ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від 15 жовтня 2020 року № 1346-VIІ
(XXVI сесія VІІ скликання)
П О Л О Ж Е Н Н Я
про обласний конкурс мініпроєктів
«Ефективна медицина в громаді»
1. Загальні питання
Дане Положення встановлює порядок проведення обласного конкурсу мініпроєктів «Ефективна медицина в громаді» (далі – Положення), умови участі, подання, розгляду, відбору та фінансового забезпечення реалізації мініпроєктів (далі – Конкурс).
Мета Конкурсу – посилення спроможності територіальних громад Харківської області у розбудові ефективної системи надання медичних послуг населенню, поліпшення їх якості та доступності шляхом фінансової підтримки місцевих ініціатив.
Основні завдання Конкурсу:
- підтримка розвитку ефективної системи надання медичних послуг, впровадження стратегічних планів розвитку медицини, придбання сучасної медичної апаратури та обладнання з метою поліпшення матеріально-технічної бази медичних закладів, створення сучасних умов праці та медичного обслуговування населення, у тому числі людей з інвалідністю;
- об’єднання ресурсів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України, для вдосконалення системи надання медичних послуг;
- впровадження інновацій у системі надання медичних послуг населенню та підвищення їх якості.
2. Учасники Конкурсу
Учасники Конкурсу – органи місцевого самоврядування, які є засновниками (співзасновниками) підприємств (закладів) охорони здоров’я.
3. Умови проведення Конкурсу:
- заявки на участь у конкурсному відборі мають бути подані за встановленою формою, із дотриманням заявленого терміну та містити інформацію згідно з конкурсною документацією, що затверджується Конкурсною комісією. Відповідні матеріали оприлюднюються на сайті обласної ради;
- мініпроєкти мають бути некомерційними, спрямованими виключно на оснащення медичних закладів сучасним медичним обладнанням та спеціальною апаратурою;
- загальний бюджет мініпроєкту складає до 500 тис. гривень;
- мініпроєкти виконуються на умовах обов’язкового співфінансування;
- максимальна сума співфінансування (субвенції) з обласного бюджету не перевищує 70% вартості мініпроєкту;
- учасники Конкурсу мають забезпечити власний внесок, співфінансування із місцевого бюджету та/або з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України, на рівні не менше як 30% від загального бюджету мініпроєкту;
- до конкурсного відбору від одного учасника приймається лише одна заявка;
- мініпроєкти мають бути реалізовані на території Харківської області, перевага надаватиметься мініпроєктам, реалізація яких планується на сільських територіях;
- мініпроєкти мають бути реалізовані протягом одного бюджетного року;
- мініпроєкти, які надійшли для участі в Конкурсі, не рецензуються, не повертаються, а також не можуть бути передані третім особам;
- Конкурс проводиться відповідно до Плану проведення обласного конкурсу мініпроєктів «Ефективна медицина в громаді», який затверджуються Конкурсною комісією.
4. Загальні критерії відбору заявок:
- наявність місцевої програми розвитку медичної сфери, стратегії розвитку закладу охорони здоров’я та реалізованих заходів щодо підвищення ефективності системи охорони здоров’я у громаді;
- соціальна значимість мініпроєкту та реалістичність мети;
- наявність чіткого плану та механізмів розв’язання проблеми;
- наявність аналізу якісних та кількісних показників поліпшення медичного обслуговування мешканців громади в результаті реалізації мініпроєкту;
- сталість у реалізації мініпроєкту, подальший його розвиток;
- застосування інноваційних підходів у реалізації мініпроєкту;
- обґрунтованість видатків на реалізацію мініпроєкту;
- наявність додаткового співфінансування з місцевих бюджетів або з інших джерел, не заборонених чинним законодавством, що зменшує частку співфінансування з обласного бюджету.
5. Не допускаються до конкурсного відбору заявки у разі:
- спрямування видатків на політичну діяльність;
- виявлення недостовірної інформації про діяльність конкурсанта;
- надходження конкурсної документації після закінчення встановленого терміну прийому, надання її не у повному обсязі або направлення документації, що не відповідає вимогам даного Положення чи вимогам, визначеним Конкурсною комісією;
- виявлення у конкурсантів конфлікту інтересів відповідно до Закону України "Про запобігання корупції";
- встановлення, що видатки на реалізацію мініпроєкту мають на меті:
- одержання прибутку й прямої матеріальної допомоги, заробітної плати, винагороди та інших компенсаційних виплат конкурсантом або його представником, учасником, членом, партнером;
- погашення боргових зобов'язань і матеріального збитку;
- витрати на придбання ліцензій, патентів і товарних знаків, випуск авторських робіт;
- реалізації визначених у проєкті заходів, що фінансуються за рахунок коштів бюджетів різних рівнів у рамках втілення державних, регіональних і галузевих програм і проєктів.
6. Організаційне забезпечення Конкурсу:
- голова обласної ради утворює Конкурсну комісію у складі голови, його заступника, секретаря та членів (не більше 9 осіб) та затверджує своїм розпорядженням її персональний склад. До складу Конкурсної комісії входять: депутати обласної ради – 5, працівники виконавчого апарату обласної ради – 2, представник підприємства (закладу) охорони здоров’я, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, – 1, представник структурного підрозділу обласної державної адміністрації – 1 (за згодою);
- голова, заступник голови, секретар та члени Конкурсної комісії здійснюють свої повноваження на громадських засадах;
- секретар Конкурсної комісії організовує роботу Конкурсної комісії, готує протоколи засідань;
- координація роботи та організаційно-технічні заходи щодо підготовки та проведення Конкурсу покладаються на управління з питань місцевого самоврядування, розвитку громад та міжнародних зв’язків виконавчого апарату обласної ради, яке:
- приймає та реєструє конкурсні заявки;
- проводить попередній аналіз зареєстрованих мініпроєктів щодо відповідності їх умовам Конкурсу;
- формує списки мініпроєктів, які відповідають умовам Конкурсу, після чого передає їх членам Конкурсної комісії для оцінювання;
- проводить узагальнення бальної оцінки, формує рейтинг мініпроєктів і подає його на розгляд Конкурсній комісії;
- здійснює моніторинг реалізації мініпроєктів, отримує підсумкові звіти про результати впровадження мініпроєктів, узгоджує з конкурсантами дату відкриття мініпроєктів та інформує членів Конкурсної комісії;
- надає консультації, проводить навчально-методичні семінари, практикуми із проєктного менеджменту за тематикою, необхідною для якісної підготовки і впровадження мініпроєктів;
- забезпечує поширення інформації про Конкурс у засобах масової інформації та оприлюднення на офіційному сайті обласної ради;
- забезпечує виготовлення та облік сертифікатів;
- готує аналітичні довідки та звіт про результати реалізації мініпроєктів;
- реалізацію Конкурсу забезпечують Конкурсна комісія, управління з питань місцевого самоврядування, розвитку громад та міжнародних зв’язків виконавчого апарату обласної ради, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації як головний розпорядник коштів Конкурсу, а також сільські, селищні, міські та районні ради;
- витрати на організаційне забезпечення Конкурсу здійснюються за рахунок коштів, передбачених на реалізацію комплексної програми "Розвиток місцевого самоврядування в Харківській області на 2017 – 2021 роки", затвердженої рішенням обласної ради від 08.12.2016 № 310-VІІ (зі змінами).
7. Процедура Конкурсу:
- конкурсна документація подається до Конкурсної комісії у визначені терміни та спосіб згідно з формами і переліком, що затверджується Конкурсною комісією;
- конкурсанти відповідають за достовірність наданої інформації та документів відповідно до чинного законодавства України;
- конкурсна документація перевіряється на відповідність умовам проведення Конкурсу, визначеним у пункті 3 цього Положення;
- за потреби, на вимогу Конкурсної комісії конкурсанти надають додаткову інформацію щодо мініпроєкту;
- оцінювання мініпроєктів проводиться Конкурсною комісією за бальною системою згідно з критеріями відбору, визначеними у пункті 4 цього Положення, та Методикою оцінювання мініпроєктів, що затверджується Конкурсною комісією. Члени Конкурсної комісії зобов’язані не допускати реального чи потенційного конфлікту інтересів під час прийняття рішень;
- перелік мініпроєктів-переможців затверджується рішенням Конкурсної комісії на підставі рейтингу, складеного за результатами їх оцінювання;
- результати Конкурсу оприлюднюються на сайті обласної ради;
- у разі визнання мініпроєкту переможцем конкурсант подає до Конкурсної комісії оригінали конкурсної документації;
- з переможцями Конкурсу обласною радою укладається договір про реалізацію мініпроєкту;
- моніторинг реалізації мініпроєктів здійснюється на підставі звітної інформації, яку надають органи місцевого самоврядування, на території яких реалізується мініпроєкт, до 05 числа місяця, наступного за звітним, за формою, затвердженою Конкурсною комісією. Інформація надається упродовж усього часу реалізації мініпроєкту;
- конкурсанти та виконавці мініпроєктів реалізують їх відповідно до плану проведення Конкурсу, кошторису та календарного плану реалізації заходів, визначених у мініпроєкті;
- після реалізації мініпроєкту конкурсанти подають до Конкурсної комісії підсумковий звіт про результати реалізації мініпроєкту, форму якого затверджує Конкурсна комісія;
- підтвердженням впровадження мініпроєкту є вручення конкурсанту сертифікату, дизайн якого затверджується Конкурсною комісією.
8. Фінансове забезпечення реалізації мініпроєктів:
- співфінансування реалізації мініпроєктів - переможців, за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених на поточний бюджетний рік, здійснюється шляхом передачі цільової субвенції місцевим бюджетам на підставі рішення обласної ради та договору, що укладається між обласною радою та відповідними органами місцевого самоврядування;
- субвенція з обласного бюджету зараховується до відповідних місцевих бюджетів і використовується згідно із чинним законодавством та відповідних рішень органів місцевого самоврядування, за умови попереднього забезпечення співфінансування мініпроєкту конкурсантом та партнерами;
- витрати, понесені конкурсантами до оприлюднення результатів про визнання їх переможцями, та витрати, пов’язані зі збільшенням кошторисної вартості в ході реалізації мініпроєкту (враховуючи і рівень інфляції), здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів, конкурсантів або з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України;
- майно, придбане в рамках реалізації мініпроєкту, приймається на баланс відповідного органу місцевого самоврядування, закладу охорони здоров’я;
- якщо переможці Конкурсу відмовилися від реалізації мініпроєкту або упродовж двох місяців після оприлюднення результатів Конкурсу не розпочали його реалізацію, то кошти мініпроєкту перерозподіляються відповідно до рішення Конкурсної комісії на мініпроєкти, які є наступними за рейтинговою оцінкою;
- у разі економії коштів на реалізацію мініпроєкту через здешевлення вартості робіт і послуг внаслідок проведення процедур закупівлі із застосуванням електронної системи PROZORRO, за письмовим зверненням конкурсанта та рішенням Конкурсної комісії можуть бути спрямовані виключно на завершення робіт за цим мініпроєктом без змін видів робіт;
- у разі зменшення вартості реалізованого мініпроєкту сума співфінансування з обласного бюджету повинна дорівнювати плановому відсотку за мініпроєктом. Різниця між профінансованою сумою субвенції та розрахованою сумою повертається до обласного бюджету не пізніше 01 грудня поточного року, із наданням підтверджуючих платіжних документів.
Перший заступник
голови обласної ради Віктор КОВАЛЕНКО