Пояснювальна записка

Харківського обласного управління лісового та мисливського господарства

до проекту рішення

 Харківської обласної ради

«Про погодження Лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2018 рік»

 

 

1. Обгрунтування необхідності прийняття розпорядження.

 

Спеціальне використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів проводиться на основі лімітів, затверджених органом виконавчої влади, та дозволів (лісових квитків), виданих постійними лісокористувачами, у відповідності до Порядку спеціального використання лісових ресурсів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 № 761. Заготівля  другорядних лісових матеріалів проводиться у відповідності до Порядку заготівлі другорядних лісових матеріалів та здійсненні побічних лісових користувань в лісах України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.1996 № 449.

Відповідно до постанови  Кабінету Міністрів України від 23.05.2007   № 761 лісовий квиток видається щороку на підставі лімітів використання лісових ресурсів під час заготівлі другорядних лісових матеріалів та здійсненні побічних лісових користувань. Для видачі лісового квитка підприємства подають заявку на використання лісових ресурсів.

Харківським обласним управлінням лісового та мисливського господарства  направлено постійним лісокористувачам  лист  від 29.01.2018   №02-22/122 з інформацією про необхідність надання заявок на отримання лімітів на заготівлю другорядних лісових матеріалів.

На основі поданих підпорядкованими державними підприємствами лісового господарствами області листів, а також листів Державного підприємства "Харківська лісова науково-дослідна станція" (від 24.05.2018 №121/02) та Державного підприємства "Скрипаївське навчально-дослідне лісове господарство" (від 31.05.2017 №60), було складено додаток до зазначеного проекту розпорядження голови обласної державної адміністрації із найменуваннями та обсягами відповідних видів другорядних лісових матеріалів на території області на поточний рік.

Заготівля деревної зелені (цілих дерев для ритуальних та інших потреб і гілок з дерев) буде здійснюватися для задоволення потреб населення у новорічних ялинках, новорічних святкових букетах із гілок хвойних дерев, приготування корму тваринам, а також придбанні цілих дерев для садіння на землях інших категорій.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

 

Метою впровадження підготовленого проекту розпорядження є  забезпечення раціонального та невиснажливого використання лісових ресурсів, а також відтворення відновлювальних властивостей лісів шляхом встановлення лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів.

 

3. Правові аспекти

 

В даній сфері правового регулювання діють такі законодавчі акти: Лісовий кодекс України, постанова   Кабінету  Міністрів  України  від  23.05.2007 № 761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів» та  постанова  Кабінету Міністрів України від 23.04.1996 № 449 «Про затвердження Порядку заготівлі другорядних лісових матеріалів.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

 

Виконання поданого на розгляд проекту розпорядження не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

Вигоди та витрати органів державної влади, місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та населення, на які даний проект розпорядження має вплив, наведені нижче.

 

Сфера впливу

(інтереси громадян, суб’єктів господарювання

та держави)

Вигоди

Витрати

1

2

3

Органи державної

влади та місцевого

самоврядування

Забезпечить раціональне та невиснажливе використання лісових ресурсів.

Бюджети органів місцевого самоврядування можуть отримати від впровадження нормативної плати, додатково, за заготівлю другорядних лісових матеріалів близько 33,0 тис. грн.

Витрат на прийняття даного регуляторного акта немає

 

5. Позиція заінтересованих органів

 

Проект розпорядження підлягає погодження  з:

- Харківським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, відповідно до частини 4 статті 20 Закону України «Про Антимонопольний комітет України».

 

           Ліміти використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів необхідно погодити з:

 

-  Харківською обласною  радою, відповідно до пункту 5 статті 30 Лісового кодексу України;

- районними радами, відповідно до пункту 5 статті 30 Лісового кодексу України.

 

Розпорядження підлягає погодженню з:

 

-  Міністерством екології та природних ресурсів України, відповідно до частини третьої статті 72 Лісового кодексу України та згідно з підпунктом 5 пункту 5 Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України  від 13.04.2011 №452/2011;

-  Державним агентством лісових ресурсів України, відповідно до Положення про Державне агентство лісових ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 №458/2011.

 

 

6. Регіональний аспект

 

Даний проект розпорядження не впливає  на регіональний розвиток.

 

7.      Громадське обговорення

 

Проект розпорядження голови обласної державної адміністрації  буде оприлюднено на офіційному веб-сайті Харківської обласної державної адміністрації.

 

8. Прогноз результатів

 

Впровадження проекту рішення дасть можливість Харківській  обласній державній адміністрації затвердити Ліміти на спеціальне використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2018 рік.

 

 

 

Начальник  управління                                                       О. ЗІНЧЕНКО