ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від _______ 2020 року №      -VІІ

( _____ сесія VІІ скликання)

 

ПОРЯДОК

виконання контрольних функцій у сфері оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області

 

I.                   ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1. Порядок виконання контрольних функцій у сфері оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі за текстом – Порядок), розроблений відповідно до статті 26 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (далі - Закон), встановлює механізм організації та здійснення контролю за виконанням умов договорів оренди та за використанням орендованого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

2. Контрольними заходами у сфері оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області є:

- постійний документальний контроль за виконанням умов договору оренди та контроль за використанням переданого в оренду майна (далі – постійний контроль);

- періодичний комплексний контроль за виконанням умов договору та використанням майна з оглядом об'єкта оренди (далі – періодичний комплексний контроль).

3. Під час здійснення контрольних заходів їх учасники керуються Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, цим Порядком та договором оренди.

 

ІІ. ПОСТІНИЙ КОНТРОЛЬ

 

1. Постійний контроль здійснюється: балансоутримувачем – за використанням переданого в оренду спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, орендодавцем – за виконанням умов договорів оренди майна.

2. Під час здійснення контрольних заходів балансоутримувачем перевіряються:

- цільове використання об’єкта оренди (якщо цільове використання визначено договором оренди);

- технічний стан об’єкта оренди (перебування об’єкта у стані, не гіршому, ніж на момент передачі його в оренду, з урахуванням нормального фізичного зносу);

- відповідність займаної орендарем площі акту приймання-передавання орендованого майна;

- надходження плати за оренду майна до балансоутримувача (щомісяця);

- наявність чинного договору страхування об'єкта оренди;

- виконання договору відшкодування витрат на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю (щомісяця).

3. Під час здійснення контрольних заходів орендодавцем перевіряються:

- надходження до обласного бюджету плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (щомісяця);

- наявність чинного договору страхування об'єкта оренди;

- відомості щодо відповідності орендаря вимогам частини третьої статті 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».

4. У ході постійного контролю балансоутримувач/орендодавець повідомляє орендаря про виявлені порушення.

 

ІІІ. ПЕРІОДИЧНИЙ КОМПЛЕКСНИЙ КОНТРОЛЬ

 

1.                  Періодичний комплексний контроль здійснюється за ініціативою обласної ради за участю уповноважених представників орендодавця, орендаря, балансоутримувача;

2.                  Структурним підрозділом виконавчого апарату обласної ради, яке створено для здійснення організаційних заходів з управління майном, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області є Управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради.

3.                  До участі у здійсненні контрольних заходів можуть залучатися спеціалісти інших підрозділів виконавчого апарату обласної ради, структурних підрозділів Харківської обласної державної адміністрації, депутати обласної ради, представники підприємств, установ, закладів, організацій та об’єднань громадян (за їх згодою).

4. З метою забезпечення контрольних заходів орендодавці можуть надсилати запити органам державної влади та органам місцевого самоврядування для отримання інформації з питань щодо виконання орендарем зобов'язань, передбачених договором оренди.

Відповіді на запити відповідні органи державної влади та органи місцевого самоврядування надають у строки, передбачені чинним законодавством.

5. Періодичний комплексний контроль здійснюється згідно з перспективними і поточними планами роботи обласної ради, її постійних комісій та виконавчого апарату, не частіше ніж раз на три роки протягом строку дії договору оренди, але не пізніше ніж за місяць до припинення договору оренди.

Позаплановий комплексний контроль здійснюється у разі надходження звернення балансоутримувача з відповідним обґрунтуванням або звернення правоохоронних органів.

З ініціативою про здійснення позапланової перевірки до орендодавця може звернутися орендар за власним бажанням.

6. Орендар має забезпечити доступ на об’єкт оренди уповноваженим представникам орендодавця та балансоутримувача.

7. Під час здійснення періодичного комплексного контролю перевіряються:

- відповідність цільового використання майна (якщо цільове використання визначено договором оренди);

- технічний стан об’єкта оренди;

- наявність/відсутність суборенди;

- виконання умов договору оренди, запропонованих під час погодження передачі майна в оренду (за їх наявності);

- виконання інших умов договору оренди.

8. У процесі проведення періодичного комплексного контролю використовуються документи, які можуть підтверджувати виконання умов договору оренди або використання орендованого майна.

Такими документами можуть бути: матеріали щодо використання амортизаційних відрахувань (у разі якщо орендоване майно перебуває на балансі орендаря); договори страхування орендованого майна; матеріали щодо списання орендованого майна; довідки балансоутримувача; інші документи, в яких можуть міститися необхідні для проведення перевірки відомості.

Документи мають бути належним чином оформлені та не мати виправлень, пропущених сторінок. Копії документів, що додаються до матеріалів перевірки, мають бути завірені в установленому законодавством порядку.

9. Орендар забезпечує достовірність поданих документів щодо виконання договірних зобов'язань.

10. За результатами здійснення періодичного комплексного контролю складається звіт (акт), що містить інформацію за напрямами, визначеними у пункті 7 цього розділу, а також інформацію про наявність/відсутність порушень умов виконання договору оренди та використання орендованого майна.

Відповідальним за складання звіту є представник управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради. Звіт складається у довільній формі у кількості по одному примірнику для кожної із залучених до контролю сторін і підписується його учасниками.

11. До звіту зі здійснення періодичного комплексного контролю виконання умов договору оренди додаються документи (завірені відповідно до вимог чинного законодавства копії), які підтверджують стан виконання умов договору оренди.

12. Орендар на вимогу Орендодавця та Балансоутримувача зобов’язаний забезпечити доступ на об’єкт оренди.

У разі недопущення на об’єкт уповноважених представників орендодавця та/або балансоутримувача для здійснення контролю цей факт підтверджується актом про недопуск. Акт складається у двох примірниках, один з яких надсилається орендарю.

13. Недопущення на об’єкт уповноважених представників орендодавця та балансоутримувача є підставою для ініціювання розірвання договору оренди.

 

IV. ДІЇ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПОРУШЕНЬ

 

1. У разі виявлення порушення умов договору оренди або використання майна орендар має вжити заходів щодо їх усунення протягом 20 днів від дати отримання орендарем відповідного повідомлення про наявність порушень у ході здійснення постійного контролю або звіту (акту) за результатами комплексного періодичного контролю.

2. У разі якщо протягом зазначеного строку орендар не усунув порушення умов договору оренди та/або використання майна, орендодавець/балансоутримувач вживає відповідних заходів згідно з вимогами чинного законодавства, у т. ч. може прийняти рішення про відмову у продовженні договору оренди комунального майна.

3. За невиконання або неналежне виконання орендарем своїх обов’язків, згідно з договором оренди, він може бути достроково припинений за рішенням суду та з інших підстав, передбачених Законом або договором.

4. Договір оренди вважається припиненим в односторонньому порядку за умови встановлення факту надання орендарем недостовірної інформації про право бути орендарем відповідно до положень частин третьої і четвертої статті 4 Закону.

 

 

 

Заступник

голови обласної ради                                                        Володимир СКОРОБАГАЧ