ЗВЕРНЕННЯ

 

Харківської обласної ради до Кабінету Міністрів України,

Верховної Ради України та Міністерства фінансів України

 

Харківська обласна рада звертається до Вас з проханням вирішити питання забезпеченості фінансовими ресурсами органів місцевого самоврядування у 2008 році.

Здійснивши аналіз доведених планових цифр і фактичних видатків, починаючи з 1998 року, необхідно зазначити наступне - визначені контрольні цифри, які доводилися бюджетам щорічно, становили тільки третю частину фактичних видатків, необхідних органам управління.

Враховуючи, що у видатках по органах управління питома вага видатків на заробітну плату становить майже 80 відсотків, можемо зробити висновок, що інші бюджетні видатки, з урахуванням розрахунків за спожиті енергоносії, займають незначний відсоток. Тільки на заробітну плату щороку витрачається коштів у 2-3 рази більше, ніж передбачено контрольними показниками, що вказує на недостатність коштів, яка щороку покривається з інших джерел доходів  як міського, обласного, так і державного бюджетів.

Щорічне незабезпечення фінансовими ресурсами органів місцевого самоврядування є наслідком того, що доведені показники не враховують  ті суттєві зміни, які відбулись як в місцевому самоврядуванні, так і в державі в цілому.

Уже в 1998 році чисельність працюючих в управліннях і відділах міських рад була значно більшою у порівнянні з нормативною чисельністю органів місцевого самоврядування, визначеною постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.1997 р. № 1349. За період з 1998 по 2007 роки чисельність працюючих збільшувалася у зв'язку із розширенням повноважень органів місцевого самоврядування відповідно до законів України та з урахуванням указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України та нормативних документів галузевих міністерств.

Органами місцевого самоврядування на місцевому рівні були створені управління та відділи: відділ державної реєстрації та дозвільних процедур, відділ внутрішньої політики, відділ кадрової, оборонної та мобілізаційної роботи, відділ контролю, відділ у справах неповнолітніх, відділ у справах сім'ї  та молоді.

Фінансові управління міських рад стали фінансуватися з міських бюджетів.

Тільки у 2007 році, за рахунок директивних вказівок, розширився відділ державної реєстрації та дозвільних процедур, управління праці та соціального захисту населення, створено відділ ведення Державного реєстру виборців.

Розрахунковий норматив видатків на утримання апарату управління, визначений на основі кількості населення міст, не враховує виконання органами місцевого самоврядування реального обсягу функцій, делегованих державою, тоді як в районах ці функції виконують державні адміністрації із повним їх фінансуванням. Протягом останніх років видатки на утримання виконавчих комітетів міських рад, їх управлінь та відділів забезпечувались на основі розрахункових показників Міністерства фінансів України лише на
40- 50 відсотків до розрахункової потреби.

Слід зауважити, що 70% працівників органів місцевого самоврядування виконують функції саме по здійсненню делегованих державою повноважень. Щорічно органи місцевого самоврядування вимушені збільшувати видатки на виконання делегованих повноважень по органах управління, при цьому створюючи загрозу виконанню власних повноважень по утриманню міст.

Органи місцевого самоврядування стають заручниками існуючого підходу до формування видаткових показників місцевих бюджетів, що призводить до подальшого занепаду господарства.

У ситуації, що склалася на сьогодні, вичерпано річні ліміти на виплату заробітної плати по органах місцевого самоврядування.

Враховуючи вищевикладене, просимо, за нашої участі, розглянути питання щодо належного фінансового забезпечення виконання повноважень органами місцевого самоврядування. 

 

Схвалено

рішенням обласної ради

від 07 серпня 2008 року № 886-V (886-5-рр)

(XXХI сесія V скликання)