ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення обласної ради
від 23 грудня 2010 року № 57-VI (57-6-рр)
(ІІІ сесія VІ скликання)
про постійні комісії Харківської обласної ради
Розділ І. Загальні положення
Правовий статус постійних комісій Харківської обласної ради визначаються Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні” (280/97-ВР), “Про статус депутатів місцевих рад” (93-4), „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (1160-4) та іншими законами, Регламентом обласної ради (р25_6_д) та цим Положенням.
Постійні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, що належать до її відання, та здійснення контролю за виконанням рішень ради.
Постійні комісії, за дорученням ради або за власною ініціативою, попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання щодо стану та розвитку відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які виносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки щодо них.
Постійні комісії підзвітні раді та відповідальні перед нею. Діяльність постійних комісій координує рада, голова ради та, за його дорученням, заступники голови ради.
Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах. За рішенням ради голова постійної комісії з питань бюджету може працювати в раді на постійній основі.
Стаття 1. Принципи діяльності комісій
Комісії будують свою роботу на принципах:
законності;
гласності;
рівноправності;
доцільності;
функціональності;
плановості;
наукової обґрунтованості;
колегіальності;
вільного обговорення і вирішення питань.
Стаття 2. Кількісний склад комісій
2.1. Рада визначає кількість комісій, їх назви та сфери повноважень, які може бути змінено за рішенням ради, з одночасним внесенням змін до рішення про кількісний склад постійних комісій.
2.2. Мінімальна та максимальна кількість осіб, які можуть входити до складу одної комісії, визначається рішенням ради.
2.3. Рішення про внесення змін до складу комісій приймається радою з урахуванням мінімальної та максимальної кількості осіб, які можуть входити до складу одної комісії, встановленої відповідно до частини другої цієї статті.
2.4. Рада може утворити нову або ліквідувати раніше створену комісію, змінити назву комісії чи сферу її повноважень. При утворенні нової комісії одночасно приймається рішення про сферу її повноважень та персональний склад.
Стаття 3. Персональний склад комісій
3.1. Персональний склад комісій формується радою шляхом обрання голів, заступників голів, секретарів та членів комісій.
3.2. До складу комісій не можуть бути обрані голова обласної ради, перший заступник та заступник голови ради.
4.1. Персональний склад комісії може бути змінено внаслідок:
1) обрання нового члена комісії;
2) переобрання чи відкликання голови комісії, заступника голови і секретаря комісії або її члена;
3) дострокового припинення повноважень депутата ради.
4.2. Обрання нового члена комісії, відкликання члена комісії, обрання чи відкликання голови комісії здійснюються шляхом прийняття відповідного рішення радою.
4.3. Голова комісії, за рішенням ради, у будь-який час може бути відкликаний зі своєї посади:
1) за власною заявою;
2) у зв'язку з незадовільною роботою на посаді;
3) внаслідок інших обставин, що унеможливлюють виконання ним своїх обов'язків.
4.4. Подання про відкликання має бути погоджене з відповідною фракцією. Пропозиція щодо відкликання з підстав, передбачених підпунктами 2 і 3 пункту 4.3. цієї статті, може бути внесена головою ради, відповідною комісією або депутатською фракцією (групою). Рішення про відкликання приймає виключно рада.
4.5. Після відкликання депутата з посади голови, заступника голови чи секретаря комісії він залишається членом цієї комісії, якщо радою не прийнято іншого рішення.
4.6. За умови дострокового припинення повноважень депутата він перестає бути членом відповідної комісії без прийняття про це окремого рішення ради.
Стаття 5. Ліквідація комісій
5.1. Одночасно з прийняттям рішення про ліквідацію комісії радою має бути прийнято рішення про включення (переобрання) депутатів, які входили до складу ліквідованої комісії, до складу інших комісій ради.
5.2. Протягом 10 днів депутат, який очолював постійну комісію, що ліквідується, надає голові обласної ради інформацію про питання, що знаходяться на розгляді та контролі в постійній комісії, для передачі їх до інших комісій ради (відповідно до сфери їх повноважень) або до архіву ради.
Стаття 6. Висвітлення діяльності комісій
6.1. Комісії, відповідно до чинного законодавства України, інформують громадськість про свою діяльність. На засідання комісій можуть запрошуватися представники засобів масової інформації.
6.2. Інформацію щодо поточної діяльності комісій та прийнятих ними рішень може бути розміщено на офіційному Web-сайті ради, у газеті "Слобідський край", інших засобах масової інформації.
6.3.Комісії мають право на проведення прес-конференцій з питань, віднесених до сфери їх повноважень.
Стаття 7. Права комісій на отримання інформації
7.1. Комісії мають право на отримання, вивчення, дослідження інформації з питань, що належать до сфери їх повноважень.
7.2. Комісії, відповідно до сфери своїх повноважень, мають право у встановленому законом порядку отримувати від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, їх посадових осіб необхідні матеріали і документи для забезпечення діяльності комісій відповідно до чинного законодавства України.
Стаття 8. Участь комісій у формуванні порядку денного
сесій обласної ради
Комісії можуть вносити пропозиції щодо порядку денного сесій ради з питань, віднесених до сфер їх повноважень, визначати доповідачів (співдоповідачів), які виступають на пленарних засіданнях з доповідями (співдоповідями), у порядку, встановленому Регламентом ради. (р25_6_д)
9.1. Голова комісії організовує роботу комісії.
9.2. Голова комісії:
1) забезпечує формування плану роботи комісії;
2) головує на засіданнях комісії;
3) забезпечує інформування членів комісії про час і місце проведення засідання комісії та його порядок денний;
4) запрошує (у разі необхідності) фахівців для участі у роботі комісії;
5) підписує висновки і рекомендації, прийняті комісією, та протоколи засідань комісії;
6) організовує реалізацію рекомендацій та висновків комісії та інформує членів комісії про хід виконання;
7) організовує підготовку звіту про роботу комісії;
8) доповідає обласній раді про роботу комісії;
9) дає доручення з організаційних питань заступнику (заступникам) голови комісії, головам підкомісій, секретарю та членам комісії;
10) забезпечує загальне керівництво комісією;
11) інформує членів комісії про офіційні документи, листи, що надійшли до комісії, а також робить інші повідомлення, що стосуються діяльності комісії;
12) має право інформувати відповідні фракції у раді про відсутність їх членів на засіданнях комісії без поважних причин;
13) веде прийом громадян відповідно до встановленого графіку;
14) здійснює інші повноваження відповідно до Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”. (93-4)
Стаття 10. Розподіл обов'язків між заступником
(заступниками) голови комісії
10.1. Розподіл обов'язків між заступником (заступниками) голови комісії затверджується на засіданні комісії, за пропозицією голови комісії, з прийняттям відповідного рішення.
10.2. У разі відсутності голови комісії з поважних причин та в період, коли посада голови комісії є вакантною, обов'язки голови комісії виконує його заступник, а у разі відсутності заступника голови – секретар комісії.
Стаття 11. Повноваження секретаря комісії
Секретар комісії:
1) бере участь у підготовці проекту плану роботи комісії;
2) підписує протоколи засідань комісії;
3) організовує підготовку засідань та інших заходів, що проводяться комісією, забезпечує явку членів комісії та запрошених осіб і отримання ними необхідних матеріалів;
4) веде облік засідань комісії та присутніх на засіданнях;
5) контролює виконання висновків, рекомендацій та планів роботи комісії;
6) бере участь у підготовці письмових звітів про роботу комісії.
12.1. Члени комісій мають рівні права та обов'язки.
12.2. Члени комісій мають право:
1) вносити пропозиції щодо розгляду на засіданнях комісій питань, що належать до сфери їх повноважень, брати участь в обговоренні рішень ради, висновків, рекомендацій, у прийнятті їх чи ухваленні; на вимогу члена комісії його пропозиція має бути проголосована на засіданні комісії;
2) викладати у письмовій формі свою окрему думку як додаток до рекомендації чи висновку комісії;
3) брати участь у підготовці проектів висновків, рекомендацій комісії та рішень ради;
4) бути присутніми на засіданнях інших комісій (підкомісій) ради з правом дорадчого голосу.
12.3. Члени комісій зобов'язані:
1) брати участь у роботі комісій (підкомісій), до складу яких вони входять;
2) дотримуватися порядку на засіданнях комісій (підкомісій);
3) виконувати доручення відповідно до висновків та рекомендацій, прийнятих комісією.
Стаття 13. Утворення підкомісій, обрання голів підкомісій
13.1. Для забезпечення основних напрямів своєї діяльності комісія може створювати у своєму складі підкомісію.
13.2. Підкомісія створюється у складі не менш як трьох членів комісії. Члени комісії можуть входити до складу кількох підкомісій.
13.3. Голова підкомісії обирається на засіданні комісії відкритим голосуванням більшістю голосів від затвердженого радою кількісного складу комісії.
13.4. Сфери повноважень підкомісій, їх перелік та кількісний склад визначаються комісією.
Стаття 14. Порядок діяльності підкомісій
14.1. Засідання підкомісій проводяться в такому ж порядку, як і засідання комісій, відповідно до цього Положення.
14.2. Підкомісія на своїх засіданнях розглядає проекти висновків, рекомендацій комісії, рішень ради і питання, передані на розгляд підкомісії відповідно до сфери її повноважень, надає комісії відповідні звіти.
14.3. Підкомісія не може проводити свої засідання одночасно із засіданням комісії без згоди голови комісії.
14.4. Голова підкомісії планує засідання підкомісії, погоджує його з головою комісії та організовує підготовку засідань підкомісії.
14.5. Всі члени комісії можуть відвідувати засідання будь-якої підкомісії з правом дорадчого голосу та висловлювати свої позиції з обговорюваних питань.
Розділ ІІ. Організація та форма роботи
постійних комісій
Організація роботи постійних комісій ради покладається на голів комісій. Голови комісій скликають і ведуть засідання комісій, дають доручення членам комісій, представляють комісії у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, громадянами, організовують роботу по виконанню висновків і рекомендацій комісій, рішень ради.
Основною формою роботи постійних комісій є засідання. Засідання постійних комісій скликаються за необхідності та є правомочними, якщо в них беруть участь більшість депутатів від загального складу комісій.
Засідання постійних комісій проводяться відкрито і гласно, крім випадків, коли за рішеннями постійних комісій проводиться закрите засідання. Для здійснення звукозапису, кіно- і відеозйомок потрібна згода постійної комісії. На закритому засіданні, крім депутатів та членів комісії, за рішенням комісії, можуть бути присутніми інші особи. Перелік осіб, які можуть бути присутніми на закритому засіданні комісії, визначається рішенням комісії.
Комісії можуть організовувати "круглі столи", конференції та інші заходи, проведення яких не суперечить чинному законодавству України.
Постійні комісії для вивчення питань, розробки проектів рішень ради можуть створювати підготовчі комісії і робочі групи із залученням науковців, фахівців, представників громадськості тощо.
15.1. Засідання комісії скликає голова комісії відповідно до затвердженого плану роботи комісії, доручення голови ради або за власною ініціативою.
15.2. Голова комісії зобов'язаний скликати засідання комісії, якщо на цьому наполягає не менше третини членів комісії. У разі, якщо голова комісії на вимогу його членів не скликає засідання, вони можуть зібратися самостійно і за наявності кворуму обрати головуючого для ведення цього засідання.
15.3. До порядку денного засідання комісії може бути включено питання, що стосуються організації роботи підкомісій, робочих груп та інші питання, що не потребують попередньої підготовки, якщо на цьому наполягає не менше половини членів комісії, присутніх на засіданні.
Стаття 16. Порядок проведення засідань комісій
16.1. Реєстрацію членів комісії перед початком засідання проводить головуючий на засіданні з подальшою відміткою у протоколі.
16.2. Якщо відкриття засідання комісії неможливе у зв'язку з відсутністю, за даними реєстрації, необхідної кількості депутатів комісії, головуючий на засіданні комісії може оголосити перерву на термін, погоджений з членами комісії, або встановлює інший день проведення засідання депутатської комісії з обов'язковим дотриманням вимог цього Положення щодо підготовки засідання комісії.
Стаття 17. Порядок обговорення питання на
засіданні постійних комісій
Обговорення питання на засіданні постійної комісії, як правило, включає:
1) доповідь, запитання доповідачу і відповіді на них;
2) співдоповіді (за необхідності), запитання співдоповідачам і відповіді на них;
3) виступи депутатів комісії з питань, з приводу яких виступали доповідач і співдоповідачі;
4) внесення пропозицій, обговорення і прийняття висновків та рекомендацій щодо викладених питань та про неприйнятність прийняття таких висновків, якщо питання не підготовлене або комісія вважає за доцільне направити його на доопрацювання;
5) заключне слово співдоповідачів і доповідача;
6) уточнення і оголошення головуючим на засіданні постійної комісії пропозицій, які надійшли щодо обговорюваного питання і будуть ставитися на голосування;
7) виступи депутатів комісії з мотивів голосування.
Стаття 18. Порядок проведення голосування
18.1. Рекомендації та висновки щодо проектів рішення ради або рішення комісії з питань, віднесених до компетенції комісії, вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від загального складу постійної комісії.
Результати голосування заносяться до протоколу засідання комісії із зазначенням кількості голосів "за", "проти", "утримались". За рішенням комісії, до протоколу засідання комісії заносяться поіменні результати голосування.
18.3. Прийняті комісією висновки, рекомендації та рішення можуть бути повторно переглянуті, якщо за це проголосує більшість складу членів комісії.
Перегляд рекомендацій, висновків комісії у випадках, коли рішення з відповідного питання уже прийнято радою, не допускається.
Рекомендації постійних комісій підлягають обов’язковому розгляду органами, підприємствами, установами, посадовими особами, яким вони були адресовані.
Стаття 19. Повноваження головуючого на засіданнях
постійних комісій
Головуючий на засіданні постійної комісії:
1) відкриває, закриває та неупереджено веде засідання комісії;
2) виносить на обговорення проекти рішень ради, оголошує їх повну назву, редакцію та їх ініціаторів (розробників), інформує про матеріали, що надійшли на адресу комісії;
3) організовує розгляд питань;
4) створює рівні можливості депутатам комісії для участі в обговоренні питань;
5) ставить питання на голосування, оголошує його результати;
6) забезпечує дотримання цього Положення всіма присутніми на засіданні комісії;
7) вживає заходів по дотриманню порядку на засіданні комісії;
8) має право виправляти фактичні помилки, допущені у виступах депутатів комісії;
9) здійснює інші повноваження в межах цього Положення.
Стаття 20. Процедура проведення спільного
засідання комісій
20.1. Питання, що належать до сфери повноважень кількох постійних комісій, можуть за ініціативою комісії, а також за дорученням ради або голови ради розглядатися на спільних засіданнях цих комісій.
20.2. Спільне засідання комісій веде голова комісії – ініціатор спільного засідання. За дорученням ради або голови ради спільні засідання комісій можуть вести відповідно голова ради або його заступники.
20.3. Протоколи спільних засідань комісій ведуться окремо.
21.1. На закритому засіданні, крім депутатів ради та членів комісій, за рішенням комісії, можуть бути присутніми запрошені особи.
21.2. Присутні на закритому засіданні комісії попереджаються про нерозповсюдження інформації з обмеженим доступом, отриманої на ньому, та про відповідальність відповідно до чинного законодавства.
22.1. Члени комісії зобов'язані особисто брати участь у засіданні комісії.
22.2. Члени комісії зобов'язані завчасно повідомити про неможливість бути присутніми на засіданні комісії керівництво комісії.
22.3. Про відсутність членів комісії на засіданнях комісії без поважних причин подається інформація голові ради та відповідним фракціям у раді для реагування.
Стаття 23. Участь у засіданнях комісій запрошених осіб
23.1. Комісії мають право запрошувати на своє засідання керівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, а також їх посадових і службових осіб, отримувати від них роз'яснення, необхідні для розгляду питань порядку денного.
23.2. Комісії зобов'язані заздалегідь повідомити керівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян, присутність представників яких на засіданні визнана необхідною, про час і місце засідання та перелік питань, що розглядатимуться на ньому.
Стаття 24. Надання комісіями відповідей на депутатські
запити, висновків та роз'яснень
24.1. Відповідь на депутатський запит, що надійшов до комісії, надається в порядку, встановленому Законом України "Про статус депутатів місцевих рад". (93-4)
24.2. Комісії за дорученням ради або голови ради готують висновки з питань, віднесених до сфери їх повноважень.
24.3. Комісії мають право надавати роз'яснення щодо застосування положень законів України з питань, віднесених до сфери їх повноважень. Такі роз’яснення не є офіційним тлумаченням закону.
Стаття 25. Розгляд звернень у комісіях
Звернення, що надходять до комісій, розглядаються головою комісії або, за його дорученням, заступником чи іншими членами комісії в порядку і в терміни, визначені законом.
Стаття 26. Акти, що приймаються комісіями
За результатами розгляду питань на засіданнях комісій приймаються у формі рішень:
1) висновки - у випадках, передбачених Регламентом ради; (р25_6_д)
2) рекомендації - щодо контрольної діяльності комісій, осіб, які пропонуються для обрання, призначення, надання згоди на призначення чи звільнення радою, тощо.
Висновки та рекомендації постійних комісій можуть бути переглянуті, якщо за це висловились більшість членів комісії від її загального складу. Зазначені документи надсилаються органам та посадовим особам, які брали участь у засіданні постійної комісії.
Стаття 27. Оформлення у формі рішень висновків
та рекомендацій комісій
27.1. У рішеннях комісій зазначається питання, з якого вони прийняті, дата розгляду і номер протоколу засідання.
27.2. Рішення комісій складаються із мотивувальної та резолютивної частин.
27.3. У мотивувальній частині рішень зазначається:
1) за чиїм дорученням або ініціативою було розглянуто питання;
2) наявність висновків державних органів, органів місцевого самоврядування, експертних висновків, висновків інших комісій ради тощо;
3) перелік інших документів, що вплинули на результати розгляду питання;
4) обґрунтування і мотиви прийнятого рішення, висновку, рекомендації.
27.4. Резолютивна частина рішень за результатами розгляду питання має містити:
1) стосовно осіб, обрання, призначення, надання згоди на призначення чи звільнення з посад яких здійснюється радою, - висновки чи рекомендації комісії по кожній кандидатурі на цю посаду;
2) стосовно питань, винесених на розгляд, - висновки чи рекомендації комісії щодо їх вирішення.
27.5. У рекомендаціях комісій щодо контролю за діяльністю державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб зазначаються:
1) положення законодавчих актів України, які було порушено або неналежно виконано відповідним органом чи посадовою (службовою) особою, із зазначенням фактів, які це підтверджують;
2) позитивна чи негативна оцінка роботи державного органа, органа місцевого самоврядування чи посадової (службової) особи;
3) заходи, яких необхідно вжити для усунення виявлених комісією порушень законодавчих актів, пропозиції щодо притягнення винних осіб до відповідальності за зазначені порушення відповідно до чинного законодавства.
Стаття 28. Оформлення протоколів засідань комісій
28.1. На кожному засіданні комісії ведеться протокол засідання.
28.2. У протоколі засідання комісії зазначаються:
1) номер протоколу, дата, час і місце проведення засідання;
2) прізвище головуючого на засіданні, список членів комісії, присутніх на засіданні, список відсутніх членів комісії із зазначенням причин їх відсутності, список запрошених осіб із зазначенням їх участі в засіданні;
3) порядок денний засідання;
4) розглянуті питання порядку денного, список членів комісії, а також запрошених осіб, які виступили на засіданні;
5) назви документів, розглянутих на засіданні комісії або поширених серед членів комісії;
6) результати голосування з питань порядку денного;
7) прийняті рішення (висновки, рекомендації).
28.3. До протоколу додаються прийняті комісією акти, а також матеріали, що розглядалися під час заслуховування кожного питання, і викладена в письмовій формі окрема думка членів комісії, які голосували "проти" або утрималися від голосування, якщо вона була надана в письмовій формі членом комісії.
28.4. Протокол засідання комісії підписують головуючий на засіданні та секретар комісії.
28.5. Протоколи засідань комісій зберігаються у встановленому порядку і за зверненням депутата обласної ради надаються для ознайомлення, якщо Регламентом Харківської обласної ради не встановлено іншого порядку ознайомлення з документами комісій.
28.6. Протокол засідання комісії є офіційним документом, що підтверджує процес обговорення і прийняття рішення, висновку, рекомендації комісії.
Стаття 29. Засади контрольної діяльності постійної комісії
29.1. Комісія здійснює контрольні функції щодо виконання своїх рішень.
29.2. Постійна комісія заслуховує на своєму засіданні голову комісії, заступника, секретаря та членів комісії і оцінює їх роботу.
Розділ ІІІ. Повноваження постійних комісій
Крім повноважень, передбачених у Розділі II цього Положення, постійні комісії попередньо розглядають:
Постійна комісія з питань розвитку місцевого самоврядування, адміністративно-територіального устрою, регламенту та депутатської діяльності:
- питання щодо розвитку місцевого самоврядування, робота в рамках Програми розвитку місцевого самоврядування в Харківській області на 2011-2015 роки та інших програм відповідно до профілю комісії;
- питання щодо Регламенту ради;
- питання щодо організації проведення референдумів та виборів;
- питання щодо структури, чисельності виконавчого апарату, витрат на утримання ради та її виконавчого апарату;
- звіти про роботу тимчасових контрольних комісій;
- питання щодо дострокового припинення повноважень депутата ради;
- питання щодо адміністративно-територіального устрою;
- питання щодо положення про постійні комісії обласної ради;
- питання щодо персонального складу постійних комісій;
- звернення органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, громадських організацій та громадян з питань, які віднесені до компетенції комісії;
- питання контролю за виконанням рішень обласної ради відповідно до профілю постійної комісії.
Крім того, вносить пропозиції:
- щодо взаємодії з Асоціацією органів місцевого самоврядування Харківської області та Всеукраїнською Асоціацією місцевих та регіональних влад;
- щодо підтримки всеукраїнських та міжнародних проектів, спрямованих на розвиток територіальних громад;
- щодо вдосконалення нормативно-правового регулювання місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою;
- щодо організаційного забезпечення діяльності ради та депутатів;
- щодо встановлення та зміни меж районів, міст для подання на розгляд Верховної Ради України;
- щодо проектів рішень про встановлення та зміну меж сіл, селищ області;
- щодо плану роботи ради;
- щодо нагородження Почесною грамотою та Грамотою Верховної Ради України;
- щодо конкурсу "Краща сільська, селищна, міська (міста районного значення) рада"; узагальнення та поширення позитивного досвіду рад;
- щодо додержання депутатської дисципліни та етики;
- щодо інших питань, які виносяться на розгляд ради.
Постійна комісія з питань бюджету:
- проекти програм і внесення змін та доповнень до діючих програм економічного, соціального та культурного розвитку області та їх фінансове забезпечення;
- проекти цільових програм і внесення змін та доповнень до цільових програм, що діють, та їх фінансове забезпечення;
- проекти обласного бюджету та внесення змін та доповнень до діючого бюджету;
- пропозиції щодо розподілу субвенцій з Державного бюджету;
- питання контролю за виконанням бюджету та рішень ради за напрямками діяльності комісії, власних висновків та рекомендацій;
- звіти про виконання обласного бюджету та прийнятих програм;
- інші питання, які відносяться до компетенції комісії.
Крім того, комісія:
- готує та надає висновки щодо реальності бюджетних запитів, поданих головними розпорядниками коштів;
- активно співпрацює з органами, що здійснюють контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, виділених з обласного бюджету та переданих як субвенція з Державного бюджету, готує висновки і пропозиції, а за необхідності - виносить на розгляд обласної ради;
- співпрацює з бюджетним комітетом Верховної Ради України, з постійними комісіями з питань бюджету міських, районних, селищних рад;
- розглядає звернення органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, громадських організацій та громадян з питань, які віднесені до компетенції комісії;
- взаємодіє з Контрольно-ревізійним управлінням, Головним фінансовим управлінням, іншими управліннями, Державною податковою адміністрацією в Харківській області та бере участь у засіданні колегій цих управлінь, установ та органів держаної влади (за згодою);
- заслуховує звіти керівників управлінь та бюджетних установ, державних органів, готує висновки, рекомендації та пропозиції з питань виконання бюджету та програм, а за необхідності - виносить на розгляд обласної ради;
- ініціює проведення перевірок цільового використання виділених коштів за статтями бюджетного розпису;
- здійснює контроль за використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов’язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок.
Постійна комісія з питань соціально-економічного розвитку регіону, інвестицій, міжнародного та міжрегіонального співробітництва:
- проекти програм соціально-економічного розвитку області, готує висновки і рекомендації з цих питань, заслуховує звіти про виконання програм;
- питання щодо збалансування заходів стосовно економічного і соціального розвитку області;
- питання щодо прийняття, за пропозицією відповідних сільських, селищних, міських рад, рішень, пов'язаних зі створенням спеціальних вільних та інших економічних зон, зміною статусу цих зон, внесення до відповідних органів пропозицій з цих питань і винесення на розгляд ради;
- питання щодо соціально-економічного розвитку регіону, сприяє реалізації заходів у цьому напрямку;
- питання щодо аналізу соціально-економічного розвитку Харківської області;
- питання щодо формування обласного плану капітальних вкладень та розподілу субвенцій на соціально-економічний розвиток;
- питання щодо забезпечення виконання дохідної частини обласного бюджету та зведеного бюджету області;
- питання, пов’язані з реалізацією заходів щодо залучення іноземних інвестицій;
- питання щодо сприяння інвестиційній діяльності в регіоні;
- питання щодо формування напрямів інвестиційної та інноваційної політики; діяльності вільних економічних зон, територій пріоритетного розвитку, технопарків, промислових та індустріальних парків;
- питання щодо розвитку споживчого ринку та побутових послуг підтримки вітчизняного товаровиробника;
- питання щодо забезпечення стабільної цінової ситуації в області;
- питання щодо здійснення регіональної зовнішньоторговельної діяльності;
- питання щодо розвитку малого та середнього підприємництва;
- питання щодо виконання регіональних програм, які відносяться до компетенції комісії (інвестиційна діяльність, інноваційна діяльність, розвиток підприємництва, розвиток внутрішньої торгівлі та побутових послуг, розвиток експортного потенціалу, розвиток міжнародного, міжрегіонального та прикордонного співробітництва тощо);
- питання щодо розвитку конкурентної політики в області;
- кон'юнктуру ринку товарів та послуг, сприяє розповсюдженню світового досвіду зовнішньоекономічної діяльності;
- питання щодо підготовки Харківської області до проведення фінальної частини Чемпіонату Європи 2012 року з футболу;
- вносить пропозиції щодо розширення міжнародного та міжрегіонального співробітництва.
Крім того:
- бере участь у реалізації державної і регіональної політики у сфері міжнародних зв'язків, прикордонного співробітництва і зовнішньоекономічної діяльності, вносить пропозиції по відповідних напрямах до регіональних програм;
- делегує представників для участі у роботі міжнародних семінарів, конференцій, бізнес-форумів;
- вносить пропозиції щодо розширення міжрегіонального співробітництва;
- співпрацює з представницькими органами влади в Україні та за кордоном з метою обміну досвідом;
- співпрацює з відповідними постійними комісіями обласних, міських і районних рад з питань діяльності комісії;
- сприяє здійсненню ефективного планування та прогнозування соціально-економічного розвитку Харківської області;
- здійснює аналіз соціально-економічного розвитку Харківської області;
- розглядає звернення органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, громадських організацій, засобів масової інформації і громадян з питань, які відносяться до компетенції комісії;
- здійснює контроль за реалізацією рішень ради по профільних питаннях постійної комісії, висновків комісії, доручень виборців;
- розглядає інші питання в межах компетенції ради.
Постійна комісія з питань паливно-енергетичного комплексу, житлово-комунального господарства, промисловості, будівництва, транспорту, шляхів і зв'язку:
- питання сфери паливно-енергетичного комплексу, енергозбереження, житлово-комунального господарства; бере участь у розробці проектів рішень ради з цих питань;
- програми комплексного розвитку паливно-енергетичного комплексу, енергозбереження, житлово-комунального господарства області та заслуховує звіти про їх виконання;
- питання, пов’язані зі станом та розвитком житлово-комунального господарства, за дорученням ради або за своєї ініціативи;
- матеріали щодо діяльності підприємств та установ житлово-комунального господарства на території області, готує висновки і рекомендації;
- цільові програми щодо забезпечення населення житлово-комунальними послугами;
- питання щодо промислової політики, політики у сфері транспорту, зв’язку;
- питання щодо розвитку телефонного, телеграфного та поштового зв’язку, мережі Інтернет, радіофікації та телетрансляційного забезпечення населених пунктів;
- питання стосовно стану та розвитку будівництва, за дорученням ради або за своєї ініціативи;
- питання щодо діяльності підприємств та установ будівельної галузі на території області, готує висновки і рекомендації;
- питання щодо затвердження відповідно до чинного законодавства правил забудови і благоустрою населених пунктів області;
- проекти програм житлового будівництва;
- питання про погодження надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів обласного значення (прісні підземні води), а також про скасування такого дозволу;
- інші питання в межах компетенції ради.
Крім того:
- здійснює аналіз та ініціює проведення перевірок діяльності підприємств усіх галузей і всіх форм власності з питань споживання паливно-енергетичних ресурсів на території області, готує висновки і рекомендації з цих питань;
- ініціює проведення перевірок підприємств паливно-енергетичного комплексу, робить запити щодо надання необхідної інформації та матеріалів, по результатах розгляду готує висновки та пропозиції, а за необхідності – виносить на розгляд ради;
- здійснює контроль за виконанням рішень обласної ради відповідно до профілю постійної комісії;
- бере участь у підготовці питань щодо розвитку паливно-енергетичного комплексу, житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту, зв’язку, будівництва та шляхів;
- здійснює аналіз діяльності промислових підприємств, підприємств транспорту, зв’язку, будівельних на території області, готує висновки і рекомендації з цих питань.
Постійна комісія з питань спільної власності
територіальних громад області:
- за дорученням відповідних рад погоджує в установленому законодавством порядку питання про продаж, передачу в оренду, концесію або під заставу об'єктів комунальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних громад і перебувають в управлінні обласної ради,
- передачу з балансу на баланс комунального підприємства, списання майна, закріпленого за організаціями, підприємствами установами, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;
- погоджує статути (положення) підприємств, установ, організацій, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, контролює виконання їх умов та вживає заходів у разі їх порушення;
- погоджує укладання, розірвання контрактів з керівниками комунальних підприємств, установ організацій, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, та контролює їх виконання з дотримання умов;
- погоджує заходи щодо усунення причин погіршення фінансово-економічного стану та запобігання банкрутства комунальних підприємств, установ, організацій, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;
- погоджує в установленому законодавством порядку питання про передачу майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області у державну або комунальну власність відповідних територіальних громад і прийняття майна інших форм власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст області;
- контролює стан виконання договорів оренди щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів і нерухомого майна, концесійних договорів, договорів передачі майна під заставу, позички згідно із затвердженими обласною радою відповідними порядками та умовами;
- погоджує дозволи комунальним підприємствам, установам, організаціям, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, на передачу в оренду їх структурних підрозділів і нерухомого майна та індивідуально визначеного майна;
- здійснює контроль щодо проведення конкурсів на право оренди, продажу майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та з відбору суб'єктів оціночної діяльності;
- ініціює проведення інвентаризації, оцінки майна, що передасться в оренду або підлягає відчуженню;
- розглядає та погоджує дозволи на списання майна з балансів комунальних підприємств та бюджетних установ, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, в установленому законодавством та обласною радою порядку;
- надає пропозиції щодо програми приватизації об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;
- здійснює контроль за виконанням рішень обласної ради за напрямками діяльності комісії, власних рекомендацій;
- інші питання, що віднессені до компетенції ради.
Постійна комісія з питань аграрної політики,
земельних відносин та природокористування:
- проекти програм розвитку сільського господарства області та його галузей;
- проекти програм виробництва сільськогосподарської техніки та забезпечення нею агропромислового комплексу;
- питання створення умов для стабілізації та ефективного розвитку аграрного сектору;
- пропозиції щодо створення сприятливих умов для розвитку та функціонування різних організаційно-правових форм господарювання;
- питання запровадження сучасних механізмів і методів формування ринку сільськогосподарської продукції та можливостей для реалізації сільськогосподарської продукції особистих підсобних господарств;
- проекти програм комплексного розвитку сільських територій та розв’язання соціальних проблем на селі;
- питання регулювання земельних відносин;
- питання організації землеустрою, питання розпорядження землями, що знаходяться у спільній власності територіальних громад;
- проекти програм використання земель, підвищення родючості ґрунтів, охорони земель;
- питання інвентаризації орних земель, що знаходяться у користуванні господарств усіх форм власності, їх оподаткування та надходження коштів у бюджет;
- питання ефективного використання земель несільськогосподарського призначення;
- питання про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів обласного значення, а також, про скасування такого дозволу;
- питання погодження надання спеціальних дозволів на користування надрами з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки, родовищ корисних копалин державного значення;
- питання надання гірничих відводів для розробки родовищ корисних копалин місцевого значення;
- проекти регіональних програм щодо охорони та відтворення лісових насаджень;
- питання про віднесення лісів до категорії захищеності, про поділ лісів за розрядами такс;
- питання щодо доцільності переведення лісових земель в нелісові для використання в цілях, не пов’язаних з веденням лісового господарства;
- питання стосовно надання мисливських угідь у тимчасове користування для ведення мисливського господарства та полювання, а також дострокового припинення користування угіддями;
- проекти регіональних природоохоронних програм;
- питання про оголошення територій та об’єктів природно-заповідного фонду;
- питання про організацію територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні в частині надання земельних ділянок під охорону;
- питання користування водними об’єктами, їх охорони та використання водних живих ресурсів;
- проекти програм індивідуального житлового будівництва на селі;
- інші питання, що віднесені до компетенції ради.
Постійна комісія з питань охорони здоров'я, материнства і дитинства та соціального захисту населення:
- пропозиції та проекти рішень ради щодо фінансування галузі охорони здоров'я та сфери соціального захисту населення, а також працевлаштування, створення робочих місць та покращення умов праці, в тому числі для інвалідів;
- проекти рішень ради щодо затвердження регіональних програм з покращення медичного обслуговування населення, матеріального забезпечення лікувальних закладів, реконструкції та будівництва лікарень, поліклінік, пологових будинків;
- пропозиції щодо забезпечення професійної підготовки медичних кадрів, введення сімейної медицини у сільській місцевості;
- питання та проекти рішень щодо праці та зайнятості населення і соціального захисту громадян, в тому числі інвалідів, сиріт, напівсиріт, дітей-інвалідів, багатодітних сімей, громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, малозабезпечених сімей, які можуть забезпечуватись за рахунок власних коштів і благодійних надходжень, проводить вивчення та перевірку відповідних питань, робить висновки і надає рекомендації щодо прийняття таких рішень;
- проекти програм соціального захисту та зайнятості населення;
- проекти програм та заходи, спрямовані на всебічну реабілітацію інвалідів, ефективну роботу підприємств та громадських організацій інвалідів, інтеграцію інвалідів у суспільство;
- питання охорони праці, грошових доходів та заробітної плати;
- питання забезпечення виконання головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області, фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування та Державною службою зайнятості належного виконання законодавства України, для чого постійна комісія має право отримувати від відповідних органів повну інформацію щодо їх діяльності;
- питання наповнення бюджету Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- матеріали щодо діяльності підприємств та установ соціальної сфери області, готує висновки та рекомендації;
- матеріали щодо діяльності підприємств інвалідів, які відповідно до законодавства України мають податкові та інші пільги, для чого постійна комісія має право отримувати від відповідних органів повну інформацію щодо їх діяльності;
- розгляд проектів рішень обласної ради з питань управління майном комунальної власності, що відносяться до сфери соціального захисту та галузі "Охорона здоров’я", а саме:
§ прийняття об’єктів у спільну власність територіальних громад сіл, селищ міст області;
§ передача об’єктів із спільної власності територіальних громад сіл, селищ міст області;
§ відчуження об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;
§ надання дозволів обласним комунальним підприємствам, установам, закладам на списання майна спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст області;
§ затвердження в новій редакції статутів обласних комунальних підприємств, установ, закладів;
§ погодження на призначення на посаду та звільнення із займаної посади керівників обласних комунальних підприємств, установ, закладів;
- сприяння у проведенні науково-практичних конференцій, круглих столів, моніторингу стану дотримання законодавства України по галузі охорони здоров’я та у сфері соціальної політики та захисту населення;
- організація та координування діяльності і надання методичної допомоги медичним і науково-медичним товариствам, установам;
- співпраця з постійними комісіями обласної, міських і районних рад з питань діяльності комісії;
- сприяння благодійній діяльності, проведення регіонального огляду меценатства і спонсорства та програм, спрямованих на поліпшення соціально-економічного стану;
- розгляд звернень громадян з питань охорони здоров’я та соціального захисту населення;
- інші питання, віднесені до компетенції ради.
Постійна комісія з правових питань, регуляторної політики, законності, громадського порядку, боротьби з корупцією та злочинністю:
- вивчає і готує до розгляду обласної ради питання, розробляє за дорученням ради, а також за власною ініціативою, проекти рішень обласної ради, готує висновки щодо проектів рішень, внесених на розгляд ради, ініціює виступи на сесіях ради з доповідями і співдоповідями;
- розробляє проекти обласних цільових програм, бере участь у розробці і реалізації заходів щодо забезпечення законності, охорони громадського порядку і боротьби зі злочинністю;
- розглядає кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження обласною радою, готує висновки з цих питань;
- здійснює контроль за виконанням рішень обласної ради, які стосуються цих питань;
- здійснює підготовку до заслуховування обласною радою інформації прокурора Харківської області про стан законності і заходи щодо його зміцнення;
- здійснює підготовку до заслуховування обласною радою інформації начальника Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області про стан боротьби із злочинністю, охорони громадського порядку та результати діяльності;
- здійснює моніторинг стану дотримання законності та громадського порядку, боротьби з організованою злочинністю та корупцією на території Харківської області;
- готує висновки щодо громадської думки стосовно діяльності правоохоронних та інших органів Харківської області;
- готує доповіді (інформацію) про стан профілактики і боротьби зі злочинністю та корупцією, зміцнення громадського порядку, дотримання законності в Харківській області, напрямки та заходи з удосконалення роботи у цій сфері, за необхідності;
- сприяє діяльності відповідних органів щодо дотримання законності та забезпечення правопорядку в Харківській області;
- вносить пропозиції та сприяє проведенню науково-практичних конференцій, круглих столів, фокус-груп з питань, що віднесені до відання постійної комісії, із залученням представників наукових установ, працівників правоохоронних та судових органів, органів прокуратури, адвокатури, правозахисних організацій та представників громадськості;
- здійснює попередній аналіз та підготовку пропозицій щодо проектів законів України, які надходять в обласну раду для ознайомлення і внесення пропозицій;
- розглядає звернення, заяви (клопотання), скарги громадян з особистих питань, які в компетенції комісії;
- аналізує звернення громадян, вивчає громадську думку, готує висновки за результатами аналізу та вивчання, інформує раду про відповідні результати;
- вживає заходів щодо забезпечення оперативного вирішення питань за зверненнями громадян;
- інформує громадськість, у тому числі через засоби масової інформації, про свою діяльність та стан дотримання законності, забезпечення громадського порядку, боротьби з корупцією та організованою злочинністю;
- здійснює діяльність за іншими напрямками;
- розглядає питання реалізації державної регуляторної політики відповідно до розділу VI Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (1160-4), а саме:
готує та надає висновки щодо відповідності проектів регуляторних актів вимогам законодавства на підставі аналізу регуляторного впливу і експертного висновку;
у разі внесення на розгляд проекту регуляторного акта без аналізу регуляторного впливу, повертає його розробникові на доопрацювання;
вивчає зауваження і пропозиції щодо оприлюдненого проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, надані фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями;
може виносити рекомендації про забезпечення підготовки експертного висновку щодо регуляторного впливу внесеного проекту регуляторного акта в порядку, встановленому законодавством;
приймає висновки про оприлюднення проектів регуляторних актів, що не оприлюднювалися, а у випадках, передбачених законодавством, повторно оприлюднює проекти регуляторних актів, що оприлюднювалися до винесення їх на розгляд обласної ради;
- за дорученням голови ради готує експертні висновки щодо відповідності чинному законодавству програм, винесених на розгляд ради;
- здійснює попередній аналіз та підготовку пропозицій щодо проектів законів та підзаконних актів України, які надходять до обласної ради для ознайомлення та внесення пропозицій;
- за дорученням голови ради надає правові консультації та роз’яснення законодавства в засобах масової інформації;
- готує і попередньо розглядає питання щодо звіту голови обласної ради, надає рекомендації щодо опублікування цього звіту у газеті "Слобідський край";
- розглядає інші питання, що виносяться на розгляд ради;
- вносить пропозиції щодо поліпшення правового регулювання діяльності органів місцевого самоврядування;
- надає правові висновки з інших питань.
Постійна комісія з питань екології, надзвичайних ситуацій
та ліквідації їх наслідків:
- питання, пов’язані зі станом екології та безпекою життєдіяльності людини, за дорученням ради або за своєї ініціативи;
- проекти профільних Програм, затвердження та виконання яких створює умови для ефективного використання сил цивільного захисту (ЦО) та прискорює процедуру прийняття рішень у випадку виникнення надзвичайної ситуації;
- екологічні програми, заходи, попередньо розглядає и готує висновки та проекти рішень обласної ради із зазначених питань;
- питання щодо внесення пропозицій до відповідних державних органів про оголошення природних та інших об’єктів, що мають екологічну цінність;
- питання формування і використання обласного екологічного фонду охорони навколишнього природного середовища;
- питання щодо забезпечення реалізації державної політики в межах своїх повноважень у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, а також ліквідації їх наслідків;
- питання щодо стану готовності до дій і взаємодії органів управління у сфері захисту населення і територій, сил і засобів, призначених для запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного та природного характеру, і реагування на них.
Крім того:
- взаємодіє з правоохоронними та іншими органами виконавчої влади з питань забезпечення дотримання екологічного законодавства України;
- здійснює контроль за виконанням рішень обласної ради;
- взаємодіє з управліннями та відділами облдержадміністрації, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності з питань, віднесених до компетенції постійної комісії, щодо підготовки проектів рішень обласної ради, підготовки рішень постійної комісії;
- сприяє своєчасному придбанню пожежної та пристосованої для гасіння пожеж техніки; підвищенню ефективності реагування та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
- бере участь у здійсненні заходів у сфері цивільного захисту та техногенно-екологічної безпеки;
- сприяє вирішенню питань щодо забезпечення відповідного рівня зв’язку, надійності, мобільності, ефективності функціонування системи зв’язку та інформатизації цивільної оборони;
- інші питання в межах компетенції ради.
Постійна комісія з питань науки, освіти, культури, історичної спадщини, духовності та національних меншин:
- питання щодо розвитку науки і освіти в регіоні, вносить рекомендації щодо поліпшення її якості, сприяє реалізації державної політики у сфері освіти;
- питання доступності середньої освіти на території регіону, зокрема щодо можливості навчання на державній і рідній мові, сприяє розвитку гуманізації та демократизації навчально-виховного процесу в усіх закладах освіти;
- питання щодо покращення підготовки кадрів для регіону, розвитку матеріальної бази установ освіти, бере участь у проведенні заходів щодо збереження інтелектуального потенціалу регіону;
- питання розвитку науки в галузі освіти в умовах сучасного реформування суспільства;
- питання освіти дітей-сиріт та дітей, що залишилися без батьківського піклування, у школах-інтернатах, дитячих будинках, закладах освіти;
- проекти програм щодо розвитку науки, освіти, культури, історичної спадщини, духовності, а також програм культурного розвитку національних меншин;
- питання щодо відродження осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел, роботи творчих спілок, національно-культурних товариств;
- питання щодо збереження історичної спадщини та пам’яток культури в регіоні;
- питання стосовно розвитку мережі, укріплення матеріально-технічної бази закладів культури;
- питання щодо внесення пропозицій до відповідних державних органів про оголошення природних та інших об’єктів, що мають історичну, культурну або наукову цінність, пам’ятками історії або культури;
- питання щодо управління об’єктами (за напрямами діяльності комісії) спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;
- питання щодо контролю за виконанням рішень ради за напрямами діяльності комісії, власних рекомендацій та висновків;
- інші питання в межах компетенції ради.
Постійна комісія з питань молодіжної політики, спорту,
туризму та підготовки до Євро-2012:
- проекти програм щодо розвитку фізкультури і спорту, туризму, підготовки до проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, поліпшення стану сім’ї, жінок, дітей та молоді;
- проекти програм з організації оздоровлення, відпочинку і дозвілля дітей та молоді, а також проекти програм щодо утвердження здорового способу життя в дитячому і молодіжному середовищі та протидії поширенню соціально небезпечних хвороб серед дітей та молоді;
- питання стосовно розвитку мережі, укріплення матеріально-технічної бази закладів фізичної культури і спорту, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центрів молоді, молодіжних центрів праці, інших молодіжних закладів;
- питання, що стосуються удосконалення форм і методів розвитку молодіжної політики, фізкультури і спорту в регіоні, працює над виявленням додаткових резервів і можливостей для реалізації основних напрямів державної політики стосовно сім’ї, жінок, дітей та молоді, а також в галузі фізичної культури, спорту і туризму;
- питання щодо соціального захисту молоді, її працевлаштування, розвитку молодіжної підприємницької діяльності, забезпечення житлом молоді і молодих сімей;
- питання, що стосуються забезпечення рівних прав і можливостей для участі жінок і чоловіків у політичному, економічному і культурному житті, запобігання насильству в сім’ї, торгівлі людьми;
- питання сприяння молодіжним, дитячим, жіночим та іншим громадським організаціям у проведенні ними роботи з питань сім’ї, дітей та молоді;
- питання контролю за виконанням рішень ради за напрямками діяльності постійної комісії, власних рекомендацій;
- інші питання в межах компетенції ради.
Постійна комісія з питань забезпечення прав людини,
свободи слова та інформації:
- питання щодо підтримки діяльності засобів масової інформації органів місцевого самоврядування та загальнорегіональних видань;
- пропозиції щодо фінансування, управління, заснування та реорганізації засобів масової інформації обласної ради;
- питання та пропозиції щодо реалізації заходів по забезпеченню прав людини, свободи слова та інформації;
- питання щодо забезпечення інформованості ЗМІ про діяльність обласної ради;
- питання щодо забезпечення свободи слова, мовної політики, інформації;
- інші питання в межах компетенції ради.
Крім того:
- підтримує зв’язки з політичними партіями та громадськими об’єднаннями, відповідними комітетами Верховної Ради України;
- сприяє проведенню заходів з питань сфери діяльності комісії та бере в них участь;
- здійснює контроль за виконанням рішень ради за напрямками діяльності комісії, власних рекомендацій.
Розділ IV. прикінцеві ПОЛОЖЕННЯ
1. За необхідності рада може внести відповідні зміни та доповнення до повноважень комісій, порядку їх діяльності та інші зміни до цього Положення.
2. У випадку прийняття законодавчих актів, у результаті чого може виникнути неузгодженість окремих статей цього Положення з діючим законодавством, радою повинні бути внесені відповідні зміни та доповнення до цього Положення.
3. У разі наявності розбіжності між нормами цього Положення і нормами діючого законодавства України, діють норми законодавства України, незалежно від внесення змін до Положення.
Перший заступник
голови обласної ради О. Олешко