Пояснювальна записка

Харківського обласного управління лісового та

мисливського господарства

до проєкту рішення  Харківської обласної ради

«Про погодження Лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2019 рік»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення.

 

Спеціальне використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів проводиться на основі лімітів, затверджених органом виконавчої влади, та дозволів (лісових квитків), виданих постійними лісокористувачами, відповідно до Порядку спеціального використання лісових ресурсів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 № 761. Заготівля  другорядних лісових матеріалів проводиться відповідно до Порядку заготівлі другорядних лісових матеріалів та здійсненні побічних лісових користувань в лісах України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.1996 № 449.

Відповідно до постанови  Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 № 761 лісовий квиток видається щороку на підставі лімітів використання лісових ресурсів під час заготівлі другорядних лісових матеріалів та здійсненні побічних лісових користувань. Для видачі лісового квитка підприємства подають заявку на використання лісових ресурсів.

Харківським обласним управлінням лісового та мисливського господарства  направлено постійним лісокористувачам лист від 28.02.2019 №02-22/232 з інформацією про необхідність надання заявок на отримання лімітів на заготівлю другорядних лісових матеріалів.

На основі поданих підпорядкованими державними підприємствами лісового господарства області листів, а також листа Державного підприємства "Харківська лісова науково-дослідна станція" (від 28.08.2019 №224/02) було складено додаток до зазначеного проєкту рішення обласної ради із найменуваннями та обсягами відповідних видів другорядних лісових матеріалів на території області на поточний рік.

Заготівля деревної зелені (цілих дерев для ритуальних та інших потреб і гілок з дерев) буде здійснюватися для задоволення потреб населення у новорічних ялинках, новорічних святкових букетах із гілок хвойних дерев, приготування корму тваринам, а також придбанні цілих дерев для садіння на землях інших категорій.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

 

Метою прийняття підготовленого проєкту рішення є забезпечення раціонального та невиснажливого використання лісових ресурсів, а також відтворення відновлювальних властивостей лісів шляхом встановлення лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів.

 

3. Правові аспекти

 

В даній сфері правового регулювання діють такі законодавчі акти: Лісовий кодекс України, постанова Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 № 761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів» та постанова Кабінету Міністрів України від 23.04.1996 № 449 «Про затвердження Порядку заготівлі другорядних лісових матеріалів.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

 

Виконання поданого на розгляд проєкту рішення не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

Вигоди та витрати органів державної влади, місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та населення, на які даний проект розпорядження має вплив, наведені нижче.

 

Сфера впливу

(інтереси громадян, суб’єктів господарювання

та держави)

Вигоди

Витрати

1

2

3

Органи державної

влади та місцевого

самоврядування

Забезпечить раціональне та невиснажливе використання лісових ресурсів.

Бюджети органів місцевого самоврядування можуть отримати від впровадження нормативної плати, додатково, за заготівлю другорядних лісових матеріалів близько 30,0 тис. грн.

Витрат на прийняття даного регуляторного акта немає

 

5. Позиція заінтересованих органів

 

Проєкт розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації «Про встановлення лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2019 рік» погоджений  з:

- Харківським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, відповідно до частини 4 статті 20 Закону України «Про Антимонопольний комітет України».

 

Ліміти використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів погоджені з:

 

- районними радами, відповідно до пункту 5 статті 30 Лісового кодексу України.

 

Ліміти використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів необхідно погодити з:

 

-  Харківською обласною  радою, відповідно до пункту 5 статті 30 Лісового кодексу України;

 

Розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації «Про встановлення лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2019 рік» підлягає погодженню з:

 

-  Міністерством енергетики та захисту довкілля України, відповідно до частини третьої статті 72 Лісового кодексу України;

-  Державним агентством лісових ресурсів України, відповідно до Положення про Державне агентство лісових ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 №458/2011.

 

6. Регіональний аспект

 

Даний проєкт рішення не впливає  на регіональний розвиток.

 

7.      Громадське обговорення

 

Проект розпорядження голови обласної державної адміністрації  оприлюднено на офіційному веб-сайті Харківської обласної державної адміністрації.

 

8. Прогноз результатів

 

Впровадження проєкту рішення дасть можливість Харківській  обласній державній адміністрації затвердити Ліміти на спеціальне використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2019 рік.

 

 

 

В.о. заступника начальника  управління,

начальник відділу лісового господарства,

лісовідновлення, лісорозведення та

використання лісових ресурсів                                                     М. ЛЮБЧИЧ