ЗАТВЕРДЖЕНО:
Рішенням Харківської обласної ради
від «___» _________ 2021 р.
ПОГОДЖЕНО:
Директор Департаменту
науки і освіти Харківської обласної
державної адміністрації
__________________ А.С. Крутова
«____» ____________ 2021 р.
С Т А Т У Т
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
«ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПАЛАЦ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ»
(нова редакція)
м. Харків
2021 рік
РОЗДІЛ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПАЛАЦ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ» (далі за текстом – Палац) є комплексним закладом позашкільної освіти, правонаступником Харківського обласного Палацу дитячої та юнацької творчості та обласної станції юних натуралістів, обласного центру науково-технічної творчості школярів, обласного фольклорного експериментального дитячого клубу «Козацьке коло», які реорганізовано шляхом приєднання до обласного Палацу дитячої та юнацької творчості відповідно до розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації від 08 червня 2000 року № 515.
1.2. Палац належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
1.3. Органом, що здійснює управління майном Палацу, є Харківська обласна рада (далі – обласна рада). Галузеву політику та розвиток Палацу забезпечує Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації (далі за текстом - Департамент науки і освіти). Повноваження Департаменту науки і освіти щодо управління діяльністю Палацу визначаються відповідними рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної адміністрації та чинним законодавством України.
1.4. Повне найменування Палацу:
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ПАЛАЦ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ».
Скорочене найменування: КЗ «ХОПДЮТ».
1.5. Юридична адреса та місцезнаходження Палацу: Україна, 61002 місто Харків, вулиця Сумська, будинок 37.
1.6. Палац є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в банках і територіальному управлінні Державної казначейської служби України в Харківській області, печатки, штамп, бланки встановленого зразка зі своєю назвою, емблему.
1.7. Палац може від свого імені укладати договори, набувати майнових і немайнових прав, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем у судах загальної юрисдикції.
1.8. Палац є неприбутковим закладом у галузі освіти та не має на меті отримання прибутку (доходів). Палац внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.
1.9. Палац у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства науки і освіти України, рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної адміністрації, наказами Департаменту науки і освіти, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
РОЗДІЛ ІІ
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПАЛАЦУ
2.1. Метою діяльності Палацу є розвиток здібностей дітей та молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури і спорту, технічної та іншої творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності.
2.2. Основними завданнями Палацу є:
- реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти;
- виховання громадянина України;
- вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;
- виховання у здобувачів освіти поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
- виховання у здобувачів освіти патріотизму, національної самосвідомості, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів, активної громадянської позиції;
- виховання у здобувачів освіти шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;
- створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку здобувачів освіти, задоволення їхніх потреб у позашкільній освіті;
- розвиток в Палаці інклюзивного освітнього середовища як сукупності умов, способів і засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання, розвитку та соціалізації здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей, у тому числі осіб з особливими освітніми потребами;
- задоволення потреб здобувачів освіти у творчій самореалізації та професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів та здібностей, здобуття ними первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;
- формування у здобувачів освіти здорового способу життя, свідомого й відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих, навичок безпечної поведінки;
- вдосконалення фізичного розвитку здобувачів освіти, зміцнення їх здоров'я;
- організація дозвілля здобувачів освіти, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;
- надання закладам освіти методичної допомоги з питань упровадження ефективних форм і методів навчання й виховання в освітньому процесі;
- просвітницька діяльність;
- здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.
2.3. Палац несе відповідальність перед суспільством і державою за:
- реалізацію основних завдань, визначених чинним законодавством України;
- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, в тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни;
- дотримання безпечних умов освітньої діяльності.
2.4. Палац має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
- з дозволу Департаменту науки і освіти за погодженням із обласною радою створювати структурні підрозділи, що потребують додаткового фінансування;
- формувати штатний розпис, встановлювати форми заробітної плати і матеріального заохочення в межах власного кошторису, затвердженого Департаментом науки і освіти за погодженням з головою обласної ради або заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків) відповідно до чинного законодавства України;
- в установленому порядку розробляти та впроваджувати в освітній процес навчальні програми, навчально-тематичні плани;
- бути користувачем рухомого і нерухомого майна відповідно до чинного законодавства України та розпорядником коштів;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб;
- розвивати власну матеріально-технічну базу;
- користуватися земельними ділянками;
- за погодженням з обласною радою та Департаментом науки і освіти здійснювати будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт майна Палацу відповідно до укладених договорів;
- користуватися пільгами, що передбачені чинним законодавством України;
- надавати платні послуги в порядку, встановленому чинним законодавством;
- спільно із закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить чинному законодавству України;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження на здійснення статутної діяльності у порядку, визначеному чинним законодавством України.
2.7. Палац співпрацює з іншими закладами освіти, громадськими організаціями, творчими колективами, товариствами на паритетних началах.
РОЗДІЛ ІІІ
ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ПАЛАЦІ
3.1. Палац організує роботу зі здобувачами освіти за принципом добровільності вибору діяльності за інтересами, із залученням батьків або осіб, які їх замінюють, громадських організацій, товариств, фондів тощо.
3.2. Діяльність Палацу будується на умовах доступності, гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних об'єднань, взаємозв'язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, рівності умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку, органічного зв'язку з національною культурою, традиціями, пріоритетності загальнолюдських цінностей.
3.3. Мовою освітнього процесу в Палаці є державна мова.
3.4. Палац проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову, спортивну, навчально-тренувальну та репетиційну роботу за напрямами позашкільної освіти:
- художньо-естетичний;
- туристсько-краєзнавчий;
- еколого-натуралістичний;
- науково-технічний;
- дослідницько-експериментальний;
- фізкультурно-спортивний;
- військово-патріотичний;
- соціально-реабілітаційний;
- оздоровчий;
- гуманітарний.
Відділи Палацу об’єднують колективи (гурток, клуб, ансамбль та інші творчі об'єднання) за напрямами та профілями.
3.5. Адміністрація Палацу у разі необхідності може змінювати структуру, назви відділів та структурних підрозділів.
Палац має право створювати структурні підрозділи, у тому числі відокремлені структурні підрозділи (філії) за погодженням з обласною радою та Департаментом науки і освіти.
3.6. Освітня діяльність Палацу здійснюється за освітньою програмою.
Освітня програма - це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом позашкільної освіти для досягнення учнями, вихованцями, слухачами результатів навчання (набуття компетентностей).
Освітня програма містить вимоги до вихованців, учнів, слухачів, які можуть розпочати навчання за цією програмою; перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність; загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.
3.7. Освітня програма Палацу розробляється з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів здобувачів освіти, потреб сім’ї, запитів інших закладів освіти, молодіжних і дитячих громадських об’єднань, має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.
3.8. Освітня програма Палацу схвалюється педагогічною радою та затверджується директором Палацу.
3.9. Палац працює за річним планом роботи, що складається на основі освітньої програми, та навчальним планом, схваленими педагогічною радою Палацу, що конкретизують організацію освітнього процесу.
3.10. Освітній процес в Палаці здійснюється за Типовими навчальними планами і програмами з позашкільної освіти, що затверджені Міністерством освіти і науки України та Департаментом науки і освіти.
3.11. Палац може розробляти та складати свої освітні та навчальні програми, навчальні плани на основі типових освітніх програм та навчальних планів, досвіду роботи, що схвалюються педагогічною радою та затверджуються відповідно до чинного законодавства України.
3.12. Палац може розробляти спільні освітні програми з іноземними закладами освіти, науковими установами, організаціями;
3.13. Освітня програма може бути однопрофільною, комплексною, наскрізною. Навчання може проводитися від одного місяця до кількох років.
3.14. Палац може залучати молодіжні та дитячі громадські об’єднання, молодіжні центри, молодіжних працівників до участі у розробленні освітніх програм.
3.15. Позашкільна освіта в Палаці здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей здобувачів освіти з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я у різноманітних організаційних формах: заняття, гурткова робота, клубна робота, дистанційна робота, урок, лекція, індивідуальні заняття, конференція, семінар, читання, вікторина, концерт, змагання, тренування, репетиція, похід, екскурсія, експедиція, практична робота в лабораторіях, майстернях, теплицях, на науково-дослідних земельних ділянках, сільськогосподарських та промислових підприємствах, на природі та в інших формах, передбачених законодавством та цим Статутом.
3.16. Палац за потреби утворює інклюзивні групи та інші організаційні форми для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
3.17. Програмами Палацу може бути передбачена індивідуальна робота зі здобувачами освіти, у тому числі з обдарованими дітьми, дітьми з інвалідністю (у тому числі у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, підприємствах, організаціях, наукових установах, на базі стадіонів, інших спортивних установ, а також інших закладів позашкільної освіти, у тому числі спеціалізованих, тощо).
Індивідуальне навчання проводиться відповідно до порядку, затвердженому Міністерством освіти і науки України.
3.18. До навчання у Палаці залучаються здобувачі освіти віком від 3 до 21 років.
3.19. Освітній процес у Палаці здійснюється відповідно до розкладу занять, затвердженого директором Палацу за погодженням із профспілковим комітетом Палацу.
Розклад складається на І-ІІ семестри навчального року та літній період.
У канікулярні, святкові та неробочі дні Палац працює відповідно до наказу директора Палацу.
3.20. Тривалість занять у Палаці визначається освітньою програмою, навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів, слухачів:
віком від 3 до 6 років – 30 хвилин,
віком 6-7 років – 35 хвилин,
інших – 45 хвилин, з обов’язковими перервами згідно із чинним законодавством України.
Короткі перерви між заняттями (уроками) є робочим часом керівника гуртка, групи та іншого творчого об'єднання і визначаються режимом щоденної роботи Палацу.
Початок і закінчення занять, заходів визначаються директором Палацу відповідно до режиму роботи Палацу та Правил внутрішнього трудового розпорядку з урахуванням допустимого навантаження здобувачів освіти.
3.21. Палац організує роботу зі здобувачами освіти протягом усього календарного року.
Навчальний рік розпочинається 1 вересня поточного року.
Тривалість навчального року, канікул встановлюються Міністерством освіти і науки України, Типовими навчальними планами.
Комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань здійснюється в період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівників гуртків, груп та інших творчих об'єднань.
3.22. Гурткові, секційні, студійні, клубні заняття за окремим розкладом можуть проводитись з новим чи змінним складом здобувачів освіти, як на базі Палацу, так і на базі оздоровчих закладів тощо.
3.23. У літній період Палац проводить масову роботу зі здобувачами освіти, у тому числі: туристські походи, екскурсії, експедиції, змагання, польові та етюдні практики, концерти, консультації, творчі та оздоровчі поїздки, навчально-тренувальні збори, конкурси, археологічні розвідки, роботу на навчально-дослідницьких ділянках та лісництвах тощо.
Гуртки можуть працювати із змінним складом здобувачів освіти на базах Палацу, закладів освіти, клубів за місцем проживання, у спортивних та оздоровчих закладах.
Керівники гуртків, груп, інших творчих об'єднань в цей період можуть займатися організаційно-масовою та методичною роботою.
3.24. Тривалість робочого часу педагога повинна складати не більш, ніж 8 годин на день.
3.25. Середня наповнюваність груп, гуртків, студій та інших творчих об'єднань у Палаці складає 10-15 осіб.
Наповнюваність груп встановлюється директором Палацу залежно від профілю та можливостей організації освітнього процесу.
Наповнюваність груп, гуртків, які працюють за спеціальним фондом бюджету, встановлюється відповідно до кошторису доходів та видатків.
3.26. Прийом до Палацу здобувачів освіти може здійснюватися протягом навчального року (в міру комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань) за бажанням здобувачів освіти, а також за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
Набір здобувачів освіти може здійснюватися за конкурсом, умови якого розробляються та розглядаються на методичній раді Палацу та затверджуються директором Палацу.
3.27. Навчання здобувачів освіти може проводитися в одновікових та різновікових групах, творчих колективах.
3.28. Для зарахування здобувачів освіти до спортивних, спортивно-технічних, хореографічних, циркових, біологічних, туристських об’єднань необхідна медична довідка про відсутність у них протипоказань для занять у зазначених колективах.
3.29. Гуртки та інші творчі об'єднання Палацу класифікуються за трьома рівнями:
Початковий рівень:
Це творчі об’єднання (у тому числі, в них групи) діяльність яких спрямована на загальний розвиток, виявлення здібностей, обдарувань здобувачів освіти, прищеплення інтересу до творчої діяльності.
Для творчих об'єднань раннього розвитку дитини кількість годин на тиждень може становити 8-12.
Основний рівень:
Це гуртки, секції, клуби, студії та інші творчі об’єднання (у тому числі, в них групи), які розвивають стійкі інтереси здобувачів освіти, дають їм знання, практичні уміння та навички, задовольняють їхні потреби у професійній орієнтації.
Здобувачі освіти, які виявляють стійкі інтереси та здібності до конкретної творчої діяльності, відразу ж можуть бути зараховані до гуртка, секції, студії або іншого творчого об'єднання основного рівня навчання.
Вищий рівень:
Це гуртки, секції, клуби, студії та інші творчі об’єднання (у тому числі, в них групи), які задовольняють інтереси і потреби здібних і обдарованих здобувачів освіти.
3.30. Палац може організовувати роботу творчих об’єднань у приміщеннях інших закладів освіти, підприємств, організацій, наукових установ відповідно до укладених угод (договорів) з адміністрацією цих закладів.
3.31. Для розвитку і підтримки стійких інтересів здобувачів освіти, їх обдарувань і самовизначення в майбутній професії Палац проводить спільну роботу з науково-дослідними, благодійними, творчими, громадськими організаціями, закладами професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти.
Палац відповідно до чинного законодавства України може відкривати на своїй та на інших базах об’єднання, структурні підрозділи для творчої, експериментальної, науково-дослідної роботи, створювати наукові об’єднання здобувачів освіти.
3.32. Палац може організовувати проведення на своїй освітній базі виробничої та педагогічної практики учнів і студентів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти.
3.33. Для подальшого розвитку інтересів і нахилів здобувачів освіти, підтримки їхніх професійних навичок Палац може організовувати виконання замовлень підприємств, установ та організацій на виготовлення відповідної продукції (виконання робіт) на підставі укладених договорів згідно із чинним законодавством України, з урахуванням вимог з охорони праці.
3.34. Палац може організовувати роботу молодіжних просторів, залучати суб’єктів молодіжної роботи до здійснення молодіжної роботи на базі Палацу.
3.35. У випадках, передбачених чинним законодавством України, Палац має право надавати платні послуги з певних видів діяльності після отримання у встановленому порядку відповідних ліцензій. Платні послуги не можуть надаватись замість або в межах освітньої діяльності, визначеної навчальними планами і освітніми програмами.
3.36. Палац проводить інформаційно-методичну роботу, яка спрямована на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, груп, інших творчих об'єднань, підвищення майстерності педагогічних працівників.
3.37. Палац може проводити методичні заходи щодо підвищення професійного рівня педагогічних працівників Харківської області за напрямами позашкільної освіти. Підвищення кваліфікації може проводитись очно або дистанційно у формі курсів, семінарів та інших організаційних форм відповідно до чинного законодавства України. Палац може створювати відповідні підрозділи для підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами позашкільної освіти.
3.38. Згідно із рішенням Департаменту науки і освіти, на підставі відповідних угод Палац координує, надає інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам Харківської області, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
3.39. З метою визначення рівня практичної підготовки здобувачів освіти Палац проводить організаційно-масову роботу у формі концертів, конкурсів, конференцій, фестивалів, спектаклів, змагань, олімпіад, виставок, походів, польових та етюдних практик, експедицій, навчально-тренувальних зборів, роботи на навчально-дослідницьких ділянках, лісництвах тощо.
3.40. Палац встановлює різні види морального та матеріального стимулювання та заохочення для здобувачів освіти – подяки, грамоти, призи, цінні подарунки, поїздки, екскурсії тощо.
3.41. За результатами навчання у Палаці випускникам видаються відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України. Випускникам, які в установленому порядку склали іспити, можуть видаватися свідоцтва (посвідчення) про позашкільну освіту.
Зразок свідоцтва (посвідчення) затверджується Міністерством освіти і науки України.
РОЗДІЛ ІV
УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ПАЛАЦІ
4.1.Учасниками освітнього процесу в Палаці є:
- здобувачі освіти – вихованці, учні, слухачі;
- директор, заступники директора;
- педагогічні працівники, психологи, соціальні педагоги, бібліотекарі, спеціалісти, які залучені до освітнього процесу;
- батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють;
- представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у здійсненні освітнього процесу.
4.2. Права і обов'язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством України та цим Статутом.
4.3. Здобувачі освіти в Палаці мають право на:
- здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
- отримання якісних освітніх послуг;
- навчання у кількох гуртках, групах та інших творчих об'єднаннях Палацу;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, дослідницької, наукової, науково-технічної діяльності тощо;
- безпечні та нешкідливі умови навчання та виховання;
- повагу людської гідності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою, корекційно-відновною інфраструктурою Палацу;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій Палацу, що використовуються в освітньому процесі;
- участь у різних видах навчальної та науково-практичної роботи, у конференціях, олімпіадах, спортивних змаганнях, виставках, оглядах, конкурсах, експедиціях, походах, фестивалях, концертах та інших масових заходах Палацу;
- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні Палацу;
- вільний вираз поглядів, переконань;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
4.4. Здобувачі освіти в Палаці зобов'язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та прагнути досягти очікуваних результатів навчання за обраною програмою;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- підвищувати загальнокультурний рівень;
- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку Палацу;
- повідомляти керівництво Палацу про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;
- дбайливо ставитися до майна Палацу;
- дотримуватись правил особистої гігієни.
4.5. Педагогічними працівниками Палацу повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в закладах позашкільної освіти. Педагогічним працівником закладу позашкільної освіти може бути також народний умілець з високими моральними якостями за умови забезпечення належної результативності освітнього процесу.
4.6. Педагогічні працівники Палацу мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу, внесення пропозицій щодо поліпшення освітнього процесу, матеріального заохочення здобувачів освіти;
- розроблення та впровадження навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
- користування під час здійснення освітньої діяльності навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Палацу;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку; вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- захист професійної честі та гідності;
- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами Палацу;
- безпечні і нешкідливі умови праці;
- участь у громадському самоврядуванні Палацу, участь у роботі колегіальних органів управління Палацу;
- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;
- захист професійної честі, гідності відповідно до чинного законодавства України;
- соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;
- об'єднання у професійні спілки, участь в інших об'єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена чинним законодавством України.
4.7. Педагогічні працівники зобов'язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
- дотримуватися педагогічної етики;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Палацу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- додержуватися цього Статуту, інших установчих документів та правил внутрішнього розпорядку Палацу, виконувати свої посадові обов’язки;
- вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журнали обліку роботи гуртків, плани роботи тощо);
- повідомляти керівництво Палацу про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
- надавати знання, формувати вміння і навички за напрямами позашкільної освіти диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей здобувачів освіти, сприяти розвитку їхніх інтелектуальних і творчих здібностей;
- постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
- брати участь у роботі педагогічної ради Палацу;
- виконувати накази і розпорядження директора Палацу.
4.8. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників та інші трудові відносини в Палаці регулюються трудовим законодавством України.
4.9. Права та обов’язки інших працівників Палацу, які є учасниками освітнього процесу, визначаються чинним законодавством України, відповідними договорами та/або цим Статутом.
4.10. Працівники Палацу мають право працювати за безстроковим, строковим договором та на умовах контракту згідно із чинним законодавством України.
4.11. Працівники Палацу зобов’язані дотримуватися морально-етичних норм, вимог Статуту, Правил внутрішнього трудового розпорядку, затверджених на загальних зборах (конференції) трудового колективу Палацу, виконувати посадові та робочі інструкції.
4.12. Працівники Палацу, які не відповідають займаній посаді за результатами атестації, або за умови систематичного порушення Статуту Палацу, Правил внутрішнього трудового розпорядку, затверджених на загальних зборах (конференції) трудового колективу Палацу, невиконання посадових обов’язків, умов договору або контракту, звільняються з займаної посади згідно із чинним законодавством України.
4.13. У Палаці проводиться обов’язкова атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до чинного законодавства України.
4.14. Педагогічне навантаження в Палаці визначається директором відповідно до чинного законодавства України за погодженням із профспілковим комітетом.
Перерозподіл або зміна педагогічного навантаження протягом року здійснюється директором Палацу: у разі зміни кількості годин за окремими навчальними планами і програмами, в разі зміни кількості годин відповідно до наповнюваності навчальних груп та за письмовою згодою педагогічного працівника згідно з чинним законодавством України.
4.15. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання ними професійних обов’язків, крім випадків, передбачених чинним законодавством України.
4.16. Батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють, мають право:
- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
- звертатися до Палацу, Департаменту науки і освіти з питань освіти;
- обирати освітню програму, вид і форму здобуття дітьми позашкільної освіти;
- брати участь у громадському самоврядуванні Палацу, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;
- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Палаці та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
- отримувати інформацію про діяльність Палацу, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у Палаці та його освітньої діяльності;
- подавати керівництву або обласній ради або Департаменту освіти і науки заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Палацу.
4.17. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
- дотримуватися цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку Палацу, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
- сприяти керівництву Палацу в проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) у Палаці.
4.18. Представники підприємств, установ та організацій можуть брати участь у здійснені освітнього процесу в Палаці в межах, визначених законодавством України і цим Статутом.
4.19. Представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у здійсненні освітнього процесу, зобов’язані:
- дотримуватись цього Статуту, виконувати рішення органів громадського самоврядування Палацу, накази та розпорядження адміністрації Палацу з питань організації освітнього процесу;
- погоджувати з адміністрацією Палацу плани роботи з питань своєї діяльності як учасників освітнього процесу;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- дотримуватись норм етики та моралі;
- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Палацу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- пропагувати здоровий спосіб життя.
РОЗДІЛ V
ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ПАЛАЦОМ
5.1. Керівництво Палацом здійснює його директор, який призначається на посаду рішенням обласної ради за конкурсним відбором на умовах контракту в порядку, встановленому законодавством та обласною радою та звільняється з посади рішенням обласної ради.
Посаду директора може обіймати особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу педагогічну освіту і стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню посадових обов’язків.
5.2. Заступники директора з навчально-методичної роботи, виховної роботи, адміністративно-господарчої частини, педагогічні та інші працівники Палацу призначаються на посади і звільняються з посад відповідно до чинного законодавства.
5.3. Директор Палацу:
- здійснює керівництво колективом Палацу, визначає структуру Палацу, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників, організує його навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову роботу, забезпечує виконання завдань, передбачених Статутом;
- представляє Палац в усіх органах, установах і громадських організаціях без доручень, звітує перед Департаментом науки і освіти та відповідає перед обласною радою за результати фінансово-господарської діяльності Палацу;
- користується в установленому чинним законодавством України порядку майном і розпоряджається коштами Палацу;
- формує та організує виконання кошторису доходів і видатків Палацу;
- укладає угоди в установленому порядку;
- складає структуру та штатний розпис Палацу за погодженням з Департаментом науки і освіти та головою обласної ради або заступником голови обласної ради (за розподілом обов’язків);
- відкриває рахунки в банках та територіальному управління Державної казначейської служби України в Харківській області згідно з чинним законодавством України;
- установлює надбавки, доплати, премії працівникам Палацу в межах затвердженого кошторису згідно із Колективним договором та відповідно до чинного законодавства України;
- призначає на посаду на умовах трудового договору (контракту) та звільняє з посади педагогічних працівників Палацу відповідно до чинного законодавства України;
- призначає на посаду та звільняє з посади інших працівників Палацу відповідно до чинного законодавства України;
- застосовує заходи дисциплінарного впливу до працівників Палацу;
- контролює раціональне використання бюджетних коштів згідно із нормативами, затвердженими Міністерством фінансів України;
- впроваджує та контролює надходження коштів до спеціального фонду бюджету Палацу з наступним їх використанням;
- створює для здобувачів освіти необхідні умови щодо здобуття якісної позашкільної освіти;
- дотримується вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних, протипожежних норм, охорони праці, техніки безпеки та безпеки життєдіяльності;
- видає в межах своєї компетенції накази і розпорядження, контролює їх виконання, здійснює ротацію кадрів;
- затверджує посадові та робочі інструкції працівників Палацу;
- здійснює контроль за своєчасним проходженням працівниками Палацу обов'язкових медичних оглядів;
- контролює та несе відповідальність за виконання покладених на Палац завдань, фінансово-господарську діяльність, стан і збереження майна, закріпленого на праві оперативного управління;
- забезпечує додержання прав здобувачів освіти на захист від фізичного та/або психологічного насильства, експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності, ділової репутації (зокрема шляхом булінгу (цькування), поширення неправдивих відомостей тощо), пропаганди та/або агітації, у тому числі з використанням кіберпростору, а також унеможливлюють вживання на території та в приміщеннях закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин;
- дає дозвіл на участь у освітньому процесі діячів культури, мистецтва, членів творчих спілок, працівників закладів освіти, установ, організацій, інших юридичних або фізичних осіб.
5.5. Колегіальним органом управління Палацом є педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор Палацу.
Педагогічна рада Палацу:
- планує роботу Палацу;
- схвалює освітню програму Палацу та оцінює результативність її виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- приймає рішення щодо видачі документів про освіту;
- розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в Палаці, його структурних підрозділах;
- обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення здобувачів освіти, працівників Палацу та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності здобувачів освіти, працівників Палацу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту Палацу та проведення громадської акредитації Палацу;
- розробляє пропозиції щодо утворення нових гуртків, груп та інших творчих об'єднань;
- порушує клопотання щодо заохочення педагогічних працівників Палацу;
- затверджує положення про Методичну раду Палацу;
- розглядає інші питання, віднесені чинним законодавством України до її повноважень.
Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою, ніж два рази на рік.
Рішення Педагогічної ради Палацу вводяться в дію наказами Директора.
5.6. З метою вдосконалення системи навчання та виховання в Палаці функціонує Методична рада Палацу, до складу якої входять педагогічні працівники Палацу та інші учасники освітнього процесу відповідно до Положення про Методичну раду Палацу, затвердженого Педагогічною радою Палацу. Методична рада Палацу є дорадчим органом.
Методична рада Палацу:
- координує науково-методичну, організаційну та практичну діяльність Палацу з питань здобуття позашкільної освіти з різних напрямів художньо-естетичної творчості;
- вивчає, узагальнює та поширює ефективний педагогічний досвід педагогів Палацу, організовує та проводить інформаційно-методичні заходи для педагогів закладів позашкільної освіти Харківської області;
- заслуховує повідомлення та пропозиції з питань удосконалення навчально-виховної, науково-дослідницької, організаційно-масової та інформаційно-методичної роботи в Палаці;
- розглядає та погоджує навчальні програми з позашкільної освіти, обговорює проєкти нових навчальних програм і планів, аналізує пропозиції щодо вдосконалення діючих;
- поширює інновації у системі позашкільної освіти.
5.7. У Палаці можуть діяти:
- органи самоврядування працівників Палацу;
- органи учнівського самоврядування Палацу;
- органи батьківського самоврядування Палацу;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
5.8. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Палацу є загальні збори (конференція) трудового колективу за участю директора, заступників директора, голови та членів профспілкового комітету, завідувачів відділів та інших педагогічних працівників, які залучаються до освітнього процесу, а також інших працівників Палацу, представників органів громадського самоврядування Палацу – здобувачів освіти, батьків або інших законних представників здобувачів освіти.
Скликаються загальні збори колективу директором Палацу не рідше одного разу на рік.
Загальні збори колективу Палацу:
- обирають раду Палацу, її голову, встановлюють термін їх повноважень, затверджують Положення про Раду Палацу;
- заслуховують звіт директора і голови ради Палацу про роботу, дають їм оцінку;
- розглядають питання перспективного розвитку Палацу, надають допомогу адміністрації в реалізації цих планів;
- здійснюють громадський контроль за діяльністю адміністрації Палацу;
- вносять пропозиції щодо морального та матеріального заохочення працівників Палацу;
- вносять на розгляд керівних органів Палацу пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної, інформаційно-методичної, організаційно-масової роботи, матеріально-технічної бази Палацу.
5.9. У період між загальними зборами (конференції) трудового колективу діє рада Палацу. Засідання ради є правомочним, коли в ньому бере участь не менше двох третин її членів, рішення ради приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданнях ради.
Рішення, узгоджені із обласною радою і підтримані загальними зборами (конференцією) трудового колективу, обов'язкові до виконання.
5.7. Рада Палацу, орган громадського самоврядування Палацу, діє відповідно до Положення про раду Палацу, затвердженого загальними зборами (конференцією) трудового колективу.
Рада Палацу:
- організує виконання рішень загальних зборів (конференції) трудового колективу;
- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту Палацу;
- заслуховує звіт голови ради Палацу, інформацію директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;
- вносить пропозиції щодо перспектив розвитку Палацу, заходів зміцнення його матеріально-технічної бази, навчального плану Палацу;
- розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи Палацу;
- планує та аналізує виконання освітньої, організаційно-методичної, фінансово-господарської діяльності Палацу, заходів стосовно зміцнення та раціонального використання матеріально-технічної бази, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічного стану всіх відділів Палацу;
- вносить пропозиції щодо морального та матеріального стимулювання педагогічних та інших працівників та гуртківців Палацу в межах фонду оплати праці.
Збирається рада не менше ніж, 2 рази на рік.
5.11. У Палаці працюють атестаційна та тарифікаційна комісії.
5.12. З метою забезпечення якості освітнього процесу, підвищення фахової майстерності педагогічних працівників на правах дорадчого органу у відділах працюють педагогічні ради, які збираються не менше, як 4 рази на рік.
На педагогічних радах у відділах розглядаються питання організації і здійснення освітнього процесу, масової та методичної роботи, приймаються рішення з питань професійної діяльності працівників, розвитку творчої ініціативи педагогів, впровадженню досягнень науки, ефективного педагогічного досвіду; вносяться пропозиції про перспективи розвитку відділів Палацу; про моральне і матеріальне заохочення педагогів та здобувачів освіти.
РОЗДІЛ VI
МАЙНО ТА КОШТИ ПАЛАЦУ
6.1. Майно Палацу складається з основних фондів і обігових коштів, а також інших цінностей, вартість яких відображається у самостійному балансі Палацу.
6.2. Майно Палацу є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплене на праві оперативного управління.
6.3. Палац на праві оперативного управління користується зазначеним майном відповідно до чинного законодавства України.
6.4. Палац з дозволу обласної ради має право: списувати, передавати з балансу на баланс у межах спільної власності майно Палацу та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України та порядків, встановлених обласною радою.
6.5. Джерелами формування майна та коштів Палацу є:
- кошти обласного бюджету,
- благодійні надходження від юридичних і фізичних осіб, громадських формувань;
- власні надходження Палацу, які надійшли як плата за послуги, що ним надаються в порядку, встановленому чинним законодавством України,
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
6.6. Фінансування Палацу здійснюється обласного бюджету.
6.7. Основним плановим документом, який надає повноваження Палацу щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Палацом своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис Палацу.
6.8. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначені чинним законодавством України.
6.9. Доходи Палацу використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації завдань та функцій, визначених цим Статутом.
Палацу забороняється здійснювати розподіл отриманих доходів або їх частин серед засновників, працівників (крім оплати праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.
6.10. Палац забезпечує своєчасну виплату заробітної плати працівникам, сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.
РОЗДІЛ VІІ
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ПАЛАЦУ
7.1. Палац є самостійним при організації фінансово-господарської діяльності.
7.2. Фінансово-господарська діяльність Палацу здійснюється відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
7.3. Палац в своїй діяльності визначає перспективи розвитку, керуючись потребою населення в освітніх послугах, планами Департаменту науки і освіти.
7.4. Фінансово-господарська діяльність Палацу здійснюється на підставі перспективних і поточних планів, які затверджуються директором за погодженням з Департаментом науки і освіти.
7.5. Відносини Палацу з іншими підприємствами, установами, організаціями у всіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів.
7.6. Для вирішення покладених завдань Палац має право:
- укладати від свого імені цивільно-правові угоди та договори, виступати позивачем і бути відповідачем у судах загальної юрисдикції;
- надавати платні послуги згідно з переліком платних послуг, які можуть надаватися відповідно до чинного законодавства України;
- надавати в оренду приміщення Палацу у порядку, визначеному чинним законодавством України;
- здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
7.7. Палац визначає штатну чисельність працівників, виходячи із потреби та встановлених нормативів.
7.8. Порядок ведення бухгалтерського обліку в Палаці здійснюється самостійно та визначається чинним законодавством України.
7.9. Палац має право придбати й орендувати необхідне йому обладнання та інші матеріальні ресурси.
7.10. Діловодство Палацу організовується відповідно до встановленого Міністерством освіти і науки України порядку. Звітність Палацу установлюється відповідно до вимог державної статистики.
7.11. Контроль за правильним використанням коштів здійснюють директор Палацу, обласна рада, Департамент науки і освіти.
7.12. Палац провадить зовнішньоекономічну діяльність у відповідності до чинного законодавства України.
РОЗДІЛ VІІІ
ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ПАЛАЦУ
8.1. Трудовий колектив Палацу складають громадяни, які своєю працею беруть участь в його діяльності.
8.2. Повноваження трудового колективу Палацу реалізуються загальними зборами (конференцією) через їх виборні органи.
8.3. У Палаці може створюватися первинна профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їхні трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність первинної профспілкової організації регламентується чинним законодавством України.
8.4. Між адміністрацією і колективом (уповноваженим ним органом) укладається Колективний договір, який діє в межах законодавства України.
8.5. Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини колективу з адміністрацією Палацу, питання охорони праці та соціального захисту.
8.6. Сторони, які уклали Колективний договір, не менше двох разів на рік звітують про його виконання на загальних зборах колективу.
8.7. Розбіжності, які виникають при укладанні або виконанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому законодавчими актами України.
РОЗДІЛ ІХ
ДІЯЛЬНІСТЬ ПАЛАЦУ В РАМКАХ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА
9.1. Палац має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін в рамках освітніх програм, проєктів, брати участь в міжнародних заходах.
9.2. Палац має право брати участь у міжнародній діяльності як за планами Міністерства освіти і науки України, так і інших міністерств, громадських організацій, творчих спілок в установленому чинним законодавством України порядку, також укладати прямі угоди про співробітництво з закладами освіти, науковими установами, організаціями, фондами, товариствами, окремими громадянами зарубіжних країн, встановлювати прямі міжнародні зв’язки на основі самостійно укладених угод про обмін творчими учнівськими колективами, педагогічними колективами, створювати в установленому порядку спільні (асоційовані) заклади, освітні центри, проводити спільні заходи, визначені Статутом, у встановленому законодавством України порядку.
10.1. Палац здійснює бухгалтерський облік результатів фінансово-господарської діяльності і веде статистичну звітність в установленому законодавством України порядку.
10.2. Палац щоквартально надає обласній раді та Департаменту науки і освіти звіт про результати своєї фінансово-господарської діяльності, інформацію про рух основних засобів та наявність вільних площ.
10.3. Палац щомісячно надає обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні Палацу, за встановленою формою.
10.4. Палац щоквартально надає обласній раді інформацію щодо орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, за встановленою формою.
10.5. Обласна рада має право проводити планові і позапланові перевірки ефективності використання майна та виконання керівником умов контракту.
10.6. Перевірку витрат на ремонт і оновлення майна здійснює Департамент науки і освіти.
10.7. Контроль за окремими напрямками діяльності Палацу здійснюють відповідні контролюючи органи, державні органи, на які покладено нагляд за безпекою праці, протипожежної та екологічної охорони, інші органи згідно із чинним законодавством України.
10.8. Посадові особи органів виконавчої влади й місцевого самоврядування можуть давати Палацу вказівки тільки згідно зі своєю компетенцією, встановленою чинним законодавством України.
10.9. Основною формою контролю за діяльністю Палацу є інституційний аудит, який проводиться не рідше одного разу на 10 років у порядку, встановленому чинним законодавством України.
10.10. У період між інституційним аудитом проводяться перевірки Палацу з питань, пов’язаних з його освітньою діяльністю. Перевірки з питань, не пов’язаних з освітньою діяльністю, проводяться відповідно до чинного законодавства України.
10.11. Державний санітарно-епідеміологічний нагляд здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
РОЗДІЛ ХІ
ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН
ДО СТАТУТУ ПАЛАЦУ
11.1. Зміни до Статуту здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувався і сам Статут.
11.2. Зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Статуту в новій редакції.
РОЗДІЛ ХІІ
ПРИПИНЕННЯ ПАЛАЦУ
12.1. Припинення Палацу здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації.
12.2. Припинення Палацу проводиться за рішенням обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду, відповідно до чинного законодавства України, у встановленому порядку.
12.3. У разі припинення Палацу працівникам, які звільняються, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
12.4. У разі припинення Палацу (у разі його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи Палацу передаються одному або кільком бюджетним закладам (установам), засновником яких є обласна рада, або зараховуються до доходу бюджету.
12.5. Припинення Палацу здійснюється з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.