Пояснювальна записка

до проекту рішення Харківської обласної ради

«Про затвердження Соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту, молодіжних ініціатив та формування здорового способу життя у Харківській області на 2019-2023 роки».

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення

Аналіз рівня охоплення населення області фізичною культурою і спортом засвідчує, що населення області у декілька разів поступаються за цим показником провідним країнам світу.

За даними статистичного звіту за 2018 рік лише 13% наших співгромадян залучено до занять фізичною культурою і спортом.

Відповідно до результатів аналізу, під керівництвом тренера або інструктора у спортивних клубах, фітнес-центрах із сплатою наданих послуг займається лише 2% населення. Лише кожен п’ятдесятий мешканець області бере участь у спортивних заходах. Гіподинамія характерна для більшості людей працездатного та похилого віку. Лише кожна десята дитина у віці 6-18 років займається у системі дитячо-юнацьких спортивних закладів.

В останні три роки спостерігається тенденція до зниження середнього рівня життя чоловіків та жінок в Україні, який у нас нині на 10-13 років менше ніж у США, Японії, Франції та інших економічно розвинених країнах.

 

2. Мета і завдання прийняття рішення

Метою Програми є визначення провідної ролі фізичної культури і спорту, які важливого фактору здорового способу життя, профілактики захворювань, формування гуманістичних цінностей, створення умов для всебічного гармонійного розвитку людини, сприяння досягненню фізичної та духовної досконалості людини, виявлення резервних можливостей організму, формування патріотичних почуттів у громадян та позитивного іміджу України, Харківської області у світовому співтоваристві.

 

3. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання.

Розробка Програми здійснена відповідно до Закону України «Про фізичну культуру і спорт», Указу Президента України «Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності  в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здоров’я нації», постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2015 року №1045 «Про затвердження Порядку проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України», постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2017 року №115 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року».

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Обсяг фінансування Програми визначається щороку виходячи з конкретних завдань та реальних можливостей бюджету у відповідному періоді..

 

5. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення

Виконання завдань Програми дасть можливість:

1.                  Збільшення до 15% кількості населення, що залучені до занять всіма видами фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи;

2.                  Збільшення до 40% учнівської та студентської молоді, що охоплена фізкультурно-оздоровчою роботою;

3.                  Створення в усіх містах обласного значення, районах м.Харкова, районах і об’єднаних територіальних громад центрів фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх»;

4.                  Підвищення відповідальності керівників навчальних закладів за створення умов для забезпечення належного рівня рухової активності шляхом введення у загальноосвітні, професійно-технічні заклади 3 години фізкультури на тиждень, 4 години на тиждень у вищих навчальних закладах. Довести кількість учнів, студентів, що відвідують 3-4 години фізкультури на тиждень до 90%;

5.                  Проведення обласної, районних, міських Спартакіад серед допризовної молоді, розширення мережі гуртків, спортивних секцій з військово-технічних, прикладних видів спорту, проведення заходів з військово-прикладних видів спорту серед працівників правоохоронних органів, військовослужбовців позитивно вплине на підвищення рівня фізичної та професійної підготовки;

6.                  Фізкультурно-оздоровча, реабілітаційна та спортивна діяльність серед інвалідів сприятимуть забезпеченню конституційних прав громадян України, який має певну ступінь втрати здоров’я, на заняття фізичною культурою і спортом, досягнення вищих спортивних результатів та відповідну їх оцінку суспільством. Подальше зміцнення здоров’я, реабілітація втрачених функцій організму на принципах здорового способу життя, їх інтеграція у суспільство, посилення впливу фізичної культури і спорту на підвищення їх працездатності;

7.                  Удосконалення системи підготовки збірних команд області, спортивного резерву, підвищення якості функціонування дитячо-юнацьких спортивних шкіл, шкіл вищої спортивної майстерності, навчальних закладів спортивного профілю, науково-методичного та медичного забезпечення функціонування відповідних структур, сприяння якісній підготовці спортивного резерву, забезпечення на рівні сучасних вимог підготовку та участь членів національної збірної команди від Харківської області в Оліміпійських, Паралімпійських, Дефлімпійських іграх, Всесвітніх іграх з неолімпійських видів спорту, юнацьких Олміпійських та Єропейських іграх, Всесвітніх іграх з єдиноборств, Всесвітній шаховій Олімпіаді, Всесвітніх інтелектуальних іграх, Європейських та Всесвітніх іграх ветеранів спорту;

8.                  Забезпечення максимальної реалізації здібностей обдарованих осіб у спорті вищих досягнень, формування у громадян почуття гордості за свою область, країну, підвищення авторитету України у світовому спортивному русі;

9.                  Визначення та задоволення регіональних потреб у кваліфікованих кадрах, підготовка нового покоління спеціалістів, підвищення їх професіоналізму на всіх рівнях діяльності;

10.              Розбудова спортивної інфраструктури, у тому числі шляхом будівництва, модернізації, реконструкції спортивних споруд із залученням коштів місцевих бюджетів усіх рівнів та залученням інвесторів;

11.              Збільшення кількості загальнодоступних заходів для активного відпочинку за місцем проживання громадян, облаштування безпечних маршрутів для пішохідного, велосипедного, водного туризму, створення мережі літніх шкіл плавання на відкритих водоймах;

12.              Забезпечення ефективної моделі фінансування потреб сфери фізичної культури і спорту в умовах децентралізації влади. Збільшення до 3-4% від видаткових частини обсягу фінансування регіону на розвиток фізичної культури і спорту;

13.              Збільшення щорічно на один відсоток кількості громадян, які мають достатній рівень оздоровчої рухової активності, ведуть здоровий спосіб життя.

 

7. Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Громадська антикорупційна експертиза не проводилася.

 

 

 

Начальник Управління у справах молоді

та спорту Харківської обласної

державної адміністрації                                                                  В. КИРИЛЕНКО