “Одеська” – “Аеропорт”, довжиною 3,3 км, з двома станціями
|
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності |
2012 рік |
5 |
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “Історичний музей” – “Площа Урицького”, довжиною 2,1 км, з однією станцією
|
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності |
на протязі 2010-2012 років |
6 |
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “Героїв праці” – “Дружби народів”, довжиною 1,7 км, з однією станцією
|
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності |
на протязі 2010-2012 років |
7 |
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію електродепо “Олексіївське” із з’єднувальною гілкою на 100 вагонів
|
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності |
2009 рік |
6. Очікувана ефективність від реалізації Програми
Виконання Програми дасть можливість:
у соціальній сфері:
- забезпечити розвиток існуючої мережі підземних шляхів сполучення у м. Харкові, значно підвищити рівень задоволення потреб населення у якісних перевезеннях;
в економічній сфері:
- збільшити пасажироперевезення;
- створити нові робочі місця;
в екологічній сфері:
- зменшити транспортне навантаження на вуличну мережу, поліпшити стан навколишнього природного середовища в місті.
7. Контроль за реалізацією Програми
Головним виконавцем та координатором заходів Програми є обласна державна адміністрація, яка:
● контролює хід реалізації заходів Програми і розглядає матеріали звіту у визначений термін на засіданнях колегії, аналізує надану виконавцями інформацію;
● забезпечує використання бюджетних коштів за призначенням, сприяє залученню інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України;
● вносить пропозиції щодо змін або подовження терміну виконання Програми, вирішує проблемні питання, що виникають у процесі її реалізації.
ПАСПОРТ
обласної Програми будівництва та розвитку Харківського метрополітену на 2007 – 2012 роки
(назва програми)
1. Ініціатор розроблення програми: депутат Харківської обласної ради – Пилипчук Михайло Дмитрович.
2. Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади про розроблення програми – дана обласна Програма будівництва та розвитку Харківського метрополітену на 2007 – 2012 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до ст. 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (280/97-ВР), з урахуванням “Державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітену на 2006 – 2010 роки”, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2006 року № 257 (257-2006-п).
3. Розробник Програми - депутат Харківської обласної ради – Пилипчук Михайло Дмитрович.
4. Співрозробник програми - Обласна державна адміністрація.
5. Відповідальний виконавець заходів Програми – Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності.
6. Учасники програми - Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності, Державне підприємство “Харківський метрополітен”.
7. Термін реалізації програми – 2007–2012 роки.
8. Фінансування Програми - за рахунок обласного бюджету.
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, становить 314,6 млн. грн.