П О Я С Н Ю В А Л Ь Н А З А П И С К А
до проекту рішення обласної ради
«Про затвердження регіональної Програми забезпечення публічної безпеки і порядку, протидії злочинності на території Харківської області на період 2018-2019 років»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Підставою для створення регіональної комплексної Програми забезпечення публічної безпеки і порядку, протидії злочинності на території Харківської області на період 2018 – 2019 років (далі – Програма) є забезпечення публічної безпеки і порядку, охорона прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави, протидія злочинності, підвищення рівня безпеки дорожнього руху на території Харківської області.
2. Ціль і завдання прийняття акта
Ціль прийняття акта – удосконалення системи превенції правопорушень, координація дій на цьому напрямку органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, територіальних правоохоронних та контролюючих органів, громадських інститутів та населення з метою захисту конституційних прав і свобод громадян, дітей, інших мало захищених верств населення, забезпечення публічної безпеки та порядку у громадських місцях, підвищення рівня безпеки дорожнього руху, зниження тиску злочинного середовища на громадян, підприємців, недопущення загострення криміногенної ситуації в області, створення умов для продуктивного та ефективного розвитку економічного, промислового, культурного, науково-технічного потенціалу Харківщини.
Завданнями Програми є вжиття додаткових заходів спрямованих на:
– безперервний моніторинг криміногенної ситуації в області, в т.ч. за рахунок соціологічних технологій та забезпечення своєчасного реагування на негативні зміни;
– аналіз соціальних та економічних проблем, інших чинників, що впливають на криміногенну ситуацію, визначення заходів щодо мінімізації їх негативних наслідків;
– вивчення міжнародного досвіду превенції правопорушень, протидії злочинності та впровадження його у практичну діяльність правоохоронних органів;
– удосконалення взаємодії органів державної влади, місцевого самоврядування та правоохоронних органів з питань забезпечення публічної безпеки та порядку, превенції правопорушень;
– удосконалення науково-методичного, матеріально-технічного та інформаційного забезпечення правоохоронних та інших органів, що беруть участь у забезпеченні публічної безпеки та порядку;
– залучення до організації системи забезпечення публічної безпеки та публічного порядку науковців, представників громадських інститутів, підтримання ініціативи громадян з цих питань;
– проведення профілактичної роботи з керівниками громадських об’єднань з метою попередження радикальних та екстремістських проявів, усунення причин і умов, що сприяють екстремізму, роз’яснення руйнівних та негативних наслідків цих проявів;
– системна реалізація заходів, спрямованих на вилучення зброї, боєприпасів, вибухових речовин, що перебувають у незаконному обігу;
– протидія незаконному обігу наркотичних, психотропних, сильнодіючих речовин, їх аналогів та прекурсорів;
– моніторинг міграційних потоків, удосконалення системи контролю цих процесів з метою зниження рівня нелегальної міграції;
– здійснення заходів поліцейського піклування, запобігання насильству в сім’ї, превенція правопорушень на побутовому ґрунті, на ґрунті зловживання алкогольними напоями;
– запровадження системних заходів захисту дітей від протиправних посягань, ювенальної превенції, попередження втягнення підлітків у протиправну діяльність, попередження бездоглядності, безпритульності, жебракування серед дітей;
– здійснення посиленого контролю за ситуацією у публічних місцях, передусім при проведення заходів за участю значної кількості громадян;
– запобігання правопорушенням, що вчиняються з використанням телекомунікаційних мереж та мережі Інтернет;
– системна реалізація заходів щодо патріотичного, культурного, морального, духовного, спортивного виховання громадян, передусім дітей, підлітків та молоді, залучення до процесів виховання представників громадськості та правоохоронців;
– підвищення рівня залучення громадськості до практичних заходів із забезпечення публічної безпеки і порядку в області;
– запровадження системних заходів, дій щодо підвищення правової культури населення, рівня обізнаності щодо заходів особистої безпеки та запобігання правопорушенням;
– запровадження комплексних заходів, спрямованих на формування довіри населення до органів державної влади, правоохоронних органів, у тому числі з питань побудови правового суспільства та розбудови Харківщини як безпечного місця для життя людей.
3. Правові аспекти
У даній сфері правового регулювання діє Конституція України, Закон України «Про національну поліцію», Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про місцеві державні адміністрації» та інші нормативно-правові акти України.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Головним розпорядником коштів за Програмою є Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації.
Загальні обсяги фінансування заходів Програми складають 26 млн. 480 тис.грн.
Контроль за ходом виконання Програми здійснює Харківська обласна рада.
Програма буде здійснюватись у два етапи: I етап – 2018 рік, II етап – 2019 рік.
Фінансування заходів, передбачених Програмою буде здійснюватися за рахунок коштів обласного бюджету виходячи з його реальних можливостей та інших джерел не заборонених законодавством.
5. Громадське обговорення
Реалізація даного проекту рішення не потребує громадського обговорення.
6. Прогноз результатів
У результаті виконання Програми очікується:
– стабілізувати криміногенну ситуацію в регіоні шляхом мінімізації загроз публічній безпеці і порядку;
– підвищити рівень вуличної безпеки; зниження долі тяжких та особливо тяжких злочинів у публічних місцях та на вулицях; зменшити кількість аварій на автошляхах;
– знизити рівень посадових злочинів серед службових осіб органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, працівників правоохоронних, державних контролюючих органів, органів, наділених дозвільними та владними повноваженнями, у тому числі зловживань при використанні бюджетних коштів та земельних ресурсів;
– зменшити кількість злочинів на побутовому ґрунті, у стані алкогольного сп’яніння, а також рецидивної злочинності;
– знизити рівень злочинів, пов’язаних із незаконним обігом наркотиків, зброї, боєприпасів, вибухових речовин;
– зменшити кількість порушень правил реалізації алкогольної, тютюнової, лікеро-горілчаної продукції, спирту; правопорушень у сфері моралі;
– знизити рівень дитячої злочинності; формувати у дитячому та молодіжному середовищі негативне сприйняття протиправної поведінки та вчинення правопорушень;
– зменшити питому вагу протиправних діянь, вчинених на ґрунті екстремізму, расизму, ксенофобії та радикальних поглядів;
– посилити перепускний режим на кордоні Харківської області. Не допустити порушення правил в’їзду - виїзду і перебування в Україні біженців, іноземців та осіб без громадянства. Запобігати проникненню на територію області представників незаконних воєнізованих формувань;
– підвищити захищеність та безпеку державних установ;
– забезпечити цивільну безпеку об’єктів інфраструктури регіону;
– підвищити рівень готовності населення регіону до протидії виникненню надзвичайних ситуацій;
– знизити кількість випадків розпалювання міжнаціональної, міжрелігійної ворожнечі, дестабілізації соціально-політичної обстановки на території області;
– удосконалити науково-методичне, матеріально-технічне та інформаційне забезпечення правоохоронних та інших органів, що беруть участь у забезпеченні публічної безпеки та порядку;
– залучити до організації системи забезпечення публічної безпеки та публічного порядку науковців, представників громадських інститутів, підтримати ініціативи громадян з цих питань;
– підвищити рівень залучення громадськості до практичних заходів із забезпечення публічної безпеки і порядку в області;
– запровадити системні заходи щодо підвищення правової культури населення, рівня обізнаності щодо заходів особистої безпеки та запобігання правопорушенням.
Директор Департаменту оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації О.М. Максимов
|