ІНФОРМАЦІЯ

про хід виконання у 2022 році та у І півріччі 2023 року регіональної Програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху на території Харківської області на період до 2023 року, затвердженої рішенням обласної ради від 21 грудня 2021 року № 328-VIII

Регіональна Програма підвищення рівня безпеки дорожнього руху на території Харківської області на період до 2023 року (далі - Програма), яку було затверджено рішенням IX сесії Харківської обласної ради VIII скликання від 21.12.2021 № 328-VIII, розроблена Управлінням транспорту Харківської обласної державної адміністрації та розрахована для виконання в два етапи, протягом 2022 та 2023 років. Виконавцями Програми є структурні підрозділи обласної військової адміністрації.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього 166 630,00 тис. грн, з них 132 000,00 тис. грн з державного бюджету та 34 630,00 тис. грн з обласного бюджету, але у зв’язку з введенням в дію Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами), Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 року № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» (зі змінами) протягом 2022 та у І півріччі 2023 року фінансування заходів програми не здійснювалось.

Метою Програми є зниження рівня смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод, зниження ступеня тяжкості наслідків дорожньо-транспортних пригод для учасників дорожнього руху та зменшення соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортного травматизму, а також запровадження ефективної системи управління безпекою дорожнього руху для забезпечення захисту життя та здоров’я населення.

Ця Програма спрямована на визначення пріоритетів у сфері безпеки дорожнього руху, формування напрямів і способів їхнього досягнення, а також формування в усіх учасників правовідносин у сфері безпеки дорожнього руху розуміння важливості проблеми смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод, перспектив і орієнтирів для забезпечення належного стану безпеки дорожнього руху в Харківській області.

 

2022 рік:

 

Питання безпеки дорожнього руху є складовою модельних навчальних програм інтегрованих курсів (навчальних предметів) «Здоров’я, безпека та добробут» (5 клас) та «Основи здоров’я» (6-9) клас закладів загальної середньої освіти. З метою підвищення рівня професійної компетентності вчителів, які викладають зазначені вище навчальні предмети, Харківською академією неперервної освіти організовано і проведено фахові спецкурси за темами «Новий Державний стандарт базової середньої освіти. Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут». 5 клас НУШ», «Основи здоров’я».

Роз’яснювальна робота з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму, вивчення Правил дорожнього руху та безпечної поведінки на дорогах, в тому числі з урахуванням потреб осіб з особливими освітніми потребами проводилась протягом 2022 року шляхом проведення онлайн-інструктажів (здебільшого на навчальних платформах ZOOM, classroom.Google).

З метою вдосконалення системи роботи щодо недопущення загибелі дітей у дорожньо-транспортних пригодах, формуванню навичок безпечної поведінки на вулицях і дорогах, удосконалення і узагальнення знань з безпеки дорожнього руху, правил пішоходів, безпечного поводження під час руху до закладу освіти і додому в закладах освіти Харківської області проводилась профілактична робота у онлайн вигляді: виховні заходи, спрямовані на повторення знань з безпеки дорожнього руху у формі бесід, лекцій, тематичних відеороликів на тему: «Ми учасники дорожнього руху», тощо.

Відповідно до робочих навчальних планів закладів професійної (професійно-технічної) освіти усі здобувачі освіти вивчають предмет «Правила дорожнього руху» незалежно від обраної професії. У розділі «Виховна робота» Планів роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти на навчальний рік передбачено проведення виховних годин щодо безпеки дорожнього руху, які протягом 2022 року були проведені у онлайн-форматі.

Закладами професійної (професійно-технічної) освіти забезпечувалась всебічна підтримка роз’яснювальної роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму, вивчення Правил дорожнього руху та безпечної поведінки на дорогах серед молоді регіону, спираючись на реалії сьогодення та стрімкий розвиток інформаційних технологій, підвищену орієнтацію сучасної молоді на Інтернет-простір, соціальні веб-ресурси із використанням нових форм та методів проведення, також здійснено розміщення роз’яснювальних матеріалів (відео, презентації) на сторінках соціальних мереж Facebook, YouTube-каналах, Telegram каналах та надано розяснення щодо доступу до безкоштовних освітніх платформ Coursera та Udemy.

Педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти розроблені пам’ятки з алгоритмом дій учнів, під час знаходження їх на вулицях і дорогах, навчально-методичні посібники «Безпечна дорога додому», «Безпечний рух з інспектором Всезнайком», навчально-наочний плакат «Безпека на дорозі», «Правила поведінки на дорозі». У всіх закладах загальної середньої освіти наявні стенди, присвячені питанню безпеки дорожнього руху, поновлено інформаційно-довідкові куточки з питань безпеки життєдіяльності, пам’ятки «Правила поведінки на вулицях та дорогах у зимовий період», відео «Я помітний на дорозі»; всі зазначені матеріали розміщено на сайтах закладів загальної середньої освіти, а також на відповідних платформах, створених для дистанційного навчання.

В закладах загальної середньої освіти обласного підпорядкування згідно планів роботи закладів освіти на 2022/2023 навчальний рік, протягом 2022 року в розділах виховної роботи були проведені тижні безпеки дорожнього руху для учнів, творчий онлайн-конкурс «Створи соціальний ролик. Світловідбивач може врятувати тобі життя на дорозі», конкурс на кращого знавця правил дорожнього руху «Правила дорожнього руху знай – життя і здоров’я - зберігай (тестування на освітній платформі Всеосвіта), а також заклади загальної середньої освіти обласного підпорядкування долучилися до Єдиного національного уроку «Безпечна дорога додому» в рамках національного проєкту «Безпечна країна».

Слід зазначити, що з метою підвищення рівня безпеки при перевезенні пасажирів постійно проводиться робота з керівниками підприємств-перевізників щодо проблематики при наданні транспортних послуг з перевезення пасажирів та шляхів їх вирішення.

Водночас повідомляємо, що структурними підрозділами обласної військової адміністрації на постійній основі ведеться інформаційно-роз’яснювальна робота щодо дотримання технічного стану транспортних засобів, забезпечення безаварійної роботи водіїв та виявлення нелегальних перевезень, у тому числі й під виглядом нерегулярних пасажирських перевезень в рамках виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації «Про утворення Робочої групи з питань функціонування ринку пасажирських автомобільних перевезень у Харківській області».

Шляхом і способом розв’язання проблеми кількості постраждалих та травмованих унаслідок дорожньо-транспортних пригод - це надання медичної допомоги постраждалим. Метою комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (далі - КПП ХОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф») є зниження рівня смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод.

Повідомляємо, що навчально-тренувальний відділ КНП ХОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» для підготовки немедичних працівників - осіб, які зобов’язані надавати домедичну допомогу людині у невідкладному стані, повністю забезпечений необхідними приміщеннями, тренажерами і обладнанням для моделювання та відпрацювання навичок надання домедичної, екстреної медичної та реанімаційної допомоги хворим і потерпілим, у тому числі — внаслідок дорожньо-транспортних пригод.

Також забезпечено висвітлення інформації щодо безпечної поведінки учасників дорожнього руху на офіційному вебсайті та на офіційній сторінці Харківської обласної військової адміністрації в соціальній мережі Facebook, а також на офіційних вебресурсах районних військових адміністрацій Харківської області.

 

І півріччя 2023 року:

 

Протягом І кварталу 2023 року продовжувались виконуватись заходи з поліпшення умов руху на дорогах загального користування державного значення області.

В рамках програми, на постійній основі забезпечуються проведення перевірок щодо дотримання вимог чинного законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах та вулично-дорожній мережі (далі - ВДМ). Зокрема, особлива увага приділяється питанню недопущення виконання дорожніх робіт без погодження або за відсутністю належного облаштування місць провадження робіт на дорогах та вулицях необхідними технічними засобами організації дорожнього руху, а також забезпечується своєчасне реагування на звернення громадян та повідомлення про утворення на проїзних частинах перешкод для дорожнього руху або його обмежень з подальшим вжиттям невідкладних заходів із відновлення безпечних для руху умов шляхом надання посильної допомоги водіям.

Протягом першого півріччя 2023 року здійснювався контроль за безпекою дорожнього руху під час надання послуг з перевезення пасажирів чи вантажів, у тому числі небезпечних, додержання законодавства у зазначеній сфері, із розробленням і видачою в установленому порядку документів щодо погодження маршрутів руху транспортних засобів під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів.

Так, за період з 01.01.2023 по 30.06.2023 видано 141 дозвіл на рух транспортних засобів, габаритні або вагові параметри яких перевищують нормативні; 477 погоджень маршрутів руху під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів.

Організовано та забезпечено 60 супроводжень транспортних засобів для безпечного перевезення негабаритних, великовагових та небезпечних вантажів, в тому числі міжобласних супроводжень. Також, здійснювалось супроводження автобусів з організованими групами дітей до місць оздоровлення та відпочинку і зворотному напрямку, зокрема під час екскурсій.

Також постійно приймалась участь у прес-конференціях, круглих столах, нарадах (у тому числі он-лайн чи за допомогою інших сучасних методів і способів узгодження вирішення нагальних потреб) з представниками органів виконавчої влади, місцевого самоврядування щодо можливості створення безпечних умов для руху транспортних засобів і пішоходів вулицями та дорогами міст України. Особливу увагу приділено налагодженню співпраці з представниками Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області, Державного підприємства «Дороги Харківщини», які відповідають за експлуатаційне утримання мережі автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць населених пунктів та залізничних переїздів.

Також слід зазначити, що після деокупації значної частини регіону - силами підрядних підприємств та залучених підрозділів ЗСУ було відновлено 22 переправи через зруйновані мости (шляхопроводи).

За 2023 рік проведено:

-    поновлення горизонтальної дорожньої розмітки - 650 км ліній.

-    встановлено та замінено дорожніх знаків - 138 шт.;

-    встановлено (відремонтовано) бар’єрного огородження - 6,67 (7,81) км;

-   ліквідовано окремих дефектів дорожнього покриття - 101,830 тис. м2;

-    забезпечення видимості (вирубка порослі) - 5 км.

Крім того, незважаючи на активні бойові дії та значні руйнування транспортної інфраструктури області, було реалізовано заходи (впровадження автоматичної системи габаритно-вагового контролю (зважування у русі WIM):

-    «Влаштування елементів системи моніторингу за станом доріг та умовами руху на км 0+200 - км 1+200 автомобільної дороги державного значення Р-51 Мерефа - Лозова - Павлоград», підрядник ТОВ «ІНТЕР-ФОРТ» (введено в експлуатацію 09.06.2023 року);

-     «Влаштування елементів системи моніторингу за станом доріг та умовами руху на км 533+000 — км 534+860 автомобільної дороги державного значення М-03 Київ - Харків - Довжанський (на м. Ростов-на-Дону)», підрядник ТОВ «ІНТЕР-ФОРТ» (введено в експлуатацію 24.02.2023 року).

Виконання заходів з поліпшення умов руху на дорогах загального користування державного значення області продовжується.

Крім того слід зазначити, що за попередньою інформацією внаслідок бойових дій на території Харківської області повністю зруйновано 1568,4 км автодоріг, частково зруйновано доріг - 2417,8 км, повністю зруйновано 25 мостових споруд, частково зруйновано 2 мостові споруди на дорогах загального користування місцевого значення.

Станом на цей час, для відновлення проїзду автомобільними дорогами загального користування місцевого значення повністю відбудовано 6 мостових споруд та влаштовано 14 тимчасових проїздів на об’єктах, де мостові споруди зруйновані. На лінії бойових дій знаходиться 4 мостові споруди, їх обстеження на даний час не можливе. Питання відновлення ще 3 мостових споруд, станом на цей час, відпрацьовується з проектними організаціями щодо прийняття конструктивних рішень.

Пріоритетними напрямами ремонту є забезпечення безаварійного проїзду гуманітарними, госпітальними та евакуаційними маршрутами для населення та логістичними маршрутами для ЗСУ.

У період до 10.07.2023 року, в межах заходів для підвищення безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення виконувались наступні роботи: встановлення дорожніх знаків, встановлення та заміна напрямних стовпчиків, ремонт бар’єрного огородження, ліквідація порослі, нанесення розмітки та для забезпечення безаварійного проїзду, у 2023 році ліквідовано понад 44 698,48 м2 ямковості дорожнього покриття автодоріг.

Обстежено ділянки автомобільних доріг, вулиць населених пунктів, які є підходами до залізничних переїздів. Також, на під’їздах до залізничних переїздів на виконання вимог (приписів) було відновлено роботу автоматичних переїзних сигналізацій та приведено в належний стан відповідно до вимог Інструкції ЦП-0174. Виконані роботи щодо ліквідації оголеної арматури та виконані роботи з заміни дефектних огороджувальних стовпчиків.

На виконання вимог Інструкції з улаштування та експлуатації залізничних переїздів, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 26.01.2007 № 54,  спільно з представниками виробничих підрозділів регіональної філії «Південна залізниця» АТ «Українська залізниця» та представниками інших організацій і служб, проводився огляд залізничних переїздів на предмет відповідності їх облаштування та експлуатації вимогам норм, правил та державних стандартів України. З огляду на вищезазначене, направлялися листи директору регіональної філії  «Південна залізниця» АТ «Українська залізниця» стосовно можливості вжиття заходів по заміні дорожніх знаків 1.29 «Одноколійна залізниця», 1.30 «Багатоколійна залізниця», 3.18 «Рух транспортних засобів, висота яких перевищує 4,5 м, заборонено» та 2.2 «Проїзд без зупинки заборонено», які мають пошкодження поверхонь або колориметричні та світловідбивальні властивості яких не відповідають вимогам державних стандартів, на залізничних переїздах регіональної філії «Південна залізниця» АТ «Українська залізниця», де вищевказані недоліки відображено у актах комісійного обстеження. Також, висвітлювалась можливість надання відповідних доручень щодо нанесення ліній горизонтальної дорожньої розмітки 1.1 (Суцільна лінія) у межах залізничних переїздів без охорони по осі проїзної частини та між смугами попутного й зустрічного напрямків автомобільної дороги з удосконаленим покриттям від крайньої рейки, а також розмітку 1.12 (Стоп - лінія) – перед нерегульованими залізничними переїздами на відстані не менше 10 м від крайньої рейки шириною 0,4 м.

На 2023 рік виділені наступні напрямки діяльності щодо забезпечення безпеки дорожнього руху на залізничних переїздах такі як, формування разом із дистанціями колії планів заміни настилів залізничних переїздів на більш прогресивні типи; постійний контроль виконання поточних ремонтів з метою дотримання вимог стандартів, облаштування залізничних переїздів у населених пунктах тротуарами; оновлення переїзної документації (паспорти переїздів, схеми ОДР, інструкції з обслуговування); проведення роботи з власниками автомобільних доріг та вулиць або підприємствами, що здійснюють експлуатаційне утримання вказаних об’єктів, які перетинають залізничні переїзди, з метою контролю за дотриманням ними вимог стандартів у сфері БДР; взаємодія з органами державної влади та місцевого самоврядування щодо сприяння проведенню профілактичних заходів з населенням з метою роз’яснення правил поведінки при перетині залізничних колій; впровадження заходів по контролю за відновленням переїздів, які були пошкоджені (знищені) під час війни.

Також повідомляємо, що спільно з представниками місцевих органів виконавчої влади було організовано та проведено весняний комісійний огляд вулично-дорожньої мережі населених пунктів та автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення в межах території обслуговування.

У ході практичного етапу проведення весняного комісійного огляду, що тривав у період з 27.03.2023 по 30.04.2023 поточного року, працівниками поліції було виконано наступну роботу: зафіксовано стан покриття проїзних частин (наявність деформацій – ямковості, осідань, колійності тощо), узбіч, тротуарів, забезпечення видимості, технічних засобів організації дорожнього руху, технічний стан автопавільйонів та систем поверхневого водовідведення з наступним узагальненням інформації і вжиттям відповідних заходів реагування. В місцях розміщення кільцевих транспортних розв’язок та острівців безпеки перевірено наявність дорожньої розмітки, дорожніх знаків, вставок розмічальних дорожніх на відповідальність нормам і стандартам у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

Приділена увага виявленню рекламних конструкцій та об’єктів дорожнього сервісу, що розміщені вздовж мережі автомобільних доріг загального користування та вулично-дорожньої мережі населених пунктів Харківської області без відповідних погоджень, а також виявленню самовільно встановлених технічних засобів організації дорожнього руху біля таких об’єктів. Здійснено перевірку наявності інформаційно-вказівних дорожніх знаків 5.76 «Автоматична відеофіксація порушень Правил дорожнього руху», а також наявності зовнішнього освітлення на ділянках доріг, де розміщені комплекси автоматичної фіксації Правил дорожнього руху.

Також, на ділянках розміщення об’єктів сервісу (насамперед автозаправних станцій) здійснено перевірку наявності перехідно-швидкісних смуг, а також заїздів та виїздів до них на відповідність їх вимогам Державних будівельних норм України, перевірено відповідність наявних технічних засобів організації дорожнього руху біля об’єктів сервісу схемам організації дорожнього руху. Проводилась перевірка відповідності наявних дорожніх знаків індивідуального проєктування вимогам пункту 7.4.4 Національного стандарту України ДСТУ 4100:2021 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування» щодо заборони розміщення на них зображень та написів, які містять рекламну інформацію.

В той же час на постійній основі, разом із власниками автомобільних доріг вживаються заходи з метою удосконалення організації дорожнього руху та створення умов для комфортного пересування осіб з обмеженими можливостями.

Також зазначаємо, що причетні фахівці були залучені до проведення 7-го Глобального тижня безпеки дорожнього руху та з інших, пов’язаних із цим питань з урахуванням вимог правового режиму воєнного стану в період з 15.05.2023 до 21.05.2023, за результатами якого проведено заходи щодо перевірки законності додержання вимог чинного законодавства в сфері пасажирських перевезень. Вживались заходи адміністративного впливу за порушення вимог законодавства по цьому напрямку. Впроваджено заходи з ліквідації виявлених недоліків в експлуатаційному утриманні вулично-шляхової мережі автомобільних доріг загального користування та вулиць населених пунктів.

Одночасно повідомляємо, що на регулярній основі проводиться аналіз даних щодо ДТП на території Харківської області, за результатами якого визначено, що за перші шість місяців 2023 року на вулично-дорожній мережі Харківської області зареєстровано 2728 ДТП, що на 28,1% більше ніж за аналогічний період минулого року (2022 рік – 2129 ДТП). Максимальна кількість ДТП по області за звітний період за останні п’ять років сталася у 2021 році − 5755 автопригод.

За період січня-червня поточного року зареєстровано 642 ДТП з загиблими та/або травмованими, що в +2,5р. більше ніж за аналогічний період минулого року (2022 рік 254 автопригоди) та на -0,6% менше ніж за період 2021 року (646 - ДТП). Слід зазначити, що максимальна кількість ДТП з загиблими та/або травмованими за останні п’ять років сталася у 2020 році та склала 820 випадків.

З початку року у ДТП загинуло 87 осіб, що у +2,1р. більше ніж за аналогічний період минулого року (2022 рік – 41 особа) та на -1,1% менше ніж за період 2021 року (88осіб).

За період 2023 року в ДТП травмовано 775 осіб, що у +2,6р. більше ніж за аналогічний період минулого року (2022 рік – 298 осіб). Піком травматизму за останні роки став 2020 рік, протягом якого 1001 особа зазнала тілесних ушкоджень різного ступеню тяжкості.

Відповідно до даних підсистеми «ДТП» інформаційно-телекомунікаційної системи «Інформаційний портал Національної поліції України» (далі – ІТС ІПНП) найбільше людей загинуло внаслідок ДТП:

· на місці пригоди – 80,46% від загальної кількості загиблих, або 70 осіб;

· по дорозі в лікарню – 8,05% від загальної кількості загиблих,  тобто 7 осіб;

· у лікарні протягом 30 діб – 11,49% від загальної кількості загиблих, або 10 осіб.

Протягом червня 2023 року зареєстровано 455 автопригод, що складає 16,68% від загальної кількості ДТП у поточному році. Лідером за кількістю ДТП у поточному році став лютий 2023 - 474 ДТП, тобто 17,38% від загальної кількості автопригод за звітній період.

Кількість ДТП з загиблими та/або травмованими за звітний місяць 2023 року склала 122 автопригоди, що складає 19,00% від загальної кількості ДТП. Піком вищезгаданого показника став січень 2023 - 124 ДТП, що є 19,31% від усіх пригод з загиблими та/або травмованими за поточний рік.

Кількість осіб, які загинули внаслідок ДТП за червень 2023, склала 9 осіб, тобто 10,34% від загальної кількості загиблих за звітний період. Найбільшим за показником загиблих осіб став січень 2023, у вищезгаданому місяці загинуло 19 осіб, що складає 21,84% від загальнорічної кількості.

Кількість травмованих внаслідок ДТП за червень 2023 року склала 142 особи, що складає 18,32% від загальної кількості травмованих в ДТП осіб протягом звітного періоду. Піком травматизму у поточному році став січень 2023 - 146 травмованих осіб, тобто 18,84% від загальної кількості.

У порівнянні з показниками аварійності попереднього місяця поточного року (травнем 2023) за останній місяць спостерігається наступна тенденція: загальна кількість автопригод зменшилась на -3,19%; кількість ДТП з загиблими та/або травмованими збільшилась на 29,79%; за результатами останніх зменшилась кількість загиблих на -35,71% та травмувалось на 2,90% більше осіб.

 В порівнянні з показниками аварійності аналогічного періоду минулого року спостерігається абсолютно негативна тенденція. Так кількість ДТП з травмованими та/або загиблими збільшилась у +2,5р., кількість загиблих внаслідок ДТП збільшилась на +2,1р., а кількість травмованих внаслідок ДТП  збільшилась в +2,6р. відповідно, одночасно загальна кількість ДТП збільшилась на 28,14%.

Найбільшу кількість ДТП за січень-червень 2023 року зареєстровано у п’ятницю – 475 автопригод, що становить 17,41% від усіх ДТП без травмованих на території області.

Значну кількість автопригод з загиблими та/або травмованими за вказаний період зареєстровано у п’ятницю – 108 автопригод, що становить 16,82% від загальної кількості ДТП з потерпілими.

Аналізуючи кількість ДТП за часом скоєння, слід відмітити пік аварійності, що припадає на 13 годину (в цей час було скоєно 7,40% від усіх ДТП у поточному році).

Разом з тим, найбільша кількість ДТП з загиблими та/або травмованими припадає на 18 годину (в цей час за півріччя сталося 9,35% від усіх ДТП з постраждалими).

Одночасно повідомляємо, що виконання доручень ДПП «Про організацію роботи з приладами TruCAM та контролю результатів вимірювань» та «Про проведення комплексу профілактичних заходів під умовною назвою «Безпечні весняні шляхи» управлінням проводились заходи, спрямовані на виявлення та аналіз місць найбільшого скупчення ДТП, в тому числі з причини перевищення безпечної або встановленої швидкості руху на території м. Харкова та Харківської області, працівниками управління попередньо було визначено місця найбільшого скупчення ДТП з причини перевищення безпечної або встановленої швидкості на території міста Харкова та Харківської області, а саме:

1. вулиця Полтавський шлях, 67;

2. проспект Гагаріна 115, район перехрестя з вул. Державінска;

3. проспект Льва Ландау, 27;

4. Київ - Харків - Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) км 477- 480;

5. Харків – Охтирка км 9 +10 - км 9+200.

 

УПП

Код ділянки

Індекс автодороги

Назва автодороги

Км

Харківська

АХ 01

М-03

Київ-Харків-Довжанський

400-452

АХ 02

М-03

Київ-Харків-Довжанський

453-508

АХ 03

М-18

Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта

8-30

АХ 08

Р-46

Харків-Охтирка

9-10

 

М-03

Київ-Харків-Довжанський

517-533

АХ 04

м.Харків

Білгородське шосе

(заїзд та виїзд з міста)

 

АХ 05

просп. Гагаріна

 

АХ 06

Московський проспект

 

АХ 07

вул. Полтавський Шлях

 

АХ 09

просп. Льва Ландау, 27

 

 

Разом з тим, у зв’язку з проведенням на території Харківської області бойових дій з 24.02.2022 кількість учасників дорожнього руху на ВДМ регіону значно зменшилась за період 2021-2023 років, отже наразі відсутні підстави (обґрунтована аргументація – достатня кількість випадків ДТП з загиблими та/або травмованими на відрізку ВДМ) для внесення додаткових пропозицій щодо внесення змін до існуючих та подачі нових ділянок для внесення контролю за швидкісним режимом транспортних засобів з використанням технічних приладів.

За період січня-червня 2023 року відповідно до ІТС ІПНП на території Харківської області зареєстровано 84 ДТП за участю дітей, з них – 62 випадків ДТП з загиблими та/або травмованими, в яких 76 дитини було травмовано та 1 загинула.

За перші шість місяців 2023 року в порівнянні з показниками попереднього року кількість ДТП з загиблими та/або травмованими за участю дітей збільшилась у +2,8р., кількість травмованих в них неповнолітніх збільшилась у +3,5р., а кількість загиблих дітей залишилась незмінною (1 дитина), загальна кількість автопригод за участю неповнолітніх також збільшилась у +2,8р.

На підставі планів-графіків, затверджених Департаментом науки і освіти  обласної військової адміністрації та Департаментом освіти Харківської міської ради, на регулярній основі представниками Управління проводяться онлайн  заняття з учнями загальноосвітніх навчальних закладів міста Харкова та Харківської області, де особливу увагу приділяється дотриманню правил дорожнього руху.

Організовано та проведено перший етап Тижня безпеки дорожнього руху, який проводився з 15.05.2023 по 21.05.2023. Так проведені конкурси, вікторини та додаткові практичні навчання правилам дорожнього руху. Додатково проведено 40 онлайн занять в закладах освіти міста, якими охоплено 1048 учнів. Також в рамках Тижня безпеки дорожнього руху Харківські патрульні долучилися до Загальнонаціональної акції «Здай кров - врятуй життя!», здійснено виїзди до Управління поліції охорони в Харківській області, територіального управління Служби судової охорони у Харківській області, де для особового складу проведено лекції на тему роз’яснення норм діючого законодавства та дотримання правил дорожнього руху.

З метою поліпшення роботи із запобігання учнівському дорожньо- транспортному травматизму, формуванню навичок безпечної поведінки на вулицях і дорогах, удосконалення і узагальнення знань з безпеки дорожнього руху, правил пішоходів у закладах освіти в режимі онлайн проведені тематичні лекційні та тренінгові заходи з питань безпечної поведінки на дорогах, дотримання правил дорожнього руху та відповідальності за порушення законодавства у зазначеній сфері, використання пішоходами та велосипедистами світлових засобів за темами: «Безпека на транспорті в умовах воєнного стану в Україні», «Дорожня розмітка. Правила пішоходів», «Безпека поведінки дітей на дорозі», «Я - пішохід. Правила користування громадським транспортом», «Світлофор - твій помічник», «Реалізація та розвиток публічної політики у сфері безпеки дорожнього руху під час війни та у повоєнний період», «Що робити на місці ДТП, надання першої домедичної допомоги».

У закладах загальної середньої освіти оформлені тематичні книжкові виставки, виставки малюнків, стіннівок з безпеки дорожнього руху за темами: «Ми учасники дорожнього руху», «Безпека руху - це життя», «Щасливому дитинству - безпечні дороги», «Безпечне місто».

На постійній основі забезпечується висвітлення інформації щодо безпечної поведінки учасників дорожнього руху на офіційному веб-сайті та на офіційній сторінці Харківської обласної військової адміністрації в соціальній мережі Facebook, а також на офіційних веб-ресурсах районних військових адміністрацій Харківської області.

Крім того, інформацію розповсюджено в провідних ЗМІ та на сайтах загальноукраїнських ЗМІ.

На постійній основі особовим складом відділом зв’язків з громадськістю управління відвідуються автошколи міста, де під час занять надаються поради щодо надання першої домедичної допомоги, особам які потрапили в ДТП. Особливу увагу приділено акцентуванню уваги на проблемі забезпечення захисту життя та здоров’я дітей в процесі дорожнього руху, поліпшення засвоєння дітьми норм безпечної поведінки. Також, проведено профілактичну роботу щодо унеможливлення (недопущення) керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння з виконанням завдань та вправ у окулярах «Drunk Busters googles».

Для вирішення питань та подальшого поліпшення ситуації КНП ХОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» постійно надає і надаватиме методологічну підтримку функціонуючим у складі багатопрофільних лікарень відділенням екстреної (невідкладної) медичної допомоги, в яких у цілодобовому режимі забезпечується надання екстреної медичної допомоги пацієнтам, доставленим бригадами екстреної (швидкої) медичної допомоги або іншими способами, та пацієнтам, які звертаються за отриманням такої допомоги чи іншої невідкладної медичної допомоги особисто, у тому числі і внаслідок дорожньо-транспортних пригод. З метою виконання державного нормативу прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги до місця виклику при різних погодних умовах  КНП ХОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» постійно проводить аналіз роботи мережі пунктів постійного і тимчасового базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на базі об’єктів інфраструктури та громадських будівель на територіях адміністративних одиниць та місцевих рад Харківської області. Визначено розташування 190 місць базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, у число яких входить 24 відділення екстреної невідкладної медичної допомоги, 53 пункти постійного базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги та 113 пунктів тимчасового базування  бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги. Радіус дії відділень екстреної невідкладної медичної допомоги, пунктів постійного базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги та  пунктів тимчасового базування  бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги дозволяють своєчасно прибувати на обслуговування екстрених викликів, у тому числі – на дорожньо-транспортні пригоди. Радіус дії відділень екстреної невідкладної медичної допомоги, пунктів постійного базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги та пунктів тимчасового базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги у 10-20 км дозволяють своєчасно прибувати на обслуговування екстрених викликів у міських умовах та умовах сільської місцевості.

Для забезпечення швидкого реагування та оперативного надання екстреної медичної допомоги особам, постраждалим у дорожньо-транспортних пригодах, бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги КНП ХОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» постійно перебувають в «режимі оперативного очікування» у місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод, а також поблизу аварійно-небезпечних ділянок автошляхів.

Для здійснення заходів та управління наслідками дорожньо-транспортних пригод та надання медичної допомоги КНП ХОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» має в наявності 50 спеціалізованих транспортних засобів екстреної медичної допомоги типу «С» та за нормативним оснащенням центрів екстреної медичної допомоги потребує ще 26 спеціалізованих транспортних засобів екстреної медичної допомоги типу «С».

Навчально-тренувальний відділ КНП ХОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» для підготовки немедичних працівників – осіб, які зобов’язані надавати домедичну допомогу людині у невідкладному стані, повністю забезпечений необхідними приміщеннями, тренажерами і обладнанням для моделювання та відпрацювання навичок надання домедичної, екстреної медичної та реанімаційної допомоги хворим і потерпілим, у тому числі – внаслідок дорожньо-транспортних пригод.

 

 

Заступник начальника

Управління транспорту

Харківської обласної

військової адміністрації –

начальник відділу транспортної

інфраструктури і зв’язку                                                     Дмитро ТАРАНЕНКО