Пояснювальна записка
до проекту рішення обласної ради
«Про внесення змін до комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016 – 2020 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 17 грудня 2015 року № 15-VII (зі змінами)»
Проект рішення вноситься за ініціативою обласної державної адміністрації з метою удосконалення заходів комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016-2020 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 17 грудня 2015 року № 15-VІІ (зі змінами) (далі - комплексна Програма).
1. Комплексною Програмою у 2019 році передбачено фінансування заходів із надання одноразової матеріальної допомоги до Дня Перемоги особам з інвалідністю внаслідок війни та учасникам бойових дій, які безпосередньо брали участь у Другій світовій війні 1939 – 1945 років, у сумі 2 000,0 тис. грн. За уточненою потребою, у зв'язку із зменшенням кількості отримувчів матеріальної допомоги, необхідно зменшити витрати обласного бюджету на 900,0 тис. грн., тобто до 1 100, 0 тис. грн.
2. У поточному році за рахунок коштів державного бюджету збільшено фінансування на забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи громадян, віднесених до 1 категорії, що дає змогу оздоровити 64% бажаючих. Тому виникає необхідність зменшити витрати обласного бюджету, які передбачені комплексною Програмою на 2019 рік на ці цілі, з 4 000,0 тис. грн. до 2 883,5 тис. грн.
3. Комплексною Програмою у 2019 році передбачено фінансування заходів із забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи громадян, віднесених до 2 категорії, та потерпілих дітей у супроводі одного з батьків у сумі 2 200,0 тис. грн. Разом з тим, за уточненою потребою, зазначеної суми не достатньо для стовідсоткового оздоровлення даної категорії осіб. Виникла необхідність збільшення суми видатків на 315,1 тис. грн. до 2 515,1 тис. грн.
4. Відповідно до Положення про Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 18 вересня 2018 року за № 527, Департамент організовує та координує в межах повноважень проведення заходів, спрямованих на організацію оздоровлення та відпочинок дітей у державному підприємстві України «Міжнародний дитячий центр «Артек» і державному підприємстві «Український дитячий центр «Молода гвардія».
Положенням про порядок направлення дітей на оздоровлення та відпочинок до державного підприємства України «Міжнародний дитячий центр «Артек» і державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія» за рахунок бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 27.06.2018 № 938 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 липня 2018 року за № 841/32293 (далі - Положення) визначено категорії дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки. Також Положенням передбачено здійснення супроводження під час перевезення дітей до цих оздоровчих закладів та у зворотному напрямку.
Особи, які супроводжують дітей, повинні мати досвід роботи з дітьми. До складу осіб, які супроводжують дітей, обов'язково має входити медичний працівник.
Особи, які супроводжують дітей, є відповідальними за їхнє життя і здоров'я з моменту передання їм дітей протягом усього періоду перебування в дорозі (туди і назад) до моменту оформлення їх працівниками ДПУ «МДЦ «Артек» або ДП «УДЦ «Молода гвардія» у день заїзду, а також при від’їзді з моменту передання їм дітей працівниками ДПУ «МДЦ «Артек» або ДП «УДЦ «Молода гвардія» до моменту передання дітей батькам (особам, які їх замінюють).
У зв'язку з цим, для забезпечення життя та здоров’я дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, виникла необхідність щодо передбачення видатків обласного бюджету на здійснення супроводження дітей до оздоровчих таборів та у зворотному напрямку особами, які мають досвід роботи з дітьми та медичними працівниками.
Директор Департаменту соціального
захисту населення Харківської
обласної державної адміністрації Ю. ШПАРАГА