ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Харківської обласної ради від «___» _______ 2021 № ___ -VIII |
|
ПОГОДЖЕНОДиректор Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації ___________Юрій ШПАРАГА
|
про КОМУНАЛЬНУ УСТАНОВУ ВОВЧАНСЬКИЙ СПЕЦІАЛЬНИЙ БУДИНОК - ІНТЕРНАТ
(нова редакція)
Чугуївський район
м. Вовчанськ
2021 рік
РОЗДІЛ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА ВОВЧАНСЬКИЙ СПЕЦІАЛЬНИЙ БУДИНОК – ІНТЕРНАТ є стаціонарним закладом соціального захисту, що створений для цілодобового проживання (перебування) та догляду за громадянами похилого віку та особами з інвалідністю, які звільнені з місць позбавлення волі, раніше судимих або неодноразово притягнутих до адміністративної відповідальності за порушення громадського порядку (у тому числі тих, що раніше мешкали в інтернатних установах системи соціального захисту населення Харківської області), а також за особами із закладів соціального захисту для бездомних осіб та звільнених осіб, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду, соціально-побутового, медичного обслуговування, соціальних послуг і комплексу реабілітаційних заходів (далі за текстом - підопічні).
1.2. КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА ВОВЧАНСЬКИЙ СПЕЦІАЛЬНИЙ БУДИНОК - ІНТЕРНАТ (далі за текстом – спеціальний будинок-інтернат) належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.
1.3. Органом, що здійснює управління майном спеціального будинку-інтернату, є Харківська обласна рада (далі – обласна рада). Галузеву політику та розвиток спеціального будинку-інтернату забезпечує Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації (далі за текстом – Департамент). Повноваження Департаменту щодо управління діяльністю спеціального будинку-інтернату визначаються відповідними рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної адміністрації та чинним законодавством України.
1.4. Повне найменування: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА ВОВЧАНСЬКИЙ СПЕЦІАЛЬНИЙ БУДИНОК – ІНТЕРНАТ.
Скорочене найменування: КУ ВСБІ.
1.5. Юридична адреса та місцезнаходження спеціального будинку-інтернату: 62504 Україна, Харківська область, Чугуївський район, місто Вовчанськ, вулиця Ветеринарна, будинок 19.
1.6. Спеціальний будинок-інтернат є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, розрахунковий та спеціальні рахунки в установах банків та територіальному органі Державної казначейської служби України Харківської області, має круглу печатку та кутовий штамп зі своїм найменуванням.
1.7. Спеціальний будинок-інтернат має право укладати правочинні договори, набувати майнові, особисті немайнові права, бути позивачем i відповідачем у судах загальної юрисдикції.
1.8. Спеціальний будинок-інтернат є неприбутковою установою у галузі соціального захисту та не має на меті отримання доходів (прибутків). Спеціальний будинок-інтернат внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.
1.9. Цілодобову охорону громадського порядку у спеціальному будинку-інтернаті забезпечують органи внутрішніх справ.
1.10. У своїй діяльності спеціальний будинок-інтернат керується Конституцією України, законами України, Конвенцією про права людини, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, актами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови обласної ради, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, наказами Департаменту, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
РОЗДІЛ ІІ
ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ СПЕЦІАЛЬНОГО БУДИНКУ-ІНТЕРНАТУ
2.1. Основним завданням спеціального будинку-інтернату є:
- забезпечення створення належних умов проживання, соціально-побутового та медичного обслуговування, денної зайнятості (заняття творчістю, культурно-дозвіллєві заходи, працетерапія тощо);
- стимулювання особистої заінтересованості підопічних у збереженні соціальної активності та здатності до самообслуговування;
- надання соціальних послуг - стаціонарний догляд;
- проведення комплексу реабілітаційних заходів (для осіб з інвалідністю).
2.2. Особи, які проживають у спеціальному будинку-інтернаті, відповідно до встановлених норм забезпечуються:
- житловим приміщенням для проживання (перебування) та комунальними послугами;
- предметами, матеріалами, м’яким і твердим інвентарем (одягом, взуттям, постільною білизною, засобами особистої гігієни, столовим посудом);
- раціональним не менш як чотириразовим харчуванням, у тому числі дієтичним (проміжки часу між прийманням їжі не повинні перевищувати чотирьох годин, останнє приймання їжі організовується за дві години до сну), відповідно до натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства соціальної політики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 р. № 324, з урахуванням затверджених МОЗ норм фізіологічних потреб організму в основних харчових речовинах та енергії залежно від вікових і статевих особливостей;
- лікарськими засобами, технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення у порядку, встановленому законодавством.
2.3. Особам, які проживають у спеціальному будинку-інтернаті, гарантуються:
- створення належних умов проживання, соціально-побутового обслуговування;
- направлення в установленому чинним законодавством України порядку до закладу охорони здоров’я, що надає медичну допомогу відповідного виду;
- створення умов для участі в культурно-дозвіллєвих заходах з урахуванням побажань підопічних;
- проведення комплексу реабілітаційних заходів;
- залучення до заходів, спрямованих на ведення активного способу життя, з урахуванням стану здоров’я та побажань підопічних, створення для цього відповідних умов;
- можливість використання особистих речей;
- забезпечення поваги до честі та гідності, запобігання дискримінації;
- здійснення опіки та піклування у визначених чинним законодавством України випадках;
- можливість зустрічатися з рідними та друзями в спеціальному будинку-інтернаті в окремо пристосованій для цього кімнаті.
2.4. Спеціальний будинок-інтернат у разі потреби сприяє в оформленні документів та організовує огляд підопічного медико-соціальною експертною комісією для встановлення групи інвалідності або продовження її строку, в оформленні індивідуальної програми реабілітації або її коригуванні, здійснює контроль за її виконанням і продовженням строку дії.
2.5. До призначення недієздатним підопічним та підопічним, цивільна дієздатність яких обмежена, опікунів та піклувальників опіку та піклування над такими особами здійснює спеціальний будинок-інтернат, у тому числі шляхом вжиття заходів до поновлення або обмеження цивільної дієздатності підопічних.
2.6. Спеціальний будинок-інтернат у разі потреби вживає заходів для вирішення питань, пов’язаних з недієздатністю чи обмеженням цивільної дієздатності підопічних, які потребують опіки та піклування, та призначення їм опікунів або піклувальників.
2.7. Спеціальний будинок-інтернат з метою виконання індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю забезпечує складення індивідуальних планів комплексної реабілітації (абілітації) за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
2.8. Спеціальний будинок-інтернат забезпечує високоякісне надання послуг підопічним.
Якість надання послуг контролюється громадськістю, в тому числі шляхом утворення громадської ради при спеціальному будинку-інтернаті, до складу якої входять представники громадських об’єднань, благодійних організацій, волонтери, родичі (опікуни або піклувальники), підопічні інтернату, інші особи.
- захисту прав та інтересів підопічних, вивчає умови їх проживання і подає спеціальному будинку-інтернату пропозиції щодо їх поліпшення;
- дотриманню законодавства з питань соціального захисту населення, опіки та піклування у межах діяльності спеціального будинку-інтернату;
- наданню соціальних послуг підопічним, підвищенню їх якості;
- підтриманню здорового мікроклімату в колективі та організації культурно-дозвіллєвих заходів для підопічних.
РОЗДІЛ ІІІ
УМОВИ ПРИЙМАННЯ, ПЕРЕВЕДЕННЯ ТА ВІДРАХУВАННЯ
У СПЕЦІАЛЬНОМУ БУДИНКУ- ІНТЕРНАТІ
3.1. До спеціального будинку-інтернату приймаються:
- громадяни похилого віку, які досягли пенсійного віку;
- особи із закладів соціального захисту для бездомних осіб та звільнених осіб;
- особи з інвалідністю у віці більше 18 років, які звільнені з місць позбавлення волі, раніше судимих, або неодноразово притягнутих до адміністративної відповідальності за порушення громадського порядку, що потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, медичної допомоги, соціальної реабілітації, яким згідно із медичним висновком не протипоказане перебування у спеціальному будинку-інтернаті, та які не мають працездатних родичів, зобов'язаних їх утримувати за законом.
3.2. До спеціального будинку-інтернату за рахунок бюджетних коштів приймаються:
- особи з інвалідністю I групи;
- особи з інвалідністю з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;
- громадяни похилого віку, особи з інвалідністю II-III груп, середньомісячний сукупний дохід яких становить менше двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб.
3.3. Громадяни похилого віку, особи з інвалідністю II-III груп, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує два прожиткових мінімуми, але не перевищує чотирьох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, влаштовуються до спеціального будинку-інтернату та отримують соціальні послуги з установленням диференційованої плати відповідно до чинного законодавства України.
Якщо середньомісячний сукупний дохід громадян похилого віку, осіб з інвалідністю II-III груп перевищує чотири прожиткових мінімуми, такі особи влаштовуються до спеціального будинку-інтернату за умови оплати послуг.
У разі отримання громадянами похилого віку та особами з інвалідністю соціальних послуг із установленням диференційованої плати або за умови оплати послуг, а також у разі отримання соціальних послуг денного догляду, підтриманого проживання (якщо спеціальний будинок-інтернат не забезпечує харчуванням) пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога виплачується їм у повному розмірі.
3.4. За наявності вільних місць до спеціального будинку-інтернату можуть прийматися громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, у яких є особи, які повинні забезпечувати їм догляд і допомогу за договором довічного утримання, спадковим договором, за умови оплати послуг.
3.5. Приймання до спеціального будинку-інтернату проводиться згідно із путівкою, виданою особі, її законному представнику чи органу опіки та піклування (якщо опіку над підопічними здійснює орган опіки та піклування) Департаментом відповідно до вимог чинного законодавства України.
3.6. На підставі путівки, виданої Департаментом, та пакета документів, який передається до спеціального будинку-інтернату, видається наказ директора спеціального будинку-інтернату про прийняття підопічного до спеціального будинку-інтернату, визначаються індивідуальні потреби та складається індивідуальний план надання соціальних послуг відповідно до державних стандартів соціальних послуг, затверджених Мінсоцполітики.
3.7. За результатами визначення потреб підопічного складається індивідуальний план надання соціальних послуг. У ньому зазначаються заходи, які потрібно провести для надання соціальних послуг, відомості про необхідні ресурси, періодичність і строки проведення цих заходів, відповідальні за виконання, дані щодо моніторингу результатів надання соціальних послуг.
3.8. На основі індивідуального плану надання соціальних послуг між підопічним чи його законним представником та представником спеціального будинку-інтернату укладається договір про надання соціальних послуг.
Якщо опіку над підопічним забезпечує спеціальний будинок-інтернат, такий договір укладається між представником спеціального будинку-інтернату та представником органу опіки та піклування, на обліку в якому перебуває підопічний.
Невід’ємною частиною договору є індивідуальний план надання соціальних послуг.
Якщо підопічний потребує отримання більш як однієї соціальної послуги та спеціальний будинок-інтернат надаватиме більш як одну соціальну послугу, складається один план надання соціальних послуг, у якому зазначаються заходи щодо кожної соціальної послуги.
Під час складання індивідуального плану надання соціальних послуг враховуються індивідуальні потреби підопічного (звичний розклад дій і занять протягом дня, уподобання, фізичні можливості тощо).
3.9. Спеціальний будинок-інтернат може надавати соціальні послуги як за плату (зокрема, з установленням диференційованої оплати), так і безоплатно - відповідно до установленого чинним законодавством України порядку.
3.10. Реабілітаційні послуги відповідно до індивідуальної програми реабілітації надаються підопічному, що є особою з інвалідністю, на безоплатній основі.
3.11. Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються спеціальним будинком-інтернатом у порядку, встановленому чинним законодавством України.
3.12. Підопічним, які проживають у спеціальному будинку-інтернаті, державна соціальна допомога і пенсія призначаються та виплачуються відповідно до чинного законодавства.
3.13. Під час прийняття до спеціального будинку-інтернату підопічні проходять санітарно-гігієнічну обробку із зміною одягу та взуття, розміщуються в приймально-карантинному відділенні на 14 днів для подальшого спостереження та в разі відсутності проявів гострих інфекційних хвороб переводяться на цілодобове проживання (перебування) у відповідні кімнати.
3.14. На кожного підопічного ведеться медична картка, до якої вносяться всі дані про стан його здоров’я протягом періоду перебування в спеціальному будинку-інтернаті, лікування, консультації, а також результати об’єктивних, функціональних, рентгенологічних, лабораторних та інших обстежень.
3.15. Спеціальний будинок-інтернат під час прийняття підопічного ознайомлює його, його опікуна або піклувальника (під їх підпис) з правами та обов’язками підопічного, умовами проживання, розпорядком дня, відрахування з спеціального будинку-інтернату та робить відповідний запис в особовій справі.
3.16. Після прийняття підопічного спеціальний будинок-інтернат у триденний строк повідомляє:
- Департаменту - про прийняття підопічного до спеціального будинку-інтернату;
- органу опіки та піклування, на обліку в якому перебуває підопічний, та органу опіки та піклування за місцезнаходженням спеціального будинку-інтернату - про прийняття підопічного до спеціального будинку-інтернату (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- органу Пенсійного фонду України, місцевому структурному підрозділу з питань соціального захисту населення - про прийняття підопічного на державне утримання (за умови призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги).
3.17. Переведення підопічного до психоневрологічного інтернату (далі за текстом – інтернат) з урахуванням стану його здоров’я проводиться відповідно до:
- письмової заяви підопічного (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- письмової заяви опікуна підопічного (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів);
- рішення органу опіки та піклування про переведення до інтернату (для недієздатних осіб у разі відсутності опікуна);
- подання спеціального будинку-інтернату на підставі висновку лікарської комісії за участю лікаря-психіатра про відсутність медичних показань для проживання/перебування підопічного в інтернаті, наявність у підопічного психічного розладу та його потребу в постійному сторонньому догляді;
- путівки, виданої Департаментом.
3.18. Тимчасове вибуття осіб за особистими мотивами здійснюється з дозволу адміністрації спеціального будинку-інтернату, який надається з урахуванням висновку лікаря про можливість виїзду.
З метою збереження родинних зв'язків та можливості повернення у сім'ю, відповідно до звернення родичів особи та за її згодою, адміністрація спеціального будинку-інтернату в індивідуальному порядку може розглядати можливість тимчасового вибуття особи протягом календарного року на термін до шести місяців, не враховуючи вихідні та святкові дні, але не більше ніж на три місяці підряд.
Витрати, пов'язані з оплатою проїзду зазначених осіб до родичів або до інших осіб, спеціальним будинком-інтернатом не компенсуються.
Особи, які вибувають з спеціального будинку-інтернату за особистими мотивами, на термін понад 10 днів, наказом по спеціальному будинку-інтернату знімаються із забезпечення харчуванням, засобами особистої гігієни, м'яким інвентарем тощо, але залишаються у списках мешканців, і пенсія або допомога за період відсутності виплачується їм у повному розмірі.
Особи, які вибувають з спеціального будинку-інтернату на лікування до санаторно-курортних закладів відповідно до чинного законодавства або лікувально-профілактичних установ за особистою заявою, на термін понад 10 днів, наказом по спеціальному будинку-інтернату знімаються із забезпечення харчуванням, але залишаються у списках мешканців, і пенсія або допомога за період відсутності виплачується їм у повному розмірі.
3.19. Під час повернення підопічного до спеціального будинку-інтернату лікувально-профілактичний заклад подає спеціальному будинку-інтернату виписку з медичної картки амбулаторного (стаціонарного) хворого за формою, встановленою Міністерством охорони здоров’я України.
3.20. Відрахування підопічного з спеціального будинку-інтернату проводиться у тижневий строк за погодженням із Департаментом у зв’язку із:
- поданням письмової заяви підопічного (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- поданням письмової заяви опікуна підопічного (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів) чи рішення органу опіки та піклування (якщо опіку над підопічним здійснює спеціальний будинок-інтернат);
- переведенням до іншого закладу;
- неповерненням без поважних причин і без погодження з спеціальним будинком-інтернатом з поїздки до його опікуна або піклувальника, родичів після закінчення шестимісячного строку (після з’ясування причини неповернення);
- невиконанням без поважних причин вимог, визначених договором про надання соціальних послуг;
- рішенням суду.
3.21. Під час відрахування з спеціального будинку-інтернату підопічному чи його законному представнику видаються особисті документи, довідка із зазначенням часу перебування в спеціальному будинку-інтернаті, закріплені за ним одяг, білизна та взуття за сезоном і власний одяг, інші особисті речі та цінності (ощадна книжка або банківська платіжна картка, цінні папери тощо), які зберігалися в спеціальному будинку-інтернаті.
3.22. Про тимчасове вибуття, повернення, переведення та відрахування підопічного спеціальний будинок-інтернат у триденний строк інформує:
- орган опіки та піклування за місцезнаходженням спеціального будинку-інтернату (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- орган Пенсійного фонду України, місцевий структурний підрозділ з питань соціального захисту населення шляхом надсилання копії наказу (витягу з наказу) (за умови призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги).
РОЗДІЛ ІV
ОРГАНІЗАЦІЯ ПОХОВАННЯ ПОМЕРЛИХ ПІДОПІЧНИХ,
ЯКІ ПРОЖИВАЛИ В СПЕЦІАЛЬНОМУ БУДИНКУ-ІНТЕРНАТІ
4.1. Констатація смерті підопічного та видача лікарського свідоцтва про смерть здійснюються в установленому чинним законодавством України порядку.
4.2. Спеціальний будинок-інтернат забезпечує організацію транспортування тіла померлого підопічного до спеціального приміщення. Спеціальний будинок-інтернат може укласти із закладом охорони здоров’я договір про тимчасове зберігання тіла померлого підопічного.
4.3. За наявності у померлого підопічного родичів, законного представника спеціальний будинок-інтернат повідомляє їм про смерть підопічного:
у телефонному режимі за наявності телефонного зв’язку з ними;
рекомендованим поштовим відправленням із повідомленням про вручення (в разі відсутності телефонного зв’язку, але за наявності інформації про місце їх проживання/перебування).
У разі відсутності телефонного зв’язку з родичами, законним представником померлого підопічного, але за наявності інформації про місце їх проживання (перебування) інтернат протягом шести годин повідомляє про смерть підопічного виконавчому органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, повноваження якої поширюються на територію проживання/перебування родичів, законного представника померлого підопічного.
У разі відсутності телефонного зв’язку з родичами, законним представником померлого підопічного і відсутності інформації про місце їх проживання/перебування спеціальний будинок-інтернат протягом шести годин повідомляє про смерть підопічного виконавчому органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, повноваження якої поширюються на територію, на якій проживав/перебував підопічний до влаштування до інтернату.
Дата і час повідомлення зазначаються в журналі реєстрації смерті підопічних, що підтверджується підписом особи, яка зробила повідомлення. Форма та порядок ведення журналу затверджуються Мінсоцполітики.
Про смерть підопічного, якого було визнано недієздатним або цивільна дієздатність якого була обмежена, спеціальний будинок-інтернат письмово інформує орган опіки та піклування, на обліку в якому він перебував.
Родичі, законні представники померлого підопічного протягом 72 годин з дати відправлення повідомлення повинні поінформувати (засобами електронного, поштового або телефонного зв’язку) спеціальний будинок-інтернат про прийняте рішення щодо поховання померлого підопічного, який проживав в інтернаті.
Якщо родичі, законні представники померлого підопічного проживають або тимчасово перебувають за кордоном, спеціальний будинок-інтернат за домовленістю з ними забезпечує зберігання тіла померлого протягом періоду, визначеного законодавством.
4.4. Державна реєстрація смерті підопічного проводиться на
загальних підставах в установленому чинним законодавством України
порядку.
4.5. Про факт смерті органами державної реєстрації актів цивільного стану видається свідоцтво про смерть.
У разі поховання підопічного працівниками спеціального будинку-інтернату свідоцтво про смерть зберігається в спеціальному будинку - інтернаті.
4.6. Поховання спеціальним будинком-інтернатом померлого підопічного проводиться відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу», інших нормативно-правових актів.
4.7. Якщо родичі, законний представник померлого підопічного відмовилися (засобами електронного, поштового або телефонного зв’язку) від його поховання або не прибули до спеціального будинку-інтернату протягом 72 годин з дати відправлення повідомлення про смерть підопічного, відповідно до пункту 4.2. цього Положення організацію поховання померлого підопічного забезпечує спеціальний будинок-інтернат.
З цією метою може бути укладено договір-замовлення про організацію та проведення поховання з ритуальною службою з урахуванням необхідного мінімального переліку вимог щодо порядку організації поховання і ритуального обслуговування населення та кошторисних призначень спеціального будинку-інтернату.
4.8. Для організації поховання померлих, які проживали в спеціальному будинку-інтернаті, надаються ритуальні послуги з урахуванням необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг.
4.9. У разі відсутності волевиявлення померлого та відмови родичів, законного представника від поховання померлого підопічного таке поховання проводиться шляхом закопування в могилі труни з тілом померлого, спалювання в крематорії труни з тілом померлого та закопування в могилі чи розміщення в колумбарній ніші урни з прахом померлого з дотриманням вимог статей 6 і 26 Закону України “Про поховання та похоронну справу”.
4.10. Поховання померлих підопічних проводиться з дотриманням вимог законодавства про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та принципу гідного ставлення до тіла померлого, зокрема поховання в одязі та в труні.
4.11. Витрати на організацію поховання померлих підопічних фінансуються відповідно до статті 17 Закону України “Про поховання та похоронну справу”.
4.12. Вартість послуг з виконання договору-замовлення про організацію та проведення поховання померлого підопічного визначається за згодою сторін з урахуванням Єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності.
РОЗДІЛ V
ФОРМУВАННЯ ТА ВЕДЕННЯ ОСОБОВИХ СПРАВ
У СПЕЦІАЛЬНОМУ БУДИНКУ- ІНТЕРНАТІ
5.1. Формує та веде особові справи підопічних працівник спеціального будинку-інтернату, до посадових обов’язків якого входить формування та ведення особових справ підопічних, з дати їх влаштування до спеціального будинку-інтернату з дотриманням положень Законів України «Про захист персональних даних» і «Про інформацію».
5.2. Особові справи громадянина похилого віку чи особи з інвалідністю належать до числа документів постійного зберігання.
5.3. В особовій справі містяться такі документи:
- путівка на влаштування до спеціального будинку-інтернату, видана Департаментом;
- копія наказу директора спеціального будинку-інтернату про прийняття громадянина похилого віку чи особи з інвалідністю до установи (постійне, тимчасове проживання із зазначенням терміну);
- особиста заява громадянина похилого віку чи особи з інвалідністю або його опікуна/піклувальника (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів) чи установи, яка раніше його опікувала, про прийняття до спеціального будинку-інтернату;
- копія повідомлення Департаменту про прийняття громадянина похилого віку чи особи з інвалідністю до спеціального будинку-інтернату;
- рішення органу опіки та піклування про влаштування до спеціального будинку-інтернату (для недієздатних осіб у разі відсутності опікуна);
- копія повідомлення органу опіки та піклування, на обліку в якому перебуває підопічний, та за місцезнаходженням спеціального будинку-інтернату про прийняття підопічного до спеціального будинку-інтернату (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- копія повідомлення органу Пенсійного фонду України, місцевого структурного підрозділу з питань соціального захисту населення про прийняття підопічного на повне державне утримання (за умови призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги) - для підопічних, які приймаються на повне державне утримання;
- копія заяви про перерахування органами Пенсійного фонду України, місцевим структурним підрозділом з питань соціального захисту населення коштів пансіонату відповідно до Порядку перерахування органами Пенсійного фонду України або структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад коштів установам (закладам), у яких особи перебувають на повному державному утриманні, та їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 № 269, - для підопічних, які приймаються на повне державне утримання, за умови призначення їм пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги;
- копія паспорта громадянина України особи, яка проживає в спеціальному будинку-інтернаті, або іншого документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. Для іноземців та осіб без громадянства копії посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, або паспортного документа іноземця та посвідки на тимчасове проживання/посвідки на постійне проживання;
- копії інших особистих документів (свідоцтва про народження, пенсійного посвідчення або посвідчення отримувача державної соціальної допомоги, військового квитка, тощо);
- копія документа, що засвідчує реєстрацію у державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у якому зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків, або копія паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному органу доходів і зборів і мають про це відмітку в паспорті);
- довідка про розмір призначеної пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) або державної соціальної допомоги (за умови призначення);
- копія медичної картки з висновком лікарської комісії про можливість перебування в спеціальному будинку-інтернаті;
- комплексне визначення індивідуальних потреб, індивідуальний план надання соціальних послуг і договір про надання соціальних послуг;
- копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (за наявності інвалідності);
- копія довідки для направлення особи з інвалідністю до спеціального будинку-інтернату (за наявності інвалідності);
- копія індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю та індивідуального плану реабілітації (за наявності інвалідності);
- копія рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатним підопічного (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- копія рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника підопічному (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена) (за наявності);
- копія паспорта громадянина України опікуна або піклувальника підопічного (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена) (за наявності);
- копія договору про відкриття та обслуговування поточного рахунка (за наявності);
- копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності);
- акт передачі особистих речей на зберігання до камери схову (за наявності);
- акт приймання-передачі грошей, коштовностей та цінних паперів підопічного на зберігання до спеціального будинку-інтернату - до запиту їх власником (у разі потреби);
- акт (розписка) про ознайомлення підопічного, опікуна або піклувальника з умовами проживання в спеціальному будинку-інтернаті, переведення та відрахування з установи;
- стислі біографічні дані підопічного, його опікуна або піклувальника, родичів;
- заяви та інші письмові звернення підопічного, його опікуна або піклувальника, родичів, подані до спеціального будинку-інтернату (за наявності);
- копії документів щодо реагування на звернення підопічного, його опікуна або піклувальника, родичів (за наявності);
- копії письмової згоди та письмових повідомлень підопічного, його опікуна або піклувальника щодо застосування методів діагностики та лікування, наркотичних засобів;
- дві фотокартки підопічного розміром 3×4 сантиметри;
- опис документів, що містяться в особовій справі.
5.4. Паспорт та інші особисті документи підопічного, які зберігаються в особовій справі, видаються підопічному на його першу вимогу чи на вимогу його законного представника та/або під час відрахування підопічного з спеціального будинку-інтернату.
5.5. В особовій справі можуть накопичуватися дані про підопічного, які відображають його поведінку, листування стосовно його особи та інші дані.
Матеріали накопичуються і складаються за типами документів.
5.6. У разі переведення підопічного до іншого інтернату особова справа разом з оригіналом медичної картки стаціонарного хворого пересилається поштою листом з повідомленням за адресою нового місця проживання/перебування підопічного.
РОЗДІЛ VІ
МАЙНО ТА КОШТИ СПЕЦІАЛЬНОГО БУДИНКУ-ІНТЕРНАТУ
6.1. Майно спеціального будинку-інтернату складає основні фонди та оборотні засоби, а також цінності, вартість яких відображується в самостійному балансі спеціального будинку-інтернату.
6.2. Майно спеціального будинку-інтернату є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області та закріплено за спеціальним будинком-інтернатом на праві оперативного управління.
6.3. Спеціальний будинок-інтернат на праві оперативного управління користується зазначеним майном, відповідно до чинного законодавства України.
6.4. Спеціальний будинок-інтернат з дозволу обласної ради має право: списувати, передавати з балансу на баланс в межах спільної власності майно спеціального будинку-інтернату та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України та порядку, встановленому обласною радою.
6.5. Джерелами формування майна та коштів спеціального будинку-інтернату є:
- кошти обласного бюджету та бюджетів різних рівнів;
- благодійні надходження, пожертвування від юридичних осіб, громадян України та іноземних громадян та юридичних осіб;
- надходження від надання платних послуг, згідно із вимогами чинного законодавства України;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
6.6. Фінансування спеціального будинку-інтернату здійснюється з обласного бюджету.
6.7. Основним плановим документом, який надає повноваження спеціальному будинку-інтернату щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання спеціальним будинком-інтернатом своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис спеціального будинку-інтернату.
6.8. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначений чинним законодавством України.
6.9. Доходи (прибутки) спеціального будинку-інтернату, отримані як сплата за послуги, використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених цим Положенням.
Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), співробітників спеціального будинку-інтернату (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
6.10. Спеціальний будинок-інтернат забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.
РОЗДІЛ VІІ
ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ СПЕЦІАЛЬНИМ БУДИНКОМ-ІНТЕРНАТОМ
7.1. Спеціальний будинок-інтернат очолює директор, який призначається на посаду рішенням обласної ради в порядку, встановленому чинним законодавством, за поданням Департаменту на умовах контракту, строк дії якого становить від одного до трьох років та звільняється з посади за рішенням обласної ради.
Посаду директора спеціального будинку-інтернату може обіймати особа, яка має вищу освіту з освітнім рівнем магістра у відповідній галузі знань («Право», «Охорона здоров’я», «Соціальна робота», «Освіта/Педагогіка», «Управління та адміністрування») і стаж роботи на керівних посадах нижчого рівня не менш як п’ять років.
Директор спеціального будинку-інтернату також повинен пройти навчання щодо організації довготривалого догляду за громадянами похилого віку та особами з інвалідністю (у тому числі з хворобами, зумовленими вірусом імунодефіциту (ВІЛ), надання первинної медичної допомоги.
7.2. У межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання спеціального будинку-інтернату, директор визначає структуру спеціального будинку-інтернату за погодженням з Департаментом.
7.3. Директор та весь колектив сприяє органам внутрішніх справ у забезпеченні адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі.
7.4. Директор та весь колектив здійснює організацію систематичної виховної роботи разом з Міністерством внутрішніх справ України та спостережними комісіями при місцевих органах державної влади та самоврядування серед громадян похилого віку і осіб з інвалідністю, спрямовану на запобігання та профілактику правопорушень.
7.5. Директор спеціального будинку-інтернату:
- здійснює управління спеціальним будинком-інтернатом;
- організовує роботу спеціального-будинку інтернату, є персонально відповідальним за виконання покладених на інтернат завдань;
- організовує роботу та ефективну взаємодію між структурними підрозділами, сприяє розвитку та вдосконаленню методів і форм їх роботи;
- забезпечує співпрацю закладу з іншими установами, організаціями, закладами, зокрема із закладами охорони здоров’я, освіти, поліції, громадськими об’єднаннями;
- забезпечує проведення моніторингу надання соціальних послуг, аналізу потреби в технічних та інших засобах реабілітації, здійснення реабілітаційних заходів, дотримання прав людини, осіб з інвалідністю, подання звітності про діяльність спеціального будинку-інтернату, зокрема стосовно планової ємності та кількості вільних місць в спеціальному будинку- інтернаті;
- забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів;
- забезпечує виконання працівниками закладу державних стандартів соціальних послуг;
- укладає договори про надання соціальних послуг;
- представляє спеціальний будинок-інтернат у відносинах з підприємствами, установами, організаціями, розпоряджається в установленому законодавством порядку його майном і коштами, укладає договори;
- організовує проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг;
- у межах компетенції видає накази організаційно-розпорядчого характеру, затверджує посадові інструкції працівників спеціального будинку-інтернату, вирішує питання добору кадрів, вживає заходів до забезпечення закладу кваліфікованими кадрами, розподіляє посадові обов’язки між працівниками закладу з урахуванням їх взаємозамінності, організовує атестацію, навчання персоналу на робочому місці, підвищення кваліфікації, переведення персоналу закладу, у разі порушення трудової дисципліни та невиконання функціональних обов’язків накладає дисциплінарні стягнення на працівників;
- визначає структуру спеціального будинку-інтернату, затверджує положення про структурні підрозділи;
- забезпечує дотримання вимог законодавства з охорони праці, проведення заходів з поліпшення умов праці, дотримання правил техніки безпеки, вимог санітарно-гігієнічних і протипожежних норм;
- приймає рішення з питань організації роботи спеціального будинку-інтернату;
- забезпечує ведення обліку продукції виробничих підрозділів, контролює її збереження та використання;
- розробляє Положення про спеціальний будинок-інтернат, яке погоджується із Департаментом та затверджуються обласною радою;
- організовує громадське обговорення, затверджує положення про громадську раду при спеціальному будинку-інтернаті та забезпечує організацію її діяльності;
- забезпечує взаємодію між спеціальним будинком-інтернатом та органами опіки та піклування з питань опіки та піклування над підопічними, визнаними недієздатними чи цивільну дієздатність яких обмежено;
- забезпечує взаємодію між спеціальним будинком-інтернатом та органами опіки та піклування з питань опіки над майном підопічних, виконання опікунами або піклувальниками їх обов’язків стосовно опіки або піклування над підопічними інтернату;
- забезпечує здійснення спеціальним будинком-інтернатом опіки та піклування над підопічними, визнаними недієздатними чи цивільну дієздатність яких обмежено (у разі, коли таким особам не призначено законного представника);
- разом з профспілковим органом або уповноваженими трудовим колективом на представництво особами:
- розробляє та вносить на затвердження трудовим колективом під час укладання колективного договору правила внутрішнього трудового розпорядку;
- забезпечує дотримання працівниками спеціального будинку-інтернату правил внутрішнього розпорядку та виконавської дисципліни;
- розробляє положення про преміювання працівників спеціального будинку-інтернату, що затверджується Департаментом;
- забезпечує організацію навчання, зокрема з питань довготривалого догляду за громадянами похилого віку та особами з інвалідністю (у тому числі з хворобами, зумовленими вірусом імунодефіциту (ВІЛ), надання першої медичної допомоги, планового підвищення кваліфікації, перепідготовки, атестації, супервізії, тренінгів для запобігання емоційному вигоранню медичних працівників та іншого персоналу спеціального будинку-інтернату в порядку, встановленому законодавством.
7.6. Директор спеціального будинку-інтернату є керівником трудового колективу, який забезпечує функціонування структурних підрозділів, а також взаємодію з профспілковим колективом спеціального будинку-інтернату.
ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
СПЕЦІАЛЬНОГО БУДИНКУ-ІНТЕРНАТУ
8.1. Трудовий колектив спеціального будинку-інтернату складають усі громадяни, які своєю працею приймають участь в його діяльності.
8.2. Повноваження трудового колективу спеціального будинку-інтернату реалізуються загальними зборами через їх виборні органи.
8.3. У спеціальному будинку-інтернаті може створюватися первинна профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність первинної профспілкової організації регламентується чинним законодавством України.
8.4. Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) укладається Колективний договір, який не повинен суперечити чинному законодавству України.
8.5. Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини трудового колективу з адміністрацією спеціального будинку-інтернату, питання охорони праці та соціального розвитку.
8.6. Сторони, які уклали Колективний договір, не менше двох разів на рік, звітують про його виконання на загальних зборах трудового колективу.
8.7. Розбіжності, які виникають при укладанні або виконанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому законодавчими актами України.
РОЗДІЛ IХ
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ СПЕЦІАЛЬНОГО БУДИНКУ-ІНТЕРНАТУ
9.1. Спеціальний будинок-інтернат є самостійною установою при здійсненні фінансово-господарської діяльності.
9.2. Фінансово-господарська діяльність спеціального будинку-інтернату здійснюється відповідно до єдиного кошторису доходів і видатків, штатного розпису, які затверджуються Департаментом за погодженням з головою обласної ради або заступником голови обласної ради (за розподілом обов’язків).
9.3. Економічні і виробничі відносини спеціального будинку-інтернату з підприємствами і організаціями всіх форм власності здійснюються на підставі договорів.
9.4. Стимулювання праці працівників спеціального будинку-інтернату здійснюється згідно із Положенням про преміювання, розробленим та затвердженим спеціальним будинком-інтернатом за погодженням з профспілковим комітетом або уповноваженими трудовим колективом особами на представництво, в межах фонду заробітної плати зазначеної установи.
9.5. Спеціальний будинок-інтернат для розвитку матеріально-технічної бази, благоустрою, культурно-виховної роботи може використовувати допомогу підприємств, організацій, релігійних конфесій, благодійних об'єднань та громадян.
9.6. Для досягнення своїх цілей і рішень, поставлених задач спеціальний будинок-інтернат має право:
- укладати від свого імені різного роду цивільно-правові угоди, виступати позивачем і бути відповідачем у судах загальної юрисдикції;
- здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
9.7. Режим роботи спеціального будинку-інтернату визначає адміністрація спеціального будинку-інтернату за згодою з Департаментом.
9.8. У надзвичайних умовах спеціальний будинок-інтернат працює згідно із планами цивільної оборони спеціального будинку-інтернату, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, Департаменту.
9.9. Спеціальний будинок-інтернат повинен мати власний офіційний веб-сайт (соц.мережі) з інформацією про нього, про керівництво спеціального будинку-інтернату, дозвільну документацію, соціальні послуги, які надаються спеціальним будинком-інтернатом, з фотографіями приміщень, контактними даними.
РОЗДІЛ Х
КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ РОБОТИ СПЕЦІАЛЬНОГО
БУДИНКУ- ІНТЕРНАТУ
10.1. Перелік матеріалів, документів, що містять комерційну таємницю, затверджується директором спеціального будинку-інтернату.
10.2. Відповідні працівники спеціального будинку-інтернату надають письмові зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності та несуть відповідальність згідно чинного законодавства України за розголошення інформації, що містять конфіденційні відомості.
10.3. Кожен працівник спеціального будинку-інтернату надає письмове зобов’язання про дотримання режиму конфіденційності інформації щодо персональних даних, які довірено або які стали відомі у зв’язку з виконанням обов’язків на посаді.
РОЗДІЛ ХІ
ЗВІТНІСТЬ І КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ СПЕЦІАЛЬНОГО БУДИНКУ-ІНТЕРНАТУ
11.1. Спеціальний будинок-інтернат здійснює бухгалтерський облік результатів фінансово-господарської діяльності і веде статистичну звітність в установленому законом порядку.
11.2. Спеціальний будинок-інтернат щоквартально надає Харківській обласній раді та Департаменту звіт про фінансово-господарську діяльність.
11.3. Харківська обласна рада має право проводити планові та позапланові перевірки стану та ефективності використання майна, закріпленого за спеціальним будинком-інтернатом на праві оперативного управління, та виконання керівником умов контракту.
11.4. Спеціальний будинок-інтернат щомісячно надає Харківській обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні спеціального будинку-інтернату, за встановленою формою.
11.5. Спеціальний будинок-інтернат щоквартально надає Харківській обласній раді інформацію про орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, за встановленою формою.
11.6. Органи державного нагляду (контролю) здійснюють контроль за дотриманням спеціальним будинком-інтернатом вимог законодавства в межах повноважень, визначених законодавством.
11.7. Департамент разом з органами охорони здоров’я за участю інших спеціально уповноважених органів у порядку, встановленому чинним законодавством України, здійснюють контроль за організацією безпечного харчування, якістю соціально-побутового обслуговування, організацією медичного обслуговування підопічних, санітарно-гігієнічних, протиепідемічних (профілактичних) і протипожежних заходів.
11.8. Державний контроль за дотриманням вимог санітарно-епідемічного законодавства та безпечності харчових продуктів здійснюється спеціально уповноваженими органами.
11.9. Моніторинг дотримання норм законодавства щодо соціального захисту підопічних з метою поліпшення якості надання соціальних послуг в спеціальному будинку-інтернаті проводиться Мінсоцполітики, іншими спеціально уповноваженими органами, у тому числі із залученням громадськості.
11.10. Перевірка роботи і контроль фінансово-господарської діяльності спеціального будинку-інтернату здійснюються спеціально уповноваженими органами в порядку, встановленому чинним законодавством України.
РОЗДІЛ XІІ
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ
12.2. Ці зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Положення в новій редакції.
РОЗДІЛ XІІІ
ПРИПИНЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОГО БУДИНКУ- ІНТЕРНАТУ
13.1. Припинення спеціального будинку-інтернату здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення чи перетворення) або ліквідації за погодженням Міністерства соціальної політики України.
13.2. Припинення спеціального будинку-інтернату проводиться за рішенням Харківської обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду, у порядку встановленому чинним законодавством України.
13.3. У разі ліквідації спеціального будинку-інтернату його активи передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховуються до доходу обласного бюджету.
13.4. У разі припинення спеціального будинку-інтернату працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав і інтересів відповідно до трудового законодавства України.
13.5. Припинення спеціального будинку-інтернату здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.