ЗАТВЕРДЖЕНО

 рішення обласної ради

від _______ 2020 року №      -VІІ

( _____ сесія VІІ скликання)

 

Положення про  порядок приватизації (відчуження) об'єктів, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області

 

РОЗДІЛ I

 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Положення про порядок приватизації (відчуження) об'єктів, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – Положення), розроблено відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про приватизацію  державного і комунального майна» та інших законодавчих і нормативних актів, що регулюють питання приватизації та власності.

1.2. Це Положення визначає механізм підготовки й опрацювання заяв щодо включення об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до відповідного переліку об’єктів, що підлягають приватизації, та організаційні основи приватизації (відчуження) об’єктів, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

Обласна рада здійснює згідно із законодавством комплекс заходів щодо забезпечення відкритості та прозорості приватизації, висвітлення приватизаційних процесів шляхом оприлюднення в засобах масової інформації (на своєму вебсайті, у мережі Інтернет тощо), в електронній торговій системі повідомлень про хід і результати приватизації.

1.3. Це Положення застосовується при приватизації усіх об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що є об’єктами малої приватизації, крім тих, приватизація яких заборонена Законом України «Про приватизацію  державного і комунального майна» та іншими законами України.

Майно спільної власності, яке перебуває на балансах комунальних підприємств, установ, закладів, що не підлягають приватизації, та яке не входить до складу єдиних майнових комплексів, що забезпечують основні види діяльності таких підприємств, установ, закладів або більше трьох років не використовуються у виробничій діяльності і подальше їх використання не планується, віднесено до об’єктів, що підлягають приватизації.

1.4. Приватизація об’єктів спільної власності здійснюється шляхом:

продажу об’єктів права комунальної власності на аукціоні, у тому числі: аукціоні з умовами; аукціоні без умов; аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій; аукціоні зі зниженням стартової ціни; аукціоні за методом вивчення цінових пропозицій;

викупу об’єктів приватизації. Викуп об’єктів малої приватизації застосовується, якщо право покупця на викуп об’єкта передбачене чинним законодавством України.

1.5. Приватизація об’єктів спільної власності передбачає:

- формування та затвердження переліку об’єктів, що підлягають приватизації;

опублікування відповідного переліку об’єктів, що підлягають приватизації, в установленому законом порядку;

- прийняття обласною радою рішення про приватизацію об’єкта спільної власності;

- опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об’єкта;

проведення інвентаризації та оцінки об’єкта приватизації відповідно до законодавства;

- проведення у випадках, передбачених законом, аудиту, екологічного аудиту об’єкта приватизації;

- затвердження у випадках, передбачених законодавством, умов продажу об’єктів приватизації, розроблених аукціонною комісією;

- опублікування інформаційного повідомлення в порядку, передбаченому чинним законодавством,  у тому числі про умови продажу, стартову ціну об’єкта приватизації;

- проведення аукціону, укладання договору купівлі-продажу;

- укладання договору купівлі-продажу в разі приватизації об’єкта шляхом викупу;

- опублікування інформації про результати приватизації;

- видання розпорядження про завершення приватизації.

1.6. Відповідальним виконавцем із здійснення комплексу заходів з підготовки та проведення електронного аукціону з продажу об’єкта приватизації визначити управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради (далі за текстом – Управління).

У тому числі до функцій Управління належить:

-      опублікування в реєстрі переліку об’єктів, що підлягають приватизації та/або змін до нього;

-      опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об’єкта на офіційному вебсайті Харківської обласної ради та в електронній торговій системі;

-      введення інформації про лот в електронну систему, у тому числі виправлення технічних помилок, описок в описі лота та в інформаційному повідомлені, а також вчинення необхідних дій для проведення та завершення електронного аукціону;

-      перевірка документів, поданих учасниками, на участь в електронному аукціону на відповідність вимогам чинного законодавства;

-      у разі коли за результатами електронного аукціону ціна продажу об’єкта приватизації є меншою, ніж сума сплаченого переможцем гарантійного внеску, повернення переможцю різниці коштів  (за поданням Управління) у порядку та спосіб, передбачені законодавством;

-      завантаження в електронну торгову систему укладеного договору купівлі-продажу об’єкта приватизації та опублікування розпорядження про завершення приватизації.

Управління здійснює інші дії, передбачені цим Положенням.

 

РОЗДІЛ II

ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ ТА ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПЕРЕЛІКУ ОБ’ЄКТІВ, ЩО ПІДЛЯГАЮТЬ ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

 

2.1. Ініціювати приватизацію об’єкта спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області можуть: обласна рада, балансоутримувачі, покупці.

Перелік об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що підлягають приватизації (далі – Перелік), ухвалюється обласною радою. Включення нових об’єктів до такого переліку здійснюється шляхом ухвалення окремого рішення щодо кожного об’єкта спільної власності.

2.2. Управління для включення майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до Переліку:

- спільно з профільною постійною комісією обласної ради постійно переглядає, виявляє майно спільної власності, яке безпосередньо не забезпечує виконання підприємствами, установами, закладами статутних завдань; майно, що більше трьох років не використовується у виробничій діяльності і подальше  використання якого не планується, та розробляє і вносить на розгляд обласної ради пропозиції щодо включення відповідних об’єктів до Переліку;

- спільно з балансоутримувачами та профільною постійною комісією обласної ради виявляє об’єкти соціально-культурного призначення, визначає умови їх подальшого функціонування, а також строк збереження профілю діяльності об’єктів соціально-культурного призначення або можливість перепрофілювання кожного з таких об’єктів та розробляє і вносить на розгляд обласної ради пропозиції щодо включення відповідного об’єкта до Переліку.

2.3. Заяви про включення об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до Переліку потенційними покупцями подаються до обласної ради, яка розглядає їх відповідно до цього Положення.

2.4. Обласна рада може припинити приватизацію об’єкта приватизації шляхом ухвалення відповідного рішення про скасування попереднього рішення (виключення об’єкта з Переліку).

2.5.  Обласна рада здійснює відповідно до законодавства комплекс заходів щодо забезпечення прозорості приватизації, висвітлення приватизаційних процесів шляхом оприлюднення в засобах масової інформації (на власному вебсайті тощо) повідомлень про хід і результати приватизації.

2.6. Обов’язковому оприлюдненню підлягають:

- переліки об’єктів, що підлягають приватизації;

- інформація про об’єкти, щодо яких прийнято рішення про приватизацію.

2.7. Щороку до 1 жовтня Управління надає пропозиції профільній постійній комісії обласної ради стосовно включення об’єктів спільної власності до переліку об’єктів, що підлягають приватизації на наступний рік.

2.8. Щороку до 15 січня Управління забезпечує оприлюднення переліку об’єктів, що підлягає приватизації на відповідний рік, на офіційному вебсайті Харківської обласної ради. Якщо протягом року до Переліку додано/вилучено об’єкти, то оприлюднюється змінений Перелік.

 

РОЗДІЛ ІІІ

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ВКЛЮЧЕННЯ ОБ’ЄКТА ДО ПЕРЕЛІКУ ОБ’ЄКТІВ, ЩО ПІДЛЯГАЄ ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

3.1. Фізичні або юридичні особи, які мають намір скористатися правом на приватизацію єдиного майнового комплексу, його структурного підрозділу, окремого майна, в тому числі орендованого, або об’єкта незавершеного будівництва звертаються з відповідною заявою до голови обласної ради.  

За дорученням голови обласної ради така заява направляється на розгляд Управлінню, а також профільній постійній комісії обласної ради (з питань спільної власності територіальних громад області) для внесення пропозицій.

3.2. Заявник забезпечує достовірність наданої інформації та повноту поданих документів. Заяву заповнюють покупці державною мовою друкованими літерами  за встановленою формою (додатки 1, 2 до цього Положення) та подають в одному примірнику до Харківської обласної ради.

3.3.  До заяви про включення об’єкта до Переліку, додаються:

— для юридичних осіб —  резидентів — витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань України;

— для юридичних осіб — нерезидентів — документ про реєстрацію у державі її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений українською мовою, крім осіб, визначених Законом України «Про приватизацію державного і комунального майна»;

— для фізичних осіб — громадян України — копія паспорта громадянина України;

— для іноземних громадян — копія документа, що посвідчує особу.

Якщо заяву підписано особою, уповноваженою керівником юридичної особи, або представником фізичної особи, до заяви також додається копія паспорта такої особи та довіреність, оформлена відповідно до чинного законодавства.

Якщо документом, що посвідчує особу, є паспорт із безконтактним електронним носієм, до заяви додається копія такого паспорта із витягом з Єдиного державного демографічного реєстру.

3.4. Право підпису заяв мають:

— від юридичної особи — керівник юридичної особи або уповноважена особа, яка діє на підставі довіреності;

— від фізичної особи — особисто заявник або його представник, який діє на підставі нотаріально посвідченої довіреності.

3.5. Датою подання заяв є дата їхньої реєстрації у Харківській обласній раді.

3.6. Заяви та додані документи повертаються заявнику, коли:

— заява не відповідає встановленій формі;

—  документи, обов’язкове подання яких регламентоване цим Положення, або  відсутні, або надані не в повному обсязі, або оформлені неналежним чином;

— об’єкт уже включено до переліку об’єктів, що підлягають приватизації;

— у заяві або документах, що подаються разом із заявою, містяться виправлення або помилки, які суттєво впливають на зміст заяви.

Після усунення недоліків заявник має право повторно подати заяву.

3.7. За окремим письмовим запитом обласної ради, балансоутримувач потенційного об’єкта приватизації подає протягом 15 днів до обласної ради свої пропозиції щодо можливості відчуження майна та відомості про об’єкт приватизації (щодо об’єктів нерухомого майна - адресу, площу об’єкта і повне найменування балансоутримувача об’єкта нерухомого майна, інформацію про балансову вартість або її відсутність, а також інформацію про державну реєстрацію права власності на об’єкт нерухомого майна (реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна та дата реєстрації) або стан здійснення такої реєстрації, а також відомості про земельну ділянку, на якій розташовано об’єкт, та іншу інформацію про об’єкт приватизації, передбачену чинним законодавством).

Для включення об’єктів соціально-культурного призначення до Переліку балансоутримувачі такого майна подають до обласної ради, разом із пропозиціями стосовно включення до Переліку, пропозиції щодо строку збереження профілю діяльності об’єктів соціально-культурного призначення або можливості перепрофілювання кожного з таких об’єктів.

На об’єкти, що підлягають відчуженню, за потреби виготовляється технічний паспорт об’єкта нерухомості та проводиться  державна реєстрація.

Питання приватизації (відчуження) об’єкта спільної власності, за потреби, попередньо узгоджуються зі спеціально уповноваженими органами охорони культурної спадщини, відповідними територіальними громадами.

Інформація про попередні результати розгляду заяви потенційного покупця протягом  30  днів доводиться до заявника у письмовій формі або за проханням заявника - засобами електронного зв’язку.

За відсутності підстав, визначених  чинним законодавством України, для відмови в приватизації, матеріали узагальнюються Управлінням та розробляється проєкт рішення про включення відповідного об’єкта до Переліку, який вноситься на розгляд обласної ради в порядку, встановленому Регламентом Харківської обласної ради.

Обласна рада повідомляє потенційного покупця та балансоутримувача про включення майна підприємства, установи чи закладу до Переліку протягом п’яти робочих днів із дня ухвалення відповідного рішення.

3.8. Відмова у включенні об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до Переліку об’єктів, що підлягають приватизації, можлива:

- коли підприємство, що пропонується приватизувати, перебуває в процесі ліквідації;

- коли законодавством установлено обмеження щодо приватизації об`єкта;

- при наявності вмотивованої відмови, складеної за результатами розгляду заяви Управлінням, а також профільної постійної комісії обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області;

- у разі неприйняття обласною радою рішення щодо включення до Переліку.

3.9 У разі наявності підстав для відмови у включенні об’єктів до Переліку, обласна рада повідомляє заявника про причини відмови у письмовій формі або за проханням заявника - засобами електронного зв’язку.

 

 

РОЗДІЛ ІV

ПІДГОТОВКА ОБ`ЄКТІВ ДО ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

4.1 Об’єкти малої приватизації продаються виключно на електронних аукціонах. Кабінетом Міністрів України затверджуються: Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації;  Порядок відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків; розмір та порядок сплати коштів за участь; визначення переможця за результатами електронного аукціону; порядок визначення додаткових умов продажу.

Електронний аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між обласною радою та операторами електронних майданчиків.

4.2. Інформація про об’єкти приватизації оприлюднюється на офіційному вебсайті обласної ради та в електронній торговій системі протягом п’яти робочих днів із дня ухвалення обласною радою відповідного рішення.

4.3. Інвентаризація майна об’єкта приватизації проводиться за розпорядженням голови обласної ради в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, а оцінка такого об’єкта (за потреби) здійснюється відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої Кабінетом Міністрів України.

4.4 Стартова ціна об’єкта продажу визначається аукціонною комісією на рівні балансової вартості об’єкта, визначеною згідно із даними фінансової звітності за останній звітний рік (активів об’єкта) малої приватизації. У разі відсутності балансової вартості об’єкта (активів об’єкта) малої приватизації, така вартість встановлюється аукціонною комісією на підставі вартості, визначеної відповідно до Методики оцінки, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

4.5. Визначення суб’єкта оціночної діяльності, який буде проводити незалежну оцінку майна, здійснюється на конкурсній основі. Конкурсний відбір суб’єкта оціночної діяльності здійснюється конкурсною комісією, яка в своїй діяльності керується Положенням про конкурсну комісію з відбору суб’єктів оціночної діяльності, затвердженим обласною радою.

4.6. Висновки про вартість майна, що приватизується, складені суб’єктом оціночної діяльності, після їх погодження постійною комісією обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області підлягають затвердженню шляхом скріплення його печаткою та підписом голови обласної ради.

4.7. Аукціонна комісія з питань приватизації (відчуження) об’єкта спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області для продажу об’єктів малої приватизації утворюється протягом 10 робочих днів із дня прийняття рішення про приватизацію об’єкта та діє відповідно до Положення про аукціонну комісію, затвердженого рішенням обласної ради.

4.8. Умови продажу (додаткові умови продажу) об’єкта приватизації спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області визначає аукціонна комісія, а також аукціонна комісія одночасно встановлює стартові ціни та умови продажу об’єкта малої приватизації на аукціонах, передбачених частинами восьмою - одинадцятою статті 15 Закону України «Про приватизацію  державного і комунального майна», про що зазначається у Протоколі її засідання, який протягом п’яти робочих днів надається на погодження до постійної комісії обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області.

Протягом 15 робочих днів з моменту прийняття обласною радою рішення про приватизацію об`єкта та здійснення реєстрації права власності територіальної громади на об’єкт приватизації (у разі, коли станом на дату прийняття рішення право власності територіальної громади на об’єкт приватизації, що є нерухомим майном і має балансову вартість, не зареєстровано), а також з моменту отримання позитивного висновку рецензента на звіт незалежного оцінювача про визначення ринкової вартості майна (у разі, коли об’єкт малої приватизації, право власності на який належним чином зареєстроване, не має балансової вартості або прийнято рішення про приватизацію об’єкта на аукціоні з умовами щодо компенсації орендарю невід’ємних поліпшень) аукціонна комісія подає Протокол для затвердження голові обласної ради.

Після затвердження умов продажу головою обласної ради Управління не пізніше як через 10 робочих днів публікує інформаційне повідомлення про приватизацію об’єкта малої приватизації на офіційному вебсайті Харківської обласної ради та в електронній торговій системі.

4.9. Аукціони з продажу об’єктів проводяться не раніше ніж через 20 днів, але не пізніше 35 днів після опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об’єктів малої приватизації.

Протокол про результати електронного аукціону формується та оприлюднюється електронною торговою системою автоматично в день завершення аукціону в електронній формі.

У разі відмови переможця аукціону від підписання протоколу аукціону або від укладання договору купівлі-продажу, що підтверджується відповідним актом, електронною торговою системою автоматично формується та оприлюднюється новий протокол аукціону.

Переможець аукціону, який відмовився від підписання протоколу аукціону або договору купівлі-продажу, позбавляється права на участь у подальших аукціонах з продажу того самого об’єкта.

Продаж об’єктів на аукціоні, крім аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій, здійснюється за наявності не менше двох учасників аукціону та вважається таким, що відбувся, у разі здійснення на аукціоні не менше одного кроку аукціону на підвищення стартової ціни.

4.10. У разі якщо для участі в аукціоні подано заяву на участь в аукціоні від одного покупця, аукціон визнається таким, що не відбувся. У такому випадку голова Харківської обласної ради видає розпорядження про приватизацію об’єкта шляхом викупу безпосередньо такому  покупцеві за запропонованою ним ціною, але не нижче стартової ціни, за погодженням постійної комісії обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області.

4.11. Обласна рада, за наявності підстав, може прийняти рішення щодо відміни електронного аукціону на будь-якому етапі до дня опублікування в електронній торговій системі рішення про завершення приватизації. Рішення про відміну електронного аукціону опубліковується в електронній торговій системі не пізніше робочого дня, наступного за днем його прийняття.

 

РОЗДІЛ V

ПРИВАТИЗАЦІЯ ОБ`ЄКТІВ КОМУНАЛЬНОГО МАЙНА,

ПЕРЕДАНИХ В ОРЕНДУ

 

5.1. Орендар одержує право на викуп орендованого майна (будівлі, споруди, нежитлового приміщення) за ціною, визначеною за результатами незалежної оцінки, якщо:

 - орендар здійснив поліпшення орендованого майна, які неможливо відокремити від об’єкта без заподіяння йому шкоди, в розмірі не менш як 25% ринкової вартості майна, визначеної суб’єктом оціночної діяльності для цілей оренди майна;

- орендар отримав письмову згоду орендодавця на здійснення невід’ємних поліпшень, які надають йому право на приватизацію майна шляхом викупу;

- невід’ємні поліпшення здійснені в межах трирічного строку з дати визначення ринкової вартості майна для цілей укладання договору оренди або для цілей продовження договору оренди;

 - здійснення і склад невід’ємних поліпшень, у тому числі невід’ємний характер поліпшень, підтверджені висновком будівельної експертизи, а вартість невід’ємних поліпшень, підтверджених висновком будівельної експертизи, визначена суб’єктом оціночної діяльності;

 - орендар належно виконує умови договору оренди та не має заборгованості з орендної плати;

 -    договір оренди є чинним на момент приватизації.

            5.2. Орендар, який виконав умови, передбачені у п.5.1. цього Положення, має право на приватизацію об’єкта шляхом викупу.

            5.3. У разі якщо Харківською обласною радою прийнято рішення про приватизацію на аукціоні з умовами щодо компенсації орендарю невід’ємних поліпшень, вартість таких поліпшень компенсується покупцем.

            Ціна продажу об’єкта приватизації зменшується на суму компенсації невід’ємних поліпшень.

            Якщо покупцем об’єкта приватизації стає орендар, вартість невід’ємних поліпшень зараховується йому під час остаточного розрахунку за об’єкт приватизації. Право власності на об’єкт приватизації переходить до орендаря після сплати в повному обсязі ціни продажу об’єкта разом з неустойкою (у разі її нарахування) та повного розрахунку з орендної плати.

Передача об’єкта приватизації здійснюється за актом приймання-передачі.

            5.4. Договір оренди зберігає чинність для нового власника приватизованого майна, а в разі якщо покупцем переданого в оренду об’єкта комунального майна є орендар, дія відповідного договору припиняється з дня, за яким об’єкт оренди переходить у його власність.

 

РОЗДІЛ VI

ДОГОВІРНІ ВІДНОСИНИ ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

6.1. Під час приватизації об’єкта комунальної власності шляхом його продажу на аукціоні або шляхом викупу між продавцем і покупцем укладається відповідний договір купівлі-продажу. Укладання та внесення змін до договорів купівлі-продажу здійснюються відповідно до вимог чинного законодавства України. Зміни, що вносяться до договорів купівлі-продажу, укладених у процесі приватизації, не можуть стосуватися: - зменшення відповідальності покупця за невиконання ним зобов’язань; - зменшення загального обсягу інвестицій, визначених у договорі купівлі-продажу.

6.2. До договору купівлі-продажу включаються передбачені умовами аукціону, викупу зобов’язання сторін щодо оплати послуг юридичних та фізичних осіб (у разі їх залучення), пов’язаних із виконанням заходів з приватизації об’єктів комунальної власності, зокрема, проведення оцінки майна в процесі приватизації у випадках, передбачених цим Законом, та інші зобов`язання, передбачені Законом для окремих видів об`єктів приватизації.

6.3. Виключними умовами для розірвання договору купівлі-продажу об’єкта приватизації в порядку, передбаченому законодавством, є: 1) несплата протягом 60 днів коштів за об’єкт приватизації з дня укладання договору купівлі-продажу відповідно до його умов; 2) невиконання умов продажу об’єкта і зобов’язань покупця, визначених у договорі купівлі-продажу, в установлений таким договором строк; 3) подання органу приватизації неправдивих відомостей; 4) сплата за об’єкт приватизації коштів, отриманих із порушенням вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; 5) продаж або в інший спосіб відчуження покупцем приватизованого об’єкта особам, визначеним у частині другій статті 8 Закону, протягом виконання зобов’язань за договором купівлі-продажу. Договір купівлі-продажу має містити норми щодо відповідальності (звільнення від відповідальності) у разі виникнення форс-мажорних обставин (стихійне лихо, обставини непереборної сили тощо).

6.4. Договір купівлі-продажу не підлягає нотаріальному посвідченню, крім випадків, передбачених Законом. Усі пов’язані з нотаріальним посвідченням договору купівлі-продажу витрати покладаються на покупця.

6.5. Право власності на об’єкт приватизації переходить до покупця після сплати в повному обсязі ціни продажу об’єкта разом із неустойкою (у разі її нарахування).

6.6. На вимогу однієї зі сторін договір купівлі-продажу може бути розірвано, у тому числі за рішенням суду, в разі невиконання іншою стороною зобов’язань, передбачених у договорі купівлі-продажу, у визначені строки або визнано недійсним за рішенням суду.

Повернення покупцям коштів, сплачених за об’єкти приватизації, здійснюється на підставі рішення суду з коштів, які надійшли від повторного продажу таких об’єктів (зменшених на суму збитків, неустойки, штрафів та будь-яких інших платежів, які підлягають сплаті покупцем згідно із Законом та/або договором купівлі-продажу), після надходження коштів від повторного продажу за рахунок обласного бюджету.

Повернення коштів покупцям здійснюється в сумі, отриманій обласним бюджетом в результаті повторного продажу об’єктів, але не може перевищувати суми, сплаченої покупцем під час попереднього продажу.

У разі якщо об’єкт приватизації визнано банкрутом, кошти від повторного продажу покупцю не повертаються.

6.7. У разі розірвання в судовому порядку договору купівлі-продажу у зв’язку із невиконанням покупцем договірних зобов’язань приватизований об’єкт підлягає поверненню у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області. У разі повернення у спільну власність об’єктів приватизації орган приватизації приймає рішення про повторний продаж такого об’єкта у порядку, визначеному Законом.

6.8. Контроль за виконанням умов договору купівлі-продажу, укладеного із переможцем аукціону, та викупу об’єктів приватизації здійснює постійна комісія обласної ради з питань спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та Управління в межах повноважень.

6.9. Забороняється подальше відчуження приватизованого об’єкта без збереження для нового власника зобов’язань, визначених умовами аукціону, викупу.

6.10. У разі подальшого відчуження приватизованого об’єкта до нового власника переходять невиконані зобов’язання, що були передбачені у договорі купівлі-продажу об’єкта приватизації.

6.11. У разі подальшого відчуження приватизованого об’єкта новий власник у двотижневий строк із дня переходу до нього права власності на такий об’єкт зобов’язаний подати до обласної ради копії документів, що підтверджують перехід до нього права власності.

6.12. Обласна рада зобов’язана вимагати від нового власника виконання зобов’язань, визначених у договорі купівлі-продажу об’єкта приватизації, а в разі їх невиконання застосовувати до нього санкції згідно із законом і захищати права територіальної громади іншим чином, у тому числі звертатися до суду з позовом про розірвання договору купівлі-продажу об’єкта приватизації або визнання його недійсним.

6.13. Строк виконання зобов’язань, визначених у договорі купівлі-продажу, крім мобілізаційних завдань, не має перевищувати п’яти років. Зобов’язання, визначені у договорі купівлі-продажу, є чинними для осіб, які придбають об’єкт у разі його подальшого відчуження протягом строку дії таких зобов’язань.

6.14. У разі несплати коштів за об’єкт приватизації згідно з договором купівлі-продажу протягом 30 днів із дня укладання договору та його нотаріального посвідчення (якщо це передбачено законодавством), покупець сплачує на користь обласної ради неустойку в розмірі 5 відсотків ціни продажу об’єкта. У разі несплати коштів згідно з договором купівлі-продажу протягом наступних 30 днів, договір підлягає розірванню.

 

РОЗДІЛ VII

РОЗГЛЯД СПОРІВ ЩОДО ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

7.1. Строк позовної давності для звернення з позовом про відмову в затвердженні протоколу аукціону, визнання недійсними результатів приватизації об’єкта малої приватизації або договору купівлі-продажу об’єкта малої приватизації становить три місяці.

7.2. Строк позовної давності для звернення з позовом про оскарження розпорядження голови обласної ради про недопущення до участі в аукціоні або про неукладання договору купівлі-продажу з переможцем аукціону складає один місяць із дня оприлюднення результатів аукціону.

 

РОЗДІЛ VIII

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

8.1.  Приватизація об’єкта вважається завершеною з моменту його продажу та переходу до покупця права власності і видання головою обласної ради розпорядження про завершення приватизації.

8.2. Питання, не врегульовані цим Положенням, регулюються Законом України «Про приватизацію державного і комунального майна», постановою Кабінету Міністрів України № 432 від 10.05 2018 року «Про затвердження порядку проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу» та іншими нормативними актами з питань приватизації майна.

8.3. У випадках прийняття законодавчих актів, внаслідок чого виникне неузгодженість окремих норм цього Положення із чинним законодавством України, діють норми законодавства України.

 

 

 

Заступник

голови обласної ради                                                        Володимир СКОРОБАГАЧ