ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту рішення Харківської обласної ради

«Положення про застосування системи електронних закупівель, при здійсненні допорогових закупівель, у Харківській області»

 

1.      Обґрунтування необхідності прийняття рішення

З метою виконання міжнародних зобов’язань України, зокрема, викладених в статті 153 глави 8 «Державні закупівлі» розділу IV Угоди про асоціацію між Україною, з однією сторони, Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, у частині імплементації Директив 2014/24/ЄС і 2014/25/ЄС, а також на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Коаліційної угоди та Указу Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна—2020», Верховною Радою України в Законі України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року були установленні сучасні правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

На сьогодні зазначений Закон введений в дію для всіх замовників, в тому числі для органів місцевого самоврядування (з 1 серпня 2016 року).

Так, ще 30 жовтня 2015 року Харківською обласною державною адміністрацією було видано розпорядження № 518 «Про участь у пілотному проекті щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів», яким було запроваджено пілотний проект, відповідно до якого розпорядники коштів місцевого бюджету Харківської області мали здійснювати закупівлі через систему електронних закупівель. Наведене розпорядження втратило чинність відповідно до розпорядження № 446 від 12.10.2016            року.

Протягом терміну дії Закону України «Про публічні закупівлі» рішення про застосування системи електронних закупівель, при здійсненні допорогових закупівель, товарів і послуг за бюджетні кошти у Харківскій обласній раді не приймались. Таким чином, наразі, в Харківській області відсутнє нормативно-правове регулювання питань здійснення допорогових закупівель та використання електронної системи закупівель, на відміну від інших областей України, де відповідні нормативно-правові акти були ухвалені та діють на постійній основі. На цьому наголошувалось зокрема і Громадською організацією «Харківський антикорупційний центр».

За час реалізації пілотного проекту та подальшої експлуатації система електронних закупівель довела свою ефективність. Так, економія коштів при допорогових закупівлях, здійснених через систему електронних закупівель ProZorro складає до 15%.

З огляду на зазначене, необхідно нормативно закріпити використання електронної системи публічних закупівель ProZorro на рівні Харківської області при здійснені допорогових публічних закупівель розпорядниками бюджетних коштів на постійній основі.

У зв’язку із всім вищезазначеним, розроблено відповідний проект рішення Харківської обласної ради.

 

2.      Мета прийняття рішення

Метою прийняття проекту рішення є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, а також нормативного закріплення використання електронної системи публічних закупівель бюджету на рівні Харківської області при здійсненні допорогових публічних закупівель розпорядниками бюджетних коштів на постійній основі.

 

3.      Загальна характеристика та основні положення проекту рішення

Проект рішення складається з 5 пунктів, якими передбачено затвердження Положення про застосування системи електронних закупівель при здійсненні допорогових закупівель товарів, робіт і послуг у Харківській області, а саме:

1.      Установити, що керівнику виконавчого апарату обласної ради, керівникам підприємств, установ, закладів та організацій усіх форм власності, які підпорядковуються, або створені Харківською обласною радою здійснювати закупівлі товарів, робіт та послуг, у разі якщо вартість таких товарів, робіт та послуг складає не менше, ніж п’ятдесят тисяч гривень, та не перевищує межі, встановлені ч.І ст. 2 закону України “Про публічні закупівлі” через електронну система публічних закупівель ProZorro.

2.      Установити пункотом 2.2 Положення перелік товарів, робіт і послуг, які можуть закуповуватись без використання електронної системи публічних закупівель ProZorro.

3.      Установити пунктом 2.2 Положення, що замовники мають самостійно визначати процедури закупівель товарів, робіт і послуг, зазначених у переліку у разі здійснення закупівель без використання електронної системи публічних закупівель ProZorro.

4.      Встановити обов’язковість оприлюднення звіту про укладені договори у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, зазначених у переліку без використання електронної системи публічних закупівель ProZorro.

5.      Установити, що закупівлі товарів, робіт і послуг, попередню закупівлю яких було двічі відмінено через відсутність достатньої кількості учасників закупівлі, здійснюється замовниками із застосовуванням переговорної процедури закупівлі.

6.      Встановити обов’язковість надання замовниками обґрунтованих відповідей на відгуки, які надходять на їхню адресу на порталі https://prozorro.gov.ua/.

7.      Покладення контролю за виконанням цього рішення на постійну комісію Харківської обласної ради з питань бюджету.

 

4.      Правові аспекти

Проект рішення підготовлено відповідно до Конституції України, Господарського кодексу України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 166 «Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків», наказу ДП «ЗОВНІШТОРГВИДАВ УКРАЇНИ» від 13.04.2016 № 35 «Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель», Європейської хартії місцевого самоврядування та з урахуванням розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації № 305 від 24.05.2018 року «Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг з використанням електронної системи закупівель у 2018 році».

 

5.      Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття даного проекту рішення не потребує фінансових витрат, натомість дозволить досягти економії бюджетних коштів у середньому на рівні 20% обсягу коштів, визначених для закупівлі товарів, робіт та послуг.

 

6.      Прогноз результатів

Прийняття даного проекту рішення дозволить забезпечити ефективне та прозоре здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, а також запобігатиме проявам корупції у цій сфері та стимулюватиме розвиток добросовісної конкуренції.

 

7.      Суб'єкт подання та доповідач

Суб’єктом подання проекту рішення є депутат Харківської обласної ради Булах Дмитро Андрійович.

Доповідачем по даному проекту рішення є депутат є депутат Харківської обласної ради Булах Дмитро Андрійович.