ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від 03 грудня 2022 року № 425 -VIII
(XIII сесія VIII скликання)
Програма
підтримки реалізації державної політики
органами виконавчої влади
у Харківській області на 2022 – 2024 роки
Харків
2022 рік
ПАСПОРТ
Програми підтримки реалізації державної політики
органами виконавчої влади у Харківській області
на 2022 – 2024 роки
1. Ініціатор розроблення Програми: Харківська обласна державна (військова) адміністрація.
2. Правові підстави розроблення Програми:
Конституція України,
Бюджетний кодекс України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
Закон України «Про державну службу», Закон України «Про місцеві державні
адміністрації», Закон України «Про правовий режим воєнного стану», Указ
Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення
воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 24 лютого
2022 року № 2102-ІХ (зі змінами), Указ Президента України від 24 лютого
2022 року № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», постанова
Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2016 року № 787 «Про видатки
на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій», постанова
Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2022 року № 397 «Про затвердження
Порядку фінансового забезпечення діяльності військових адміністрацій».
3. Розробник Програми: Харківська обласна державна (військова) адміністрація.
4. Співрозробники Програми: відсутні.
5. Відповідальний виконавець Програми: Харківська обласна державна (військова) адміністрація.
6. Учасники Програми: апарат обласної державної (військової) адміністрації, структурні підрозділи обласної державної (військової) адміністрації.
7. Термін реалізації Програми: 2022 - 2024 роки.
8. Фінансове забезпечення Програми: фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації заходів Програми: усього становить 294 600 тис. грн, у тому числі:
2022 рік – 41 200 тис. грн;
2023 рік – 126 700 тис. грн;
2024 рік – 126 700 тис. грн.
Розділ I
Загальні положення
Програма підтримки реалізації державної політики
органами виконавчої влади у Харківській області на 2022 – 2024 роки (далі –
Програма) розроблена на підставі Конституції
України, Бюджетного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування
в Україні», Закону України «Про державну службу», Закону України «Про місцеві
державні адміністрації», Закону України «Про правовий режим воєнного стану»,
Указу Президента України від
24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні»,
затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ
(зі змінами), Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 68/2022
«Про утворення військових адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України
від 09 листопада 2016 року № 787 «Про видатки на оплату праці працівників
місцевих державних адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 01
квітня 2022 року № 397 «Про затвердження Порядку фінансового забезпечення
діяльності військових адміністрацій».
Розділ II
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Впроваджена Урядом реформа децентралізації повноважень поставила перед працівниками органів виконавчої влади, крім повноважень, визначених Законом України «Про місцеві державні адміністрації», низку додаткових завдань щодо забезпечення ефективної реалізації реформ на місцевому рівні, зокрема з урахуванням змін до податкового законодавства, нової концепції міжбюджетних відносин та підвищення рівня самостійності місцевих бюджетів. Передано додаткові повноваження у сферах освіти, охорони здоров’я, житлово-комунального та дорожнього господарства тощо. Також, в результаті реалізації адміністративно-територіальної реформи в області укрупнено райони та створено 56 територіальних громад. Організація взаємодії із бюджетами територіальних громад також посилює навантаження на органи виконавчої влади обласного рівня.
Відповідно до пункту 7 статті 119 Конституції України, обов’язком місцевих державних адміністрацій є забезпечення реалізації делегованих відповідними радами повноважень. Перелік повноважень, які делегують обласні ради обласним державним адміністраціям, закріплений статтею 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і передбачає делегування обласній державній адміністрації майже усього комплексу заходів, спрямованих на забезпечення належного соціально-економічного розвитку області.
Взаємовідносини між обласною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування включають реалізацію процесів планування, координації, контролю за виконанням рішень, роботи з кадрами, з інформаційного забезпечення, а також створення належних умов для розвитку територіальних громад Харківської області.
Працівниками апарату обласної державної (військової) адміністрації та її структурних підрозділів з метою надання методичної допомоги посадовим особам районних державних (військових) адміністрацій та органів місцевого самоврядування готуються рекомендації з питань організації виконання законодавчих та інших правових актів, розпоряджень, доручень тощо, зокрема: інструктивні та інформаційні листи, методичні рекомендації, порядки та регламенти, які доводяться до виконавців нижчого рівня як у паперовому, так і в електронному вигляді. Для ефективного впровадження реформ та інформаційних технологій необхідна сучасна комп’ютерно-технологічна, фінансова та матеріально-технічна база в органах виконавчої влади.
У зв’язку із введенням в Україні воєнного
стану через військову агресію Російської Федерації проти України відповідно до
Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення
воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року
№ 2102-IX
(зі змінами), значно збільшено навантаження на працівників органів виконавчої
влади області у зв’язку із необхідністю безперервної реалізації заходів для
забезпечення життєдіяльності області в умовах воєнного стану, а також
додаткових повноважень, необхідних для відвернення збройної агресії,
забезпечення національної безпеки та територіальної оборони, громадської
безпеки і порядку, здійснення заходів правового режиму воєнного стану.
Активні бойові дії на території області, що безпосередньо межує із державою-агресором, необхідність захисту цивільного населення, забезпечення безперебійного функціонування установ і закладів бюджетної сфери, комунальних підприємств та задоволення життєво необхідних потреб жителів територіальних громад області, реалізація заходів з територіальної оборони потребують оперативного та ефективного прийняття управлінських рішень і засобів комунікації органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з метою їхньої реалізації.
Процес виконання зазначених вище завдань обмежується граничними видатками державного бюджету, яких не вистачає для забезпечення ефективної та якісної діяльності органів виконавчої влади для здійснення основних функцій, виконання делегованих повноважень та здійснення заходів правового режиму воєнного стану.
Низький рівень заробітної плати державних службовців упродовж останніх років дискредитує престижність державної служби, що не дає змоги повністю укомплектувати штатну чисельність працівників обласної державної (військової) адміністрації.
З прийняттям нового Закону України «Про державну службу» запроваджено нові підходи до оплати праці державних службовців шляхом збільшення посадового окладу в структурі заробітної плати, проте, і цей підхід до оплати праці не забезпечує її конкурентоспроможність порівняно з оплатою праці адміністративно-управлінського персоналу в реальному секторі економіки. Для деяких категорій посад державних службовців обласної ланки (спеціалістів) та працівників, які виконують функції з обслуговування, розмір посадового окладу залишається меншим за мінімальний розмір заробітної плати.
Крім того, у 2022 році, у зв’язку з введенням воєнного стану та з метою забезпечення потреб воєнного часу, видатки на утримання обласних державних (військових) адміністрацій скорочені, зокрема на 10 відсотків зменшено видатки на заробітну плату працівників.
Обсяг видатків на поточне утримання забезпечує потребу
лише на рівні
11 відсотків. Незважаючи на зростання цін і тарифів на товари та послуги,
впродовж останніх років вказані видатки не збільшувались. Такий стан бюджетного
забезпечення значно ускладнює ефективне та якісне виконання функцій, покладених
на обласну державну (військову) адміністрацію та її структурні підрозділи. Так,
не забезпечено мінімальної потреби у видатках з оновлення програмного забезпечення,
підтримки функціонування технічних засобів інформаційно-аналітичної системи,
придбання господарських та паливно-мастильних матеріалів тощо.
З метою вирішення цих нагальних питань необхідно впровадити комплексні заходи, у зв’язку з чим і зумовлена необхідність розробки, прийняття та виконання Програми за рахунок коштів обласного бюджету.
Розділ III
Мета і завдання Програми
Реалізація Програми спрямована на удосконалення фінансового та матеріально-технічного забезпечення діяльності органів виконавчої влади області, організації їхньої оптимальної, ефективної роботи і взаємодії з органами місцевого самоврядування, що надасть можливість підвищити ефективність реалізації заходів, спрямованих на відновлення регіону, безперебійне надання соціальних послуг населенню, підтримку функціонування систем життєзабезпечення, забезпечення територіальної оборони області, виконання делегованих органами місцевого самоврядування повноважень та інших повноважень в умовах режиму воєнного стану.
Розділ IV
Перелік напрямів і заходів Програми. Результативні показники Програми
Вирішення проблеми підвищення рівня матеріально-технічного та фінансового забезпечення апарату обласної державної (військової) адміністрації, структурних підрозділів обласної державної (військової) адміністрації, реалізовуватиметься шляхом залучення коштів обласного бюджету в обсязі, достатньому для ефективного виконання делегованих повноважень, з урахуванням вимог статті 85 Бюджетного кодексу України, Закону України від 09 липня 2022 року № 2390-IX «Про внесення змін до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо посилення гнучкості місцевих бюджетів та підвищення оперативності прийняття рішень», постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2016 року № 787 «Про видатки на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2022 року № 397 «Про затвердження Порядку фінансового забезпечення діяльності військових адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 року № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» (зі змінами).
Виконання Програми забезпечить поліпшення конструктивної співпраці місцевих органів виконавчої влади із місцевими територіальними громадами щодо підвищення оперативності та ефективності прийняття управлінських рішень, вирішення питань реалізації реформ, соціально-економічного розвитку області, ефективного виконання місцевих бюджетів, забезпечення пріоритетних напрямів витрачання коштів, відновлення та стабілізації життєдіяльності регіону.
Перелік напрямів і заходів Програми та результати її реалізації
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Зміст заходів Програми з виконання завдання |
Відповідальні за виконання |
Строк виконання |
Орієнтовні обсяги фінансування за роками виконання, тис. грн |
Очікуваний результат від виконання заходу |
|||
усього |
2022 |
2023 |
2024 |
|
||||
Забезпечення зміцнення матеріально-технічної та фінансової бази органів виконавчої влади області |
1. Забезпечення матеріальної підтримки працівників обласної державної (військової) адміністрації: видатки на оплату праці та нарахування на оплату праці |
Апарат обласної державної (військової) адміністрації, структурні підрозділи обласної державної (військової) адміністрації |
2022 – 2024 роки |
256 500 |
28 500 |
114 000 |
114 000 |
Підвищення ефективності виконання покладених на органи виконавчої влади функцій, оперативності в прийнятті управлінських рішень та забезпечення взаємодії з органами місцевого самоврядування при реалізації визначених законодавством повноважень |
2. Стабілізація та зміцнення фінансово-економічного та матеріально-технічного стану, створення сучасної, ефективної матеріально-технічної бази органів виконавчої влади області: придбання предметів, матеріалів та обладнання (в тому числі обладнання і предметів довгострокового користування), оплата послуг, у тому числі надання матеріально-технічної підтримки деокупованим громадам та громадам із низьким рівнем наповнення місцевих бюджетів |
Апарат обласної державної (військової) адміністрації, структурні підрозділи обласної державної (військової) адміністрації |
38 100 |
12 700 |
12 700 |
12 700 |
Підвищення результативності та ефективності діяльності органів виконавчої влади у вирішенні питань реалізації реформ, соціально-економічного розвитку області |
||
Усього за Програмою |
Загальний обсяг, у т. ч. |
294 600 |
41 200 |
126 700 |
126 700 |
|
||
у тому числі |
Обласний бюджет |
294 600 |
41 200 |
126 700 |
126 700 |
|
Розділ V
Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координацію роботи щодо виконання Програми здійснюють апарат обласної державної (військової) адміністрації, відповідні структурні підрозділи обласної державної (військової) адміністрації.
Харківська обласна державна (військова) адміністрація щорічно, у двомісячний строк після завершення відповідного бюджетного року, інформує Харківську обласну раду про хід виконання Програми.
Контроль за виконанням Програми покладається на обласну раду, а саме на: постійну комісію обласної ради з питань бюджету та постійну комісію обласної ради з питань антикорупційної та регуляторної політики, законності, боротьби зі злочинністю, регламенту та місцевого самоврядування.
Керуючий справами виконавчого
апарату обласної ради Оксана МАЛИШЕВА