ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Харківської обласної ради
від «__» _____2024 року № - VIII
ПОГОДЖУЮ
Директор Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації
__________ Ольга БЕЗПАЛОВА
С Т А Т У Т
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
«ХАРКІВСЬКИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ “ОБДАРОВАНІСТЬ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(нова редакція)
м. Харків
2024 рік
РОЗДІЛ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ “ОБДАРОВАНІСТЬ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ є закладом спеціалізованої освіти, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти наукового профілю.
1.2. Відповідно до рішення Харківської обласної ради від 20 вересня 2022 року № 406-VIII «Про зміну типу та перейменування КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ХАРКІВСЬКИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ-ІНТЕРНАТ “ОБДАРОВАНІСТЬ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ-ІНТЕРНАТ “ОБДАРОВАНІСТЬ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ змінив тип та перейменований у КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ “ОБДАРОВАНІСТЬ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
1.3. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ “ОБДАРОВАНІСТЬ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі за текстом – ліцей) належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
1.4. Органом, що здійснює управління майном ліцею, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток ліцею забезпечує Департамент науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації (далі за текстом – Департамент науки і освіти). Повноваження Департаменту науки і освіти щодо управління діяльністю ліцеєм визначаються відповідними рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації та чинним законодавством України.
1.5. Повне найменування:
українською мовою - КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ “ОБДАРОВАНІСТЬ”» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ;
англійською мовою – PUBLIC INSTITUTION «KHARKIV SCIENCE LYCEUM “OBDAROVANIST”» OF KHARKIV REGIONAL COUNCIL
Скорочене найменування:
українською мовою – КЗ «ХНЛ “Обдарованість”» ХОР;
англійською мовою – PI «KSL “Obdarovanist”».
1.6. Місцезнаходження ліцею: Україна, Харківська область, 61047 місто Харків, вулиця Миру, будинок 102 А.
1.7. Ліцей є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в установах банків та територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області, круглу печатку, кутовий штамп, ідентифікаційний номер. Ліцей може запроваджувати власну символіку, мати інші атрибути юридичної особи.
1.8. Ліцей може від свого імені укладати договори, набувати майнових і немайнових прав, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем у судах загальної юрисдикції.
1.9. Ліцей є неприбутковим закладом у галузі освіти та не має на меті отримання прибутку (доходів). Ліцей внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.
1.10. Ліцей має у своєму складі структурний підрозділ – пансіон, що забезпечує утримання та харчування учнів за кошти обласного бюджету.
1.11 Учні з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувають у ліцеї на повному державному утриманні, крім дітей, які мають опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.
1.12. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, наказами Департаменту науки і освіти, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
РОЗДІЛ ІІ
МЕТА ДІЯЛЬНОСТІ ТА ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ЛІЦЕЮ
2.1. Метою діяльності ліцею є забезпечення права учнів на здобуття ними базової середньої освіти або повної загальної середньої освіти та проведення освітньої діяльності, спрямованої на залучення та підготовку учнівської молоді до наукової і науково-технічної діяльності.
2.2. Головними завданнями ліцею є:
− забезпечення права учнів на здобуття ними одночасно з освітою наукового спрямування базової середньої освіти або повної загальної середньої освіти;
− підготовка майбутнього вченого, особистості, здатної до інноваційної діяльності, прийняття системних рішень, у тому числі в критичних ситуаціях;
− провадження освітньої діяльності на основі підходів дослідно-орієнтованого навчання, спрямованої на залучення та підготовку учнівської молоді до наукової і науково-технічної діяльності;
− забезпечення здобуття учнями освіти відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти та стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування, у тому числі завдяки системній роботі з використання завдань та досліджень високого рівня складності (олімпіадних, турнірних, проєктно-конкурсних тощо);
− забезпечення поглибленого вивчення профільних предметів та набуття компетентностей, необхідних для подальшої наукової і науково-технічної діяльності;
− навчання на засадах загальнонаціональних цінностей, формування громадянської позиції, власної гідності, патріотичного виховання, академічної доброчесності;
− пошук і відбір для навчання обдарованих дітей, які виявляють здібності до навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, наукової, конструкторської, винахідницької, пошукової діяльності;
− розроблення та впровадження нових освітніх технологій і форм організації освітнього процесу;
− налагодження співпраці із закладами вищої освіти та науковими установами;
− залучення діячів науки, працівників підприємств, установ, організацій, представників професійних асоціацій відповідно до профілю ліцею до освітнього процесу, керівництва проєктними групами учнів;
− виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
− виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей Українського народу та інших народів і націй;
− виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.
2.3. Здобуття учнями повної загальної середньої освіти здійснюється за кошти обласного бюджету, інших джерел (грантів, благодійної допомоги тощо), не заборонених чинними законодавством України.
2.4. Діяльність ліцею будується на принципах:
− доступності;
− гуманізму;
− демократизму;
− незалежності від політичних і релігійних об’єднань;
− взаємозв’язку розумового, морального, фізичного та естетичного виховання;
− рівності прав кожної дитини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку.
2.5. Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
− безпечні умови освітньої діяльності;
− дотримання державних стандартів освіти;
− дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
− дотримання фінансової дисципліни.
РОЗДІЛ ІІІ
ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ
3.1. Ліцей самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своїх повноважень, передбачених чинним законодавством України, та цим Статутом.
3.2. Повноваження ліцею:
- реалізація положень Конституції України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
- задовольняння потреб дітей, які проживають у Харківській області, в здобутті повної загальної середньої освіти та спеціалізованої освіти наукового спрямування;
- забезпечення навчання та виховання учнів;
- формування освітньої програми ліцею;
- створення науково-методичної і матеріально-технічної бази для організації освітнього процесу;
- забезпечення відповідності рівня загальної середньої освіти Державному стандарту загальної середньої освіти та стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування;
- визначення форм, методів та засобів організації освітнього процесу;
- визначення варіативної частини навчального плану;
- охорона життя і здоров’я учнів, педагогічних та інших працівників ліцею;
- формування в учнів здорового способу життя, гігієнічних навичок;
- забезпечення добору та розстановки кадрів;
- планування власної діяльності та формування стратегії розвитку ліцею;
- видання документів про базову середню та повну загальну середню освіту встановленого зразка;
- застосування до учнів різних видів морального та матеріального заохочення;
- встановлення спільно з батьківською громадськістю та учнівським самоврядуванням єдиних вимог до зовнішнього вигляду учнів під час освітнього процесу;
- здійснення діяльності спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проведення науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи, що не суперечить чинному законодавству України;
- формування штатного розпису, встановлення в межах чинного законодавства України форм матеріального заохочення працівників у межах власного кошторису;
- отримання коштів і матеріальних цінностей від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
- використання доходів виключно для фінансування видатків на утримання ліцею та реалізацію завдань і функцій, визначених цим Статутом;
- розвиток власної матеріальної бази;
- здійснення капітального будівництва і реконструкції, капітального ремонту за погодженням із Харківською обласною радою;
- надання додаткових освітніх платних послуг згідно із чинним законодавством України.
3.3. Ліцей забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти на двох рівнях освіти: базової середньої освіти та профільної середньої освіти.
другий цикл базової середньої освіти - базове предметне навчання (7-9 роки навчання) - з профільним навчанням за природничо-математичним профілем та поглибленим вивченням математики, фізики, біології, хімії;
перший цикл профільної середньої освіти - профільно-адаптаційний (10 рік навчання) та другий цикл профільної середньої освіти - профільний (11-12 роки навчання) – з профільним навчанням за природничо-математичним та техніко-технологічним профілями.
У залежності від запитів учнів та їх батьків, або інших законних представників, можливостей матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення ліцею предмети поглибленого вивчення та профілі навчання можуть змінюватися.
3.4. Учні здобувають освіту в ліцеї за формами здобуття освіти, передбаченими чинним законодавством України.
3.5. У складі ліцею можуть створюватися тимчасові (від одного семестру) науково-дослідницькі класи та/або проєктні групи учнів з метою розроблення та апробації нових варіантів педагогічних технологій, методів навчання і форм організації освітнього процесу та їх ефективності.
Для підготовки до участі в заходах змагального характеру наукового (науково-технічного) напряму (конкурсах, олімпіадах, турнірах тощо) можуть створюватися тимчасові групи учнів.
3.6. У ліцеї визначена українська мова навчання.
3.7. Режим роботи ліцею цілодобовий з п’ятиденним навчальним тижнем, визначається відповідно до чинного законодавства України.
3.8. Режим роботи ліцею схвалюється педагогічною радою і затверджується директором та повинен забезпечувати оптимальний розподіл інтелектуального та фізичного навантаження, навчальних занять і відпочинку з урахуванням вимог санітарного законодавства.
3.9. Ліцей планує свою роботу самостійно, відповідно до плану роботи на навчальний рік. У плані роботи на навчальний рік відображаються найголовніші питання роботи ліцею, визначаються перспективи його розвитку.
3.10. План роботи на навчальний рік погоджується педагогічною радою та затверджується директором ліцею.
3.11. Структура навчального року форми організації освітнього процесу в межах часу, передбаченого освітньою програмою, схвалюються педагогічною радою ліцею та затверджуються директором.
3.12. Мережа класів, їх наповнюваність та розподіл учнів між класами, поділ класів на групи при вивченні окремих предметів установлюється відповідно до чинного законодавства України та затверджується директором ліцею.
3.13. Розклад навчальних занять складається відповідно до навчального плану ліцею з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог та з урахуванням індивідуальних та вікових особливостей учнів і затверджується директором.
3.14.Тривалість уроків становить 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з Департаментом науки і освіти та територіальним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреб в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше ніж 10 хвилин.
3.15. Тривалість канікул у ліцеї протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.
3.16. Під час літніх шкільних канікул адміністрація ліцею сприяє організації відпочинку та оздоровленню учнів у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку різних типів.
3.17. У позаурочний час та під час шкільних канікул у ліцеї можуть організовуватися і проводитися учнівські олімпіади, турніри, конкурси та інші заходи регіонального, всеукраїнського та міжнародного рівнів з дотриманням умов Статуту.
3.18. Порядок зарахування, переведення і випуску учнів ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
3.19. До ліцею на конкурсній основі приймаються талановиті та обдаровані діти із сіл, селищ, міст Харківської області за умови, що не менше 70 відсотків кількості учнів є жителями населених пунктів, розташованих на території області (крім м. Харкова).
3.20. Зарахування учнів до ліцею здійснюється на конкурсній основі, як правило, до початку навчального року, наказом директора на підставі заяви батьків або інших законних представників учня та документів, передбачених чинним законодавством України. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти.
3.21. Обробка персональних даних, отриманих ліцеєм, здійснюється відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
3.22. Зарахування учнів до ліцею в окремих випадках можливе протягом навчального року за наявності вільних місць у відповідних класах.
3.23. Зарахування учнів до пансіону наукового ліцею, проживання та утримання в ньому здійснюються відповідно до Порядку проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти, затвердженого Кабінетом Міністрів України. За заявою батьків, інших законних представників учнів, учні можуть залишатися в чергових групах пансіону на вихідні та святкові дні, крім канікулярного періоду.
3.24. Харчування учнів ліцею здійснюється за кошти обласного бюджету відповідно до норм харчування, встановлених Кабінетом Міністрів України. Учні ліцею з числа тих, хто проживає в пансіоні, забезпечуються безкоштовним п’ятиразовим харчуванням, інші учні забезпечуються безкоштовним харчуванням.
3.25. Медичне обслуговування здійснюється медичними працівниками, які входять до штату ліцею. Невідкладене медичне обслуговування здійснюється дитячими закладами охорони здоров’я за територіальним принципом.
3.26. Відповідальність за організацію діяльності ліцею, додержання вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм та організацію харчування учнів покладається на директора ліцею.
РОЗДІЛ ІV
ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЛІЦЕЇ
4.1. У ліцеї освітній процес поєднується з участю та підготовкою учнів до наукової, науково-технічної, навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, конструкторської, винахідницької та пошукової діяльності відповідно до стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування.
4.2. Ліцей провадить освітню діяльність за типовими освітніми програмами, що затверджуються Міністерством освіти і науки України, або власними освітніми програмами, у тому числі наскрізними, що затверджуються Державною службою якості освіти у порядку, встановленому чинним законодавством України.
4.3 Освітня програма схвалюється педагогічною радою ліцею та затверджується директором.
4.4. На основі освітньої програми педагогічна рада ліцею затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу, перелік предметів і кількість годин на тиждень на їх вивчення.
4.5. Ліцей самостійно визначає форми організації освітнього процесу.
Графік освітнього процесу затверджується директором до початку навчального року.
4.6. У ліцеї може організовуватися робота наукових товариств учнів, гуртків, секцій, а також можуть проводитися освітні заходи з відповідної наукової (науково-технічної) проблематики.
4.7. У ліцеї можуть проводитися наукові заходи (тижні науки, конференції, конкурси, виставки, турніри, дебати, зустрічі з науковцями тощо).
Формат та графік проведення таких заходів затверджується директором ліцею на початку навчального року.
4.8. Поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів щодо їх відповідності вимогам освітньої програми ліцею, вибір їх форм, змісту та способу здійснює ліцей.
4.9. Облік результатів навчання учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах. Результати навчальної діяльності за рік вносяться до особових справ учнів.
4.10. Рішення про нагородження учнів ліцею за успіхи у навчанні або участі в навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності приймає педагогічна рада.
4.11. Педагогічні працівники ліцею забезпечують єдність навчання, виховання і розвитку учнів у рамках освітнього процесу.
4.12. Застосування будь-яких форм фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
4.13. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з виконанням освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
4.14. Учні ліцею забезпечуються стипендією згідно із чинним законодавством України.
РОЗДІЛ V
УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЛІЦЕЇ
5.1. Учасниками освітнього процесу в ліцеї є:
- учні;
- керівники ліцею (директор, заступники директора);
- педагогічні працівники;
- інші працівники ліцею;
- батьки або інші законні представники учня.
5.2. Статус учасників освітнього процесу, їх права та обов’язки визначаються чинним законодавством України, Статутом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку ліцею.
5.3. Учні мають право:
− на доступність та безоплатність базової, повної загальної середньої освіти;
− на вибір форми та профілю навчання, факультативів, спецкурсів, гуртків, позашкільних та позакласних занять;
− на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, побутовою та оздоровчою базою ліцею;
− на доступ до інформації з усіх галузей знань;
− на розвиток своїх творчих та інтелектуальних здібностей через участь у різних видах навчальної, науково-дослідницької діяльності, конференціях, олімпіадах, турнірах, конкурсах тощо;
− на участь у роботі органів учнівського самоврядування ліцею;
− на участь в обговоренні і внесенні власних пропозицій щодо організації
освітнього процесу, дозвілля учнів;
− на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
− на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
− на вільне вираження поглядів, переконань.
5.4. Учні зобов’язані:
− наполегливо оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, постійно підвищувати загальнокультурний рівень;
− виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
− дотримуватися вимог Статуту ліцею;
− бережливо ставитись до особистого та державного майна, майна ліцею;
− дотримуватися чинного законодавства України, моральних, етичних норм, поважати вчителів, вихователів, інших працівників ліцею, точно та своєчасно виконувати їхні вимоги;
− з повагою ставитися до батьків або інших законних представників, регулярно інформувати їх про результати свого навчання та громадського життя в ліцеї;
− під час навчальних занять та урочистих заходів дотримуватись єдиних вимог до зовнішнього вигляду учнів ліцею, ухвалених спільним рішенням представників педагогічного колективу, батьків або інших законних представників та учнів;
− брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством України;
− дотримуватися правил особистої гігієни;
− виконувати вимоги безпеки життєдіяльності під час навчальних занять та у позаурочний час, дбати про своє здоров’я і здоров’я інших учасників освітнього процесу.
5.5. Учні ліцею можуть залучатися за їх згодою та згодою батьків або інших законних представників до самообслуговування, різних видів суспільно-корисної праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, норм і правил особистої гігієни та охорони здоров’я.
5.6. Педагогічні працівники ліцею мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед, методик компетентісного навчання;
- захист професійної честі, гідності;
- участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;
- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання та сертифікацію відповідно до чинного законодавства України;
- участь у громадському самоврядуванні ліцею;
- участь у роботі колегіальних органів управління ліцею;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- творчу відпустку згідно із чинним законодавством України;
- користування подовженою відпусткою з оплатою відповідно до чинного законодавства України;
- отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років, у порядку, визначеному чинним законодавством України;
- матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства України;
- безпечні і нешкідливі умови праці.
5.7. Педагогічні працівники ліцею зобов’язані:
- дотримуватися Статуту ліцею, Правил внутрішнього трудового розпорядку, умов трудового договору (контракту);
- брати участь у роботі педагогічної ради;
- своєчасно проходити медичне обстеження;
- вести відповідну документацію;
- виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
- контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
- сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їх фізичне і психічне здоров’я;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі;
- виховувати повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
- захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учню, запобігати вживанню ними та іншими особами на території ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- постійно підвищувати свій професійний та загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- виконувати свої посадові обов’язки, накази та розпорядження директора ліцею.
5.8. Педагогічні працівники також мають інші права та обов’язки, передбачені чинним законодавством України, Колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами ліцею.
5.9. Права і обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються чинним законодавством України, відповідними договорами та/або установчими документами ліцею.
5.10. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством України.
5.11. Педагогічними працівниками ліцею можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
5.12. Призначення та звільнення педагогічних працівників здійснюється директором ліцею. Директор ліцею має право оголосити конкурс на вакантну посаду.
5.13. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників визначається відповідно до чинного законодавства України та затверджується директором ліцею за погодженням з профспілковим комітетом. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
5.14. У ліцеї обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників.
Педагогічні працівники підлягають атестації відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
5.15. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут ліцею, Правила внутрішнього трудового розпорядку, не виконують посадових інструкцій, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного трудового законодавства України.
5.16. Батьки або інші законні представники учня мають право:
− обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування за їх наявності;
− брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази ліцею;
− на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування ліцею та у відповідних державних, судових органах.
5.17. Батьки або інші законні представники учня зобов’язані:
− забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
− постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
− поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Батьківщини, сім’ї, державної мови, повагу
до національної історії, культури, цінностей інших народів;
− виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
5.18. Інші права та обов’язки батьків або інших законних представників дитини визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».
5.19. Представники громадськості мають право:
− обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування ліцею;
- керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню ліцею;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації освітнього процесу.
5.20. Представники громадськості зобов’язані дотримуватися Статуту ліцею, виконувати накази та розпорядження директора, рішення органів громадського самоврядування ліцею, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
РОЗДІЛ VI
ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ
6.1. Безпосереднє управління ліцеєм здійснює його директор. Директор ліцею призначається на посаду на умовах контракту за конкурсом та звільняється із займаної посади рішеннями Харківської обласної ради в установленому порядку.
Директором ліцею може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу.
6.2. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом, укладеним із Харківською обласною радою.
6.3. Директор ліцею:
- розробляє штатний розпис ліцею на підставі типових штатних нормативів, затверджених Міністерством освіти і науки України, в установленому законодавством порядку та подає його на затвердження Департаменту науки і освіти;
- визначає порядок ведення діловодства відповідно до чинного законодавства України;
- визначає порядок ведення бухгалтерського обліку відповідно до чинного законодавства України;
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності ліцею;
- діє від імені ліцею, укладає договори з юридичними та фізичними особами, представляє його в усіх державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і громадських організаціях, у судах різної юрисдикції;
- організовує освітній процес та забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- затверджує розподіл педагогічного навантаження у ліцеї;
- вводить в дію та здійснює контроль за виконанням рішення педагогічної ради ліцею;
- затверджує освітню програму ліцею, схвалену педагогічною радою ліцею;
- звітує щороку про свою роботу перед педагогічною радою ліцею;
- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
- здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів;
- здійснює керівництво педагогічним колективом, створює необхідні умови для підвищення фахового кваліфікаційного рівня працівників;
- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної, наукової і науково-технічної роботи педагогічних працівників;
- залучає діячів науки, працівників підприємств, установ, організацій, представників професійних асоціацій за профілями діяльності ліцею до освітнього процесу, керівництва проектними групами учнів;
- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
- забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- сприяє формуванню здорового способу життя учнів;
- контролює організацію харчування, медичного обслуговування учнів, додержання в ліцеї вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм;
- затверджує положення про пансіон ліцею;
- приймає рішення про утворення чергових груп пансіону на вихідні та святкові дні, крім канікулярних, відповідно до законодавства;
- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- затверджує графік проведення тижнів науки;
- утворює стипендіальну комісію та затверджує Положення про неї;
- видає у межах компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
- користується у встановленому порядку майном і розпоряджається коштами ліцею;
- забезпечує створення умов для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю ліцею;
- забезпечує додержання законодавства у сфері державних закупівель та антикорупційного законодавства;
- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами ліцею.
6.4. Колегіальним органом управління ліцею є педагогічна рада.
Усі педагогічні працівники ліцею повинні брати участь у засіданнях педагогічної ради ліцею.
6.5. Головою педагогічної ради є директор ліцею.
6.6. Засідання педагогічної ради ліцею проводяться за потреби, але не рідше ніж чотири рази на рік.
6.7. Педагогічна рада ліцею:
- заслуховує щороку звіт про роботу директора ліцею;
- розглядає проект плану роботи ліцею та схвалює його;
- схвалює освітню програму ліцею та оцінює результативність її виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- розглядає питання щодо: вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу; впровадження в освітній процес інноваційного педагогічного досвіду та інновацій, участі в навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- відповідальності учнів, працівників ліцею та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання та їх випуску, видачі документів про освіту;
- приймає рішення про заохочення (відзначення) учнів ліцею за успіхи у навчанні або участі в навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності;
- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, педагогічних та інших працівників ліцею;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту ліцею та проведення його громадської акредитації;
- розглядає інші питання, віднесені Законом України «Про повну загальну середню освіту» та/або установчими документами ліцею до її повноважень.
6.8. Рішення педагогічної ради підписуються головою та секретарем й вводяться в дію наказом директора ліцею.
6.9. У ліцеї можуть діяти:
- органи самоврядування працівників ліцею;
- органи самоврядування учнів;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
6.10. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування є загальні збори (конференція) колективу ліцею.
Порядок скликання, повноваження загальних зборів (конференції) колективу визначаються Колективним договором ліцею.
6.11. Загальні збори (конференція) колективу заслуховують звіт директора про здійснення керівництва ліцеєм, розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності ліцею, розглядають інші найважливіші напрями діяльності ліцею, приймають рішення про стимулювання праці директора та інших педагогічних працівників.
6.12. Загальні збори (конференція) колективу правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини працівників ліцею. Рішення приймається більшістю голосів.
6.13. За рішенням обласної ради у ліцеї утворюється та діє піклувальна рада з представників наукових установ, закладів вищої освіти, інноваційних компаній, професійних асоціацій відповідно до профілів ліцею. Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами.
6.14. Піклувальна рада ліцею сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії ліцею-інтернату з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
6.15. Члени піклувальної ради ліцею мають право брати участь у роботі колегіальних органів ліцею з правом дорадчого голосу.
6.16. До складу піклувальної ради ліцею не можуть входити учні та працівники ліцею.
6.17. Піклувальна рада:
− може заслуховувати звіт директора ліцею про результативність дослідницької та навчально-наукової діяльності в ліцеї;
− надає пропозиції щодо визначення основних напрямів участі учнів ліцею у навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій та пошуковій діяльності, надає рекомендації керівництву ліцею з оптимізації такої діяльності;
− допомагає в організації заходів ліцею, на яких учні звітують про свою участь у навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності, проведену протягом відповідного періоду в проектних групах учнів або індивідуально у форматі доповіді, конференції, засідання за круглим столом, виставки, турніру тощо;
− сприяє участі педагогічних працівників та учнів ліцею у всеукраїнських та міжнародних заходах і подіях, у тому числі змагального характеру.
− бере участь у визначенні стратегії розвитку ліцею;
- сприяє залученню додаткових джерел фінансування;
- здійснює інші права, визначені спеціальним законом та/або установчими документами ліцею.
6.18. У ліцеї створюються методичні комісії, до функцій яких належать:
− сприяння впровадженню в освітній процес методик дослідно-орієнтованого навчання;
− розроблення і реалізація дослідницьких проектів;
− визначення критеріїв оцінювання участі учнів у навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності.
Методичні комісії ліцею утворюються на підставі рішення педагогічної ради. Керівник методичної комісії обирається з числа членів методичної комісії більшістю голосів від її затвердженого складу. Керівництво методичною комісією здійснюється на безоплатній основі. Рішення методичної комісії мають рекомендаційний характер.
6.19. Права та обов’язки Харківської обласної ради визначаються законами України «Про повну загальну середню освіту», «Про освіту» та іншими актами чинного законодавства України.
6.20. Харківська обласна рада:
- затверджує статут ліцею та зміни до нього;
- затверджує за поданням ліцею стратегію його розвитку;
- приймає рішення про проведення конкурсу на посаду директора ліцею та проводить конкурсний відбір на посаду директора ліцею;
- укладає строковий трудовий договір (контракт) з директором ліцею, обраним (призначеним) у порядку, встановленому чинним законодавством України та статутом ліцею;
- розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором ліцею з підстав та у порядку, визначених чинним законодавством України та статутом ліцею;
- приймає фінансовий звіт ліцею у випадках та порядку, визначених чинним законодавством України;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю ліцею;
- здійснює контроль за виконанням директором умов контракту та вимог цього статуту;
- здійснює контроль за станом та ефективністю використання майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області та обліковується на балансі ліцею;
- погоджує здійснення ліцеєм ремонтно-будівельних (капітальних ремонтів) та будівельно-монтажних робіт;
- реалізує інші права, передбачені чинним законодавством України та статутом ліцею.
6.20. Харківська обласна рада зобов’язана:
- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним ліцею на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
- у разі реорганізації чи ліквідації ліцею забезпечити учням можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
- забезпечити відповідно до законодавства створення в ліцеї безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
РОЗДІЛ VІІ
МАЙНО ТА КОШТИ ЛІЦЕЮ
7.1. Майно ліцею складають основні фонди (приміщення, обладнання тощо), а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі ліцею.
7.2. Майно ліцею є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплене за ним на праві оперативного управління.
7.3. Ліцей на праві оперативного управління користується зазначеним майном відповідно до чинного законодавства України.
7.4. Ліцей з дозволу Харківської обласної ради має право списувати, передавати з балансу на баланс в межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області майно ліцею та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України, згідно з порядками, встановленими обласною радою.
7.5. Джерелами формування майна та коштів ліцею є:
- кошти обласного бюджету, освітньої та інших субвенцій державного бюджету;
- надходження, які надійшли як плата за послуги, що надаються ліцеєм на договірній основі в порядку, встановленому чинним законодавством України;
- добровільні грошові внески й пожертвування підприємств, установ, організацій, окремих громадян, батьків, іноземних юридичних та фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
7.6. Ліцей може забезпечуватись автотранспортом для перевезення учнів та для здійснення господарських потреб.
7.7. Ліцей відповідно до чинного законодавства України користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
7.8. Фінансування ліцею здійснюється з обласного бюджету, освітньої та інших субвенцій з державного бюджету.
7.9. Основним плановим документом, який надає повноваження ліцею щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання ліцеєм своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис ліцею.
7.10. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначені чинним законодавством України.
7.11. Доходи (прибутки) ліцею використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації завдань та функцій, визначених цим Статутом.
Ліцею забороняється здійснювати розподіл отриманих доходів або їх частин серед засновників, працівників (крім оплати праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.
7.12. Ліцей забезпечує своєчасну виплату заробітної плати, сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.
РОЗДІЛ VІІІ
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЛІЦЕЮ
8.1. Ліцей є самостійним при виконанні фінансово-господарської діяльності.
8.2. Ліцей у своїй діяльності визначає перспективи розвитку, керуючись потребою населення в освітніх послугах, планами Департаменту науки і освіти.
8.3. Фінансово-господарська діяльність ліцею здійснюється на підставі перспективних і поточних планів, які затверджуються директором ліцею за погодженням з Департаментом науки і освіти.
8.4. Відносини ліцею з іншими підприємствами, установами, організаціями у всіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів.
8.5. Для вирішення покладених завдань ліцей має право:
- укладати від свого імені цивільно-правові договори, виступати позивачем і бути відповідачем у судах загальної юрисдикції;
- здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
8.6. Штатний розпис ліцею складається відповідно до типових штатних нормативів, затверджених Міністерством освіти і науки України, у межах визначеного фонду оплати праці та затверджується згідно із чинним законодавством України.
8.7. Кошторис і план асигнувань ліцею складаються і затверджуються відповідно до чинного законодавства України.
8.8. Надходження, які надійшли до ліцею у разі надання платних послуг, використовуються у порядку, визначеному чинним законодавством України.
8.9. Порядок ведення бухгалтерського обліку в ліцеї визначається чинним законодавством України та здійснюється самостійно.
8.10. Ліцей має право придбати й орендувати необхідне йому обладнання та інші матеріальні ресурси.
8.11. Діловодство ліцею організовується відповідно до встановленого Міністерством освіти і науки України порядку.
8.12. Ліцей складає фінансову, бюджетну, статистичну та іншу звітність в установленому чинним законодавством України порядку.
8.13. Ліцей здійснює загальноекономічні зв’язки у відповідності до чинного законодавства України.
РОЗДІЛ ІХ
МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО ЛІЦЕЮ
9.1. Ліцей здійснює міжнародне співробітництво у сфері загальної середньої освіти відповідно до Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту» та має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами в установленому законодавством порядку.
9.2. Учні та педагогічні працівники ліцею можуть брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міжнародного обміну.
9.3. За учнями, які беруть участь у програмах міжнародного обміну, зберігається виплата стипендії (якщо умовами договору про участь у програмі міжнародного обміну, укладеного ними з ліцеєм, регулярна безповоротна фіксована фінансова підтримка у грошовій формі протягом усього строку участі у програмі міжнародного обміну в іншому закладі освіти не передбачена або передбачена у розмірі, що у перерахунку на національну грошову одиницю на дату укладення договору про міжнародний обмін є меншою за розмір стипендії, що її призначено відповідно до Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2004 р. № 882) та місце навчання у ліцеї (за умови продовження здобуття ними загальної середньої освіти в Україні за однією з визначених законодавством форм здобуття освіти (крім очної), зокрема шляхом оформлення індивідуального навчального плану). Такі особи зобов’язані пройти відповідно до законодавства атестацію (оцінювання результатів навчання) для переведення на наступний рік навчання та/або отримання відповідного документа про освіту.
РОЗДІЛ Х
10.1. Контроль за діяльністю, додержанням ліцеєм Державних стандартів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
Інституційний аудит ліцею є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.
10.2. У період між інституційним аудитом проводяться перевірки ліцею з питань, пов’язаних з його освітньою діяльністю. Зміст, види і періодичність перевірок визначаються залежно від стану освітньої роботи, але не частіше як два рази на рік. Перевірки, не пов’язані з освітньою роботою, проводяться відповідно до чинного законодавства України.
РОЗДІЛ ХІ
11.1. Ліцей здійснює бухгалтерський облік в результаті фінансово-господарської діяльності в установленому чинним законодавством України порядку.
11.2. Ліцей щоквартально надає Харківській обласній раді та Департаменту науки і освіти звіт про результати своєї фінансово-господарської діяльності, інформацію про рух основних засобів та наявність вільних площ.
11.3. Ліцей щомісячно надає обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, що знаходиться в оперативному управлінні ліцею, за встановленою формою.
11.4. Ліцей щоквартально надає обласній раді інформацію щодо орендарів, яким передано в оренду майно територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, що знаходиться в оперативному управлінні ліцею, за встановленою формою.
11.5. Харківська обласна рада має право проводити планові і позапланові перевірки стану та ефективності використання майна ліцею та виконання керівником умов контракту.
Перевірку витрат на ремонт і оновлення майна здійснює Департамент науки і освіти.
11.6. Контроль за окремими сторонами діяльності ліцею здійснюють відповідні контролюючі органи, державні органи, на які покладено нагляд за безпекою виробництва і праці, протипожежної та екологічної охорони, інші органи згідно з чинним законодавством України.
11.7. Посадові особи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування можуть давати ліцею вказівки тільки згідно зі своєю компетенцією, встановленою чинним законодавством України.
11.8. Державний санітарно-епідеміологічний нагляд здійснюється відповідно до Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд.
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ
12.1. Зміни до Статуту ліцею здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувався і сам Статут ліцею.
12.2. Ці зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Статуту ліцею в новій редакції.
РОЗДІЛ ХІІІ
ПРИПИНЕННЯ ЛІЦЕЮ
13.1. Припинення ліцею здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства України.
13.2. Припинення ліцею проводиться за рішенням Харківської обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду.
13.3. У разі припинення ліцею працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
13.4. У разі припинення ліцею (у разі її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим бюджетним закладам (установам) або зараховуються до доходу бюджету.
13.5. Припинення ліцею здійснюється з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.