ЗАТВЕРДЖЕНО:

Рішення Харківської обласної ради

від «____» _________ 2024 № _____-VIII

 

 

 

ПОГОДЖЕНО:

Директор ДЕПАРТАМЕНТУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ (ВІЙСЬКОВОЇ) АДМІНІСТРАЦІЇ

______________ Тетяна ДЕМЕНКО

 

 

 

 

С Т А Т У Т

 

КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

«ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “БЕРЕГИНЯ”»

 

(нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

місто Харків

2024    рік

РОЗДІЛ І

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “БЕРЕГИНЯ”» є спеціалізованим закладом охорони здоров’я – комунальним унітарним некомерційним підприємством, що створено для задоволення потреб дітей у медичній реабілітації, паліативній допомозі, та забезпечує захист прав та законних інтересів дітей в порядку та на умовах, встановлених чинним законодавством України та цим Статутом.

1.2. Відповідно до рішення Харківської обласної ради
від 23 грудня 2023 року № 758-VIII «Про перейменування КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ “ОБЛАСНИЙ БУДИНОК ДИТИНИ №2”»
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “БЕРЕГИНЯ”» перейменовано з КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ БУДИНОК ДИТИНИ № 2».

1.3. Відповідно до рішення Харківської обласної ради від 27 червня                 2024 року № 886-VIII «Про припинення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ БУДИНОК ДИТИНИ № 3» шляхом реорганізації (приєднання) до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “БЕРЕГИНЯ”» до КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “БЕРЕГИНЯ”» приєднано КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ БУДИНОК ДИТИНИ № 3».

1.4. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “БЕРЕГИНЯ”» (далі за текстом – Центр) належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

1.5. Органом, що здійснює управління майном Центру, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Центру забезпечує Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної (військової) адміністрації (далі за текстом – Департамент охорони здоров’я). Повноваження Департаменту охорони здоров’я щодо управління діяльністю Центру визначаються Положенням про Департамент охорони здоров’я, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, відповідними рішеннями обласної ради та чинним законодавством України.

1.6. Повне найменування Підприємства: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “БЕРЕГИНЯ”».

Скорочене найменування: КНП ХОР «ЦМР та ПДД “БЕРЕГИНЯ”».

1.7.  Місцезнаходження (юридична адреса) Центру: Україна, Харківська область, 61045 місто Харків, вулиця Кузнецька, будинок 1.

1.8. Центр є юридичною особою публічного права, який діє на підставі Статуту, що затверджується рішенням обласної ради, має самостійний баланс, розрахункові рахунки в установах банків та територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області, печатку зі своїм найменуванням, штамп із зазначенням свого повного найменування, бланки та інші необхідні реквізити.

1.9. Центр може від свого імені укладати договори, набувати майнові та немайнові особисті права та нести обов’язки, бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції.

1.10. Центр здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку. Центр внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.

1.11. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Господарським та Цивільним кодексами України, законами України,  постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства охорони здоров’я України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, наказами Департаменту охорони здоров’я, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.

 

РОЗДІЛ ІІ

МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ

 

2.1. Основною метою діяльності Центру є:

- надання медичної допомоги, зокрема медико-соціальне обслуговування, медична реабілітація, паліативна допомога, що надається дітям, у тому числі дітям-сиротам, дітям, які залишилися без піклування батьків, дітям з вадами фізичного та розумового розвитку, для покращення якості їх життя та допомоги членам їх родин, шляхом запобігання та полегшення страждань невиліковно хворої дитини;

- створення оптимальних умов для розвитку, виховання, навчання, проходження реабілітації, отримання паліативної допомоги дітьми, відповідно до їх віку, та дотримання вимог санітарно-гігієнічного, протиепідемічного режимів.

 

2.2. Основними завданнями Центру є:

- надання послуг з медичної реабілітації (основна);

- надання паліативної допомоги;

- організація амбулаторного лікування дитини, яка отримує послуги з медичної реабілітації або паліативну допомогу у Центрі (у разі потреби);

- організація консультування дитини, яка отримує послуги з медичної реабілітації або паліативну допомогу у Центрі, лікарями відповідної спеціалізації (у разі потреби);

- організація освітнього процесу для дитини, яка отримує послуги з медичної реабілітації або паліативну допомогу у Центрі;

- впровадження сучасних, клінічно доведених програм і методик фізичної, медичної, соціальної, психологічної реабілітації та корекції;

- надання цілодобової медичної допомоги дитині, яка перебуває у Центрі;

- створення умов для медичної реабілітації дітей відповідно до їх віку та стану здоров’я;

- навчання законних представників дитини та осіб, що беруть участь у догляді за дитиною, навичок догляду за дитиною з урахуванням її стану здоров’я, фізичного та психічного розвитку;

- надання консультативної, соціально-психологічної, інформаційної та амбулаторно-консультативної допомоги щодо діагностики, медичної реабілітації та паліативної допомоги законним представникам дитини та особам, що беруть участь у догляді за дитиною, дітям з інвалідністю, дітям з порушеннями розвитку, дітям, які мають невиліковні прогресуючі захворювання, що обмежують життєдіяльність;

- організація раціонального (у разі потреби - для спеціальних медичних цілей, зокрема зондового, парентерального, дієтичного) харчування дітей з урахуванням їх віку та стану здоров’я;

- організація харчування законних представників дітей, які супроводжують їх у Центрі;

- забезпечення інвентарем, постільною білизною, столовим посудом, засобами догляду та особистої гігієни відповідно до примірного табеля матеріально-технічного оснащення центру, затвердженого Міністерством охорони здоров’я України, необхідними навчально-методичними посібниками, іграшками відповідно до віку, психомоторного та фізичного розвитку дітей;

- забезпечення медичними виробами, лікарськими засобами, реабілітаційним і корекційним обладнанням відповідно до призначень лікарів;

- придбання, перевезення, зберігання, використання, знищення психотропних речовин, зазначених у списку № 2 таблиці II і списку № 2 таблиці III, та прекурсорів, зазначених у списках № 1 і 2 таблиці IV переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770 (зі змінами);

- ведення медичної документації, дотримання встановленого порядку звітування, подання інформації до територіальних інформаційно-аналітичних центрів медичної статистики.

2.3. Центр надає допомогу:

- дітям, які згідно із індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю потребують медичної реабілітації чи яким загрожує зниження рівня функціонування, що може призвести до інвалідності;

- дітям, які потребують паліативної допомоги та мають невиліковні прогресуючі захворювання, що обмежують життєдіяльність;

- дітям з інвалідністю на період отримання їх законними представниками соціальної послуги з тимчасового відпочинку для батьків або осіб, які їх замінюють, що здійснюють догляд за дітьми з інвалідністю;

- дітям, які мають вроджені вади розвитку, після виписки з перинатального центру або пологового будинку в разі потреби в отриманні послуг з медичної реабілітації або паліативній допомозі.

У Центрі мають право перебувати та отримувати послуги діти-сироти; діти, позбавлені батьківського піклування; діти, залишені без батьківського піклування; діти з фізичними та (або) інтелектуальними порушеннями; діти із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

2.4. Допомога у Центрі може надаватися стаціонарно або амбулаторно на безоплатній основі.

2.5. Діти можуть перебувати у Центрі в супроводі одного із батьків або особи, яка їх замінює.

2.6. Центр забезпечує:

- медико-соціальне обслуговування дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей, які залишились без піклування батьків, дітей з вадами фізичного та розумового розвитку, та дітей, які потребують проходження медико-соціальної реабілітації та мобільної паліативної допомоги;

- надання та організація дітям, відповідно до чинного законодавства України, спеціалізованої, амбулаторної та стаціонарної медичної допомоги, у тому числі невідкладної, лікувальної, реабілітаційної, мобільної паліативної, а також амбулаторно-консультативної з питань медико-соціальної реабілітації;

- надання та організація освітньо-виховного процесу, психологічної допомоги, комплексних соціально-педагогічних послуг дітям, а також їх батькам (у тому числі послуги раннього втручання), особам, що їх заміняють, потенційним усиновлювачам, прийомним батькам, батькам-вихователям щодо діагностики стану здоров'я і розвитку дітей;

- створення умов для знайомства та спілкування кандидатів в усиновлювачі, потенційних опікунів, прийомних батьків, батьків-вихователів з дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, відповідно до направлення служби у справах дітей та у присутності її представника;

- створення умов для реалізації державних гарантій і конституційних прав кожної дитини, у тому числі забезпечення захисту прав дітей на спілкування з батьками та іншими родичами;

- створення умов для фізичного, розумового і духовного розвитку кожної дитини з урахуванням здібностей кожної дитини;

- надання дітям індивідуальних психологічних, соціально-педагогічних, соціально-медичних, соціально-економічних, юридичних та інформаційних послуг;

- щоденне медичне спостереження педіатра (у разі потреби - інших спеціалістів) за дітьми;

- проведення двічі на рік (навесні та восени) поглиблених медичних оглядів дітей, з подальшим обстеженням та лікуванням виявленої у них патології;

- надання дитині екстреної медичної допомоги (у разі виникнення потреби);

- здійснення комплексу реабілітаційних заходів відповідно до індивідуального плану реабілітації дитини-інваліда, з можливим залученням до участі в цьому процесі батьків або її законних представників;

- здійснення підготовки батьків або законних представників дітей з інвалідністю до продовження (у разі потреби) здійснення реабілітаційних заходів для дитини поза межами Центру;

- організацію раціонального (у разі потреби – для спеціальних медичних цілей, зокрема зондового, парантерального, дієтичного) харчування дітей, з урахуванням їх віку та стану здоров’я;

- проведення та використання нових сучасних методик медико-соціальної реабілітації, педагогічно-виховних заходів;

- своєчасне інформування про дітей-сиріт та дітей, які мають правові підстави для усиновлення, служб у справах дітей за місцем походження дитини;

- створення умов для збереження та підтримки родинних зв’язків дітей, реінтеграції дітей у біологічні сім’ї з метою профілактики соціального сирітства, сприяння влаштуванню дітей у різні форми сімейного виховання;

- забезпечення твердим інвентарем, одягом, взуттям, постільною білизною, іншим м’яким інвентарем, столовим посудом та предметами особистої гігієни дітей в межах табеля оснащення Центру, медичними виробами, лікарськими засобами, реабілітаційним обладнанням, предметами навчання та виховання, корекційно-дидактичними посібниками;

- здійснення методично-консультативної роботи, навчання законних представників дитини та осіб, що беруть участь у догляді за нею, навичкам догляду з урахуванням стану здоров’я дитини, її фізичного та психічного розвитку;

- ведення медичної документації, дотримання встановленого порядку звітування, подання інформації до територіального інформаційно-аналітичного центру медичної статистики;

- організацію та надання платних медичних послуг згідно із чинним законодавством України;

- здійснення іншої не забороненої чинним законодавством України діяльності, необхідної для належного забезпечення та підвищення якості лікувально-діагностичного процесу, управління ресурсами, розвитку та підвищення якості кадрового потенціалу Центру.

2.7. Центр взаємодіє з підприємствами, організаціями та установами на договірних умовах, на основі угод про співпрацю, в порядку надання шефської допомоги та на договірних засадах згідно із чинним законодавством України.

2.8. Центр надає медичну допомогу та інші платні послуги фізичним і юридичним особам, відповідно до чинного законодавства України.

2.9. Центр надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику.

Якщо для провадження певних видів діяльності, передбачених Статутом, потрібний спеціальний дозвіл, Центр повинен отримати його в порядку, визначеному законодавством України та додержуватись визначених умов та правил здійснення даного виду діяльності (ліцензійних умов).

2.10. Центр має право займатися іншими видами діяльності, не передбаченими в даному Статуті і не забороненими чинним законодавством України.

 

РОЗДІЛ ІІІ

УМОВИ ПРИЙОМУ ДИТИНИ ДО ЦЕНТРУ

ТА ВИПИСКИ З НЬОГО

 

3.1. У Центрі створюються умови для спільного цілодобового перебування дитини та законного представника дитини або особи, що бере участь у догляді за дитиною.

3.2. Центр забезпечує медичне обслуговування дітей віком до 18 років.

3.3. Кількість ліжок, відділень та їх профіль визначається директором Центру відповідно до чинного законодавства України та потреб територіальних громад області і перспективою розвитку з урахуванням матеріально-технічної бази Центру, його кадрового потенціалу.

3.4. Для оформлення дитини до Центру законний представник дитини подає документи, встановлені чинним законодавством України стосовно центрів медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям.

3.5. Протипоказаннями для влаштування дитини до Центру є:

-    хвороба у стані, що потребує стаціонарного чи спеціалізованого лікування в інших закладах охорони здоров’я;

-    гостре інфекційне захворювання;

-    активна форма туберкульозу.

3.6. Прийом дитини до відділення медичної реабілітації Центру здійснюється після встановлення необхідного профілю медичної реабілітації, погодження умов перебування дитини із її законним представником або особою, що бере участь у догляді за дитиною, та з урахуванням думки дитини, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити.

3.7. Прийом дитини до відділення паліативної допомоги Центру здійснюється відповідно до критеріїв визначення пацієнта як такого, якому потрібна паліативна допомога, затверджених наказом Міністерством охорони здоров’я України.

3.8. Порядок приймання дітей у відділення медико-соціального захисту дітей (далі за текстом - Відділення):

3.8.1 До Відділення приймаються:

- діти-сироти;

- діти, покинуті в пологовому будинку, іншому закладі охорони здоров’я;

- діти, яких відмовилися забрати з пологового будинку, іншого закладу охорони здоров’я батьки чи інші родичі;

- діти підкинуті;

- діти знайдені;

- діти, батьки яких позбавлені батьківських прав;

- діти одиноких батьків;

- діти з вадами фізичного та психічного розвитку;

- діти, які за рішенням суду відібрані у батьків без позбавлення батьківських прав;

- діти батьків, визнаних у судовому порядку безвісно відсутніми, недієздатними;

- діти, батьки яких не мають можливості їх виховувати (за станом здоров’я; у зв’язку з тривалим від’їздом, відбуванням покарання, перебуванням під вартою, в період слідства, у зв’язку з тяжкими матеріально-побутовими умовами та інше).

До групи медико-соціальної реабілітації приймаються діти у віці від 1 місяця до 10 років, при відсутності в їх стані або захворюванні потреби в стаціонарному лікування та обстеженні.

3.8.2. До Відділення приймаються діти від народження до десятирічного віку.

3.8.3. Приймання дітей здійснюється в карантинну групу або ізолятор, де проводяться потрібні лікувально-профілактичні та виховні заходи відповідно до стану здоров’я та віку дитини. З карантинної групи (ізолятора) дитина поступає в групу. Кожне наступне переміщення дитини повинно фіксуватися на титульній сторінці історії розвитку дитини з відповідним обґрунтуванням у тексті.

3.8.4. Прийняття дітей, зазначених у підпункті 3.8.1 цього Статуту до Відділення здійснюється у разі відсутності в них захворювань, які потребують стаціонарного обстеження та лікування.

3.9. Перелік документів для оформлення дитини до Відділення:

- розпорядження районної державної (військової) адміністрації або рішення міської ради за місцем находження дитини, із вказівкою про закріплення житла і документи, підготовлені службою у справах дітей за місцем розташування пологового будинку, іншого закладу охорони здоров’я;

- акт про дитину, покинуту в пологовому будинку, іншому закладі охорони здоров’я або яку відмовились забрати батьки чи інші родичі, про підкинуту чи знайдену дитину;

- направлення Департаменту охорони здоров’я;

- заява про тимчасове влаштування дитини до Відділення одного або обох батьків або особи, яка їх замінює;

- свідоцтво про народження дитини;

- довідку про Реєстрацію актів цивільного стану управління юстиції про актовий запис дитини;

- заяву від батьків про влаштування дитини до Відділення, акт про залишену (підкинуту) дитину;

- свідоцтво про смерть батьків, рішення суду про позбавлення батьківських прав чи відібрання дитини від батьків, вирок суду;

- довідка з місця роботи, навчання батьків або особи яка їх замінює, про отримувані доходи при тимчасовому влаштування дитини в будинок дитини;

- довідка про отримання державної допомоги одинокою матір’ю;

- довідка про хворобу чи від’їзд батьків та інше;

- довідка про батьків та близьких родичів (дідусь, бабуся, брати, сестри),

- довідка-попередження органів опіки та піклування за місцезнаходженням батьків дитини про ознайомлення їх з частиною другою ст. 219 Сімейного кодексу України;

- виписка з історії розвитку дитини (Ф-112/о) та/або медичної карти стаціонарного хворого (Ф-003/о), карти розвитку новонародженого (Ф-097/о), а також обмінної карти пологового будинку, пологового відділення лікарні (Ф- 1 ІЗ/о), якщо дитину направлено з пологового будинку;

- дані лабораторних аналізів на предмет наявності венеричних захворювань, загальні аналізи крові сечі та калу за давністю не більше місяця,

- дані бактеріологічних досліджень на наявність дифтерійної палички, збудників гострих кишкових інфекцій та інші (за епідеміологічними показами за давністю не більше 3 днів від дня отримання результату дослідження,

- дані лабораторного дослідження на наявність ВІЛ/СНІД, що проводяться на прохання чи зі згодою законних представників дитини.

3.10. Порядок вибуття дітей із Відділення:

3.10.1. Вибуття дітей із Відділення проводиться:

- при поверненні їх у сім’ю за заявою батьків або осіб, які їх замінюють на підставі рішення або розпорядження органу опіки та піклування, або по закінченню терміну дій рішення або розпорядження про влаштування;

- з метою захисту прав та інтересів дітей у випадках необґрунтованої відмови батьків або осіб, які їх замінюють забрати дитину по закінченні терміну перебування, вказаного у заяві, Центр, має право подати позов до суду про позбавлення їх батьківських прав;

- повернення дітей батькам, які раніше дали згоду на їх усиновлення (тобто відмовились від дітей), здійснюється відповідно до частини шостої статті 217 Сімейного кодексу України;

- при переведенні у дитячий будинок системи Міністерства освіти і науки України на підставі висновку психолого-медико-педагогічної консультації та направлення (путівки) Міністерства освіти і науки України, Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації;

- при переведенні у спеціалізований дитячий будинок чи інші заклади системи Міністерства соціальної політики України на підставі висновку психолого-медико-педагогічної консультації та направлення (путівки) Міністерства соціальної політики України, Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації;

- при переданні на усиновлення на підставі рішення суду;

- при переданні під опіку на підставі рішення відділу опіки та піклування.

3.11. Підставами для виписки дитини, яка перебувала у відділенні медичної реабілітації Центру, є:

-    закінчення курсу медичної реабілітації, що був проведений згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю;

-    невідкладні та гострі стани, гострі інфекційні та інші захворювання, які потребують надання медичної допомоги в інших закладах охорони здоров’я. У такому разі після закінчення перебування в іншому закладі дитина повертається до Центру обов’язково з випискою із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого за формою, встановленою чинним законодавством України.

-    продовження процесу реабілітації в амбулаторних умовах, вдома.

3.12. Підставами для виписки дитини, яка перебувала у відділенні паліативної допомоги Центру на стаціонарному лікуванні, є:

-    невідкладні та гострі стани, гострі інфекційні та інші захворювання, які потребують надання медичної допомоги в інших закладах охорони здоров’я;

-    продовження лікування амбулаторно або вдома з урахуванням змін стану здоров’я і потреб дитини та її сім’ї;

-    письмове підтвердження відмови від лікування дитини її законним представником.

Під час виписки дитини з відділення паліативної допомоги Центру враховується думка дитини, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити.

3.13. У разі коли дитина після виписки з відділення паліативної допомоги Центру потребує продовження прийому наркотичних (психотропних) лікарських засобів, її законному представнику виписується відповідний рецепт.

3.14. У разі смерті дитини, якій надавалася паліативна допомога, працівник Центру повідомляє про це законному представнику.

3.15. Після досягнення дитиною 18-річного віку з метою наступності надання паліативної допомоги вона направляється до закладу охорони здоров’я, що надає паліативну допомогу дорослим. У разі неможливості переведення дитини до іншого закладу охорони здоров’я перебування у Центрі може бути продовжено.

3.16. Під час виписки дитини з Центру оформлюється виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого (форма первинної облікової документації № 027/о). Виписка про здійснені заходи, їх ефективність і рекомендації щодо проведення медичної реабілітації або надання паліативної допомоги дитині поза межами Центру та/або щодо строків повторного курсу надається законним представникам дитини або особам, що беруть участь у догляді за дитиною.

3.17. Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які потребують медичної реабілітації чи паліативної допомоги, влаштовуються до Центру за направленням сімейного лікаря або педіатра та зверненням законного представника дитини або за рішенням органу опіки та піклування.

У разі коли до Центру влаштовуються діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, за зверненням опікуна чи піклувальника, одного з прийомних батьків, батьків-вихователів дитячого будинку сімейного типу, до звернення додається копія рішення органу опіки та піклування про влаштування дитини у відповідну сім’ю.

За направленням служби у справах дітей до Центру можуть влаштовуватися діти, які залишилися без батьківського піклування, не мають законних представників і потребують медичної реабілітації або паліативної допомоги, на строк надання медичної допомоги.

3.18. Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають у таких формах влаштування як опіка, піклування, прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу, перебувають у Центрі у супроводі законного представника або особи, що бере участь у догляді за дитиною, для тих дітей, які не перебувають у зазначених формах влаштування, призначається працівник Центру, який супроводжує та доглядає дитину протягом усього періоду її перебування у Центру.

3.19. У разі коли до Центру влаштовуються діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, які не перебувають у таких формах влаштування, як опіка, піклування, прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу, служба у справах дітей (за місцем походження дитини) передає до Центру особову справу дитини, сформовану відповідно до пункту 37 Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866. Особова справа дитини повертається після виписки дитини із Центра її законному представнику, до закладу, в якому вона проживала (перебувала), або передається до органу опіки та піклування.

3.20. Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, виписуються із Центру після закінчення курсу медичної реабілітації та повертаються на виховання до законних представників або до закладу, в якому вони проживали (перебували) до влаштування до Центру, або передаються до органу опіки та піклування.

3.21. У разі смерті дитини, яка залишилася без піклування батьків, дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, працівник Центру повідомляє про це законним представникам дитини.

3.22. Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають у таких формах влаштування, як опіка, піклування, прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу, перебувають у Центрі в супроводі законного представника або особи, що бере участь у догляді за дитиною, для тих дітей, які не перебувають у зазначених формах влаштування, призначається працівник Центру, який супроводжує та доглядає дитину протягом усього періоду її перебування у Центрі.

3.23. Адміністрація Центру в особі Директора виконує обов’язки опікуна, на весь строк перебування дитини в Центрі, по відношенню до дітей, яким органами опіки опікуни не призначенні.

 

РОЗДІЛ ІV

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЦЕНТРУ

 

4.1. Центр для виконання покладених на нього завдань має право:

-    здійснювати планування роботи щодо надання послуг з медичної реабілітації та паліативної допомоги;

-    організовувати свою діяльність з метою забезпечення виконання договору про медичне обслуговування населення;

-    укладати договори з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до чинного законодавства України;

-    укладати договори (контракти) з іноземними юридичними та фізичними особами, брати участь у діяльності відповідних міжнародних організацій;

-    надавати соціальні послуги відповідно до Закону України «Про соціальні послуги»;

-    звертатися у порядку, встановленому чинним законодавством України, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань;

-    самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати основні напрямки свого розвитку відповідно до своїх завдань і цілей, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання Центру та його матеріально-технічне забезпечення;

-    надавати платні медичні послуги у випадках, прямо передбачених чинним законодавством України;

-    встановлювати додаткові пільги для працівників Центру з питань соціального розвитку за рахунок власних коштів за рішенням загальних зборів (конференції) трудового колективу;

-    формувати структуру та штати в межах фонду оплати праці;

-    розробляти та затверджувати штатний розпис за погодженням Департаменту охорони здоров’я, голови обласної ради або заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків);

-    розробляти і затверджувати перспективні та поточні плани;

-    самостійно визначати напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному чинним законодавством України;

-    за запитами видавати внутрішню документацію з питань, що стосуються сфери діяльності Центру;

-    запитувати та отримувати необхідну інформацію від медичних закладів, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для виконання покладених на нього функцій;

-    розвивати матеріально-технічну базу Центру;

-    розробляти і запроваджувати науково-технічні досягнення сучасної технології у галузі медицини;

-    за погодженням обласної ради здійснювати нове будівництво, ремонтно-будівельні (капітальний ремонт) та будівельно-монтажні роботи;

-    виконувати поточний ремонт приміщень та обладнання Центру;

-    залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань, відповідно до вимог чинного законодавства України;

-    співпрацювати з іншими медичними закладами, науковими установами, юридичними особами та фізичними особами-підприємцями;

-    брати участь у діяльності міжнародних організацій (з’їзди, семінари, симпозіуми, конгреси), здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства України;

-    надавати консультативну допомогу з питань, що належать до його компетенції, спеціалістам інших медичних закладів за їх запитом;

-    створювати структурні підрозділи Центру без права юридичної особи, виходячи з потреб населення та Центру за погодженням Департаменту охорони здоров’я;

-    отримувати плату за надання послуг, виконання робіт у порядку, визначеному чинним законодавством України, залучати матеріальні та фінансові ресурси в установленому порядку, отримувати гранти, дарунки та благодійні внески в межах та у порядку, визначеному чинним законодавством для бюджетних установ;

-    виступати позивачем і відповідачем у судах загальної юрисдикції;

-    здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.

4.2.    Центр зобов’язаний:

-    придбавати матеріальні ресурси відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»;

-    здійснювати заходи щодо покращення стану матеріально-технічного забезпечення діяльності;

-    вести бухгалтерський та оперативний облік результатів своєї діяльності, складати і подавати фінансову та статистичну звітність відповідно до вимог законодавства;

-    проводити згідно із чинним законодавством України інвентаризацію належного йому майна;

-    здійснювати заходи, спрямовані на запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб;

-    створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;

-    планувати свою діяльність щодо реалізації мети та предмету діяльності Центру з урахуванням та у межах єдиної комплексної політики в галузі охорони здоров’я в області;

-    забезпечувати своєчасну сплату податкових та інших обов’язкових платежів з урахуванням своєї статутної діяльності та відповідно до чинного законодавства України;

-    розробляти та реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників;

-    забезпечувати додержання законодавства у сфері державних закупівель та антикорупційного законодавства;

    забезпечити цільове використання  коштів;

    забезпечити ефективне використання та збереження майна, що закріплено за Центром на праві оперативного управління;

-    акумулювати власні надходження та витрачати їх з метою забезпечення діяльності Центру відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту;

-    у разі виникнення потреби в наданні дитині екстреної медичної допомоги, наявності показань до екстреної госпіталізації викликати екстрену медичну допомогу.

 

РОЗДІЛ V

МАЙНО ТА КОШТИ ЦЕНТРУ

 

5.1. Майно Центру складають виробничі і невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Центру.

5.2. Майно Центру є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплено за ним на праві оперативного управління.

5.3. Центр на праві оперативного управління користується зазначеним майном, відповідно до чинного законодавства України.

5.4. Для забезпечення статутної діяльності Центру створений статутний капітал у розмірі 15 000,00 грн (п’ятнадцять тисяч гривень).

Обласна рада вправі приймати рішення щодо зміни розміру статутного капіталу.

Рішення щодо зміни розміру статутного капіталу набувають чинності з моменту реєстрації відповідних змін до Статуту.

5.5. Забороняється використовувати для формування статутного капіталу Центру кошти, одержані в кредит та під заставу, векселі, майно, яке відповідно до закону (рішення органу місцевого самоврядування) не підлягає приватизації, якщо інше не передбачено законом.

5.6. Центр з дозволу Харківської обласної ради має право: списувати, передавати з балансу на баланс в межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області майно Центру та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України, згідно порядків, встановлених Харківською обласною радою.

5.7. Джерелами формування майна та коштів Центру є:

-    майно, передане Центру відповідно до рішення про його створення;

-    кошти обласного бюджету;

-    кошти отримані від Національної служби здоров’я України;

-     субвенції з бюджетів різних рівнів;

-     кошти, отримані від основної та допоміжної діяльності;

-    цільові кошти;

-    кредити банків;

-    страхові внески;

-     надходження від надання платних послуг, а також надання послуг підприємствам, установам та організаціям за договорами відповідно до чинного законодавства України;

-     добровільні внески підприємств, установ, організацій, благодійних фондів і приватних осіб, іноземних осіб у вигляді грошових і матеріальних цінностей;

-     кошти, одержані за програмами державно-приватного партнерства;

-     кошти, що отримані за іншими правочинами, у тому числі від проведення клінічних випробувань лікарських засобів;

-     інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

5.8. Вилучення майна Центру може мати місце лише у випадках, передбачених чинним законодавством України.

5.9. Центр може одержувати кредити для виконання статутних завдань під гарантію обласної ради.

5.10. Центр може отримувати кошти за рахунок державних та місцевих програм, субвенцій, договорів про медичне обслуговування населення, укладених із головними розпорядниками бюджетних коштів та з інших джерел, передбачених цим Статутом та чинним законодавством України.

5.11. Центр забезпечується спеціалізованим санітарним транспортом.

5.12. Центр має право отримувати фінансову підтримку з обласного бюджету.

5.13. Основним плановим документом є фінансовий план Центру, який надає повноваження Центру щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Центром своїх завдань та досягнення цілей, визначених на рік.

5.14. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання фінансового плану Центру визначені чинним законодавством України.

5.15. Доходи (прибутки) отримані під час діяльності Центру використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети та напрямів діяльності і не підлягають розподілу серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

5.16. Центр забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.

 

РОЗДІЛ VI

ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРУ

 

6.1. Поточне керівництво (оперативне управління) Центру здійснює керівник Центру - Директор, який призначається на посаду на конкурсній основі шляхом укладання з ним контракту та звільняється з посади рішеннями Харківської обласної ради в установленому порядку, та який відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством охорони здоров’я України.

Строк найму, права, обов’язки і відповідальність Директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом, укладеним із обласною радою.

6.2. Директор несе персональну відповідальність за фінансово-господарську діяльність Центру і виконання своїх функцій.

6.3. Директор Центру:

-    діє без довіреності від імені Центру, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, судових та правоохоронних органах, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами;

-    підписує від його імені документи та видає довіреності і делегує право підпису документів іншим посадовим особам Центру;

-    укладає договори, відкриває в територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області та установах банків поточні та інші рахунки;

-    самостійно вирішує питання діяльності Центру за винятком тих, що віднесені чинним законодавством України та цим Статутом до компетенції обласної ради та Департаменту охорони здоров’я;

-    організовує роботу Центру щодо надання населенню медичної допомоги, згідно із вимогами нормативно-правових актів;

-    несе відповідальність за неналежне: формування та виконання фінансового плану Центру і плану розвитку Центру; виконання господарської діяльності Центру; виконання показників ефективності діяльності Центру, якості послуг, що надаються Центром; використання наданого на праві оперативного управління Центру майна спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст області; використання доходу, отриманого в результаті діяльності Центру;

-    користується майном та розпоряджається коштами Центру відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту;

-    забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Центром на праві оперативного управління майна;

-    проводить планово-фінансову діяльність, у тому числі формування і використання по кошторису фондів економічного і соціального розвитку, матеріального стимулювання;

-    у межах своєї компетенції видає накази, дає вказівки, обов’язкові для всіх підрозділів та працівників Центру;

-    забезпечує контроль за веденням та зберіганням медичної та іншої документації;

-    у строки і в порядку, встановленому чинним законодавством України, повідомляє відповідні органи про будь-які зміни в даних про Центр, внесення яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є обов’язковим;

-    подає в установленому порядку Харківській обласній раді та Департаменту охорони здоров’я квартальну, річну фінансову та іншу звітність Центру, інформацію про рух основних засобів, звіт про оренду майна, а також інформацію про наявність вільних площ, придатних для надання в оренду;

-    приймає рішення про прийняття на роботу, звільнення з посади заступників директора, медичного директора (медичних директорів за лікувальними напрямками), головного бухгалтера Центру, керівників структурних підрозділів та інших працівників Центру, а також інші рішення, передбачені законодавством про працю в сфері трудових відносин, укладає трудові договори з працівниками Центру;

-    затверджує штатний розпис Центру за погодженням із Департаментом охорони здоров’я та головою обласної ради або заступником голови обласної ради (за розподілом обов’язків);

-    розробляє та затверджує у голови обласної ради або заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків) за погодженням Департаменту охорони здоров’я фінансовий план Центру;

-    забезпечує раціональний добір кадрів, дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку;

-    створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом;

-    здійснює тарифікацію посад, включених в штатний розпис та нормування праці;

-    забезпечує проведення колективних переговорів, укладення колективного договору в порядку, визначеному законодавством України;

-    затверджує посадові інструкції працівників Центру, положення про структурні підрозділи, а також вносить подання до трудового колективу щодо внесення змін до Колективного договору та Правил внутрішнього трудового розпорядку;

-    здійснює проведення оперативних нарад з заступниками директора, медичним директором (медичними директорами за лікувальними напрямками), керівниками структурних підрозділів, головною і старшими медичними сестрами;

-        доводить до відома працівників Центру накази, розпорядження, вказівки органів центральної виконавчої влади, Департаменту охорони здоров’я, обласної ради та інших керівних органів і забезпечувати їх виконання;

-    забезпечує дотримання в Центрі вимог законодавства про охорону праці, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, створення належних умов праці;

-    вживає заходів щодо своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених чинним законодавством України податків, зборів та інших обов’язкових платежів;

-    затверджує склад комісії з трудових спорів та визначає порядок її роботи;

-    здійснює контроль за дотриманням Центром надання платних послуг;

-    затверджує положення та порядки, що мають системний характер, зокрема: - положення про преміювання працівників за підсумками роботи Центру; - порядок надходження і використання коштів, отриманих як благодійні внески, гранти та дарунки; - порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку лікарських засобів та медичних виробів;

-        несе відповідальність за дотримання Центром антикорупційного законодавства;

-    вирішує інші питання, віднесені до його компетенції згідно із чинним законодавством України, цим Статутом та укладеним контрактом.

6.4. Директор має право придбати лікарські засоби, обладнання та інші матеріали, необхідні для забезпечення роботи Центру, у приватних підприємствах, фірмах, товариствах у встановленому чинним законодавством України порядку.

6.5. Директор Центру веде прийом відвідувачів.

6.6. Директор Центру є керівником трудового колективу, який забезпечує функціонування структурних підрозділів (філій), а також взаємодію з первинною профспілковою організацією Центру.

6.7. У порядку, визначеному чинним законодавством України, директор Центру несе відповідальність за: збитки, завдані Центру з його вини; ненадання бухгалтерської та статистичної звітності контролюючим державним органам, обласній раді; Департаменту охорони здоров’я; надання спотвореної або недостовірної інформації щодо фінансово-господарської та лікувальної діяльності Центру; порушення чинного законодавства України.

6.8. За неналежне надання Центром медичних послуг (медичної допомоги) несе відповідальність медичний директор (медичні директори за лікувальними напрямками).

Медичний директор (медичні директори за лікувальними напрямками) призначається (призначаються) на посаду та звільняється (звільняються) з посади наказом Директора Центру.

Права та обов’язки медичних директорів за лікувальними напрямками визначаються у посадовій інструкції.

6.9. Медичний директор (медичний директор за лікувальним напрямком, визначений наказом Директора) є керівником медичної служби цивільної оборони Центру.

Медичний директор (медичний директор за лікувальним напрямком, визначений наказом Директора) призначає та затверджує склад Медичної ради Центру.

6.10. З метою сприяння діяльності Центру можуть утворюватися Опікунська рада, до складу якої (за їхньою згодою) можуть включатися благодійники, представники громадськості та громадських об’єднань, благодійних, релігійних організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, волонтери та інші.

Рішення про створення Опікунської ради та положення про неї затверджуються наказом керівника Центру.

6.11. Для розгляду питання, зокрема, щодо дотримання прав та забезпечення безпеки пацієнтів, додержання вимог законодавства при здійсненні медичного обслуговування населення Центром, фінансово-господарської діяльності у Центрі може створюється наглядова рада з обов’язковим залученням представників громадськості (за їхньою згодою). 

Рішення про створення наглядової ради Центру приймає обласна рада.

6.12. У разі відсутності директора Центру з поважних причин (відпустка, відрядження, хвороба) або з інших поважних причин, його обов’язки виконує медичний директор або заступник директора на підставі наказу директора Центру, який у повному обсязі виконує його функції та обов’язки, користується повноваженнями і правами директора, якщо останнім не установлено іншого.

 

РОЗДІЛ VІІ

СТРУКТУРНІ ПІДРОЗДІЛИ ЦЕНТРУ

 

7.1. Основними структурними підрозділами Центру є:

-        приймально-діагностичне відділення;

-        відділення медичної реабілітації;

-        відділення паліативної допомоги;

-        відділення медико-соціального захисту дітей.

7.2. У Центрі можуть бути утворені адміністративно-управлінський відділ, господарсько-обслуговуючий та інші підрозділи.

7.3. Робота структурних підрозділів Центру організовується відповідно до положень про такі підрозділи, що затверджуються директором Центру.

7.4. Структурні підрозділи Центру у своїй діяльності підпорядковуються директору Підприємства.

7.5. У Центрі створюються умови для індивідуальної та групової роботи із законними представниками дітей або особами, що беруть участь у догляді за дитиною, та облаштовується окремий кабінет для організації освітнього процесу для дітей.

7.6. Функціями приймально-діагностичного відділення є:

-    реєстрація дітей;

-    діагностика, лабораторна діагностика, обробка наданих документів і подальше направлення дітей до відділень медичної реабілітації чи паліативної допомоги;

-    підготовка та аналіз статистичної звітності, архівація медичної та іншої документації.

7.7. Приймально-діагностичне відділення складається з:

-    реєстратури;

-    діагностичного кабінету;

-    кабінету для прийому дітей, в якому визначається відділення для подальшого перебування дитини відповідно до віку та медичних показань;

-    окрема кімната для тимчасового медичного спостереження/лікування дітей із підозрою на інфекційні хвороби.

7.8. У разі підозри на інфекційну хворобу перед влаштуванням у профільне відділення на цілодобове перебування або в разі виявлення інфекційної хвороби під час стаціонарного лікування діти повинні бути влаштовані в окрему кімнату для тимчасового медичного спостереження/лікування дітей з підозрою на інфекційні хвороби. Строк перебування дитини із законними представниками або особами, що беруть участь у догляді за дитиною, у такій кімнаті визначається індивідуально - залежно від виявленого інфекційного захворювання. Зазначена кімната повинна бути розрахована на перебування однієї дитини та одного законного представника такої дитини або особи, що бере участь у догляді за дитиною.

7.9. Функціями відділення медичної реабілітації є:

-    організація та надання послуг з медичної реабілітації;

-    розробка або коригування індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю з використанням мультидисциплінарного підходу на період перебування у центрі для кожної дитини;

-    навчання з основ догляду за дитиною законних представників та осіб, що беруть участь у догляді за дитиною, надання їм консультацій для здійснення реабілітаційних заходів поза межами Центру.

7.10. У відділення медичної реабілітації на цілодобове перебування можуть бути влаштовані діти віком до 10 років лише у супроводі одного із законних представників дитини або осіб, що беруть участь у догляді за дитиною.

7.11. Індивідуальний план комплексної реабілітації (абілітації) у Центрі розробляється та супроводжується мультидисциплінарною командою за участю законних представників дитини або осіб, що беруть участь у догляді за дитиною, та з обов’язковим урахуванням думки дитини, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити.

До складу мультидисциплінарної команди можуть входити:

-    фізичний терапевт;

-    ерготерапевт;

-    лікар фізичної та реабілітаційної медицини;

-    лікар-педіатр;

-    лікар-невролог дитячий;

-    логопед;

-    психолог;

-    фахівець із соціальної роботи/соціальний працівник;

-    лікарі інших спеціальностей і спеціалісти освітньої чи соціальної сфери (у разі потреби).

7.12. Строк перебування дитини, яка потребує медичної реабілітації, у Центрі визначається з урахуванням запланованого комплексу реабілітаційних заходів і встановлюється для кожної дитини згідно із індивідуальним планом комплексної реабілітації (абілітації) тривалістю не більше 45 календарних днів. Зазначений індивідуальний план може складатися з кількох курсів. У разі потреби визначаються реабілітаційні заходи, що будуть здійснюватися за місцем проживання дитини.

7.13. Функціями відділення паліативної допомоги є:

-    складання плану спостереження для надання паліативної допомоги дитині за формою, встановленою Міністерством охорони здоров’я України;

-    надання паліативної допомоги дитині відповідно до плану спостереження для надання паліативної допомоги;

-    надання консультацій, психологічної допомоги законним представникам дитини та особам, що беруть участь у догляді за дитиною.

7.14. Відділення паліативної допомоги складається з:

-    стаціонару для перебування дітей, які потребують паліативної допомоги, разом із законним представником дитини або особою, що бере участь у догляді за дитиною;

-    кімнат для надання соціальної та психологічної допомоги законним представникам дитини або особам, що беруть участь у догляді за дитиною, кімнати загального перебування.

7.15. У складі відділення паліативної допомоги можуть бути мобільні служби паліативної допомоги, служби респіраторної підтримки, консультативні служби, денний стаціонар (ХОСПІС), кабінет лікування хронічного болю та паліативної допомоги, ритуальні кімнати.

7.16. До складу мультидисциплінарної команди з паліативної допомоги можуть входити:

-    лікар-педіатр;

-    лікар-анестезіолог дитячий;

-    психолог;

-    фахівець із соціальної роботи/соціальний працівник;

-    лікар фізичної та реабілітаційної медицини;

-    сестра медична;

-    законний представник дитини/працівник або особа, що бере участь у догляді за дитиною;

-    лікарі інших спеціальностей і спеціалісти освітньої чи соціальної сфери (у разі потреби).

7.17. У разі коли дитина отримує послуги з медичної реабілітації у Центрі, курс медичної реабілітації може бути поєднаний з наданням соціальної послуги з тимчасового відпочинку для батьків або осіб, які їх замінюють, що здійснюють догляд за дітьми з інвалідністю, шляхом тимчасового влаштування дитини до стаціонарного відділення цілодобового перебування без супроводу батьків або осіб, які їх замінюють.

7.18. Відділення медико-соціального захисту дітей:

7.18.1. Відділення медико-соціального захисту дітей діє відповідно до положення, що затверджене Директором Центру, та здійснює медико-соціальний захист дітей-сиріт, дітей, які залишилися без піклування батьків, віком від народження до 10 (десяти) років, у разі продовження перебування в ньому дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дітей з фізичними та (або) інтелектуальними порушеннями від народження до 10 років, а також дітей з вадами фізичного та розумового розвитку, із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, та дітей з невизначеним соціальним статусом до визначення альтернативних форм їх влаштування.

7.18.2. У відділенні медико-соціального захисту дітей забезпечується:

-    медико-соціальне обслуговування дітей-сиріт, дітей, які залишилися без піклування батьків, дітей з вадами фізичного та розумового розвитку, дітей з порушенням функцій центральної нервової системи та порушенням психіки, ВІЛ-інфікованих дітей та дітей, які тимчасово знаходяться у Підприємстві за заявою батьків, дітей з невизначеним соціальним статусом віком від народження до 10 років (для здорових дітей та хворих дітей);

-    надання дітям відповідно до законодавства на безоплатній та відплатній основі спеціалізованої амбулаторної медичної допомоги;

-    організація, у разі потреби, надання вихованцям медичної допомоги більш високого рівня спеціалізації на базі інших закладів охорони здоров’я шляхом направлення пацієнтів до цих закладів у порядку, встановленому законодавством;

-    організація взаємодії з іншими закладами охорони здоров’я з метою забезпечення наступництва у наданні медичної допомоги на різних рівнях та ефективного використання ресурсів системи медичного обслуговування; проведення ранньої медико-соціально-педагогічної реабілітації; цілодобове проживання, виховання, лікування, медичне спостереження спеціаліста за вихованцями;

-    проведення двічі на рік (весною і восени) поглиблених медичних оглядів вихованців;

-    проведення планових профілактичних та оздоровчих заходів; лікування дітей, які за висновком лікаря не потребують стаціонарного лікування, а також лікування, корекція та реабілітація дітей з вадами у фізичному та розумовому розвитку;

-    надання слухових апаратів, окулярів, медикаментів, спеціалізованої медичної допомоги, реабілітації відповідно до стану здоров’я дитини; надання невідкладної медичної допомоги у разі потреби; надання респісної допомоги з відпочинком для батьків, які мають дітей з інвалідністю;

-    проведення профілактичних щеплень;

-    оформлення соціальної допомоги дітям з інвалідністю, які залишились без батьківського піклування;

-    умови для розвитку, виховання та навчання дітей відповідно до їх віку; впровадження нових програм медико-соціальної допомоги, педагогічно-виховних заходів;

-    своєчасне інформування про дітей-сиріт та дітей, які мають правові підстави для усиновлення, органів опіки та піклування за місцем перебування дітей;

-    забезпечення житлом у межах встановлених санітарних норм твердим інвентарем, столовим посудом;

-    забезпечення одягом, взуттям, м’яким інвентарем тощо;

-    забезпечення раціональним харчуванням;

-    придбання, облік, зберігання, перевезення, використання, знищення, наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів за наявності спеціального дозволу (ліцензії) для забезпечення власних потреб;

-    здійснення медичної практики.

7.18.3. У відділенні медико-соціального захисту дітей можуть організовуватись декілька груп для здорових дітей.

7.18.4. У відділенні медико-соціального захисту дітей можуть знаходитись діти, які мають сім’ю, проте утримання та виховання яких у сім’ї з поважних причин (хвороба годувальника, навчання батьків тощо) неможливе, а також діти із затримкою розумового та фізичного розвитку внаслідок несприятливих умов виховання.

7.18.5. У відділенні медико-соціального захисту дітей можуть створюватися умови як для окремого, так і для спільного перебування дітей з батьками або особами, які їх замінюють, іншими членами родини.

7.18.6. Дітям з інвалідністю, які знаходяться в Центрі на повному державному забезпеченні, державна соціальна допомога виплачується відповідно до чинного законодавства України.

7.18.7. У відділенні медико-соціального захисту дітей можуть організовуватись декілька груп для здорових дітей.

7.18.8. У разі відповідного облаштування приміщень Центр забезпечує медичне обслуговування дітей віком до 18 років.

7.19. Структурні підрозділи Центра у своїй діяльності підпорядковуються Директору Центра.

 

РОЗДІЛ VІІІ

ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ЦЕНТРУ

 

8.1. Трудовий колектив Центру складають усі працівники, які своєю працею приймають участь в його діяльності.

8.2. Повноваження трудового колективу Центру реалізується загальними зборами трудового колективу (конференцією).

8.3. У Центрі може створюватися первинна профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність профспілкової організації регламентується чинним законодавством України та Положенням про первинну профспілкову організацію Центру, ухваленим на загальних зборах трудового колективу (конференції).

8.4. Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) укладається Колективний договір, який не повинен суперечити чинному законодавству України.

8.5. Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру, питання охорони праці та соціального розвитку.

8.6. Сторони, які уклали Колективний договір, не менше двох разів на рік, звітують про його виконання на загальних зборах (конференції) трудового колективу.

8.7. Розбіжності, які виникають при укладенні або виконанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому законодавчими актами України.

 

РОЗДІЛ ІX

фінансово-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ Центру

 

9.1. Центр є самостійним при здійсненні господарської некомерційної діяльності.

9.2. Центр у своїй діяльності визначає розвиток, виходячи з потреби населення в його послугах, планів Департаменту охорони здоров'я.

9.3. Головними критеріями ефективності господарської некомерційної діяльності Центру є виконання його фінансового плану та зобов’язань, встановлених договорами про надання Центру медичних послуг (допомоги).

9.4. Якщо по завершенню фінансового року після здійснення всіх витрат на забезпечення надання медичних послуг (допомоги) згідно із договорами про надання таких послуг (допомоги), покриття матеріально-технічних і прирівняних до них витрат, витрат на оплату праці, оплату відсотків по кредитах банків, сплати податків та інших обов’язкових платежів у розпорядженні Центру є залишок коштів, то ці кошти зараховуються до резервного фонду Центру, який має бути розміщений на спеціальному цільовому рахунку Центру. До цього резервного фонду також зараховуються кошти, що передаються Центру у вигляді добровільних благодійних пожертв та гуманітарної допомоги.

9.5. Кошти резервного фонду можуть бути використані тільки для розвитку людських та матеріально-технічних ресурсів Центру з метою поліпшення якості медичних послуг (допомоги), надання яких згідно із Статутом складає мету і предмет діяльності Центру, та на покриття фінансового дефіциту, що утворився протягом попереднього звітного періоду.

9.6. Для покриття дефіциту фінансових ресурсів Центру має право взяти банківську позику, використати кошти резервного фонду або отримати додаткові кошти з обласного бюджету.

9.7. Рішення про використання коштів резервного фонду для покриття фінансового дефіциту Центру може бути прийняте тільки обласною радою за поданням Департаменту охорони здоров’я на основі відповідної пропозиції (обґрунтування) Директора Центру.

9.8. Центр має право отримувати плату за надання послуг (допомоги) у порядку, визначеному чинним законодавством України, залучати матеріальні та фінансові ресурси в установленому порядку, отримувати гранти, дарунки та благодійні внески в межах та у порядку, визначеному чинним законодавством України для бюджетних установ.

9.9. Центр зобов’язаний приймати та виконувати доведені до нього в установленому чинним законодавством України порядку державні замовлення та замовлення Департаменту охорони здоров’я, враховувати їх при формуванні фінансового плану, визначенні перспективи економічного і соціального розвитку та виборі контрагентів, а також складати і виконувати фінансовий план (річний та з поквартальною розбивкою) на кожен наступний рік.

9.10. Планування господарської некомерційної діяльності здійснюється Центром шляхом складання річних фінансових планів у порядку та за формою, що визначені обласною радою.

9.11. Директор зобов’язаний спрямовувати діяльність Центру на виконання річного фінансового плану з метою одержання запланованих сум доходів, не припускаючись при цьому витрат невиробничого характеру, не передбачених річним фінансовим планом.

9.12. Вартість робіт та послуг, що здійснюються Центр, встановлюються відповідно до чинного законодавства України.

9.13. Відносини Центру з іншими установами, організаціями у всіх сферах діяльності здійснює на основі договорів.

9.14. Для досягнення своєї мети і рішення поставлених завдань Центр має право:

-    укладати від свого імені різного роду цивільно-правові договори, виступати позивачем і бути відповідачем у судах загальної юрисдикції;

-    звертатися до судів різної юрисдикції;

-    здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.

9.15. Для закупівель товарів, робіт, послуг Центр застосовує процедури закупівель, визначені чинним законодавством України.

9.16. Для здійснення господарської некомерційної діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші ресурси, використання яких не заборонено чинним законодавством України.

9.17. Центр самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і затверджує штатний розпис за погодженням Департаменту охорони здоров’я та голови обласної ради або заступника голови обласної ради за розподілом обов’язків.

9.18. Режим роботи Центру визначає адміністрація Центру за погодженням з трудовим колективом Центру з подальшим повідомленням Департаменту охорони здоров’я та Харківської обласної ради.

9.19. У надзвичайних умовах Центр працює згідно планів цивільної оборони Центру, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, Департаменту охорони здоров’я.

9.20. Центр провадить зовнішньоекономічну діяльність у відповідності до чинного законодавства України.

 

РОЗДІЛ Х

ЗВІТНІСТЬ ТА ПЕРЕВІРКА ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ

 

10.1. Центр здійснює бухгалтерський облік, веде фінансову та статистичну звітність у встановленому чинним законодавством України порядку.

10.2. Центр щоквартально надає Харківській обласній раді та Департаменту охорони здоров’я звіт про підсумки своєї господарської некомерційної діяльності.

10.3. Центр щомісячно надає Харківській обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, що знаходиться в оперативному управлінні Центру, за встановленою формою.

10.4. Центр щоквартально надає інформацію про орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, за встановленою формою.

10.5. Обласна рада має право проводити планові та позапланові перевірки ефективності використання майна, закріпленого за Центром на праві оперативного управління та виконання керівником умов контракту.

10.6. Контроль за окремими сторонами діяльності Центру здійснюють державні контролюючі органи, на які покладено нагляд за фінансово-економічною, господарською та трудовою діяльністю у відповідності з чинним законодавством України.

10.7. Посадові особи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування можуть давати Центру вказівки у межах своїх повноважень.

10.8. Оцінка якості надання Центром медичної допомоги та медичного обслуговування здійснюється відповідно до вимог, затверджених Міністерством охорони здоров’я України.

10.9. Контроль за діяльністю Центру здійснюється відповідно до чинного законодавства України з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері охорони здоров’я, соціального захисту дітей тощо.

10.10. Організація, координація роботи і контроль за наданням соціальних послуг здійснюється центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених чинним законодавством України.

 

РОЗДІЛ ХI

ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ

 

11.1. Зміни до Статуту здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувався і сам Статут.

11.2. Ці зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Статуту в новій редакції.

РОЗДІЛ ХІІ

ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ

 

12.1. Припинення Центру здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення чи перетворення) або ліквідації у порядку, встановленому чинним законодавством України.

12.2. Припинення Центру проводиться за рішенням обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду.

12.3. У разі припинення Центру працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав і інтересів відповідно до трудового законодавства України.

12.4. У разі припинення Центру його активи передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховуються до доходу обласного бюджету.

12.5. Припинення Центру здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.