ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням обласної ради
від 26 грудня 2007 року № 537-V (537-5-рр)
(XХІI сесія V скликання)
ОБЛАСНА ПРОГРАМА
підвищення кваліфікації державних службовців
та посадових осіб місцевого самоврядування на 2008 рік
Обласна програма підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування на 2008 рік (далі – Програма) розроблена відповідно до законів України “Про державну службу” (3723-12), “Про службу в органах місцевого самоврядування” (2493-3), указів Президента України: від 30 травня 1995 року №398/95 “Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців” (398/95), від 9 листопада 2000 року №1212/2000 “Про Комплексну програму підготовки державних службовців” (1212/2000), від 5 березня 2004 року № 278/2004 “Про Концепцію адаптації інституту державної служби в Україні до стандартів Європейського Союзу” (278/2004), від 20 лютого 2006 року № 140/2006 “Про Концепцію розвитку законодавства про державну службу в Україні” (140/2006), від 20 вересня 2007 року № 900/2007 “Про заходи щодо реформування державної служби в Україні та забезпечення захисту конституційних прав державних службовців” (900/2007); постанов Кабінету Міністрів України: від 8 лютого 1997 року № 167 “Про затвердження Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і Положення про єдиний порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівників державних підприємств, установ і організацій ” (167-97-п), від 14 липня 1999 року № 1262 “Про фінансове забезпечення підготовки і підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування та органів військового управління Збройних Сил ” (1262-99-п) , від 8 червня 2004 року № 746 “Про затвердження Програми розвитку державної служби на 2005-2010 роки ” (746-2004-п), від 16 грудня 2004 року № 1681 “Про центри перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій”.(1681-2004-п)
У Програмі передбачається здійснення заходів з підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування V – VII категорій посад, кадрового резерву на ці посади та депутатів місцевих рад усіх рівнів.
Становлення демократичної, правової, соціальної держави, розвиток засад громадянського та інформаційного суспільства, європейська інтеграція України, проведення політичної, адміністративної та інших реформ вимагають, щоб такі чинники, як компетентність, професіоналізм, інтелект, творчість відігравали провідну роль у діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Пріоритетним напрямом державної політики повинно бути створення повноцінної ефективної системи безперервного професійного навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад усіх рівнів, що відповідала б європейським фаховим стандартам формування адміністративної спроможності держави та кращим вітчизняним традиціям і вимогам утворення єдиного європейського освітянського простору.
Особливості управлінської праці персоналу органів державної влади та органів місцевого самоврядування обумовлюють необхідність запровадження наукових та практичних засад професіоналізації державного управління та місцевого самоврядування, найважливішою складовою якої є результативна діяльність щодо підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад усіх рівнів.
Усе це обумовлює необхідність розробки Програми підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування Харківщини, створення умов для їх професійного зростання та просування по службі.
Основними передумовами розроблення Програми стали сучасні процеси розвитку демократичної держави, реформування конституційної системи України, проведення політичної та адміністративної реформ, подальший розвиток та вдосконалення державного управління, державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, забезпечення вимог щодо залучення на роботу в органи державного управління та місцевого самоврядування кваліфікованих кадрів.
Основними видами підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад усіх рівнів є навчання:
– за професійними програмами підвищення кваліфікації;
– за програмами тематичних короткотермінових семінарів;
– за програмами тематичних постійно діючих семінарів.
Зміст навчання за професійними програмами підвищення кваліфікації спрямовується на оновлення та поглиблення соціально-гуманітарних, політично-правових, економічних, управлінських та спеціальних фахових знань і умінь, включаючи вивчення вітчизняного та іноземного досвіду з державного управління, державної служби, місцевого самоврядування, фахового досвіду, необхідного для осіб, які займають посади певної категорії.
Програми тематичних семінарів передбачають вивчення сучасних питань державного будівництва, державного управління, місцевого самоврядування, державної служби, соціального партнерства, нових законодавчих та інших нормативно-правових актів, актуальних правових, економічних, соціальних, політологічних питань, вітчизняного та іноземного досвіду державного управління, стратегічного менеджменту тощо.
ІІ. Мета Програми
Метою Програми є забезпечення потреб місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування у підвищенні кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад усіх рівнів з урахуванням вимог сучасного інформаційно-технологічного суспільства, створенні умов для їх професіоналізації.
Замовниками підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування виступають Харківська обласна рада та Харківська обласна державна адміністрація.
Програма підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування зорієнтована на оновлення та поглиблення ними знань і вмінь, оволодіння навичками ефективного вирішення завдань професійної діяльності на державній службі, службі в органах місцевого самоврядування та передбачає створення умов для забезпечення духовно-інтелектуальних та соціально-економічних основ набуття та постійного удосконалення фахової кваліфікації, атестації результатів цієї діяльності державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, а також правові, організаційні, фінансові, економічні, соціальні та інші засади підвищення кваліфікації осіб, на яких поширюється дія законів України “Про державну службу” (3723-12) та “Про службу в органах місцевого самоврядування”. (2493-3)
Для вирішення завдань післядипломної освіти службовців запроваджується якісно новий підхід до формування змісту та технологій навчання, сучасне методичне забезпечення, що включає отримання практичних навичок із застосування:
– практики управління економічними та соціальними процесами;
– ділового адміністрування та фінансового менеджменту, управління проектами та змінами, політології, менеджменту, соціальної психології;
– технологій сучасної адміністративної діяльності, управління колективами та форм контролю за виконанням управлінських рішень;
– конституційного та адміністративного права, законодавства з питань державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, антикорупційного законодавства, нормативних документів з питань кадрової політики тощо.
Основними завданнями Програми є:
* реалізація права особистості на післядипломну освіту для професійної діяльності в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, на оновлення та поглиблення знань, вмінь і навичок;
* забезпечення необхідних умов для безперервної освіти державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
* забезпечення потреб суспільства і держави у професійно підготовлених державних службовцях та посадових особах місцевого самоврядування;
* забезпечення ефективної взаємодії між місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування та виконавцем у наданні освітянських послуг з підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування – Харківським регіональним інститутом державного управління Національної академії державного управління при Президентові України (далі – ХарРІ НАДУ);
* реалізація на обласному рівні державної політики в галузі підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування згідно з європейськими стандартами;
* забезпечення постійного підвищення рівня професійної кваліфікації працівників, на яких поширюється дія законів України “Про державну службу” (3723-12) та “Про службу в органах місцевого самоврядування”; (2493-3)
* приведення обсягів і змісту підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та їх кадрового резерву у відповідність із нормативно-правовими документами та поточними і перспективними потребами органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
* формування змісту професійного навчання виходячи з його цільового спрямування, завдань і функцій органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, посадових обов’язків державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, попередньо здобутої ними освіти, досвіду управлінської діяльності, інтересів та потреб особистості та суспільства;
* залучення працівників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування до навчального процесу в системі підвищення кваліфікації;
* вирішення проблем ресурсного і кадрового забезпечення підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, достатнього для якісного та своєчасного виконання завдань Програми;
* запровадження технологій, методів і принципів європейського освітнього простору (Болонського процесу) у організацію підвищення кваліфікації посадовців;
* створення умов для поступового переходу до безперервного професійного навчання протягом періоду перебування на службі із застосуванням сучасних інформаційних технологій.
ІII. Фінансування Програми
Видатки на підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, крім відшкодування витрат, пов´язаних з відрядженням на підвищення кваліфікації, здійснюються за рахунок обласного бюджету відповідно до статті 90 Бюджетного кодексу України. (2542-3)
Головним розпорядником коштів обласного бюджету, що спрямовуються на виконання заходів Програми, є Харківська обласна державна адміністрація.
Загальна розрахункова вартість реалізації Програми у 2008 році становить 630285,81 грн.
Відшкодування витрат, пов’язаних з відрядженням державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування на підвищення кваліфікації (добові, вартість проїзду, проживання у гуртожитку), здійснюється за рахунок місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування виходячи з того, що витрати на відрядження посадовців на навчання повинні бути закладені у єдиних кошторисах витрат органів влади на підвищення кваліфікації посадовців.
Обсяги фінансування з обласного бюджету заходів Програми за їх видами наведено у додатку.
IV. Організаційне забезпечення виконання Програми
Управління підвищенням кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування області в межах відповідної компетенції здійснюється відділом кадрової роботи апарату облдержадміністрації, управліннями, відділами та іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, районними державними адміністраціями, відділом кадрів та нагород виконавчого апарату обласної ради, органами місцевого самоврядування та ХарРІ НАДУ.
Місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування:
* беруть участь у здійсненні державної політики в галузі професійного навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;
* забезпечують виконання Програми у галузі підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;
* надають інформацію щодо потреб у підвищенні кваліфікації;
* здійснюють відбір та направлення державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування на навчання відповідно до затвердженого плану - графіку підвищення кваліфікації.
ХарРІ НАДУ:
· здійснює разом з місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування заходи щодо аналізу потреб у підвищенні кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування області;
· надає методичну та консультативну допомогу з питань підвищення кваліфікації місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування;
· визначає за погодженням з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування тематику та форми здійснення підвищення кваліфікації посадовців;
· здійснює аналіз ефективності проведених навчальних заходів під час підвищення кваліфікації посадовців;
· здійснює інші заходи щодо реалізації Програми.
V. Контроль за виконанням Програми
Координацію за виконанням заходів цієї Програми покладається на обласну державну адміністрацію.
Контроль за реалізацією Програми здійснюється постійними комісіями обласної ради з питань науки і освіти та з питань бюджету.
VI. Заходи Програми
1. Провести процедуру закупівлі послуги проведення підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування V – VII категорій посад та кадрового резерву на ці посади у 2008 році.
Обласна державна адміністрація |
Січень 2008 року
|
2. Підготувати та укласти угоду між обласною державною адміністрацією та переможцем процедури закупівлі послуги щодо проведення підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування V–VII категорій посад та кадрового резерву на ці посади у 2008 році.
Обласна державна адміністрація |
Лютий 2008 року
|
3. Розробити план-графік підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування V–VII категорій посад та кадрового резерву на ці посади на 2008 рік.
Обласна державна адміністрація |
Лютий 2008 року
|
4. Організувати проведення підвищення кваліфікації голів (заступників голів) постійних комісій обласної, міських та районних рад.
Обласна державна адміністрація |
Протягом року |
5. Забезпечити підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування за професійною програмою підвищення кваліфікації за дистанційною формою навчання із застосуванням інформаційних технологій.
Обласна державна адміністрація |
Лютий 2008 року
|
6. Організувати курси підвищення кваліфікації для фахівців, які займаються формуванням Державного реєстру виборців.
Обласна державна адміністрація |
Згідно з планом-графіком підвищення кваліфікації
|
7. Забезпечувати оновлення змісту професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з урахуванням перспектив розвитку державної служби, служби в органах місцевого самоврядування.
Обласна державна адміністрація |
Протягом року
|
8. Забезпечувати безперервність, цілеспрямованість та індивідуалізацію підвищення кваліфікації працівників місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Обласна державна адміністрація |
Протягом року
|
9. Надавати до ХарРІ НАДУ матеріали з найбільш важливих питань суспільно-політичного та економічного життя області (рішення обласної ради, засідань колегії облдержадміністрації, розпорядження голови облдержадміністрації, звіти щодо підсумків виконання програми соціально-економічного розвитку області тощо).
Обласна рада Обласна державна адміністрація |
Постійно
|
10. Забезпечити проведення стажування викладачів ХарРІ НАДУ в управліннях та відділах обласної ради, облдержадміністрації, інших органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
Обласна державна адміністрація |
За окремим графіком
|
11. Забезпечити проведення практичних занять з учасниками другого туру Всеукраїнського конкурсу “Кращий державний службовець”.
Обласна державна адміністрація |
Травень 2008 року
|
12. При проведенні тематичних семінарів забезпечити виступ перед слухачами фахівців з профільних управлінь, відділів обласної державної адміністрації, обласної ради та інших органів місцевого самоврядування, територіальних органів центральних органів виконавчої влади.
Обласна державна адміністрація Обласна рада |
Постійно
|
13. Провести аналіз потреби у професійному навчанні державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування області.
Обласна державна адміністрація Протягом року |
|
14. Розробити та видати методичний посібник “На допомогу селищному, сільському голові”.
Обласна рада |
Березень 2008 року
|
15. Постійно здійснювати аналіз результатів професійного навчання кадрів для врахування їх під час проходження державної служби, служби в органах місцевого самоврядування.
Обласна державна адміністрація Обласна рада |
Протягом року |
|
Додаток до обласної Програми підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування на 2008 рік, затвердженої рішенням обласної ради від 26 грудня 2007 року № 537-V (537-5-рр) ( ХХІІ сесія V скликання)
|
Перелік та орієнтовний обсяг фінансування
заходів щодо підвищення кваліфікації державних службовців та
посадових осіб місцевого самоврядування на 2008 рік
№ п/п |
Назва заходу |
Кількість осіб |
Обсяг фінансування (грн.) |
1. |
Підвищення кваліфікації за професійними програмами |
318 |
222261,92 |
2. |
Підвищення кваліфікації за програмами тематичних короткотермінових семінарів |
1057 |
225440,11 |
3. |
Підвищення кваліфікації за програмами тематичних постійно діючих семінарів |
125 |
152426,65 |
4. |
Розробка та видання методичного посібника “На допомогу селищному, сільському голові” |
– |
30157,13 |
Всього |
1500 |
630285,81 |