Звіт 

постійної комісії обласної ради з питань науки,  освіти

та духовності про роботу за 2019 рік

 

Постійну комісію утворено рішенням обласної ради від 25 листопада 2015 року № 5-VII на  I сесії. У складі комісії зараз працюють  7 депутатів. Діяльність постійної комісії будується відповідно до плану роботи обласної ради, плану роботи постійної комісії, на основі законності, гласності, рівноправності та вільного колективного обговорення питань, надання висновків і рекомендацій.

Постійна комісія відповідно до Положення про постійні комісії  Харківської обласної ради розглядає питання  щодо розвитку науки і освіти в регіоні, вносить рекомендації щодо поліпшення її якості, сприяє реалізації державної політики у сфері освіти, опікується питаннями духовності.

У 2019 році постійна комісія провела 5 засідань, на яких було розглянуто 95 питань.0

Депутати – члени постійної комісії – контролюють виконання рішень обласної ради та  своїх власних рішень.

 

На контролі постійної комісії знаходиться 3 обласні програми, інформація про хід їх виконання систематично заслуховується на засіданнях, з них:

- Обласна програма розвитку освіти «Новий освітній простір Харківщини» на 2019-2023 роки, затверджена рішенням обласної ради  від 06 грудня 2018 року № 817-VІІ.

Для проведення заходів обласної програми у 2019 році сумарно виділено 160116,03 тис. грн., з них з обласного бюджету – 8865,9 тис. грн.

Кошти обласного бюджету використані на:

·      придбання шкільних меблів для одного НВК (167,50 тис. грн.);

·      проведення  ІV етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, ІV етапу Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика, ІІІ (обласного) етапу ХVІІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаємось ж, брати мої»; урочистостей з нагоди Дня української писемності та мови;  обласного конкурсу ораторського мистецтва (в цілому профінансовано 179,9 тис. грн.);

·      проведення  ІІ (обласного) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)    (61,7 тис. грн.);

·      придбання двох комплектів шкільних меблів, навчального обладнання для кабінетів біології та географії; комп’ютерного обладнання для КЗ «Харківська обласна станція юних туристів»; проведення мікрофільмування проектно-технічної документації 1-ого закладу до страхового фонду документації (профінансовано 1010,1 тис. грн.);

·      виплату обласних стипендій і персональних, іменних стипендій (профінансовано 1085,0 тис. грн.);

·      здійснення виплати компенсації 50% вартості проїзду у метрополітені м. Харкова студентів закладів вищої освіти; студентів Харківського національного аграрного університету ім. Докучаєва та Харківської державної зооветеринарної академії, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, шляхом надання субвенції державному бюджету (профінансовано 4888,6 тис. грн.).

Крім цього, на розвиток галузі освіти обласний бюджет тричі отримував субвенції з державного бюджету:

·      для  закупівлі україномовних дидактичних матеріалів для закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин, оснащення закладів загальної середньої освіти засобами навчання та обладнання для кабінетів природничо-математичних предметів та забезпечення належних санітарно-гігієнічних умов у приміщеннях закладів загальної середньої освіти – у сумі 2 1975,6 тис. грн.

·      для забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа" – у сумі 5 4865,0 тис. грн., з них:

- 5 1462,8 тис. грн. – на закупівлю дидактичних матеріалів, сучасних меблів, комп’ютерного обладнання, відповідного мультимедійного контенту для початкових класів;

- 3 402,2 тис. грн. – на підготовку тренерів-педагогів, супервізорів, проведення супервізії та підвищення кваліфікації педагогічних працівників, у тому числі вчителів, які забезпечують здобуття учнями 5-11 (12) класів загальної середньої освіти.

·      на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти – у сумі 5 5238,0 тис. грн., з них:

- на закупівлю шкільних автобусів, у тому числі обладнаних місцями для дітей з особливими освітніми потребами – 1 0342,5 тис. грн.;

- на  придбання персональних комп’ютерів – 1 9652,8 тис. грн.;

- на послуги з доступу до Інтернету закладів загальної середньої освіти – 1 7062,4 тис. грн.;

- на придбання автомобільних транспортних засобів, у тому числі для обслуговування інклюзивно-ресурсних центрів – 8 180,3 тис. грн.

 

- Регіональна Програма реформування системи інституційного догляду і виховання дітей у Харківській області на 2018-2026 роки, затверджена рішенням обласної ради  30 серпня 2018 року № 774-VІI.

За звітний період у рамках  виконання заходів Програми:

·      створено 17 патронатних сімей, здійснено добір і навчання 6 кандидатів у патронатні вихователі, утворено 13 служб у справах дітей в об’єднаних територіальних громадах;

·      проводиться постійна робота по забезпеченню функціонування мережі прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу в регіоні й для них за рахунок субвенції з державного бюджету придбано 5 житлових будинків;

·      створено Ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти», який здійснює методичне, аналітичне забезпечення діяльності 29 інклюзивно-ресурсних центрів;

·      створено 24 ресурсні кімнати і 25 медіатек.

На виконання заходів Програми, з метою  реформування комунальних закладів освіти, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області шляхом зміни типу та перейменування, постійною комісією опрацьовані та підтримані на пленарному засіданні обласної ради рішення:

·      "Про зміну типу та перейменування комунальних закладів освіти, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області";

·      "Про зміну типу та перейменування КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ОБЛАСНА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА-ІНТЕРНАТ ІІ-ІІІ СТУПЕНІВ «ОБДАРОВАНІСТЬ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»";

·      "Про зміну типу та перейменування КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛЮБОТИНСЬКА  СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА-ІНТЕРНАТ І-ІІІ СТУПЕНІВ "ДИВОСВІТ"  ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»".

 

Згідно з чинним порядком управління майном, що перебуває у спільній  власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, постійна комісія узгоджує передачу об’єктів в оренду, надання дозволів на списання майна, відчуження об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та інші питання, що стосуються комунальної  власності.

Також постійна комісія погоджує статути обласних комунальних підприємств та закладів профільних галузей, розглядає на своїх засіданнях питання щодо погодження кадрового резерву на посади керівників закладів  обласного підпорядкування.

Всі питання уважно розглядаються, заслуховуються звіти керівників обласних комунальних профільних закладів, таких як:

-       "ЛІЦЕЙ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ "ПАТРІОТ" ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ";

-       «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПАЛАЦ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ»;

-       «КУП’ЯНСЬКИЙ СПЕЦІАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ;

-       «ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА ШКОЛА-ІНТЕРНАТ І-ІІ СТУПЕНІВ № 11» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ”;

-       «БАЛАКЛІЙСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА-ІНТЕРНАТ І-ІІ СТУПЕНІВ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»;

-       «ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ  САНАТОРНА ШКОЛА-ІНТЕРНАТ І-ІІІ СТУПЕНІВ № 9» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ;

-       «Харківський професійний  коледж спортивного профілю» Харківської обласної ради”.

 

Всі  члени постійної комісії беруть участь у перевірках стану та ефективності використання майна спільної власності  територіальних громад сіл, селищ, міст області, що відображаються на балансі закладів освіти. 

У зв’язку з прийняттям нового Закону України "Про освіту" виникла необхідність у розробці нового порядку призначення за конкурсом керівників закладів загальної середньої та позашкільної освіти, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, та звільнення їх із займаної посади.

Депутати комісії беруть участь у перевірці закладів освіти та у роботі конкурсних комісій по виборах керівників закладів освіти.

 

На засіданні постійної комісії у серпні 2019 року розглядалося  питання щодо призначення на посаду директора КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПАЛАЦ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ»”. У зв’язку з тим, що зазначений комунальний заклад є найстарішим на теренах нашої країни, а також є методичним центром для закладів позашкільної освіти всієї області, на сьогодні перед обласною радою, як засновником, стоїть завдання зробити роботу з організації освітнього процесу в цьому закладі зразковою і гідною для наслідування.  На засіданні постійної комісії  було вирішено звернутись до голови обласної ради з пропозицією створити робочу групу для вивчення питання організації освітнього процесу в КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПАЛАЦ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ»”, до складу якої долучити депутатів – представників постійних комісій: з питань науки, освіти та духовності; з питань комунальної власності; з питань молодіжної політики, спорту, культури та туризму, а також фахівців  Департаменту науки і освіти  Харківської обласної державної адміністрації. Розпорядженням голови обласної ради таку групу було створено.

Після ретельного вивчення питання робоча група надала голові обласної ради свої рекомендації щодо порушення клопотання перед Державною службою якості освіти України стосовно проведення інституційного аудиту КЗ «Харківський обласний палац дитячої та юнацької творчості», а також Управлінню з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради було надано доручення здійснити позапланову перевірку дотримання кадрового законодавства і раціонального використання майна у КЗ «Харківський обласний палац дитячої та юнацької творчості».  

 

 

Кожен  депутат  неодноразово виїздив у райони і міста області, де зустрічався з колективами та адміністраціями навчальних закладів, надавав безпосередню допомогу та консультації, а також вирішував проблеми окремих громадян.

 

Члени постійної комісії сприяли реалізації обласного конкурсу міні-проєктів  розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє», брали участь у відкритті впроваджених міні-проєктів.

 

Усіх депутатів комісії об’єднує активна громадянська позиція, результативна робота у закріплених районах області, відповідальне ставлення до виконання депутатських обов’язків.

 

 

 

Голова постійної комісії                                                               Віктор ЗВЄРЄВ