Пояснювальна записка
до проекту рішення обласної ради
«Про внесення змін до комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016 – 2020 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 17 грудня 2015 року № 15-VII (зі змінами)»
Проект рішення вноситься з метою удосконалення заходів комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016-2020 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 17 грудня 2015 року № 15-VII (зі змінами) (далі - комплексна Програма).
1. На 2019 рік у комплексній Програмі передбачено 50,0 млн. грн. для надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації (за зверненнями).
Станом на 23.10.2019 на розгляд Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися у скрутній життєвій ситуації (далі - Комісія) надійшло 9582 звернення, що на 30% більше у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року. На засіданнях Комісії розглянуто 7599 звернень та виділено одноразову адресну грошову допомогу 6503 особам на загальну суму 49,2 млн. грн., середній розмір допомоги склав 7,5 тис. грн.
Враховуючи наявну тенденцію росту кількості звернень громадян, коштів, що передбачені в обласному бюджеті, не вистачає для задоволення усіх звернень. Виникає необхідність збільшення видатків обласного бюджету для здійснення виплат одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися у скрутній життєвій ситуації:
на 2019 рік на суму 10,0 млн. грн. (з 50,0 млн. грн. до 60,0 млн. грн);
на 2020 рік на суму 37,0 млн. грн. (з 18,0 млн. грн. до 55,0 млн. грн).
2. У комплексній Програмі у розділі 8. «Напрями діяльності та заходи комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2016 – 2020 роки» підрозділу 1. «Адресна допомога» пункту 1.1. «Фінансова підтримка малозахищених верств населення» передбачений підпункт 1.1.2. «Надання цільової адресної матеріальної допомоги постраждалим громадянам, а саме: особам з інвалідністю 1 групи, дітям-сиротам, дітям з інвалідністю, вдовам (до річниці Чорнобильської трагедії) та учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1986 року (до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС)».
Оскільки фактична виплата цільової адресної матеріальної допомоги здійснюється щорічно до річниці Чорнобильської трагедії пропонується викласти підпункт 1.1.2. пункту 1.1 підрозділу 1. розділу 8 комплексної Програми у такій редакції:
«Надання цільової адресної матеріальної допомоги до річниці Чорнобильської трагедії особам, на яких розповсюджується дія Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме: особам з інвалідністю 1 групи, дітям-сиротам, дітям з інвалідністю, вдовам (вдівцям)».
3. На 2020 рік у комплексній Програмі передбачено 21,3 млн. грн. на організацію санаторно-курортного лікування осіб з інвалідністю, ветеранів війни, осіб, на яких поширюється дія Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань» у санаторно-курортних закладах Харківської області відповідно до Порядку забезпечення санаторно-курортними путівками деяких категорій громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві держадміністрацій, виконавчими органами міських районних у містах (у разі їх утворення (крім м. Києва) рад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 № 187 (з і змінами) (далі – Порядок) (підпункт 2.1.1. пункту 2.1. підрозділу 2 розділу 8).
Відповідно до пункту 17 Порядку гранична вартість путівки (ліжко-дня) визначається щороку Мінсоцполітики за пропозицією Фонду соціального захисту інвалідів та за погодженням з Мінфіном.
У 2020 році очікується збільшення граничної вартості путівки орієнтовно на 7%. У зв’язку з цим потребує збільшення обсяг видатків обласного бюджету на організацію санаторно-курортного лікування зазначеній категорії населення на суму 1,7 млн. грн.
4. На 2019 рік у комплексній Програмі передбачено 2400,0 тис. грн. на забезпечення організації відпочинку у санаторно-курортних закладах Харківської області осіб, які безпосередньо брали участь в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, із відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях у районах її проведення, членів їх сімей та членів сімей загиблих учасників бойових дій відповідно до порядку, затвердженого рішенням обласної ради.
Разом з тим у зв'язку з відмовами учасників АТО/ООС, членів їх сімей (за сімейними обставинами або з інших причин) від проходження відпочинку виникає необхідність у зменшені на цей захід видатків обласного бюджету на суму 407,05 тис.грн., (з 2400,0 тис. грн. до 1992,95 тис.грн).
5. На 2020 рік комплексною Програмою передбачено фінансування заходів із забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи громадян, віднесених до 2 категорії, та потерпілих дітей у супроводі одного з батьків у сумі 2 200,0 тис. грн.
Разом з тим зазначеної суми не вистачить для стовідсоткового задоволення потреби в оздоровленні даної категорії осіб.
У наступному році необхідно 3 000,0 тис. грн., що на 800,0 тис. грн. більше, ніж передбачено комплексною Програмою.
З метою реалізації соціальних гарантій постраждалих громадян та недопущення виникнення соціальної напруги, є необхідність у збільшенні запланованої суми на санаторно-курортне лікування постраждалих громадян 2 категорії та потерпілих дітей з 2 200 тис. грн. до 3000,0 тис. грн.
Директор Департаменту соціального
захисту населення Харківської
обласної державної адміністрації Юрій ШПАРАГА