ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від ____ грудня 2021 року
№ ______
(IХ сесія VIII скликання)
РЕГІОНАЛЬНА ПРОГРАМА
підвищення рівня безпеки дорожнього руху на території Харківської області
на період до 2023 року
м. Харків
2021
ПАСПОРТ
регіональної Програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху на території Харківської області
на період до 2023 року
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Харківська обласна державна адміністрація |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення Програми (за наявності) та/або нормативно-правові підстави її розроблення |
Конституція України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про місцеві державні адміністрації», Закон України «Про дорожній рух», Стратегія підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2024 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2020 року № 1360-р, Державна Програма підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2023 року, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2020 р. № 1287. |
3. |
Розробник Програми |
Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації |
4. |
Співрозробники Програми |
Структурні підрозділи Харківської обласної державної адміністрації, регіональна філія «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця», Служба автомобільних доріг у Харківській області, ДП «Дороги Харківщини», Слобожанське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті, Управління патрульної поліції в Харківській області, Головне управління Національної поліції в Харківській області, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, районні державні адміністрації |
5. |
Відповідальний виконавець Програми |
Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації, Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної адміністрації, Департамент масових комунікацій та доступу до публічної інформації Харківської обласної державної адміністрації, Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації, Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації, Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, Департамент культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації, Департамент захисту довкілля та природокористування Харківської обласної державної адміністрації, регіональна філія «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця», Служба автомобільних доріг у Харківській області, ДП «Дороги Харківщини», Слобожанське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті, Управління патрульної поліції в Харківській області, Головне управління Національної поліції в Харківській області, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, районні державні адміністрації |
6. |
Учасники Програми |
Структурні підрозділи Харківської обласної державної адміністрації, регіональна філія «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця», Служба автомобільних доріг у Харківській області, ДП «Дороги Харківщини», Слобожанське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті, Управління патрульної поліції в Харківській області, Головне управління Національної поліції в Харківській області, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, районні державні адміністрації |
7. |
Термін реалізації Програми |
2 роки |
7.1. |
Етапи
виконання Програми |
|
8. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього |
132 000,00 тис. грн з державного бюджету 50 230,00 тис. грн з обласного бюджету |
у тому числі: |
|
|
8.1. |
коштів державного бюджету
коштів обласного бюджету
коштів інших місцевих бюджетів коштів інших джерел, не заборонених законодавством
|
2022 р. – 66 000,00 тис. грн; 2023 р. – 66 000,00 тис. грн;
2022 р. – 25 115,00 тис. грн; 2023 р. – 25 115,00 тис. грн;
|
Розділ I.
ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА
Безпека дорожнього руху на сьогодні є ключовим елементом розвитку суспільства. Велика кількість транспортних засобів є невід’ємною частиною економіки країн, але водночас транспортні засоби несуть небезпеку життю громадян. Лідери багатьох держав світу об’єднують свої зусилля для зменшення кількості постраждалих та травмованих унаслідок дорожньо-транспортних пригод. Міжнародне співтовариство приділяє значну увагу розробленню та здійсненню практичних заходів з безпеки дорожнього руху, спрямованих на запобігання дорожньо-транспортному травматизму.
Основним політичним документом у галузі безпеки дорожнього руху є політична заява, прийнята Організацією Об’єднаних Націй 10 жовтня 2019 року, щодо концентрації дій та досягнень в галузі безпеки дорожнього руху в рамках наступного десятиліття до 2030 року та скорочення смертності на дорогах на 50 відсотків.
На сьогодні в Україні рівень смертності та травматизму внаслідок дорожньо-транспортних пригод є достатньо високим, а рівень організації безпеки дорожнього руху залишається вкрай низьким, про що у своїх звітах неодноразово наголошували експерти ВООЗ, Світового банку та інших міжнародних інституцій.
У 2020 році в Україні зареєстровано 168107 дорожньо-транспортних пригод, із них 26140 – із загиблими та/або травмованими особами (загинуло 3541особа і травмувалося 31974 особи). Значною кількістю загиблих та/або травмованих у дорожньо-транспортних пригодах є пішоходи (1198осіб загинуло і 6959 осіб травмовано). На дорогах України загинуло 168 дітей та травмовано 3957 дітей віком до 18 років.
За питомими показниками аварійності та наслідками дорожньо-транспортних пригод Україна також є одним з лідерів серед європейських держав. Так, у середньому в державах – членах ЄС на 100 тис. жителів припадає 5 відсотків загиблих у дорожньо-транспортних пригодах, тоді як в Україні такий показник становить (за даними 2020 року) 11,4 відсотка осіб.
За результатами проведеного Національною поліцією аналізу стану аварійності на території країни встановлені основні причини скоєння дорожньо-транспортних пригод із загиблими та/або травмованими людьми, а саме:
порушення правил маневрування –69252 випадки;
перевищення безпечної швидкості –38768 випадків;
недотримання дистанції –28259 випадків;
порушення правил проїзду перехрестя –11390 випадків;
керування транспортним засобом у нетверезому стані –4522 випадки;
порушення правил надання безпечного проїзду – 2101 випадок;
порушення правил проїзду пішохідних переходів –2075 випадків.
Дорожня інфраструктура також впливає на показники аварійності. Так, у 2020 році сталося 230 дорожньо-транспортних пригод через незадовільний стан доріг, в яких 60 осіб загинуло та 334 особи травмовано. Крім того, глобальні зміни клімату та аномальні снігопади протягом останніх років призводять до утворення масштабних автомобільних заторів, довготривалого припинення пасажирських і вантажних перевезень, погіршення життєзабезпечення людей та значних економічних збитків.
Велика кількість дорожньо-транспортних пригод та постраждалих від них також впливає на економіку та сферу охорони здоров’я України. За розрахунками експертів Світового банку, соціально-економічні втрати України від дорожньо-транспортного травматизму оцінюються в 68,6 млрд. гривень на рік, що становить близько 1,91 відсотка валового внутрішнього продукту, включаючи матеріальні витрати, пов’язані з пошкодженням майна та зниженням продуктивності праці, та людські втрати через серйозні травми або смерть внаслідок дорожньо-транспортних пригод.
ШЛЯХИ І СПОСОБИ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ
Оптимальний спосіб передбачає розв’язання проблеми високого рівня смертності та травматизму внаслідок дорожньо-транспортних пригод шляхом: удосконалення державного управління у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху; удосконалення ведення обліку та аналізу даних про дорожньо-транспортні пригоди; підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструктури; підвищення рівня безпеки перевезення пасажирів та вантажів комерційним автомобільним транспортом; покращення безпечної поведінки учасників дорожнього руху; удосконалення здійснення заходів реагування та управління наслідками дорожньо-транспортних пригод, надання медичної допомоги постраждалим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечення дотримання Правил дорожнього руху його учасниками, що сприятиме зниженню рівня смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод та зменшенню соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортного травматизму.
Розділ ІІ.
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Ця Програма спрямована на визначення пріоритетів у сфері безпеки дорожнього руху, формування напрямів і способів їх досягнення, а також формування в усіх учасників правовідносин у сфері безпеки дорожнього руху розуміння важливості проблеми смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод, перспектив і орієнтирів для забезпечення належного стану безпеки дорожнього руху в Харківській області.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Удосконалення регіонального управління у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
здійснення аналізу даних щодо дорожньо-транспортних пригод та використання їх результатів для прийняття відповідних рішень щодо підвищення безпеки дорожнього руху;
упровадження заходів щодо забезпечення підвищення рівня безпеки на дорогах та безпеки дорожньої інфраструктури;
профілактика дитячого дорожньо-транспортного травматизму;
безпечна поведінка учасників дорожнього руху;
забезпечення підвищення рівня безпеки перевезення пасажирів та вантажів;
удосконалення механізмів здійснення моніторингу ситуації на дорогах та контролю за габаритно-ваговими параметрами транспортних засобів із забороною подальшого руху транспортних засобів, за результатами перевірки яких установлено, що їх габаритно-вагові параметри перевищують нормативні;
здійснення заходів реагування, управління наслідками дорожньо-транспортних пригод та надання медичної допомоги постраждалим від дорожньо-транспортних пригод;
забезпечення підвищення рівня безпеки працівників поліції та інших осіб під час оформлення матеріалів дорожньо-транспортних пригод.
Розділ III.
ПЕРЕЛІК НАПРЯМІВ І ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Перелік заходів програми |
Термін виконання заходу |
Виконавці |
Джерела фінансу-вання |
Орієнтовані обсяги фінансування (вартість), тис.грн, у тому числі: |
Очікуваний результат |
|
2022 рік |
2023 рік |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1. |
Удосконалення регіонального управління у сфері підвищення рівня безпеки дорож-нього руху |
1.1. Утворити координаційну раду з безпеки дорожнього руху на території Харківської області |
2022 рік |
Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації
|
Коштів не потребує |
|
|
Визначення проблемних питань та пошук шляхів їх вирішення |
2. |
Здійснення аналізу даних щодо дорожньо-транспортних пригод та використання його результатів для прийняття відповідних рішень щодо підвищення рівня безпеки дорожнього руху |
2.1. Моніторинг ситуації на автошляхах області, підготовка аналітичних матеріалів щодо стану безпеки дорожнього руху |
Протягом
2022– |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Коштів не потребує |
|
|
Визначення проблемних питань та пошук шляхів їх вирішення |
2.2. Упровадження системи збору, узагальнення та аналізу даних закладів охорони здоров’я про види та ступені тяжкості отриманих травм з метою всебічного відображення отриманих відомостей у загальній системі даних про дорожньо-транспортні пригоди та даних, отриманих через 30 днів після скоєння дорожньо-транспортної пригоди |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації |
Коштів не потребує |
|
|
Визначення найбільш проблемних ділянок |
||
3. |
Підвищення рівня безпеки на дорогах та безпеки дорожньої інфраструктури |
3.1. Проведення комплексного аудиту з безпеки дорожнього руху на дорогах загального користування та в місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод за фактами скоєння дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками |
Протягом 2022- 2023 років |
Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, ДП «Дороги Харківщини», рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області
|
Коштів не потребує |
|
|
Визначення факторів, які впливають на аварійність в місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод |
3.2. Визначення інфраструктурних факторів у місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод, проведення оцінки рівня безпеки наявної дорожньої інфраструктури та запровадження інженерних рішень щодо поліпшення показників безпеки, проектування доріг з урахуванням швидкісних режимів |
Протягом 2022- 2023 років |
Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, ДП «Дороги Харківщини», рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Коштів не потребує |
|
|
Визначення факторів, які впливають на аварійність в місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод |
||
3.3. Планування та здійснення заходів з підвищення рівня безпеки дорожнього руху на залізничних переїздах |
Протягом 2022- 2023 років |
Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністраціїрекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, Філії «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця», органи місцевого самоврядування |
Коштів не потребує |
|
|
Зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод на залізничних переїздах |
||
3.4. Здійснення заходів щодо: підвищення рівня безпеки перехресть; встановлення вздовж автодоріг приладів освітлення, дорожніх знаків, розмітки, сучасних елементів пасивної безпеки, додаткової розподільної огорожі, бокового огородження, шумової полоси, бокових пішохідно-велосипедних доріжок на дорогах місцевого значення; підвищення рівня безпеки узбіч та влаштування паркувальних місць; будівництва розв’язок кільцевого типу з малим та середнім розміром центрального острівця; заборони рекламних конструкцій вздовж автомобільних доріг |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації, Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної адміністрації, Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, ДП «Дороги Харківщини», рекомендувати: Службі автомобільних доріг у Харківській області, Слобожанському міжрегіональному управлінню Укртрансбезпеки Державної служби з безпеки на транспорті, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування |
Державний бюджет |
66 000,00 |
66 000,00 |
Зменшення інфраструктурних факторів, які спричиняють аварійність на дорогах |
||
4. |
Профілактика дитячого дорожньо-транспортного травматизму |
4.1. Розроблення щорічного плану заходів, спрямованих на недопущення загибелі дітей в дорожньо-транспортних пригодах |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування |
Коштів не потребує |
|
|
Усунення факторів дитячого дорожньо-транспортно-го травматизму |
4.2. Установлення біля закладів освіти відповідних дорожніх знаків, розмітки, пішохідного огородження, елементів примусового зниження швидкості, зовнішнього освітлення та інших |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, ДП «Дороги Харківщини», рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування |
Державний бюджет |
|
|
Усунення факторів дитячого дорожньо-транспортно-го травматизму |
||
4.3. Унесення до планів виховної роботи сучасних заходів з вивчення Правил дорожнього руху та правил безпечної поведінки на дорозі в системі дошкільної, загальної середньої освіти та стандартів професійної (професійно-технічної) освіти з професій, спеціалізацій, пов’язаних з керуванням транспортними засобами, у тому числі сільськогосподарського призначення, з урахуванням потреб осіб з особливими освітніми проблемами |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації,районні державні адміністрації, рекомендувати: Харківському національному автомобільно-дорожньому університету, органам місцевого самоврядування |
Коштів не потребує |
|
|
Усунення факторів дитячого дорожньо-транспортно-го травматизму |
||
4.4 Проведення в усіх закладах освіти роз’яснювальної роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму, вивчення Правил дорожнього руху та безпечної поведінки на дорогах, у тому числі з урахуванням потреб осіб з особливими освітніми проблемами |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, служба у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації,районні державні адміністрації, рекомендувати: Харківський національний автомобільно-дорожній університет,Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування |
Коштів не потребує |
|
|
Усунення факторів дитячого дорожньо-транспортно-го травматизму |
||
4.5. Створення майданчиків для проведення з дітьми занять щодо питань безпеки дорожнього руху |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, служба у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, рекомендувати: Харківському національному автомобільно-дорожньому університету, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування
|
Коштів не потребує |
|
|
Усунення факторів дитячого дорожньо-транспортно-го травматизму |
||
4.6. Організація запровадження в закладах дошкільної освіти на експериментальній основі «Курсу керування велосипедом» |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, служба у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, рекомендувати: Харківському національному автомобільно-дорожньому університету, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування
|
Коштів не потребує |
|
|
Усунення факторів дитячого дорожньо-транспортно-го травматизму |
||
4.7. Розроблення навчально-методичних і наочних посібників, присвячених питанню безпеки дорожнього руху з урахуванням потреб осіб з особливими освітніми проблемами |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, рекомендувати: Харківському національному автомобільно-дорожньому університету, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування |
Коштів не потребує |
|
|
Усунення факторів дитячого дорожньо-транспортно-го травматизму |
||
4.8. Розроблення пам’яток для дітей та батьків з питань безпеки дорожнього руху для закладів освіти |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації,районні державні адміністрації, рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування |
Коштів не потребує |
|
|
Усунення факторів дитячого дорожньо-транспортно-го травматизму |
||
4.9. Проведення з учнями в рамках заходу «Урок з поліцейським» уроків з тематики: ігрові програми з безпеки дорожнього руху для учнів 1–4 класів; «Мій безпечний маршрут руху «Дім – школа – дім»; вікторина з безпеки дорожнього руху (з 5 по 8 класи); «Мій друг світлофор»; «Я знаю правила руху на велосипеді» |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, рекомендувати: Харківському національному автомобільно-дорожньому університету, Управлінню патрульної поліції в Харківській області,Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування |
Коштів не потребує |
|
|
Усунення факторів дитячого дорожньо-транспортно-го травматизму |
||
4.10. Проведення профілактичних акцій: серед водіїв «Увага! Діти на дорозі»; «Тиждень безпеки дорожнього руху на шляху до школи» |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати: Харківському національному автомобільно-дорожньому університету, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Слобожанському міжрегіональному управлінню Укртрансбезпеки Державної служби з безпеки на транспорті,
Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування |
Коштів не потребує |
|
|
Усунення факторів дитячого дорожньо-транспортно-го травматизму |
||
5. |
Безпечна поведінка учасників дорожнього руху |
5.1. Проведення соціальних кампаній з метою інформування населення про ризики на дорогах та необхідність дотримання Правил дорожнього руху – рекламні ролики на телебаченні, зовнішня реклама та інші, забезпечення доступу до такої інформації осіб з інвалідністю
|
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент масових комунікацій та забезпечення доступу до публічної інформації Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Обласний бюджет |
360,00 |
360,00 |
Усунення факторів дорожньо-транспортно-го травматизму |
6. |
Підвищення рівня безпеки перевезення пасажирів |
6.1. Здійснення ефективного нагляду та контролю за дотриманням Правил безпеки дорожнього руху суб’єктами господарювання, які провадять діяльність з перевезення пасажирів і вантажів, у тому числі дієвого контролю за дотриманням водіями режиму праці та відпочинку |
Протягом 2022- 2023 років |
Рекомендувати: Слобожанському міжрегіональному управлінню Укртрансбезпеки Державної служби з безпеки на транспорті, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Коштів не потребує |
|
|
Зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод |
6.2. Здійснення контролю за безпекою дорожнього руху під час надання послуг з перевезення пасажирів (установлення систем GPS – моніторингу на ТЗ, які надають послуги пасажирських перевезень) чи вантажів, у тому числі небезпечних, додержання законодавства у зазначеній сфері, розробленням і видачею в установленому порядку документів щодо погодження маршрутів руху транспортних засобів під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів |
Протягом 2022- 2023 років |
Рекомендувати: Слобожанському міжрегіональному управлінню Укртрансбезпеки Державної служби з безпеки на транспорті, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Коштів не потребує |
|
|
Зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод |
||
6.3. Упровадження системи безготівкової оплати проїзду (єдиного електронного квитка) в приміському та міжміському громадському транспорті |
Протягом 2022- 2023 років |
Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент соціального захисту населення, рекомендувати: органам місцевого самоврядування, Слобожанському міжрегіональному управлінню Укртрансбезпеки Державної служби з безпеки на транспорті
|
Обласний бюджет |
3000,00
|
6000,00 |
Зменшення навантаження на водіїв приміського та міжміського громадського транспорту |
||
7. |
Удосконалення механізмів здійснення моніторингу ситуації на дорогах та контролю за габаритно-ваговими параметрами транспортних засобів із забороною подальшого руху транспортних засобів, за результатами перевірки яких встановлено, що їх габаритно-вагові параметри перевищують нормативні |
7.1. Улаштування вздовж автомобільних доріг загального користування місць для зупинки транспортних засобів з надмірною вагою із спеціально облаштованими майданчиками для розміщення габаритно-вагових комплексів, у тому числі паркування, підготовлення для цього нормативно-правових, організаційно-розпорядчих документів |
Протягом 2022- 2023 років |
Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, ДП «Дороги Харківщини», рекомендувати: Слобожанському міжрегіональному управлінню Укртрансбезпеки Державної служби з безпеки на транспорті, Службі автомобільних доріг в Харківській області |
Державний бюджет |
|
|
Здійснення моніторингу ситуації на дорогах та контролю за габаритно-ваговими параметрами транспортних засобів |
7.2. Упровадження автоматичної системи габаритно-вагового контролю та інженерних рішень щодо управління засобами системи габаритно-вагового контролю з використанням волоконно-оптичних технологій передачі даних, улаштування автоматичних пунктів (майданчиків) для габаритно-вагового контролю (комплексів зважування у русі WIM) |
Протягом 2022- 2023 років |
ДП «Дороги Харківщини», рекомендувати: Слобожанському міжрегіональному управлінню Укртрансбезпеки Державної служби з безпеки на транспорті, Службі автомобільних доріг в Харківській області, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Державний бюджет |
|
|
Здійснення моніторингу ситуації на дорогах та контролю за габаритно-ваговими параметрами транспортних засобів |
||
7.3. Визначення місць та облаштування на автомобільних дорогах Харківської області в місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод програмно-апаратних комплексів фотовідеофіксації, відеонагляду та відео аналітики з автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування |
Обласний бюджет |
10 000,00
|
10 000,00 |
Здійснення моніторингу ситуації на дорогах та контролю за габаритно-ваговими параметрами транспортних засобів |
||
7.4. Визначення місць та облаштування на автомобільних дорогах, вулицях та залізничних переїздах з інтенсивним рухом системою термінового зв'язку для виклику поліції, екстреної медичної допомоги та технічної допомоги |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Обласний бюджет |
155,00
|
155,00 |
Зменшення часу реагування поліції, екстреної медичної допомоги та технічної допомоги у випадках виникнення надзвичайних ситуацій на дорогах |
||
7.5. Придбання службового автотранспорту для нарядів реагування Головного управління Національної поліції в Харківській області для зменшення часу реагування на повідомлення про дорожньо-транспортні події в населених пунктах |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати: Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Обласний бюджет |
1 800,00
|
1 800,00 |
Зменшення часу реагування поліції у випадках виникнення надзвичайних ситуацій на дорогах |
||
7.6. Надання допомоги у забезпеченні нарядів поліції реагування Головного управління Національної поліції в Харківській області двома одиницями спеціального автотранспорту (автоевакуатори) |
2022 рік |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації,рекомендувати Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Обласний бюджет |
3 000,00
|
|
Дотримання вимог оснащення співробітни-ків поліції |
||
7.7. Закупівля засобів вимірювання швидкості TruCam з метою фіксації порушення швидкісного режиму на трасах регіонального значення |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Обласний бюджет |
3000,00 |
3000,00 |
Здійснення моніторингу ситуації на дорогах та контролю за дотриманням швидкісного режиму |
||
7.8. Придбання для підрозділів Головного управління Національної поліції в Харківській області автомобілів «Фантом» для фіксації порушень правил дорожнього руху в русі та контролю швидкості рухомих транспортних засобів |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати Головному управлінню Національної поліції в Харківській області
|
Обласний бюджет |
1 800,00
|
1 800,00 |
Забезпечення оснащення працівників поліції під час оформлення матеріалів дорожньо-транспортних пригод |
||
8. |
Здійснення заходів реагування та управління наслідками дорожньо-транспортних пригод та надання медичної допомоги |
8.1. Удосконалення системи підготовки підрозділів екстреної допомоги населенню (поліцейських, ДСНС) з метою набуття та удосконалення навичок надання домедичної допомоги постраждалим до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги на місці дорожньо-транспортної пригоди; проведення навчання з використанням манекенів для серцево-легеневої реанімації, роботи з дихальними шляхами та навчальних автоматичних зовнішніх дефібриляторів |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати: Харківському національному університету внутрішніх справ, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Коштів не потребує |
|
|
Удосконале-ння навичок надання домедичної допомоги постраждалим до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги на місці дорожньо-транспортної пригоди |
8.2. Забезпечення центрів екстреної медичної допомоги спеціалізованим транспортом екстреної медичної допомоги типу С |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації |
Обласний бюджет |
2 000,00 |
2 000,00 |
Зменшення часу реагування співробітни-ків екстреної медичної допомоги у випадках виникнення надзвичайних ситуацій на дорогах |
||
9. |
Безпека на дорогах та дорожньої інфраструктури |
9.1. Підготовлення Плану заходів щодо забезпечення доступності транспортної інфраструктури для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення |
Протягом 2022- 2023 років |
Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Коштів не потребує |
|
|
Підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструкту-ри |
9.2. Обмін інформацією стосовно проведення моніторингу інтенсивності руху транспортних засобів та пішоходів, результатів технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, визначення місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та аварійних ділянок для проведення містобудівного моніторингу та ініціювання розроблення або внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні з метою підвищення рівня безпеки дорожнього руху |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати: Слобожанському міжрегіональному управлінню Укртрансбезпеки Державної служби з безпеки на транспорті, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області
|
Коштів не потребує |
|
|
Підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструкту-ри |
||
9.3. Розбудова інфраструктури для пішоходів (насамперед маломобільних груп населення), велосипедистів та інших незахищених учасників дорожнього руху, громадського транспорту та транспорту екстрених і комунальних служб, вантажного автотранспорту, легкового автотранспорту приватних осіб та організацій |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації, ДП «Дороги Харківщини» |
Коштів не потребує |
|
|
Підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструк-тури |
||
9.4. Забезпечення безперебійного функціонування служби «102», у тому числі забезпечення доступу до неї осіб з інвалідністю. |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, рекомендуватиГоловному управлінню Національної поліції в Харківській області
|
Обласний бюджет |
|
|
Зменшення часу реагування поліції, екстреної медичної допомоги та технічної допомоги у випадках виникнення надзвичайних ситуацій на дорогах |
||
9.5. Планування в містах та інших населених пунктах, на дорогах позаміських та відокремлених велосипедних доріжок, забезпечення розвитку велосипедної інфраструктури |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації |
Коштів не потребує |
|
|
Підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструкту-ри |
||
9.6. Планування та ужиття заходів з ліквідації місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та аварійно-небезпечних ділянок |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати: Слобожанському міжрегіональному управлінню Укртрансбезпеки Державної служби з безпеки на транспорті, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Коштів не потребує |
|
|
Підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструкту-ри |
||
9.7. Створення мережі зон відпочинку водіїв на дорогах загального користування з урахуванням вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, створення необхідної дорожньої інфраструктури в місцях скупчення вантажних транспортних засобів для створення належних умов для міжнародних автомобільних перевізників, забезпечення загального доступу до цієї інформації в електронному вигляді |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації |
Коштів не потребує |
|
|
Підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструк-тури |
||
9.8. Організація підготовки проєктів нормативно-правових актів щодо встановлення дорожніх знаків обмеження максимальної швидкості до 30 км/год в межах населених пунктів, через які проходять дороги загального користування М-03, М-18, М-29, М-20, Р-46, Р-51, Р-26, Р-78, Н-26 та Т-2104, та їх затвердження в установленому порядку |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, ДП «Дороги Харківщини», рекомендувати: Головному управлінню Національної поліції в Харківській області, Управлінню патрульної поліції в Харківській області, органам місцевого самоврядування |
Коштів не потребує |
|
|
Підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструк-тури |
||
10. |
Забезпечення дотримання Правил дорожнього руху |
10.1. Удосконалення функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі з метою підвищення ефективності впливу на стан безпеки дорожнього руху та запобігання порушенням Правил дорожнього руху |
Протягом 2022- 2023 років |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати Управлінню патрульної поліції в Харківській області |
Коштів не потребує |
|
|
Підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструк-тури |
10.2. Установлення дорожніх знаків щодо інформування учасників дорожнього руху про фіксацію правопорушень Правила дорожнього руху в автоматичному режимі |
Протягом 2022- 2023 років |
ДП «Дороги Харківщини», Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації, рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Коштів не потребує |
|
|
Підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструк-тури |
||
10.3. Здійснення контролю за дотриманням основних заходів безпеки (у тому числі з використанням спеціального обладнання): використання ременів безпеки та системи безпеки для дітей, використання шоломів, заборона використання мобільних телефонів водіями під час керування автомобілем; дотримання заборон щодо керування транспортом у стані алкогольного та/або наркотичного сп’яніння під час керування транспортними засобами за допомогою спеціального обладнання |
Протягом 2022- 2023 років |
Рекомендувати: Управлінню патрульної поліції в Харківській області, Головному управлінню Національної поліції в Харківській області |
Коштів не потребує |
|
|
Підвищення рівня безпеки на дорогах та дорожньої інфраструк-тури |
||
Усього: |
Обласний бюджет |
25 115,00 |
25 115,00 |
|
||||
Державний бюджет |
66 000,00 |
66 000,00 |
|
Розділ IV.
РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ ПРОГРАМИ
Виконання Програми дасть змогу:
зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками, кількість загиблих та травмованих унаслідок дорожньо-транспортних пригод, знизити ступінь тяжкості дорожньо-транспортних пригод та їх негативні наслідки;
зменшити соціальні та економічні втрати та збитки від дорожньо-транспортних пригод;
зменшити час прибуття підрозділів екстреної допомоги населенню до місця дорожньо-транспортної пригоди, підвищити рівень ефективності надання допомоги постраждалим, посилити міжвідомчу взаємодію і злагодженість дій служб, які залучаються до реагування на дорожньо-транспортні пригоди;
посилити інституціональну спроможність для формування та реалізації державної політики у сфері безпеки дорожнього руху;
забезпечити дотримання зобов’язань України за міжнародними договорами у сфері безпеки дорожнього руху та за Директивами ЄС;
поліпшити стан вулично-дорожньої мережі та дорожньої інфраструктури;
зменшити негативний вплив транспортних засобів на навколишнє природне середовище;
підвищити рівень обізнаності населення щодо безпеки дорожнього руху та знанняПравил дорожнього руху;
підвищити рівень дотримання Правил дорожнього руху його учасниками;
підвищити інвестиційну привабливість України та її статус як транзитної держави;
підвищити рівень правової свідомості та відповідальності учасників дорожнього руху;
зберегти здоров’я та потенціал нації.
Розділ V.
КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Контроль за ходом реалізації Програми здійснюють Харківська обласна рада та Харківська обласна державна адміністрація. Координація виконання Програми здійснюється Харківською обласною державною адміністрацією.
Виконавці заходів Програми, зазначені у графі «Виконавці», щороку до 10 квітня, 10 липня, 10 жовтня, 10 січня надають до Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації узагальнені відомості про стан виконання Програми.
Узагальнену інформацію про хід виконання Програми Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації щокварталу до 25 числа місяця, наступного за звітнім періодом, надає до Харківської обласної ради.
Виконавці заходів Програми несуть відповідальність за їх якісне та своєчасне виконання, раціональне використання фінансових коштів і ресурсів, що виділяються на їх реалізацію.
Координатор та виконавці Програми з урахуванням реалізації заходів та виділених у поточному році фінансових ресурсів надають до Департаменту фінансів Харківської обласної державної адміністрації свої пропозиції на наступний рік щодо обсягів фінансування з обґрунтуванням.
За відсутності фінансування окремих заходів Програми виконавці вносять до Харківської обласної державної адміністрації та Харківської обласної ради пропозиції про зміну термінів їх виконання або зняття їх з контролю.
Розділ VI.
НАДАННЯ ЗВІТІВ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Звіт про результати виконання та стан фінансування заходів Програми подається відповідальними виконавцями до Управління транспорту Харківської обласної державної адміністрації щоквартально (до 10-го числа місяця, наступного за звітним періодом).
Узагальнену інформацію про хід виконання Програми Харківська обласна державна адміністрація надає щоквартально (до 25-го числа місяця, наступного за звітним періодом) до Харківської обласної ради.