Пояснювальна записка

до проєкту рішення Харківської обласної ради

 

«Про реалізацію заходів комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021  2025 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 15 жовтня 2020 року № 1338 – VII»

 

І. Обґрунтування необхідності прийняття проєкту рішення, цілей, завдань і основних його положень.

Рішенням Харківської обласної ради від 15 жовтня 2020 року № 1338 – VII затверджено комплексну Програму соціального захисту населення Харківської області на 2021 – 2025 роки (далі – Програма). У розділі 8 Програми визначені напрями діяльності та заходи, на виконання яких передбачені кошти обласного бюджету.

З метою реалізації деяких заходів Програми необхідно визначити механізми ефективного використання коштів обласного бюджету шляхом затвердження відповідних порядків.

Обласною державною адміністрацією розроблено проєкт рішення обласної ради «Про реалізацію заходів комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021 – 2025 роки, затвердженою рішенням обласної ради від 15 жовтня 2020 року № 1338 – VII», яким пропонується до затвердження наступні порядки:

 

1. Порядок використання коштів, передбачених в обласному бюджеті для надання адресної допомоги.

Цей Порядок визначає механізм:

призначення та виплати одноразової адресної грошової допомоги  мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації (за зверненнями);

надання цільової адресної матеріальної допомоги до річниці Чорнобильської трагедії особам, на яких розповсюджується дія Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме: особам з інвалідністю І групи, дітям-сиротам, дітям з інвалідністю, вдовам (вдівцям);

виплати вдовам військовослужбовців, які загинули під час масових акцій громадського протесту у місті Києві, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, щомісячної допомоги на утримання дітей, відповідно до рішення Харківської обласної ради від 24 квітня 2014 року № 955 – VI (зі змінами);

надання одноразової матеріальної допомоги до Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (9 травня) особам з інвалідністю внаслідок  війни та учасникам бойових дій, які безпосередньо брали участь у Другій світовій війні 1939 – 1945 років;

надання матеріальної допомоги до Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, членам сімей загиблих учасників бойових дій, які безпосередньо брали участь в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, із відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях у районах її проведення;

відшкодування витрат на поховання померлих (загиблих) учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності та осіб з інвалідністю внаслідок війни.

 

2. Порядок використання коштів обласного бюджету на організацію санаторно-курортного лікування осіб з інвалідністю загального захворювання, осіб з інвалідністю з дитинства, ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань», постраждалих учасників Революції Гідності у санаторно-курортних закладах Харківської області.

Цей Порядок визначає механізм використання коштів субвенції з обласного бюджету місцевим бюджетам адміністративно-територіальних одиниць на організацію санаторно-курортного лікування осіб з інвалідністю загального захворювання, осіб з інвалідністю з дитинства, ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань», постраждалих учасників Революції Гідності, у санаторно-курортних закладах Харківської області, шляхом відшкодування витрат санаторно-курортному закладу за надані послуги санаторно-курортного лікування.

 

3. Порядок використання коштів обласного бюджету на організацію санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії І.

Цей Порядок визначає механізм використання коштів субвенції з обласного бюджету місцевим бюджетам адміністративно-територіальних одиниць на компенсацію вартості санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії І (далі – компенсація), через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам України коштів відповідно до комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021 – 2025 роки, затвердженої рішенням Харківської обласної ради від 15 жовтня 2020 року № 1338-VII.

 

4. Порядок використання коштів обласного бюджету на організацію санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 2, та дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи (крім дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською  катастрофою).

Цей Порядок визначає механізм використання коштів субвенції з обласного бюджету місцевим бюджетам адміністративно-територіальних одиниць на компенсацію вартості санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 2, та дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи (крім дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою) (далі – компенсація), через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам Харківської області коштів відповідно до комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021 – 2025 роки, затвердженої рішенням Харківської обласної ради від 15 жовтня 2020 року № 1338-VII.

 

5. Порядок використання коштів обласного бюджету на організацію відпочинку у санаторно-курортних закладах Харківської області осіб, які безпосередньо брали участь в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, із відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях у районах її проведення, членів їх сімей та членів сімей загиблих учасників бойових дій.

Цей Порядок визначає механізм використання коштів субвенції з обласного бюджету місцевим бюджетам адміністративно-територіальних одиниць на організацію відпочинку осіб, які, безпосередньо перебуваючи в районах антитерористичної операції у період її проведення, брали участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, із відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, та членів їх сімей, членів сімей загиблих учасників бойових дій у санаторно-курортних закладах, розташованих на території Харківської області, шляхом відшкодування витрат санаторно-курортному закладу за відпочинок (14-денний, короткотерміновий (путівка вихідного дня) направлених осіб.

 

ІІ. Обґрунтування очікуваних соціально-економічних, правових та інших результатів, у разі реалізації рішення.

Прийняття рішення «Про реалізацію заходів комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021 – 2025 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 15 жовтня 2020 року № 1338 –VII», яким затверджуються Порядки використання коштів обласного бюджету, дасть змогу забезпечити їх цільове використання.

Крім того, прийняття вказаного рішення дасть можливість матеріально підтримати найбільш незахищені верстви населення, учасників Другої Світової війни 1939-1945 років, членів сімей загиблих учасників АТО/ООС, постраждалих учасників Революції Гідності, громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;

оздоровити у санаторно-курортних закладах осіб з інвалідністю загального захворювання та з дитинства, ветеранів війни та осіб, на яких поширюється чинність Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань», постраждалих учасників Революції Гідності, осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;

покращити психоемоційний стан учасників АТО/ООС та членів сімей загиблих.

ІІІ. Посилання на нормативно-правові акти, відповідно до яких було розроблено даний проєкт рішення.

При підготовці проєкту рішення та Програми враховувалися положення таких нормативно – правових актів:

Законів України:

«Про місцеве самоврядування в Україні»;

«Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»;

«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;

«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

«Про жертви нацистських переслідувань»;

«Про поховання та похоронну справу»;

 

постанов Кабінету Міністрів України:

від 26 вересня 2001 року № 1231 «Про затвердження Порядку відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ» (зі змінами);

від 28 жовтня 2004 року №  1445 «Про затвердження Порядку проведення безоплатного поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності і осіб з інвалідністю внаслідок війни» (зі змінами);

від 15 грудня 2010 року № 1132 «Про затвердження Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів» (зі змінами);

 

рішення Харківської обласної ради:

від 24 квітня 2014 року № 955-VI «Про соціальну допомогу дітям військовослужбовців, які загинули під час масових акцій громадського протесту в місті Києві».

 

IV. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проєкту рішення здійснюється за рахунок коштів, передбачених в межах можливостей обласного бюджету на відповідний рік, на реалізацію бюджетних програм соціального захисту населення.

 

 

 

Перший заступник директора Департаменту

соціального захисту населення Харківської

обласної державної адміністрації                                                  Тетяна БАБЕНКО