Додаток

до рішення обласної ради

від ___ грудня 2020 року № __VІІ

(ХХVІ сесія VІІ скликання)

 

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про порядок проведення обласного конкурсу проєктів місцевого та регіонального розвитку «Разом в майбутнє»

 

 

1. Загальні питання

1.1. Дане Положення про порядок проведення обласного конкурсу проєктів місцевого та регіонального розвитку «Разом в майбутнє» (далі – Положення) встановлює умови участі, порядок подання, розгляду, відбору та фінансового забезпечення реалізації проєктів (далі – Конкурс).

1.2. Мета Конкурсу – сприяння  сталому соціально-економічному розвитку на місцевому та регіональному рівні шляхом активізації співробітництва територіальних громад та громадських ініціатив у виконанні Плану заходів реалізації Стратегії розвитку Харківської області на 2021-2027 роки.

1.3. Основні завдання Конкурсу:

- розбудова дієвого механізму співробітництва територіальних громад на основі спільних інтересів та цілей, ефективного виконання визначених законом повноважень для надання доступних та якісних послуг місцевому населенню, а також зростання рівня життєздатності громад;

- зростання ролі партнерства у реалізації Плану заходів Стратегії розвитку Харківської області на 2021-2027 як ключового інструменту стимулювання місцевого та регіонального економічного розвитку;

стимулювання та підтримка місцевих ініціатив щодо ефективного використання внутрішнього потенціалу громад для підвищення конкурентоспроможності регіону та зростання якості людського життя.

 

2. Умови проведення Конкурсу

2.1. До участі у Конкурсі запрошуються:

- перша категорія учасників: сільські, селищні, міські ради – ініціатори спільних проєктів, що розроблені в рамках співробітництва територіальних громад відповідно до чинного законодавства;

- друга категорія учасників: громадські організації та спілки – ініціатори проєктів у партнерстві з іншими громадськими організаціями, органами місцевого самоврядування, структурними підрозділами державних адміністрацій, науковими установами, вищими навчальними закладами, комунальними підприємствами (закладами, установами), державними підприємствами, бізнес-компаніями. Обов’язковою умовою для учасника  є наявність не менше 3 партнерів, один з яких - орган місцевого самоврядування або його комунальне підприємство (заклад, установа).

2.2. Проєкти повинні відповідати стратегічним цілям та операційним завданням Плану заходів Стратегії розвитку Харківської області на 2021-2027.

 2.3. Загальний обсяг фінансування проєкту:

            - перша категорія учасників  – до 2 000,0 тис. гривень;

            - друга категорія учасників  - до 1 500,0 тис. гривень.

2.3. Проєкти виконуються на умовах обов’язкового співфінансування.

2.3.1. Максимальна сума співфінансування (субвенції) з обласного бюджету не перевищує 50% вартості проєкту.

2.3.2. Умови співфінансування учасників:

- перша категорія – не менше 50 % співфінансування з місцевих бюджетів (сільських, селищних, міських та районних рад) та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

 - друга категорія –  не менше 50% за рахунок співфінансування з місцевих бюджетів (сільських, селищних, міських та районних рад), фінансового внеску конкурсанта та  партнерів, інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

2.4. Проєкти мають бути реалізовані протягом одного бюджетного року.

2.5. До конкурсного відбору від одного Конкурсанта приймається лише один проєкт.

2.6. Проєкти, які конкурсанти планують подавати на конкурс, попередньо розглядаються на сесіях відповідних рад і, за умови їх доцільності, місцеві ради своїм рішенням гарантують виділення коштів на співфінансування цих проєктів, якщо за результатами конкурсу вони будуть визнані переможцями.

2.7. Якщо реалізація проєкту передбачає використання земельної ділянки, то остання має знаходитися у комунальній власності територіальної громади – учасника або партнера проєкту.

2.8. Якщо при реалізації проєкту передбачається використання будівель і споруд, то вони мають знаходитися у комунальній власності територіальної громади - учасника або партнера проєкту.

2.9. Придбання товарів, робіт і послуг здійснюється відповідно до чинного законодавства України.

2.10. Конкурсанти подають заявку на участь у Конкурсі та конкурсну документацію у визначений спосіб згідно із формами і переліком, що затверджується Конкурсним комітетом. Конкурсна документація складається державною мовою.

2.11. Проєкти, які надійшли для участі в конкурсі, не рецензуються, не повертаються, а також не можуть бути передані третім особам.

2.12. У разі визнання проєкту переможцем обласного конкурсу проєктів місцевого та регіонального розвитку «Разом в майбутнє», Конкурсанти подають до Конкурсного комітету оригінали конкурсної документації та копії рішень відповідних рад про виділення із місцевих бюджетів коштів на співфінансування проєктів.

2.13. Не допускаються до участі в Конкурсі проєкти:

- у разі виявлення інформації про реєстрацію та діяльність організації, яка не відповідає нормам чинного законодавства України;

- у разі відкликання Конкурсантом проєкту;

- у разі надходження конкурсної документації після закінчення встановленого терміну прийому, надання її не у повному обсязі або документації, що не відповідає вимогам даного Положення чи вимогам, визначеним Конкурсним комітетом;

у разі виявлення у Конкурсантів конфлікту інтересів відповідно до Закону України "Про запобігання  корупції".

2.14. У рамках Конкурсу не фінансуються проєкти, що передбачають:

- спрямованість на політичну, релігійну та виборчу діяльність тощо;

- одержання прибутку й прямої матеріальної допомоги, заробітної плати, винагороди та інших компенсаційних виплат Конкурсантом або його представником, учасником, членом, партнером;

- погашення боргових зобов'язань і матеріального збитку;

- витрати на придбання ліцензій, патентів і товарних знаків;

- придбання або ремонт техніки для громадських організацій та органів самоорганізації населення;

- випуск авторських робіт, організацію та проведення персональних виставок;

- реалізація визначених у проекті заходів, що фінансуються за рахунок коштів бюджетів різних рівнів у рамках втілення державних, регіональних і галузевих програм і проєктів.

2.15. Конкурсанти відповідають за достовірність наданої інформації та документів відповідно до чинного законодавства України.

2.16. За потреби, на вимогу Конкурсного комітету Конкурсанти надають додаткову інформацію щодо проєкту.

2.17. Конкурс проводиться відповідно до Плану проведення обласного конкурсу проєктів місцевого та регіонального розвитку «Разом в майбутнє», який затверджуються Конкурсним комітетом.

2.18. Конкурсанти та виконавці проєктів їх реалізують відповідно до Календарного плану заходів, кошторису та бюджету, визначених у проєкті.

2.19. Після реалізації проєкту Конкурсанти подають технічному секретаріату Конкурсного комітету Підсумкові звіти про результати реалізації проєкту, форму якого затверджує Конкурсний комітет. За результатами розгляду Підсумкового звіту секретаріат конкурсу узгоджує з Конкурсантом дату відкриття об’єкта, внаслідок реалізації проєкту.

2.20. При відкритті об’єкта, внаслідок реалізації проєкту, обов’язково беруть участь член Конкурсного комітету, конкурсант, виконавець проєкту та депутати обласної й місцевих рад.

2.21. Підтвердженням впровадження проєкта є вручення Конкурсанту Сертифікату, дизайн якого затверджується Конкурсним комітетом.

2.22. Конкурсанти та виконавці проєктів з метою інформування громадськості можуть залучати місцеві ЗМІ, радіо та інтернет-ресурси для висвітлення  етапів реалізації проєктів.

3. Критерії оцінки проєктів

3.1. Проєкти оцінюються Конкурсним комітетом за бальною системою, відповідно до затвердженої ним Методики оцінювання. У разі необхідності, за рішенням Конкурсного комітету до оцінювання проєктів залучаються незалежні експерти.

3.2. Оцінювання здійснюються за наступними критеріями:

- соціальна значимість проєкту та реалістичність мети;

- наявність чіткого плану та механізмів розв’язання проблеми;

- якісні та кількісні показники покращення життєдіяльності громади при реалізації проєкту;

- сталість проєкту;

- застосування інноваційних підходів у реалізації проєкту;

- обґрунтованість вартості реалізації проєкту;

 

4. Організаційне забезпечення Конкурсу

4.1. Персональний склад Конкурсного комітету затверджується розпорядженням голови обласної ради, де визначається голова, його заступник та секретар (не більше 18 осіб). До персонального складу Конкурсного комітету входять: депутати обласної ради,  працівники виконавчого апарату обласної ради, представники Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області та структурних підрозділів обласної державної адміністрації (за згодою).

Секретар Конкурсного комітету організовує роботу Конкурсного комітету, за результатами засідання готує протоколи та доручення голови Конкурсного комітету. 

Зміни до персонального складу Конкурсного комітету вносяться розпорядженням голови обласної ради.

Конкурсний комітет, є колегіальним постійно діючим конкультативно-дорадчим органом.

4.2. Члени Конкурсного комітету здійснюють свої повноваження на громадських засадах.

4.3. Конкурсний комітет:

-  затверджує План проведення Конкурсу;

- затверджує  Методичні рекомендації щодо підготовки заявки та проєктної документації для участі у обласному конкурсі,  Підсумкового звіту про результаті впровадження  проєкту;

- затверджує форми, перелік та спосіб подання конкурсної документації;

- впроваджує програмно-технічне забезпечення проведення Конкурсу;

- затверджує Методику оцінювання проєктів та оцінює їх;

- залучає до оцінювання проєктів, у разі необхідності, незалежних експертів та затверджує умови їх залучення;

- ухвалює рішення щодо переможців Конкурсу;

- контролює дотримання даного Положення і Плану проведення Конкурсу;

- представники беруть участь у відкритті реалізованих проєктів;

- проводить роботу, спрямовану на популяризацію Конкурсу.

4.4. Регламент роботи Конкурсного комітету:

4.4.1. Формою роботи Конкурсного комітету є засідання, які проводить його голова, або, за його відсутності, – один із заступників. Засідання є правочинним, якщо в ньому беруть участь більшість членів від затвердженого персонального складу.

4.4.2. Рішення Конкурсного комітету приймаються більшістю голосів від кількості членів комітету, які брали участь у засіданні, та фіксуються у протоколі. У випадку рівної кількості голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні Конкурсного комітету.

4.4.3. За результатами засідання Конкурсного комітету оформлюється протокол, який підписують усі присутні члени Конкурсного комітету. Витяг із протоколу засідання Конкурсного комітету підписує головуючий та секретар Конкурсного комітету. 

4.5. Організаційне забезпечення підготовки і реалізації Конкурсу та функції технічного секретаріату покладаються на управління з питань місцевого самоврядування, розвитку громад та міжнародних зв’язків виконавчого апарату обласної ради, яке:

-  організовує роботу по прийманню та реєстрації конкурсних заявок;

- проводить попередній аналіз зареєстрованих проєктів щодо  відповідності їх умовам конкурсу;

-  формує списки проєктів, які відповідають умовам конкурсу, у розрізі категорій, відповідно до Методики оцінювання надає членам Конкурсного комітету для оцінювання;

-  проводить узагальнення бальної оцінки, формує рейтингові таблиці в розрізі категорій і подає їх на розгляд Конкурсному комітету;

- здійснює  Моніторинг реалізації проєктів, отримує Підсумкові звіти, узгоджує з Конкурсантами дату відкриття проєктів та інформує членів Конкурсного комітету;

- розробляє Методичні рекомендації щодо підготовки заявки та проєктної документації для участі у конкурсі, Підсумкового звіту про результати впровадження  проєкту;

- надає консультації, проводить навчально-методичні семінари, практикуми із менеджменту проєктів за тематикою, необхідною для якісної підготовки і впровадження проєктів;

- забезпечує поширення інформації про Конкурс у засобах масової інформації та оприлюднення на офіційному веб-сайті обласної ради;

- забезпечує виготовлення та облік Сертифікатів та іншої презентаційної продукції Конкурсу;

- готує аналітичні довідки та звіт про результати реалізації проєктів.

 4.6. Реалізацію конкурсу  забезпечують Конкурсний комітет, управління з питань місцевого самоврядування, розвитку громад та міжнародних зв’язків виконавчого апарату  обласної ради, Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації як головний розпорядник коштів конкурсу, сільські, селищні, міські та районні ради, районні державні адміністрації;

4.7. Витрати на організаційне забезпечення Конкурсу здійснюються за рахунок коштів, передбачених на реалізацію комплексної програми "Розвиток місцевого самоврядування в Харківській області на 2017 – 2021 роки", затвердженої рішенням обласної ради від 08.12.2016 № 310-VІІ (зі змінами).

 

5. Процедура Конкурсу

5.1. Дата початку та термін проведення Конкурсу визначаються згідно з рішенням Конкурсного комітету. Офіційне повідомлення про початок Конкурсу та умови його проведення, зразки необхідних документів та вимоги до їх оформлення розміщуються на веб-сайтах Харківської обласної ради та Асоціації органів місцевого самоврядування в Харківській області.

5.2. Подання заявок на участь у Конкурсі розпочинається наступного дня після публікації офіційного повідомлення про початок Конкурсу і здійснюється впродовж терміну, визначеного у рішенні Конкурсного комітету.

5.3. Конкурсна документація подається до секретаріату Конкурсного комітету у визначений спосіб та терміни.

5.4. Упродовж 10 календарних днів із дня закінчення прийому конкурсної документації секретаріатом Конкурсного комітету формуються у розрізі категорій учасників списки проєктів, що допущені до участі у Конкурсі, і подаються до Конкурсного комітету.

5.5. Члени Конкурсного комітету упродовж 20 календарних днів здійснюють оцінювання проєктів відповідно до затвердженої методики та передають оціночні листи до секретаріату Конкурсного комітету.

5.6. Секретаріат Конкурсного комітету протягом 10 календарних днів проводить узагальнення бальної оцінки та формує рейтингові таблиці в розрізі категорій і подає їх до Конкурсного комітету на розгляд.

5.7. Конкурсний комітет на своєму засіданні ухвалює рішення щодо визначення переможців Конкурсу.

5.8. Повідомлення про переможців оприлюднюється на веб-сайтах Харківської обласної ради та Асоціації органів місцевого самоврядування в Харківській області.

 

6. Фінансове забезпечення реалізації проєктів

6.1. Співфінансування реалізації проєктів, визнаних переможцями, за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених на поточний бюджетний рік, здійснюється шляхом передачі їх у вигляді цільової субвенції сільським, селищним та міським бюджетам на підставі рішення Конкурсного комітету та рішення обласної ради.

6.2. Субвенція з обласного бюджету зараховується до відповідних бюджетів і витрачається згідно з бюджетним законодавством та рішеннями органів місцевого самоврядування за умови забезпечення пропорційного співфінансування з місцевих бюджетів та інших джерел (згідно з умовами Конкурсу).

6.4. Реалізація проєктів здійснюється на підставі договорів, що укладаються між переможцями Конкурсу, відповідними органами місцевого самоврядування та іншими учасниками-партнерами упродовж бюджетного року.

6.5. Витрати, здійснені Конкурсантами до оприлюднення рішення Конкурсного комітету про визнання проєкту переможцем, та витрати, пов’язані зі збільшенням кошторисної вартості проєкту в ході його реалізації (враховуючи у тому числі рівень інфляції), не підлягають оплаті з обласного бюджету та здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів та Конкурсантів або з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України (згідно з умовами Конкурсу).

6.6. Майно, придбане в рамках реалізації проєкту, береться на баланс відповідного органу місцевого самоврядування або комунального підприємства (закладу, установи). Майно, придбане в рамках реалізації спільного проєкту, приймається на баланс та використовується відповідно до умов договору про співробітництво територіальних громад.

6.7. Моніторинг реалізації проєктів здійснює управління з питань місцевого самоврядування, розвитку громад та міжнародних зв’язків виконавчого апарату обласної ради на підставі інформації, яку надають сільські, селищні, міські та районні ради до 05 числа місяця наступного за звітним за формою, затвердженою Конкурсним комітетом. Інформація надається упродовж реалізації проєкту.

6.8. У разі зменшення вартості реалізованого проєкту сума співфінансування з обласного бюджету повинна дорівнювати плановому відсотку за проектом. Різниця між профінансованою сумою субвенції та розрахованою сумою повертається обласному бюджету не пізніше 01 грудня поточного року, із наданням підтверджуючих платіжних документів.

6.9. Рішенням Конкурсного комітету  кошти обласного бюджету, спрямовані на співфінансування проєкту - переможця конкурсу, можуть бути перерозподілені на інші проєкти, які є наступними за рейтинговою оцінкою у разі:

- якщо переможець Конкурсу письмово відмовився від реалізації проєкту;

- переможець не надав рішення місцевої ради про виділення коштів із місцевого бюджету на реалізацію проєкту;

-  упродовж двох місяців після оприлюднення Конкурсним комітетом результатів Конкурсу переможець не розпочав реалізацію заходів, визначених у проєкті;

- упродовж двох місяців після отримання субвенції з обласного бюджету, передбаченої для реалізації проєкта, переможець конкурсу не здійснив касових видатків на виконання заходів проєкту.

6.10. У разі економії коштів на реалізацію проєкту через здешевлення  вартості робіт і послуг внаслідок проведення процедур закупівлі із застосуванням електронної системи PROZORRO, ці кошти за письмовим зверненням конкурсанта та рішенням Конкурсного комітету можуть бути спрямовані виключно на завершення робіт за цим проєктом без змін видів робіт.

 

 

 

 

Перший заступник

голови обласної ради                                                      Віктор КОВАЛЕНКО