ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від _________ року № _______

(_____ сесія _____ скликання)

 

 

ПОРЯДОК

використання коштів обласного бюджету для надання фінансової підтримки інститутам громадянського суспільства соціального спрямування (на конкурсній основі)

Розділ І. Загальні положення

1.1. Порядок використання коштів обласного бюджету для надання фінансової підтримки інститутам громадянського суспільства соціального спрямування (на конкурсній основі) (далі – Порядок) визначає механізми організації та проведення конкурсу з відбору програм (проєктів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства соціального спрямування, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка за рахунок коштів обласного бюджету (далі – конкурс), принципи використання коштів обласного бюджету інститутами громадянського суспільства соціального спрямування, а також проведення перевірки достовірності інформації, зазначеної у конкурсній пропозиції та моніторингу стану виконання (реалізації) програм (проєктів, заходів), визнаних переможцями конкурсу.

Проведення конкурсу відбувається в рамках реалізації комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021 – 2025 роки, затвердженої рішенням Харківської обласної ради від 15 жовтня 2020 року № 1338-VII, та Програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року у Харківській області, затвердженої рішенням Харківської обласної ради від 30 серпня 2018 року № 773-VII (зі змінами).

1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

інститут громадянського суспільства соціального спрямування – громадські об’єднання та їх відокремлені підрозділи зі статусом юридичної особи, благодійні фонди (організації), творчі спілки, які відповідно до статуту (положення) захищають права та інтереси осіб з інвалідністю, ветеранів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей та інших громадян України, які потребують соціальної підтримки, а також провадять діяльність із забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;

конкурсна документація – комплект документів, які затверджуються конкурсною комісією і містять вимоги щодо оформлення інститутами громадянського суспільства соціального спрямування конкурсних пропозицій;

конкурсна комісія – тимчасово діючий орган, що утворюється організатором конкурсу для розгляду конкурсних пропозицій, проведення моніторингу стану виконання (реалізації) програм (проєктів, заходів), а також виконання інших повноважень, визначених у цьому Порядку;

конкурсна пропозиція – комплект документів, які готуються інститутами громадянського суспільства соціального спрямування для участі в конкурсі;

організатор конкурсу – структурний підрозділ Харківської обласної державної адміністрації, який є розпорядником бюджетних коштів та/або відповідальним виконавцем обласної програми;

програма – комплекс завдань та заходів, розроблених і здійснюваних інститутом громадянського суспільства соціального спрямування з метою розв’язання найважливіших проблем розвитку держави, регіону та суспільства та розрахованих на один бюджетний рік;

проєкт – комплекс заходів, розроблених і здійснюваних інститутом громадянського суспільства соціального спрямування щодо досягнення певної мети протягом визначеного періоду часу (не більше півроку);

захід – сукупність дій, необхідних для виконання інститутом громадянського суспільства соціального спрямування конкретного завдання в рамках програми або проекту, чи окремо протягом визначеного періоду часу;

прохідний бал – визначена конкурсною комісією мінімальна сума балів, яку конкурсна пропозиція має отримати на третьому етапі конкурсу для включення її до рейтингу конкурсних пропозицій, на підставі якого визначаються переможці конкурсу;

рейтинг конкурсних пропозицій – складений конкурсною комісією перелік конкурсних пропозицій у порядку зменшення кількості балів, отриманих конкурсними пропозиціями;

учасник конкурсу – інститут громадянського суспільства соціального спрямування, який подав конкурсну пропозицію для участі у конкурсі.

1.3. Головним розпорядником бюджетних коштів є Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації.

1.4. Одержувачами коштів обласного бюджету є інститути громадянського суспільства соціального спрямування, які відповідно до положень Порядку визнані переможцями конкурсу.

1.5. Організатор конкурсу утворює конкурсну комісію, яка затверджує:

1)             пріоритетні напрями, що відповідають загальнодержавним та регіональним програмам і на виконання яких повинні спрямовуватися програми (проєкти, заходи), розроблені учасниками конкурсу;

2)             текст оголошення про проведення конкурсу, в якому зазначаються:

пріоритетні завдання, що відповідають зазначеним у загальнодержавних та/або місцевих програмах, з метою вирішення яких розроблено учасниками конкурсу програми (проєкти, заходи);

перелік видів діяльності, що можуть відповідати визначеним організатором конкурсу;

вимоги до конкурсної пропозиції;

граничний обсяг фінансування за рахунок бюджетних коштів однієї програми (проєкту, заходу);

адреса, за якою приймаються конкурсні пропозиції;

строки подання конкурсних пропозицій;

строки проведення конкурсу;

3)             форму заяви про участь у конкурсі;

4)             форму програми (проєкту, заходу) та кошторису витрат, необхідних для виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу);

5)             форму інформації про діяльність інституту громадянського суспільства соціального спрямування;

6)             форму фінансового та підсумкового звіту про виконання договору та обсягу використання коштів обласного бюджету.

1.6. Оголошення про проведення конкурсу та конкурсна документація, яка містить затверджені конкурсною комісією форми: заяви про участь у конкурсі, опису програми (проєкту, заходу) та кошторису витрат, необхідних для виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу), – оприлюднюються організатором конкурсу на офіційних вебсайтах Харківської обласної державної адміністрації та Харківської обласної ради до 01 жовтня року, що передує бюджетному періоду, в якому передбачається виконання (реалізація) програм (проєктів, заходів).

Строк приймання конкурсних пропозицій має становити не менше ніж 30 календарних днів із дня оголошення проведення конкурсу.

У разі неподання жодної конкурсної пропозиції організатор конкурсу має право подовжити строк приймання конкурсних пропозицій до 30 календарних днів.

1.7. Для участі у конкурсі інститути громадянського суспільства соціального спрямування подають організатору конкурса конкурсні пропозиції.

1.8. Конкурсні пропозиції можуть подаватися інститутами громадянського суспільства соціального спрямування, зареєстрованими в установленому порядку, не пізніше ніж за шість місяців до оголошення проведення конкурсу.

1.9. Інститут громадянського суспільства соціального спрямування може подавати на конкурс кілька конкурсних пропозицій.

Конкурсні пропозиції подаються організаторові конкурсу у друкованій та електронній формі за адресою та у строк, визначені в оголошенні про проведення конкурсу.

Організатор конкурсу видає учасникові конкурсу довідку із зазначенням дати надходження конкурсної пропозиції та переліком наданих документів.

Подані конкурсні пропозиції не повертаються учасникові конкурсу.

1.10. Конкурсна пропозиція включає:

1) заяву про участь у конкурсі, складену за формою, затвердженою конкурсною комісією, із зазначенням найменування інституту громадянського суспільства соціального спрямування та назви програми (проєкту, заходу) за підписом керівника або уповноваженої особи інституту громадянського суспільства соціального спрямування;

2) опис програми (проєкту, заходу) та кошторис витрат, необхідних для виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу), за формою, затвердженою конкурсною комісією. Опис програми (проєкту, заходу) має містити мету і завдання, план реалізації, із зазначенням строків та відповідальних виконавців на кожному етапі, очікувані результати та конкретні результативні показники виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу), інформацію про цільову аудиторію, залучені до виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу) інші інститути громадянського суспільства, способи інформування громадськості про хід виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу), детальний кошторис витрат та джерела фінансування;

3) листи-підтвердження органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, наукових установ, інститутів громадянського суспільства, інших установ та організацій (у разі їх залучення до виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу);

4) інформацію про діяльність інституту громадянського суспільства соціального спрямування, зокрема про досвід виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу) протягом останніх двох років за рахунок бюджетних коштів та інших джерел фінансування, джерела фінансування інституту громадянського суспільства, його матеріально-технічну базу та кадрове забезпечення, за формою, затвердженою конкурсною комісією.

Конкурсна пропозиція складається державною мовою.

Відповідальність за достовірність інформації, що міститься у конкурсній пропозиції, несе учасник конкурсу.

1.11. Програми (проєкти, заходи) інститутів громадянського суспільства соціального спрямування мають охоплювати більше ніж половину територіальних громад.

1.12. Організатор конкурсу утворює конкурсну комісію у складі не менше семи осіб та затверджує її персональний склад. Головою конкурсної комісії призначається представник організатора конкурсу.

Організатор конкурсу на офіційному вебсайтах Харківської обласної державної адміністрації та Харківської обласної ради протягом п’яти робочих днів із дати затвердження персонального складу конкурсної комісії розміщує інформацію про усіх її членів, яка містить:

1) прізвище, ім’я, по батькові члена конкурсної комісії;

2) місце роботи, посаду члена конкурсної комісії;

3) найменування організації, яку представляє член конкурсної комісії, із зазначенням коду згідно з ЄДРПОУ (крім членів конкурсної комісії, які є представниками організатора конкурсу). В інформації про члена конкурсної комісії, який є головою (уповноваженим представником) громадської ради, утвореної при обласній державній адміністрації, зазначаються найменування та код згідно з ЄДРПОУ інституту громадянського суспільства, який делегував його до складу відповідної громадської ради.

Конкурсна комісія на першому засіданні затверджує регламент роботи.

Чисельність державних службовців (представників організатора конкурсу) не повинна перевищувати 50 відсотків від загальної кількості членів конкурсної комісії.

Члени конкурсної комісії здійснюють свої повноваження на громадських засадах.

Не може бути членом конкурсної комісії особа, що є керівником, членом керівних органів або працівником учасника конкурсу.

Члени конкурсної комісії зобов’язані не допускати конфлікту інтересів під час розгляду конкурсних пропозицій.

Перед початком розгляду конкурсних пропозицій член конкурсної комісії зобов’язаний повідомити про відсутність або наявність конфлікту інтересів та надати пояснення щодо обставин, які можуть перешкоджати об’єктивному виконанню ним обов’язків, про що робиться відповідний запис у протоколі.

Організатор конкурсу за поданням конкурсної комісії виключає з її складу члена комісії, у якого виявлено конфлікт інтересів.

Якщо конфлікт інтересів виявлено після ухвалення конкурсною комісією рішення про визначення переможців конкурсу, зазначене рішення підлягає перегляду. Індивідуальні оцінки члена конкурсної комісії, у якого виявлено конфлікт інтересів, не враховуються.

Засідання конкурсної комісії проводяться за потреби, про що повідомляється учасникам засідання не пізніше ніж за три робочих дні до його проведення.

Організатор конкурсу на підставі рішення конкурсної комісії виводить з її складу члена комісії, який двічі поспіль не брав участі у засіданні конкурсної комісії, за умови повідомлення про проведення засідання за три робочі дні до його проведення, або виявив бажання вийти зі складу конкурсної комісії. Член конкурсної комісії, який не брав участі у засіданні конкурсної комісії з поважних причин (хвороба, відрядження тощо), про що проінформував конкурсну комісію не пізніше ніж за один робочий день до проведення засідання, не може бути виключений з її складу.

Засідання конкурсної комісії вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менше двох третин складу конкурсної комісії.

1.13. Рішення конкурсної комісії приймається більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні.

За умови рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Усі рішення, прийняті конкурсною комісією, зазначаються у протоколі, який підписується присутніми на її засіданні членами комісії.

Рішення конкурсної комісії розміщуються протягом семи робочих днів на офіційних вебсайтах Харківської обласної державної адміністрації та Харківської обласної ради.

Учасникові конкурсу на його вимогу видається витяг з протоколу засідання конкурсної комісії.

1.14. Організатор конкурсу здійснює звірку інформації, яку надали інститути громадянського суспільства соціального спрямування, на відповідність із даними, які містяться у відкритих державних реєстрах.

1.15. Конкурсна комісія може прийняти рішення про проведення перевірки достовірності інформації, зазначеної у конкурсній пропозиції. Перевірка проводиться відповідно до Розділу ІV цього Порядку.

1.16. Організатор конкурсу не допускає інститути громадянського суспільства соціального спрямування до участі у конкурсі у разі, коли:

інформація, зазначена в конкурсній пропозиції, не відповідає інформації про інститут громадянського суспільства соціального спрямування, що міститься у відкритих державних реєстрах;

інститут громадянського суспільства соціального спрямування не відповідає вимогам, зазначеним у пункті 8 цього Порядку;

інститут громадянського суспільства соціального спрямування відмовився від участі у конкурсі шляхом надсилання його організаторові офіційного листа;

інститут громадянського суспільства соціального спрямування перебуває у стадії припинення (ліквідації);

конкурсну пропозицію подано після закінчення встановленого організатором строку подання конкурсних пропозицій та/або не в повному обсязі;

установлено факт порушення інститутом громадянського суспільства соціального спрямування вимог бюджетного законодавства протягом двох попередніх бюджетних періодів, із застосуванням заходу впливу за таке порушення (крім попередження);

програма (проєкт, захід) не відповідає вимогам, зазначеним у пункті 11 цього Порядку.

1.17. Конкурсна комісія може приймати рішення стосовно допущення конкурсної пропозиції до участі у конкурсі у разі, коли:

інститут громадянського суспільства соціального спрямування не виконав (не реалізував) програми (проєкти, заходи), для виконання (реалізації) яких надавалася фінансова підтримка за рахунок бюджетних коштів у попередньому бюджетному періоді з об’єктивних причин;

за результатами проведення заходів державного нагляду (контролю) установлено факт порушення інститутом громадянського суспільства соціального спрямування вимог бюджетного законодавства протягом двох попередніх бюджетних періодів, без застосування заходу впливу за таке порушення (крім попередження).

1.18. Конкурс проводиться шляхом оцінювання поданих пропозицій інститутів громадянського суспільства соціального спрямування, формування рейтингу конкурсних пропозицій та визначення переможців конкурсу відповідно до зазначеного рейтингу та обсягу бюджетних коштів для надання фінансової підтримки для виконання (реалізації) програм (проєктів, заходів).

1.19. Конкурс проводиться у три етапи.

На першому етапі конкурсу члени конкурсної комісії індивідуально оцінюють конкурсні пропозиції шляхом встановлення відповідності запланованих заходів пріоритетним напрямам, визначеним конкурсною комісією, та зазначеним у загальнодержавних та/або місцевих програмах.

На першому етапі конкурсна комісія не допускає до участі у другому етапі інститут громадянського суспільства соціального спрямування, якщо поданий ним кошторис містить видатки, заборонені цим Порядком.

Конкурсна комісія приймає рішення про участь конкурсних пропозицій у другому етапі конкурсу шляхом голосування.

Організатор конкурсу повідомляє керівників інститутів громадянського суспільства соціального спрямування про допущення або недопущення їхніх програм (проєктів, заходів) до відкритого захисту протягом п’яти робочих днів.

За результатами оцінювання конкурсних пропозицій конкурсна комісія може оголосити додатковий збір конкурсних пропозицій.

Додатковий збір оголошується шляхом розміщення на офіційних вебсайтах Харківської обласної державної адміністрації та Харківської обласної ради відповідної інформації. Термін, протягом якого відбувається прийняття конкурсних пропозицій, не може перевищувати 30 календарних днів.

1.20. На другому етапі конкурсу проводиться відкритий захист конкурсних пропозицій.

Рішення конкурсної комісії про проведення відкритого захисту оприлюднюється на офіційних вебсайтах Харківської обласної державної адміністрації та Харківської обласної ради не пізніше ніж за три робочих дні до початку відкритого захисту. Представники громадськості та засобів масової інформації мають право бути присутніми під час відкритого захисту як спостерігачі.

Захист конкурсної пропозиції здійснює керівник або уповноважений представник учасника конкурсу.

Захист конкурсної пропозиції здійснюється державною мовою.

Коли учасник конкурсу письмово відмовився від відкритого захисту або не з’явився на відкритий захист конкурсної пропозиції (без поважних причин та попередження), конкурсна комісія приймає рішення про припинення його участі в конкурсі, про що надсилає письмове повідомлення.

Після відкритого захисту конкурсних пропозицій конкурсна комісія має право рекомендувати змінити або доповнити конкурсну пропозицію. Інститут громадянського суспільства соціального спрямування протягом п’яти робочих днів з моменту прийняття відповідного рішення конкурсною комісією може подати оновлену конкурсну документацію та пройти за рішенням комісії, у разі необхідності, повторний відкритий захист.

У випадку неподання оновленої конкурсної документації конкурсна комісія приймає рішення на основі документів, які подані інститутом громадянського суспільства соціального спрямування початково.

1.21. На третьому етапі конкурсу після відкритого захисту конкурсних пропозицій члени конкурсної комісії шляхом проставлення балів від 0 до 5 індивідуально оцінюють конкурсні пропозиції за такими критеріями:

відповідність програми (проєкту, заходу) її (його) меті;

реалістичність досягнення і значущість очікуваних результатів та результативних показників виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу);

очікувана ефективність використання коштів обласного бюджету (співвідношення кошторису витрат, необхідних для виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу), та очікуваних результатів виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу));

рівень кадрового та матеріально-технічного забезпечення, необхідного для виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу), досвід провадження діяльності у відповідній сфері.

Індивідуальні оціночні листи членів конкурсної комісії та результати оцінки всіх конкурсних пропозицій додаються до протоколу засідання конкурсної комісії.

1.22. Конкурсна комісія на своєму засіданні підсумовує результати оцінки конкурсних пропозицій, складає та затверджує рейтинг конкурсних пропозицій.

Рейтинг конкурсних пропозицій впорядковується за балами від більшого до меншого.

У разі коли конкурсні пропозиції набирають однакову кількість балів, вище рейтингове місце займає конкурсна пропозиція, яка має вищі результативні показники виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу) із застосуванням принципу економного та ефективного використання коштів обласного бюджету. Відповідне рішення затверджується конкурсною комісією.

Конкурсна комісія на своєму засіданні може визначити прохідний бал. У разі встановлення прохідного балу до рейтингу конкурсних пропозицій включаються конкурсні пропозиції, що набрали суму балів, яка дорівнює прохідному балу або перевищує його.

1.23. Рейтинг конкурсних пропозицій оприлюднюється на офіційних вебсайтах Харківської обласної державної адміністрації та Харківської обласної ради.

1.24. Рішення конкурсної комісії про результати оцінки конкурсних пропозицій може бути оскаржене учасником конкурсу у тижневий строк шляхом надсилання відповідного повідомлення організаторові конкурсу, а в разі незгоди і рішенням організатора конкурсу – в установленому чинним законодавством України порядку.

1.25. Після затвердження обласного бюджету на відповідний бюджетний період конкурсна комісія на підставі рейтингу конкурсних пропозицій, в межах передбаченого обсягу фінансування, приймає рішення щодо визначення переможців конкурсу та обсягів бюджетних коштів для надання фінансової підтримки для виконання (реалізації) кожної програми (проєкту, заходу).

Переможці конкурсу протягом 20 календарних днів після оголошення результатів конкурсу зобов’язані повідомити організатора конкурсу про те, чи буде надаватися фінансова підтримка іншими організаторами конкурсів за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів на реалізацію проєкту, який став переможцем конкурсу, та про прийняте рішення щодо вибору одного організатора конкурсу, від якого будуть отримувати фінансування.

Після одержання зазначеної інформації від переможців конкурсу, організатор конкурсу протягом 25 робочих днів затверджує перелік інститутів громадянського суспільства соціального спрямування, визначених переможцями конкурсу, де зазначається: назва інституту громадянського суспільства соціального спрямування, код ЄДРПОУ організації, назва програми (проєкту, заходу) та обсяг фінансової підтримки, визначений конкурсною комісією.

1.26. Організатор конкурсу укладає договори про виконання (реалізацію) програми (проєкту, заходу (далі – договір) із інститутами громадянського суспільства соціального спрямування. Договір має містити:

1) опис та план виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу), із зазначенням строків та відповідальних виконавців на кожному етапі;

2) обов’язки організатора конкурсу щодо фінансування програми (проєкту, заходу), із зазначенням строків та обсягів фінансування, визначеного конкурсною комісією;

3) обов’язки інституту громадянського суспільства соціального спрямування щодо оприлюднення та подання організаторові конкурсу інформації про час і місце проведення заходів, передбачених у рамках виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу), матеріалів, підготовлених у рамках виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу), проміжних та підсумкових звітів;

4) права, обов’язки і відповідальність сторін у разі дострокового припинення виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу) чи їх фінансування;

5) умови, передбачені законодавством, та умови, щодо яких досягнуто взаємної згоди.

Договір має містити зобов’язання інституту громадянського суспільства соціального спрямування про повернення коштів обласного бюджету у разі невиконання (нереалізації) програми (проєкту, заходу).

Забороняється надання фінансової підтримки на виконання (реалізацію) програми (проєкту, заходу) інститутам громадянського суспільства соціального спрямування, якщо фінансування передбачається за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів, розпорядником яких є інший організатор конкурсу.

Під час укладання договорів із переможцями конкурсу рекомендований конкурсною комісією обсяг коштів обласного бюджету для надання фінансової підтримки для виконання (реалізації) ними відповідної програми (проєкту, заходу) може бути змінений з метою приведення кошторису програми (проєкту, заходу) у відповідність до вимог бюджетного законодавства та принципами економного та ефективного використання коштів обласного бюджету.

Переможець конкурсу під час укладання договору та затвердження кошторису витрат у межах затвердженого обсягу видатків на програму (проєкт, захід) може надавати уточнені розрахунки витрат, пов’язані зі зміною чинних норм та нормативів, цін та тарифів на товари та послуги. Збільшення загального обсягу витрат за однією статтею або включення статей, які не були передбачені у проєкті, але безпосередньо відповідають цілям програми (проєкту, заходу), можливі лише за поданням переможцем конкурсу відповідного обґрунтування.

1.27. Інститут громадянського суспільства соціального спрямування, визнаний переможцем конкурсу, що отримав фінансову підтримку за рахунок коштів обласного бюджету, бере участь у співфінансуванні програми (проєкту, заходу) в розмірі 15 відсотків від необхідного обсягу фінансування (крім громадських об’єднань ветеранів та осіб з інвалідністю).

Внесок для виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу) може здійснюватися інститутом громадянського суспільства соціального спрямування, визнаним переможцем, що отримав фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, як матеріальні чи нематеріальні ресурси, у тому числі як разові, періодичні, цільові внески та відрахування засновників і членів, оплата вартості приміщення, техніки, обладнання, проїзду тощо.

1.28. Забороняється використання коштів обласного бюджету на:

1) придбання товарів довгострокового використання (меблів, оргтехніки, комп’ютерів, транспортних засобів тощо);

2) виконання програм (проєктів, заходів), метою яких є отримання прибутку;

3) надання матеріальної допомоги, грантів та інших видів виплат населенню;

4) оплату фуршетів та банкетів;

5) пропагування діяльності релігійних та політичних організацій;

6) придбання подарунків, сувенірної продукції із символікою інститутів громадянського суспільства соціального спрямування.

1.29. У разі коли переможець конкурсу письмово відмовляється від виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу), організатор конкурсу приймає рішення про подальше спрямування бюджетних коштів з урахуванням необхідності виконання завдань, визначених на бюджетний період організатором конкурсу.

1.30. Організатор конкурсу розміщує на офіційних вебсайтах Харківської обласної державної адміністрації та Харківської обласної ради розроблені переможцями конкурсу плани заходів та іншу інформацію, пов’язану з виконанням (реалізацією) програм (проєктів, заходів).

1.31. Інститут громадянського суспільства соціального спрямування, який визнаний переможцем конкурсу та отримав фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, подає після виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу) організаторові конкурсу фінансовий та підсумковий звіти про виконання договору та обсяг використаних коштів обласного бюджету, за формою та у строк, визначеними конкурсною комісією.

Підсумковий звіт має містити опис та перелік завдань, виконаних у рамках програми (проєкту, заходу); результативні показники виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу); у разі невиконання умов договору повністю або частково – причини такого невиконання; оцінку рівня зацікавленості та задоволення потреб цільової аудиторії, на яку спрямовувалася програма (проєкт, захід).

До фінансового та підсумкового звітів про виконання договору та обсяг використаних коштів обласного бюджету інститут громадянського суспільства соціального спрямування надає організатору конкурсу первинну фінансову документацію та інші документи, які підтверджують інформацію, наведену в зазначених звітах, у тому числі один екземпляр поліграфічної продукції (за наявності).

1.32. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому чинним законодавством України порядку.

Облік надходжень та використання коштів обласного бюджету відображається в документах бухгалтерського обліку, а також у бюджетній та фінансовій звітності інститутів громадянського суспільства соціального спрямування в установленому чинним законодавством України порядку.

Контроль за цільовим використанням коштів обласного бюджету здійснює: Головне управління Державної казначейської служби України в Харківській області та організатор конкурсу.

1.33. Організатор конкурсу із залученням інститутів громадянського суспільства соціального спрямування проводить моніторинг виконання (реалізації) програм (проєктів, заходів), які отримують фінансову підтримку за рахунок коштів обласного бюджету відповідно до Розділу V. Порядку.

1.34. Організатор конкурсу готує у місячний строк після надходження всіх фінансових та підсумкових звітів інститутів громадянського суспільства соціального спрямування, які визнані переможцями конкурсу та отримали фінансову підтримку за рахунок коштів обласного бюджету, підсумковий висновок щодо виконання (реалізації) кожної програми (проєкту, заходу), в якому зазначається інформація про:

обсяг коштів обласного бюджету, наданих для виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу);

відповідність результативних показників виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу) запланованим результативним показникам та обсягу витрачених коштів обласного бюджету.

1.35. Конкурсна комісія на підставі підсумкового висновку за результатами моніторингу і підсумкового звіту інституту громадянського суспільства соціального спрямування, який визнаний переможцем конкурсу та отримав фінансову підтримку за рахунок коштів обласного бюджету, приймає рішення про виконання (реалізацію) чи невиконання (нереалізацію) програми (проєкту, заходу), яке протягом семи робочих днів разом із підсумковим висновком та підсумковими звітами інститутів громадянського суспільства соціального спрямування строк оприлюднюється на офіційних вебсайтах Харківської обласної державної адміністрації та Харківської обласної ради.

1.36. Організатор конкурсу на підставі рішення конкурсної комісії щодо невиконання (нереалізації) програми (проєкту, заходу) інститутом громадянського суспільства соціального спрямування, який визнаний переможцем конкурсу та отримав фінансову підтримку за рахунок коштів обласного бюджету, або на підставі встановлення факту фінансування статей витрат кошторису за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів двома та більше організаторами конкурсу, може прийняти рішення про повернення бюджетних коштів, яке у триденний строк надсилається відповідному інституту громадянського суспільства соціального спрямування.

Після надходження рішення організатора конкурсу про повернення коштів обласного бюджету інститут громадянського суспільства соціального спрямування у тижневий строк повертає кошти до обласного бюджету та протягом трьох робочих днів інформує про це організатора конкурсу.

1.37. Відповідальність за нецільове використання коштів обласного бюджету покладається на інститути громадянського суспільства соціального спрямування.

 

Розділ ІІ. Особливості використання коштів обласного бюджету, які надаються громадським об’єднанням ветеранів

 

2.1. Цей Розділ визначає особливості використання коштів, передбачених в обласному бюджеті для надання фінансової підтримки громадським об’єднанням ветеранів.

2.2. Одержувачами бюджетних коштів є громадські об’єднання ветеранів війни, жертв нацистських переслідувань та жертв політичних репресій, які зареєстровані відповідно до вимог законодавства, внесені до Реєстру громадських об’єднань та утворені з метою захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема соціальних, та інших інтересів ветеранів війни, жертв нацистських переслідувань та жертв політичних репресій, які отримали свій статус відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань», «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років» і «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у ХХ столітті» (далі – громадські об’єднання).

Кошти обласного бюджету, надані громадським об’єднанням, спрямовуються на:

1) виконання (реалізацію) загальнодержавних та регіональних програм з урахуванням пріоритетних напрямів, затверджених конкурсною комісією;

2) адміністративні витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення громадських об’єднань для виконання (реалізації) програм (проєктів, заходів), а саме:

оренду нежитлових приміщень у разі відсутності у громадських об’єднань власних приміщень або наданих їм безоплатно відповідно до статті 20 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

оплату комунальних послуг у межах середніх норм споживання щодо приміщень, в яких громадське об’єднання провадить свою статутну діяльність;

оплату праці (матеріальне заохочення) не більш як трьох штатних працівників у розмірі не більше середньої заробітної плати по Україні за минулий рік;

придбання канцелярських товарів;

оплату послуг зв’язку та з обслуговування оргтехніки;

оплату послуг з придбання та використання програм бухгалтерського обліку.

Під час складання конкурсної пропозиції та кошторису витрат на реалізацію програми (проєкту, заходу) не більше 20 відсотків від загального обсягу коштів фінансової підтримки закладається на адміністративні витрати.

2.3. За рахунок коштів обласного бюджету, що спрямовуються на фінансову підтримку громадських об’єднань ветеранів, можуть здійснюватися видатки на:

оплату послуг залучених спеціалістів (плата за договором про надання послуг), що передбачаються тільки для оплати послуг спеціалістів, які залучаються до підготовки, реалізації проєкту або проведення заходу на підставі цивільно-правових договорів (видатки на оплату послуг залучених спеціалістів не мають перевищувати 20 відсотків від загального обсягу бюджетних коштів фінансової підтримки, які призначаються для реалізації програми (проєкту, заходу);

оренду приміщень, території, споруди;

художнє та технічне оформлення місць реалізації програми (проєкту, заходу);

оплату транспортних послуг (у тому числі оренду транспортних засобів);

оренду обладнання, оргтехніки;

оплату поштових витрат та послуг зв’язку;

оплату поліграфічних та інформаційних послуг;

придбання канцелярських та господарчих товарів, необхідних для проведення програм (проєктів, заходів), крім основних засобів;

оплату витрат на проїзд, харчування та проживання ветеранів війни та особам, на яких поширюється дія Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні» та «Про жертви нацистських переслідувань» (які залучені до виконання програми (проєкту, заходу) в межах норм, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів»);

одноразове навчання працівника громадського об’єднання, відповідального за підготовку та проведення тендера (торгів), у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за тендерною процедурою;

витрати, обумовлені специфікою реалізації програми (проєкту, заходу), за умови, що такі витрати були зазначені у конкурсній пропозиції, яку визначено переможцем конкурсу.

 

Розділ ІІІ. Особливості використання коштів обласного бюджету, які надаються громадським об’єднанням осіб з інвалідністю

 

3.1. Цей Розділ визначає особливості використання коштів, передбачених в обласному бюджеті для надання фінансової підтримки громадським об’єднанням осіб з інвалідністю.

3.2. Одержувачами бюджетних коштів є громадські об’єднання осіб з інвалідністю, які внесені до Реєстру громадських об’єднань, утворені з метою, визначеною статтею 12 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».

3.3. Кошти обласного бюджету, надані громадським об’єднанням осіб з інвалідністю, спрямовуються на:

1) виконання (реалізацію) загальнодержавних та регіональних програм з урахуванням пріоритетних напрямів, затверджених Конкурсною комісією;

2) витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення громадських об’єднань для виконання (реалізації) програм (проєктів, заходів), а саме:

оренду нежитлових приміщень, в яких громадське об’єднання провадить свою статутну діяльність;

оплату комунальних послуг у межах середніх норм споживання щодо приміщень, в яких громадське об’єднання провадить свою статутну діяльність;

оплату праці (матеріальне заохочення) для працівників громадського об’єднання;

придбання канцелярських товарів;

оплату послуг зв’язку та з обслуговування оргтехніки;

оплату послуг з придбання періодичних, довідкових, інформаційних, аналітичних та методичних видань з питань соціального захисту і реабілітації осіб з інвалідністю, діяльності громадських об’єднань та бухгалтерського обліку;

оплату послуг з придбання, встановлення, користування та обслуговування довідково-інформаційних, системних програм і програм бухгалтерського обліку, а також нотаріальні послуги з оформлення установчих документів громадського об’єднання, що надаються державними нотаріальними конторами;

витрати на проїзд, харчування та вартість проживання працівників громадського об’єднання в межах норм, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2011 року № 98 «Про суми та склад витрат відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів»;

інші витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності громадського об’єднання, які підтверджені відповідними документами;

3) витрати на організаційний розвиток громадського об’єднання, у тому числі:

оплата короткострокового навчання працівників громадського об’єднання на тренінгах, конференціях, курсах тощо;

одноразове навчання працівників громадського об’єднання, відповідальних за підготовку та проведення процедури закупівлі, у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за тендерною процедурою;

оплата членських внесків у міжнародних організаціях та участь у заходах або зборах цих міжнародних організацій;

оплата перекладацьких, редакторських та юридичних послуг;

оплата вартості послуг з розробки, вдосконалення, перекладу вебсайту громадського об’єднання, користування хостингом та доменним ім’ям сайту;

інші витрати на організаційний розвиток громадського об’єднання, які підтверджені відповідними документами.

3.4. За рахунок коштів обласного бюджету, що спрямовуються на фінансову підтримку громадських об’єднань осіб з інвалідністю, можуть здійснюватися видатки на:

оплату послуг залучених спеціалістів (плата за договором про надання послуг), що передбачаються тільки для оплати послуг спеціалістів, які залучаються до підготовки, реалізації проєкту або проведення заходу на підставі укладених договорів (видатки на оплату послуг залучених спеціалістів не мають перевищувати 20 відсотків від загального обсягу бюджетних коштів фінансової підтримки, які призначаються для реалізації програми (проєкту, заходу);

оплату праці працівників, які безпосередньо залучені до реалізації програми (проєкту, заходу) та оплата праці яких не включена до витрат на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності;

оренду нерухомого майна;

художнє та технічне оформлення місць реалізації програми (проєкту, заходу);

оплату транспортних послуг (у тому числі оренду транспортних засобів);

оренду обладнання, оргтехніки;

оплату поштових витрат та послуг зв’язку;

оплату поліграфічних та інформаційних послуг;

придбання канцелярських та господарчих товарів, необхідних для проведення програм (проєктів, заходів), крім основних засобів;

на проїзд, харчування та вартість проживання учасників програм (проєктів, заходів), які залучені до проведення або участі у програмі (проєкті, заході), та працівників громадського об’єднання, які залучені до виконання програми (проєкту, заходу), в межах норм, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2011 року № 98 «Про суми та склад витрат відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів»;

інші витрати, обумовлені специфікою реалізації програми (проєкту, заходу), за умови, що такі витрати були зазначені у конкурсній пропозиції, яку визначено переможцем конкурсу.

Під час складання конкурсної пропозиції та кошторису витрат на реалізацію програми (проєкту, заходу) не більше 55 відсотків від загального обсягу коштів фінансової підтримки закладається на витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності, організаційний розвиток громадського об’єднання.

3.5. У разі прийняття рішення про визначення переможців конкурсу декількох програм (проєктів, заходів) одного громадянського об’єднання осіб з інвалідністю таке громадське об’єднання повинно забезпечити уникнення подвійного фінансування видатків у кошторисі витрат на витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності, організаційний розвиток та інші витрати шляхом перегляду громадським об’єднанням кошторису витрат.

У разі визначення переможцем конкурсу декількох програм (проєктів, заходів) одного громадського об’єднання осіб з інвалідністю витрати на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності, організаційний розвиток громадського об’єднання обраховуються окремо за кожною програмою (проєктом, заходом).

 

Розділ ІV. Проведення перевірки достовірності інформації, зазначеної у конкурсній пропозиції

 

4.1. Цей Розділ визначає процедуру здійснення перевірки достовірності інформації, зазначеної у конкурсній пропозиції, яка подана інститутом громадянського суспільства соціального спрямування для участі у конкурсі із визначення програм (проєктів, заходів), для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка за рахунок коштів обласного бюджету.

4.2. Перевірка проводиться членами конкурсної комісії, у разі прийняття нею відповідного рішення, яке оформлюється протоколом.

Якщо перевірка потребує спеціальних знань, до неї можуть залучатися відповідні фахівці, про що зазначається в протоколі.

4.3. Представник інституту громадянського суспільства соціального спрямування під час проведення перевірки має право:

одержувати копії рішень конкурсної комісії про проведення перевірки;

бути присутнім під час проведення перевірки;

одержувати та ознайомлюватися із матеріалами перевірки;

надавати письмові пояснення, зауваження або заперечення, які додаватимуться до довідки про перевірку;

оскаржувати в порядку, установленому чинним законодавством України, неправомірні, на його погляд, дії перевіряючих.

4.4. Члени конкурсної комісії під час перевірки зобов’язані:

повно, об’єктивно та неупереджено здійснювати перевірку достовірності інформації, зазначеної у конкурсній пропозиції;

дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах з представниками інституту громадянського суспільства соціального спрямування;

не втручатися у статутну діяльність інституту громадянського суспільства соціального спрямування.

4.5. При прийнятті рішення щодо проведення перевірки достовірності інформації, зазначеної у конкурсній пропозиції, члени конкурсної комісії обирають зі свого складу не менше трьох осіб, які здійснюють перевірку, про що зазначається у протоколі.

4.6. Перед початком перевірки члени конкурсної комісії, які її проводять, надають керівнику інституту громадянського суспільства соціального спрямування рішення конкурсної комісії про проведення перевірки та представляють документи, які засвідчують особу.

Члени конкурсної комісії перевіряють і аналізують інформацію, наведену в конкурсній пропозиції.

4.7. Члени конкурсної комісії, які проводять перевірку за місцезнаходженням інституту громадянського суспільства соціального спрямування, отримують від керівника інституту громадянського суспільства соціального спрямування документи та інші відомості на підтвердження інформації, наведеної в конкурсній пропозиції.

4.8. У разі недопущення членів конкурсної комісії до проведення перевірки за місцезнаходженням інституту громадянського суспільства соціального спрямування або ненадання необхідної інформації для проведення перевірки складається відповідний акт у довільній формі та підписується перевіряючими.

4.9. Строк здійснення перевірки не може перевищувати трьох робочих днів.

4.10. За результатами проведеної перевірки складається довідка, яка має містити такі відомості:

дату складання довідки;

прізвище ім’я та по батькові осіб, які здійснювали перевірку;

найменування інституту громадянського суспільства соціального спрямування;

результати перевірки;

рекомендації (за наявності).

4.11. Довідка складається у двох примірниках, один з яких передається на розгляд конкурсній комісії, а другий – керівнику інституту громадянського суспільства соціального спрямування, та підписується обома сторонами. До довідки можуть додаватися документи, копії документів, пояснення тощо, які є невід’ємною її частиною.

Керівник інституту громадянського суспільства соціального спрямування має право під час підписання довідки письмово надати свої пояснення, зауваження або заперечення, які будуть її невід’ємною частиною.

У випадку відмови від підписання довідки, члени конкурсної комісії, які проводили перевірку, роблять у ній запис про те, що керівник інституту громадянського суспільства соціального спрямування ознайомився зі змістом довідки, але підписати її відмовився.

Довідка розглядається на засіданні конкурсної комісії та за результатами її розгляду приймається відповідне рішення

 

Розділ V. Проведення моніторингу виконання (реалізації) програм (проєктів, заходів) інститутами громадянського суспільства соціального спрямування, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів

5.1. Моніторинг виконання (реалізації) програм (проєктів, заходів) інститутами громадянського суспільства соціального спрямування, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів (далі – моніторинг), здійснюється на підставі рішення конкурсної комісії.

5.2. Конкурсна комісія після прийняття рішення щодо проведення моніторингу створює моніторингову групу та обирає зі свого складу не менше трьох осіб, які здійснюють моніторинг, про що відмічається у протоколі.

До проведення моніторингу можуть залучатися представники інститутів громадянського суспільства.

5.3. Моніторинг – комплекс взаємопов’язаних заходів організаційного та правового характеру щодо отримання, аналізу, зберігання та використання інформації про реалізацію програм (проєктів, заходів), результативних показників стосовно досягнення поставленої мети, завдань у пріоритетних напрямках.

Основними завданнями моніторингу є:

отримання об’єктивної інформації про якість виконання програм (проєктів, заходів), а також прогнозування щодо подальшого впровадження результатів;

забезпечення ефективного використання бюджетних коштів;

забезпечення статистичною та аналітичною інформацією щодо успішності реалізації програм (проєктів, заходів).

5.4. Моніторинг відбувається шляхом перевірки стану реалізації заходів програм (проєктів, заходів), збору та аналізу інформації, звітів інститутів громадянського суспільства соціального спрямування, інформації в ЗМІ тощо.

У моніторингу може застосовуватися анкетування учасників програми (проєкту, заходу) та організаторів.

5.5. За результатами моніторингу складається моніторинговий звіт, до якого додаються висновки, рекомендації чи зауваження щодо результатів виконання програм (проєктів, заходів).

5.6. Моніторинговий звіт має включати таку інформацію:

назву програми (проєкту, заходу);

найменування інституту громадянського суспільства соціального спрямування;

обсяг бюджетних коштів, витрачених на виконання програм (проєкту, заходу);

дані про кількість учасників програми (проєкту, заходу) та повноту охоплення цільової аудиторії;

наявність роздаткової та поліграфічної продукції;

наявність інформаційної підтримки програми (проєкту, заходу);

відповідність результативних показників виконання програми (проєкту, заходу) запланованим результативним показникам;

дата та місце проведення моніторингу;

додаткова інформація (за потреби).

5.7. У разі недопущення членів конкурсної комісії для проведення моніторингу складається відповідний акт у довільній формі та підписується учасниками моніторингу.

5.8. Моніторинговий звіт складається у двох примірниках, один із яких передається конкурсній комісії, другий – керівнику інституту громадянського суспільства соціального спрямування, та підписується обома сторонами. До довідки можуть додаватися документи, копії документів, пояснення тощо, які є невід’ємною її частиною.

Керівник інституту громадянського суспільства соціального спрямування має право під час підписання моніторингового звіту письмово надати свої пояснення, зауваження або заперечення, які будуть її невід’ємною частиною.

У випадку відмови від підписання моніторингового звіту, члени конкурсної комісії, які проводили моніторинг, роблять запис в ньому про те, що керівник інституту громадянського суспільства соціального спрямування ознайомився зі змістом моніторингового звіту, але підписати його відмовився.

 

 

 

Перший заступник голови

обласної ради                                                                                  Альберт КОНОНЕНКО