ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Харківської обласної ради від «___» _______ 2021 № ___ -VIII |
|
ПОГОДЖЕНОДиректор Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації ______________Юрій ШПАРАГА |
про КОМУНАЛЬНУ УСТАНОВУ
МАЛИЖЕНСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ
(нова редакція)
с. Малижине
Богодухівський район
2021 рік
РОЗДІЛ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА МАЛИЖЕНСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ (далі за текстом – Інтернат) є стаціонарною інтернатною установою соціального захисту, що утворюється для тимчасового або постійного проживання/перебування осіб жіночої статі, із стійкими інтелектуальними та/або психічними порушеннями, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду, соціально-побутового обслуговування, надання медичної допомоги, соціальних послуг та комплексу реабілітаційних заходів і яким згідно із висновком лікарської комісії за участю лікаря-психіатра не протипоказане перебування в Інтернаті (далі за текстом – підопічні).
1.2. Інтернат належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
1.3. Органом, що здійснює управління майном Інтернату, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Інтернату забезпечує Департамент соціального захисту Харківської обласної державної адміністрації (далі за текстом – Департамент). Повноваження Департаменту щодо управління діяльністю Інтернату визначаються відповідними рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної адміністрації та чинним законодавством України.
1.4. Повне найменування: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА МАЛИЖЕНСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ.
Скорочене найменування: КУ МПІ.
1.5. Юридична адреса та місцезнаходження Інтернату: Україна, 62232 Харківська область, Богодухівський район, с. Малижине, вул. Підлісна, 1.
1.6. Інтернат є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, розрахунковий та спеціальні рахунки в установах банків та територіальному органі Державної казначейської служби України в Харківській області, круглу печатку та кутовий штамп із своїм найменуванням.
1.7. Інтернат має право укладати правочинні договори, набувати майнові, особисті немайнові права, бути позивачем i відповідачем у судах загальної юрисдикції.
1.8. Інтернат є неприбутковою установою у галузі соціального захисту та не має на меті отримання доходів (прибутків). Інтернат внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.
1.9. У своїй діяльності Інтернат керується Конституцією України, законами України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, постановами Кабінету Міністрів України, наказами та розпорядженнями Міністерства соціальної політики України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної адміністрації, наказами Департаменту, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
РОЗДІЛ ІІ
ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ІНТЕРНАТУ
2.1. Основними завданнями Інтернату є:
2.1.1. Забезпечення прав та інтересів підопічних, створення належних умов для проживання/перебування, соціально-побутового обслуговування, денної зайнятості (заняття творчістю, дозвілля, навчання, добровільна праця тощо) та надання медичної допомоги підопічним.
2.1.2. Надання соціальних послуг підопічним (стаціонарний догляд, соціальна реабілітація, представництво інтересів).
Інтернат може надавати послуги з підтриманого проживання, паліативного/хоспісного та денного догляду, соціальної адаптації, кризового та екстреного втручання, консультування.
Інтернат може надавати безоплатні та платні соціальні послуги (у межах наявних можливостей) відповідно до чинного законодавства України.
Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються Інтернатом відповідно до чинного законодавства України.
2.1.3. Проведення комплексу реабілітаційних заходів відповідно до індивідуального плану реабілітації, що складається за формою, затвердженою Міністерством соціальної політики України.
2.2. Підопічні відповідно до встановлених норм забезпечуються:
- приміщенням (житловими кімнатами) для проживання/перебування та усіма комунально-побутовими послугами;
- предметами, матеріалами та інвентарем (одягом, взуттям, постільною білизною, засобами особистої гігієни, столовим посудом);
- раціональним не менше ніж чотириразовим харчуванням, у тому числі дієтичним, з урахуванням віку та стану здоров’я у межах натуральних норм харчування (проміжки часу між прийманням їжі не повинні перевищувати чотирьох годин, останнє приймання їжі здійснюється за дві години до сну);
- лікарськими засобами, технічними та іншими засобами і виробами медичного призначення у порядку, встановленому чинним законодавством України.
2.3. Підопічним гарантується:
- надання медичної допомоги, у тому числі екстреної, за наявності медичних показань, консультації, стаціонарне лікування на базі закладів охорони здоров’я відповідно до чинного законодавства України;
- створення умов для участі в культурно-масових заходах та комплексі реабілітаційних заходів;
- забезпечення денної зайнятості (заняття творчістю, дозвілля, навчання, добровільна праця тощо) з урахуванням стану здоров’я та бажання підопічних;
- захист прав та підтримка, інформування щодо прав підопічних, представництва їх інтересів.
2.4. Адміністрація Інтернату забезпечує реалізацію прав підопічних відповідно до Закону України «Про психіатричну допомогу» та інших нормативно-правових актів України.
2.5. Адміністрація Інтернату зобов’язана не менше ніж один раз на рік організовувати огляд підопічних лікарсько-консультативною комісією за участю лікаря-психіатра з метою вирішення питань щодо доцільності їх подальшого перебування в Інтернаті та необхідності встановлення чи припинення опіки або піклування над ними.
У разі потреби адміністрація Інтернату сприяє в оформленні документів та організовує огляд підопічного медико-соціальною експертною комісією для встановлення групи інвалідності або продовження її строку, а також у реєстрації органом опіки та піклування помічника підопічного за вибором дієздатного підопічного відповідно до чинного законодавства України.
2.6. До призначення опікунів та піклувальників недієздатним підопічним та підопічним, цивільна дієздатність яких обмежена, опіку та піклування над ними здійснює Інтернат, зокрема шляхом вжиття заходів до поновлення або обмеження цивільної дієздатності підопічних.
У разі потреби Інтернат вживає заходів для вирішення питань щодо недієздатності чи обмеження цивільної дієздатності підопічних, які потребують опіки та піклування, та призначення їм опікуна або піклувальника.
2.7. Адміністрація Інтернату забезпечує проведення санітарно-гігієнічних, протиепідемічних, протипожежних заходів, а також заходів щодо надання якісних соціальних послуг, упровадження нових форм і методів надання соціальних послуг підопічним.
2.8. Адміністрація Інтернату забезпечує якісне надання послуг підопічним.
Якість надання послуг контролюється громадськістю, у тому числі шляхом утворення громадської ради, до складу якої входять представники громадських організацій, родичі (опікуни або піклувальники), підопічні та інші особи.
Громадська рада сприяє:
- забезпеченню захисту прав та представництва інтересів підопічних, організації належних умов для проживання/перебування підопічних в Інтернаті та подає адміністрації Інтернату пропозиції щодо їх поліпшення;
- дотриманню Інтернатом вимог чинного законодавства України з питань соціального захисту населення;
- упровадженню нових форм і методів надання соціальних послуг підопічним, підвищенню їх якості;
- організації культурно-масових заходів для підопічних.
При громадській раді можуть утворюватися тематичні комісії.
Громадська рада зобов’язана:
- здійснювати контроль за умовами проживання/перебування підопічних та подавати адміністрації Інтернату пропозиції щодо їх поліпшення;
- брати участь у розгляді скарг підопічних і на підопічних, а також інших питань, що стосуються їх прав;
- подавати адміністрації Інтернату пропозиції щодо використання Інтернатом коштів, що надійшли на рахунки Інтернату у вигляді добровільних пожертвувань, благодійних внесків та інших не заборонених чинним законодавством України джерел;
- заслуховувати звіти про використання зазначених коштів.
2.9. Адміністрація Інтернату з метою виконання індивідуальної програми реабілітації інвалідів складає індивідуальні плани реабілітації за формою, затвердженою Міністерством соціальної політики України.
Індивідуальні плани реабілітації складаються реабілітаційною комісією, утвореною при Інтернаті, із залученням підопічних, медичних працівників і фахівців з реабілітації з урахуванням можливостей Інтернату.
Директор Інтернату затверджує склад реабілітаційної комісії з визначенням її голови та план роботи комісії.
2.10. Медична допомога в Інтернаті може надаватися у разі:
- провадження господарської діяльності з медичної практики;
- укладення договорів із закладами охорони здоров’я та/або медичними працівниками.
Інтернат може провадити господарську діяльність із медичної практики, із придбання, перевезення, зберігання, реалізація (відпуск), знищення, використання наркотичних засобів (списку І таблиці II та списку І таблиці III), психотропних речовин (списку 2 таблиці II та списку 2 в таблиці III), прекурсорів (списку І таблиці IV та списку 2 таблиці IV) «Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 р. № 770, на підставі ліцензій, отриманих у порядку, встановленому чинним законодавством України.
РОЗДІЛ ІІІ
УМОВИ ВЛАШТУВАННЯ, ПЕРЕВЕДЕННЯ ДО ІНТЕРНАТУ ТА ВІДРАХУВАННЯ З ІНТЕРНАТУ
3.1. До Інтернату приймаються громадяни похилого віку та особи з інвалідністю віком старше 18 років із стійкими інтелектуальними та/або психічними порушеннями, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, надання медичної допомоги, комплексу реабілітаційних послуг і яким згідно із висновком лікарсько-консультативної комісії за участю лікаря-психіатра не протипоказане перебування в Інтернаті, незалежно від наявності осіб, зобов’язаних за законом їх утримувати, або опікунів та піклувальників.
3.2. До Інтернату насамперед приймаються особи, зазначені у пункті 3.1. цього Положення, які:
- мають особливі заслуги перед Батьківщиною, є ветеранами війни, особами, на яких поширюється дії законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань»;
- постраждали внаслідок збройного конфлікту, тимчасової окупації, надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, нещасних випадків, а також внутрішньо переміщені особи;
- постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до категорії 1, 2 або 3 відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
- є ветеранами праці, самотніми громадянами похилого віку, членами сімей загиблих військовослужбовців;
- потребують опіки та піклування, у тому числі під час вирішення питань про їх недієздатність чи обмеження цивільної дієздатності.
3.3. Влаштування до Інтернату здійснюється згідно із путівкою на влаштування до Інтернату, виданою особі, її опікуну або піклувальнику чи органу опіки та піклування (у разі коли недієздатній особі або особі, цивільна дієздатність якої обмежена, не призначений опікун чи піклувальник) Департаментом на підставі:
- письмової заяви особи, яка виявила бажання проживати/перебувати в Інтернаті (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- письмової заяви законного представника та рішення органу опіки та піклування про влаштування до Інтернату (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів);
- рішення органу опіки та піклування про влаштування до Інтернату (для недієздатних осіб у разі відсутності законного представника);
- паспорта особи або іншого документа, що посвідчує особу, яка влаштовується до Інтернату;
- копії документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у якому зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків, або копії паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);
- медичної карти з висновком лікарсько-консультативної комісії за участю лікаря-психіатра про можливість проживання/перебування в Інтернаті за формою, встановленою Міністерством охорони здоров’я України;
- довідки про розмір призначеної пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги, виданої органами Пенсійного фонду України та/або структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (крім міст Києва та Севастополя) рад (у разі їх утворення) (далі за текстом - місцеві структурні підрозділи з питань соціального захисту населення). У разі відсутності такої довідки органи Пенсійного фонду України та/або місцеві структурні підрозділи з питань соціального захисту населення запитують необхідну інформацію за місцем попереднього отримання зазначених виплат;
- довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою Міністерством охорони здоров’я України (за наявності інвалідності);
- довідки для направлення інваліда до Інтернату за формою, затвердженою Міністерством охорони здоров’я України (за наявності інвалідності);
- індивідуальної програми реабілітації інваліда за формою, затвердженою Міністерством охорони здоров’я України (за наявності інвалідності);
- копії рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, щодо якої вирішується питання про влаштування до Інтернату (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- копії рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, щодо якої вирішується питання про влаштування до Інтернату (за наявності опікуна або піклувальника);
- копії паспорта опікуна або піклувальника особи, щодо якої вирішується питання про влаштування до Інтернату (за наявності опікуна або піклувальника);
- пенсійного посвідчення або посвідчення отримувача державної соціальної допомоги (за наявності);
- копії договору про відкриття та обслуговування поточного рахунка (за наявності);
- довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності);
- трьох фотокарток розміром 3 x 4 см.
Форма заяви про прийняття до Інтернату та путівки на влаштування до Інтернату затверджується Міністерством соціальної політики України.
3.4. Особи, які постраждали внаслідок збройного конфлікту, тимчасової окупації, надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, нещасних випадків, а також внутрішньо переміщені особи можуть прийматися до Інтернату на підставі:
- письмової заяви особи, яка виявила бажання проживати/перебувати в Інтернаті (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- письмової заяви законного представника та рішення органу опіки та піклування про влаштування до Інтернату (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів);
- рішення органу опіки та піклування про влаштування до Інтернату (для недієздатних осіб у разі відсутності законного представника);
- паспорта особи або іншого документа, що посвідчує особу, яка влаштовується в Інтернат;
- медичної карти з висновком лікарсько-консультативної комісії за участю лікаря-психіатра про необхідність проживання/перебування в Інтернаті;
- довідки для направлення інваліда до Інтернату (за наявності інвалідності).
Адміністрація Інтернату разом із місцевим органом з питань соціального захисту населення забезпечує протягом шести місяців оформлення відсутніх документів.
3.5. Документи для влаштування особи до Інтернату подаються такою особою, опікуном або піклувальником чи органом опіки та піклування (у разі коли опіку або піклування над особою здійснює орган опіки та піклування) до місцевих органів з питань соціального захисту населення за місцем фактичного проживання/перебування особи, які передають їх на розгляд Департаменту.
3.6. На підставі путівки про влаштування до Інтернату, виданої Департаментом, та документів, зазначених у пункті 3.3 цього Положення, видається наказ про прийняття підопічного до Інтернату на постійне чи тимчасове проживання із зазначенням строку.
3.7. За результатами визначення потреб підопічного складається індивідуальний план надання соціальних послуг, в якому зазначаються заходи щодо надання таких послуг, відомості про необхідні ресурси, періодичність і строки проведення таких заходів, особи, відповідальні за виконання, дані щодо результатів моніторингу надання соціальних послуг.
На основі індивідуального плану надання соціальних послуг між підопічним чи його опікуном або піклувальником та уповноваженою особою Інтернату укладається договір про надання таких послуг, в якому зазначаються права та обов’язки кожної із сторін, обсяг соціальних послуг, цілі та строки надання соціальних послуг.
У разі коли опіку або піклування над підопічним здійснює Інтернат, такий договір підписується уповноваженою особою Інтернату та уповноваженою особою органу опіки та піклування, на обліку в якому перебуває підопічний.
Форма індивідуального плану надання соціальних послуг та примірного договору про надання соціальних послуг затверджується Міністерством соціальної політики України.
3.8. Під час влаштування до Інтернату підопічні проходять санітарно-гігієнічну обробку із зміною одягу та взуття і розміщуються у приймально-карантинному відділенні на 14 днів для подальшого спостереження, після чого переводяться на постійне чи тимчасове проживання до відповідних кімнат.
Підопічні, в яких виявлено ознаки інфекційних захворювань, підлягають направленню до закладів охорони здоров’я.
3.9. Під час влаштування до Інтернату адміністрація ознайомлює підопічного, його опікуна або піклувальника (під їх підпис) з правами та обов’язками підопічного, умовами проживання, розпорядком дня, умовами переведення до іншого інтернату та відрахування з Інтернату та робить відповідний запис в особовій справі.
Після прийняття підопічного до Інтернату адміністрація у триденний строк повідомляє:
- Департамент, що видав путівку, про прийняття підопічного до Інтернату;
- орган опіки та піклування, на обліку в якому перебуває підопічний, та за місцезнаходженням Інтернату про прийняття підопічного до Інтернату (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- орган Пенсійного фонду України, місцевий орган з питань соціального захисту населення про прийняття підопічного на державне утримання (за умови призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги).
3.10. Переведення підопічного до іншого інтернату аналогічного типу здійснюється відповідно до його письмової заяви (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена), заяви законного представника та рішення органу опіки та піклування про влаштування до інтернату (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів), рішення органу опіки та піклування про влаштування до інтернату (для недієздатних осіб у разі відсутності законного представника) за погодженням з Департаментом за наявності висновку лікаря Інтернату про те, що переведення не зашкодить стану здоров’я підопічного, та згідно із путівкою на влаштування до інтернату до якого він переводиться, виданою Департаментом.
3.11. Переведення підопічного до інтернату іншого типу, що відповідає стану його здоров’я, здійснюється відповідно до його письмової заяви, його опікуна або піклувальника чи органу опіки та піклування (у разі коли опіку або піклування над підопічним здійснює Інтернат) та подання адміністрації Інтернату на підставі висновку лікарсько-консультативної комісії за участю лікаря-психіатра про відсутність медичних показань для проживання/перебування підопічного в Інтернаті та згідно із путівкою на влаштування до інтернату, виданою Департаментом.
3.12. Тимчасове вибуття підопічного, який постійно проживає/перебуває в Інтернаті, на строк до шести місяців протягом календарного року здійснюється на підставі:
- письмової заяви підопічного чи письмової заяви опікуна або піклувальника;
- письмової заяви родичів підопічного або інших осіб, які мають намір тимчасово забрати підопічного, з урахуванням письмової згоди опікуна або піклувальника (у разі його наявності) - для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена.
Адміністрація Інтернату вживає заходів щодо розшуку підопічного у разі його вибуття з Інтернату без урахування вимог, визначених абзацами другим та третім цього пункту.
3.13. Витрати, пов’язані з поїздкою підопічного до родичів (опікуна або піклувальника) або інших осіб, Інтернатом не відшкодовуються.
Підопічні, які тимчасово вибувають з Інтернату за особистим бажанням, відповідно до наказу керівника Інтернату не забезпечуються харчуванням, необхідними лікарськими засобами, засобами особистої гігієни, предметами, матеріалами та інвентарем з дня вибуття, але залишаються у списках підопічних і пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога за період відсутності виплачується їм у повному обсязі.
Підопічні, які вибувають з Інтернату на лікування (у разі госпіталізації) до закладів охорони здоров’я відповідно до чинного законодавства за їх письмовою заявою, згодою їх законного представника (у разі їх наявності), згідно із наказом керівника Інтернату не забезпечуються харчуванням, необхідними лікарськими засобами, засобами особистої гігієни, предметами, матеріалами та інвентарем з дня вибуття, але залишаються у списках підопічних і пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога за період відсутності виплачується їм у повному обсязі.
Під час повернення підопічного до Інтернату заклад охорони здоров’я подає адміністрації Інтернату витяг з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого.
3.14. Відрахування підопічного з Інтернату здійснюється у тижневий строк у разі:
- подання письмової заяви підопічного чи письмової заяви опікуна або піклувальника із зобов’язанням здійснення необхідного догляду;
- подання письмової заяви родичів про можливість утримувати підопічного і забезпечувати догляд за ним, письмової згоди опікуна або піклувальника (у разі його наявності) - для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена;
- закінчення строку перебування в Інтернаті;
- переведення до іншого Інтернату;
- неповернення без поважних причин та без погодження з адміністрацією Інтернату з поїздки до родичів (опікуна або піклувальника) після закінчення шестимісячного строку (після з’ясування причин неповернення);
- наявності відповідного рішення суду;
- смерті підопічного або оголошення його померлим.
3.15. Під час відрахування з Інтернату підопічному чи його опікуну або піклувальнику видаються особисті документи підопічного, довідка із зазначенням строку перебування в Інтернаті, закріплені за підопічним одяг, білизна та взуття за сезоном і власний одяг, інші особисті речі та цінності (ощадна книжка або банківська платіжна картка, цінні папери тощо), які зберігалися в Інтернаті.
3.16. Про тимчасове вибуття, повернення, переведення та відрахування підопічного Інтернат у триденний строк інформує:
- орган опіки та піклування за місцезнаходженням Інтернату (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- орган Пенсійного фонду України, місцевий орган з питань соціального захисту населення шляхом надсилання копії відповідного наказу (витягу з наказу) (за умови призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги).
3.17. Підопічні (крім недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена) за рішенням керівника Інтернату можуть за їх згодою залучатися до виконання тимчасових робіт, які не пов’язані з обслуговуванням підопічних, на умовах цивільно-правового договору, якщо робота не протипоказана за станом їх здоров’я, з оплатою відповідно до акта виконаних робіт.
РОЗДІЛ IV
ПОКАЗАННЯ
ТА ПРОТИПОКАЗАННЯ ДЛЯ НАПРАВЛЕННЯ
ОСОБИ ДО ІНТЕРНАТУ
4.1. Медичними показаннями для направлення особи до Інтернату є хронічні психічні розлади (у період ремісії).
4.2. Медичними протипоказаннями для направлення особи до Інтернату є:
- гостра стадія психічних захворювань і хронічні психічні захворювання в стані загострення;
- туберкульоз в активній стадії та гострі інфекційні захворювання;
- заразні та невиліковні захворювання шкіри та волосся.
РОЗДІЛ V
УМОВИ ПРОЖИВАННЯ/ПЕРЕБУВАННЯ В ІНТЕРНАТІ
5.1. Для надання соціальних послуг у разі цілодобового проживання/перебування в Інтернаті можуть утворюватися відділення (кімнати):
- інтенсивного догляду - для підопічних, що мають важкі соматичні та неврологічні розлади, глибокий ступінь слабоумства, дезорієнтовані у місці, часі, навколишньому оточенні, не спроможні до самообслуговування, найпростіших трудових навичок і спілкування з іншими особами, мають потребу у повному медичному та побутовому догляді (для підопічних, не спроможних до самостійного пересування, забезпечується постільний режим нагляду, для інших - спостережний режим нагляду);
- соціально-медичної корекції - для підопічних, що мають інтелектуальний дефект у поєднанні з вираженими розладами емоційно-вольової сфери, дезорганізацією цілеспрямованої діяльності та поведінки, але спроможні опанувати санітарно-гігієнічні навички, навички часткового самообслуговування, найпростіші трудові навички під час корекції їх поведінки персоналом (для основної частини підопічних забезпечується спостережний режим нагляду, для підопічних, що не мають грубих розладів поведінки та негативних потягів, - вільний режим нагляду);
- соціальної реабілітації - для підопічних, що мають інтелектуальний дефект, який не перешкоджає опановуванню нескладних професій і систематичному заняттю працею, не мають виражених емоційно-вольових порушень, спроможні до побутового самообслуговування, мають санітарно-гігієнічні навички (для підопічних забезпечується спостережний або вільний режим нагляду);
- підтриманого проживання - для підопічних, що мають високий рівень адаптації та автономної активності з можливим наступним встановленням їм III групи інвалідності і трудовим влаштуванням (для підопічних забезпечується вільний режим нагляду);
- паліативного/хоспісного догляду - для підопічних, яким установлено діагноз невиліковного прогресуючого захворювання, з метою забезпечення їм максимально можливої якості життя шляхом розв’язання фізичних, психологічних і духовних проблем.
З огляду на стан і характер захворювання підопічних в Інтернаті можуть функціонувати відділення (житлові кімнати) цілодобового проживання/перебування із забезпеченням відповідного режиму нагляду (постільний, спостережний та вільний), денного перебування, які розміщуються в окремому приміщенні, корпусі, на окремому поверсі.
Для надання комплексу реабілітаційних послуг в Інтернаті можуть утворюватися реабілітаційні відділення з кімнатами для проведення заходів щодо соціальної, фізкультурно-спортивної, фізичної, психологічної реабілітації.
5.2. Розміщення підопічних у житлових кімнатах, відділеннях відповідного режиму нагляду здійснюється медичним, педагогічним або соціальним працівником, до посадових обов’язків якого належить розміщення підопічних у житлових кімнатах, з урахуванням побажань, індивідуальних особливостей, віку, діагнозу та стану основного захворювання підопічних.
На вимогу підопічного його житлова кімната може бути змінена за рішенням особи, уповноваженої директором Інтернату, з урахуванням рекомендацій громадської ради Інтернату.
5.3. Переведення підопічних до іншого відділення (житлової кімнати) та зміна режиму нагляду здійснюються з об’єктивних причин за рекомендацією лікаря, згодою підопічного та з урахуванням стану його здоров’я з зазначенням відповідної інформації у медичній документації.
5.4. Підопічні з порушенням інтелектуального розвитку можуть розміщуватися окремо від підопічних із психічними розладами.
Режим нагляду повинен забезпечувати найбільш сприятливі умови для усвідомленого лікування та реабілітації підопічних, дотримання їх гідності, спонукання до самостійності та суспільно корисної ініціативи.
5.5. Власний одяг та інші особисті речі підопічного за його бажанням повертаються його родичам (опікуну або піклувальнику) або іншим особам.
Якщо родичі (опікун або піклувальник) або інші особи не забирають особистих речей, речі здаються до камери схову Інтернату. Акт передачі особистих речей на зберігання до камери схову складається у чотирьох примірниках, один з яких видається родичам (опікуну або піклувальнику) або іншим особам, другий зберігається в бухгалтерії, третій - в особовій справі підопічного, четвертий - у коморі сестри-господині.
Речі з камери схову видаються на вимогу підопічного чи його опікуна або піклувальника.
Підопічні мають право користуватися власними речами, якщо це не заважає іншим підопічним, не порушує вимоги протипожежної безпеки, проти епідеміологічного режиму, охорони праці тощо.
Родичі, опікуни та піклувальники, громадські об’єднання, благодійні, релігійні організації або інші фізичні та юридичні особи можуть забезпечувати підопічних особистими речами. Речі повинні утримуватися у належному стані, відповідати вимогам санітарного законодавства та не заважати іншим підопічним.
5.6. Адміністрація Інтернату у разі потреби та за бажанням підопічного приймає на зберігання гроші, цінності (коштовності, ощадну книжку або банківську платіжну картку, цінні папери тощо) підопічних відповідно до вимог чинного законодавства України.
5.7. Пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога виплачується підопічним відповідно до чинного законодавства України.
Суми пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державних соціальних допомог, нарахованих відповідно до чинного законодавства України, перераховуюся на поточні рахунки підопічних, що відкриті в установах банків відповідно до чинного законодавства України, або виплачуються та доставляються їм національним оператором поштового зв’язку в установленому чинним законодавством України порядку.
Перерахування органами Пенсійного фонду України або місцевими органами з питань соціального захисту населення зазначених виплат Інтернату, в якому підопічний перебуває на державному утриманні, та їх використання здійснюється у Порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2004 року № 269.
5.8. Дієздатні підопічні витрачають належні їм кошти на власний розсуд. У разі потреби (відповідно до письмової заяви підопічного) адміністрація Інтернату надає підопічному допомогу щодо витрачання власних коштів.
Для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена, опіку або піклування над якими здійснює Інтернат, порядок використання сум пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державних соціальних допомог, нарахованих відповідно до чинного законодавства України, встановлюється Міністерством соціальної політики України.
РОЗДІЛ VІ
ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТУ СМЕРТІ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ ПОХОВАННЯ ПОМЕРЛИХ ПІДОПІЧНИХ
6.1. Поховання Інтернатом померлого підопічного здійснюється відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу», інших нормативно-правових актів.
6.2. Констатація смерті підопічного здійснюється відповідно до Порядку взаємодії між органами внутрішніх справ, закладами охорони здоров’я та прокуратури України у разі встановленні факту смерті людини.
Лікарське свідоцтво про смерть оформляється відповідно до статті 11 Закону України «Про поховання та похоронну справу» в установленому законом порядку.
6.3. Адміністрація Інтернату повідомляє органам внутрішніх справ про випадок смерті, організовує транспортування тіла померлого підопічного до спеціального приміщення. Інтернат може укласти із закладом охорони здоров’я договір про тимчасове зберігання тіла померлого підопічного.
6.4. За наявності у померлого підопічного родичів (опікуна або піклувальника) адміністрація Інтернату повідомляє їм про смерть підопічного:
- у телефонному режимі - у разі наявності телефонного зв’язку з ними;
- рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення в разі відсутності телефонного зв’язку, але за наявності інформації про місце їх проживання/перебування.
У разі відсутності інформації про родичів (опікунів або піклувальників) або зв’язку з ними адміністрація Інтернату повідомляє (у телефонному режимі або рекомендованим поштовим відправленням) про смерть підопічного виконавчому органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, на території розміщення якої проживав/перебував підопічний перед влаштуванням до Інтернату.
Дата і час повідомлення зазначаються в журналі реєстрації смерті підопічних, що підтверджується підписом особи, яка зробила повідомлення. Форма журналу та порядок його ведення затверджуються Мінсоцполітики.
Про смерть підопічного, якого визнано недієздатним або цивільна дієздатність якого обмежена, Інтернат письмово інформує орган опіки та піклування, на обліку в якому перебував підопічний.
6.5. Реєстрація смерті підопічного проводиться за останнім місцем його проживання, за місцем настання смерті чи виявлення тіла або за місцем поховання в установленому законом порядку.
Свідоцтво про смерть підопічного видається родичам (опікуну або піклувальнику), іншим особам у разі, коли вони беруть на себе обов’язки щодо поховання.
У разі проведення реєстрації смерті та поховання померлого підопічного працівниками Інтернату свідоцтво про смерть зберігається в Інтернаті.
6.6. Поховання померлого підопічного здійснюється на підставі свідоцтва про смерть та довідки про смерть відповідно до статті 11 Закону України «Про поховання та похоронну справу» за наявності письмового дозволу прокурора чи висновку органів внутрішніх справ.
6.7. У разі відмови (засобами електронного, поштового або телефонного зв’язку) родичів (опікуна або піклувальника), інших осіб від поховання померлого підопічного або у разі, коли вони не прибули протягом 72 годин після повідомлення про смерть підопічного, організацію поховання померлого підопічного забезпечує адміністрація Інтернату.
З цією метою може бути укладено договір-замовлення про організацію та проведення поховання з ритуальною службою з урахуванням необхідного мінімального переліку вимог щодо порядку організації поховання і ритуального обслуговування населення та кошторисних призначень Інтернату.
6.8. Для організації поховання померлого підопічного надаються ритуальні послуги з урахуванням необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг.
6.9. У разі відсутності волевиявлення померлого підопічного та відмови родичів (опікуна або піклувальника) від його поховання у містах, де функціонують крематорії, перед похованням померлого може проводитися кремація з дотриманням вимог статті 6 Закону України «Про поховання та похоронну справу».
6.10. Поховання померлого підопічного здійснюється з дотриманням вимог санітарного законодавства за принципом гідного ставлення до тіла померлого, зокрема поховання в одязі та труні.
6.11. Фінансування витрат на організацію поховання померлих підопічних здійснюється відповідно до статті 17 Закону України «Про поховання та похоронну справу».
6.12. Вартість послуг з виконання договору-замовлення про організацію та здійснення поховання померлого підопічного визначається за згодою сторін з урахуванням Єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності.
РОЗДІЛ VII
ФОРМУВАННЯ ТА ВЕДЕННЯ ОСОБОВИХ СПРАВ
7.1. Формування та ведення особових справ підопічних здійснюється з дати їх влаштування до Інтернату з дотриманням положень Закону України «Про захист персональних даних».
7.2. Особові справи підопічних зберігаються у сейфі або шафі під замком.
7.3. В особовій справі підопічного містяться такі документи:
- путівка на влаштування до Інтернату, видана Департаментом;
- копія наказу про влаштування підопічного до Інтернату (на постійне чи тимчасове проживання із зазначенням строку);
- письмова заява особи, яка виявила бажання проживати/перебувати в Інтернаті (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- письмова заява законного представника та рішення органу опіки та піклування про влаштування до Інтернату (для недієздатних осіб, яким призначено опікуна);
- рішення органу опіки та піклування про влаштування до Інтернату (для недієздатних осіб у разі відсутності законного представника);
- копія повідомлення місцевого органу з питань соціального захисту населення про прийняття підопічного до Інтернату;
- копія повідомлення органу опіки та піклування, на обліку в якому перебував підопічний, та за місцезнаходженням Інтернату про влаштування підопічного до Інтернату (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- копія повідомлення органу Пенсійного фонду України, місцевого органу з питань соціального захисту населення про прийняття підопічного на повне державне утримання (у разі призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги);
- копія заяви про перерахування органами Пенсійного фонду України, місцевим органам з питань соціального захисту населення коштів Інтернату відповідно до Порядку перерахування Пенсійним фондом України або органами праці та соціального захисту населення коштів установам (закладам), у яких особи перебувають на повному державному утриманні, та їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2004 року № 269 (у разі призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги);
- копія паспорта або іншого документа підопічного, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, копії інших особистих документів (свідоцтва про народження, пенсійного посвідчення або посвідчення отримувача державної соціальної допомоги, військового квитка, посвідчення інваліда війни, учасника бойових дій, учасника війни, ветерана праці, ліквідатора наслідків аварії на ЧАЕС, особи, на яку поширюється дія Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань», особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною);
- копія документа, що засвідчує реєстрацію у державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у якому зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків, або копія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відповідну відмітку в паспорті);
- довідка про розмір призначеної пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги (в разі призначення);
- копія медичної карти з висновком лікарсько-консультативної комісії за участю лікаря-психіатра про можливість перебування в Інтернаті;
- індивідуальний план надання соціальних послуг та договір про надання соціальних послуг;
- копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (за наявності інвалідності);
- копія довідки для направлення інваліда до Інтернату (за наявності інвалідності);
- копія індивідуальної програми реабілітації інваліда та індивідуального плану реабілітації (за наявності інвалідності);
- копія рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатним підопічного (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена) (за наявності);
- копія рішення суду або органу опіки та піклування про призначення підопічному опікуна або піклувальника (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена) (за наявності);
- копія паспорта опікуна або піклувальника підопічного (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена) (за наявності);
- копія договору про відкриття та обслуговування поточного рахунка (за наявності);
- копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності);
- акт передачі особистих речей на зберігання до камери схову (за наявності);
- акт приймання-передачі грошей, коштовностей та цінних паперів підопічного на зберігання до Інтернату до запитання їх власником (у разі потреби);
- акт (розписка) про ознайомлення підопічного, опікуна або піклувальника з умовами проживання, переведення до іншого інтернату та відрахування з Інтернату;
- стислі біографічні дані підопічного, його родичів (опікуна або піклувальника);
- заяви та інші письмові звернення підопічного, його родичів (опікуна або піклувальника) (за наявності);
- накази (копії наказів) керівника Інтернату щодо реагування на звернення підопічного, його родичів (опікуна або піклувальника) (за наявності);
- копії письмової згоди та письмових повідомлень підопічного, його законного представника щодо застосування методів діагностики та лікування, лікарських засобів, що становлять підвищений ризик для здоров’я підопічного (за наявності);
- повідомлення про смерть підопічного (інформація про здійснення телефонного дзвінка, надсилання поштового відправлення) (за наявності);
- дві фотокартки розміром 3 x 4 сантиметри;
- опис документів, що містяться в особовій справі.
7.4. Оригінали паспорта та/або інших документів підопічного, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, за його бажанням чи бажанням законного представника можуть зберігатися в особовій справі.
Документи, які зберігаються в особовій справі підопічного, видаються на його першу вимогу чи на вимогу його законного представника та/або під час відрахування підопічного з Інтернату.
7.5. В особовій справі підопічного можуть накопичуватися дані про нього, які відображають його поведінку, листування адміністрації Інтернату стосовно підопічного з іншими установами та закладами, копії щорічних звітів Інтернату щодо використання нарахованої пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена, опіку та піклування над якими здійснює Інтернат. Такі документи класифікуються та зберігаються за видами.
7.6. Під час переведення підопічного до іншого Інтернату особова справа разом з витягом з медичної документації надсилається поштовим відправленням з повідомленням до іншого інтернату. Оригінал історії хвороби (медична справа) надсиланню не підлягає.
7.7. Особові справи підопічних, влаштованих до Інтернату до набрання чинності Типового положення про психоневрологічний інтернат, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.012.2016 № 957, не підлягають переоформленню.
РОЗДІЛ VІІI
МАЙНО ТА КОШТИ ІНТЕРНАТУ
8.1. Майно Інтернату складає основні фонди та оборотні засоби, а також цінності, вартість яких відображується в самостійному балансі Інтернату.
8.2. Майно Інтернату є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області та закріплено за Інтернатом на праві оперативного управління.
8.3. Інтернат на праві оперативного управління користується зазначеним майном, відповідно до чинного законодавства України.
8.4. Інтернат з дозволу обласної ради має право: списувати, передавати з балансу на баланс в межах спільної власності майно Інтернату та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України та порядків, встановлених обласною радою.
8.5. Джерелами формування майна та коштів Інтернату є:
- кошти обласного бюджету та бюджетів різних рівнів;
- благодійні надходження, пожертвування від юридичних осіб, громадян України та іноземних громадян та юридичних осіб;
- надходження від надання платних послуг відповідно до вимог чинного законодавства України;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
8.6. Фінансування Інтернату здійснюється з обласного бюджету.
8.7. Основним плановим документом, який надає повноваження Інтернату щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Інтернатом своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень є кошторис Інтернату.
8.8. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначений чинним законодавством України.
8.9. Доходи (прибутки) Інтернату, отримані, як плата за послуги від господарської діяльності, використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Інтернату, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності.
Інтернат не має права розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини серед працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску).
РОЗДІЛ ІХ
ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ІНТЕРНАТУ
9.1. Інтернат очолює директор, який призначається на посаду рішенням обласної ради в порядку, встановленому чинним законодавством, за поданням Департаменту на умовах контракту, строк дії якого становить від одного до трьох років та звільняється з посади за рішенням обласної ради.
9.2. Директор Інтернату:
- організовує роботу Інтернату, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Інтернат завдань;
- представляє Інтернат у відносинах з підприємствами, установами, організаціями, укладає договори;
- користується в установленому чинним законодавством України порядку майном Інтернату і розпоряджається його коштами;
- відповідно до компетенції видає накази організаційно-розпорядчого характеру, затверджує посадові інструкції працівників Інтернату, вирішує питання добору кадрів, вживає заходів до заохочення, у разі порушення трудової дисципліни та невиконання функціональних обов’язків накладає дисциплінарні стягнення на працівників;
- визначає структуру Інтернату і затверджує положення про структурні підрозділи;
- надає на початок року обласній раді копії затвердженого штатного розпису Інтернату та облікової політики, та протягом року зміни до них;
- забезпечує дотримання правил і норм охорони праці, здійснення заходів щодо поліпшення умов праці, дотримання правил і норм охорони праці, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм;
- приймає рішення з питань забезпечення діяльності Інтернату;
- контролює збереження, облік сировини та продукції виробничих підрозділів, її використання;
- разом із профспілковим органом або уповноваженими трудовим колективом на представництво особами:
· розробляє положення про Інтернат, яке погоджується із Департаментом та затверджується обласною радою;
· розробляє правила внутрішнього трудового розпорядку та вносить їх на затвердження трудовому колективу під час укладання колективного договору;
· розробляє положення про преміювання працівників Інтернату, що затверджується Департаментом;
· розробляє, організовує громадську експертизу, затверджує положення про громадську раду при Інтернаті та забезпечує організацію її діяльності;
- забезпечує взаємодію Інтернату з органами опіки та піклування з питань щодо:
· виконання опікунами або піклувальними їх обов’язків стосовно опіки або піклування над підопічними;
· здійснення опіки над майном підопічних;
- забезпечує організацію підвищення кваліфікації, перепідготовки, атестації, супервізії, тренінгів проти професійного вигорання працівників інтернату в порядку, встановленому законодавством.
9.3. Директор та працівники Інтернату несуть персональну відповідальність за збереження життя та здоров’я підопічних, дотримання їх прав і запобігання дискримінації щодо них.
9.4. Директор Інтернату є керівником трудового колективу, який забезпечує функціонування структурних підрозділів, а також взаємодію з профспілковим колективом Інтернату.
РОЗДІЛ Х
ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ІНТЕРНАТУ
10.1. Трудовий колектив Інтернату складають громадяни, які своєю працею приймають участь в його діяльності.
10.2. Повноваження трудового колективу Інтернату реалізуються загальними зборами (конференцією) через їх виборні органи.
10.3. В Інтернаті може створюватися первинна профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність первинної профспілкової організації регламентується чинним законодавством України.
10.4. Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) укладається Колективний договір, який не повинен суперечити чинному законодавству України.
10.5. Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Інтернату, питання охорони праці та соціального розвитку.
10.6. Сторони, які уклали Колективний договір, не менше двох разів на рік, звітують про його виконання на загальних зборах (конференції) трудового колективу.
10.7. Розбіжності, які виникають при укладанні або виконанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому законодавчими актами України.
РОЗДІЛ ХІ
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ІНТЕРНАТУ
11.1. Інтернат є самостійною установою при здійсненні фінансово - господарської діяльності.
11.2. Фінансово-господарська діяльність Інтернату провадиться відповідно до кошторису та штатного розпису, які затверджуються Департаментом.
11.3. Економічні та виробничі відносини Інтернату з підприємствами та організаціями незалежно від форми власності здійснюються на підставі договорів.
11.4. В Інтернаті для організації трудової реабілітації та забезпечення підопічних предметами, матеріалами та інвентарем, основними продуктами харчування власного виробництва можуть утворюватися підсобні господарства, промислові та переробні міні-виробництва, багатопрофільні лікувально-виробничі (трудові) майстерні, цехи, дільниці з необхідним інвентарем, устаткуванням та обладнанням, технікою, транспортом і знаряддями сільськогосподарського виробництва, що провадять діяльність відповідно до чинного законодавства України, положення про які затверджуються директором Інтернату за погодженням Департаменту.
11.5. Продукція, вироблена у підсобних господарствах та лікувально-виробничих (трудових) майстернях, використовується для задоволення потреб і поліпшення умов проживання підопічних та розвитку діяльності Інтернату.
11.6. Планування, облік, калькуляція собівартості продукції, яка виробляється у виробничих структурах Інтернату, здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
11.7. Стимулювання праці працівників Інтернату здійснюється згідно із положенням про преміювання, розробленим адміністрацією Інтернату, погодженим із профспілковим комітетом Інтернату, у межах фонду заробітної плати.
11.8. Інтернат для розвитку матеріально-технічної бази, благоустрою, культурно-виховної роботи може використовувати гуманітарну та благодійну допомогу. З цієї мети в Інтернаті може бути створена комісія з приймання-передачі матеріальних цінностей, отриманих як благодійна та гуманітарна допомога. Склад комісії затверджує директор Інтернату окремим наказом.
11.9. Для досягнення своїх цілей і рішень, поставлених задач Інтернат має право:
- укладати від свого імені різного роду цивільно-правові угоди, виступати позивачем і бути відповідачем у судах загальної юрисдикції;
- здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
11.10. Режим роботи Інтернату визначає адміністрація Інтернату за згодою з Департаментом.
11.11. У надзвичайних умовах Інтернат працює згідно із планами цивільної оборони Інтернату, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, Департаменту.
РОЗДІЛ ХІІ
КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ РОБОТИ ІНТЕРНАТУ
12.1. Перелік матеріалів, документів, що містять комерційну таємницю, затверджується директором Інтернату.
12.2. Відповідні працівники Інтернату надають письмові зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності та несуть відповідальність згідно із чинним законодавством України за розголошення інформації, що містять конфіденційні відомості.
12.3. Кожен працівник Інтернату надає письмове зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності інформації щодо персональних даних, які йому довірено або стали відомі у зв’язку з виконанням посадових обов’язків.
РОЗДІЛ ХІІІ
ЗВІТНІСТЬ І КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ІНТЕРНАТУ
13.1. Інтернат здійснює бухгалтерський облік результатів фінансово - господарської діяльності і веде статистичну звітність в установленому законом порядку.
13.2. Інтернат щоквартально надає обласній раді та Департаменту звіт про фінансово-господарську діяльність.
13.3. Обласна рада має право проводити планові та позапланові перевірки стану та ефективності використання майна, закріпленого за Інтернатом на праві оперативного управління, та виконання керівником умов контракту.
13.4. Інтернат щомісячно надає обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні Інтернату, за встановленою формою.
13.5. Інтернат щоквартально надає обласній раді інформацію про орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, за встановленою формою.
13.6. Контроль за якістю харчування, соціально-побутового і медичного обслуговування підопічних, вжиттям санітарно-гігієнічних, протиепідемічних (профілактичних) і протипожежних заходів та наданням вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги здійснюється Департаментом разом з органами охорони здоров’я за участю інших спеціально уповноважених органів у порядку, встановленому чинним законодавством України.
Державний контроль за дотриманням вимог санітарного законодавства та безпечності харчових продуктів здійснюється Держпродспоживслужбою.
Громадський контроль за діяльністю Інтернату здійснює громадська рада.
13.7. Контроль за діяльністю Інтернату щодо виконання ним завдань у сфері опіки та піклування над підопічними з числа недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена, здійснюють органи опіки та піклування, на обліку в яких перебувають такі особи.
13.8. Моніторинг дотримання норм законодавства щодо соціального захисту підопічних з метою поліпшення надання соціальних послуг в інтернатах проводиться Мінсоцполітики, іншими спеціально уповноваженими органами, у тому числі із залученням представників громадськості.
13.9. Перевірка роботи і ревізія фінансово-господарської діяльності Інтернату проводиться спеціально уповноваженими органами в порядку, встановленому чинним законодавством України.
РОЗДІЛ ХІV
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ
14.2. Ці зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Положення в новій редакції.
ПРИПИНЕННЯ ІНТЕРНАТУ
15.1. Припинення Інтернату здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення чи перетворення) або ліквідації.
15.2. Припинення Інтернату проводиться за рішенням обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду, у порядку встановленому чинним законодавством України.
15.3. У разі припинення Інтернату (у разі його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим бюджетним закладам (установам) або зараховуються до доходу бюджету.
15.4. У разі припинення Інтернату працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав і інтересів відповідно до трудового законодавства України.
15.5. Припинення Інтернату здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.