Пояснювальна записка до проєкту рішення Харківської обласної ради

 «Про звіт голови обласної ради про свою діяльність»

 

            Рішенням обласної ради від 11 грудня 2020 року № 2 – VІІІ «Про обрання голови обласної ради», було обрано голову обласної ради.

            Згідно частини 4 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі-Закон) - голова обласної ради, у своїй діяльності є підзвітним раді та може бути звільнений з посади радою шляхом таємного голосування. Питання про звільнення голови ради може бути внесено на розгляд ради на вимогу не менш як третини депутатів від загального складу ради.

            Голова районної, обласної, районної у місті ради звітує перед радою про свою діяльність не менше одного разу на рік, у тому числі про виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації", здійснення державної регуляторної політики відповідно виконавчим апаратом районної, обласної ради, районної у місті ради, а на вимогу не менш як третини депутатів - у визначений радою термін (п.17 ч.6 ст.55 Закону)

            Рішення ради в частині звітування голови обласної ради не залежить від того хто є головою обласної ради і коли його було обрано, рік назад чи півроку. Обраний голова обласної ради повинен виконати норму Закону та відзвітувати про свою діяльність не менше одного разу на рік. Визначення «не менше», говорить про те, що голова обласної ради може необмежену кількість разів звітувати на рік, але обов’язково повинен прозвітувати один раз на рік.

            Виходячи з дати обрання голови обласної ради – 11 грудня 2020 року, голова обласної ради мав прозвітувати про свою діяльність до 11.12.2021 року.

            Обрання головою обласної ради Єгорової -Луценко Т.П. 19 серпня 2021 року (рішення обласної ради № 197 – VІІІ) не звільняє її, як голову обласної ради, від виконання нею прямої норми п.17 частини 6 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Вона зобов’язана була прозвітувати про свою діяльність в установлений Законом строк.

            Відповідно до положень частини 13 статті 46 Закону, пропозиції щодо питань на розгляд ради також можуть вноситися постійними комісіями, депутатами ради.

Згідно частини 4 статті 47 Закону постійні комісії за власною ініціативою можуть попередньо розглядати проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчати і готувати питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, а також інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляти проекти рішень ради та готувати висновки з цих питань.

За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії (ч.10 ст.47 Закону).

Відповідно до нормативних приписів статті 3 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради - представницького органу місцевого самоврядування. Депутат місцевої ради відповідно до норм зазначеного Закону наділяється всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її органів.

Депутат місцевої ради має права у раді та її органах (комісіях):

-     пропонувати питання для розгляду їх радою та її органами;

-     вносити на розгляд ради та її органів проекти рішень з питань, що належать до їх відання, поправки до них;

-     вносити пропозиції про заслуховування на пленарному засіданні ради звіту чи інформації будь-якого органу або посадової особи, підзвітних чи підконтрольних раді, а також з питань, що віднесені до компетенції ради, інших органів і посадових осіб, які діють на її території, та реалізовувати інші права передбачені Законом (п.3, 6, 10 ч.2 ст.19 Закону).

На підставі вищевикладеного, керуючись пунктами 4, 8 статті 14 Регламенту Харківської обласної ради VIII скликання, «у випадках, передбачених законодавством, до проєкту порядку денного сесії ради включаються також звіти посадових осіб органів, які рада відповідно утворює, обирає…» (п.4 ст.14 Регламенту) та «у виняткових випадках, після видання розпорядження голови ради про скликання сесії, додатковому включенню до порядку денного підлягають питання, що потребують негайного розгляду.

Зазначені питання можуть бути внесені на розгляд ради на вимогу однієї з постійних комісії, депутатських фракцій, голови ради або голови обласної державної адміністрації» (п.8 ст.14 Регламенту).

Питання звітування голови обласної ради є невідкладним та потребує негайного розгляду.

На підставі вищезазначеного, керуючись положеннями п.8 ч.1 ст. 43, ч.13 ст.46, ч. 4 статті 47, ч.4 та п.17 ч.6 ст. 55, статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ч. 2 ст.3, п.3, 6, 10 ч.2 ст.19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», п.1, п.4, п.8 ст.14 Регламенту Харківської обласної ради VIII скликання, затвердженого рішенням обласної ради від 11 березня 2021 року № 50-VІІI, беручи до уваги порушення головою обласної ради п.17 ч.6 ст.55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пропонується винести на розгляд чергової XI сесії обласної ради VІІІ скликання проєкт рішення «Про звіт голови обласної ради про свою діяльність».

 

Депутат Харківської

обласної ради                                                                     Володимир СКОРОБАГАЧ