ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення обласної ради
від 26 квітня 2012 року №405-VI
(XII сесія VI скликання)
Порядок видачі Харківською обласною радою дозволів на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення
1. Порядок видачі Харківською обласною радою дозволу на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення (далі – Порядок) регламентує умови видачі дозволу на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення (далі – Дозвіл) або відмови у їх погодженні, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання.
Дія Порядку не розповсюджується не спеціальне використання корисних копалин у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.
2. Для одержання Дозволу природокористувачем подаються до обласної ради наступні документи:
- заява-клопотання, заповнена з дотриманням вимог природоохоронного законодавства, за формою відповідно до додатку 1 до Порядку;
- документи, що додаються до заяви-клопотання, визначені у додатку 2 до Порядку.
3. Для перевірки повноти й відповідності чинному законодавству України та вимогам цього Порядку заява-клопотання та документи до неї надаються до юридичного відділу виконавчого апарату обласної ради, а також для попереднього розгляду та підготовки висновку – до відповідної профільної постійної комісії.
4. Документи повертаються природокористувачу у разі:
а) відсутності затвердженого в установленому порядку ліміту;
б) порушення умов природокористування та режиму території природно-заповідного фонду;
в) подання природокористувачем неповного пакету документів, необхідних для видачі Дозволу і передбачених цим Порядком;
г) виявлення в документах, поданих природокористувачем, недостовірних відомостей;
д) наявності інших підстав, встановлених законом.
Документи, надані до заяви-клопотання, повертаються (видаються або надсилаються) природокористувачу разом з письмовим повідомленням не пізніше десяти робочих днів із дня прийняття заяви-клопотання.
5. У разі усунення недоліків, повторний розгляд документів юридичним відділом виконавчого апарату обласної ради здійснюється у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня отримання документів, передбачених у пункті 2 Порядку, та документів, які засвідчують усунення причин, що стали підставою для повернення документів.
6. При повторному розгляді документів не допускається повернення документів з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні обласної ради заявнику (за винятком неусунення чи усунення не в повному обсязі заявником причин, що стали підставою для попереднього повернення документів).
7. У разі відсутності підстав для відмови у наданні Дозволу юридичним відділом виконавчого апарату обласної ради готується проект листа до територіального органу центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища та письмове повідомлення, яке видається або надсилається природокористувачу не пізніше десяти робочих днів із дня прийняття заяви-клопотання.
8. Проект рішення обласної ради про видачу Дозволу або про відмову у видачі Дозволу готується на підставі погодження територіального органу центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища та висновків профільної постійної комісії.
Рішення про видачу Дозволу є підставою для видачі Дозволу за формою, визначеною у Додатку 3 до Порядку.
9. Анулювання Дозволу здійснюється обласною радою на підставі:
а) звернення природокористувача із заявою про анулювання Дозволу;
б) встановлення факту надання в заяві-клопотанні та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
в) різкого погіршення стану навколишнього природного середовища внаслідок природокористування;
г) ліквідації підприємства, установи або організації, яка отримала дозвіл;
д) порушення умов природокористування та режиму території природно-заповідного фонду;
ж) втрати чи пошкодження дозвільного документу (Дозволу), що не дає можливості визначити його зміст;
в) з інших підстав, встановлених законом.
10. Уразі наявності підстав для анулювання Дозволу готується та подається голові обласної ради для внесення на розгляд обласної ради у встановленому порядку проект рішення про анулювання Дозволу.
11. Рішення обласної ради про анулювання Дозволу видається або надсилається природокористувачу не пізніше п’яти робочих днів із дня його прийняття.
Анулювання Дозволу може бути оскаржено в суді.
12. Підставами для переоформлення Дозволу є:
а) зміна найменування юридичної особи або прізвища, імені, по батькові фізичної особи;
б) інші підстави, встановлені законом.
Для переоформлення Дозволу природокористувачу необхідно подати до обласної ради заяву і документи, що підтверджують необхідність такого переоформлення.
У разі зміни найменування суб’єкта господарювання, таким документом є виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, а у разі зміни прізвища, імені, по батькові фізичної особи – свідоцтво про зміну імені.
13. За наявності підстав для переоформлення Дозволу та підтверджуючих документів готується відповідний проект рішення. Переоформлений Дозвіл видається або надсилається природокористувачу не пізніше двох робочих днів з дня його виготовлення та підписання.
14. Підставами для видачі дублікату Дозволу є втрата або пошкодження Дозволу, а також інші підстави, встановлені законом.
Для отримання дублікату Дозволу природокористувач подає заяву, із зазначенням підстав для його видачі.
Дублікат видається або надсилається природокористувачу протягом двох робочих днів з дня одержання заяви про її видачу.
15. Заява-клопотання про надання Дозволу та документи, що додаються до неї, заява про анулювання Дозволу, заява про видачу дублікату Дозволу подаються до відділу, до повноважень якого віднесено прийняття та реєстрацію вхідної документації обласної ради, особисто природокористувачем (керівником юридичної особи, фізичною особою) чи уповноваженими ним особами. Повноваження особи повинні бути підтверджені відповідно до вимог Цивільного кодексу України.
Підпис керівника юридичної особи, фізичної особи – підприємця (у разі наявності печатки) на заяві-клопотанні засвідчується печаткою.
Зазначені документи можуть бути надіслані рекомендованим листом з описом вкладення. При цьому підпис (у разі відсутності печатки) засвідчується нотаріально.
Копії документів, що додаються до заяв, передбачених у абзаці 1 цього пункту, повинні бути засвідчені з дотриманням вимог ДСТУ 4163-2003 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації» або у порядку, передбаченому Законом України «Про нотаріат».
16. Проекти рішень обласної ради з питань, що регулюються цим Положенням, розглядаються обласною радою на сесії та приймаються на її пленарному засіданні у порядку, передбаченому Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламентом обласної ради.
17. Письмові повідомлення, рішення обласної ради та Дозволи, зазначені у цьому Порядку, видаються особисто природокористувачу (керівнику юридичної особи, фізичній особі) чи уповноваженим ним особам або надсилаються поштовим відправленням з описом вкладення.
Повноваження особи повинні бути підтверджені відповідно до вимог Цивільного кодексу України.
18. У разі внесення змін чи введення в дію нових законодавчих актів з питань природокористування, при розгляді питання про надання дозволів обласна рада керується цими актами, якщо Порядок суперечить їм.
Заступник голови
обласної ради Л. Давидова