ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення обласної ради
від _______ 2021 року № -VІІІ
( _____ сесія VІІІ скликання)
ПОРЯДОК
подання та розгляду заяв про внесення
об’єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст
області до переліку об’єктів малої приватизації, що підлягають приватизації
РОЗДІЛ I.
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Порядок подання та розгляду заяв про внесення об’єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до переліку об’єктів малої приватизації, що підлягають приватизації (далі – Порядок) розроблено відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» (далі за текстом – Закон).
1.2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про внесення об’єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до переліку об’єктів малої приватизації, що підлягають приватизації.
Харківська обласна рада вживає згідно із законодавством комплекс заходів щодо забезпечення відкритості та прозорості приватизації, висвітлення приватизаційних процесів шляхом оприлюднення на своєму вебсайті та в електронній торговій системі повідомлень про хід і результати приватизації.
1.3. Цей Порядок застосовується при приватизації усіх об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що є об’єктами малої приватизації, крім тих, приватизація яких заборонена Законом України «Про приватизацію державного і комунального майна» та іншими законами України.
Майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, яке перебуває на балансах комунальних підприємств, установ, закладів, що не підлягають приватизації, та яке не входить до складу єдиних майнових комплексів, що забезпечують основні види діяльності таких підприємств, установ, закладів або більше трьох років не використовуються у виробничій діяльності й подальше їхнє використання не планується, належить до об’єктів, що підлягають приватизації.
1.4. Заявниками можуть бути потенційні покупці – фізичні особи (громадяни України, іноземні громадяни) або юридичні особи (юридичні особи, зареєстровані на території України, юридичні особи інших держав).
1.5. Заявник забезпечує достовірність наданої інформації та повноту поданих документів.
РОЗДІЛ II.
ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ
2.1. Потенційні покупці, які мають намір скористатися правом на приватизацію єдиного майнового комплексу, його структурного підрозділу, окремого майна, в тому числі орендованого, або об’єкта незавершеного будівництва, звертаються з відповідною заявою до голови обласної ради.
Заяви заповнюють потенційні покупці державною мовою друкованими літерами за встановленою формою для об’єктів малої приватизації - згідно з додатками 1, 2 до цього Порядку.
2.2. Право підпису заяв мають:
від юридичної особи - керівник юридичної особи або уповноважена ним особа, яка діє на підставі довіреності;
від фізичної особи - особисто заявник або його представник, який діє на підставі довіреності.
2.3. Заяви подаються в одному примірнику.
2.4. Датою подання заяв є дата їхнього прийняття Харківською обласною радою (далі – обласна рада).
За дорученням голови обласної ради така заява направляється до Управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради (далі – Управління) для внесення пропозицій.
2.5. Обласна рада, розглянувши заяву та додані до неї документи, має право повернути її заявнику з таких причин:
- заява не відповідає встановленій формі;
- документи, обов’язкове подання яких передбачено цим Порядком, відсутні, подано не в повному обсязі або оформлено неналежним чином;
- обласна рада самостійно ініціювала внесення об’єкта, щодо якого надійшла заява, до переліку об’єктів спільної власності, що підлягають приватизації;
- об’єкт уже внесено до переліку об’єктів малої приватизації, що підлягають приватизації;
- у заяві або документах, що подаються разом із заявою, містяться виправлення або помилки, які суттєво впливають на зміст заяви.
Після усунення недоліків заявник має право повторно подати заяву.
РОЗДІЛ ІІІ.
ВНЕСЕННЯ ОБ’ЄКТІВ ПРАВА СПІЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ДО ПЕРЕЛІКУ О'ЄКТІВ МАЛОЇ ПРИВАТИЗАЦІЇ, ЩО ПІДЛЯГАЮТЬ ПРИВАТИЗАЦІЇ
3.1. До заяви про внесення об’єктів права спільної власності до переліку об’єктів малої приватизації, що підлягають приватизації, додаються:
для юридичних осіб - нерезидентів - документ про реєстрацію у державі її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений українською мовою;
для фізичних осіб - громадян України - копія паспорта громадянина України;
для іноземних громадян - копія документа, що посвідчує особу.
У разі якщо заяву підписано особою, уповноваженою керівником юридичної особи, або представником фізичної особи, до заяви також додається копія паспорта такої особи та довіреність.
У разі якщо документом, що посвідчує особу, є паспорт із безконтактним електронним носієм, до заяви додається копія такого паспорта з відповідною підтвердною інформацією.
3.2. За окремим письмовим запитом обласної ради, балансоутримувач потенційного об’єкта приватизації подає протягом 15 днів до обласної ради свої пропозиції щодо можливості відчуження майна та відомості про об’єкт приватизації (щодо об’єктів нерухомого майна - адресу, площу об’єкта і повне найменування балансоутримувача об’єкта нерухомого майна, інформацію про балансову вартість або її відсутність, а також інформацію про державну реєстрацію права власності на об’єкт нерухомого майна (реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна та дата реєстрації) або стан здійснення такої реєстрації, а також відомості про земельну ділянку, на якій розташовано об’єкт).
3.3. У разі неможливості внесення об’єкта до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, балансоутримувач протягом 15 днів із дня надходження запиту обласної ради надає вмотивовану відмову.
3.4. Для внесення об’єктів соціально-культурного призначення до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, балансоутримувачі такого майна подають до обласної ради, разом із пропозиціями стосовно внесення до переліку, пропозиції щодо строку збереження профілю діяльності об’єктів соціально-культурного призначення або можливості перепрофілювання кожного з таких об’єктів.
На об’єкти, що підлягають відчуженню, балансоутримувач, за потреби, виготовляє технічний паспорт об’єкта нерухомості та проводиться їхня державна реєстрація.
Питання приватизації (відчуження) об’єкта спільної власності, за потреби, попередньо узгоджуються зі спеціально уповноваженими органами охорони культурної спадщини, відповідними територіальними громадами.
3.5. У разі надходження від балансоутримувача вмотивованої відмови щодо внесення об’єкта до переліку об’єктів малої приватизації, що підлягають приватизації, результати розгляду заяви доводить до заявника обласна рада у письмовій формі або на прохання заявника - засобами електронного зв’язку.
Інформація про попередні результати розгляду заяви потенційного покупця протягом 30 днів доводиться до заявника у письмовій формі або на прохання заявника - засобами електронного зв’язку.
3.6. За відсутності підстав для відмови в приватизації, матеріали узагальнюються Управлінням та розробляється проєкт рішення про внесення відповідного об’єкта до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, який виноситься на розгляд обласної ради в порядку, встановленому Регламентом обласної ради.
Обласна рада письмово повідомляє потенційного покупця та балансоутримувача про внесення майна підприємства, установи чи закладу до переліку об’єктів малої приватизації, що підлягають приватизації, протягом п’яти днів із дня ухвалення відповідного рішення.
3.7. Об’єкт вважається внесеним до переліку об’єктів малої приватизації, що підлягають приватизації, з дати ухвалення відповідного рішення обласною радою.
РОЗДІЛ IV.
ВІДМОВА У ВНЕСЕННІ ОБ’ЄКТІВ ДО ВІДПОВІДНОГО ПЕРЕЛІКУ ОБ’ЄКТІВ МАЛОЇ ПРИВАТИЗАЦІЇ, ЩО ПІДЛЯГАЮТЬ ПРИВАТИЗАЦІЇ, ТА ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
4.1. Відмова обласної ради у внесенні об’єктів до переліку об’єктів малої приватизації, що підлягають приватизації, можлива у разі:
- коли підприємство, що пропонується приватизувати, перебуває у процесі ліквідації;
- коли законодавством установлено обмеження щодо приватизації об’єкта;
- вмотивованої відмови балансоутримувача щодо внесення до переліку об’єктів, що підлягають приватизації;
- у разі неприйняття відповідного рішення обласною радою.
4.2. У разі наявності підстав для відмови у внесенні об’єктів до переліку об’єктів малої приватизації, що підлягають приватизації, обласна рада повідомляє заявника про причини відмови у письмовій формі або на прохання заявника - засобами електронного зв’язку.
4.3. Питання, не врегульовані цим Порядком або рішеннями обласної ради, регулюються законодавством України з питань приватизації державного та комунального майна.
Керуючий справами виконавчого
апарату обласної ради Оксана МАЛИШЕВА