|
Начальнику Головного управління Національної поліції в Харківській області |
На протязі всієї каденції у Харківській обласній раді депутат Булах Д.А., систематично використовує та вибірково публічно висловлює відомості та інформацію щодо третіх осіб: фізичних та юридичних, підприємств, установ організацій, тощо, яка мала звинувачувальний, «викривальний» та деструктивний характер.
Поряд із депутатською діяльністю, Булах Д.А. є засновником та членом антикорупційних утворень, які фактично діють на комерційних підставах, а він отримує винагороду за здійснення цієї діяльності, як наймана особа, засновник, керівник, тощо, але в будь-якому випадку саме вказана особа є кінцевим бенефіціаром та вигодонабувачем, від здійснення антикорупційної діяльності.
Громадська організація «Харківський антикорупційний центр», керівником та засновником якої є Булах Д.А., на постійній основі отримує, грошову, матеріальну та іншу винагороду від різних міжнародних інституцій, зокрема від фонду Дж. Сороса «Відродження», Європейських та інших спонсорів та утримувачів і в тому числі за відомості, інформацію та документи, які вказаний депутат отримує через використання депутатського статусу і застосування механізмів депутатського реагування (депутатських звернень), а в подальшому передає їх належній йому організації – ХАЦ, для використання, публікування, проведення розслідувань, тощо.
Після обрання Булаха Д.А. депутатом, він на протязі тривалого часу, використовує депутатський мандат, статус депутата та механізми депутатського реагування (депутатські звернення) з метою отримання, збору та обробки інформації, відомостей, даних, персональних даних, письмових документів, в тому числі комерційного, господарського характеру, для її подальшого використання в особистих, комерційних, корисливих, професійних цілях та в інтересах третіх осіб - антикорупційних утворень, які оприлюднювали отриману депутатом Булахом Д.В. інформацію на офіційних веб-ресурсах (сайті ГО «Харківського антикорупційного центру» та сторінці ГО «ХАЦ» у соціальній мережі Facebook), засобах масової інформації.
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, гр. Булах Д.А. є засновником, керівником та підписантом в ГО «Харківський антикорупційний центр». За виконання покладених обов`язків в ГО «ХАЦ», він отримує винагороду, про що свідчать подані ним електронні декларації.
Крім того, депутат Булах за 2018-2019 р. задекларував значний дохід від здійснення індивідуальної підприємницької діяльності (вид діяльності - надання інформаційних послуг).
Тобто, є наявні факти порушення депутатом Булахом Д.А. норм антикорупційного законодавства, Регламенту обласної ради, Закону України «Про статус депутатів місцевих рад».
Серед отриманої Булахом Д.А при виконанні депутатських обов’язків інформації та використаної для здійснення діяльності у якості керівника, підписанта та засновника ГО «Харківський антикорупційний центр», для прикладу, слід зазначити відомості про:
- реконструкцію будинку по вул. Пушкінська, 19 у м. Харкові;
- лабораторні дослідження Держпродспоживслужби;
- діяльність ТОВ «Констракшн Груп Інтернешнл»;
- реконструкцію будинку по вул. Чернишевська, 88, у м. Харкові;
- діяльність КНП «Обласний центр онкології»;
- виділення у Старому Салтові 6,8 га землі;
- діяльність КЗ Харківської обласної ради «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтв».
Таких фактів достатньо багато і вони повністю підтверджуються документально.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та член ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен дотримуватися таких правил депутатської етики:
1) керуватися загальнодержавними інтересами та інтересами територіальної громади чи виборців свого виборчого округу, від яких його обрано;
2) не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях;
3) керуватися у своїй діяльності та поведінці загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності;
4) не розголошувати відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, інших відомостей з питань, що розглядалися на закритих засіданнях ради чи її органів і не підлягають за їх рішенням розголошенню, та відомостей, які стосуються таємниці особистого життя депутата місцевої ради або виборця, що охороняється законом, чи стали йому відомі у зв'язку з його участю в депутатських перевірках;
5) не допускати образливих висловлювань, не використовувати у публічних виступах недостовірні або неперевірені відомості стосовно органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ і організацій, їх керівників та інших посадових чи службових осіб, депутатських груп, фракцій, окремих депутатів місцевих рад;
Як встановлено ст. 18 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради зобов'язаний додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів.
Частиною 4 ст. 30 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що депутат місцевої ради не несе відповідальності за виступи на засіданнях ради та її органів, за винятком відповідальності за образу чи наклеп.
Відповідальність за невиконання вимог закону щодо забезпечення гарантій депутатської діяльності, встановлена ст. 36 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», в якій вказано, що публічна образа депутата місцевої ради, опублікування або поширення іншим способом завідомо неправдивих відомостей про нього, а також намагання в будь-якій формі вплинути на депутата місцевої ради, членів його сім'ї з метою перешкодити депутату виконувати свої повноваження, змусити його до вчинення неправомірних дій тягне за собою відповідальність згідно з законом.
У відповідності до ст. 44 Регламенту Харківської обласної ради, затвердженого рішенням обласної ради від 17 грудня 2015 року № 30-VIІ (ІІ сесія VІI скликання), на пленарному засіданні сесії ради промовець не повинен вживати образливі висловлювання, закликати до незаконних і насильницьких дій, використовувати у своїх виступах недостовірні або неперевірені відомості та допускати прояви некоректної поведінки.
Статтею 45 Регламенту, визначено, що депутати зобов`язані з належною повагою ставитись до прав, обов’язків та законних інтересів громадян, їх об’єднань, а також юридичних осіб, не допускати проявів бюрократизму та байдужості, нестриманості у висловлюваннях або в інший спосіб поводитися таким чином, що дискредитує обласну раду або ганьбить репутацію депутатів, припускатися рішень і дій (бездіяльності), що утискують права, свободи і законні інтереси громадян, їх об’єднань, а також юридичних осіб або здатні завдати шкоди їх честі, гідності й діловій репутації.
Депутати зобов’язані:
- дотримуватись вимог чинного законодавства України, виконувати рішення обласної ради, підтримувати і зміцнювати довіру фізичних і юридичних осіб до своєї депутатської діяльності (ч. 2 ст. 45 Регламенту).
- виконувати свої повноваження на високому професійному рівні, підвищувати свій професійний, інтелектуальний та культурний рівень, діяти в межах повноважень, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України (ч. 3 ст. 45).
- утримуватися від некоректних публічних висловлювань, міркувань та оцінок щодо діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, їх керівників, посадових осіб (ч. 4 ст. 45).
Згідно ч.10 (Запобігання корупції) ст. 45 Регламенту депутати повинні:
суворо дотримуватись обмежень і заборон, передбачених Законами України «Про статус депутатів місцевих рад», «Про запобігання корупції» та іншим антикорупційним законодавством, уникати дій, які можуть бути сприйняті громадою як підстава підозрювати їх у корупції;
своєю поведінкою демонструвати, що чітко розмежовують депутатську діяльність та особисті інтереси;
Відповідно до ч. 12 ст. 45 Регламенту, депутати не мають права:
- використовувати статус депутата обласної ради для невиправданого здобування особистої користі або користі для своїх сімей;
- користуватися бюджетними коштами, майном або інформацією, отриманою ними при виконанні депутатських обов’язків, для здійснення діяльності, не пов’язаної з виконанням депутатських обов’язків.
Приватний інтерес – будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими поза службовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв’язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях. Саме таке визначення приватного інтересу наведене в Законі України “Про запобігання корупції”.
Реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;
У якості синоніма до терміну «конфлікт інтересів» західні науковці часто вживають словосполучення «conflict of roles» («конфлікт ролей»).
Кожен із нас незалежно від свого віку, роду занять чи майнового стану має велику кількість соціальних ролей – член сім’ї, близький друг, працівник або приватний підприємець, власник майна, член політичної партії, релігійної чи громадської організації тощо.
Проте у випадку, коли особа уповноважена на виконання певних владних повноважень та її приватний інтерес (як члена сім’ї, засновника чи члена громадської організації, підприємства, тощо) вступає у суперечність з її публічними представницькими обов’язками, у такої особи виникає конфлікт інтересів в розумінні Закону України «Про запобігання корупції».
Незалежно від наслідків чи масштабу порушення, дії в умовах конфлікту інтересів або неповідомлення про нього є корупційним правопорушенням.
Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів є корупційним правопорушенням, за яке законом встановлено адміністративну відповідальність.
Для кваліфікації правопорушення за статтею 172-7 КУпАП достатньо лише наявності приватного інтересу.
Склад правопорушення за статтею 172-7 КУпАП є формальним і відповідальність за його вчинення настає незалежно від наслідків.
Відповідальність за незаконне розголошення або використання в інший спосіб особою у своїх інтересах інформації, яка стала їй відома у зв’язку з виконанням службових (представницьких) повноважень передбачена ст.172-8 КУпАП України.
Суб’єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 Закону України "Про запобігання корупції" і в тому числі депутати місцевих рад.
Таким чином, депутат Булах Д.А. під час каденції в Харківській обласній раді, на постійній основі здійснював збір, обробку та незаконне використання і розголошення інформації, відомостей, документів, які стали йому відомі у зв`язку із виконанням ним депутатських повноважень та використовував її у своїх особистих інтересах, як засновник, керівник ГО «Харківський антикорупційний центр» та кінцевий бенефіціар, що є прямим порушенням антикорупційного законодавства України та має ознаки корупційних правопорушень.
Керуючись нормами Конституції України, Закону України «Про запобігання корупції», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», Регламенту Харківської обласної ради, відповідно до статей 43, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», прошу ВАС, -
1. Здійснити моніторинг та контроль за виконанням актів законодавства депутатом Харківської обласної ради Булахом Дмитром Андрійовичем та перевірку наявності ознак та фактів реального конфлікту інтересів і використання депутатського мандату, інформації яка стала відома у зв’язку з виконанням представницьких повноважень депутатом обласної ради в корисливих цілях чи особистих інтересах.
2. Провести перевірку щодо виявлення фактів порушення вимог антикорупційного законодавства, норм Закону України «Про запобігання корупції» депутатом Харківської обласної Булахом Дмитром Андрійовичем та вжити заходів щодо усунення виявлених порушень антикорупційного законодавства. За наявності підстав та встановлення ознак правопорушення за результатами перевірки скласти відповідні адміністративні матеріали.
3. Про розгляд звернення Харківської обласної ради повідомити у встановленому законом порядку.
З повагою,
Голова Харківської обласної ради Сергій ЧЕРНОВ