Додаток
до рішення обласної ради
від 23 грудня 2023 року № 731-VІIІ
(ХХ сесія VІІІ скликання)
ЗМІНИ,
що вносяться до Програми територіальної оборони Харківської області на 2022-2023 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 16 лютого 2022 року № 365-VІІІ (зі змінами)
Назву програми, її паспорт та текст викласти у такій редакції:
« П Р О Г Р А М А
ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОБОРОНИ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2022 – 2024 РОКИ
м. Харків
2022
П А С П О Р Т
Програми територіальної оборони Харківської області
на 2022 – 2024 роки
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Харківська обласна державна (військова) адміністрація |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення Програми (за наявністю) та/або нормативно-правові підстави її розроблення |
Закон України «Про оборону України», Закон України «Про основи національного спротиву», Закон України «Про правовий режим воєнного стану», Закон України «Про місцеві державні адміністрації», Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетний кодекс України, Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій» |
3. |
Розробник Програми |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації |
4. |
Співрозробники Програми |
Харківський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки |
5. |
Відповідальний виконавець |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації; Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної (військової) адміністрації |
6 |
Учасники Програми |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації; Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної (військової) адміністрації; Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної (військової) адміністрації; ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ВИРОБНИЧО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДЕРЖПРОМ»; Державне підприємство «Дороги Харківщини»; Харківський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки; військова частина А 0501; 127 бригада територіальної оборони в/ч А7383; 113 бригада територіальної оборони в/ч А7041; військова частина А4576 |
7. |
Термін реалізації Програми |
2022 – 2024 роки |
7.1 |
Етапи виконання Програми (для довгострокових програм) |
І етап: 2022 рік – 822 241,283 тис. грн ІІ етап: 2023 рік – 1 343 859,929 тис. грн ІІІ етап 2024 рік – 1 200 000,00 тис. грн |
8. |
Загальний обсяг фінансування ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього |
3 366 101,212 тис. грн |
|
у тому числі: |
|
8.1 |
коштів державного бюджету
коштів обласного бюджету
коштів інших місцевих бюджетів
коштів інших джерел, не заборонених законодавством |
–
3 058 699,261 тис. грн
307 401,951 тис. грн |
Розділ I
Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Територіальна оборона залишається на сьогодні одним із найбільш економічних та доцільних способів забезпечення і підтримання на високому рівні обороноздатності держави, захисту населення від ризиків виникнення надзвичайних ситуацій та загроз військового характеру. Законом України «Про основи національного спротиву» визначена система територіальної оборони та завдання з територіальної оборони. На даному етапі підрозділи Сил територіальної оборони Збройних Сил України Харківської області потребують вирішення проблемних питань з належного функціонування територіальної оборони області та впровадження нових підходів і методів до її забезпечення. У зв’язку з недостатнім фінансуванням заходів з територіальної оборони існує нагальна потреба у вдосконаленні законодавства, систем управління, підготовки військових частин територіальної оборони та населення, логістичного забезпечення.
З урахуванням зазначеного вище, необхідно завчасно створити сприятливі умови для вжиття відповідних додаткових заходів щодо:
організації та підтримання у постійній готовності системи управління територіальною обороною в області;
взаємодії обласної державної (військової) адміністрації та органів військового управління при підготовці до виконання та під час виконання завдань територіальної оборони;
військово-патріотичного і духовно-морального виховання населення, прищеплення почуття особистої відповідальності за захист Батьківщини, міста, селища, своєї родини.
Також виникає гостра необхідність в удосконаленні теоретичної і практичної підготовки особового складу підрозділів територіальної оборони до виконання завдань територіальної оборони в особливий період з:
адміністративно-правових основ режиму воєнного стану;
порядку взаємодії між державними органами, забезпечення належних умов підтримання публічної безпеки і порядку в умовах особливого періоду;
надійного функціонування в умовах особливого періоду органів державної влади та органів військового управління;
охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності в умовах особливого періоду;
тактичної, тактико-спеціальної, інженерної, вогневої підготовки, тактичної медицини та психологічної підготовки особового складу підрозділів військових частин Сил територіальної оборони.
Розділ II
Мета та завдання Програми
Основною метою Програми є вдосконалення системи організації територіальної оборони області, комплексне здійснення заходів щодо: підготовки особового складу підрозділів територіальної оборони до охорони важливих стратегічних об’єктів і комунікацій, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів військового управління, охорони та оборони державного кордону; боротьби з диверсійними та іншими незаконно створеними збройними формуваннями; матеріально-технічного забезпечення потреб особового складу підрозділів територіальної оборони при проведенні занять, тренувань та навчань.
Завданнями Програми є сприяння підвищенню боєздатності та покращенню матеріально-технічного забезпечення особового складу підрозділів територіальної оборони та покращенню матеріально-технічного забезпечення пункту управління штабу зони територіальної оборони, а також організації та здійсненню додаткових заходів щодо:
удосконалення системи управління територіальною обороною області;
підвищення привабливості та мотивації щодо проходження служби у військових частинах (підрозділах) територіальної оборони;
широке залучення населення до заходів військової підготовки в цілому та у частині військової підготовки територіальної оборони;
налагодження системи навчання підрозділів територіальної оборони та населення;
підвищення рівня логістичного забезпечення військових частин (підрозділів) територіальної оборони.
Розділ IІІ
Перелік напрямів і заходів Програми (обсяги і джерела фінансування, строки та етапи виконання Програми)
Проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма, мають бути усунено шляхом: створення належних умов для бойового вишколу особового складу підрозділів територіальної оборони; забезпечення необхідним матеріально-технічним обладнанням та відповідними засобами тощо.
Обсяги фінансування Програми становлять: 3 366 101,212 тис. грн (2022 рік – 822 241,283 тис. грн, 2023 рік – 1 343 859,929 тис. грн, 2024 рік – 1 200 000,00 тис. грн) за рахунок коштів обласного бюджету, ураховуючи його реальні можливості, а також міжбюджетних трансфертів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України, протягом 2022 – 2024 років.
Напрями діяльності та заходи Програми
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Перелік заходів Програми |
Термін виконання заходу |
Виконавці |
Джерела фінансу- вання |
Орієнтовні обсяги фінансування за роками (тис. грн) (за наявності коштів)
|
Очікуваний результат |
|||
|
|
|
|
|
|
2022 |
2023 |
2024 |
Разом |
|
1. |
Створення системи управління штабу зони ТрО |
Обладнання пунктів управління штабу зони |
2022 рік |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи
та взаємодії з правоохоронними
органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації; |
Обласний бюджет |
1848,0 |
- |
- |
1848,0 |
Підвищення рівня спроможності з управління суб’єктами ТрО, які залучаються до виконання завдань ТрО
|
Створення мережі обміну службовою інформацією |
2022 рік |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації; |
Обласний бюджет |
333,0 |
- |
- |
333,0 |
|||
2. |
Навчання штабу зони ТрО |
Створення ситуаційного класу для штабу зони ТрО |
2022 рік |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи
та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної
(військової) адміністрації; |
Обласний бюджет |
367,0 |
- |
- |
367,0 |
Створення сприятливих умов для належної підготовки штабу зони ТрО до виконання завдань за призначенням шляхом проведення навчань та тренувань зі штабом зони ТрО |
3. |
Заходи щодо забезпечення життєдіяльності підрозділів ТрО |
Ремонт та обладнання сховищ (приміщень) для збереження матеріально- технічних засобів підрозділів ТрО |
2022 рік |
Департамент оборонної,
мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської
обласної державної (військової) адміністрації; |
Обласний бюджет |
276,0 |
- |
- |
276,0 |
Забезпечення надійного функціонування підрозділів ТрО
|
Забезпечення друкованою, канцелярською продукцією для потреб територіальної оборони, ведення військового обліку |
2022 рік |
Департамент оборонної,
мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської
обласної державної (військової) адміністрації; |
Обласний бюджет |
80,4 |
- |
- |
80,4 |
|||
3.1. |
Заходи щодо забезпечення життєдіяльності підрозділів ТрО |
Забезпечення потреб підрозділів ТрО: придбання матеріально-технічних засобів, обладнання, засобів зв’язку, техніки спеціального призначення, засобів захисту та обмундирування тощо |
2022 – 2024 роки |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації; Харківський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки; 127 бригада територіальної оборони в/ч А7383; 113 бригада територіальної оборони в/ч А7041 |
Обласний бюджет, бюджет Харків-ської міської територі-альної громади |
130607,34 |
300000,00 |
300000,00 |
730607,34 |
Забезпечення надійного функціонування підрозділів ТрО |
3.2. |
Заходи щодо забезпечення життєдіяльності підрозділів ТрО |
Забезпечення заходів ТрО (придбання броньованого легкового автомобіля) |
2022 рік |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації; ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ВИРОБНИЧО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДЕРЖПРОМ» |
Обласний бюджет |
3650,223 |
- |
- |
3650,223 |
Забезпечення надійного функціонування заходів з ТрО |
4. |
Забезпечення військових частин, призначених до виконання заходів з територіальної оборони в Харківській області |
Поточний ремонт та обладнання приміщень для зберігання матеріально-технічної бази військової частини А0501 (Чугуївського району Харківської області), визначеної планом участі в територіальній обороні Харківської області з оборони державного кордону, захисту органів державної влади, органів військового управління |
2022 рік |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації; військова частина А 0501 |
Обласний бюджет |
5079,32 |
- |
- |
5079,32 |
Забезпечення надійного функціонування військової частини А 0501 |
5. |
Заходи та роботи з територіальної оборони |
5.1. Заходи та роботи з територіальної оборони (зокрема, матеріально-технічне забезпечення підрозділів територіальної оборони): придбання матеріально-технічних засобів, конструкцій, обладнання, лікарських, допоміжних засобів, медичних виробів, продуктів харчування та іншої продукції (товарів) |
2022 – 2024 роки |
Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної (військової) адміністрації |
Обласний бюджет, міжбюджетні трансферти, інші джерела, не заборонені чинним законодав-ством України |
600000,00 |
500000,00 |
500000,00 |
1600000,00 |
Забезпечення організації заходів та робіт з територіальної оборони |
5.2. Будівництво фортифікаційних споруд у Харківській області, у тому числі надання послуг, придбання будівельних матеріалів, конструкцій, виробів, обладнання, устаткування тощо, що використовуються під час виконання будівельних робіт |
2023 – 2024 роки |
Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної (військової) адміністрації |
Обласний бюджет, міжбюджетні трансферти, інші джерела, не заборонені чинним законодав-ством України |
- |
400000,00 |
400000,00 |
800000,00 |
Забезпечення посилення обороно-здатності Харківської області |
||
|
|
5.3. Придбання машин для підготовки ґрунту з комплектом запчастин для відновлення робочого агрегату для забезпечення робіт з метою проведення гуманітарного розмінування території Харківської області |
2023 рік |
Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної (військової) адміністрації |
Обласний бюджет, міжбюджетні трансферти, інші джерела, не заборонені чинним законодав-ством України |
- |
16000,00 |
- |
16000,00 |
Забезпечення гуманітарного розмінування територій Харківської області |
5.4. Придбання наземних швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту (у тому числі модульного типу) для територіальних громад Харківської області
|
2023 рік |
Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної (військової) адміністрації |
Обласний бюджет, міжбюджетні трансферти, інші джерела, не заборонені чинним законодав-ством України |
- |
1124859,929 |
- |
124859,929 |
Забезпечення захисту цивільного населення Харківської області |
||
6. |
Забезпечення належного функціонування дорожнього господарства, транспортної інфраструктури та інфраструктури, що забезпечує життєдіяльність населення та функціонування держави в умовах воєнного стану |
Аварійні, відновні роботи та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення відповідно до переліків, затверджених обласними військовими адміністраціями, на період дії воєнного стану з урахуванням пропозицій Міноборони, ДСНС, Держприкордонслужби |
2022 рік |
Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної (військової) адміністрації, Державне підприємство «Дороги Харківщини» |
Обласний бюджет |
80000,00 |
- |
- |
80000,00 |
Забезпечення безаварійного проїзду гуманітарними, госпітальними та евакуаційними маршрутами для населення та логістичними маршрутами ЗСУ |
7. |
Сприяння у забезпеченні військових частин з метою відсічі збройної агресії проти України |
Забезпечення матеріально- технічними та іншими ресурсами і майном |
2023 рік |
Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації; 41 окрема механізована бригада в/ч А 4576 |
Обласний бюджет |
- |
3000,00 |
|
3000,00 |
Надійне функціону-вання військових частин та створення належних умов для виконання завдань за призначенням |
Разом за Програмою |
|
|
|
822241,283 |
1343859,929 |
1200000,00 |
3366101,212 |
|
Розділ ІV
Результативні показники Програми (критерії оцінки ефективності виконання заходів Програми)
Виконання Програми забезпечить підвищення обороноздатності держави, покращення матеріально-технічного забезпечення, підготовку до вирішення та розв’язання в умовах особливого періоду таких завдань територіальної оборони:
своєчасне реагування та вжиття необхідних заходів щодо оборони території та захисту населення на визначеній місцевості;
участь у посиленні охорони та захисті державного кордону;
участь у захисті населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, ліквідації наслідків ведення воєнних (бойових) дій;
участь у підготовці громадян України до національного спротиву;
участь у забезпеченні умов для безпечного функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування та органів військового управління;
участь в охороні та обороні важливих об’єктів і комунікацій, інших критично важливих об’єктів інфраструктури, визначених Кабінетом Міністрів України, та об’єктів обласного, районного, сільського, селищного, міського значення, районного у містах рад, сільських, селищних, порушення функціонування та виведення з ладу яких становлять загрозу для життєдіяльності населення;
забезпечення умов для стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) або їхнього перегрупування;
участь у здійсненні заходів щодо тимчасової заборони або обмеження руху транспортних засобів і пішоходів поблизу та в межах зон/районів надзвичайних ситуацій та/або ведення воєнних (бойових) дій;
участь у забезпеченні заходів громадської безпеки і порядку в населених пунктах;
участь у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану на території Харківської області;
участь у боротьбі з диверсійно-розвідувальними силами, іншими збройними формуваннями агресора (противника) та не передбаченими законами України воєнізованими або збройними формуваннями;
участь в інформаційних заходах, спрямованих на підвищення рівня обороноздатності держави та на протидію інформаційним операціям агресора (противника).
Розділ V
Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координація діяльності, спрямованої на виконання заходів Програми, покладається на Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації.
Харківська обласна державної (військова) адміністрація щокварталу до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформує про хід виконання Програми Харківську обласну раду та постійні комісії Харківської обласної ради: з питань антикорупційної та регуляторної політики, законності, боротьби зі злочинністю, регламенту та місцевого самоврядування, з питань бюджету.
Контроль за ходом виконання Програми здійснює Харківська обласна рада.».
Керуючий справами
виконавчого апарату обласної ради Оксана МАЛИШЕВА